Posted by မႏွင္းဆီ on ေအာက္တိုဘာ 7, 2012 at 11:18pmဘေလာ့ပိုစ္ၾကည့္မယ္
ဒီတစ္ၾကိမ္ေတာ့ ကၽြန္မ ရသစာေပေတြရဲ ့ အႏုပညာအလွကို ခံစားေရးဖဲြ ့ခ်င္ပါတယ္။ ၀န္ခံရမယ္ဆုိရင္ ဒီစိတ္ကူးရလုိက္တာကလည္း တစ္ရက္ေတာ့ ကၽြန္မ စာေပေဟာေျပာပြဲေခြေတြ နားေထာင္ရင္းနဲ ့ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳရဲ ့ စာေပေဟာေျပာတစ္ပုဒ္မွာ ဆရာက ေဟာေျပာရင္း ကဗ်ာေလးေတြ ရြတ္ဆိုျပတာကို နားေထာင္လုိက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီ ကဗ်ာေလးေတြကေန အႏုပညာရသကို ခံစားလုိက္ရပါတယ္။
တျပိဳင္နက္တညး္မွာပဲ ကၽြန္မ ခံစားမိတဲ့ အႏုပညာခံစားမွုကို ေ၀မွ်ခ်င္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အတြက္ ကဗ်ာေလးႏွစ္ပုဒ္နဲ ့ ကို အေျခခံၿပီး ကၽြန္မရဲ ့မႏုိင့္တႏုိင္၀န္ေလးနဲ ့ ဒီပို ့စ္ကို ေရးျဖစ္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အေရးအသားေတြမွာ အမွားေတြပါခဲ့လွ်င္ျဖင့္ နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးေစခ်င္ေၾကာင္းလည္း ထပ္ေလာင္းေျပာခ်င္ပါတယ္။
ပထမ ကဗ်ာေလးက ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ ့ ေဗဒါလမ္း ကဗ်ာေလးပါ။ ပထမအပိုဒ္ေလးကို စၿပီး ကၽြန္မတို ့တူတူခံစားၾကည့္ရေအာင္ေနာ္…..
ညိဳျပာျပာ လတာျပင့္ေျခရင္း
လိွုင္းတက္ရာ ေဗဒါတက္၊
လိွုင္းသက္ရာဆင္း။
အဲဒီအပိုဒ္ေလးမွာေလ ကၽြန္မက ေဗဒါပန္းေလကို ကၽြန္မတို ့မိန္းမသားေတြလို ့ တင္စားလုိက္ခ်င္တယ္။ လိွုင္းေတြကိုေတာ့ ေလာကဓံတရားေပါ့ရွင္။ မေဗဒါေလးက ေလာကဓံတရားျဖစ္တဲ့ လိွုင္းဒဏ္ကိုလည္း ၾကံ ့ၾကံ ့ခံလုိ ့့ လိွုင္းက တက္သြားရင္ ေဗဒါေလးက လုိက္တက္၊ လိွုင္းက က်သြားရင္ မေဗဒါေလးက လုိက္က်လို ့ေပါ့၊
ဆက္ၿပီး ခံစားၾကည့္ရေအာင္ေနာ္…
ဆင္းရလည္း မသက္သာ၊
အုန္းလက္ေၾကြ ေရေပါေလာ၊
ေမ်ာစုန္လုိ ့လာ။
အဆင္းနဲ ့အလာ၊
ေဗဒါမ အေထြး၊
အုန္လက္ေၾကြ သူ ့နံေဘး၊
ေဆာင့္ခဲ့ရေသး။
ေဟာ... မေဗဒါေလး လိွုင္းက သက္ဆင္းရာကို လိုက္ဆင္းလုိက္ျပန္ေတာ့လည္း အဆင္းလည္း မသက္သာပါဘူးတဲ့ရွင္။ မေဗဒါေလး က လိွုင္းကအဆင္း၊ အုန္းလက္ေၾကြၾကီးက ေမ်ာအလာမွာ၊ ေဗဒါႏွမပိ်ဳေလး အုန္းလက္ၾကီးနဲ ့ တစ္ခါ ေစာင့္မိျပန္တာေပါ့…..။
ေဆာင့္ခဲ့လဲ မသက္သာ
ေနာက္တခ်ီ ဒီတလံုးက၊
ဖံုးလိုက္ျပန္ပါ
ျမည္ေလေပါ့ ေပၚမလာ၊
မေဗဒါအလွ
တလံကြာ လႈိင္းအႀကြ၊
ေပၚလိုက္ျပန္ရ
ေဟာ... အုန္းလက္ၾကီးနဲ ့ ေစာင့္ၿပီးခဲ့လုိ ့ မေဗဒါေလး ရဲ ့ ဒုကၡေတြ ၿပီးဆံုးၿပီလား..လို ့ ၾကည့္လုိက္ပါဦး…။ မၿပီးဆံုးေသးပါလား။ အုန္းလက္ၾကီးနဲ ့ေစာင့္ခဲ့လို ့ မသက္မသာျဖစ္ေနတဲ့ မေဗဒါေလး ၊ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ထပ္ၿပီး လိွုင္းလံုးၾကီးက ဖုံးလုိက္ျပန္တာေပါ့…….။ လိွုင္းလံုးၾကီး ဖုံးၿပီးျပန္ေတာ့ လိွုင္းလံုးၾကီးနဲ ့အတူ ၾကြတက္သြားလုိက္တာ တစ္လံေလာက္ျမင့္ျမင့္အထိေပါ့ေနာ္။ ၿပီးခါမွ မေဗဒါေလ ေရေပၚတစ္ခါ ျပန္ေပၚခဲ့ျပန္ေရာ…
ေပၚျပန္လဲ မသက္သာ
ေခ်ာင္းအဆြယ္ ေျမာင္းငယ္ထဲက၊
ဘဲထြက္လို႔လာ
ဘဲအုပ္မွာ တစ္ရာႏွစ္ရာ၊
ေဗဒါက တစ္ပင္ထဲ
အယက္အကန္ခံလို ့
ေဗဒါပ်ံအံကိုခဲ၊
ပန္းပန္လ်က္ဘဲ။
တစ္ခါျပန္ေပၚလာျပန္ေတာ့လည္း မသက္သာျပန္ပါဘူးကြယ္။ ေခ်ာင္းေတြ ေျမာင္းေတြထဲက ဘဲေတြ ထြက္လာလိုက္တာ နည္းနည္းမွ မဟုတ္ပဲရွင္…။ ဘဲအုပ္ တစ္ရာ၊ ႏွစ္ရာၾကားထဲမွာ မေဗဒါေလးက တစ္ပင္တည္း၊ အယက္အကန္ခံလို ့ ၾကံဳလာသမွ် ေလာကဓံဒုကၡ အံၾကိတ္ခံေနတာျဖင့္ ျမင္တဲ့သူေတြအတြက္ မေဗဒါေလးေတာင္ ဒီလုိ ေလာကဓံကုိ ၾကံ ့ၾကံ ့ခံ ပန္းပန္ႏုိင္ေနေသးတာဆုိတဲ့ တက္ၾကြျခင္း ၀ီရ ရသကို ေပးစြမ္းႏုိင္တာေပါ့ေနာ္။
ဒီကဗ်ာေလးမွာဆိုရင္ လိွုင္းေတြ၊ အုန္းလက္ေၾကြ၊ ဘဲအုပ္ေတြက လူ ့ဘ၀မွာရွိေနတဲ့ ေလာကဓံတရားေတြေပါ့ေနာ္။
အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မတို ့ ေလာကလူသားေတြ အသက္ရွင္ေနသေရြ ့ေလာကဓံရဲ ့ ဒုကၡေတြ၊ သုခေတြကို မလဲြမေသြ ေတြ ့ၾကံဳခံစားၾကရတယ္ေလ။
ဒုကၡနဲ ့ ေတြ ့ခ်ိန္လည္း မညည္းမျငဴ အားတင္းခံလုိ ့ ကုိယ္လုိခ်င္တဲ့ ပန္းတုိင္ကို မဆုတ္မနစ္ေသာ ဇြဲနဲ ့ ေလွ်ာက္လွမ္းမဟဲ ့...ဆိုတဲ ့ အားအင္ေတြကို ေဗဒါလမ္း ကဗ်ာေလး ခံစားလုိ ့ အားေမြးလုိက္ၾကရေအာင္ေနာ္..
&&&&&&&&&&&&&&
ေနာက္တစ္ပုဒ္က ဆရာမင္းသု၀ဏ္ ရဲ ့ သူ႕ မွာတမ္းကဗ်ာေလး… ကို ခံစားၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
အဲဒီကဗ်ာေလးကေတာ့ ေကာင္းကင္မရွိတဲ့ ၾကယ္ေလးတစ္ပြင့္ရဲ့ အျဖစ္ကို ဆရာၾကီး မင္းသု၀ဏ္က ဖဲြ ့ဆုိထားတာျဖင့္ ရင္နဲ ့ မဆန္ ့ေအာင္ ခံစားလုိက္ရတယ္။
ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေရးမရမီက ဖက္ဆစ္ေတြကို ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ရင္းနဲ ့ က်ဆံုးခဲ ့ရတဲ့ ရဲေဘာ္ေလးတစ္ေယာက္၊ မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ၾကည့္လုိက္မယ္ဆုိရင္ စြပ္က်ယ္ေလးနဲ့ လက္မွာလည္း လက္ပတ္ေလးပတ္လုိ ့ တုိက္ပဲြမွာ ရန္သူ ့ဗံုးလက္နက္ထိမွန္ခဲ့လုိ ့ ေသလုေမ်ာပါးဒဏ္ရာနဲ ့ လဲျပိဳက်ေနတဲ ့ ရဲေဘာ္ေလးကို နီးစပ္ရာ ရြာသူ၊ရြာသားေတြက ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေလးမွာ ဘာမ်ား မွာၾကားခဲ့မလဲလို ့ ယမ္းေငြ ့အူအူထေနတဲ့ ၾကားထဲက ေမးျမန္းေနၾကတဲ့ ျမင္ကြင္းကို ေပၚေအာင္ ေရးဖဲြ ့ထားခဲ့တာဟာျဖင့္…
သူတို ့အဆုတ္၊ ထားခဲ့ျမဳပ္သည့္
ဗံုးငုတ္တိုက္မွား၊ ေမာင္ေျပာက္က်ားကို
ရြာသားရြာသူ၊ ေမးၾကျမဴသည္
အူအူယမ္းေငြ ့ ထတုန္းတည္း။
ရြာသား၊ရြာသူေတြက ေမးလုိက္တာျဖင့္ “အေမာင္ရဲေဘာ္ အေမာင္ရဲ ့ခ်စ္သူ ကို ေနာက္ဆံုးအေနနဲ ့ဘာမ်ားမွာၾကားခဲ့ခ်င္ပါသလဲ” ဆိုေတာ့..
ငယ္ကတည္းက ခ်စ္ခင္ခဲ့ရတဲ ့ ခ်စ္သူေလးကို ခြင့္လႊတ္ခဲ့ပါတယ္။ သူမရွိေတာ့တဲ့ အခ်ိန္မွာ ခ်စ္သူက အျခားေယာက်္ားတစ္ေယာက္ေယာက္ကို ခ်စ္ခင္စံုမက္ရင္ျဖင့္ သူက ခြင့္လႊတ္ခဲ့ပါတယ္ လုိ ့ ေျပာလုိက္ပါတဲ့…ဒီလုိေလး ဖဲြ ့ဆိုျပန္ပါေရာ…
‘’အေမာင္ေျပာက္က်ား၊ ခ်စ္သူအားကို
ဘာမ်ား မွာခဲ့လုိသနည္း။’’
‘’ ငယ္က ၾကင္ျမတ္၊ မိသက္မွတ္ကို
ခြင့္လႊတ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ေျပာပါေလ။’’
ေနာက္တစ္ၾကိမ္ အေမာင္ေျပာက္က်ား၊ သင္ရဲ ့ မိဘေတြကိုေရာ ဘာမ်ားမွာခဲ့ခ်င္သလဲဆိုေတာ့… “ မိခင္ႏွင့္ ဖခင္တုိ ့အား ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ ဦးတင္ရွိခုိးခဲ့ေၾကာင္း ေျပာလုိက္ပါ” လုိ ့ ဒီလုိေလး ဆိုျပန္တယ္။
အေမာင္ေျပာက္က်ား၊ မိဘအားကို
ဘာမ်ားမွာခဲ့လုိသနည္း။
‘’ေမြးသည့္မိခင္၊ ေမြးဖခင္ကို
ဦးတင္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာပါေလ။’’
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ ့ ရြာသား၊ ရြာသူေတြက ရဲေဘာ္ရယ္ တုိင္းျပည္ကိုေရာ ဘာမ်ား မွာၾကားခဲ့ခ်င္ပါသလဲကြယ္ လို ့ ေမးလုိက္တဲ ့ အခါမွာ ..
ရဲေဘာ္ေလးက တုိင္းျပည္ လြတ္လပ္ေရး အတြက္ ၾကိဳးပမ္းေနဆဲကာလ၊ မၿပီးဆံုးေသးတဲ ့ လမ္းခုလတ္မွာ ေစာေစာစီးစီး ကိုယ္လြတ္ရုန္းလုိ ့ ေရွာင္ခြာေျပးခဲ့ရတာျဖင့္ အလြန္းကို အားနာမိပါေၾကာင္း” လုိ ့ ေျပာျပန္ပါတယ္။
‘’အေမာင္ေျပာက္က်ား၊ တုိင္းျပည္အားကို
ဘာမ်ားမွာခဲ့လိုသနည္း။’’
ခရီးမတ္တတ္၊ လမ္းခုလတ္တြင္
ကိုယ္လြတ္ေရွာင္ခြာ၊ ခြဲရပါ၍
အားနာခဲ့ေၾကာင္း၊ ေျပာပါေလ။
ရဲေဘာ္ေလးဟာ ေျပာရင္းနဲ ့ပဲ ယမ္းေငြ ့တအူအူၾကားမွာ က်ဆံုးသြားရရွာတယ္…
ယမ္းေငြ ့အူအူ၊ တလူလူႏွင့္
ေမးျမဴၾကတုန္း၊ အေနာက္ကုန္းတြင္
ေနလံုးကြယ္ေလၿပီတကား။
အထက္ပါ ကဗ်ာေလးမွာဆုိရင္ျဖင့္ ဇာတ္လမ္းဇတ္ကြက္ေလးကို ျမင္သာေအာင္ ေရးဖြဲ ့ထားတာ ကဗ်ာေလးကို ဖတ္ၿပီးေပမဲ ့ ကၽြန္မတို ့ရဲ ့ အေတြးေတြ ၿပီးဆံုး မသြားေစဘူး။
ရန္သူ ့ဗံုးလက္ခ်က္နဲ ့ ေသအံ ့ဆဲဆဲ ရဲေဘာ္ေလးက အားနာပါသတဲ့.. သူခုလုိ ေစာေစာ က်ဆံုးသြားတာျဖင့္ တုိင္းျပည္နဲ ့ လူမ်ိဳးအတြက္ တာ၀န္မေက်ေသးပါဘူးတဲ့… ဒါဆိုရင္ ရွိေနၾကတဲ့ လူေတြ ဘာလုပ္ၾကမလဲ။ တုိင္းျပည္နဲ ့ လူမ်ိဳးကို ခ်စ္တဲ့ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ေတြကို ရဲေဘာ္ေလးရဲ ့ ကဗ်ာေလးက ႏိွုးဆြေပးလုိက္ၿပီ။
ဒီလို ရသစာေပမ်ားမွ အႏုပညာခံစားမွုမ်ားျဖစ္တဲ့
(၁) သဂၤါရ ရသ (ခ်စ္ခင္ျခင္း)
(၂) ဟသာရသ (ၿပံဳးရယ္ျခင္း ၊ ရႊင္လန္းျခင္း)
(၃) ႐ုဒၶရသ (႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ- းျခင္း)
(၄) က႐ုဏာရသ (သနားၾကင္နာျခင္း)
(၅) ၀ီရရသ (ရဲရင့္ျခင္း ၊ တက္ၾကြျခင္း)
(၆) ၀ိဘစၳရသ (ရြံ႕ရွာစက္ဆုတ္ျခ- ္း)
(၇) ဘယာနကရသ (ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန- ႔ျခင္း)
(၈) အဗၻဳတရသ (အံ့ၾသျခင္း)
(၉) သႏၱရသ (တည္ၿငိမ္ရင့္က်က္- ခင္း ၊ ေအးခ်မ္းျခင္း) ဆိုတဲ ့
ရသစာေပမွတဆင္ ့ ၊ စာေပတုိင္းကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိး၊ တန္ဘိုးထားၿပီး ေလာက ေကာင္းက်ိဳး သယ္ပိုးႏုိင္ပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းရင္း…
မႏွင္းဆီ
ကိုးကား။ “ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏ ကၽြန္ေတာ္ခံစားမိသလုိ ေျပာဆိုပါမည္။ “ေျမာင္းတကာ စာေပေဟာေျပာပဲြမွ
http://soneseeyar.ning.com/profiles/blog/show?id=6523429%3ABlogPost%3A59839&xgs=1&xg_source=msg_share_posthttp://soneseeyar.ning.com/profiles/blog/show?id=6523429%3ABlogPost%3A59839&xgs=1&xg_source=msg_share_posthttp://soneseeyar.ning.com/profiles/blog/show?id=6523429%3ABlogPost%3A59839&xgs=1&xg_source=msg_share_posthttp://soneseeyar.ning.com/profiles/blog/show?id=6523429%3ABlogPost%3A59839&xgs=1&xg_source=msg_share_post
http://www.lubo601.com/2012/10/blog-post_7248.html#more မွ
ဒီတစ္ၾကိမ္ေတာ့ ကၽြန္မ ရသစာေပေတြရဲ ့ အႏုပညာအလွကို ခံစားေရးဖဲြ ့ခ်င္ပါတယ္။ ၀န္ခံရမယ္ဆုိရင္ ဒီစိတ္ကူးရလုိက္တာကလည္း တစ္ရက္ေတာ့ ကၽြန္မ စာေပေဟာေျပာပြဲေခြေတြ နားေထာင္ရင္းနဲ ့ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳရဲ ့ စာေပေဟာေျပာတစ္ပုဒ္မွာ ဆရာက ေဟာေျပာရင္း ကဗ်ာေလးေတြ ရြတ္ဆိုျပတာကို နားေထာင္လုိက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီ ကဗ်ာေလးေတြကေန အႏုပညာရသကို ခံစားလုိက္ရပါတယ္။
တျပိဳင္နက္တညး္မွာပဲ ကၽြန္မ ခံစားမိတဲ့ အႏုပညာခံစားမွုကို ေ၀မွ်ခ်င္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အတြက္ ကဗ်ာေလးႏွစ္ပုဒ္နဲ ့ ကို အေျခခံၿပီး ကၽြန္မရဲ ့မႏုိင့္တႏုိင္၀န္ေလးနဲ ့ ဒီပို ့စ္ကို ေရးျဖစ္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အေရးအသားေတြမွာ အမွားေတြပါခဲ့လွ်င္ျဖင့္ နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးေစခ်င္ေၾကာင္းလည္း ထပ္ေလာင္းေျပာခ်င္ပါတယ္။
ပထမ ကဗ်ာေလးက ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ ့ ေဗဒါလမ္း ကဗ်ာေလးပါ။ ပထမအပိုဒ္ေလးကို စၿပီး ကၽြန္မတို ့တူတူခံစားၾကည့္ရေအာင္ေနာ္…..
ညိဳျပာျပာ လတာျပင့္ေျခရင္း
လိွုင္းတက္ရာ ေဗဒါတက္၊
လိွုင္းသက္ရာဆင္း။
အဲဒီအပိုဒ္ေလးမွာေလ ကၽြန္မက ေဗဒါပန္းေလကို ကၽြန္မတို ့မိန္းမသားေတြလို ့ တင္စားလုိက္ခ်င္တယ္။ လိွုင္းေတြကိုေတာ့ ေလာကဓံတရားေပါ့ရွင္။ မေဗဒါေလးက ေလာကဓံတရားျဖစ္တဲ့ လိွုင္းဒဏ္ကိုလည္း ၾကံ ့ၾကံ ့ခံလုိ ့့ လိွုင္းက တက္သြားရင္ ေဗဒါေလးက လုိက္တက္၊ လိွုင္းက က်သြားရင္ မေဗဒါေလးက လုိက္က်လို ့ေပါ့၊
ဆက္ၿပီး ခံစားၾကည့္ရေအာင္ေနာ္…
ဆင္းရလည္း မသက္သာ၊
အုန္းလက္ေၾကြ ေရေပါေလာ၊
ေမ်ာစုန္လုိ ့လာ။
အဆင္းနဲ ့အလာ၊
ေဗဒါမ အေထြး၊
အုန္လက္ေၾကြ သူ ့နံေဘး၊
ေဆာင့္ခဲ့ရေသး။
ေဟာ... မေဗဒါေလး လိွုင္းက သက္ဆင္းရာကို လိုက္ဆင္းလုိက္ျပန္ေတာ့လည္း အဆင္းလည္း မသက္သာပါဘူးတဲ့ရွင္။ မေဗဒါေလး က လိွုင္းကအဆင္း၊ အုန္းလက္ေၾကြၾကီးက ေမ်ာအလာမွာ၊ ေဗဒါႏွမပိ်ဳေလး အုန္းလက္ၾကီးနဲ ့ တစ္ခါ ေစာင့္မိျပန္တာေပါ့…..။
ေဆာင့္ခဲ့လဲ မသက္သာ
ေနာက္တခ်ီ ဒီတလံုးက၊
ဖံုးလိုက္ျပန္ပါ
ျမည္ေလေပါ့ ေပၚမလာ၊
မေဗဒါအလွ
တလံကြာ လႈိင္းအႀကြ၊
ေပၚလိုက္ျပန္ရ
ေဟာ... အုန္းလက္ၾကီးနဲ ့ ေစာင့္ၿပီးခဲ့လုိ ့ မေဗဒါေလး ရဲ ့ ဒုကၡေတြ ၿပီးဆံုးၿပီလား..လို ့ ၾကည့္လုိက္ပါဦး…။ မၿပီးဆံုးေသးပါလား။ အုန္းလက္ၾကီးနဲ ့ေစာင့္ခဲ့လို ့ မသက္မသာျဖစ္ေနတဲ့ မေဗဒါေလး ၊ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ထပ္ၿပီး လိွုင္းလံုးၾကီးက ဖုံးလုိက္ျပန္တာေပါ့…….။ လိွုင္းလံုးၾကီး ဖုံးၿပီးျပန္ေတာ့ လိွုင္းလံုးၾကီးနဲ ့အတူ ၾကြတက္သြားလုိက္တာ တစ္လံေလာက္ျမင့္ျမင့္အထိေပါ့ေနာ္။ ၿပီးခါမွ မေဗဒါေလ ေရေပၚတစ္ခါ ျပန္ေပၚခဲ့ျပန္ေရာ…
ေပၚျပန္လဲ မသက္သာ
ေခ်ာင္းအဆြယ္ ေျမာင္းငယ္ထဲက၊
ဘဲထြက္လို႔လာ
ဘဲအုပ္မွာ တစ္ရာႏွစ္ရာ၊
ေဗဒါက တစ္ပင္ထဲ
အယက္အကန္ခံလို ့
ေဗဒါပ်ံအံကိုခဲ၊
ပန္းပန္လ်က္ဘဲ။
တစ္ခါျပန္ေပၚလာျပန္ေတာ့လည္း မသက္သာျပန္ပါဘူးကြယ္။ ေခ်ာင္းေတြ ေျမာင္းေတြထဲက ဘဲေတြ ထြက္လာလိုက္တာ နည္းနည္းမွ မဟုတ္ပဲရွင္…။ ဘဲအုပ္ တစ္ရာ၊ ႏွစ္ရာၾကားထဲမွာ မေဗဒါေလးက တစ္ပင္တည္း၊ အယက္အကန္ခံလို ့ ၾကံဳလာသမွ် ေလာကဓံဒုကၡ အံၾကိတ္ခံေနတာျဖင့္ ျမင္တဲ့သူေတြအတြက္ မေဗဒါေလးေတာင္ ဒီလုိ ေလာကဓံကုိ ၾကံ ့ၾကံ ့ခံ ပန္းပန္ႏုိင္ေနေသးတာဆုိတဲ့ တက္ၾကြျခင္း ၀ီရ ရသကို ေပးစြမ္းႏုိင္တာေပါ့ေနာ္။
ဒီကဗ်ာေလးမွာဆိုရင္ လိွုင္းေတြ၊ အုန္းလက္ေၾကြ၊ ဘဲအုပ္ေတြက လူ ့ဘ၀မွာရွိေနတဲ့ ေလာကဓံတရားေတြေပါ့ေနာ္။
အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မတို ့ ေလာကလူသားေတြ အသက္ရွင္ေနသေရြ ့ေလာကဓံရဲ ့ ဒုကၡေတြ၊ သုခေတြကို မလဲြမေသြ ေတြ ့ၾကံဳခံစားၾကရတယ္ေလ။
ဒုကၡနဲ ့ ေတြ ့ခ်ိန္လည္း မညည္းမျငဴ အားတင္းခံလုိ ့ ကုိယ္လုိခ်င္တဲ့ ပန္းတုိင္ကို မဆုတ္မနစ္ေသာ ဇြဲနဲ ့ ေလွ်ာက္လွမ္းမဟဲ ့...ဆိုတဲ ့ အားအင္ေတြကို ေဗဒါလမ္း ကဗ်ာေလး ခံစားလုိ ့ အားေမြးလုိက္ၾကရေအာင္ေနာ္..
&&&&&&&&&&&&&&
ေနာက္တစ္ပုဒ္က ဆရာမင္းသု၀ဏ္ ရဲ ့ သူ႕ မွာတမ္းကဗ်ာေလး… ကို ခံစားၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
အဲဒီကဗ်ာေလးကေတာ့ ေကာင္းကင္မရွိတဲ့ ၾကယ္ေလးတစ္ပြင့္ရဲ့ အျဖစ္ကို ဆရာၾကီး မင္းသု၀ဏ္က ဖဲြ ့ဆုိထားတာျဖင့္ ရင္နဲ ့ မဆန္ ့ေအာင္ ခံစားလုိက္ရတယ္။
ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေရးမရမီက ဖက္ဆစ္ေတြကို ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ရင္းနဲ ့ က်ဆံုးခဲ ့ရတဲ့ ရဲေဘာ္ေလးတစ္ေယာက္၊ မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ၾကည့္လုိက္မယ္ဆုိရင္ စြပ္က်ယ္ေလးနဲ့ လက္မွာလည္း လက္ပတ္ေလးပတ္လုိ ့ တုိက္ပဲြမွာ ရန္သူ ့ဗံုးလက္နက္ထိမွန္ခဲ့လုိ ့ ေသလုေမ်ာပါးဒဏ္ရာနဲ ့ လဲျပိဳက်ေနတဲ ့ ရဲေဘာ္ေလးကို နီးစပ္ရာ ရြာသူ၊ရြာသားေတြက ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေလးမွာ ဘာမ်ား မွာၾကားခဲ့မလဲလို ့ ယမ္းေငြ ့အူအူထေနတဲ့ ၾကားထဲက ေမးျမန္းေနၾကတဲ့ ျမင္ကြင္းကို ေပၚေအာင္ ေရးဖဲြ ့ထားခဲ့တာဟာျဖင့္…
သူတို ့အဆုတ္၊ ထားခဲ့ျမဳပ္သည့္
ဗံုးငုတ္တိုက္မွား၊ ေမာင္ေျပာက္က်ားကို
ရြာသားရြာသူ၊ ေမးၾကျမဴသည္
အူအူယမ္းေငြ ့ ထတုန္းတည္း။
ရြာသား၊ရြာသူေတြက ေမးလုိက္တာျဖင့္ “အေမာင္ရဲေဘာ္ အေမာင္ရဲ ့ခ်စ္သူ ကို ေနာက္ဆံုးအေနနဲ ့ဘာမ်ားမွာၾကားခဲ့ခ်င္ပါသလဲ” ဆိုေတာ့..
ငယ္ကတည္းက ခ်စ္ခင္ခဲ့ရတဲ ့ ခ်စ္သူေလးကို ခြင့္လႊတ္ခဲ့ပါတယ္။ သူမရွိေတာ့တဲ့ အခ်ိန္မွာ ခ်စ္သူက အျခားေယာက်္ားတစ္ေယာက္ေယာက္ကို ခ်စ္ခင္စံုမက္ရင္ျဖင့္ သူက ခြင့္လႊတ္ခဲ့ပါတယ္ လုိ ့ ေျပာလုိက္ပါတဲ့…ဒီလုိေလး ဖဲြ ့ဆိုျပန္ပါေရာ…
‘’အေမာင္ေျပာက္က်ား၊ ခ်စ္သူအားကို
ဘာမ်ား မွာခဲ့လုိသနည္း။’’
‘’ ငယ္က ၾကင္ျမတ္၊ မိသက္မွတ္ကို
ခြင့္လႊတ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ေျပာပါေလ။’’
ေနာက္တစ္ၾကိမ္ အေမာင္ေျပာက္က်ား၊ သင္ရဲ ့ မိဘေတြကိုေရာ ဘာမ်ားမွာခဲ့ခ်င္သလဲဆိုေတာ့… “ မိခင္ႏွင့္ ဖခင္တုိ ့အား ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ ဦးတင္ရွိခုိးခဲ့ေၾကာင္း ေျပာလုိက္ပါ” လုိ ့ ဒီလုိေလး ဆိုျပန္တယ္။
အေမာင္ေျပာက္က်ား၊ မိဘအားကို
ဘာမ်ားမွာခဲ့လုိသနည္း။
‘’ေမြးသည့္မိခင္၊ ေမြးဖခင္ကို
ဦးတင္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာပါေလ။’’
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ ့ ရြာသား၊ ရြာသူေတြက ရဲေဘာ္ရယ္ တုိင္းျပည္ကိုေရာ ဘာမ်ား မွာၾကားခဲ့ခ်င္ပါသလဲကြယ္ လို ့ ေမးလုိက္တဲ ့ အခါမွာ ..
ရဲေဘာ္ေလးက တုိင္းျပည္ လြတ္လပ္ေရး အတြက္ ၾကိဳးပမ္းေနဆဲကာလ၊ မၿပီးဆံုးေသးတဲ ့ လမ္းခုလတ္မွာ ေစာေစာစီးစီး ကိုယ္လြတ္ရုန္းလုိ ့ ေရွာင္ခြာေျပးခဲ့ရတာျဖင့္ အလြန္းကို အားနာမိပါေၾကာင္း” လုိ ့ ေျပာျပန္ပါတယ္။
‘’အေမာင္ေျပာက္က်ား၊ တုိင္းျပည္အားကို
ဘာမ်ားမွာခဲ့လိုသနည္း။’’
ခရီးမတ္တတ္၊ လမ္းခုလတ္တြင္
ကိုယ္လြတ္ေရွာင္ခြာ၊ ခြဲရပါ၍
အားနာခဲ့ေၾကာင္း၊ ေျပာပါေလ။
ရဲေဘာ္ေလးဟာ ေျပာရင္းနဲ ့ပဲ ယမ္းေငြ ့တအူအူၾကားမွာ က်ဆံုးသြားရရွာတယ္…
ယမ္းေငြ ့အူအူ၊ တလူလူႏွင့္
ေမးျမဴၾကတုန္း၊ အေနာက္ကုန္းတြင္
ေနလံုးကြယ္ေလၿပီတကား။
အထက္ပါ ကဗ်ာေလးမွာဆုိရင္ျဖင့္ ဇာတ္လမ္းဇတ္ကြက္ေလးကို ျမင္သာေအာင္ ေရးဖြဲ ့ထားတာ ကဗ်ာေလးကို ဖတ္ၿပီးေပမဲ ့ ကၽြန္မတို ့ရဲ ့ အေတြးေတြ ၿပီးဆံုး မသြားေစဘူး။
ရန္သူ ့ဗံုးလက္ခ်က္နဲ ့ ေသအံ ့ဆဲဆဲ ရဲေဘာ္ေလးက အားနာပါသတဲ့.. သူခုလုိ ေစာေစာ က်ဆံုးသြားတာျဖင့္ တုိင္းျပည္နဲ ့ လူမ်ိဳးအတြက္ တာ၀န္မေက်ေသးပါဘူးတဲ့… ဒါဆိုရင္ ရွိေနၾကတဲ့ လူေတြ ဘာလုပ္ၾကမလဲ။ တုိင္းျပည္နဲ ့ လူမ်ိဳးကို ခ်စ္တဲ့ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ေတြကို ရဲေဘာ္ေလးရဲ ့ ကဗ်ာေလးက ႏိွုးဆြေပးလုိက္ၿပီ။
ဒီလို ရသစာေပမ်ားမွ အႏုပညာခံစားမွုမ်ားျဖစ္တဲ့
(၁) သဂၤါရ ရသ (ခ်စ္ခင္ျခင္း)
(၂) ဟသာရသ (ၿပံဳးရယ္ျခင္း ၊ ရႊင္လန္းျခင္း)
(၃) ႐ုဒၶရသ (႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ- းျခင္း)
(၄) က႐ုဏာရသ (သနားၾကင္နာျခင္း)
(၅) ၀ီရရသ (ရဲရင့္ျခင္း ၊ တက္ၾကြျခင္း)
(၆) ၀ိဘစၳရသ (ရြံ႕ရွာစက္ဆုတ္ျခ- ္း)
(၇) ဘယာနကရသ (ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန- ႔ျခင္း)
(၈) အဗၻဳတရသ (အံ့ၾသျခင္း)
(၉) သႏၱရသ (တည္ၿငိမ္ရင့္က်က္- ခင္း ၊ ေအးခ်မ္းျခင္း) ဆိုတဲ ့
ရသစာေပမွတဆင္ ့ ၊ စာေပတုိင္းကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိး၊ တန္ဘိုးထားၿပီး ေလာက ေကာင္းက်ိဳး သယ္ပိုးႏုိင္ပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းရင္း…
မႏွင္းဆီ
ကိုးကား။ “ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏ ကၽြန္ေတာ္ခံစားမိသလုိ ေျပာဆိုပါမည္။ “ေျမာင္းတကာ စာေပေဟာေျပာပဲြမွ
http://soneseeyar.ning.com/profiles/blog/show?id=6523429%3ABlogPost%3A59839&xgs=1&xg_source=msg_share_posthttp://soneseeyar.ning.com/profiles/blog/show?id=6523429%3ABlogPost%3A59839&xgs=1&xg_source=msg_share_posthttp://soneseeyar.ning.com/profiles/blog/show?id=6523429%3ABlogPost%3A59839&xgs=1&xg_source=msg_share_posthttp://soneseeyar.ning.com/profiles/blog/show?id=6523429%3ABlogPost%3A59839&xgs=1&xg_source=msg_share_post
http://www.lubo601.com/2012/10/blog-post_7248.html#more မွ
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။