ယံုၾကည္ရာ တစ္ခုအတြက္
===================
အခန္းထဲတြင္ လစဥ္ အဆင့္(၁) ႏွင့္ (၂) ကို ယူေနသူ ေယာက္်ားေလး (၂) ေယာက္ရွိသည္။ တစ္ေယာက္ အဆင့္ (၁) ရလွ်င္ အျခားတစ္ေယာက္မွာ အဆင့္ (၂) စသည္ျဖင့္ အျပန္အလွန္ ရွိေနၾကသည္။ ထိုသူတို႔မွာ ဇင္ၿဖိဳးႏွင့္ မင္းခန္႔ ျဖစ္သည္။ သူတို႔ႏွစ္ဦးတြင္ မတူညီေသာ သဘာ၀၊ ခံယူခ်က္၊ စိတ္ေနစိတ္ထား တို႔ ကိုယ္စီရွိသည္။
မင္းခန္႔သည္ အရာရာကို ေစ့စပ္ေသခ်ာစြာ လုပ္သည္။ စာေမးပြဲအတြက္ ႀကိဳးစားလြန္းသည္။ စာလည္း ပံုမွန္လုပ္သည္။ ညဘက္ဆိုလည္း ညည့္နက္သည္အထိ စာလုပ္သည္။ ေမးခြန္းေဟာင္းမ်ားျပန္ တြက္သည္။ စာေမးလိုက္လွ်င္လည္း ရသည္ကမ်ားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မင္းခန္႔တြင္ တီခ်ယ္မ်ား သေဘာက် ႏွစ္ျခိဳက္ အားရႏိုင္ေသာ အရည္အခ်င္မ်ားစြာ ရွိေနသည္။
ဇင္ၿဖိဳးသည္ အရင္ကတည္းက ေပါ့ေပါ့ပဲ ေတြးသည္။ စာေမးပြဲ ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဖိအားမရွိ စာေမးပြဲသည္ အနာဂတ္အဆံုးျဖတ္ မေပးႏိုင္ ဟု အဂၤလိပ္ အက္ေဆးေတြ ထည့္ေရးရန္ စီစဥ္ခဲ့သျဖင့္ အတန္းပိုင္ႏွင့္ပင္ အျငင္းအခုန္ ျဖစ္ခဲ့ေသးသည္။ စာေမးလိုက္လွ်င္လည္း ရခ်င္မွ ရသည္။ အတန္းထဲတြင္ က်ဴတိုရီရယ္ ေျဖလွ်င္လည္း အမွားမ်ားသည္။ ေမးခြန္းေဟာင္းဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းတြင္သာ တီခ်ယ္မ်ားႏွင့္ တြက္ရ၍သာ တြက္သည္။ အိမ္တြင္ ထိခဲ တို႔ခဲသည္။ ထိုေၾကာင့္ ဇင္းၿဖိဳးအေပၚ တီခ်ယ္အမ်ားစု အားမရခဲ့။
သိုေသာ္ သူတို႔ႏွစ္ဦးသည္ အခ်ိန္တန္ စာေမးပြဲရမွတ္ ထြက္လာလွ်င္ အဆင့္ (၁) ႏွင့္ (၂) အျပန္အလွန္ ယူၾကစၿမဲ ျဖစ္ေနသည္။ အတန္းပိုင္ဆရာမပင္ ဇင္ၿဖိဳး၏ အေမကို ေခၚ၍ ဇင္ၿဖိဳးသည္ အတန္းထဲတြင္ ေျဖလွ်င္ မွားၿပီး စာေမးပြဲတြင္ အမွတ္ေတြ ရေနျခင္း အေပၚ “ေမးခြန္း ရေနလား” ဟု ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ဖူးသည္။
“ဟူး … တီခ်ယ္က ငါ့ကို မယံုဘူးကြာ အဲ့တာစိတ္မေကာင္းဘူး”
ဇင္ၿဖိဳး စိတ္မေကာင္းစြာႏွင့္ သူ႕သူငယ္ခ်င္းကို ရင္ဖြင့္သည္။
“သူငယ္ခ်င္းရယ္ … သူလည္း ေစတနာနဲ႔ ေနမွာပါ”
“အဲ့တာေတာ့ ငါလည္း နားလည္ပါတယ္ .. ေစတနာကလည္း တစ္ခါတေလ မွားတတ္တယ္”
“ေအးပါ … သူငယ္ခ်င္းရယ္ ငါနားလည္ပါတယ္”
သူ႕အေတြး၊ သူေပ်ာ္ရႊင္မႈႏွင့္သူ ရွိေနခဲ့ေသာ ဇင္ၿဖိဳး … ယခုေတာ့ ….။
ယခု ၆လပတ္ စာေမးပြဲသည္ ဇင္ၿဖိဳးတစ္ေယာက္တည္း အတြက္သာမကဘဲ ဆယ္တန္း ေက်ာင္းသား အားလံုးအတြက္ ထူးျခားေနသည္။ အေၾကာင္းမွာ ယခုလပတ္စာေမးပြဲ မိမိတို႔ သက္ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းမ်ားမွ ေမးခြန္းထုတ္ၿပီး က်င္းပသည့္ စားေမးပြဲ မဟုတ္ဘဲ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္မွ ေမးခြန္းထုတ္ၿပီး ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုလံုး ေမးခြန္းတစ္စံုတည္းျဖင့္ က်င္းပသည့္ စာေမးပြဲျဖစ္သည္။
ထိုထက္ ထူးျခားလြန္းေနသည္မွာ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္တြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ စာေမးပြဲ ေမးခြန္းအတိုင္း ခုႏွစ္သကၠရာဇ္သာ ျပင္ၿပီး ဘာသာစံု ျပန္ေမးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မႏွစ္ကေမးခဲ့သည့္ ေမးခြန္းေဟာင္းကိုသာ ျပန္ေမးသည့္ စာေမးပြဲ ႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။
ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာလည္း ယခု ေမးခြန္းအစံုကို ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္တြင္ မက်င္းပျဖစ္ခဲ့သည့္ စာေမးပြဲ ေမးခြန္းဟု ထင္မွတ္၍ ျပန္လည္အသံုးျပဳရာမွ ယခုကဲ့သို႔ အံ့ၾသေလာက္ဖြယ္ လြဲေခ်ာ္မႈႀကီး ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ယခင္ႏွစ္ ေမးခြန္းေဟာင္းအတုိင္း ျပန္ေမးေနျခင္းကို ဓါတုေဗဒေန႔ကတည္းက သိသြားၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ရူပေဗဒေန႔မွမွ သိၾကသည္။
အမ်ားအားျဖင့္ ရူပေဗဒေန႔တြင္ ေက်ာင္းသားအားလံုး မသိသူမရွိသေလာက္ ျဖစ္သြားေတာ့သည္။
သခၤ်ာေန႔မွသိေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားရွိေသာ္လည္း အေတာ္ပင္ရွားသည္ဟု ေျပာရမည္။ ထုိထက္ အဂၤလိပ္ေန႔ကတည္းက သိေနေသာ ေက်ာင္းသားဆိုလွ်င္ ပို၍ပိုရွားလိမ့္မည္။ တစ္ရာတြင္ တစ္ေယာက္ရွိရန္ပင္ စိတ္ကူးယဥ္ဆန္လြန္းလွသည္။
ထို႔ကိစၥေၾကာင့္ စာကို အားထည့္မလုပ္ေတာ့ဘဲ ေမးခြန္းကိုသာၾကည့္ၿပီး ေအာင္မွတ္ရရံုသာ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေျဖၾကသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားစြာ ရွိလာေတာ့သည္။ ဖိအားဆိုတာ မရွိ… ေမးခြန္းတစ္စံုလံုး ႀကိဳသိေနခဲ့ေသာ စာေမးပြဲသည္ “ဇင္ၿဖိဳး” အတြက္ လြယ္လြယ္ မၿပီးဆံုးခဲ့။ နာက်င္စရာ အခ်ိဳ႕ႏွင့္အတူ …။
“ဇင္ၿဖိဳး” က “မင္းခန္႔”ကို ၿပိဳင္ဘက္တစ္ေယာက္ အျဖစ္ မေတြးခဲ့ ေဘးခ်င္းကပ္ထိုင္ေသာ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ဟုသာ သတ္မွတ္ထားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ တီခ်ယ္တို႔က ဇင္ၿဖိဳးႏွင့္ မင္းခန္႔ကို သူငယ္ခ်င္းေတြအျဖစ္ မဟုတ္ဘဲ ၿပိဳင္ဘက္ေတြအျဖစ္သာ ျမင္ေစခ်င္သည့္ သေဘာရွိသည္။ စာၿပိဳင္ျခင္းသည္ ေကာင္းသည္ဟူေသာ အေတြးအေခၚသည္ ေက်ာင္းတြင္ စိမ့္၀င္ပ်ံ႕ႏွံ႔လွ်က္ရွိသည ္မွာ
အေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီ။ ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္စဥ္ စာေတာ္သူႏွင့္ စာညံ့သူ ဥပမာ … စာေတာ္သူက
တိုက္ႏွင့္ကားပိုင္ရွင္ ျဖစ္လာၿပီး စာညံ့သူက လမ္းေဘးေရာက္ စသျဖင့္
ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ကိုလည္း အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပ်ံ႕ႏွံေစခဲ့ၿပီးၿပီ။
ျပႆနာ ယခုစၿပီ …။
မည္သူက မည္သည့္ဘာသာမွစၿပီး မႏွစ္ကေမးခြန္းေမးေနသည္ကို သိခဲ့သနည္း။
ဇင္ၿဖိဳးက ရူပေဗဒေန႔မွ စသိသည္ဟု ေျဖခဲ့သည္။
ဟုတ္သည္ ဇင္ၿဖိဳး သခ်ၤာရမွတ္သည္ ၅၀ ေက်ာ္သာ ရခဲ့ၿပီး ဓာတုေဗဒဆိုလွ်င္ ၄၀ ျဖစ္ခဲ့သည့္အျပင္ ဇင္ၿဖိဳးအေျဖသည္ သံသယ ျဖစ္စရာ မရွိခဲ့။
မင္းခန္႔က ရူပေဗဒေန႔မွ စသိသည္ဟု ေျဖခဲ့သည္။
ျပႆနာက အဲ့ဒီမွာ စေတာ့သည္။ မင္းခန္႔သည္ အဂၤလိပ္ ၇၅၊ ႏွင့္ သခ်ၤာ ၉၆ ရခဲ့ေသာေၾကာင့္ အမ်ားစုက မယံုၾကည္ၾကေခ်။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မင္းခန္႔တို႔ အခန္းသည္ Section E ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ E ခန္းက A တို႔ B တို႔ အခန္းကလို အမွတ္မ်ိဳး မရႏိုင္ဟူေသာ ပံုေသအေတြးအေခၚတစ္ခုသည္လည္း ေက်ာင္းအတြင္း စိမ့္၀င္လွ်က္ …။
ေက်ာင္းတြင္ စာေမးပြဲရမွတ္ ထြက္ၿပီးတိုင္း အေျဖလႊာမ်ားကို ေက်ာင္းသားမ်ားထံ ျပန္ျပၿပီး မိမိအမွားကို သိေစသည့္ အစီအစဥ္ တစ္ခု ရွိသည္။ ထိုအစီစဥ္တြင္ မင္းခန္႔ အေျဖလႊာကို ေက်ာင္းသားမ်ား စိတ္၀င္တစား စူးစမ္းၾကည့္ေသာအခါ မင္းခန္႔ ေျဖထားေသာ essay မ်ားႏွင့္ အခ်ိဳ႕ေသာ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ ကြန္႔ျမဴးမႈကို အသားေပး ေျဖရေသာ ေမးခြန္းမ်ားသည္ ေမးခြန္းေဟာင္း စာအုပ္ထဲမွ အေျဖမ်ားႏွင့္ တစ္ထပ္တည္း တူေနသည္ကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အတန္းသားမ်ားၾကားတြင္ မင္းခန္႔သည္ အဂၤလိပ္ေန႔ ကတည္းပင္ ေမးခြန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သိေနသည္ဟု သံသယ ေျပာဆိုမႈမ်ား ေပၚထြက္လာေတာ့သည္။
မင္းခန္႔တကယ္ပဲ ေမးခြန္းရခဲ့ျခင္းလား?
သူက်က္သမွ် တိုးခဲ့ျခင္းလား?
မင္းခန္႔မွလြဲ၍ အျခားသူ မည္သူမွ် အတည္မျပဳႏိုင္ …။
“ဇင္းၿဖိဳး နင့္ကို တီခ်ယ္ေခၚေနတယ္”
အတန္းေဖာ္ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္က လာေျပာသျဖင့္ ဇင္ၿဖိဳး အခန္းျပင္ဘက္ကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အျပင္ဘက္ခုန္တြင္ တီခ်ယ္ထိုင္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
“ဟုတ္ .. ခ်ယ္”
“ေအ .. မင္း ဒီတစ္ပတ္ အက္ေဆးက စာလံုးေပါင္းေတြ ဂရမ္မာေတြလည္း မွားတယ္ေနာ္”
“ဟုတ္ .. ခ်ယ္”
ထိုစဥ္ အေျဖလႊာတစ္ခုကို တီခ်ယ္ ထုတ္လိုက္သည္။ ဇင္ၿဖိဳးက သူ႕အေျဖလႊာဟု ထင္ထားခဲ့ေသာ္လည္း အမွန္မွာ မင္းခန္႔ အေျဖလႊာျဖစ္ေနသည္။
“သူကေတာ့ စည္းလံုးျခင္းသည္ အင္အား (Unity is strength) ကို ရိုးရိုးရွင္းရွင္းေလးပဲ ေရးသြားတယ္”
တစ္ခုခုဆို ၀မ္းနည္းတတ္သည့္ သေဘာရွိသည့္ ဇင္ၿဖိဳး ထိုစကားအဆံုး၌ မ်က္ရည္ အနည္းငယ္၀ဲ သြားသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေမးခြန္းေဟာင္းစာအုပ္ထဲက အတိုင္း ျပန္ေရးခ်ထားသည့္ အက္ေဆးႏွင့္ သူ႕ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ႏွင့္ ေရးထားေသာ အက္ေဆးႏွင့္ ယွဥ္ေျပာလိုက္ေသာ့ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
အမွန္ေတာ့ အတန္းပိုင္ တီခ်ယ္သည္ ထိုကဲ့သို႔ ကူးခ်ျခင္းကို လံုး၀ သေဘာမက်သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ တီခ်ယ္ကေတာ့ မင္းခန္႕ေရးထားေသာ အက္ေဆးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သတိမထားမိခဲ့သည့္အတြက္ ယခုလို ထုတ္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္လိမ့္မည္။ မေတာ္တဆသည္လည္း နာက်င္မႈကို ဒဏ္ရာအျဖစ္ေအာင္ စြမ္အင္ျပည့္၀စြာ ပံုေဖာ္ႏိုင္သည္။
“ဟုတ္ … ခ်ယ္”
ဇင္ၿဖိဳးကို သူ႕သူငယ္ခ်င္းမ်ား အားမလို အားမရ ျဖစ္ကုန္သည္။ အျဖစ္မွန္ေတြကို တည့္ ေျပာခ်လိုက္ေစခ်င္သည္။
“မင္းက ဘာလို႔ အမွန္တိုင္း ထုတ္မေျပာလိုက္တာလဲ”
သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ဇင္ၿဖိဳးကို ၀ိုင္းေျပာၾကသည္။
“သူနဲ႔ မဆိုင္ဘူးေလကြာ … ၿပီးေတာ့ သူက ငါ့သူငယ္ခ်င္းပါ”
ထို အေျဖတစ္ခုသာ ထြက္လာခဲ့သည္။ သူ႕သူငယ္ခ်င္းေတြအတြက္ေတာ့ နားလည္ေပးစရာ အေျဖတစ္ခု မဟုတ္ခဲ့။
ယံုၾကည္ရာ တစ္ခုအတြက္ မယံုၾကည္ရာေပါင္းမ်ားစြာကို မ်က္ကြယ္ျပဳတတ္သည့္ သဘာ၀ …။
ႀကိဳးစားမႈတိုင္း၏ အသိအမွတ္ျပဳခံရျခင္းသည္ တစ္ခါေလ သံသယေၾကာင့္ မ်က္ကြယ္ျပဳခံရတတ္သည့္ သဘာ၀ …။
မေတာ္တဆသည္လည္းပဲ စနစ္တက် ျဖစ္ပ်က္သြားခဲ့လွ်င္ ဒဏ္ရာတစ္ခုကို လွလွပပ ပံုေဖာ္သြားႏိုင္သည့္ သဘာ၀ …။
ေၾကကြဲစရာ … အျဖစ္အပ်က္အခ်ိဳ႕၊ နာက်င္စရာ ဒဏ္ရာအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ေပါင္းစပ္လွ်က္ရွိခဲ့ေသာ ထိုကာလအတြင္း တစ္ခုတည္းေသာ အမွတ္တရ ထိုလက အဆင့္ (၁) ႏွင့္(၂) ၾကား အမွတ္ (၁၀၀) ကြာျခားခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ခ်စ္ျခင္းမ်ားစြာျဖင့္
တိုးတက္ေအာင္(ပဲခူး)
-------------------------
Credit - Toe Tat Aung ❨Bago❩
https://www.facebook.com/ toetataungbago
===================
အခန္းထဲတြင္ လစဥ္ အဆင့္(၁) ႏွင့္ (၂) ကို ယူေနသူ ေယာက္်ားေလး (၂) ေယာက္ရွိသည္။ တစ္ေယာက္ အဆင့္ (၁) ရလွ်င္ အျခားတစ္ေယာက္မွာ အဆင့္ (၂) စသည္ျဖင့္ အျပန္အလွန္ ရွိေနၾကသည္။ ထိုသူတို႔မွာ ဇင္ၿဖိဳးႏွင့္ မင္းခန္႔ ျဖစ္သည္။ သူတို႔ႏွစ္ဦးတြင္ မတူညီေသာ သဘာ၀၊ ခံယူခ်က္၊ စိတ္ေနစိတ္ထား တို႔ ကိုယ္စီရွိသည္။
မင္းခန္႔သည္ အရာရာကို ေစ့စပ္ေသခ်ာစြာ လုပ္သည္။ စာေမးပြဲအတြက္ ႀကိဳးစားလြန္းသည္။ စာလည္း ပံုမွန္လုပ္သည္။ ညဘက္ဆိုလည္း ညည့္နက္သည္အထိ စာလုပ္သည္။ ေမးခြန္းေဟာင္းမ်ားျပန္ တြက္သည္။ စာေမးလိုက္လွ်င္လည္း ရသည္ကမ်ားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မင္းခန္႔တြင္ တီခ်ယ္မ်ား သေဘာက် ႏွစ္ျခိဳက္ အားရႏိုင္ေသာ အရည္အခ်င္မ်ားစြာ ရွိေနသည္။
ဇင္ၿဖိဳးသည္ အရင္ကတည္းက ေပါ့ေပါ့ပဲ ေတြးသည္။ စာေမးပြဲ ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဖိအားမရွိ စာေမးပြဲသည္ အနာဂတ္အဆံုးျဖတ္ မေပးႏိုင္ ဟု အဂၤလိပ္ အက္ေဆးေတြ ထည့္ေရးရန္ စီစဥ္ခဲ့သျဖင့္ အတန္းပိုင္ႏွင့္ပင္ အျငင္းအခုန္ ျဖစ္ခဲ့ေသးသည္။ စာေမးလိုက္လွ်င္လည္း ရခ်င္မွ ရသည္။ အတန္းထဲတြင္ က်ဴတိုရီရယ္ ေျဖလွ်င္လည္း အမွားမ်ားသည္။ ေမးခြန္းေဟာင္းဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းတြင္သာ တီခ်ယ္မ်ားႏွင့္ တြက္ရ၍သာ တြက္သည္။ အိမ္တြင္ ထိခဲ တို႔ခဲသည္။ ထိုေၾကာင့္ ဇင္းၿဖိဳးအေပၚ တီခ်ယ္အမ်ားစု အားမရခဲ့။
သိုေသာ္ သူတို႔ႏွစ္ဦးသည္ အခ်ိန္တန္ စာေမးပြဲရမွတ္ ထြက္လာလွ်င္ အဆင့္ (၁) ႏွင့္ (၂) အျပန္အလွန္ ယူၾကစၿမဲ ျဖစ္ေနသည္။ အတန္းပိုင္ဆရာမပင္ ဇင္ၿဖိဳး၏ အေမကို ေခၚ၍ ဇင္ၿဖိဳးသည္ အတန္းထဲတြင္ ေျဖလွ်င္ မွားၿပီး စာေမးပြဲတြင္ အမွတ္ေတြ ရေနျခင္း အေပၚ “ေမးခြန္း ရေနလား” ဟု ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ဖူးသည္။
“ဟူး … တီခ်ယ္က ငါ့ကို မယံုဘူးကြာ အဲ့တာစိတ္မေကာင္းဘူး”
ဇင္ၿဖိဳး စိတ္မေကာင္းစြာႏွင့္ သူ႕သူငယ္ခ်င္းကို ရင္ဖြင့္သည္။
“သူငယ္ခ်င္းရယ္ … သူလည္း ေစတနာနဲ႔ ေနမွာပါ”
“အဲ့တာေတာ့ ငါလည္း နားလည္ပါတယ္ .. ေစတနာကလည္း တစ္ခါတေလ မွားတတ္တယ္”
“ေအးပါ … သူငယ္ခ်င္းရယ္ ငါနားလည္ပါတယ္”
သူ႕အေတြး၊ သူေပ်ာ္ရႊင္မႈႏွင့္သူ ရွိေနခဲ့ေသာ ဇင္ၿဖိဳး … ယခုေတာ့ ….။
ယခု ၆လပတ္ စာေမးပြဲသည္ ဇင္ၿဖိဳးတစ္ေယာက္တည္း အတြက္သာမကဘဲ ဆယ္တန္း ေက်ာင္းသား အားလံုးအတြက္ ထူးျခားေနသည္။ အေၾကာင္းမွာ ယခုလပတ္စာေမးပြဲ မိမိတို႔ သက္ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းမ်ားမွ ေမးခြန္းထုတ္ၿပီး က်င္းပသည့္ စားေမးပြဲ မဟုတ္ဘဲ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္မွ ေမးခြန္းထုတ္ၿပီး ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုလံုး ေမးခြန္းတစ္စံုတည္းျဖင့္ က်င္းပသည့္ စာေမးပြဲျဖစ္သည္။
ထိုထက္ ထူးျခားလြန္းေနသည္မွာ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္တြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ စာေမးပြဲ ေမးခြန္းအတိုင္း ခုႏွစ္သကၠရာဇ္သာ ျပင္ၿပီး ဘာသာစံု ျပန္ေမးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မႏွစ္ကေမးခဲ့သည့္ ေမးခြန္းေဟာင္းကိုသာ ျပန္ေမးသည့္ စာေမးပြဲ ႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။
ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာလည္း ယခု ေမးခြန္းအစံုကို ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္တြင္ မက်င္းပျဖစ္ခဲ့သည့္ စာေမးပြဲ ေမးခြန္းဟု ထင္မွတ္၍ ျပန္လည္အသံုးျပဳရာမွ ယခုကဲ့သို႔ အံ့ၾသေလာက္ဖြယ္ လြဲေခ်ာ္မႈႀကီး ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ယခင္ႏွစ္ ေမးခြန္းေဟာင္းအတုိင္း ျပန္ေမးေနျခင္းကို ဓါတုေဗဒေန႔ကတည္းက သိသြားၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ရူပေဗဒေန႔မွမွ သိၾကသည္။
အမ်ားအားျဖင့္ ရူပေဗဒေန႔တြင္ ေက်ာင္းသားအားလံုး မသိသူမရွိသေလာက္ ျဖစ္သြားေတာ့သည္။
သခၤ်ာေန႔မွသိေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားရွိေသာ္လည္း အေတာ္ပင္ရွားသည္ဟု ေျပာရမည္။ ထုိထက္ အဂၤလိပ္ေန႔ကတည္းက သိေနေသာ ေက်ာင္းသားဆိုလွ်င္ ပို၍ပိုရွားလိမ့္မည္။ တစ္ရာတြင္ တစ္ေယာက္ရွိရန္ပင္ စိတ္ကူးယဥ္ဆန္လြန္းလွသည္။
ထို႔ကိစၥေၾကာင့္ စာကို အားထည့္မလုပ္ေတာ့ဘဲ ေမးခြန္းကိုသာၾကည့္ၿပီး ေအာင္မွတ္ရရံုသာ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေျဖၾကသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားစြာ ရွိလာေတာ့သည္။ ဖိအားဆိုတာ မရွိ… ေမးခြန္းတစ္စံုလံုး ႀကိဳသိေနခဲ့ေသာ စာေမးပြဲသည္ “ဇင္ၿဖိဳး” အတြက္ လြယ္လြယ္ မၿပီးဆံုးခဲ့။ နာက်င္စရာ အခ်ိဳ႕ႏွင့္အတူ …။
“ဇင္ၿဖိဳး” က “မင္းခန္႔”ကို ၿပိဳင္ဘက္တစ္ေယာက္ အျဖစ္ မေတြးခဲ့ ေဘးခ်င္းကပ္ထိုင္ေသာ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ဟုသာ သတ္မွတ္ထားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ တီခ်ယ္တို႔က ဇင္ၿဖိဳးႏွင့္ မင္းခန္႔ကို သူငယ္ခ်င္းေတြအျဖစ္ မဟုတ္ဘဲ ၿပိဳင္ဘက္ေတြအျဖစ္သာ ျမင္ေစခ်င္သည့္ သေဘာရွိသည္။ စာၿပိဳင္ျခင္းသည္ ေကာင္းသည္ဟူေသာ အေတြးအေခၚသည္ ေက်ာင္းတြင္ စိမ့္၀င္ပ်ံ႕ႏွံ႔လွ်က္ရွိသည
ျပႆနာ ယခုစၿပီ …။
မည္သူက မည္သည့္ဘာသာမွစၿပီး မႏွစ္ကေမးခြန္းေမးေနသည္ကို သိခဲ့သနည္း။
ဇင္ၿဖိဳးက ရူပေဗဒေန႔မွ စသိသည္ဟု ေျဖခဲ့သည္။
ဟုတ္သည္ ဇင္ၿဖိဳး သခ်ၤာရမွတ္သည္ ၅၀ ေက်ာ္သာ ရခဲ့ၿပီး ဓာတုေဗဒဆိုလွ်င္ ၄၀ ျဖစ္ခဲ့သည့္အျပင္ ဇင္ၿဖိဳးအေျဖသည္ သံသယ ျဖစ္စရာ မရွိခဲ့။
မင္းခန္႔က ရူပေဗဒေန႔မွ စသိသည္ဟု ေျဖခဲ့သည္။
ျပႆနာက အဲ့ဒီမွာ စေတာ့သည္။ မင္းခန္႔သည္ အဂၤလိပ္ ၇၅၊ ႏွင့္ သခ်ၤာ ၉၆ ရခဲ့ေသာေၾကာင့္ အမ်ားစုက မယံုၾကည္ၾကေခ်။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မင္းခန္႔တို႔ အခန္းသည္ Section E ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ E ခန္းက A တို႔ B တို႔ အခန္းကလို အမွတ္မ်ိဳး မရႏိုင္ဟူေသာ ပံုေသအေတြးအေခၚတစ္ခုသည္လည္း
ေက်ာင္းတြင္ စာေမးပြဲရမွတ္ ထြက္ၿပီးတိုင္း အေျဖလႊာမ်ားကို ေက်ာင္းသားမ်ားထံ ျပန္ျပၿပီး မိမိအမွားကို သိေစသည့္ အစီအစဥ္ တစ္ခု ရွိသည္။ ထိုအစီစဥ္တြင္ မင္းခန္႔ အေျဖလႊာကို ေက်ာင္းသားမ်ား စိတ္၀င္တစား စူးစမ္းၾကည့္ေသာအခါ မင္းခန္႔ ေျဖထားေသာ essay မ်ားႏွင့္ အခ်ိဳ႕ေသာ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ ကြန္႔ျမဴးမႈကို အသားေပး ေျဖရေသာ ေမးခြန္းမ်ားသည္ ေမးခြန္းေဟာင္း စာအုပ္ထဲမွ အေျဖမ်ားႏွင့္ တစ္ထပ္တည္း တူေနသည္ကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အတန္းသားမ်ားၾကားတြင္ မင္းခန္႔သည္ အဂၤလိပ္ေန႔ ကတည္းပင္ ေမးခြန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သိေနသည္ဟု သံသယ ေျပာဆိုမႈမ်ား ေပၚထြက္လာေတာ့သည္။
မင္းခန္႔တကယ္ပဲ ေမးခြန္းရခဲ့ျခင္းလား?
သူက်က္သမွ် တိုးခဲ့ျခင္းလား?
မင္းခန္႔မွလြဲ၍ အျခားသူ မည္သူမွ် အတည္မျပဳႏိုင္ …။
“ဇင္းၿဖိဳး နင့္ကို တီခ်ယ္ေခၚေနတယ္”
အတန္းေဖာ္ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္က လာေျပာသျဖင့္ ဇင္ၿဖိဳး အခန္းျပင္ဘက္ကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အျပင္ဘက္ခုန္တြင္ တီခ်ယ္ထိုင္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
“ဟုတ္ .. ခ်ယ္”
“ေအ .. မင္း ဒီတစ္ပတ္ အက္ေဆးက စာလံုးေပါင္းေတြ ဂရမ္မာေတြလည္း မွားတယ္ေနာ္”
“ဟုတ္ .. ခ်ယ္”
ထိုစဥ္ အေျဖလႊာတစ္ခုကို တီခ်ယ္ ထုတ္လိုက္သည္။ ဇင္ၿဖိဳးက သူ႕အေျဖလႊာဟု ထင္ထားခဲ့ေသာ္လည္း အမွန္မွာ မင္းခန္႔ အေျဖလႊာျဖစ္ေနသည္။
“သူကေတာ့ စည္းလံုးျခင္းသည္ အင္အား (Unity is strength) ကို ရိုးရိုးရွင္းရွင္းေလးပဲ ေရးသြားတယ္”
တစ္ခုခုဆို ၀မ္းနည္းတတ္သည့္ သေဘာရွိသည့္ ဇင္ၿဖိဳး ထိုစကားအဆံုး၌ မ်က္ရည္ အနည္းငယ္၀ဲ သြားသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေမးခြန္းေဟာင္းစာအုပ္ထဲက အတိုင္း ျပန္ေရးခ်ထားသည့္ အက္ေဆးႏွင့္ သူ႕ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ႏွင့္ ေရးထားေသာ အက္ေဆးႏွင့္ ယွဥ္ေျပာလိုက္ေသာ့ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
အမွန္ေတာ့ အတန္းပိုင္ တီခ်ယ္သည္ ထိုကဲ့သို႔ ကူးခ်ျခင္းကို လံုး၀ သေဘာမက်သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ တီခ်ယ္ကေတာ့ မင္းခန္႕ေရးထားေသာ အက္ေဆးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သတိမထားမိခဲ့သည့္အတြက္ ယခုလို ထုတ္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္လိမ့္မည္။ မေတာ္တဆသည္လည္း နာက်င္မႈကို ဒဏ္ရာအျဖစ္ေအာင္ စြမ္အင္ျပည့္၀စြာ ပံုေဖာ္ႏိုင္သည္။
“ဟုတ္ … ခ်ယ္”
ဇင္ၿဖိဳးကို သူ႕သူငယ္ခ်င္းမ်ား အားမလို အားမရ ျဖစ္ကုန္သည္။ အျဖစ္မွန္ေတြကို တည့္ ေျပာခ်လိုက္ေစခ်င္သည္။
“မင္းက ဘာလို႔ အမွန္တိုင္း ထုတ္မေျပာလိုက္တာလဲ”
သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ဇင္ၿဖိဳးကို ၀ိုင္းေျပာၾကသည္။
“သူနဲ႔ မဆိုင္ဘူးေလကြာ … ၿပီးေတာ့ သူက ငါ့သူငယ္ခ်င္းပါ”
ထို အေျဖတစ္ခုသာ ထြက္လာခဲ့သည္။ သူ႕သူငယ္ခ်င္းေတြအတြက္ေတာ့ နားလည္ေပးစရာ အေျဖတစ္ခု မဟုတ္ခဲ့။
ယံုၾကည္ရာ တစ္ခုအတြက္ မယံုၾကည္ရာေပါင္းမ်ားစြာကို
ႀကိဳးစားမႈတိုင္း၏ အသိအမွတ္ျပဳခံရျခင္းသည္ တစ္ခါေလ သံသယေၾကာင့္ မ်က္ကြယ္ျပဳခံရတတ္သည့္ သဘာ၀ …။
မေတာ္တဆသည္လည္းပဲ စနစ္တက် ျဖစ္ပ်က္သြားခဲ့လွ်င္ ဒဏ္ရာတစ္ခုကို လွလွပပ ပံုေဖာ္သြားႏိုင္သည့္ သဘာ၀ …။
ေၾကကြဲစရာ … အျဖစ္အပ်က္အခ်ိဳ႕၊ နာက်င္စရာ ဒဏ္ရာအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ေပါင္းစပ္လွ်က္ရွိခဲ့ေသာ ထိုကာလအတြင္း တစ္ခုတည္းေသာ အမွတ္တရ ထိုလက အဆင့္ (၁) ႏွင့္(၂) ၾကား အမွတ္ (၁၀၀) ကြာျခားခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ခ်စ္ျခင္းမ်ားစြာျဖင့္
တိုးတက္ေအာင္(ပဲခူး)
-------------------------
Credit - Toe Tat Aung ❨Bago❩
https://www.facebook.com/
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။