Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ BobbySoxer Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JMe&ေဂ်းမီ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း KKT&ေကေကတီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MaNaw&မေနာ Madi&မဒီ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NO&ႏိုး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SiThuLwin&စည္သူလြင္ SiYan&စီယံ SinPauk&ဆင္ေပါက္ SithuWin&စည္သူဝင္း Snare SoTay&ဆိုေတး SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SuNit&ဆူးနစ္ SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TuTu&တူးတူး TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaNa&ဝန WaiLa&ေဝလ WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး XGALZ Xbox Y-Zet YY&၀ိုင္၀ိုင္း YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YuZaNa&ယုဇန YummyRookie Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔ khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Thursday, February 16, 2017

“ရာဇဝင္ကုိေျခရာခံျခင္း” (မင္းဒင္)

ယေန႔(၁၆၊ေဖေဖာ္ဝါရီ၊၂၀၁၇)ထုတ္ သည္ဗြိဳက္ေဒးလီးေန႔စဥ္သတင္းစာမွ။ ။

“ရာဇဝင္ကုိေျခရာခံျခင္း”

(မင္းဒင္)

(၁)
အခ်ဳိ႕ေသာဇာတ္၊နိပါတ္၊ပံုျပင္၊ဇာတ္လမ္း၊ရာဇဝင္သမုိင္း၊သီခ်င္းစာသား
စသည္တုိ႔၌၊စာေရးသူအေနျဖင့္၊ေရွးကျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာမွတ္တမ္းရာဇဝင္တုိ႔ႏွင့္
ခ်ိတ္ဆက္ေဖာ္ျပေရးသားေလ့ရွိၾကသည္။ထုိသုိ႔ေရးသား ေဖာ္ျပရာတြင္
အမ်ားသိျပီးျဖစ္သည္ဟုေမွ်ာ္လင့္၍တစ္ေၾကာင္း၊အက်ယ္တဝင့္
ရွည္လ်ားစြာေဖာ္ျပရန္မသင့္သည္ကတစ္ေၾကာင္း၊ အေၾကာင္းေၾကာင္း တုိ႔ေၾကာင့္အတုိခ်ဳံ႕၍အက်ဥ္းမွ်သာေဖာ္ျပတတ္ေလရာ၊ျမွဳပ္ကြက္အခ်ဳိ႕
ပါရွိေနတတ္သည္။

ထုိအခါစာဖတ္သူအေနျဖင့္၊ယင္းျမွဳပ္ကြက္ကုိ၊ရွင္းလင္းစြာနားလည္
သေဘာေပါက္မွသာ၊စာေရးသူ၏ဆုိလုိရင္းအႏွစ္သာရ၊ေပးလုိေသာ
သတင္းစကားကုိျခံဳငံုမိႏုိင္မည္ျဖစ္၏။သုိ႔မွသာစာေရးသူကုိရင္ေဘာင္
တန္းႏုိင္ေသာစာဖတ္သူျဖစ္လာႏုိင္ေပလိမ့္မည္။

ယင္းအခ်က္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ပက္ပင္းၾကံဳခဲ့ရေသာရာဇဝင္တစ္ေစာင္ထဲကျမွဳပ္ကြက္တစ္ခုကုိတင္ျပလုိပါသည္။ ေအာက္ပါစာပုိဒ္ကုိရွဳပါ။

“အကၽြႏု္ပ္တုိ႔သတုိးသည္၊ယခုျပဳမည့္သစၥာမွန္၏ေလာဟုေမးရာတြင္၊ကၽြႏု္ပ္စိတ္တြင္ေအာက္ေမ့မိထည့္သည္။အင္းဝစစ္သည္တုိ႔မ်ဳိးရိကၡာကုန္၍ငတ္မြတ္လွ်င္ခြာ၍ေျပးမည္။

သုိ႔လွ်င္ႏုိင္မည္ကုိအႏုိင္မခံ၊သစၥာျပဳျပီးမွႏုိင္ေအာင္ျပဳမည္ၾကံေသာအၾကံသည္၊ေရွးကအသားမင္းသားသည္၊သိၾကားသမုတ္သည့္ဟံသာဝတီသည္
ရန္စစ္ေရာက္လွ်င္ေအာင္ႏုိင္ေတာ့သည္ကုိ၊ယင္းသုိ႔ကားမေအာက္ေမ့။
မင္းစဥ္းလဲအားျဖင့္ႏိုင္ေအာင္ျပဳေသာေၾကာင့္၊သိၾကားသမုတ္သည့္ ဟံသာဝတီဟူေသာအမည္ေပ်ာက္ခဲ့၍၊ဥပါယ္ႏွင့္ ရေသာေၾကာင့္ ဥပါယ္ခုိးဟုတြင္ျပန္သည္ကုိရွည္ေသာအားျဖင့္၊ပဲခူးဟုတြင္သည္။

ယခုတုိ႔သခင္သည္သူရိကၡာကုန္၍ျပန္ေတာ့မည္ကုိသစၥာခံမွေဖာက္ျပန္၍အႏုိင္ယူေတာ္မူေသာ္ ပဲခူးဟူသည့္အမည္ကုိ ေနာက္ပဇာအမည္ေခၚျပန္တံု႔အံ့ ဟုေအာက္ေမ့၍စစ္ထုိးရာတြင္ကုိ၊သစၥာမွန္ဖူးသေလာဟု သတုိးကုိ ဆုိေပသည္မွန္၏”။(မြန္ပညာရွိအမတ္ၾကီးဗညားဒလ၏ရာဇဓိရာဇ္အေရးေတာ္ပံုက်မ္းမွ။မူရင္းသတ္ပံုအတုိင္း)

(၂)
အထက္ပါစာပုိဒ္သည္မြန္ပညာရွိအမတ္ၾကီးေရးသားစီရင္အပ္ေသာရာဇာဓိရာဇ္အေရးေတာ္ပံုက်မ္းမွ ျဖစ္ျပီး၊မြန္ျမန္မာအႏွစ္ေလးဆယ္စစ္ပြဲကုိအေသးစိတ္ေရးဖြဲ႔ထားသည္။

လဂြန္းအိိမ္သည္သုရွင္ရာဇာဓိ ရာဇ္၏အမတ္သူရဲေကာင္းျဖစ္၏။ လဂြန္းအိမ္ကားႏွယ္ႏွယ္ရရသူရဲေကာင္းမဟုတ္။ေျခလ်င္တပ္၊ျမင္းတပ္၊
ဆင္တပ္ႏွင့့္ေလွတပ္တုိက္ပြဲတုိ႔တြင္ေအာင္ပြဲအလီလီရခဲ့သူျဖစ္၏။
သုရွင္၏တုိက္စစ္အားခံတပ္အတြင္းမွ ၾကံ့ၾကံ့ခံေနခဲ့ေသာ သံေမာင္ျမိဳ႕စားမျဂိဳင္း၏ဦးေခါင္းကုိ၊ခံတပ္အတြင္းတစ္ကုိယ္ေတာ္ဝင္ေရာက္၍
ျဖတ္ယူလာႏုိင္သည္အထိ၊လက္ရံုးရည္စြမ္းပကားၾကီးသူျဖစ္၏။

သူ၏တုိက္ပြဲမွတ္တမ္းမ်ားအရသူသည္သူရသတၱိအရာတြင္ေျပာင္ေျမာက္ရံုမွ်
မက၊အမွန္တရားကုိခ်စ္ျမတ္ႏုိးတတ္ေသာဗ်တၱိႏွင့္လည္း ျပည့္စံုသူျဖစ္ေၾကာင္း၊ေအာက္ပါသမုိင္းမွတ္တမ္းက သက္ေသခံလ်က္ ရွိသည္။

တစ္ခါေသာ္ သုရွင္၏တပ္ႏွင့္အင္းဝတပ္တုိ႔ပန္းေက်ာ္အရပ္တြင္၊ရင္ဆုိင္မိၾကသည္။
အင္းဝတပ္တုိ႔စစ္ ပန္းကာ၊ရိကၡာျပတ္လုဆဲဆဲအခ်ိန္တြင္၊သုရွင္က ဥပါယ္တမ်ဥ္ျဖင့္၊အႏုိင္ရေအာင္အစီအမံတစ္ရပ္ၾကံ စည္ခဲ့၏။

ယင္းမွာႏွစ္ဖက္တပ္တုိ႔ျမသီတင္းဘုရားရင္ျပင္တြင္သစၥာျပဳၾကမည့္ေလဟန္၊
ဟန္ေဆာင္၍၊ ျမသီတင္းဘုရားသုိ႔သြားရာလမ္းခုလတ္သဲေသာင္ျပင္တြင္ဓားမ်ားကုိျမွဳပ္ထားျပီး၊အခ်ိန္းအခ်က္ျပသည္ႏွင့္ျမန္မာသူရဲေကာင္းအမတ္တုိ႔အားလက္စတံုးရန္ျဖစ္၏။လုိရင္းကုိဆုိရေသာ္သုရွင္ကိုယ္ေတာ္တုိင္စီမံ ေသာယင္းအၾကံအစည္သည္လဂြန္းအိိမ္၏ဖြင့္ဟခ်က္ေၾကာင့္ပ်က္ျပားသြားခဲ့ရေလသည္။

သုရွင္အမ်က္ျပင္းစြာထြက္ေတာ္မူသည္ျဖစ္၍၊အမတ္ဒိန္မဏိရြတ္ထံအပ္ႏွံ၍
လဂြန္းအိိိမ္ကုိစစ္ေမးေစရာ၊ရည္ညႊန္း ပါစာပုိဒ္တြင္ေဖာ္ျပထားသည့္အတုိင္း၊ လဂြန္းအိိိမ္က၊ျပန္လည္ရွင္းလင္းေလွ်ာက္ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလသည္။

(၃)
ဤစာပုိဒ္တြင္ကၽြန္ေတာ့္အားအၾကပ္ရုိက္ေစခဲ့သည္မွာ“ေရွးကအသားမင္းသားသည္၊သိၾကားသမုတ္သည့္ဟံသာဝတီသည္ရန္စစ္ေရာက္လွ်င္ေအာင္ႏုိင္ေတာ့သည္ကုိ၊ယင္းသုိ႔ကားမေအာက္ေမ့။မင္းစဥ္းလဲအားျဖင့္ႏိုင္ေအာင္ျပဳေသာေၾကာင့္၊သိၾကားသမုတ္သည့္ဟံသာဝတီဟူေသာအမည္ေပ်ာက္ခဲ့၍၊ဥပါယ္ႏွင့္ ရေသာေၾကာင့္ဥပါယ္ခုိးဟုတြင္ျပန္သည္ကုိရွည္ေသာအားျဖင့္၊ပဲခူးဟု
တြင္သည္”ဟူေသာစာပုိဒ္ ျဖစ္၏။

လဂြန္းအိိမ္၏ေလွ်ာက္တင္ခ်က္သည္၊စစ္သူရဲေကာင္းပီပီမလိမ့္တပတ္နည္းျဖင့္အႏုိင္မယူလုိဟုဆုိလုိရင္းျဖစ္ေၾကာင္းကုိမူ၊ရိပ္ဖမ္းသံဖမ္းမွ်ကၽြန္ေတာ္သိပါ၏။

သုိ႔ေသာ္အသားမင္းသားသည္မည္သူနည္း။အသားမင္းသားသည္
မည္သည့္တုိက္ပြဲကုိမည္သုိ႔ေသာဥပါတယ္တမ်ဥ္ျဖင့္တုိက္ခဲ့ပါသနည္း။
အဘယ္အခ်က္ေၾကာင့္အသားမင္းသားအားမင္းစဥ္းလဲဟုယုိးစြပ္ႏိုင္ပါသနည္း။

အသားမင္းသား၏ရာဇဝင္ကုိခုိင္လံုစြာမသိရွိေသာေၾကာင့္၊
က်မ္းျပဳဆရာအမတ္ၾကီးဗညားဒလေပးလုိေသာ၊သတင္းစကားကုိ၊
ကၽြန္ေတာ္တိက်ေသခ်ာစြာမေစာေၾကာႏုိင္ခဲ့ေခ်။နေဝတိမ္ေတာင္ျဖစ္ရ၏။

၎အျပင္ထုိအသားမင္းသား၏ရာဇဝင္သည္၊ရာဇာဓိရာဇ္၏လွ်ဳိ႕ဝွက္စစ္ဆင္
ေရးအစီအမံကုိဖ်က္ႏုိင္ရေလာက္ေအာင္၊လဂြန္းအိမ္ထုေခ်ကုိးကားခဲ့ေသာမွတ္တမ္းျဖစ္၍၊အလြန္အေရးပါေသာအခ်က္ဟုကၽြန္ေတာ္ျမင္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ကၽြန္ေတာ္သည္၊လဂြန္းအိမ္၏ေလွ်ာက္တင္ခ်က္ထဲမွ၊အသားမင္းသား၏ရာဇဝင္ကုိရွာပံု ေတာ္ဖြင့္ခဲ့ရာ၊တစ္ခုေသာအြန္လုိင္းစာမ်က္ႏွာတြင္ေဖာ္ျပထားေသာအမ်ဳိးသားပညာဝန္ဦးဖုိးက်ား၏ျမန္မာ့ဂုဏ္ရည္ရာဇဝင္ဖတ္စာ၌ေအာက္ပါအတုိင္းေတြ႔ရွိရသည္။

“မြန္လူမ်ိဳး အသားမင္းသား”
ယခု ပဲခူး ဟံသာဝတီ ေနရာတြင္ ဟိုအလြန္ေရွးက်ေသာ အခါကာလက ပင္လယ္ေရလႊမ္းမိုးလ်က္ ရွိ သည္။ ေနာက္ ကြ်န္းငယ္ကေလးတစ္ခု
ေပၚလာသည္။ ထိုကြ်န္းငယ္မွာ အလြန္ေသးငယ္၍ ဟသၤာဖိုမႏွစ္ေကာင္ မနားေလာက္ေသာေၾကာင့္ဟသၤာဖို၏ေက်ာထက္တြင္ဟသၤာမနားရသည္
ဆိုသည္။ဤသို႔ဟသၤာဖိုမနားေသာကြ်န္းအရပ္ျဖစ္၍'ဟံသာဝတီ'ဟုတြင္ေလ
သည္။ဤေနရာသည္မြန္တို႕၏ နယ္တြင္း ျဖစ္၏။ သို႕ရာတြင္ အိႏၵိယတိုင္းသား ကုလားမ်ား ေရာက္လာ၍ ထိုကြ်န္းကို ေတြ႕ရွိျပီး ၊ မိမိတို႕ ပိုင္လိုသည္ႏွင့္ သံတိုင္ကို စိုက္မွတ္ထားလိုက္ ေလ၏။

သထံုဘုရင္၏သားေတာ္မ်ားျဖစ္ေသာသမလႏွင့္ဝိမလညီေနာင္ႏွစ္ပါးတို႕သည္၊အသက္(၁၇)ႏွစ္ခန္႔၌ၿမိဳ႕သစ္ အသစ္တည္ေထာင္ရန္
လွည့္လည္ရွာေဖြခဲ့ရာ ထို ဟံသာဝတီကြ်န္းကို ေတြ႕ေလ၏။
သို႔ေတြ႕ေသာအခါ၌ " ကုလားတို႕ သံတိုင္စိုက္၍ အေစာင့္ထားသည္မွာ အႏွစ္(၉၀)ရွိေလၿပီ။သို႕ရာတြင္ မြန္ မင္းသားတို႕က ငါတို႕ မြန္နယ္ျဖစ္သည္။ ငါတို႕သာ ပိုင္ထိုက္သည္ " ဟု ဉာဏ္ကူ၍ အမွတ္မဲ့ ထိုကုလား သံတိုင္ေအာက္က သံေကာက္ကိုးစင္း ျမွဳပ္ထားလိုက္၏။ ၿပီးမွ မိမိတို႕ကအလ်င္က်ေၾကာင္း ၊ဦးေၾကာင္းဆို၍ တူးၾကည့္ၾကရာေျပာသည့္ အတိုင္းသံေကာက္ကိုးစင္းေတြ႕ရွိ၊မြန္မင္းသားတို႕ကကြ်န္ကို ရေလ၏။

(၄)
ထိုအခါမွ 'ဟံသာဝတီ'ဟုသမုတ္၍သမလကမင္းျပဳ၍ဝိမလကိုအိမ္ေရွ႕ေပးထား၏။
ထိုဟံသာဝတီ တည္ေသာသကၠရာဇ္ကား(၅၀၀)ေက်ာ္ျဖစ္ေလသည္။ သမလမင္းသည္မယ္ကပီေထာ္ဆိုသူကိုမိဖုရားေျမွာက္၏။ထိုမိန္းမ၏ဖမိမ်ားမွာဖရံုစိုက္ပ်ိဳးစားေသာက္ သူမ်ား ျဖစ္၏။

၎တို႕၏သမီးပ်ိဳအလြန္လွပေခ်ာေမာသျဖင့္မင္းကေတာင္းရာေၾကာက္၍ေျပး
ပုန္းေသာေၾကာင့္ရွာေဖြေသာအခါဖရံုရံုထဲကေတြ႕ေလ၏။သို႔ေၾကာင့္
'မယ္ကပီေထာ္'ေခၚသည္။ျမန္မာဘာသာျဖင့္'ေရႊဖရံုမယ္ဟုေခၚနိုင္၏။

ထိုမိဖုရားမယ္ကပီေထာ္မွသားေတာ္တစ္ပါးဖြား၍ငါးလ၊ေျခာက္လခန္႕တြင္
သမလမင္းနတ္ရြာစံေလ၏။ထိုအခါညီေတာ္ဝိမလသည္ထီးနန္းတက္၍
ထိုမရီးေတာ္ကိုပင္မိဖုရားေျမွာက္ျပန္၏။သားေတာ္ကေလးကိုကား ရန္သူ ျဖစ္မည္စိုး၍ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားသို႕ သြား၍ ပစ္ရမည္ဟု မိန္႕ေလ၏။သို႔အတိုင္း ေပါင္းေလာင္းျမစ္အေရွ႕ဘက္ ' ကြမ္အပ္သား ' (ဝါ) ' ကြမ္အသား ' ရြာ ၊ မြန္ကရင္လူမ်ိဳး မုဆိုးမ မိနန္းကလိုင္း (မိနန္႕ကလိုင္း) ၏ ကြ်ဲျခံ၀၌ ညအခါ ကေလးကို စြန္႕ပစ္ခဲ့ေလ၏။

နံနက္ေစာေစာကြ်ဲတို႕ကိုလႊတ္ရာကၽြဲမႀကီးတစ္ေကာင္သည္အလ်င္ထြက္၍
ျခံ၀ရွိကေလးကိုခြ၍ရပ္ေန၏။ကြ်ဲရွင္မိနန္းကလိုင္း(မိနန္႕ကလိုင္း)ကေတြ႕ရွိကာ၊ေမြးစားထားေလ၏။ဤသူငယ္သည္ႀကီးလာေသာ္ကြ်ဲမ်ား၊ႏြားမ်ားကိုေက်ာင္းရ၏။ကြ်ဲတို႕ကိုအလြန္ယုယေလသျဖင့္ကြ်ဲတို႕ကလည္းအလြန္ခင္မင္ယဥ္ပါးေလသည္။ထိုသူငယ္မွာထြားက်ိဳင္း၊သန္မာ၊လ်င္ျမန္၊ေပါ့ပါး၏။ကြ်ဲတို႕အေပၚ၌တက္စီး၊တစ္ေကာင္မွတစ္ေကာင္ကူးစသည္ျဖင့္ခ်ိဳၾကားတို႕၌ပင္ခုန္လႊားကစားေနေလ့ရွိ၏။ဤသို႕သန္စြမ္းက်င္လည္ေၾကာင္း အနီးအေဝး ေက်ာ္ေစာေလသည္။

ဝိမလမင္းနန္းစံ (၈) ႏွစ္တြင္ ကုလားတို႕သည္ မေက်နပ္၍ အရပ္(၇) ေတာင္
ျမင့္ေသာ လန္ဘား ဆိုသူကုလားႀကီးကဗိုလ္ျပဳလ်က္ သေဘၤာ(၇)စင္းႏွင့္ လာေရာက္ၾကျပန္၏။ထိုကုလားရန္ကိုၿဖိဳဖ်က္နိုင္သူ မရွိ၍ ၿဖိဳဖ်က္နိုင္သူ လူစြမ္းေကာင္းကို ရွာေစေတာ္မူ၏။

(၅)
ထိုအခါမွထိုေက်ာ္ေစာေသာသူငယ္ကိုေတြ႔ရွိျပီး၊ကၽြဲႀကီးကိုစီး၍လိုက္လာခဲ့၏။
ေရာက္မွတူေတာ္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရွိ၍၊ကုလားရန္ကိုၿဖိဳဖ်က္ေစ၏။ကုလားလန္ဘားႏွင့္မြန္မင္းသားတို႕ႏွစ္ေယာက္ခ်င္းတိုက္ၾကမည္ဟုသေဘာတူၾက၏။
ကုလားႀကီးသည္သံခ်ပ္ဝတ္လ်က္ငွက္ေပ်ာရြက္ခန္႕ရွိဓားႀကီးကိုထမ္းလာ၏။ မင္းသားကလည္းငွက္ေပ်ာရြက္ခန္႕ရွိလွံႏွစ္စင္းကိုဆြဲ၍ထြက္လာ၏။ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္လူတို႕လည္းေဘးက ၾကည့္ေနၾကကုန္၏။

ႏွစ္ေယာက္ယွဉ္၍တိုက္မည့္ဆဲဆဲတြင္မြန္မင္းသားကဉာဏ္ကူ၍
"ငါတို႕ႏွစ္ေယာက္ခ်င္းတိုက္မည္ဟု ကတိထားလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေနာက္လိုက္ အကူအညီ ေခၚခဲ့သနည္း " ဟုဆိုလိုက္၏။ထိုအခါ ကုလားႀကီးက"ငါ့မွာအေဖာ္မပါတကား" ဟုဆို၍ေနာက္သို႕လွည့္ၾကည့္လိုက္၏။ထိုသတိလစ္ေသာခဏ၌
မြန္မင္းသားကလွံျဖင့္လည္မ်ိဳကုိထိုးလိုက္ရာကုလားႀကီးက်ေလ၏။
ကုလားတို႕လည္းေျပးၾကရေလကုန္၏။ကုလားတို႕ကိုဥပါယ္တံမ်ဉ္ျဖင့္နိုင္ရေလသည္ဟု'ဥပါယ္ခိုး'ေနာက္စကားေရြ႕၍'ပဲခိုး'၊'ပဲခူး'တြင္သည္ ဆိုသည္။

(ေရွးက ထိုပင္လယ္တိမ္ အရပ္ေရတြင္ မ်ားစြာေသာ ဝမ္းဘဲမ်ား ကူးသန္းစားေသာက္ ရွိေနၾကသျဖင့္ ' ဝမ္းပဲကူး ' ၊ ' ပဲကူး ' ၊ ' ပဲခူး ' ေခၚတြင္လာဟန္ကိုလည္း အခ်ိဳ့ ၾကံဆၾကသည္။)

ဝိမလမင္းသည္ တူေတာ္အား အိမ္ေရွ႕ေပး၏။ ဝိမလမင္း နတ္ရြာစံေသာ္ တူေတာ္ နန္းတက္၍ အႏွစ္( ၂၀) မ်ွ မင္းျပဳၿပီးမွ အနိစၥေရာက္ေလသည္။' ကြမ္အသား ' ရြာတြင္ ႀကီးျပင္းခဲ့ရသူျဖစ္၍'အသားမင္းသား ' ၊ ' အသားမင္း ' ဟု ယခုတိုင္ ေက်ာ္ေစာ ထင္ရွားေလသတည္း။

(၆)
သုိ႔လွ်င္အသားမင္းသား၏ရာဇဝင္ဆံုးခန္းတုိင္သည္တြင္မွ၊ကၽြန္ေတာ္
ေကာင္းေကာင္းဇာတ္ရည္လည္ေတာ့သည္။မြန္သူရဲေကာင္းလဂြန္းအိမ္
ေလွ်ာက္တင္ခ်က္၏အႏွစ္သာရကုိထဲထဲဝင္ဝင္သိျမင္ခံစားႏုိင္ ေတာ့သည္။
လဂြန္းအိိမ္၏ေလွ်ာက္တင္ထုေခ်ခ်က္ႏွင့္အသားမင္းသား၏ရာဇဝင္ကုိေကာင္းစြာခ်ိတ္ဆက္မိသည့္အခါ၊က်မ္းျပဳပုဂၢိဳလ္၏ဆုိလုိရင္းကုိ၊ျပည့္စံုစြာသိရွိသည့္
အေျခသုိ႔ဆုိက္၏။ဤေလာကၾကီးတြင္အႏုိင္ရသည္ဆုိသည္ႏွင့္မျပီး၊အမွန္တရားတည္းဟူေသာသစၥာထုိက္မွသာေအာင္ပြဲဟုဆုိႏုိင္ေၾကာင္းျပက္ျပက္ထင္ထင္ဆင္ျခင္သံုးသပ္ႏုိင္ေတာ့သည္။

အခ်ဳိ႕ေသာဇာတ္၊နိပါတ္၊ပံုျပင္၊ဇာတ္လမ္း၊ရာဇဝင္သမုိင္း၊သီခ်င္းစာသားစသည္တုိ႔၌၊စာေရးသူအေနျဖင့္၊ေရွးကျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာမွတ္တမ္းရာဇဝင္တုိ႔ႏွင့္ခ်ိတ္
ဆက္ေဖာ္ျပေရးသားေလ့ရွိၾကသည္။ထုိသုိ႔ေရးသား ေဖာ္ျပရာတြင္အမ်ား
သိျပီးျဖစ္သည္ဟုေမွ်ာ္လင့္၍တစ္ေၾကာင္း၊အက်ယ္တဝင့္ရွည္လ်ားစြာေဖာ္ျပရန္မသင့္သည္ကတစ္ေၾကာင္း၊အေၾကာင္းေၾကာင္းတုိ႔ေၾကာင့္အတုိခ်ဳံ႕အက်ဥ္းမွ်သာေဖာ္ျပတတ္ေလရာ၊ျမွဳပ္ကြက္အခ်ဳိ႕ပါရွိေနတတ္သည္။

ထုိအခါစာဖတ္သူအေနျဖင့္၊ယင္းျမွဳပ္ကြက္ကုိ၊ရွင္းလင္းစြာနားလည္
သေဘာေပါက္မွသာ၊စာေရးသူ၏ဆုိလုိရင္းအႏွစ္သာရ၊ေပးလုိေသာ
သတင္းစကားကုိျခံဳငံုမိႏုိင္မည္ျဖစ္၏။သုိ႔မွသာစာေရးသူႏွင့္ရင္ေဘာင္တန္းႏုိင္ေသာစာဖတ္သူျဖစ္လာႏုိင္ေပလိမ့္မည္။

သရုပ္ေဖာ္ပံု။ ။ေဖသစ္တည္

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။