စာစီစာကုံး (Essay) ေကာင္းတစ္ပုဒ္ေရးႏုိင္ရန္ နည္းလမ္းမ်ား
__________________________ __________
စာစီစာကုံး (Essay) ေရးသားျခင္းဟာ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာ အစိတ္အပိုင္း တစ္ရပ္အေနနဲ႔တင္ အေရးႀကီးတာမဟုတ္ပါဘူး။ ပညာသင္ၾကားမွုအၿပီး လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္တဲ့အခါမွာလည္း ႐ုံးပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႔ တျခား အေၾကာင္းအရာေတြကို ေျပေျပျပစ္ျပစ္ ေရးသားနိုင္ဖို႔ အေျခခံေကာင္းေတြလည္း ျဖည့္ဆည္းေပးနိုင္ပါတယ္။ ပညာသင္ယူဆဲ အဆင့္မွာလည္း ဘာသာစကား (Language) ကို သင္ယူရတဲ့ ျမန္မာစာနဲ႔ အဂၤလိပ္စာလို ဘာသာရပ္ေတြမွာ ဂုဏ္ထူးအတြက္ အဓိက အကဲျဖတ္စိစစ္တဲ့ က႑တစ္ခု ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ့ ေရးသားတင္ျပမွု စြမ္းရည္ဟာ အထင္ႀကီးေလာက္စရာ ဟုတ္မဟုတ္ဆိုတာကို စာစီစာကုံး (Essay) ေတြမွာ ဆရာဆရာမေတြက အကဲျဖတ္ေလ့ ရွိပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အေရးအသား ေျပျပစ္ထက္ျမက္ၿပီး ဆြဲေဆာင္မွုရွိတဲ့ စာစီစာကုံး (Essay) ေကာင္းတစ္ပုဒ္ ေရးသားဖို႔ သတိျပဳလိုက္နာရမယ့္ အၾကဳံျပဳခ်က္ ၇ ခုကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
၁။ ေခါင္းစဥ္ရဲ့ ဆိုလိုရင္း
အေျခခံအက်ဆုံးက ေပးထားတဲ့ေခါင္းစဥ္ရဲ့ ဆိုလိုရင္းကို တိတိက်က် လိုက္နာပုံေဖာ္ထားတဲ့ စာစီစာကုံးမ်ိဳး ကိုယ့္ဘက္က တင္ျပနိုင္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ေခါင္းစဥ္ရဲ့ ေတာင္းဆိုမွုနဲ႔ အံေခ်ာ္သြားၿပီဆိုရင္ ကိုယ္ေရးထားတဲ့ စာစီစာကုံးက ဘယ္ေလာက္ ထူးျခားေျပာင္ေျမာက္ေနပါေစ၊
အမွတ္ေပး စည္းမ်ဥ္းအရ အက်ဳံးဝင္ဖို႔ ခက္သြားပါၿပီ။ အထက္တန္း ဆရာဆရာမေတြ
ကိုယ္တိုင္က စာေမးပြဲအေျဖလႊာမွာ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ဆိုလိုရင္းလြဲေနတဲ့
စာစီစာကုံး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ႏွေျမာစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္
ေတြ႕ျမင္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း ဝန္ခံထားၾကပါတယ္။ ဥပမာ ဇြဲရွိမွုအေၾကာင္း
ေရးသင့္တဲ့ေနရာမွာ လုံ႔လနဲ႔ ဝီရိယအေၾကာင္း အသားေပး ေရးမိတာမ်ိဳး၊
မိတ္ေဆြေကာင္း တစ္ေယာက္ရဲ့ တန္ဖိုးေတြအေၾကာင္း ေရးရမယ့္ေနရာမွာ
ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ရဲ့ အရည္အခ်င္းေတြကို ခ်ေရးျပမိတာမ်ိဳးေတြေပါ့။
ဒါေၾကာင့္ သံတူေၾကာင္းကြဲ ျဖစ္မသြားဘဲ ေခါင္းစဥ္ရဲ့ စံသတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔အညီ
လမ္းေၾကာင္းမေခ်ာ္ေရးဟာ နံပါတ္တစ္ ဦးစားေပး အေရးႀကီးပါတယ္။
၂။ နိဒါန္း၊ စာကိုယ္၊ နိဂုံး
စာစီစာကုံးတစ္ပုဒ္မွာ အဂၤါရပ္သုံးခု ပါဝင္တယ္ဆိုတာကို အားလုံးလိုလို သိၿပီးသားပါ။ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ အေရးအသားမ်ိဳးျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီအဂၤါသုံးရပ္မစုံလင္ရင္ ဂုဏ္ထူးမွတ္အတြက္ ေမၽွာ္လင့္လို႔မရနိုင္ပါဘူး ။
နိဒါန္းဟာ ေရးသားမယ့္ အေၾကာင္းအရာကို တစ္ပိုဒ္တည္းနဲ႔ ဆြဲေဆာင္မွုရွိရွိ
မိတ္ဆက္တဲ့ အပ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ တိတိက်က် သတ္မွတ္ထားတာ
မဟုတ္ေပမယ့္ အရမ္းရွည္လ်ားတဲ့ နိဒါန္းမ်ိဳးကို ေရွာင္ကိုေရွာင္သင့္ပါတယ္။
စာကိုယ္ကေတာ့ အပိုဒ္ေရမ်ားမ်ား ခြဲထုတ္ၿပီး အေၾကာင္းကိစၥတစ္ခုစီကို
စီကာပတ္ကုံး ေရးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အပိုဒ္မ်ားမ်ားခြဲတာ အမွားမရွိပါဘူး။
ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ့ အေရးအသားပညာခန္းကို အျပည့္အဝ သြန္ခ်ျပရမယ့္ နယ္ပယ္လည္း
ျဖစ္ပါတယ္။ နိဂုံးက စာစီစာကုံးတစ္ခုလုံးရဲ့ အႏွစ္ခ်ဳပ္သေဘာ ျဖစ္ရပါမယ္။
အားေကာင္းတဲ့ အၿပီးသတ္ေကာက္ခ်က္မ်ိဳး ထည့္ေပးနိုင္ရင္ ပိုျပည့္စုံမွာပါ။
အေရးႀကီးတာတစ္ခ်က္က ေရးေကာင္းေကာင္းနဲ႔ စြတ္ေရးေနတဲ့အခါ နိဂုံးခ်ဳပ္ဖို႔
အခ်ိန္မေလာက္တာမ်ိဳး ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နိဂုံးအတြက္ သတ္သတ္မွတ္မွတ္
အခ်ိန္ယူနိုင္ေအာင္ ျပင္ဆင္ထားပါ။
၃။ အခ်က္အလက္ေတြ ဆြဲထုတ္ပါ
စာေမးပြဲမတိုင္ခင္ ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ ေလ့က်င့္ျပင္ဆင္ထားတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို သိထားၿပီး ျဖစ္ေနနိုင္ပါတယ္။ စာစီစာကုံး ေခါင္းစဥ္တစ္ခုအတြက္ ဘယ္အခ်က္ေတြကို ထည့္ရမလဲ၊ ဘယ္အေၾကာင္းအရာေတြက သင့္ေတာ္မလဲဆိုတာကို စဥ္းစားၿပီးတာနဲ႔ အတိုေကာက္ အခ်က္ေလးေတြ ဆြဲထုတ္ၿပီး ခ်ေရးထားပါ။ ဘယ္အခ်က္ကို အက်ယ္ခ်ဲ႕ၿပီး ဖြဲ႕ဖြဲ႕ႏြဲ႕ႏြဲ႕ ေရးသင့္သလဲ၊ ဘယ္အခ်က္ကေတာ့ လိုရင္းတိုရွင္းပဲ ထည့္သင့္သလဲ ဆိုတာေတြကို တစ္ခါတည္း အမွတ္အသား ေပးထားပါ။ ျဖစ္နိုင္ရင္ေတာ့ သင့္ေတာ္တဲ့စကားပုံေလးေတြ၊ ဥပမာေကာင္းေလးေတြကိုပါ စာရင္းတို႔ထားပါ။
၄။ ကိုယ္တိုင္ေရး အေၾကာင္းကိစၥေတြ
စာေမးပြဲအေျဖလႊာေတြကို အမွတ္ေပးမယ့္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြေနရာက ခဏဝင္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္။ သူတို႔ဟာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုတည္းကို ပုံစံမ်ိဳးစုံ ေရးထားတဲ့ စာစီစာကုံးေတြကို အမွတ္ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား အမ်ားစုက စာစီစာကုံး အထူးထုတ္စာအုပ္ေတြကို ေလ့လာဖတ္ရွု မွီျငမ္းၿပီး ျပန္ေရးၾကမယ္ဆိုတာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ဒီေတာ့ အေျဖလႊာေတြမွာ အေရးအသားကြာေပမယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြက ထပ္ေနနိုင္တယ္။ ကိုယ့္ရဲ့စာစီစာကုံးထဲမွာ ကိုယ္ေတြ႕ၾကဳံဖူးထားတာေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ကိုက္ညီမယ့္ ၾကားဖူးနားဝအျဖစ္အပ်က္ေတြကိ ု
ေနရာတက် ထည့္ေရးျပနိုင္ရင္ အမွတ္ေပးမယ့္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ့ စိတ္ကို
ဖမ္းစားလာနိုင္ပါတယ္။ လုံးဝဥႆုံ ကြဲထြက္ေနတဲ့ ျဖစ္တည္မွုအေၾကာင္းအရာေတြကိ ု
ဖတ္ရတဲ့အခါ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကလည္း အမွတ္ေပးဖို႔ ပိုၿပီး ရက္ရက္ေရာေရာ
ရွိလာနိုင္တယ္။ အေရးႀကီးတာက ထည့္ေရးမယ့္ ကိုယ္ေတြ႕အေၾကာင္းအရာဟာ
စာစီစာကုံးေခါင္းစဥ္နဲ႔ လိုက္ဖက္ညီကိုညီရမယ္ ဆိုတာပါပဲ။
၅။ အျပင္စာမ်ားမ်ားဖတ္ပါ
“အလိမၼာ စာမွာရွိ”ဆိုတဲ့ စကားပုံ ရွိပါတယ္။ တကယ္က အလိမၼာတင္ မကပါဘူး။ ဗဟုသုတ အသိအျမင္ေတြလည္း စာမွာရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းစာမဟုတ္တဲ့ ျပင္ပစာေပေတြကို အားလပ္ခ်ိန္ေတြမွာ မ်ားမ်ားဖတ္ထားျခင္းက စာစီစာကုံး ေရးသားခ်ိန္မွာ လိုအပ္တဲ့ဗဟုသုတေတြ ရရွိေစသလို စာအေရးအသား ေျပျပစ္မွုကိုလည္း သြယ္ဝိုက္ အေထာက္အပံ့ေပးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ဖတ္တဲ့စာဟာ ပညာေရးအတြက္ ဆက္စပ္ အေထာက္အပံ့ေပးနိုင္တဲ့ အက်ိဳးရွိတဲ့ စာေပေတြျဖစ္ဖို႔ေတာ့ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ရပါမယ္။ ေက်ာ္ၾကားသူေတြရဲ့ အဆိုအမိန္႔ေတြ၊ ကဗ်ာဖြဲ႕ဆိုမွုေတြကို ျပင္ပစာေပေတြထဲကေန ေကာက္ႏုတ္ မွတ္သားထားၿပီး စာစီစာကုံးအတြက္ သင့္ေတာ္တဲ့ အေျခအေနမွာ ထည့္သုံးျပတာက အမွတ္ေပးမယ့္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ့ အထင္ႀကီးမွုကိုပါ လွုံ႔ေဆာ္ယူနိုင္ပါလိမ့္မယ္ ။
၆။ အားလုံးရွင္းပါေစ
ဖြဲ႕ႏြဲ႕ျခင္းဟာ စာေပအေရးအသား စြမ္းရည္ကို ထင္ရွားေစတဲ့ ပညာျပမွုတစ္ခုပါ။ ဒါေပမဲ့ ဆိုလိုရင္းေတာ့ ရွင္းဖို႔လိုပါတယ္။ တစ္ခါတေလမွာ အကြန္႔အညြန္႔လြန္ၿပီး လိုရင္းေပ်ာက္သြားတဲ့ စာစီစာကုံးေကာင္းေတြ ျမင္ဖူးတယ္လို႔ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ကိုယ္တိုင္က ေျပာျပဖူးပါတယ္။ အျမဲတမ္း သတိႀကီးႀကီး ထားေနရမယ့္အခ်က္က ကိုယ့္ဆိုလိုရင္းကို အရွင္းဆုံးျပသနိုင္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ရွင္းရမွာက လက္ေရးပါ။ အေျဖလႊာမွာ ေရးေျဖရတဲ့အခါမွာ လက္ေရးက မလွရင္ေတာင္ ရွင္းဖို႔ေတာ့လိုပါတယ္။ စာလုံးကို ႀကီးႀကီးနဲ႔ ရွင္းရွင္း ေရးတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ထားသင့္ပါတယ္။ ရွင္းလင္းတဲ့ လက္ေရးမ်ိဳးနဲ႔ ေရးထားတဲ့ စာစီစာကုံးတစ္ပုဒ္ဟာ ဖတ္ရတာ ပိုေကာင္းသလို ထင္သြားရေစတတ္ပါတယ္။
၇။ အေခ်ာသပ္ပါ
ငါးမိနစ္စာေလာက္အခ်ိန္ကို ေသခ်ာသတ္မွတ္ၿပီး ခ်န္ထားသင့္ပါတယ္။ စာစီစာကုံးေရးၿပီးခ်ိန္မွာ ျပန္စစ္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ျပန္စစ္တဲ့အခါမွာ အဓိက အေလးထားရမယ့္ ႏွစ္ပိုင္းရွိပါတယ္။ ပထမတစ္ခုက စာလုံးေပါင္းပါ။ ခပ္ျမန္ျမန္ ေရးလိုက္တဲ့အခါ ကိုယ္သိၿပီးသား စာလုံးေပါင္းအမွန္ေတြမွာေတာ င္
အမွားပါသြားတတ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ စာလုံးေပါင္းအမွားေတြက ေတာ္ေတာ္ေလး
အျမင္ဆိုးသလို ျဖစ္ေနတတ္တဲ့အတြက္ ကိုယ္အားထုတ္ထားတဲ့ စာစီစာကုံးေကာင္းမွာ
အနာအဆာႀကီးတစ္ခုလို ျဖစ္ေနနိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္စစ္ရမွာက အသုံးအႏွုန္းပါ။
ပိုၿပီးသင့္ေတာ္တဲ့၊ ေျပျပစ္တဲ့ ေဝါဟာရမ်ိဳး ရွိမယ္ထင္ရင္ ျပန္အစားထိုး
လဲလွယ္ပါ။ စာေၾကာင္းႏွစ္ေၾကာင္း၊ သုံးေၾကာင္းေလာက္ အဆုံးသတ္ပုံ
ဆက္တိုက္တူညီေနရင္ ပုံစံကြဲေအာင္ ျပန္ျပင္ေရးသင့္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္
အခ်ိတ္အဆက္ပိုမိၿပီး ဖတ္ရတာ ေျပျပစ္အရသာရွိတဲ့ စာစီစာကုံးေကာင္းတစ္ပုဒ္
အသြင္အျပင္မ်ိဳး ေပၚလြင္ေအာင္ အၿပီးသတ္ အေခ်ာကိုင္ၿပီးသား ျဖစ္လာမွာ
ေသခ်ာပါတယ္။
Credit - Samsung Quiz Show 2017,7 Day News
__________________________
စာစီစာကုံး (Essay) ေရးသားျခင္းဟာ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာ အစိတ္အပိုင္း တစ္ရပ္အေနနဲ႔တင္ အေရးႀကီးတာမဟုတ္ပါဘူး။ ပညာသင္ၾကားမွုအၿပီး လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္တဲ့အခါမွာလည္း ႐ုံးပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႔ တျခား အေၾကာင္းအရာေတြကို ေျပေျပျပစ္ျပစ္ ေရးသားနိုင္ဖို႔ အေျခခံေကာင္းေတြလည္း ျဖည့္ဆည္းေပးနိုင္ပါတယ္။ ပညာသင္ယူဆဲ အဆင့္မွာလည္း ဘာသာစကား (Language) ကို သင္ယူရတဲ့ ျမန္မာစာနဲ႔ အဂၤလိပ္စာလို ဘာသာရပ္ေတြမွာ ဂုဏ္ထူးအတြက္ အဓိက အကဲျဖတ္စိစစ္တဲ့ က႑တစ္ခု ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ့ ေရးသားတင္ျပမွု စြမ္းရည္ဟာ အထင္ႀကီးေလာက္စရာ ဟုတ္မဟုတ္ဆိုတာကို စာစီစာကုံး (Essay) ေတြမွာ ဆရာဆရာမေတြက အကဲျဖတ္ေလ့ ရွိပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အေရးအသား ေျပျပစ္ထက္ျမက္ၿပီး ဆြဲေဆာင္မွုရွိတဲ့ စာစီစာကုံး (Essay) ေကာင္းတစ္ပုဒ္ ေရးသားဖို႔ သတိျပဳလိုက္နာရမယ့္ အၾကဳံျပဳခ်က္ ၇ ခုကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
၁။ ေခါင္းစဥ္ရဲ့ ဆိုလိုရင္း
အေျခခံအက်ဆုံးက ေပးထားတဲ့ေခါင္းစဥ္ရဲ့ ဆိုလိုရင္းကို တိတိက်က် လိုက္နာပုံေဖာ္ထားတဲ့ စာစီစာကုံးမ်ိဳး ကိုယ့္ဘက္က တင္ျပနိုင္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ေခါင္းစဥ္ရဲ့ ေတာင္းဆိုမွုနဲ႔ အံေခ်ာ္သြားၿပီဆိုရင္ ကိုယ္ေရးထားတဲ့ စာစီစာကုံးက ဘယ္ေလာက္ ထူးျခားေျပာင္ေျမာက္ေနပါေစ၊
၂။ နိဒါန္း၊ စာကိုယ္၊ နိဂုံး
စာစီစာကုံးတစ္ပုဒ္မွာ အဂၤါရပ္သုံးခု ပါဝင္တယ္ဆိုတာကို အားလုံးလိုလို သိၿပီးသားပါ။ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ အေရးအသားမ်ိဳးျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီအဂၤါသုံးရပ္မစုံလင္ရင္ ဂုဏ္ထူးမွတ္အတြက္ ေမၽွာ္လင့္လို႔မရနိုင္ပါဘူး
၃။ အခ်က္အလက္ေတြ ဆြဲထုတ္ပါ
စာေမးပြဲမတိုင္ခင္ ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ ေလ့က်င့္ျပင္ဆင္ထားတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို သိထားၿပီး ျဖစ္ေနနိုင္ပါတယ္။ စာစီစာကုံး ေခါင္းစဥ္တစ္ခုအတြက္ ဘယ္အခ်က္ေတြကို ထည့္ရမလဲ၊ ဘယ္အေၾကာင္းအရာေတြက သင့္ေတာ္မလဲဆိုတာကို စဥ္းစားၿပီးတာနဲ႔ အတိုေကာက္ အခ်က္ေလးေတြ ဆြဲထုတ္ၿပီး ခ်ေရးထားပါ။ ဘယ္အခ်က္ကို အက်ယ္ခ်ဲ႕ၿပီး ဖြဲ႕ဖြဲ႕ႏြဲ႕ႏြဲ႕ ေရးသင့္သလဲ၊ ဘယ္အခ်က္ကေတာ့ လိုရင္းတိုရွင္းပဲ ထည့္သင့္သလဲ ဆိုတာေတြကို တစ္ခါတည္း အမွတ္အသား ေပးထားပါ။ ျဖစ္နိုင္ရင္ေတာ့ သင့္ေတာ္တဲ့စကားပုံေလးေတြ၊ ဥပမာေကာင္းေလးေတြကိုပါ စာရင္းတို႔ထားပါ။
၄။ ကိုယ္တိုင္ေရး အေၾကာင္းကိစၥေတြ
စာေမးပြဲအေျဖလႊာေတြကို အမွတ္ေပးမယ့္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြေနရာက ခဏဝင္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္။ သူတို႔ဟာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုတည္းကို ပုံစံမ်ိဳးစုံ ေရးထားတဲ့ စာစီစာကုံးေတြကို အမွတ္ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား အမ်ားစုက စာစီစာကုံး အထူးထုတ္စာအုပ္ေတြကို ေလ့လာဖတ္ရွု မွီျငမ္းၿပီး ျပန္ေရးၾကမယ္ဆိုတာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ဒီေတာ့ အေျဖလႊာေတြမွာ အေရးအသားကြာေပမယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြက ထပ္ေနနိုင္တယ္။ ကိုယ့္ရဲ့စာစီစာကုံးထဲမွာ ကိုယ္ေတြ႕ၾကဳံဖူးထားတာေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ကိုက္ညီမယ့္ ၾကားဖူးနားဝအျဖစ္အပ်က္ေတြကိ
၅။ အျပင္စာမ်ားမ်ားဖတ္ပါ
“အလိမၼာ စာမွာရွိ”ဆိုတဲ့ စကားပုံ ရွိပါတယ္။ တကယ္က အလိမၼာတင္ မကပါဘူး။ ဗဟုသုတ အသိအျမင္ေတြလည္း စာမွာရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းစာမဟုတ္တဲ့ ျပင္ပစာေပေတြကို အားလပ္ခ်ိန္ေတြမွာ မ်ားမ်ားဖတ္ထားျခင္းက စာစီစာကုံး ေရးသားခ်ိန္မွာ လိုအပ္တဲ့ဗဟုသုတေတြ ရရွိေစသလို စာအေရးအသား ေျပျပစ္မွုကိုလည္း သြယ္ဝိုက္ အေထာက္အပံ့ေပးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ဖတ္တဲ့စာဟာ ပညာေရးအတြက္ ဆက္စပ္ အေထာက္အပံ့ေပးနိုင္တဲ့ အက်ိဳးရွိတဲ့ စာေပေတြျဖစ္ဖို႔ေတာ့ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ရပါမယ္။ ေက်ာ္ၾကားသူေတြရဲ့ အဆိုအမိန္႔ေတြ၊ ကဗ်ာဖြဲ႕ဆိုမွုေတြကို ျပင္ပစာေပေတြထဲကေန ေကာက္ႏုတ္ မွတ္သားထားၿပီး စာစီစာကုံးအတြက္ သင့္ေတာ္တဲ့ အေျခအေနမွာ ထည့္သုံးျပတာက အမွတ္ေပးမယ့္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ့ အထင္ႀကီးမွုကိုပါ လွုံ႔ေဆာ္ယူနိုင္ပါလိမ့္မယ္
၆။ အားလုံးရွင္းပါေစ
ဖြဲ႕ႏြဲ႕ျခင္းဟာ စာေပအေရးအသား စြမ္းရည္ကို ထင္ရွားေစတဲ့ ပညာျပမွုတစ္ခုပါ။ ဒါေပမဲ့ ဆိုလိုရင္းေတာ့ ရွင္းဖို႔လိုပါတယ္။ တစ္ခါတေလမွာ အကြန္႔အညြန္႔လြန္ၿပီး လိုရင္းေပ်ာက္သြားတဲ့ စာစီစာကုံးေကာင္းေတြ ျမင္ဖူးတယ္လို႔ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ကိုယ္တိုင္က ေျပာျပဖူးပါတယ္။ အျမဲတမ္း သတိႀကီးႀကီး ထားေနရမယ့္အခ်က္က ကိုယ့္ဆိုလိုရင္းကို အရွင္းဆုံးျပသနိုင္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ရွင္းရမွာက လက္ေရးပါ။ အေျဖလႊာမွာ ေရးေျဖရတဲ့အခါမွာ လက္ေရးက မလွရင္ေတာင္ ရွင္းဖို႔ေတာ့လိုပါတယ္။ စာလုံးကို ႀကီးႀကီးနဲ႔ ရွင္းရွင္း ေရးတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ထားသင့္ပါတယ္။ ရွင္းလင္းတဲ့ လက္ေရးမ်ိဳးနဲ႔ ေရးထားတဲ့ စာစီစာကုံးတစ္ပုဒ္ဟာ ဖတ္ရတာ ပိုေကာင္းသလို ထင္သြားရေစတတ္ပါတယ္။
၇။ အေခ်ာသပ္ပါ
ငါးမိနစ္စာေလာက္အခ်ိန္ကို ေသခ်ာသတ္မွတ္ၿပီး ခ်န္ထားသင့္ပါတယ္။ စာစီစာကုံးေရးၿပီးခ်ိန္မွာ ျပန္စစ္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ျပန္စစ္တဲ့အခါမွာ အဓိက အေလးထားရမယ့္ ႏွစ္ပိုင္းရွိပါတယ္။ ပထမတစ္ခုက စာလုံးေပါင္းပါ။ ခပ္ျမန္ျမန္ ေရးလိုက္တဲ့အခါ ကိုယ္သိၿပီးသား စာလုံးေပါင္းအမွန္ေတြမွာေတာ
Credit - Samsung Quiz Show 2017,7 Day News
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။