Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Wednesday, May 11, 2016

ရန္ကုန္ပက္ပုန္းလမ္း

ရန္ကုန္ပက္ပုန္းလမ္း
-----------------------
ဇိမ္ခန္းမ်ား တစ္စုတစ္ေဝး တည္ရွိရာ ကမာၻသိ လိင္ေစ်းတန္းႀကီးအျဖစ္ နာမည္ႀကီးသည့္ ပက္ပုန္းလမ္းသည္ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕၏ နာမည္ေက်ာ္ လမ္းတစ္လမ္း ျဖစ္သည္။ ထိုနည္းတူ ျမန္မာျပည္တြင္လည္း ရန္ကုန္ပက္ပုန္းလမ္းဟူ၍ ရွိသည္။
ညဥ့္နတ္မိမယ္ေလးမ်ား ေပ်ာ္စံရာ ဇိမ္ခန္းေပါင္းမ်ားစြာ တစ္စုတစ္ေဝးတည္း တည္ရွိေသာ ရန္ကုန္ပက္ပုန္းလမ္းတြင္ ျပည္တြင္းေဖာက္သည္မ်ားသာမက ႏိုင္ငံျခားသား ေဖာက္သည္မ်ားပါ ဝင္ထြက္သြားလာ စည္ကားေနၿပီ ျဖစ္သည္။
စမ္းေခ်ာင္းၿမဳိ႕နယ္ ဗဟိုလမ္းမေပၚရွိ တစ္ခုေသာ လမ္းသြယ္အတြင္းသို႔ ေကြ႔ဝင္လိုက္ပါက ရန္ကုန္ပက္ပုန္းလမ္းသို႔ ေရာက္ရွိမည္ျဖစ္သည္။
မီးမွိန္မွိန္ ကြမ္းယာဆိုင္ေလးမ်ားႏွင့္ မီးထိန္ထိန္ ဘီယာဆိုင္မ်ား၏ အေနာက္ဘက္ရွိ အေဆာက္အအုံမ်ား၏ အေပၚထပ္ရွိ ေစ့ထားေသာ တံခါးမ်ား၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ အနီေရာင္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ မီးေရာင္ထြန္းထားသည့္ အခန္းက်ယ္မ်ား ကိုယ္စီရွိေနသည္။
အခ်ဳိ႕ တံခါးတစ္ခ်ပ္သာ ဟထားေသာ အခန္းမ်ားေရွ႕တြင္ ဧည့္ႀကဳိဟုေခၚေသာ အမ်ဳိးသားငယ္ သုံးေလးေယာက္က ေစာင့္ၾကပ္၍ လမ္းသြားလမ္းလာမ်ားကို အခ်က္ျပကာ အႀကဳိေထာက္ေနၾကသည္။
“ဒီလမ္းေရာ၊ ဟိုဘက္လမ္းသြယ္ေတြေရာဆို အားလုံးေပါင္း ဆယ့္ငါးခုေလာက္ေတာ့ ရွိတယ္။ ေစ်းက အစားစားပဲ။ တစ္ခ်ိန္ဝင္ရင္ ခုနစ္ေထာင္ကေန တစ္ေသာင္းခြဲအထိ ရွိတယ္” ဟု ဆိုလာသူက ရန္ကုန္ပက္ပုန္းလမ္း အတြင္းရွိ ဇိမ္ခန္းဧည့္ႀကဳိတစ္ဦး ျဖစ္သူ ကိုစိုးမိုးေက်ာ္ ျဖစ္သည္။
အသက္ ၂၆ ႏွစ္အရြယ္ရွိ ဇိမ္ခန္းဧည့္ႀကဳိ ကိုစိုးမိုးေက်ာ္သည္ တစ္ခ်ိန္က ဘုရားပြဲမ်ားတြင္ လွည့္လည္ျပသသည့္ တုတ္ထိုး႐ုပ္ပြဲမွ ပညာရွင္တစ္ဦးအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ရာ ယခုအခါ တုတ္ထိုး႐ုပ္ပြဲမ်ား တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္လာေသာေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ဇိမ္ခန္းဧည့္ႀကဳိ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလုပ္ကိုင္ကာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ျပဳေနရသူ ျဖစ္သည္။
ကိုစိုးမိုးေက်ာ္ကဲ့သို႔ ဇိမ္ခန္းဧည့္ႀကဳိမ်ား၏ တာဝန္က တံခါးေစ့ထားေသာ ဇိမ္ခန္းမ်ားေရွ႕တြင္ ထိုင္၍ ေဖာက္သည္မ်ားကို ေခၚယူေပးရျခင္း၊ ဇိမ္ခန္းတြင္ ျပႆနာ ျဖစ္ပြားပါက တာဝန္ယူ ေျဖရွင္းေပးရျခင္းႏွင့္ ရဲအစရွိေသာ တာဝန္ရွိ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ဝင္ေရာက္ဖမ္းဆီးမည့္ အေျခအေနမ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္ေပးရျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။
ညစဥ္ ၈ နာရီေက်ာ္သည္ႏွင့္ အဆိုပါ လမ္းအတြင္းရွိ ဘီယာဆိုင္မ်ားႏွင့္ လွ်ဳိ႕ဝွက္ဇိမ္ခန္းမ်ားတြင္ လူအဝင္အထြက္တို႔ျဖင့္ ႐ႈပ္ယွက္ခတ္ေနေတာ့သည္။
အခ်ဳိ႕ဇိမ္ခန္းမ်ားႏွင့္ တြဲ၍ဖြင့္ထားေသာ ဘီယာဆိုင္မ်ားတြင္ ေဖာက္သည္မ်ားသည္ ဘီယာေသာက္သုံးၿပီးသည္ႏွင့္ ဆိုင္အေနာက္ခန္းႏွင့္ အေပၚထပ္ရွိ ဇိမ္ခန္းမ်ားသို႔ တစ္ခါတည္း ဝင္သြားႏိုင္သည္။ အဆိုပါ ဇိမ္ခန္းမ်ားတြင္ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ လိင္အလုပ္သမ အေရအတြက္ကလည္း ရာႏွင့္ခ်ီ ရွိေနသည္။
“တစ္လကို ဝင္ေငြသုံးသိန္းေလာက္ ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆိုင္က အျပင္ေပးမထြက္ဘူး။ ပစၥည္းေပးမဝယ္ဘူး။ သူတို႔ဆိုင္က ပိုင္ရွင္မမေတြ ေရာင္းတဲ့ ပစၥည္းပဲ ဝယ္သုံးရတယ္” ဟု စမ္းေခ်ာင္းၿမဳိ႕နယ္ အတြင္းရွိ ဇိမ္ခန္းတစ္ခုတြင္ ေနထိုင္သည့္ လိင္အလုပ္သမတစ္ဦး ျဖစ္သူ မေသာ္တာက ဆိုသည္။
ဇိမ္ခန္းလိင္အလုပ္သမမ်ားသည္ မိတ္ကပ္၊ ေရေမႊးမွအစ ဘရာစီယာ၊ အတြင္းခံ ေဘာင္းဘီအဆုံး လိုအပ္သည့္ ပစၥည္းမ်ားကို အျပင္ထြက္ဝယ္ယူခြင့္ မရွိဘဲ ဇိမ္ေခါင္းမ်ား ေရာင္းခ်ေသာ ပစၥည္းမ်ားကိုသာ ဝယ္ယူသုံးစြဲၾကရသည္။
ဇိမ္ေခါင္းမ်ား ေရာင္းခ်ေသာ အသုံးအေဆာင္ပစၥည္း ေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ ျပင္ပေစ်းကြက္မ်ားတြင္ ေရာင္းခ်သည့္ ေစ်းႏႈန္းမ်ားထက္ ႏွစ္ဆခန္႔ ျမင့္တက္ကြာျခားတတ္ေၾကာင္း မေသာ္တာက ညည္းရွာသည္။
“ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီထဲမွာ ေနတာက ပိုက္ဆံအရမ္းရတယ္ေလ” ဟု မေသာ္တာက ဆိုသည္။
မေသာ္တာတို႔ လိင္ေစ်းကြက္အတြင္းသို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားသာမက ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားလည္း မၾကာခဏလာေလ့ ရွိၾကသည္။
ကိုရီးယား၊ ဂ်ပန္၊ ဗီယက္နမ္ႏွင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံသားမ်ား အမ်ားဆုံး လာေရာက္ေလ့ ရွိၾကၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏွစ္ရွည္စာခ်ဳပ္ျဖင့္ လာေရာက္အလုပ္လုပ္ၾကသည့္ ဖက္စပ္ကုမၸဏီမ်ားမွ အမ်ားစု ပါဝင္ျဖစ္ေၾကာင္း ဧည့္ႀကဳိ ကိုစိုးမိုးေက်ာ္က ဆိုသည္။
“တခ်ဳိ႕က စကားျပန္ပါေပမယ့္ စကားျပန္မပါတဲ့လူက ပိုမ်ားပါတယ္။ ဗမာစကားလည္း မတတ္၊ အဂၤလိပ္လိုလည္း မတတ္တဲ့အခါက် ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ လက္ဟန္ေျခဟန္နဲ႔ပဲ ေစ်းစကားေျပာရတယ္” ဟု ကိုစိုးမိုးေက်ာ္က ဆိုသည္။
အခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားမွာ က်သင့္ေငြကို အျပည့္အဝမေပးဘဲ ႏိုင္ထက္စီးနင္း ျပဳက်င့္မႈမ်ား ရွိေၾကာင္းလည္း ကိုစိုးမိုးေက်ာ္က ဤသို႔ ရင္ဖြင့္လာသည္။
“ကြၽန္ေတာ္တို႔က တရားမဝင္ လုပ္ငန္းေလဗ်ာ... သူတို႔ ျပႆနာရွာလာလည္း အေလွ်ာ့ေပးလိုက္ရတာပဲ ရွိတယ္”
အဆိုပါလမ္းတြင္ ဇိမ္ခန္းမ်ားစြာ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ္လည္း အျခားတစ္ဖက္ျခမ္းတြင္ လူေနတိုက္ခန္းမ်ား၊ ေစ်းဆိုင္မ်ားလည္း ရွိေနသည္။
လူေနရပ္ကြက္အတြင္း ယခုကဲ့သို႔ ဇိမ္ခန္းမ်ား တစ္စုတစ္စည္းတည္း တရားဝင္အလား ဖြင့္ခြင့္ရေနျခင္းအေပၚ နားမလည္ႏိုင္ေၾကာင္း အဆိုပါရပ္ကြက္တြင္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ၾကာ ေနထိုင္လာသူ အၿငိမ္းစား အင္ဂ်င္နီယာမွဴးႀကီး ဦးလွေအာင္က အံ့ၾသဟန္ျဖင့္ ဆိုလာသည္။
“၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းမွ တစ္ခုစ ႏွစ္ခုစကေန အမ်ားႀကီး ျဖစ္လာတာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာလည္း သမီးပ်ဳိေတြ ရွိတယ္။ ဒီလမ္းမွာ ဒီလို တစ္စုတစ္ေဝးႀကီး တရားဝင္နီးပါး ဖြင့္ေနတာေတာ့ မေကာင္းဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္” ဟု ၎ကဆိုသည္။
တစ္ခါတစ္ရံ စီမံခ်က္ရွိသည္ ဆိုသည့္ အခါတြင္သာ ရဲတပ္ဖြဲ႔က အဆိုပါလမ္းရွိ ဇိမ္ခန္းအခ်ဳိ႕ကို ဝင္ဖမ္းေလ့ရွိၾကၿပီး မၾကာမီပင္ ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ေလ့ ရွိေၾကာင္းလည္း ဦးလွေအာင္က ျဖည့္စြက္ဆိုလာသည္။
ဤသို႔ အေရအတြက္အားျဖင့္ တစ္ဒါဇင္ေက်ာ္ ရွိေသာ အဆိုပါ ဇိမ္ခန္းမ်ားကို တစ္ေနရာတည္းတြင္ တစ္စုတစ္စည္းထဲ ဖြင့္ခြင့္ျပဳထားသည္မွာလည္း ရပ္ကြက္ေနျပည္သူမ်ားအဖို႔ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ားအေပၚ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္လာသည္။
ဘန္ေကာက္ ပက္ပုန္းလမ္းကဲ့သို႔ပင္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား၊ ျပည္တြင္းရွိ ေၾကးရတတ္လူတန္းစားမ်ား သြားေရာက္ေလ့ရွိသည့္ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ျမင့္ ပက္ပုန္းလမ္း တစ္လမ္းလည္း ရွိေနျပန္သည္။
ယင္းကား ကုကၠဳိင္းလမ္းအနီးရွိ ဂ်ပန္႐ိုးရာ အႏွိပ္ခန္းဟု လူသိမ်ားသည့္ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္သည္။
အဆိုပါေနရာ၏ ထူးျခားခ်က္မွာ ညေန ၆ နာရီေက်ာ္သည္ႏွင့္ မည္သူမဆို ဝင္ေၾကးက်ပ္ႏွစ္ေသာင္း ေပးရသည္။
ဆိုင္အတြင္းတြင္ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ မီးနီရပ္ကြက္မ်ားတြင္သာ ေတြ႔ျမင္ရႏိုင္သည့္ Necked Show ဟု ေခၚေသာ အမ်ဳိးသမီးငယ္ေလးမ်ား၏ ဝတ္လစ္စားလစ္ ႐ိႈးပြဲကို ယမကာမ်ား ေသာက္သုံးလ်က္ ၾကည့္႐ႈႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
“႐ိႈးၾကည့္လို႔လည္း ရတယ္။ ေရေႏြးကန္ စိမ္ခ်င္တယ္ဆိုလည္း ေကာင္မေလးေတြနဲ႔အတူ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးပါတယ္။ ေစ်းကေတာ့ တစ္ခါသြားရင္ သိန္းဂဏန္း ထြက္တာပဲ” ဟု အဆိုပါ ေနရာသို႔ သြားေရာက္ခဲ့ဖူးသူ ရန္ကင္းၿမဳိ႕နယ္တြင္ ေနထိုင္သည့္ ကိုသူရ (အမည္လႊဲ) က ဆိုသည္။
ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္း၏ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးဟု ဆိုရမည့္ လိင္ဆိုင္ရာ အေပ်ာ္အပါး ေနရာမ်ားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ကား ေနာက္ေကာက္က် မက်န္ခဲ့ေပ။
ၾကည့္ျမင္တိုင္ညေစ်း၊ သိမ္ႀကီးေစ်းႏွင့္ ဘုရင့္ေနာင္ၿမဳိ႕နယ္ အတြင္းတို႔တြင္လည္း စမ္းေခ်ာင္းပက္ပုန္းလမ္းကဲ့သို႔ ပက္ပုန္းလမ္းငယ္ေလးမ်ား အစုအေဝးျဖင့္ အစပ်ဳိးေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ယင္းသို႔ ျပည့္တန္ဆာလုပ္ငန္းမ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူႏိုင္ျခင္း မရွိဘဲ တရားမဝင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ေပးထားျခင္းသည္ အက်င့္ပ်က္ ဝန္ထမ္းမ်ားကို လာဘ္ေငြမ်ား ပို၍ရရွိေအာင္ ကူညီေပးသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည္ဟု ျပည္တြင္းရွိ NGO အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု၏ တာဝန္ရွိ ဆရာဝန္တစ္ဦး ျဖစ္သူ ေဒါက္တာေအာင္ေက်ာ္စိုးက ေထာက္ျပလာသည္။
အဆိုပါ ျပည့္တန္ဆာလုပ္ငန္းမ်ားသည္ တရားဝင္လုပ္ငန္း မဟုတ္သည့္အတြက္ ကူးစက္ေရာဂါ ျပန္႔ပြားမႈကိုလည္း က်န္းမာေရး ဝန္ထမ္းမ်ားမွ စနစ္တက် ပညာေပး ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မႈ အားနည္းလ်က္ ရွိေၾကာင္း ၎က ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုလာသည္။
ဖြံ႔ၿဖဳိးဆဲ ႏိုင္ငံတစ္ခု ျဖစ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အလုပ္အကိုင္ရွားပါးမႈ၊ ပညာအရည္အခ်င္းျဖင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းႏိုင္မႈ နည္းပါးေနမႈ၊ အနိမ့္ဆုံး လုပ္ခလစာ တည္ၿငိမ္မႈ မရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသမီးငယ္အမ်ားစုသည္ လိင္ေစ်းကြက္အတြင္း အမ်ားအျပား ေရာက္ရွိေနၾကဆဲပင္။
မိခင္ႏိုင္ငံႏွင့္ ႏွစ္ရွည္ခြဲခြာကာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသို႔ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္အတူ ဝင္ေရာက္လာသည့္ ႏိုင္ငံျခားသား အခ်ဳိ႕ေၾကာင့္လည္း ယင္းသို႔ ျပည္တြင္းလိင္ေစ်းကြက္ ဝယ္လိုအားက ျမင့္မားလာခဲ့သည္။
ေရာင္းလိုအားႏွင့္ ဝယ္လိုအား မ်ားျပားလာသည္ႏွင့္အမွ် ရန္ကုန္ပက္ပုန္းလမ္းမ်ားသည္ကား စည္ကားသထက္ စည္ကား၍ လာေခ်ၿပီ။
ပက္ပုန္းလမ္းမ်ား စည္ကားလာသည္ႏွင့္အမွ် ကူးစက္ေရာဂါ ကာကြယ္ေရးအတြက္ တိက်ေသာ မွတ္တမ္းမ်ား၊ ပညာေပးလုပ္ငန္းမ်ားသည္လည္း လိုအပ္သထက္ တိုး၍သာ လိုအပ္၍လာသည္။
“ကြန္ဒုံးသုံးတာ မသုံးတာကေတာ့ ဧည့္သည္နဲ႔ ေကာင္မေလးေတြ ညႇိႏိႈင္းမႈအေပၚ မူတည္ပါတယ္” ဟု မေသာ္တာက အကာအကြယ္ပစၥည္း အသုံးျပဳမႈႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ၎၏ အသိကို ဖြင့္ဟလာသည္။
ဤသို႔ျဖင့္...
တရားမဝင္ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ တရားဝင္နီးပါး ျဖစ္လာေနေသာ ရန္ကုန္ပက္ပုန္းလမ္းမ်ားသည္ က်န္းမာေရးအသိနတၳိျဖင့္ ေရာဂါေဝငွရာ ဌာနႀကီးမ်ားအသြင္ တည္ရွိလာမည္ ဆိုလွ်င္ျဖင့္...

Credit - Bayin Naung News

#DrBear

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။