မေၾကာ္ျငာဘဲ ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္မယ္
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$
လုပ္ငန္းတစ္ခု လုပ္တဲ့အခါ ေၾကာ္ျငာဟာ မရွိမျဖစ္ေလာက္ အေရးႀကီးပါတယ္၊ ေၾကာ္ျငာဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ လုပ္ငန္း၊ ကုန္ပစၥည္းကို ကိုယ့္ရဲ႕ customer ေတြ သိေစဖို႔ ထိေရာက္တဲ့ နည္းလမ္း တစ္ခုပါ … ။ ဒါေပမယ့္ လုပ္ငန္းအေသးေတြ အတြက္ေတာ့ ေၾကာ္ျငာအတြက္ အသံုးစရိတ္က မေခ်ာင္လွပါဘူး … ။ ဒါေၾကာင့္ မေၾကျငာဘဲ ေစ်းကြက္ ထိုးေဖာက္တဲ့ နည္းေတြ အေၾကာင္းကို သိသေလာက္ ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။
ေစ်းကြက္ထဲကို မပို႔ခင္ ကိုယ့္ Brand ရဲ႕ Standard တစ္ခုကို အရင္စဥ္းစားပါ … ေနာက္တစ္ခ်က္က ကိုယ့္ Brand ရဲ႕ Market Area (or) Target ကို ဆံုးျဖတ္ထားဖို႔ လိုပါတယ္ … ။ ဆိုလိုတာက Brand ရဲ႕ Standard က အရည္အေသြး ေကာင္းမြန္မႈလား … ေစ်းႏႈန္းခ်ိဳသာမႈလား … နည္းပညာျမင့္မားမႈလား … သက္ေတာင့္သက္တာျဖစ္တာလား စသည္ျဖင့္ တစ္ခုခုကို သတ္မွတ္ထားဖို႔ လိုပါတယ္ … အားလံုးျပည့္စံုေအာင္ လုပ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါ … ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔မွာ မလြယ္ကူ လွပါဘူး .. ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ Brand က ေပးတာဘာလဲ ဆိုတာ စားသံုးသူ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေပၚလြင္ေနဖို႔ လိုပါတယ္ … ။ Market Area ဟာ အဲဒီ Brand ရဲ႕ Standard အေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ကြာျခား သြားပါတယ္ … ။ ဥပမာ - Colgate က ေကာင္းမြန္တဲ့ အရည္အေသြးရွိလို႔ သံုးၾကတဲ့ သူေတြရွိသလို Laser ကို ေစ်းသက္သက္သာသာ နဲ႔ သံုးၾကတဲ့သူေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္ … ။
ေစ်းကြက္ ထိုးေဖာက္တယ္ ဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕ ကုန္ပစၥည္း၊ လုပ္ငန္းကို စားသံုးသူေတြဆီ ေရာက္သြားဖို႔ စားသံုးသူေတြ တကယ္အသံုးျပဳလာဖို႔ အတြက္ ႀကိဳးစားၾကတာပါ … ။ ေစ်းကြက္ ထိုးေဖာက္ ဖို႔အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ေတြ မ်ားစြာထဲက အေျခခံအခ်က္ ၂-ခ်က္ကို သတိထားရပါမယ္ … အဲဒါေတြက Service နဲ႔ Question (or) Complain ပါပဲ … ။ ပထမတစ္ခ်က္ ျဖစ္တဲ့ Service က တကယ့္ကို အေရးပါတဲ့ အခန္းက႑မွာ ပါဝင္ပါတယ္ … ။ ဥပမာ - လက္ဘက္ရည္ဆိုင္တစ္ဆိုင္ကို ဝင္ထိုင္လိုက္တယ္ ဆိုပါေတာ့ … လက္ရာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္ … တစ္ခါလာခ်ဖို႔အေရး အၾကာႀကီးပဲ ဆိုရင္ စားသံုးသူေတြ အေနနဲ႔ စိတ္တိုင္းမက်ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ ္
.. ဒါေပမယ့္ အရည္အေသြးကို တကယ္ပဲ ႀကိဳက္တဲ့သူေတြကေတာ့ စိတ္ရွည္သည္းခံၿပီး
စားၾကပါလိမ့္မယ္ … ။ ေနာက္တစ္ေန႔ ေနာက္တစ္ဆိုင္မွာ ဝင္ထိုင္ၾကည့္တယ္
ဆိုၾကပါစို႔ .. အရည္အေသြးက အေကာင္းႀကီးေတာ့ မဟုတ္ဘူး … ေစ်းႏႈန္းေလးက
သက္သာတယ္ … ဝန္ေဆာင္မႈကိုေတာ့ ခုဆိုခု ရတယ္ဆိုရင္ အရည္အေသြးကို မွ
ႀကိဳက္ႏွစ္သစ္သူေတြက အားေပးဖုိ႔ မေသခ်ာေပမယ့္ Service ကိုသေဘာက်တဲ့ သူေတြက
အားေပးၾကမွာပါ …. ။
ဥပမာ FB page ကပဲ အကုန္အက်နည္းနည္းနဲ႔ online marketing လုပ္မယ္ ဆိုၾကပါစို႔ … Service ကို ဦးစားေပးလုပ္ဖို႔လိုပါတယ္ … အြန္လိုင္းက ဘယ္လို service ေပးမလဲ … ဖုန္းဆိုင္ တစ္ဆိုင္ ဆိုၾကပါစို႔ … ဖုန္းအမ်ိဳးအစား ေမာ္ဒယ္ ေစ်းႏႈန္းေလာက္ တင္႐ံုနဲ႔ အဆင္မေျပပါဘူး … ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ ဖုန္းတစ္လံုးျခင္းစီရဲ႕ Specification ေတြ အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္ေတြ … review ေတြ ၊ application အေၾကာင္းေတြ စသည္ျဖင့္ စံုစံုလင္လင္ တင္ေပးဖို႔ လိုသလို ဖုန္းနဲ႔ ပါတ္သက္တဲ့ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ ဗဟုသုတေတြ အားလံုးကို စံုစံုလင္ တင္ေပးဖို႔ လုိပါတယ္ … ဒါမွ customer ေတြက ကိုယ့္ရဲ႕ဆုိင္ကို service ကို ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္ပါလိမ့္မယ္။
ဒုတိယတစ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ Question (or) Complain ကလည္း ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ဖို႔ အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္တစ္ခုုပါ … ဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ ကိုယ္ကပစၥည္းဝယ္တဲ့ အခါ Question (or) Complain လုပ္ရတဲ့ ဆိုင္နဲ႔ မရတဲ့ဆိုင္ ဘယ္ဆိုင္ကို ပိုႀကိဳက္လဲ စဥ္းစားၾကည့္ပါ … ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ဝန္ထမ္းအမ်ားစုဟာ Question (or) Complain ကို အရစ္တက္တယ္လို႔ ျမင္ေနၾကတဲ့သူက မ်ားပါတယ္ … ဝယ္မွာလည္း မဟုတ္ဘဲ ေလွ်ာက္ရစ္ေနတယ္ … အခ်ိန္ကုန္တယ္လို႔ ထင္တတ္ၾကပါတယ္ … တစ္ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕ သင္တန္းစံုစမ္းတဲ့ သူေတြဆိုရင္ စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ ေမးခြန္းေတြ ေမးတတ္ၾကပါတယ္ …. တက္မယ္/
မတက္ဘူးကို ဆံုးျဖတ္မွာက သူ႔သေဘာထားပါ … သူကိုစိတ္ေက်နပ္ေအာင္
ေျဖရွင္းေပးရမွာက ကိုယ့္ရဲ႕ အလုပ္ပါ … ။ Online Marketing တစ္ခုျဖစ္တဲ့ FB
page ဆိုရင္လည္း user ေတြ ေမးသမွ်ကို စိတ္ရွည္ လက္ရွည္
လိုက္ရွင္းေပးႏုိင္ဖို႔လိုပါတယ္ …. ။
ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ ကုန္ပစၥည္း၊ လုပ္ငန္း၊ Brand တစ္ခုကို ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္တဲ့အခါ Quality, Service, Question (or) Complain ဆိုတဲ့ ၃-ခ်က္ကို ထိထိေရာက္ေရာက္လုပ္ႏုိင္ေအာ င္
ႀကိဳးစားၾကည့္ပါ … ေၾကာ္ျငာစရာမလိုဘဲ customer ေတြက တဆင့္စကားနဲ႔
သတင္းပါးၾကမွာ ေသခ်ာပါတယ္ … ဒီေနရာမွာ Quality နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ နည္းနည္း
ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္ … FB Page မွာ Like လုပ္ထားတဲ့သူေတြ အားလံုးဆီကို
ကိုယ္တင္တဲ့ Post ေတြမေရာက္ပါဘူး … ပံုမွန္အားျဖင့္ ၂၅ % ၃၅ % ေလာက္ပဲ
ရွိမယ္ထင္ပါတယ္ … Sponsor တင္တဲ့ post ေတြ page ေတြေလာက္ပဲ Post Reach
မ်ားၾကတာပါ …. ကၽြန္ေတာ့္ page ကို like လုုပ္ထားတဲ့သူက ၃၆၀၀ ေက်ာ္ပဲ
ရွိပါတယ္ … ဒါေပမယ့္ Post Reach က ၉၆၀၀ ေက်ာ္အထိ တက္တဲ့ post ေတြရွိပါတယ္ …
ဘာကိုေျပာခ်င္လဲ ဆိုေတာ့ ကိုယ့္ကုန္ပစၥည္းရဲ႕ quality အေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္ …
။
အခုေျပာခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြက ေၾကာ္ျငာစရိတ္ သိပ္မသံုးႏုိင္တဲ့/ သိပ္မသံုးခ်င္တဲ့ Small Business ေတြအတြက္ပါ … Mega Business ေတြအတြက္ေတာ့ ေဖာ္ျပပါ အခ်က္ေတြအျပင္ ေၾကာ္ျငာစရိတ္ကို အတိုင္းအတာတစ္ခု အထိ သံုးဖို႔ လိုပါတယ္ … ။ ကုန္ပစၥည္း လုပ္ငန္းတစ္ကို ေၾကာ္ျငာတဲ့ အခါ ဘယ္လို ေၾကာ္ျငာၾကမလဲ ဆိုတာကိုလည္း အလ်င္းသင့္ရင္ ေရးပါဦးမယ္ … ။
“ရတဲ့အသိကုိ လက္္ေတြ႔ အသံုးခ်ႏုိင္ပါေစ …”
ေအာင္ကိုဦး (UMK)
Be the Best !
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
လုပ္ငန္းတစ္ခု လုပ္တဲ့အခါ ေၾကာ္ျငာဟာ မရွိမျဖစ္ေလာက္ အေရးႀကီးပါတယ္၊ ေၾကာ္ျငာဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ လုပ္ငန္း၊ ကုန္ပစၥည္းကို ကိုယ့္ရဲ႕ customer ေတြ သိေစဖို႔ ထိေရာက္တဲ့ နည္းလမ္း တစ္ခုပါ … ။ ဒါေပမယ့္ လုပ္ငန္းအေသးေတြ အတြက္ေတာ့ ေၾကာ္ျငာအတြက္ အသံုးစရိတ္က မေခ်ာင္လွပါဘူး … ။ ဒါေၾကာင့္ မေၾကျငာဘဲ ေစ်းကြက္ ထိုးေဖာက္တဲ့ နည္းေတြ အေၾကာင္းကို သိသေလာက္ ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။
ေစ်းကြက္ထဲကို မပို႔ခင္ ကိုယ့္ Brand ရဲ႕ Standard တစ္ခုကို အရင္စဥ္းစားပါ … ေနာက္တစ္ခ်က္က ကိုယ့္ Brand ရဲ႕ Market Area (or) Target ကို ဆံုးျဖတ္ထားဖို႔ လိုပါတယ္ … ။ ဆိုလိုတာက Brand ရဲ႕ Standard က အရည္အေသြး ေကာင္းမြန္မႈလား … ေစ်းႏႈန္းခ်ိဳသာမႈလား … နည္းပညာျမင့္မားမႈလား … သက္ေတာင့္သက္တာျဖစ္တာလား စသည္ျဖင့္ တစ္ခုခုကို သတ္မွတ္ထားဖို႔ လိုပါတယ္ … အားလံုးျပည့္စံုေအာင္ လုပ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါ … ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔မွာ မလြယ္ကူ လွပါဘူး .. ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ Brand က ေပးတာဘာလဲ ဆိုတာ စားသံုးသူ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေပၚလြင္ေနဖို႔ လိုပါတယ္ … ။ Market Area ဟာ အဲဒီ Brand ရဲ႕ Standard အေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ကြာျခား သြားပါတယ္ … ။ ဥပမာ - Colgate က ေကာင္းမြန္တဲ့ အရည္အေသြးရွိလို႔ သံုးၾကတဲ့ သူေတြရွိသလို Laser ကို ေစ်းသက္သက္သာသာ နဲ႔ သံုးၾကတဲ့သူေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္ … ။
ေစ်းကြက္ ထိုးေဖာက္တယ္ ဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕ ကုန္ပစၥည္း၊ လုပ္ငန္းကို စားသံုးသူေတြဆီ ေရာက္သြားဖို႔ စားသံုးသူေတြ တကယ္အသံုးျပဳလာဖို႔ အတြက္ ႀကိဳးစားၾကတာပါ … ။ ေစ်းကြက္ ထိုးေဖာက္ ဖို႔အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ေတြ မ်ားစြာထဲက အေျခခံအခ်က္ ၂-ခ်က္ကို သတိထားရပါမယ္ … အဲဒါေတြက Service နဲ႔ Question (or) Complain ပါပဲ … ။ ပထမတစ္ခ်က္ ျဖစ္တဲ့ Service က တကယ့္ကို အေရးပါတဲ့ အခန္းက႑မွာ ပါဝင္ပါတယ္ … ။ ဥပမာ - လက္ဘက္ရည္ဆိုင္တစ္ဆိုင္ကို ဝင္ထိုင္လိုက္တယ္ ဆိုပါေတာ့ … လက္ရာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္ … တစ္ခါလာခ်ဖို႔အေရး အၾကာႀကီးပဲ ဆိုရင္ စားသံုးသူေတြ အေနနဲ႔ စိတ္တိုင္းမက်ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ
ဥပမာ FB page ကပဲ အကုန္အက်နည္းနည္းနဲ႔ online marketing လုပ္မယ္ ဆိုၾကပါစို႔ … Service ကို ဦးစားေပးလုပ္ဖို႔လိုပါတယ္ … အြန္လိုင္းက ဘယ္လို service ေပးမလဲ … ဖုန္းဆိုင္ တစ္ဆိုင္ ဆိုၾကပါစို႔ … ဖုန္းအမ်ိဳးအစား ေမာ္ဒယ္ ေစ်းႏႈန္းေလာက္ တင္႐ံုနဲ႔ အဆင္မေျပပါဘူး … ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ ဖုန္းတစ္လံုးျခင္းစီရဲ႕ Specification ေတြ အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္ေတြ … review ေတြ ၊ application အေၾကာင္းေတြ စသည္ျဖင့္ စံုစံုလင္လင္ တင္ေပးဖို႔ လိုသလို ဖုန္းနဲ႔ ပါတ္သက္တဲ့ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ ဗဟုသုတေတြ အားလံုးကို စံုစံုလင္ တင္ေပးဖို႔ လုိပါတယ္ … ဒါမွ customer ေတြက ကိုယ့္ရဲ႕ဆုိင္ကို service ကို ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္ပါလိမ့္မယ္။
ဒုတိယတစ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ Question (or) Complain ကလည္း ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ဖို႔ အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္တစ္ခုုပါ … ဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ ကိုယ္ကပစၥည္းဝယ္တဲ့ အခါ Question (or) Complain လုပ္ရတဲ့ ဆိုင္နဲ႔ မရတဲ့ဆိုင္ ဘယ္ဆိုင္ကို ပိုႀကိဳက္လဲ စဥ္းစားၾကည့္ပါ … ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ဝန္ထမ္းအမ်ားစုဟာ Question (or) Complain ကို အရစ္တက္တယ္လို႔ ျမင္ေနၾကတဲ့သူက မ်ားပါတယ္ … ဝယ္မွာလည္း မဟုတ္ဘဲ ေလွ်ာက္ရစ္ေနတယ္ … အခ်ိန္ကုန္တယ္လို႔ ထင္တတ္ၾကပါတယ္ … တစ္ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕ သင္တန္းစံုစမ္းတဲ့ သူေတြဆိုရင္ စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ ေမးခြန္းေတြ ေမးတတ္ၾကပါတယ္ …. တက္မယ္/
ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ ကုန္ပစၥည္း၊ လုပ္ငန္း၊ Brand တစ္ခုကို ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္တဲ့အခါ Quality, Service, Question (or) Complain ဆိုတဲ့ ၃-ခ်က္ကို ထိထိေရာက္ေရာက္လုပ္ႏုိင္ေအာ
အခုေျပာခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြက ေၾကာ္ျငာစရိတ္ သိပ္မသံုးႏုိင္တဲ့/ သိပ္မသံုးခ်င္တဲ့ Small Business ေတြအတြက္ပါ … Mega Business ေတြအတြက္ေတာ့ ေဖာ္ျပပါ အခ်က္ေတြအျပင္ ေၾကာ္ျငာစရိတ္ကို အတိုင္းအတာတစ္ခု အထိ သံုးဖို႔ လိုပါတယ္ … ။ ကုန္ပစၥည္း လုပ္ငန္းတစ္ကို ေၾကာ္ျငာတဲ့ အခါ ဘယ္လို ေၾကာ္ျငာၾကမလဲ ဆိုတာကိုလည္း အလ်င္းသင့္ရင္ ေရးပါဦးမယ္ … ။
“ရတဲ့အသိကုိ လက္္ေတြ႔ အသံုးခ်ႏုိင္ပါေစ …”
ေအာင္ကိုဦး (UMK)
Be the Best !
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။