ကေလးကိုသင္သူသည္ ကေလးလိမၼာျခင္း ၊ ဆိုးျခင္းကို ဖန္တီးသူျဖစ္သည္ ..!
========================== ======================
မိဘေတြ သားသမီးကို စိတ္အပ်က္ဆံုးအခ်ိန္ ၊ သားသမီးအတြက္ စိတ္အညစ္ရဆံုးအခ်ိန္ဟာ သားသမီးေတြ မိဘစကားကို နားမေထာင္တဲ့အခ်ိန္ပါပဲ။ ဘယ္အခ်ိန္ကတည္းက သားသမီးေတြဟာ မိဘစကားကို စတင္ နားမေထာင္တာလဲ။ တကယ္ဆို သူတို႔ ဆြဲတတ္ ၊ ကိုင္တတ္ ၊ ေလးဘက္တြားတတ္တဲ့ အခ်ိန္ကတည္းကလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
မကိုင္နဲ႔ဆိုကိုင္မယ္ ၊ မဆြဲနဲ႔ဆိုဆြဲမယ္ ၊ မလုပ္နဲ႔ဆိုလုပ္မယ္ ၊ မသြားနဲ႔ဆိုသြားမယ္ ၊ မငိုနဲ႔ဆိုငိုမယ္ ၊ လာဆိုမလာ ၊ စားဆိုမစား ၊ အိပ္ဆိုမအိပ္ ၊ လုပ္ဆိုမလုပ္ ဆိုတာကေန စမွာေပါ့ေနာ္။ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ကေလးပဲေလ ငယ္ေသးတယ္ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ မေျပာျဖစ္ ၊ မဆိုျဖစ္ ၊ မသင္ျဖစ္တာေတြ သူလုပ္ေနက် အက်င့္ျဖစ္သြားတဲ့အခါ အဲဒီက စတာပဲ။
သားသမီးကို ဆိုဆံုးမတယ္ဆိုတဲ့အခါမွာလည္ း
သားသမီးနဲ႔ အနီးကပ္ လက္ပြန္းတတီးေနထိုင္တတ္တဲ့ မိဘေတြက သားသမီးကို
ပိုဆိုဆံုးမရလြယ္ၿပီး သားသမီးနဲ႔ အေနေဝးတဲ့မိဘေတြ ၊ သားသမီးကို
အခ်ိန္မေပးႏိုင္တဲ့ မိဘေတြအတြက္ကေတာ့ သားသမီးကို ပိုလို႔ ဆိုဆံုးမရ
ခက္ေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔မ်ား မိဘနဲ႔သားသမီးဆက္ဆံေရးဟာ ေအးစက္စက္
ဆက္ဆံေရးလိုမ်ိဳး ၊ လက္ပြန္းတတီး မရွိတာလိုမ်ိဳး ၊
မ်က္ႏွာေၾကာမတည့္တာလိုမ်ိဳး ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီလိုသားသမီးေတြဟာ မိဘရဲ႕ ဆိုဆံုးမမႈကို မနာခံတဲ့သူေတြအျဖစ္ ေတြ႔ျမင္ရပါတယ္။
သားသမီးနဲ႔မိဘ ေႏြးေထြးတဲ့ဆက္ဆံေရး ရွိဖို႔ဆိုရင္ သားသမီးကို အခ်ိန္ေပးတာမ်ိဳး ၊ ဂ႐ုစိုက္မႈေပးတာမ်ိဳးေတြမွပ ဲ
သားသမီးနဲ႔မိဘ အျပန္အလွန္ ေႏြးေထြးမႈ ရရွိၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔မ်ား
မိဘမဟုတ္ေတာင္ ကေလးကို အနီးကပ္ ျပဳစု ၊ ဂ႐ုစိုက္ ၊ ၾကင္နာမႈေပးတဲ့သူ
ရွိေနမယ္ဆိုရင္ ကေလးဟာ က်န္းမာေပ်ာ္႐ႊင္စြာ ဖြံ႔ၿဖိဳးလာမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ မိဘနဲ႔ သားသမီး အေနမနီးခဲ့ရင္ေတာ့ ေႏြးေထြးမႈမရွိဘဲ
ခပ္ေတာင့္ေတာင္ ဆက္ဆံေရးနဲ႔ အေနစိမ္းႏိုင္ပါေသးတယ္။ သားသမီးနဲ႔မိဘ
အျပန္အလွန္ ေႏြးေထြးမႈရွိဖို႔ဆိုတာ တေန႔ ၊ တရက္ ၊
တနာရီေလာက္ေတြ႔ဆံုျခင္းမ်ိဳ းနဲ႔ေတာ့
မျဖစ္ႏိုင္ဘူးေလ။ ေန႔စဥ္ အနည္းဆံုး နာရီဝက္ ၊ တနာရီေလာက္ပဲျဖစ္ျဖစ္
သားသမီးနဲ႔ လက္ပြန္းတတီး ကစားတာမ်ိဳး ၊ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးလို႔
အခ်ိန္ေပးရတာမ်ိဳးပါ။
မိဘေတြရဲ႕ ေယဘူယ်တာဝန္က ဘာလဲ။ သားသမီးခံစား ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ စိတ္ပ်က္အားငယ္မႈ ၊ စိန္ေခၚမႈ ၊ အတားအဆီး အခက္အခဲေတြအားလံုးကို မိဘေတြက ဘယ္လိုဟာ ဘယ္လိုေျဖရွင္းရမယ္ ၊ ဘယ္စိတ္ကို ဘာနဲ႔ေတာင့္ခံရမယ္ ၊ ဘယ္လိုစိတ္မ်ိဳးေမြးၿပီး ဘယ္လိုရင္ဆိုင္ရမယ္ စတာေတြနဲ႔ လူ႔ေလာကထဲ ေတြ႔ႀကံဳလာရမယ့္ အခက္အခဲ အေထြေထြကို သားသမီးေတြ ကိုယ့္ဘာသာ ယံုၾကည္ခ်က္ရွိရွိ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ေအာင္ ၊ ေက်ာ္ျဖတ္ရဲေအာင္ ၊ စိတ္အင္အားနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေအာင္ ၊ စီမံခန္႔ခြဲတတ္ေအာင္ သင္ေပးတာပါပဲ။
ဒီလိုသင္ေပးတဲ့ေနရာမွာ အေကာင္းဘက္ကေန သင္ေပးရမွာျဖစ္ၿပီး အဆိုးဆံုးေသာ သင္ေပးျခင္းကေတာ့ သားသမီးေတြကို ေနာက္ထပ္မလုပ္ရဲေတာ့ေအာင္ ေျပာဆိုလိုက္တာပါပဲ။ အႏၱရာယ္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ အရာေတြမွာေတာင္ အဆိပ္ေသာက္လိုက္တဲ့ ကိစၥမ်ိဳးကလြဲလို႔ လွ်ပ္စစ္ဆိုတာ ဘယ္လိုအေျခအေနမွာ မကိုင္ရဘူး ၊ ကိုင္ရင္ ဘာျဖစ္တတ္တယ္ဆိုတာမ်ိဳး ကေလးနားလည္တဲ့အထိ အေၾကာင္းအက်ိဳး ရွင္းျပရမွာပါ။
ကိစၥတစ္ခု ကေလးလုပ္လိုက္တာကို အေၾကာင္းအက်ိဳး ရွင္းျပရမယ့္အစား ေနာက္မလုပ္ရဘူးလို႔ တခ်က္လြတ္အမိန္႔ေပးလိုက္မယ္ ဆို ကေလးရဲ႕အေတြးထဲမွာ ဘာေၾကာင့္ မလုပ္ခိုင္းတာပါလိမ့္ဆိုတဲ့ အေတြးကို ႀကီးထြားေစပါတယ္။ ဒီလိုအေတြး ႀကီးထြားလာတာနဲ႔အမွ် ကေလးဟာ စမ္းသပ္လုပ္ကိုင္ခ်င္စိတ္ေတ ြ တဖြားဖြား ျဖစ္လို႔လာပါတယ္။ ဒီလို စူးစမ္းခ်င္စိတ္ေတြ မထိန္းသိမ္းႏို္င္တဲ့အဆံုးမ ွာ မိဘေရွ႕ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ ေနာက္ကြယ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ စမ္းသပ္ၾကည့္ဖို႔ ႀကိဳးစားမွာပါ။
ကိုယ္တားထားတာ ကိုယ့္ေရွ႕စမ္းသပ္လုပ္ကိုင္ တာကို
ေျပာထားရက္နဲ႔ ထပ္လုပ္ရေကာင္းလားလို႔ ဆူပူ႐ိုက္ႏွက္ တားျမစ္မယ္ဆိုရင္
မိဘေနာက္ကြယ္မွာ လုပ္ပါလို႔ စကားလံုးမဲ့ ႏႈိးေဆာ္လိုက္သလိုပါပဲ။
ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္တဲ့ အႏၱရာယ္ ႀကီးမားတာနဲ႔အမွ် ကေလးဟာ အႏၱရာယ္ႀကီးႀကီး
ႀကံဳရဖို႔ ရာခိုင္ႏႈန္း မ်ားေနၿပီေလ။ ဒါေၾကာင့္ အပူျဖစ္ပေစ ၊ အစပ္ျဖစ္ပေစ
ဘယ္ဟာ အပူ ၊ ဘယ္ဟာအစပ္ ဘယ္လိုခံစားမႈမ်ိဳး ဆိုတာေတြနဲ႔ ကေလးနားလည္
လက္ခံႏိုင္ေလာက္တဲ့ ရလဒ္မ်ိဳးေတြသံုးလို႔ ကေလးနားလည္ေအာင္ ေျပာဆိုရွင္းျပ
တခါတရံ ကိုယ္ေရွ႕ လုပ္ကိုင္ေစလို႔ နားလည္သေဘာေပါက္ေစရမွာပါ။
Credit : BurmeseHearts Blog
==========================
မိဘေတြ သားသမီးကို စိတ္အပ်က္ဆံုးအခ်ိန္ ၊ သားသမီးအတြက္ စိတ္အညစ္ရဆံုးအခ်ိန္ဟာ သားသမီးေတြ မိဘစကားကို နားမေထာင္တဲ့အခ်ိန္ပါပဲ။ ဘယ္အခ်ိန္ကတည္းက သားသမီးေတြဟာ မိဘစကားကို စတင္ နားမေထာင္တာလဲ။ တကယ္ဆို သူတို႔ ဆြဲတတ္ ၊ ကိုင္တတ္ ၊ ေလးဘက္တြားတတ္တဲ့ အခ်ိန္ကတည္းကလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
မကိုင္နဲ႔ဆိုကိုင္မယ္ ၊ မဆြဲနဲ႔ဆိုဆြဲမယ္ ၊ မလုပ္နဲ႔ဆိုလုပ္မယ္ ၊ မသြားနဲ႔ဆိုသြားမယ္ ၊ မငိုနဲ႔ဆိုငိုမယ္ ၊ လာဆိုမလာ ၊ စားဆိုမစား ၊ အိပ္ဆိုမအိပ္ ၊ လုပ္ဆိုမလုပ္ ဆိုတာကေန စမွာေပါ့ေနာ္။ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ကေလးပဲေလ ငယ္ေသးတယ္ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ မေျပာျဖစ္ ၊ မဆိုျဖစ္ ၊ မသင္ျဖစ္တာေတြ သူလုပ္ေနက် အက်င့္ျဖစ္သြားတဲ့အခါ အဲဒီက စတာပဲ။
သားသမီးကို ဆိုဆံုးမတယ္ဆိုတဲ့အခါမွာလည္
သားသမီးနဲ႔မိဘ ေႏြးေထြးတဲ့ဆက္ဆံေရး ရွိဖို႔ဆိုရင္ သားသမီးကို အခ်ိန္ေပးတာမ်ိဳး ၊ ဂ႐ုစိုက္မႈေပးတာမ်ိဳးေတြမွပ
မိဘေတြရဲ႕ ေယဘူယ်တာဝန္က ဘာလဲ။ သားသမီးခံစား ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ စိတ္ပ်က္အားငယ္မႈ ၊ စိန္ေခၚမႈ ၊ အတားအဆီး အခက္အခဲေတြအားလံုးကို မိဘေတြက ဘယ္လိုဟာ ဘယ္လိုေျဖရွင္းရမယ္ ၊ ဘယ္စိတ္ကို ဘာနဲ႔ေတာင့္ခံရမယ္ ၊ ဘယ္လိုစိတ္မ်ိဳးေမြးၿပီး ဘယ္လိုရင္ဆိုင္ရမယ္ စတာေတြနဲ႔ လူ႔ေလာကထဲ ေတြ႔ႀကံဳလာရမယ့္ အခက္အခဲ အေထြေထြကို သားသမီးေတြ ကိုယ့္ဘာသာ ယံုၾကည္ခ်က္ရွိရွိ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ေအာင္ ၊ ေက်ာ္ျဖတ္ရဲေအာင္ ၊ စိတ္အင္အားနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေအာင္ ၊ စီမံခန္႔ခြဲတတ္ေအာင္ သင္ေပးတာပါပဲ။
ဒီလိုသင္ေပးတဲ့ေနရာမွာ အေကာင္းဘက္ကေန သင္ေပးရမွာျဖစ္ၿပီး အဆိုးဆံုးေသာ သင္ေပးျခင္းကေတာ့ သားသမီးေတြကို ေနာက္ထပ္မလုပ္ရဲေတာ့ေအာင္ ေျပာဆိုလိုက္တာပါပဲ။ အႏၱရာယ္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ အရာေတြမွာေတာင္ အဆိပ္ေသာက္လိုက္တဲ့ ကိစၥမ်ိဳးကလြဲလို႔ လွ်ပ္စစ္ဆိုတာ ဘယ္လိုအေျခအေနမွာ မကိုင္ရဘူး ၊ ကိုင္ရင္ ဘာျဖစ္တတ္တယ္ဆိုတာမ်ိဳး ကေလးနားလည္တဲ့အထိ အေၾကာင္းအက်ိဳး ရွင္းျပရမွာပါ။
ကိစၥတစ္ခု ကေလးလုပ္လိုက္တာကို အေၾကာင္းအက်ိဳး ရွင္းျပရမယ့္အစား ေနာက္မလုပ္ရဘူးလို႔ တခ်က္လြတ္အမိန္႔ေပးလိုက္မယ္
ကိုယ္တားထားတာ ကိုယ့္ေရွ႕စမ္းသပ္လုပ္ကိုင္
Credit : BurmeseHearts Blog
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။