Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Wednesday, May 18, 2016

မေၾကာ္ျငာဘဲ ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္မယ္

မေၾကာ္ျငာဘဲ ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္မယ္
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

လုပ္ငန္းတစ္ခု လုပ္တဲ့အခါ ေၾကာ္ျငာဟာ မရွိမျဖစ္ေလာက္ အေရးႀကီးပါတယ္၊ ေၾကာ္ျငာဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ လုပ္ငန္း၊ ကုန္ပစၥည္းကို ကိုယ့္ရဲ႕ customer ေတြ သိေစဖို႔ ထိေရာက္တဲ့ နည္းလမ္း တစ္ခုပါ … ။ ဒါေပမယ့္ လုပ္ငန္းအေသးေတြ အတြက္ေတာ့ ေၾကာ္ျငာအတြက္ အသံုးစရိတ္က မေခ်ာင္လွပါဘူး … ။ ဒါေၾကာင့္ မေၾကျငာဘဲ ေစ်းကြက္ ထိုးေဖာက္တဲ့ နည္းေတြ အေၾကာင္းကို သိသေလာက္ ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။
ေစ်းကြက္ထဲကို မပို႔ခင္ ကိုယ့္ Brand ရဲ႕ Standard တစ္ခုကို အရင္စဥ္းစားပါ … ေနာက္တစ္ခ်က္က ကိုယ့္ Brand ရဲ႕ Market Area (or) Target ကို ဆံုးျဖတ္ထားဖို႔ လိုပါတယ္ … ။ ဆိုလိုတာက Brand ရဲ႕ Standard က အရည္အေသြး ေကာင္းမြန္မႈလား … ေစ်းႏႈန္းခ်ိဳသာမႈလား … နည္းပညာျမင့္မားမႈလား … သက္ေတာင့္သက္တာျဖစ္တာလား စသည္ျဖင့္ တစ္ခုခုကို သတ္မွတ္ထားဖို႔ လိုပါတယ္ … အားလံုးျပည့္စံုေအာင္ လုပ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါ … ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔မွာ မလြယ္ကူ လွပါဘူး .. ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ Brand က ေပးတာဘာလဲ ဆိုတာ စားသံုးသူ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေပၚလြင္ေနဖို႔ လိုပါတယ္ … ။ Market Area ဟာ အဲဒီ Brand ရဲ႕ Standard အေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ကြာျခား သြားပါတယ္ … ။ ဥပမာ - Colgate က ေကာင္းမြန္တဲ့ အရည္အေသြးရွိလို႔ သံုးၾကတဲ့ သူေတြရွိသလို Laser ကို ေစ်းသက္သက္သာသာ နဲ႔ သံုးၾကတဲ့သူေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္ … ။

ေစ်းကြက္ ထိုးေဖာက္တယ္ ဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕ ကုန္ပစၥည္း၊ လုပ္ငန္းကို စားသံုးသူေတြဆီ ေရာက္သြားဖို႔ စားသံုးသူေတြ တကယ္အသံုးျပဳလာဖို႔ အတြက္ ႀကိဳးစားၾကတာပါ … ။ ေစ်းကြက္ ထိုးေဖာက္ ဖို႔အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ေတြ မ်ားစြာထဲက အေျခခံအခ်က္ ၂-ခ်က္ကို သတိထားရပါမယ္ … အဲဒါေတြက Service နဲ႔ Question (or) Complain ပါပဲ … ။ ပထမတစ္ခ်က္ ျဖစ္တဲ့ Service က တကယ့္ကို အေရးပါတဲ့ အခန္းက႑မွာ ပါဝင္ပါတယ္ … ။ ဥပမာ - လက္ဘက္ရည္ဆိုင္တစ္ဆိုင္ကို ဝင္ထိုင္လိုက္တယ္ ဆိုပါေတာ့ … လက္ရာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္ … တစ္ခါလာခ်ဖို႔အေရး အၾကာႀကီးပဲ ဆိုရင္ စားသံုးသူေတြ အေနနဲ႔ စိတ္တိုင္းမက်ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ .. ဒါေပမယ့္ အရည္အေသြးကို တကယ္ပဲ ႀကိဳက္တဲ့သူေတြကေတာ့ စိတ္ရွည္သည္းခံၿပီး စားၾကပါလိမ့္မယ္ … ။ ေနာက္တစ္ေန႔ ေနာက္တစ္ဆိုင္မွာ ဝင္ထိုင္ၾကည့္တယ္ ဆိုၾကပါစို႔ .. အရည္အေသြးက အေကာင္းႀကီးေတာ့ မဟုတ္ဘူး … ေစ်းႏႈန္းေလးက သက္သာတယ္ … ဝန္ေဆာင္မႈကိုေတာ့ ခုဆိုခု ရတယ္ဆိုရင္ အရည္အေသြးကို မွ ႀကိဳက္ႏွစ္သစ္သူေတြက အားေပးဖုိ႔ မေသခ်ာေပမယ့္ Service ကိုသေဘာက်တဲ့ သူေတြက အားေပးၾကမွာပါ …. ။

ဥပမာ FB page ကပဲ အကုန္အက်နည္းနည္းနဲ႔ online marketing လုပ္မယ္ ဆိုၾကပါစို႔ … Service ကို ဦးစားေပးလုပ္ဖို႔လိုပါတယ္ … အြန္လိုင္းက ဘယ္လို service ေပးမလဲ … ဖုန္းဆိုင္ တစ္ဆိုင္ ဆိုၾကပါစို႔ … ဖုန္းအမ်ိဳးအစား ေမာ္ဒယ္ ေစ်းႏႈန္းေလာက္ တင္႐ံုနဲ႔ အဆင္မေျပပါဘူး … ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ ဖုန္းတစ္လံုးျခင္းစီရဲ႕ Specification ေတြ အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္ေတြ … review ေတြ ၊ application အေၾကာင္းေတြ စသည္ျဖင့္ စံုစံုလင္လင္ တင္ေပးဖို႔ လိုသလို ဖုန္းနဲ႔ ပါတ္သက္တဲ့ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ ဗဟုသုတေတြ အားလံုးကို စံုစံုလင္ တင္ေပးဖို႔ လုိပါတယ္ … ဒါမွ customer ေတြက ကိုယ့္ရဲ႕ဆုိင္ကို service ကို ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္ပါလိမ့္မယ္။
ဒုတိယတစ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ Question (or) Complain ကလည္း ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ဖို႔ အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္တစ္ခုုပါ … ဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ ကိုယ္ကပစၥည္းဝယ္တဲ့ အခါ Question (or) Complain လုပ္ရတဲ့ ဆိုင္နဲ႔ မရတဲ့ဆိုင္ ဘယ္ဆိုင္ကို ပိုႀကိဳက္လဲ စဥ္းစားၾကည့္ပါ … ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ဝန္ထမ္းအမ်ားစုဟာ Question (or) Complain ကို အရစ္တက္တယ္လို႔ ျမင္ေနၾကတဲ့သူက မ်ားပါတယ္ … ဝယ္မွာလည္း မဟုတ္ဘဲ ေလွ်ာက္ရစ္ေနတယ္ … အခ်ိန္ကုန္တယ္လို႔ ထင္တတ္ၾကပါတယ္ … တစ္ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕ သင္တန္းစံုစမ္းတဲ့ သူေတြဆိုရင္ စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ ေမးခြန္းေတြ ေမးတတ္ၾကပါတယ္ …. တက္မယ္/ မတက္ဘူးကို ဆံုးျဖတ္မွာက သူ႔သေဘာထားပါ … သူကိုစိတ္ေက်နပ္ေအာင္ ေျဖရွင္းေပးရမွာက ကိုယ့္ရဲ႕ အလုပ္ပါ … ။ Online Marketing တစ္ခုျဖစ္တဲ့ FB page ဆိုရင္လည္း user ေတြ ေမးသမွ်ကို စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ လိုက္ရွင္းေပးႏုိင္ဖို႔လိုပါတယ္ …. ။

ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ ကုန္ပစၥည္း၊ လုပ္ငန္း၊ Brand တစ္ခုကို ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္တဲ့အခါ Quality, Service, Question (or) Complain ဆိုတဲ့ ၃-ခ်က္ကို ထိထိေရာက္ေရာက္လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္ပါ … ေၾကာ္ျငာစရာမလိုဘဲ customer ေတြက တဆင့္စကားနဲ႔ သတင္းပါးၾကမွာ ေသခ်ာပါတယ္ … ဒီေနရာမွာ Quality နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ နည္းနည္း ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္ … FB Page မွာ Like လုပ္ထားတဲ့သူေတြ အားလံုးဆီကို ကိုယ္တင္တဲ့ Post ေတြမေရာက္ပါဘူး … ပံုမွန္အားျဖင့္ ၂၅ % ၃၅ % ေလာက္ပဲ ရွိမယ္ထင္ပါတယ္ … Sponsor တင္တဲ့ post ေတြ page ေတြေလာက္ပဲ Post Reach မ်ားၾကတာပါ …. ကၽြန္ေတာ့္ page ကို like လုုပ္ထားတဲ့သူက ၃၆၀၀ ေက်ာ္ပဲ ရွိပါတယ္ … ဒါေပမယ့္ Post Reach က ၉၆၀၀ ေက်ာ္အထိ တက္တဲ့ post ေတြရွိပါတယ္ … ဘာကိုေျပာခ်င္လဲ ဆိုေတာ့ ကိုယ့္ကုန္ပစၥည္းရဲ႕ quality အေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္ … ။
အခုေျပာခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြက ေၾကာ္ျငာစရိတ္ သိပ္မသံုးႏုိင္တဲ့/ သိပ္မသံုးခ်င္တဲ့ Small Business ေတြအတြက္ပါ … Mega Business ေတြအတြက္ေတာ့ ေဖာ္ျပပါ အခ်က္ေတြအျပင္ ေၾကာ္ျငာစရိတ္ကို အတိုင္းအတာတစ္ခု အထိ သံုးဖို႔ လိုပါတယ္ … ။ ကုန္ပစၥည္း လုပ္ငန္းတစ္ကို ေၾကာ္ျငာတဲ့ အခါ ဘယ္လို ေၾကာ္ျငာၾကမလဲ ဆိုတာကိုလည္း အလ်င္းသင့္ရင္ ေရးပါဦးမယ္ … ။


“ရတဲ့အသိကုိ လက္္ေတြ႔ အသံုးခ်ႏုိင္ပါေစ …”

ေအာင္ကိုဦး (UMK)
Be the Best !

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။