The Observer is observed (အပိုင္း - ၁)
ခရစ္ရွနာမူရတီ
--------------------
ဉာဏ္ပညာလို႔ ဆိုတဲ့ အလုပ္ဟာ အတြင္းသႏၲာန္မွာ ေတြေဝမႈ၊ တားဆီးမႈ၊ အေမွာင္ထု တို႔ ရွိေနသ၍ က်ဳပ္တို႔ ကိုယ္စီမွာ ရွိေနတဲ့ ဒုကၡေတြကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအာင္ မစြမ္းႏိုင္ဘူး။ အဇၩတၱ သႏၲာန္မွာ လိုအပ္မႈ မျပည့္စံုမႈတို႔ မ်ားလာေလေလ ဉာဏ္ပညာ ႀကီးမားလာေအာင္ အား ထုတ္ ရေလေလပဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီဉာဏ္ပညာဆိုတာဟာ အတၱ အေကာင္ အထည္ ႀကီးထြား ရင့္က်က္ လာစဥ္ တစ္ေလွ်ာက္ ျမင့္ တက္ လာေသာ အေျခအေနတစ္ခုလည္း ျဖစ္တယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ အျပင္ပန္း အေနနဲ႔ အသိဉာဏ္ဆိုတာဟာ -
တက္ႂကြ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊
အၿမဲတေစ တည္ေဆာက္ေန၍ ေသာ္ လည္းေကာင္း၊
အေဟာင္းေတြကို ၿဖိဳဖ်က္၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊
အမွန္နဲ႔ အမွားၾကား လြန္ဆြဲေန၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊
ျပဳျပင္ စီရင္ေန၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊
ဆန္းသစ္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ရွိေနေသာ္လည္း
အသိဉာဏ္ရဲ႕ အတြင္းလကၡဏာမွာေတာ့ -
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းမဲ့ျခင္း နဲ႔ ဗလာတို႔နဲ႔ ျပည့္ႏွက္လို႔ေနပါတယ္။
မာေက်ာျခင္း၊ သစ္လြင္ျခင္း၊ အသစ္တစ္ဖန္ ျဖစ္တည္ျခင္း၊ ေထာက္ကန္ျခင္း ဆိုတဲ့ ဉာဏ္ပညာရဲ႕ ျပင္ပလကၡဏာေတြဟာ အတြင္းကိုလွိဳက္လာတဲ့ ေတြေဝမႈတို႔ ႀကီးထြားလာသည့္ အေလ်ာက္ ျမင့္တက္လာတယ္။
ဘာနဲ႔ အလားသ႑ာန္တူသလဲဆိုရင္ မီးေတာင္ဝမွာ တစ္ရစ္ၿပီး တစ္ရစ္ တက္လာတဲ့ မီးေတာင္ ေခ်ာ္ရည္ဟာ ေအးခဲလာတဲ့ အခါ ဆန္းၾကယ္ခမ္းနားေသာ ပံုသ႑ာန္တို႔ ေပၚေပါက္လာရ သလိုပဲ။ ျပင္ပလကၡဏာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ထူးေထြဆန္းျပားပါေစ အတြင္းမွာ ငုပ္ေနတဲ့ မီးေတာင္ေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးမွာ တစ္စစီ ကြဲေၾက ပ်က္သုန္း ရတာပဲ။
ဒီလို အတၱရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ျဖစ္တဲ့ ဉာဏ္ပညာဟာ တဖ်တ္ဖ်တ္နဲ႔ သတိရွိသလို ႏိုင္နင္းမႈ လဲရွိၿပီး ႀကီးမား က်စ္လ်စ္တဲ့ သဘာဝရွိေသာ္လည္း သူ႔ အဇၩတၱအေမွာင္ထု ထဲကေန သူကိုယ္တိုင္ ေဖာက္ထြက္ဖို႔ငွာ မစြမ္းႏိုင္ဘူး။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဉာဏ္ပညာဆိုတဲ့ အရာဟာ သူ၏ ခမ္းနားမႈ ရဲ႕ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳး ျဖစ္တဲ့ ပဋိပကၡေတြ ပူပန္ေၾကာင့္ၾကမႈ ေတြေၾကာင့္ တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ေၾကကြဲ ပ်က္သုန္း သြားပါလိမ့္ ဦးမယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဉာဏ္ပညာဟာ သစၥာတရားကို ေတြ႕ရွိႏိုင္ဖို႔ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လဲ ျဖစ္သလို အဆံုးမွာ ပိတ္ေနတဲ့ တံခါးတစ္ခ်ပ္လဲ ျဖစ္တယ္။
ဆက္ရန္
Translated by kyaw nge
ခရစ္ရွနာမူရတီ
--------------------
ဉာဏ္ပညာလို႔ ဆိုတဲ့ အလုပ္ဟာ အတြင္းသႏၲာန္မွာ ေတြေဝမႈ၊ တားဆီးမႈ၊ အေမွာင္ထု တို႔ ရွိေနသ၍ က်ဳပ္တို႔ ကိုယ္စီမွာ ရွိေနတဲ့ ဒုကၡေတြကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအာင္ မစြမ္းႏိုင္ဘူး။ အဇၩတၱ သႏၲာန္မွာ လိုအပ္မႈ မျပည့္စံုမႈတို႔ မ်ားလာေလေလ ဉာဏ္ပညာ ႀကီးမားလာေအာင္ အား ထုတ္ ရေလေလပဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီဉာဏ္ပညာဆိုတာဟာ အတၱ အေကာင္ အထည္ ႀကီးထြား ရင့္က်က္ လာစဥ္ တစ္ေလွ်ာက္ ျမင့္ တက္ လာေသာ အေျခအေနတစ္ခုလည္း ျဖစ္တယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ အျပင္ပန္း အေနနဲ႔ အသိဉာဏ္ဆိုတာဟာ -
တက္ႂကြ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊
အၿမဲတေစ တည္ေဆာက္ေန၍ ေသာ္ လည္းေကာင္း၊
အေဟာင္းေတြကို ၿဖိဳဖ်က္၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊
အမွန္နဲ႔ အမွားၾကား လြန္ဆြဲေန၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊
ျပဳျပင္ စီရင္ေန၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊
ဆန္းသစ္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ရွိေနေသာ္လည္း
အသိဉာဏ္ရဲ႕ အတြင္းလကၡဏာမွာေတာ့ -
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းမဲ့ျခင္း
မာေက်ာျခင္း၊ သစ္လြင္ျခင္း၊ အသစ္တစ္ဖန္ ျဖစ္တည္ျခင္း၊ ေထာက္ကန္ျခင္း ဆိုတဲ့ ဉာဏ္ပညာရဲ႕ ျပင္ပလကၡဏာေတြဟာ အတြင္းကိုလွိဳက္လာတဲ့ ေတြေဝမႈတို႔ ႀကီးထြားလာသည့္ အေလ်ာက္ ျမင့္တက္လာတယ္။
ဘာနဲ႔ အလားသ႑ာန္တူသလဲဆိုရင္ မီးေတာင္ဝမွာ တစ္ရစ္ၿပီး တစ္ရစ္ တက္လာတဲ့ မီးေတာင္ ေခ်ာ္ရည္ဟာ ေအးခဲလာတဲ့ အခါ ဆန္းၾကယ္ခမ္းနားေသာ ပံုသ႑ာန္တို႔ ေပၚေပါက္လာရ သလိုပဲ။ ျပင္ပလကၡဏာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ထူးေထြဆန္းျပားပါေစ အတြင္းမွာ ငုပ္ေနတဲ့ မီးေတာင္ေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးမွာ တစ္စစီ ကြဲေၾက ပ်က္သုန္း ရတာပဲ။
ဒီလို အတၱရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ျဖစ္တဲ့ ဉာဏ္ပညာဟာ တဖ်တ္ဖ်တ္နဲ႔ သတိရွိသလို ႏိုင္နင္းမႈ လဲရွိၿပီး ႀကီးမား က်စ္လ်စ္တဲ့ သဘာဝရွိေသာ္လည္း သူ႔ အဇၩတၱအေမွာင္ထု ထဲကေန သူကိုယ္တိုင္ ေဖာက္ထြက္ဖို႔ငွာ မစြမ္းႏိုင္ဘူး။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဉာဏ္ပညာဆိုတဲ့ အရာဟာ သူ၏ ခမ္းနားမႈ ရဲ႕ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳး ျဖစ္တဲ့ ပဋိပကၡေတြ ပူပန္ေၾကာင့္ၾကမႈ ေတြေၾကာင့္ တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ေၾကကြဲ ပ်က္သုန္း သြားပါလိမ့္ ဦးမယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဉာဏ္ပညာဟာ သစၥာတရားကို ေတြ႕ရွိႏိုင္ဖို႔ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လဲ ျဖစ္သလို အဆံုးမွာ ပိတ္ေနတဲ့ တံခါးတစ္ခ်ပ္လဲ ျဖစ္တယ္။
ဆက္ရန္
Translated by kyaw nge
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။