KPI မွ KRA သို႕
ဒီေန႕ စီးပြားေရးနယ္ပယ္မွာ က်င္လည္ေနၾကတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္အေတာ္မ်ားမ်ားဟ ာ
KPI ဆိုတဲ့ Key Performance Indicator စနစ္ကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္
သံုးလာၾကပါျပီ..။ စီးပြားေရးပညာကို ေလ့လာလိုက္စားသူတိုင္း KPI ကို
သိၾကပါတယ္..။ သံုးၾကပါတယ္..။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခုစဥ္းစားရမွာက KPI ရဲ႕
အသံုးဝင္ပံု နဲ႕ အသံုးခ်ႏိုင္ေျခပါ…။ KPI ဟာ ကုမၸဏီရဲ႕ ဦးတည္ရာ
ပန္းတိုင္ကို ခ်ီရာမွာ ဘယ္ေလာက္ခရီးေပါက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သလဲ
ဆိုတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ (process) ကို တိုင္းတာတဲ့ ေပတံပါ..။ လုပ္သားရဲ႕
လုပ္အားေတြ .. ကုန္ပစၥည္းရဲ႕ အရင္းအႏွီးေတြ .. အခ်ိန္ေတြ စတဲ့ Quantitative
factors ေတြကို တိုက္ရိုက္ တိုင္းထြာ တာပါ..။ သူဟာ တိက်တဲ့ အတိုင္းအတာေတြ
အတြက္အခ်က္ေတြ နဲ႕ တည္ေဆာက္ရတဲ့ အတြက္ မက္ထရစ္ ျဖစ္ပါတယ္..။ လုပ္ငန္း
တစ္ခုလံုးကို ျခံဳငံုျပီး တိုင္းတာ သံုးသပ္ရာမွာ ကိန္းဂဏန္းေတြနဲ႕ ျပရတဲ့
အခါ အသံုးဝင္လွပါတယ္..။
KRA ကေတာ့ Key Result Area ျဖစ္ပါတယ္..။ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုလံုးကို တိုင္းတာမဟုတ္ပဲ.. အကန္႕လိုက္ ခြဲျပီး တိုင္းတာပါ..။ ျပီးေတာ့ KRA က ကိန္းဂဏန္းေတြနဲ႕ တိုက္ရိုက္ မပတ္သက္ပဲ.. ကိုယ္တိုးတက္ခ်င္တဲ့ (ဒါမွမဟုတ္) တိုးတက္ႏိုင္ေခ်ရွိတဲ့ အပိုင္း ကို ရလဒ္ ပိုေကာင္းလာေအာင္ ဗ်ဴဟာေျမာက္ သြယ္ဝိုက္ျပီး လုပ္ေဆာင္တာပါ..။ အရည္အေသြးကို ျမွင့္တင္တာျဖစ္လို႕ Qualitative ျဖစ္ပါတယ္..။ လုပ္ငန္းခြင္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ လုပ္ငန္းအေပၚေၾကနပ္မႈ ဂုဏ္ယူမႈ .. ပိုေကာင္းေအာင္လုပ္လိုစိတ္ စတာေတြကို သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕ ျမွင့္တင္ေပးရတဲ့ အပိုင္းျဖစ္ပါတယ္..။
အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုလံုး ေမာင္းႏွင္အား က်ဆင္းျပီး တြန္းသေလာက္ မေရြ႕ႏိုင္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ၾကံဳလာရင္ ဦးေဆာင္သူေတြဟာ အဖြဲ႕အစည္းကို တင္းၾကပ္လိုက္ေလ့ရွိပါတယ္.. ။
ေျခြတာစရာေတြ … ျဖတ္ေတာက္စရာေတြကို စဥ္းစားေတြးေတာျပီး ျဖတ္ေတာက္ ပိတ္ဆို႕
ေျခြတာလိုက္ေလ့ရွိပါတယ္..။ အဲဒီလို လုပ္ရျပီ ဆိုရင္ KPI ကလဲ
က်ဆင္းသြားေတာ့မွာပါ..။ KRA က အဲဒီလို မလုပ္ဖို႕ ကူညီႏိုင္ပါတယ္..။
ကိုယ့္အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုလံုးကို တင္းၾကပ္ပစ္လိုက္မယ့္ အစား ထုတ္ကုန္
အမ်ိဳးအစားေပၚမူတည္ျပီး ရလဒ္ပိုေကာင္းလာေအာင္ အရည္အေသြး ပိုတက္လာေအာင္
အပိုင္းလိုက္ လုပ္ဖို႕လိုပါတယ္..။ ေစ်းကြက္ထဲမွာ
ေစ်းႏႈန္းေလွ်ာ့ခ်ျပိဳင္ဆို င္မႈ
မ်ားလာျပီ ဆိုရင္ ကိုယ့္ဆီက ေရာင္းကုန္ျဖစ္တဲ့ ထုုတ္ကုန္/ဝန္ေဆာင္မႈ
တို႕ကို ဧရိယာတစ္ခုစီအလိုက္ ပိုေကာင္းေအာင္ စနစ္တက် ျမွင့္တင္ေပးျပီး
ရလဒ္ပိုေကာင္း လာေအာင္ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္..။
အဲဒါကို လုပ္ဖို႕ Key Result Area ေတြ ခြဲျခားသတ္မွတ္ေပးရပါမယ္.။ ျပီးေတာ့ အဲဒီဧရိယာ တစ္ခုျခင္းစီက ျမွင့္တင္လိုက္လို႕ ရလာတဲ့ ရလဒ္ေကာင္းေတြနဲ႕ ယွဥ္ျပိဳင္ရပါမယ္..။
ဒါဆိုရင္ ကိုယ့္ အဖြဲ႕အစည္း ရဲ႕ ပင္မ ထုတ္ကုန္ ၊ အဓိက ဝန္ေဆာင္မႈ က႑ ေတြမွာ တစ္ခုျခင္း အာရံုစိုက္ႏိုင္တာမို႕ သက္ဆိုင္ရာ အစိတ္အပိုင္းဟာ ဖြံ႕ျဖိဳးလာပါလိမ့္မယ္..။ ရလဒ္ေကာင္းေတြ ရလာပါလိမ့္မယ္..။ ေစ်းကြက္မွာ ေစ်းေလွ်ာ့ခ်ျပီး ျပိဳင္ဆိုင္တာဟာ ေရရွည္မွာ အလုပ္မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး..။
ကိုယ့္အရည္အေသြးကို က႑ အလိုက္ ထက္ျမက္ေနေအာင္ ျမွင့္တင္မွသာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မွာပါ..။ ဒါေၾကာင့္ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုလံုးနဲ႕ ဆိုင္တဲ့ KPI ကို တင္းၾကပ္ေနရံုနဲ႕ မလံုေလာက္ေတာ့ပဲ.. ေအာင္ျမင္ရာ ေအာင္ျမင္ေၾကာင္း နည္းလမ္းတစ္သြယ္ျဖစ္တဲ့ KRA ကိုလဲ ဗ်ဴဟာေျမာက္ စဥ္းစားေတြးေခၚျပီး ေဆာင္ရြက္သင့္လွပါေၾကာင္း…… ……….။
ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္
ေကာင္းလြန္း (၄.၉.၂၀၁၇)
ဒီေန႕ စီးပြားေရးနယ္ပယ္မွာ က်င္လည္ေနၾကတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္အေတာ္မ်ားမ်ားဟ
KRA ကေတာ့ Key Result Area ျဖစ္ပါတယ္..။ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုလံုးကို တိုင္းတာမဟုတ္ပဲ.. အကန္႕လိုက္ ခြဲျပီး တိုင္းတာပါ..။ ျပီးေတာ့ KRA က ကိန္းဂဏန္းေတြနဲ႕ တိုက္ရိုက္ မပတ္သက္ပဲ.. ကိုယ္တိုးတက္ခ်င္တဲ့ (ဒါမွမဟုတ္) တိုးတက္ႏိုင္ေခ်ရွိတဲ့ အပိုင္း ကို ရလဒ္ ပိုေကာင္းလာေအာင္ ဗ်ဴဟာေျမာက္ သြယ္ဝိုက္ျပီး လုပ္ေဆာင္တာပါ..။ အရည္အေသြးကို ျမွင့္တင္တာျဖစ္လို႕ Qualitative ျဖစ္ပါတယ္..။ လုပ္ငန္းခြင္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ လုပ္ငန္းအေပၚေၾကနပ္မႈ ဂုဏ္ယူမႈ .. ပိုေကာင္းေအာင္လုပ္လိုစိတ္ စတာေတြကို သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕ ျမွင့္တင္ေပးရတဲ့ အပိုင္းျဖစ္ပါတယ္..။
အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုလံုး ေမာင္းႏွင္အား က်ဆင္းျပီး တြန္းသေလာက္ မေရြ႕ႏိုင္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ၾကံဳလာရင္ ဦးေဆာင္သူေတြဟာ အဖြဲ႕အစည္းကို တင္းၾကပ္လိုက္ေလ့ရွိပါတယ္..
အဲဒါကို လုပ္ဖို႕ Key Result Area ေတြ ခြဲျခားသတ္မွတ္ေပးရပါမယ္.။ ျပီးေတာ့ အဲဒီဧရိယာ တစ္ခုျခင္းစီက ျမွင့္တင္လိုက္လို႕ ရလာတဲ့ ရလဒ္ေကာင္းေတြနဲ႕ ယွဥ္ျပိဳင္ရပါမယ္..။
ဒါဆိုရင္ ကိုယ့္ အဖြဲ႕အစည္း ရဲ႕ ပင္မ ထုတ္ကုန္ ၊ အဓိက ဝန္ေဆာင္မႈ က႑ ေတြမွာ တစ္ခုျခင္း အာရံုစိုက္ႏိုင္တာမို႕ သက္ဆိုင္ရာ အစိတ္အပိုင္းဟာ ဖြံ႕ျဖိဳးလာပါလိမ့္မယ္..။ ရလဒ္ေကာင္းေတြ ရလာပါလိမ့္မယ္..။ ေစ်းကြက္မွာ ေစ်းေလွ်ာ့ခ်ျပီး ျပိဳင္ဆိုင္တာဟာ ေရရွည္မွာ အလုပ္မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး..။
ကိုယ့္အရည္အေသြးကို က႑ အလိုက္ ထက္ျမက္ေနေအာင္ ျမွင့္တင္မွသာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မွာပါ..။ ဒါေၾကာင့္ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုလံုးနဲ႕ ဆိုင္တဲ့ KPI ကို တင္းၾကပ္ေနရံုနဲ႕ မလံုေလာက္ေတာ့ပဲ.. ေအာင္ျမင္ရာ ေအာင္ျမင္ေၾကာင္း နည္းလမ္းတစ္သြယ္ျဖစ္တဲ့ KRA ကိုလဲ ဗ်ဴဟာေျမာက္ စဥ္းစားေတြးေခၚျပီး ေဆာင္ရြက္သင့္လွပါေၾကာင္း……
ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္
ေကာင္းလြန္း (၄.၉.၂၀၁၇)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။