Aung Khin Myo
" အေရာင္းပညာအေျခခံ "
အေရာင္းတာ၀န္ခံသည္၀ယ္မည့္သူအားမည္ကဲ့သို႔ေသာကုန္ပစၥည္းတို႔ကိုတင္ျပရမည္ကိုသိရွိျပီးျဖစ္ရလိုပါ သည္။ ၄င္းကုန္ပစၥည္းကို တင္ျပရန္ ၄င္းကုန္ပစၥည္းအေၾကာင္း product knowledge ကိုသိထားရပါ လိမ့္ မယ္။ potential demand ၀ယ္ယူမည့္အလားအလာရွိသူ အမ်ိဳးအ စားႏွင့္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေရာင္းခ်နည္း effective selling method ကို လည္းအေျခခံသေဘာတရားမ်ား အျဖစ္သိထားရန္လိုအပ္ပါသည္ ။
၁။ ကုန္ပစၥည္းအေၾကာင္းကိုသိရွိနားလည္ထားျခင္း Product Knowledge
ကုန္ေရာင္းတာ၀န္ခံသည္ ကုန္ပစၥည္း၏ အက်ိဳး/အျပစ္ မ်ားႏွင့္ တကြ အသံုး၀င္ပံုတို႔ကိုနားလည္ထားရန္လိုပါသည္။ ၄င္းကုန္ပစၥည္းရဲ႕ျပိဳ္င္ဖက္ပစၥည္းေတြရဲ႕အက်ိဳး/အျပစ္ေတြကိုလည္း တတ္ႏို္င္သေလာက္သိရွိထားရန္လိုအပ္ပါသည္။ကုန္ပစၥည္းအေၾကာင္းကိုကုန္ေရာင္းသူက သိနားလည္ထားမွသာလွ်င္ ကုန္ေရာင္းခ်ရာတြင္ အထေျမာက္ေအာင္ျမင္ပါလိမ့္မည္။ဒါေၾကာင့္ပထမဦးစြာ ဗဟုသုတ အေနျဖင့္ မိမိေရာင္းခ်မည့္product အေၾကာင္းကိုစံုစံု လင္လင္သိထား ဖို႔ အထူးလိုအပ္လွပါသည္ ။ကိုယ္စီးတဲ့ျမင္း အထီး/အမေတာ့သိေအာင္လုပ္ပါ။
၂။၀ယ္သူမ်ားရဲ႕အေၾကာင္းကိုသိရွိနားလည္ထားျခင္း customer behaviour
Research သုေတသနျပဳျခင္းျဖင့္ ၀ယ္ယူသူမ်ားရဲ႕ အေျခအေနႏွင့္ အမ်ိဳးအစားကိုသိနားလည္ႏိုင္ပါတယ္။ဒါ့အျပင္ကုန္ေရာင္းတာ၀န္ခံသည္ကုန္၀ယ္သူ၏သေဘာထားကိုေသခ်ာက်နစြာတီးေခါက္မိဖို႔လည္းလိုပါ တယ္။ကုန္ေရာင္းသူႏွင့္ကုန္၀ယ္သူတို႔၏ ဆက္ဆံမႈမွာကုန္၀ယ္ သူရဲ႕ လိုအပ္အင္ဆႏၵအရလိုက္ေလ်ာအဆင္ေျပေသာဆက္ဆံမႈရွိသင့္တာေပါ့။ကိုယ္ေလွ်ာက္မဲ့လမ္းကၾကမ္းသလား/ေခ်ာေမြ႕ေျပာျပစ္မႈရွိႏိုင္သလားဆိုတာလည္း
ေလ့လာထားအံုး။
၃။ေစ်းေရာင္းနည္းကိုသိရွိနားလည္ျခင္း selling method
အေရာင္းသမားတစ္ေယာက္ဟာ ေစ်းေရာင္းနည္းေတြကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သိဖို႔လိုပါတယ္။သင္တန္းဆင္းျပီးတဲ့ စနစ္တက်ေလ့က်င့္သင္ယူျပီးတဲ့ အေရာင္းသမားတစ္ေယာက္ဟာ ကုန္ပစၥည္းကိုေရာင္းခ်ရာတြင္ အေျခခံအဆင့္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊လုပ္ကိုင္ရမည့္အလုပ္တို႔ကို လည္းေကာင္း သိနားလည္ျပီးျဖစ္ရန္လိုအပ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုေလွ်ာက္လွမ္းမယ္ဆိုတာလည္းႀကိဳေတြးထား။ လမ္းေခ်ာရင္ျမန္ျမန္ေလ်ာက္မယ္၊လမ္းၾကမ္းရင္လည္း အခ်ိန္မွီေရာက္ဖို႔အတြက္ ဘယ္လိုအေထာက္အကူျပဳပစၥည္းေတြသံုး မလဲဆိုတာ လည္းႀကိဳေတြးထားပါ။ အဲဒီ့အလုပ္ေတြကေတာ့-
(က) ၀ယ္မည့္သူရဲ႕စိတ္ကိုဆြဲေဆာင္ႏိုင္ျခင္း။ Attracting Power ၀ယ္ယူမည့္သူရဲ႕စိတ္ကိုေရာင္းခ်မည့္ကုန္ပစၥည္းဆီသို႔ေရာက္ရွိကိုင္း ညြတ္လာေအာင္လုပ္ေဆာင္ျခင္းသည္ပထမအခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
(ခ)စိတ္၀င္စားလာေအာင္ႏႈိးဆြေပးႏိုင္ျခင္း။ Agitating Power ၀ယ္ယူမည့္သူရဲ႕စိတ္ကိုဆြဲေဆာင္၍ ရျပီးသည့္ေနာက္၄င္းရဲ႕ စိတ္၀င္စားမႈကိုႏႈိးဆြေပး၍ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ား ကိုေျပာျပျခင္းျခင့္မိမိ၏ကုန္ပစၥည္းသို႔မဟုတ္ေဆာင္ရြက္မႈတို႔ကို၀ယ္ ခ်င္လာေအာင္ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရပါလိမ့္မယ္။
(ဂ)လိုအင္ဆႏၵျဖစ္ေပၚလာေအာင္ႏႈိးေဆာ္ျခင္း။ Motivation Power ကုန္ပစၥည္းသို႔မဟုတ္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကိုတင္ျပရာမွာ တဆင့္တက္၍ ၄င္းတို႔၏ အက်ိဳးအာနိသင္မ်ားကိုေျပာျပျခင္းျဖင့္ ၀ယ္သူရင္ထဲတြင္ ၀ယ္လိုေသာ ဆႏၵေပၚေပါက္လာသည္အထိလႈံ႕ေဆာ္ေပးရပါမည္။
(ဃ) တကယ္၀ယ္သူသြားသည္အထိႀကိဳးပမ္းျခင္း။ Attempting Power အေရာင္းသမားမ်ားရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ၀ယ္မည့္သူအား ကုန္ပစၥည္းကို၀ယ္ယူေစေရးျဖစ္၍ ကုန္ပစၥည္းကို၀ယ္ယူသြားသည့္ အဆင့္ထိေရာင္ေအာင္ႀကိဳးပမ္းရပါမည္။ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ပါတ္ သတ္ျပီးသတိထားဖို႔လိုတာကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်ေရာင္းခ်ရာမွာ ကုန္၀ယ္သူကလိုခ်င္တဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုကိုသူ႔ဆႏၵအရ ၀ယ္ယူသြားျခင္း သာျဖစ္ဖို႔အင္မတန္မွအေရးႀကီးပါတယ္။ဇြတ္အတင္းေရာင္းလို႔ မႀကိဳက္ပဲနဲ႔၀ယ္သြားရျခင္းမ်ိဳးမျဖစ္ရန္အထူးလိုအပ္ပါတယ္။ ၀ယ္ကို၀ယ္ရမယ္ဆိုတဲ့စိတ္ဓါတ္မ်ိဳးထားဖို႔အင္မတန္မေရးႀကီးတယ္။အဲဒါ self confidence ပဲ။
(င)ေနာက္ဆံုးတစ္ခ်က္ကေတာ့After sale ေပါ့။ ၀ယ္ယူျပီးတဲ့ customer ကိုျပီးရင္ျပီးေရာလုပ္လို႔မရျပန္ဘူး။ မိမိတို႔ေရာင္းကုန္/ ၀န္ေဆာင္မႈအေပၚမွာဘယ္ေလာက္အထိေက်နပ္အားရမႈရွိသလဲဆိုတာကိုလည္းစမး္စစ္ဖို႔လိုသလို၊မိမိတို႔ဘက္ကလည္း အဲဒီ့ customer ကို ထာ၀ရေဖာက္သည္ျဖစ္သည္အထိဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔က လည္းအေရးႀကီးျပန္တယ္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါအံုးမည္။
ေအာင္ခင္မ်ိဳး (Future Aims)
ကုန္ေရာင္းတာ၀န္ခံသည္ ကုန္ပစၥည္း၏ အက်ိဳး/အျပစ္ မ်ားႏွင့္ တကြ အသံုး၀င္ပံုတို႔ကိုနားလည္ထားရန္လိုပါသည္။ ၄င္းကုန္ပစၥည္းရဲ႕ျပိဳ္င္ဖက္ပစၥည္းေတြရဲ႕အက်ိဳး/အျပစ္ေတြကိုလည္း တတ္ႏို္င္သေလာက္သိရွိထားရန္လိုအပ္ပါသည္။ကုန္ပစၥည္းအေၾကာင္းကိုကုန္ေရာင္းသူက သိနားလည္ထားမွသာလွ်င္ ကုန္ေရာင္းခ်ရာတြင္ အထေျမာက္ေအာင္ျမင္ပါလိမ့္မည္။ဒါေၾကာင့္ပထမဦးစြာ ဗဟုသုတ အေနျဖင့္ မိမိေရာင္းခ်မည့္product အေၾကာင္းကိုစံုစံု လင္လင္သိထား ဖို႔ အထူးလိုအပ္လွပါသည္ ။ကိုယ္စီးတဲ့ျမင္း အထီး/အမေတာ့သိေအာင္လုပ္ပါ။
၂။၀ယ္သူမ်ားရဲ႕အေၾကာင္းကိုသိရွိနားလည္ထားျခင္း customer behaviour
Research သုေတသနျပဳျခင္းျဖင့္ ၀ယ္ယူသူမ်ားရဲ႕ အေျခအေနႏွင့္ အမ်ိဳးအစားကိုသိနားလည္ႏိုင္ပါတယ္။ဒါ့အျပင္ကုန္ေရာင္းတာ၀န္ခံသည္ကုန္၀ယ္သူ၏သေဘာထားကိုေသခ်ာက်နစြာတီးေခါက္မိဖို႔လည္းလိုပါ တယ္။ကုန္ေရာင္းသူႏွင့္ကုန္၀ယ္သူတို႔၏ ဆက္ဆံမႈမွာကုန္၀ယ္ သူရဲ႕ လိုအပ္အင္ဆႏၵအရလိုက္ေလ်ာအဆင္ေျပေသာဆက္ဆံမႈရွိသင့္တာေပါ့။ကိုယ္ေလွ်ာက္မဲ့လမ္းကၾကမ္းသလား/ေခ်ာေမြ႕ေျပာျပစ္မႈရွိႏိုင္သလားဆိုတာလည္း
ေလ့လာထားအံုး။
၃။ေစ်းေရာင္းနည္းကိုသိရွိနားလည္ျခင္း selling method
အေရာင္းသမားတစ္ေယာက္ဟာ ေစ်းေရာင္းနည္းေတြကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သိဖို႔လိုပါတယ္။သင္တန္းဆင္းျပီးတဲ့ စနစ္တက်ေလ့က်င့္သင္ယူျပီးတဲ့ အေရာင္းသမားတစ္ေယာက္ဟာ ကုန္ပစၥည္းကိုေရာင္းခ်ရာတြင္ အေျခခံအဆင့္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊လုပ္ကိုင္ရမည့္အလုပ္တို႔ကို လည္းေကာင္း သိနားလည္ျပီးျဖစ္ရန္လိုအပ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုေလွ်ာက္လွမ္းမယ္ဆိုတာလည္းႀကိဳေတြးထား။ လမ္းေခ်ာရင္ျမန္ျမန္ေလ်ာက္မယ္၊လမ္းၾကမ္းရင္လည္း အခ်ိန္မွီေရာက္ဖို႔အတြက္ ဘယ္လိုအေထာက္အကူျပဳပစၥည္းေတြသံုး မလဲဆိုတာ လည္းႀကိဳေတြးထားပါ။ အဲဒီ့အလုပ္ေတြကေတာ့-
(က) ၀ယ္မည့္သူရဲ႕စိတ္ကိုဆြဲေဆာင္ႏိုင္ျခင္း။ Attracting Power ၀ယ္ယူမည့္သူရဲ႕စိတ္ကိုေရာင္းခ်မည့္ကုန္ပစၥည္းဆီသို႔ေရာက္ရွိကိုင္း ညြတ္လာေအာင္လုပ္ေဆာင္ျခင္းသည္ပထမအခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
(ခ)စိတ္၀င္စားလာေအာင္ႏႈိးဆြေပးႏိုင္ျခင္း။ Agitating Power ၀ယ္ယူမည့္သူရဲ႕စိတ္ကိုဆြဲေဆာင္၍ ရျပီးသည့္ေနာက္၄င္းရဲ႕ စိတ္၀င္စားမႈကိုႏႈိးဆြေပး၍ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ား ကိုေျပာျပျခင္းျခင့္မိမိ၏ကုန္ပစၥည္းသို႔မဟုတ္ေဆာင္ရြက္မႈတို႔ကို၀ယ္ ခ်င္လာေအာင္ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရပါလိမ့္မယ္။
(ဂ)လိုအင္ဆႏၵျဖစ္ေပၚလာေအာင္ႏႈိးေဆာ္ျခင္း။ Motivation Power ကုန္ပစၥည္းသို႔မဟုတ္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကိုတင္ျပရာမွာ တဆင့္တက္၍ ၄င္းတို႔၏ အက်ိဳးအာနိသင္မ်ားကိုေျပာျပျခင္းျဖင့္ ၀ယ္သူရင္ထဲတြင္ ၀ယ္လိုေသာ ဆႏၵေပၚေပါက္လာသည္အထိလႈံ႕ေဆာ္ေပးရပါမည္။
(ဃ) တကယ္၀ယ္သူသြားသည္အထိႀကိဳးပမ္းျခင္း။ Attempting Power အေရာင္းသမားမ်ားရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ၀ယ္မည့္သူအား ကုန္ပစၥည္းကို၀ယ္ယူေစေရးျဖစ္၍ ကုန္ပစၥည္းကို၀ယ္ယူသြားသည့္ အဆင့္ထိေရာင္ေအာင္ႀကိဳးပမ္းရပါမည္။ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ပါတ္ သတ္ျပီးသတိထားဖို႔လိုတာကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်ေရာင္းခ်ရာမွာ ကုန္၀ယ္သူကလိုခ်င္တဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုကိုသူ႔ဆႏၵအရ ၀ယ္ယူသြားျခင္း သာျဖစ္ဖို႔အင္မတန္မွအေရးႀကီးပါတယ္။ဇြတ္အတင္းေရာင္းလို႔ မႀကိဳက္ပဲနဲ႔၀ယ္သြားရျခင္းမ်ိဳးမျဖစ္ရန္အထူးလိုအပ္ပါတယ္။ ၀ယ္ကို၀ယ္ရမယ္ဆိုတဲ့စိတ္ဓါတ္မ်ိဳးထားဖို႔အင္မတန္မေရးႀကီးတယ္။အဲဒါ self confidence ပဲ။
(င)ေနာက္ဆံုးတစ္ခ်က္ကေတာ့After sale ေပါ့။ ၀ယ္ယူျပီးတဲ့ customer ကိုျပီးရင္ျပီးေရာလုပ္လို႔မရျပန္ဘူး။ မိမိတို႔ေရာင္းကုန္/ ၀န္ေဆာင္မႈအေပၚမွာဘယ္ေလာက္အထိေက်နပ္အားရမႈရွိသလဲဆိုတာကိုလည္းစမး္စစ္ဖို႔လိုသလို၊မိမိတို႔ဘက္ကလည္း အဲဒီ့ customer ကို ထာ၀ရေဖာက္သည္ျဖစ္သည္အထိဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔က လည္းအေရးႀကီးျပန္တယ္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါအံုးမည္။
ေအာင္ခင္မ်ိဳး (Future Aims)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။