ျမန္မာစာကုိကယ္တင္ၾကပါ
ဆရာ ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳက 'ျမန္မာစာ သေရာႀကီးခိုင္းေနၿပီ' ဟူ၍ စာေပေဆြးေႏြးပြဲ တစ္ခုတြင္ စာတမ္းတစ္ေစာင္ တင္သြင္း သြားသည္ဟုသိရပါသည္။
ပါေမာကၡ ဆရာႀကီးဦးသန္းထြတ္ကမူ ဆရာေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ၏ စာတမ္း ကုိ ေထာက္ခံ႐ုံမွ်မက 'ျမန္မာစာ ေျမာင္းထဲ ေရာက္ေနၿပီ'ဟုပင္ဆုိလိုက္ပါ သည္။
ေပၚျပဴလာ ဂ်ာနယ္တြင္လည္း ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ျမန္မာစာပါေမာကၡ (ၿငိမ္း) ေဒါက္တာခင္ေအး(စာေရးဆရာႀကီး ေမာင္ခင္မင္-ဓႏုျဖဴ)က 'စိတ္ႀကိဳက္ ျမန္မာစာ အသက္ငင္ေနၿပီ'ဆိုသည့္ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္ ေရးသားခဲ့ပါသည္။
စာေရးသူကလည္း 'တကၠသိုလ္ဝင္ တန္းစာေျဖသူေျခာက္သိန္း၊ စိတ္ႀကိဳက္ ျမန္မာစာေျဖသူက တစ္ေယာက္တည္း' ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာအေရး စိတ္မေအးရပုံကုိတင္ျပခဲ့ပါသ ည္။ ယခု ႏွစ္ ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ စာသင္ႏွစ္တြင္လည္း စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာေျဖဆိုသူ တစ္ေယာက္ တည္းရွိပါသည္။ ထိုမိန္းကေလးမွာ ယခင္ႏွစ္က က်႐ႈံးခဲ့ပါသည္။
ထုိသုိ႔ က်႐ႈံးေသာ္လည္း ဆရာႀကီး ဂုဏ္ထူး ဦးသိန္းႏုိင္ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သည့္ ျမန္မာစာခ်စ္ျမတ္ႏုိးသူမ်ား
အသင္းက တစ္ဦးတည္းေသာစိတ္ႀကိဳက္ ျမန္မာစာ ဘာသာယူသူ မိန္းကေလးအား ေခၚယူ
ဂုဏ္ျပဳ၍ စာေပဗိမာန္ခန္းမတြင္ ဂုဏ္ျပဳဆုေငြ တစ္သိန္းခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ပါသည္ ။ ထုိပြဲတြင္ ဆရာႀကီးက အကယ္၍ ေျခေခ်ာ္ လက္ေခ်ာ္က်႐ႈံးခဲ့လွ်င္လည္း စိတ္ႀကိဳက္ ျမန္မာစာဘာသာကိုပဲ ယူပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံ ခဲ့သည့္အတြက္ ယခုႏွစ္ ဆက္လက္ ယူျခင္းျဖစ္သည္။
ဆရာႀကီး ေမာင္ခင္မင္-ဓႏုျဖဴကမူ ေနာင္ႏွစ္တြင္ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာဘာ သာတြဲယူမည့္သူမရွိလွ်င္ 'စိတ္ႀကိဳက္ ျမန္မာစာအနိစၥေရာက္ၿပီ'ဟုပင ္ ယူက်ဳံး မရေျပာဆုိခဲ့ပါသည္။
ဤအေျခအေနသုိ႔ေရာက္သည္အထိ ဆုိးဆုိးရြားရြားျဖစ္ရျခင္း မွာ
ဝမ္းနည္း စရာ ေကာင္းပါသည္။ ဤသို႔ျဖစ္ရျခင္း၏ အဓိကတရားခံမွာ
ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရျဖစ္ ပါသည္။ ဒုတိယတရားခံမွာ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနျဖစ္ပါသည္။
ပညာေရး ေပၚလစီမူဝါဒကုိ ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ တာဝန္ရွိသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။
ပညာေရး စနစ္သစ္ (၁၉၆၄) ေပၚလာ ေသာအခါ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက သိပၸံ ပညာကိုဦးစားေပးမည္ဟု အတိအလင္း ေၾကညာခဲ့ပါသည္။ သိပၸံ၊ သိပၸံ ႏွင့္ျဖစ္ ေနပါေတာ့သည္။ ရန္ကုန္ ဝိဇၨာႏွင့္ သိပၸံ တကၠသိုလ္တြင္ သိပၸံေက်ာင္းသားမ်ား ေခါင္းေမာ့ ရင္ေကာ့ မာနတံခြန္ထူခ်ိန္တြင္ ဝိဇၨာေက်ာင္းသားမ်ားမွာ တုိ႔ေတြ လူညံ့ ေတြပဲ၊ အမွတ္နည္းလုိ႔ ဝိဇၨာေရာက္ရတာ စသည့္ အေတြးမ်ားျဖင့္ သိမ္ငယ္ၾကပါ သည္။ သိပၸံေက်ာင္းသားတုိ႔ အၾကည့္က ဝိဇၨာေက်ာင္းသားတုိ႔ အေပၚ အထင္ေသး သည့္ အၾကည့္မ်ဳိးျဖင့္ ၾကည့္ၾကပါသည္။ ေက်ာင္းသားခ်င္းစိတ္ဝမ္းကြဲ သြားၾကပါ သည္။ မိဘေဆြမ်ဳိးပတ္ဝန္းက်င္အသို င္း
အဝိုင္းမ်ားကလည္း ဒႆနိကေဗဒဘာသာ ယူသူ၊ စိတ္ပညာအဓိကယူသူ၊ ျမန္မာစာ အဓိကယူသူ၊
သမိုင္းအဓိကယူသူတုိ႔ကို အမွတ္အနည္းဆုံး၊ အည့ံဆုံးဟု ႏႈတ္က မေျပာေသာ္လည္း
လူညံ့မ်ား လူတုံး မ်ားဟုစိတ္ကသတ္မွတ္ၾကသည္။(ယ ေန႔ ကာလတြင္ စနစ္သစ္ကာလက ဒႆ နိက၊ စိတ္ပညာ၊ ျမန္မာစာ၊ သမိုင္းယူခဲ့ သူမ်ားသည္ ယခုအခါ ပါေမာကၡခ်ဳပ္၊ ပါေမာကၡ၊ကထိကမ်ား)ျဖစ္ေနၾကပ ါၿပီ။
စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာ၏ သမိုင္းမွာ အလြန္ဂုဏ္ယူဖြယ္အားတက္ဖြယ္ျ ဖစ္ ပါသည္။ ကိုလိုနီေခတ္တြင္ျမန္မာစာသိ မ္ ငယ္နိမ့္က်ေနခ်ိန္မွာ ျမန္မာစာကိုေနရာမွန္ ျပန္ေရာက္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ေသာ ဆရာ ႀကီး ဦးေဖေမာင္တင္၏ႀကိဳးပမ္းမႈမ ်ား တြင္စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာဘာသာ ရပ္ကုိ တီထြင္သင္ၾကားျခင္းလည္း တစ္ခုအပါ အဝင္ျဖစ္ပါသည္။
မူလက စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာသည္ တကၠသိုလ္ ပထမႏွစ္ႏွင့္ ဒုတိယႏွစ္ သင္႐ိုးတြင္သာသင္ၾကားပါသည္။ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္ေရာက္ေသာအခါ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာ စာသည္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း(၁ဝတန္း) ျပ႒ာန္းစာျဖစ္လာပါသည္။
၁၉၈၃ခုႏွစ္က စတင္ျပ႒ာန္းေသာ သင္႐ိုးသစ္တြင္ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာ ဘာသာရပ္၌ ဥမၼာဒႏၲီပ်ဳိ႕(ဦးရႊန္း)၊ဂ် ိမ္းစ္
လွေက်ာ္၏ ေမာင္ရင္ေမာင္ မမယ္မဝတၴဳ၊ သင္႐ိုးအဖြဲ႕ကျပဳစုေသာ ျမန္မာကဗ်ာဖြဲ႕
နည္းႏွင့္ ဆရာႀကီးဦးေဖေမာင္တင္၏ ျမန္မာစာေပသမုိင္းတုိ႔ျဖစ္သ ည္။
ထိုအခ်ိန္က တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ဘာသာတြဲစနစ္တြင္ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာ ႏွင့္စိတ္ႀကိဳက္သခ်ၤာကို မိမိႀကိဳက္ႏွစ္ သက္ရာ ဘာသာရပ္တစ္ခုခုကိုေရြးခ်ယ္ ရသည့္စနစ္ကုိက်င့္သံုးသျဖင္ ့ တကၠသိုလ္ ဝင္စာေမးပြဲေျဖဆိုသူအားလံုး ၏တစ္ဝက္ သုိ႔မဟုတ္ သံုးပံုတစ္ပံုခန္႔ စိတ္ႀကိဳက္ ျမန္မာစာကိုယူၾကပါသည္။(သခ်ၤ ာဘာသာ ေၾကာက္သူအမ်ားစုက စိတ္ႀကိဳက္ ျမန္မာစာကို ယူၾကပါသည္)
၂ဝဝဝျပည့္ႏွစ္ေနာက္ပိုင္းတြ င္ဘာသာ
တြဲစနစ္မ်ားျပဳျပင္ေသာအခါ စိတ္ႀကိဳက္ ျမန္မာစာႏွင့္တြဲႏုိင္သည့္ ဘာသာအေရ
အတြက္ ကန္႔သတ္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ယူသူအလြန္နည္းသြားပါသည္။ ယူသူ
ေက်ာင္းသားတျဖည္းျဖည္းႏွင့္ နည္းသြား ပါေတာ့သည္။
ယခုအခါတြင္ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာ ယူေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္မွမရွိ သည့္အတြက္ ကိုလိုနီေခတ္ကတည္းက ျမန္မာစာကိုယ္ခံစြမ္းအားခို င္မာေရး၊ ျမန္မာ စာကိုေလးစားတန္ဖုိးထားစိတ္ တိုးပြား ေရးအတြက္ ျပ႒ာန္းခဲ့ေသာ စိတ္ႀကိဳက္ ျမန္မာစာဘာသာရပ္ကိုကယ္တင္ႏိ ုင္မည့္
နည္းလမ္းမွာ တကၠသိုလ္ဝင္တန္းဘာသာ တြဲမ်ားတြင္ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာယူႏိုင္
သည့္ေက်ာင္းသားအေရအတြက္ သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္စြာရႏုိင္မည့္ ဘာသာတြဲ
စနစ္ျဖစ္ေအာင္ ျပန္လည္ျပဳျပင္ေပးသင့္ ပါသည္။ (ဥပမာ-ယခင္ကကဲ့သုိ႔ သခ်ၤာ
ဘာသာႏွင့္စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစ ာဘာသာ ရပ္တစ္ခုႀကိဳက္ရာေရြးစနစ္) မသင္မေနရ ဘာသာကို ပင္ရင္းျမန္မာစာႏွင့္အဂၤလိပ ္ စာသာျဖစ္သင့္ပါသည္။ အျခားဘာသာ ေလးခုကို မိမိစိတ္ႀကိဳက္ေရြးခ်ယ္ႏိုင ္ ေစရန္ လမ္းဖြင့္ေပးသင့္ပါသည္။
အစည္းအေဝးတစ္ခုတြင္ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိ ဝါရင့္ၫႊန္ခ်ဳပ္ တစ္ဦးက OB (Optional Burmese) ကို စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာမယူတာ OB သင္ႏိုင္တဲ့ဆရာမရွိလို႔ဟု တင္ျပဖူးပါ သည္။ သူ႕အဆိုလည္း မွန္ပါသည္။ OB သင္ႏိုင္သည့္ဆရာမ်ားလည္း ျပဳစုပ်ဳိး ေထာင္ေပးရမည္ျဖစ္ပါသည္။
စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာဘာသာ သင္ယူ သူမရွိ၍ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့မ ည့္အေရး သည္ ပညာေရးဌာန၏အေရးမဟုတ္ဘဲ ျမန္မာအမ်ဳိးသားမ်ား၏အေရး(အ မ်ဳိးသား ေရးျဖစ္ပါသည္)
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ႏုိင္ငံေတာ္အတိုင္ ပင္ခံပုဂၢိဳလ္တို႔လ်စ္လ်ဴမ႐ ႈသင့္သည့္ကိစၥ တစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။ျမန္မာစာႏွ င့္ဘာသာ စကားပညာေရးဦးစီးဌာနကလည္း ေပၚ လစီခ်မွတ္ကာထဲထဲဝင္ဝင္ေလးေလ းစား စားေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။ပညာေ ရး ဝန္ႀကီးဌာနက မူဝါဒမ်ားျပဳျပင္ေရးဆြဲ၍ အျမန္ဆံုးေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည ္။
ျမန္မာစာတတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ျမန္မာစာ ပါေမာကၡအၿငိမ္းစားမ်ား၊ျမန္ မာပညာရွိ မ်ားစုေဝးရာ ျမန္မာစာအဖြဲ႕မွ ပ႑ိတ္၊ ပုေရာဟိတ္ဆရာႀကီးမ်ား စိတ္ႀကိဳက္ ျမန္မာစာအဓြန္႔ရွည္ရွင္သန္ေ ရးလမ္းၫႊန္ ၾသဝါဒေပးသင့္ပါသည္။
ပညာရွင္မ်ားေခါင္ခ်ဳပ္၊ ဆရာ့ဆရာ မ်ားျဖင့္ဖြဲ႕စည္းထားေသာ မဟာပညာ ေက်ာ္တို႔စုစည္းရာ ဝိဇၨာ၊ သိပၸံပညာရွင္ အဖြဲ႕မွ ဂု႐ုႀကီးမ်ားကလည္း စိတ္ႀကိဳက္ ျမန္မာစာသင္ယူသူေက်ာင္းသားမ ်ား
မ်ား ျပားလာေရး၊ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာ အစဥ္ ရွင္သန္ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး၊
စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာ သင္ၾကားေပးႏုိင္ေသာ ဆရာဆရာမမ်ား တိုးတက္မ်ားျပားလာေရး
အစရွိသည့္ အေရးေပါင္းမ်ားစြာကို ၫႊန္ၾကားေျဖရွင္း ေပးပါရန္လည္း
ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။
ကိုလိုနီေခတ္က ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ေသာ ျမန္မာစာသည္ ဒို႔စာ၊ ျမန္မာစကားသည္ ဒို႔စကား၊ျမန္မာစာကိုခ်စ္ျမ တ္ႏိုးပါဆိုသည့္ စကားကို ျပန္လည္ၾကားလိုလွပါသည္။
ျမန္မာစာေပခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူမ် ားအသင္း၊ ျမန္မာစာေပျပန္႔ပြားေရးအသင္ းတို႔က လည္း ျမန္မာစာေပ၏အဆီအႏွစ္၊ ျမန္မာ စာေပ၏ နည္းပညာအစံုပါဝင္တည္ရွိ ေနေသာ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာႏွင့္ျမန ္မာ
စာႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ ျမန္မာစာဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္ေရးကို အေထာက္အကူျပဳေသာ
အၾကံဥာဏ္၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၊ ပါဝင္ ပံ့ပိုးကူညီမႈမ်ားကို
မိမိတို႔တတ္စြမ္းသည့္ ဘက္မွ အထူးကိစၥတစ္ရပ္အေနျဖင့္ကူညီ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။
ထို႔ျပင္တဝ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာ၏ တန္ဖိုး၊ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာသင္ယူျခင ္း ျဖင့္ရရွိႏိုင္မည့္အက်ဳိးတရ ားမ်ားကိုလည္း စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမမ်ား၊ တကၠသိုလ္မွ ပါေမာကၡ အမွဴးျပဳေသာကထိကႏွင့္ဆရာ ဆရာမ မ်ားက ရွင္းျပသင့္ပါသည္။
မိမိသားသမီးမ်ား၊ တပည့္မ်ားကို လည္း ျမန္မာစာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေစရန္၊ တန္ဖိုးထားတတ္ေစရန္၊ ျမန္မာစာကို တေလးတစား လိုက္နာဆည္းပူးရန္ ဆိုဆံုးမသင့္ပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ျပည္သူတစ္ရပ္လ ံုး ျမန္မာစာဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ရန ္ အားလံုးပါဝင္ ႀကိဳးပမ္းၾကပါစို႔ဟု ႏိႈးေဆာ္တိုက္တြန္း လိုက္ပါသည္။
ေအာင္ၾကည္ၫြန့္(တကၠသိုလ္)
ဆရာ ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳက 'ျမန္မာစာ သေရာႀကီးခိုင္းေနၿပီ' ဟူ၍ စာေပေဆြးေႏြးပြဲ တစ္ခုတြင္ စာတမ္းတစ္ေစာင္ တင္သြင္း သြားသည္ဟုသိရပါသည္။
ပါေမာကၡ ဆရာႀကီးဦးသန္းထြတ္ကမူ ဆရာေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ၏ စာတမ္း ကုိ ေထာက္ခံ႐ုံမွ်မက 'ျမန္မာစာ ေျမာင္းထဲ ေရာက္ေနၿပီ'ဟုပင္ဆုိလိုက္ပါ
ေပၚျပဴလာ ဂ်ာနယ္တြင္လည္း ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ျမန္မာစာပါေမာကၡ (ၿငိမ္း) ေဒါက္တာခင္ေအး(စာေရးဆရာႀကီး
စာေရးသူကလည္း 'တကၠသိုလ္ဝင္ တန္းစာေျဖသူေျခာက္သိန္း၊ စိတ္ႀကိဳက္ ျမန္မာစာေျဖသူက တစ္ေယာက္တည္း' ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာအေရး စိတ္မေအးရပုံကုိတင္ျပခဲ့ပါသ
ထုိသုိ႔ က်႐ႈံးေသာ္လည္း ဆရာႀကီး ဂုဏ္ထူး ဦးသိန္းႏုိင္ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သည့္ ျမန္မာစာခ်စ္ျမတ္ႏုိးသူမ်ား
ဆရာႀကီး ေမာင္ခင္မင္-ဓႏုျဖဴကမူ ေနာင္ႏွစ္တြင္ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာဘာ သာတြဲယူမည့္သူမရွိလွ်င္ 'စိတ္ႀကိဳက္ ျမန္မာစာအနိစၥေရာက္ၿပီ'ဟုပင
ဤအေျခအေနသုိ႔ေရာက္သည္အထိ ဆုိးဆုိးရြားရြားျဖစ္ရျခင္း
ပညာေရး စနစ္သစ္ (၁၉၆၄) ေပၚလာ ေသာအခါ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက သိပၸံ ပညာကိုဦးစားေပးမည္ဟု အတိအလင္း ေၾကညာခဲ့ပါသည္။ သိပၸံ၊ သိပၸံ ႏွင့္ျဖစ္ ေနပါေတာ့သည္။ ရန္ကုန္ ဝိဇၨာႏွင့္ သိပၸံ တကၠသိုလ္တြင္ သိပၸံေက်ာင္းသားမ်ား ေခါင္းေမာ့ ရင္ေကာ့ မာနတံခြန္ထူခ်ိန္တြင္ ဝိဇၨာေက်ာင္းသားမ်ားမွာ တုိ႔ေတြ လူညံ့ ေတြပဲ၊ အမွတ္နည္းလုိ႔ ဝိဇၨာေရာက္ရတာ စသည့္ အေတြးမ်ားျဖင့္ သိမ္ငယ္ၾကပါ သည္။ သိပၸံေက်ာင္းသားတုိ႔ အၾကည့္က ဝိဇၨာေက်ာင္းသားတုိ႔ အေပၚ အထင္ေသး သည့္ အၾကည့္မ်ဳိးျဖင့္ ၾကည့္ၾကပါသည္။ ေက်ာင္းသားခ်င္းစိတ္ဝမ္းကြဲ
စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာ၏ သမိုင္းမွာ အလြန္ဂုဏ္ယူဖြယ္အားတက္ဖြယ္ျ
မူလက စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာသည္ တကၠသိုလ္ ပထမႏွစ္ႏွင့္ ဒုတိယႏွစ္ သင္႐ိုးတြင္သာသင္ၾကားပါသည္။
၁၉၈၃ခုႏွစ္က စတင္ျပ႒ာန္းေသာ သင္႐ိုးသစ္တြင္ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာ ဘာသာရပ္၌ ဥမၼာဒႏၲီပ်ဳိ႕(ဦးရႊန္း)၊ဂ်
ထိုအခ်ိန္က တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ဘာသာတြဲစနစ္တြင္ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာ ႏွင့္စိတ္ႀကိဳက္သခ်ၤာကို မိမိႀကိဳက္ႏွစ္ သက္ရာ ဘာသာရပ္တစ္ခုခုကိုေရြးခ်ယ္ ရသည့္စနစ္ကုိက်င့္သံုးသျဖင္
၂ဝဝဝျပည့္ႏွစ္ေနာက္ပိုင္းတြ
ယခုအခါတြင္ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာ ယူေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္မွမရွိ သည့္အတြက္ ကိုလိုနီေခတ္ကတည္းက ျမန္မာစာကိုယ္ခံစြမ္းအားခို
အစည္းအေဝးတစ္ခုတြင္ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိ ဝါရင့္ၫႊန္ခ်ဳပ္ တစ္ဦးက OB (Optional Burmese) ကို စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာမယူတာ OB သင္ႏိုင္တဲ့ဆရာမရွိလို႔ဟု တင္ျပဖူးပါ သည္။ သူ႕အဆိုလည္း မွန္ပါသည္။ OB သင္ႏိုင္သည့္ဆရာမ်ားလည္း ျပဳစုပ်ဳိး ေထာင္ေပးရမည္ျဖစ္ပါသည္။
စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာဘာသာ သင္ယူ သူမရွိ၍ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့မ
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ႏုိင္ငံေတာ္အတိုင္ ပင္ခံပုဂၢိဳလ္တို႔လ်စ္လ်ဴမ႐
ျမန္မာစာတတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ျမန္မာစာ ပါေမာကၡအၿငိမ္းစားမ်ား၊ျမန္
ပညာရွင္မ်ားေခါင္ခ်ဳပ္၊ ဆရာ့ဆရာ မ်ားျဖင့္ဖြဲ႕စည္းထားေသာ မဟာပညာ ေက်ာ္တို႔စုစည္းရာ ဝိဇၨာ၊ သိပၸံပညာရွင္ အဖြဲ႕မွ ဂု႐ုႀကီးမ်ားကလည္း စိတ္ႀကိဳက္ ျမန္မာစာသင္ယူသူေက်ာင္းသားမ
ကိုလိုနီေခတ္က ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ေသာ ျမန္မာစာသည္ ဒို႔စာ၊ ျမန္မာစကားသည္ ဒို႔စကား၊ျမန္မာစာကိုခ်စ္ျမ
ျမန္မာစာေပခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူမ်
ထို႔ျပင္တဝ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာ၏ တန္ဖိုး၊ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာသင္ယူျခင
မိမိသားသမီးမ်ား၊ တပည့္မ်ားကို လည္း ျမန္မာစာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေစရန္၊ တန္ဖိုးထားတတ္ေစရန္၊ ျမန္မာစာကို တေလးတစား လိုက္နာဆည္းပူးရန္ ဆိုဆံုးမသင့္ပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ျပည္သူတစ္ရပ္လ
ေအာင္ၾကည္ၫြန့္(တကၠသိုလ္)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။