Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Saturday, September 5, 2015

မီးလွ်ံကိုမေၾကာက္တဲ့ သံခဲ အရည္ေပ်ာ္ၿပီလား

ၬမီးလွ်ံကိုမေၾကာက္တဲ့ သံခဲ အရည္ေပ်ာ္ၿပီလား
==========================
၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္လ၊ ၂ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာတြင္ “က်န္းမာေရးႏွင့္ လွဴဒါန္းမႈ”ဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)ဆရာေတာ္၏ က်န္းမာေရးေၾကာင့္ လူဝတ္လဲသည့္ အေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာပါလာပါသည္။
ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ ႏိုင္ငံျခားမွ လွမ္းထည့္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဖုန္းဆက္ထားေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ရက္၊သံုးရက္ ႀကိဳသိထားသည္။ ဆရာေတာ္၏ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားႏွင့္ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားအတြက္ ဇူလိုင္လသည္ ေနာက္ထပ္ ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာ ေန႔တစ္ေန႔ တိုးခဲ့ရေလၿပီ။

အထုအရိုက္ခံ မီးလွ်ံကို မေၾကာက္တဲ့သံခဲ ပံုစံေျပာင္း သြန္းေလာင္းဖို႔ အရည္ေပ်ာ္သြားၿပီလို႔ ဆိုရပါေတာ့မည္။ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္က ဖုန္းေတြ တတီတီဝင္လာၾကေတာ့၏။ ထမင္းစားခ်ိန္ပင္ မရေတာ့။ ႏႈတ္တစ္ရာ စာတစ္လံုးဆိုသည့္စကားအရ ဆရာေတာ္ လူထြက္ရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ အေၾကာင္းအရင္းႏွင့္ အျဖစ္အပ်က္တို႔ကို စာအုပ္ကေလး တစ္အုပ္ေလာက္ေတာ့ ထုတ္မွျဖစ္ေတာ့မည္ဟု စိတ္ကူးမိပါသည္။ ဒါမွသာ ဆရာေတာ္၏ စိတ္ဓါတ္ႏွင့္ လုပ္ရပ္ေတြကို ျပည့္စံုစြာ ေဖာ္ျပႏိုင္မွာ ျဖစ္သည္။
ဓမၼပါလ ဆရာေတာ္ အရွင္ပါကဋာလကၤာရ (ႏိုင္ငံေတာ္ ကိုးဘဲြ႔ရ)၊ ၾကက္ေမာက္ဆရာေတာ္၊ ကၽြန္ေတာ္ညီေမတၱာ၊ ဆရာထန္းတပင္ စန္းလြင္၊ ကဗ်ာဆရာ ကိုလင္းသုတ၊ ဆရာ ျမတ္မင္းေမာင္၊ ဆရာ ဆလိုင္းေရႊလင္းတို႔က ပရိသတ္ သိလိုသမွ် ႀကိဳးစား၍ တင္ျပလိုက္ရေလေတာ့၏။
-ရက္စက္ယုတ္မာဖို႔အတြက္ စိတ္က စတင္ ျဖစ္ေပၚလာပါသည္။
-အမ်ားေကာင္းက်ိဳးလုပ္ဖို႔အတြက္ စိတ္ကပင္ စတင္ ျဖစ္ေပၚလာသည္။
-အရွက္လံုရံု ဝတ္တဲ့ အဝတ္အစားက စိတ္ကို ဘာမွ ေျပာင္းလဲေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ပါ။
-“ေမတၱာရွင္”၏ ပရဟိတစိတ္ကိုလည္း ဘယ္ေသာအခါမွ ေျပာင္းလဲလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ ( စာမ်က္ႏွာ- ၄/၅ )
ညီေမတၱာ။
___________________________________


ဘဝႏွင့္ ရင္းခဲ့ရသည့္ စြန္႔စားမႈ
**********************
ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ရဟန္းဘဝ စြန္႔လႊတ္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဝဖန္ေျပာဆိုမႈမ်ား၊ ေမတ ၱာရွင္ ထူေထာင္ခဲ့ေသာ ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားအား ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ ဒကာ-ဒကာမတို႔အား ဆရာေတာ္ လူဝတ္လဲျခင္းအေပၚ အထင္အျမင္ မလဲြေစရန္၊ မျပစ္မွားမိေစရန္ ေမတၱာေရစင္ ပရဟိတအဖဲြ႔ကို ၁၃၇၆ ခုႏွစ္၊ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ (၉) ရက္ေန႔တြင္ ေဟာၾကားသည့္ ဆရာေတာ္ ဦပါကဋာလကၤာရ၏ တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပလိုက္ရပါသည္။
ေမတၱာရွင္ ဆရာေတာ္ လူဝတ္လဲသြားတဲ့ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဦးပဥၨင္းရဲ႕ အျမင္ကို နည္းနည္းေဟာၾကားပါ့မယ္။
ေလာကမွာ ထြက္ေပါက္ႏွစ္ခု ရွိပါတယ္။ တစ္ဖက္က ကာမဂုဏ္ခံစားတာ၊ ဦးပဥၨင္းတို႔ အဲဒီကာမဂုဏ္ကေနၿပီးေတာ့ ထြက္ေပါက္ကိုရွာတာ။ ဒီဘက္က သင္ၾကားေရးထြက္ေပါက္၊ တစ္ဘက္က က်င့္သံုးေရးထြက္ေပါက္ကို ပရိယတ္လို႔ေခၚတယ္။
က်င့္သံုးေရးကို ပဋိပတ္၊ ဂႏၳဓူရ၊ ဝိပႆနာဓူရ၊ ဝိဇၨာစရဏဆိုတဲ့ ထြက္ေပါက္။ အဲဒီ ထြက္ေပါက္ႏွစ္ခုမွာ ေမတၱာ(ေရႊျပည္သာ)ရဲ႕ တရားအသိနဲ႔ စာေပစြမ္းအားအသိ၊ တကယ့္က်င့္သံုးေရး ထြက္ေပါက္အဆင့္ထိ နီးကပ္ေနပါၿပီ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြမွာလည္း ဆရာေတာ္ဟာ လူသူမေရာက္ႏိုင္တဲ့၊ ေတာ္ေတာ့္ကိုေရာက္ဖို႔ ခက္ခဲတဲ့၊ ကားေပၚကဆင္းၿပီး တစ္နာရီေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္ရတဲ့ ေတာင္တြင္းႀကီးေတာနယ္ထဲမွာ သံုးလေလာက္ေနၿပီး တရားအားထုတ္သြားတယ္။ အဲဒီက ျပန္လာေတာ့ ဦးပဥၨင္းကိုေတာင္ ေျပာေသးတယ္။ ဦပါကဋတဲ့ ဒီတစ္ခါသြားရင္ ငါ ဒီထက္နက္တ့ဲေတာထဲကို သြားမယ္။ လူ႔ဘဝ ရတုန္းေလးကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရေအာင္ ရွာေဖြရမယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆရာေတာ္ က်င့္စဥ္ထြက္ေပါက္ကို လိုက္ဖို႔ပဲ။ ဒါေပမဲ့ ခုေလာေလာဆယ္ ဦးပဥၨင္းတို႔႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခအေန၊ အမ်ိဳးဘာသာအေျခအေနအရ ဘာကြက္လပ္ေလး ဘာတစ္ခုရွိလဲဆိုေတာ့ စာေပထြက္ေပါက္ဆိုတဲ့ သင္ၾကားေရးထြက္ေပါက္၊ အဲဒီ စာေပထြက္ေပါက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဦးပဥၨင္းတို႔က တခ်ိဳ႕ ေပါက္ေျမာက္သြားတာရွိတယ္။ ဦးပဥၹင္းတို႔ တစ္ခ်ိန္တုန္းက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ မင္းကြန္းတိပိဋက ဆရာေတာ္ႀကီး၊ ပိဋိကမွာ ေပါက္သြားတာ။ အစပိုင္းေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးလည္း အသင့္အတင့္ပဲ။ ေနာက္ပိုင္းမွ စားလည္းပိဋက၊ သြားလည္းပိဋက၊ ေရခ်ိဳးလည္းပိဋက၊ အဆံုးစြန္ ဘုရားရွိခိုးတာေတာင္မွ ဦးပဥၹင္းတို႔လို ၾသကာသနဲ႔ မရွိခိုးဘူး။
ပိဋကေမွာ္
***********
ဘုရားရွိခိုးတာေတာင္ ပိဋကနဲ႔ ရွိခိုးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ စိတ္အစဥ္ ခႏၶာကိုယ္နဲ႔အတူ ပိဋိကနဲ႔ တစ္ထပ္တည္းလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ ပိဋက ေမွာ္ေပါက္သလို ျဖစ္သြားတယ္။ ဆရာေတာ္က မရေသးတဲ့ ပိဋကစာေတြကို တအားရသြားတယ္။ ရၿပီးတဲ့စာေတြကလည္း တအားရွင္းလင္းသြားတယ္။ သူ႔ရဲ႕ဆရာ ဆရာေတာ္ဦးပညာသာရကို ေလွ်ာက္ထားတယ္။ တပည့္ေတာ္ စာေတြဘယ္လို ျဖစ္သြားလဲ မသိဘူး။ စာေတြ တအားေပါက္သြားတယ္။ အဲဒါ ဆရာေတာ္ႀကီး(မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး)က ျပန္မိန္႔တယ္။ အဲဒါ ပိဋက ေမွာ္ေပါက္တယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူေတြကို သြားမေျပာနဲ႔။ လူေတြက ေၾကာင္းသြားတယ္လို႔ ထင္လိမ့္မယ္။ အဲဒါနဲ႔ပဲ ဆရာေတာ္ႀကီးက လူေလာကကို ခ်ျပတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ပိဋက ေပါက္သြားတဲ့ စာေပေတြကို သက္ေသျပဖို႔ ဆာဦးသြင္က ပိဋကစာေမးပဲြ က်င္းပခဲ့တာ။
တိပိဋကစာေမးပဲြႀကီး က်င္းပေတာ့ ပထမအသုတ္ အာဂံု၊ ေရးေျဖ အကုန္လံုးေအာင္တယ္။ ပိဋကသံုးပံုစလံုးကို အာဂံုေရာ၊ ေရးေျဖေရာ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး ဂုဏ္ထူးရတဲ့ ဆရာေတာ္၊ ပိဋက(၁)ပံုေလာက္ကို တစ္ႏွစ္ထဲနဲ႔ အကုန္ဂုဏ္ထူးရၿပီးေတာ့၊ ယိုဒယားႏိုင္ငံကို သြားၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပိဋကသံုးပံုေပါက္တဲ့ ဆရာေတာ္ရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံေတြက မယံုၾကည္ၾကဘူး။ အဲဒါနဲ႔ပဲ ဒုတိယပိဋကျဖစ္တဲ့ အဘိဓမၼာပိဋကကို ထပ္ၿပီးေတာ့ သက္ေသထူခဲ့တယ္။ အဘိဓမၼာကိုေတာ့ ႏွစ္ပိုင္း ပိုင္းလိုက္တယ္။ ပထမပိုင္းနဲ႔ ဒုတိယပိုင္း၊ ႏွစ္ပိုင္း ပိုင္းၿပီးျပန္လိုက္ေတာ့ ႏွစ္ႏွစ္တည္းနဲ႔ ၿပီးေအာင္း အကုန္ျပန္ဆိုသြားတယ္။ အဲဒီလိုၿပီးသြားတဲ့ အခ်ိန္က်မွ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကပါ လက္ခံလာတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပိဋကေပါက္တဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေတြရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သဂၤါယနာတင္ပဲြႀကီး က်င္းပတယ္။ ဒီသဂၤါယနာတင္ပဲြႀကီး က်င္းပတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္ႀကီး ေနာက္ဆံုးသုတၱန္ပိဋက ေျဖဆိုပဲြ က်င္းပတယ္။
အဲဒီ သုတၱန္ပိဋကကို သဂၤါယနာတင္ပဲြကိစၥႏွင့္ အလုပ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႐ူပ္ေနတဲ့ၾကားက အသာေလးပဲ ေျဖဆိုေပးလိုက္တယ္။ အဲဒါ ရိုးရိုးဆရာေတာ္ေတြ ဆိုရင္ ဆယ္ႏွစ္၊ ဆယ္ရွစ္ႏွစ္ အဲဒီေလာက္ အၾကာႀကီးလုပ္ရတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ အလုပ္႐ႈပ္တဲ့ၾကားထဲကပါ။ အဲဒါ တကယ္ေတာ့ ပိဋက ေပါက္ေရာက္တဲ့ သူျဖစ္တယ္။
အဲဒီလိုပဲ ဦးပဥၨင္းလည္း ဆရာေတာ္ (အရွင္ဇဝန) ႏိုင္ငံျခားထြက္မသြားခင္ ေကာ့ေသာင္းႏွင့္ ၿမိတ္ၿမိဳ႕ေတြမွာ ဆရာေတာ္ႏွင့္အတူ တရားစခမ္းဖြင့္တယ္။ အဲဒီလိုဖြင့္တဲ့အခ်ိန္ လာတတ္ၾကတာက ေခတ္လူငယ္ ပညာတတ္ေတြ၊ ဆယ္တန္းေအာင္၊ တခ်ိဳ႕ တကၠသိုလ္ဘဲြ႕ရေတြ လာတတ္ၾကတယ္။ ဆရာေတာ္ကို ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာ ေမးၾကတယ္။ ဆရာေတာ္ နဖူးေၾကာတစ္ခ်က္မတြန္႔ဘူး။ အကုန္လံုး ေဒါက္ေဒါက္နဲ႕ ေျဖႏိုင္တယ္။ ဦးပဥၨင္းတို႔သာဆိုရင္ ဘယ္လိုမွ ေျဖႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္ ဦးပဥၨင္းက ေနာက္ကေနၿပီးေတာ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ႏွလံုးသားဟာ စာေမွာ္ေပါက္ေနတယ္လို႔ ထင္မိတယ္။ ဦးပဥၨင္းတို႔ ၾကက္သီးေတာင္ထမိတယ္။ ဆရာေတာ္ စာေမွာ္ေပါက္ေနၿပီလို႔ ထင္မိတာ။
အဲဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ က်င့္စဥ္ပိုင္းမွာလည္း ေပါက္ခါနီးေနၿပီ၊ စာေပပိုင္းမွာလည္း ေပါက္ခါနီးၿပီလို႔ဆိုရမယ္။ တကယ္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ပါရမီအရဆိုရင္ က်င့္စဥ္ပိုင္းအထိ အခ်ိန္တန္ေနၿပီ။ ဒီကာမဂုဏ္ စည္းစိမ္အားလံုးကို စြန္႔လႊတ္သင့္တဲ့ၾကားထဲမွာ ထူးျခားတဲ့ ထြက္ေပါက္ေလးတစ္ခု ျမန္မာႏိုင္ငံ ပရဟိတသမားမ်ားနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ဆရာေတာ္ စြမ္းစြမ္းတမံ ၾကားျဖတ္ၿပီးလုပ္သြားျခင္း ျဖစ္တယ္။ အဲဒါကေတာ့ ယခုလက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လုပ္ေနတဲ့ သူေဌးေတြဆီက အလွဴခံၿပီးေတာ့ ဆင္းရဲသားေတြဆီကို ျပန္ေပးေနရတယ္။ ၾကားခံဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း ပရဟိတ၊ တနည္းေျပာရရင္ သူေဌးေတြဆီကေန ယူၿပီး ဆင္းရဲသားေတြကို ျပန္ေပးတယ္။ ငါးၾကင္းဆီနဲ႔ ငါးၾကင္းေၾကာ္ေနတာေလာက္ကို ဆရာေတာ္က ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာအတြက္ အားမရဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ တကယ္လို႔ ကမာၻက ေငြေပါင္းမ်ားစြာကို ယူၿပီးေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသား ဆင္းရဲသူ ဆင္းရဲသားေတြအတြက္ အဆင့္ျမင့္ ပရဟိတႀကီး လုပ္ခ်င္တာေၾကာင့္ သူ႔ရဲ႕ထြက္ေပါက္ႀကီးကို မႀကိဳးစားခဲ့ဘူး။
အဲဒါဆိုေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ထိထိမိမိ လုပ္ေပးႏိုင္တာကေတာ့ သူ႕ရဲ႕စာေပစြမ္းအားနဲ႔ စာေပထြက္ေပါက္ကေန လုပ္ေပးႏိုင္တယ္။ ဒီစာေပထြက္ေပါက္ကို လုပ္ဖို႔ဆိုရင္လည္း ကမာၻ႕စာေပပညာရွင္ျဖစ္ဖို႔ အရင္ႀကိဳးစားရမယ္။ ကမာၻ႔စာေပပညာရွင္ႀကီးျဖစ္လာရင္ ဘာအက်ိဳးေတြရမလဲဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံျခားမွာ ျမန္မာလိုမဟုတ္ဘူး။ စာအုပ္တစ္အုပ္ ေပါက္သြားၿပီဆိုရင္ ေဒၚလာသန္းခ်ီၿပီး ရမယ္။ အဲဒီ ေပါက္သြားတဲ့စာအုပ္ကို ရုပ္ရွင္ရိုက္မယ္ဆိုရင္လည္း ေဒၚလာသန္းခ်ီၿပီး ရမယ္။ အဲဒီလို ေဒၚလာသန္းခ်ီၿပီးေတာ့ ရလာတဲ့အခါ ျမန္မာႏိုင္ငံက ဆင္းရဲသားေတြ ေကာင္းစားဖို႔အတြက္ ဆရာေတာ္က ေပးခ်င္တယ္။ အဲဒီလို ထိထိမိမိ အားပါးတရ ေပးခ်င္တယ္။
အဲဒါကေတာ့ နံပါတ္(၁) အက်ိဳးတရား။
ေနာက္နံပါတ္(၂)အက်ိဳးက၊ ဆရာေတာ္ဟာ အဲဒီလို ကမာၻ႔လူသားေတြ လက္ခံတဲ့ စာေပပညာရွင္ႀကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္သြားၿပီးဆိုရင္ ဦးပဥၨင္းတို႔ ျမန္မာစာေပဟာ ဟုန္းကနဲတက္သြားမယ္။ အဲဒါ ဘယ္မွာရွိဖူးလို႔လဲဆိုရင္ ဦးပဥၨင္းတို႔ ႏိုင္ငံအနီးအနားက ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံမွာ ရွိတယ္။ ဒီဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံဟာဆိုရင္ ကမာၻ႔အဆင့္(၁၅၀) ဝန္းက်င္ေလာက္မွာ ရွိပါလိမ့္မယ္။ ႏိုင္ငံနဲ႔ လူမ်ိဳးအရ သူတို႔ရဲ႕စာေပဆိုရင္ ကမာၻ႔ကုလသမဂၢမွာ (၁၀) ဂဏန္းဝန္းက်င္ေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီလိုအထိ သာမန္ႏိုင္ငံက ဟိုးေအာက္နားမွာရွိေနလ်က္သားနဲ႔ စာေပက်ေတာ့ ဘာေၾကာင့္ ထိပ္ဆံုးနား ေရာက္ေနတာလဲ။ ဦးပဥၨင္းတို႔ ၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ ရဘင္ျဒာနယ္တဂိုးဆိုတာ…..
သူတို႔ရဲ႕ ပါစပ္ထဲေရာက္ေအာင္
**************************
တကယ္လို႔ ဆရာေတာ္ ခုလို ႏိုင္ငံျခားသြားျဖစ္ရင္ ကမာၻ႔စာေပပညာရွင္ႀကီးျဖစ္ေအာင္ ထိုးေဖာက္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာစာေပက ဟုန္းခနဲ တက္သြားမယ္။ အဲဒီလို တက္သြားတာနဲ႕ ဆရာေတာ္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံကေန ကမာၻကိုထြက္ၿပီးေတာ့ အက်ိဳးျပဳတဲ့အထဲမွာ တတိယေျမာက္ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သြားမယ္။ နံပါတ္(၁)ကိုေတာ့ ဦးပဥၨင္းအၾကမ္းဖ်ဥ္း သတ္မွတ္ထားတယ္။ ဦးသန္႔က ကမာၻ႔ကုလသမဂၢမွာ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ကမာၻကို ေက်းဇူးျပဳခဲတယ္။ နံပါတ္(၂) အခု တစ္ကမာၻလံုးမွာ နာမည္ႀကီးေနတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ကမာၻ႔လူသန္းေပါင္းမ်ားစြာ အတုယူဖို႔။
နံပါတ္(၃)က ျမန္မာစာေပကို အထက္တန္းထိေရာက္ေအာင္ ပို႔ေပးႏိုင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ ဦးစိုးျမင့္ပဲ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ဒါက ဒုတိယ အက်ိဳးပဲရွိေသးတယ္။
တတိယအက်ိဳးက အဲဒါထက္ပိုၿပီး ႀကီးေသးတယ္။ ဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ ဦးပဥၨင္းတို႔ ဘုရားေဟာတဲ့ တရားရဲ႕ အႏွစ္သာရေတြက မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာခ်က္ၿပီးသား အဆင္သင့္ျဖစ္ေနတဲ့ ပုစြန္ထုပ္ စတဲ့ အေကာင္းစားဟင္းႀကီးေတြနဲ႔ တူပါတယ္။ ဦးပဥၨင္းတို႔ ဘုရားရွင္ရဲ႕ စာေပေတြဟာ နက္နဲလြန္းေတာ့ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွတဆင့္ ခံုေပၚေရာက္ျပန္ေတာ့ ကမာၻ႔လူသားေတြ သိပ္မစားရဲၾကေသးဘူး။ အဲဒါေတြကို ဆရာေတာ္ကေနၿပီးေတာ့ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲက ခူးၿပီးေတာ့ ခံုေပၚတင္မယ္၊ ခံုေပၚတင္ရံုမကဘဲနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ပါးစပ္ထဲေရာက္ေအာင္ စားခ်င္စိတ္ေပါက္ေအာင္ လုပ္မယ္။ အဲဒါဆိုေတာ့ ကမာၻ႔ စာေပပညာရွင္ႀကီး ျဖစ္သြားၿပီဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕စာေပေတြ ကမာၻ႔လူသားေတြဖတ္မယ္ဆိုရင္ ဗုဒၶစာေပ အႏွစ္သာရေတြကို ကမာၻ႔လူသားေတြ သံုးေဆာင္ရမယ္။
အဲဒီ အက်ိဳး(၃)ခုလံုးကိုျမင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဟာ စြန္႔စားဖို႔အတြက္ စဥ္းစားတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ အလိုဆႏၵဆိုရင္ က်င့္သံုးေရးထြက္ေပါက္အထိ လိုက္ဖို႔ နီးစပ္တယ္။ အမ်ားအတြက္ အနစ္နာခံၿပီး ဆရာေတာ္က သင္ၾကားေရးထြက္ေပါက္ဆိုတဲ့ စာေပထြက္ေပါက္ကို ႀကိဳးစားတယ္။ ဒီထြက္ေပါက္ႀကီးကို ႀကိဳးစားတဲ့အခါမွာ၊ ဒါဆိုရင္လဲ ဘုန္းႀကီးဘဝနဲ႔ ေနပါလား၊ ေရးရင္ အသင့္အတင့္ေတာ့ ရမယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ေတြ အၾကာႀကီးေစာင့္ရမယ္။ ဆရာေတာ္ အခုအသက္ ၅၀ ရွိသြားၿပီ။ ႏွစ္ေတြ အၾကာႀကီးေစာင့္ရမယ္။ သူေရးလိုက္တဲ့စာေတြက ကမာၻကို ဘယ္ေလာက္ေပါက္မယ္ဆိုတာ ခ်က္ခ်င္းပဲအေကာင္အထည္ေဖာ္ခ်င္တယ္။ ျမန္မာဘုန္းႀကီးတစ္ပါး၊ ဗုဒၶဘာသာဘုန္းႀကီးတစ္ပါး ေရးတဲ့စာဆိုရင္ တခ်ိဳ႕ဘာသာဝင္ေတြက ကိုင္ကို မၾကည့္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ေပးႏိုင္သေလာက္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြေလာက္ကိုပဲ မ်ားေသားအားျဖင့္ ေပးႏိုင္တဲ့ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးပဲျဖစ္မယ္။
တစ္ကမာၻလံုးက လူသားေတြကို ေကၽြးခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကမာၻ႔လူသားအျဖစ္ ခံယူရပါ့မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဟာ သူ႔ရဲ႕ဘဝကို ရင္းၿပီးေတာ့ လူ႔ဘဝကို ေမွ်ာ္မွန္းျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ေမွ်ာ္မွန္းၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားမယ္။ ႀကိဳးစားတဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္ခါ အခက္အခဲေလးတစ္ခု ႀကံဳမယ္။ အဲဒါကေတာ့ ဒီဟာႀကီးကိုျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ ကမာၻ႔စာေပကိုလည္း သင္ရမယ္။ ကမာၻသံုးျဖစ္တဲ့ အဂၤလိပ္စာစတဲ့ ပညာရပ္ေတြကို သင္ရမယ္။ ၿပီးရင္ ဖတ္ရမယ္။ ဒါေတြကို ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ဆိုရင္ ပ်မ္းမွ် ၁၀ႏွစ္၊ ၁၂ႏွစ္ ေလာက္ေတာ့ ၾကာမယ္။ အခု ကမာၻမွာ နံံမည္ႀကီးေနတဲ့ စာအုပ္ႀကီးတစ္အုပ္ ရွိတယ္။ ထိပ္တန္းဆု ရထားတဲ့ “ဇစ္ျမစ္” ဆိုတဲ့စာအုပ္။ နီဂရိုးေတြ ကၽြန္ျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္းကို ေရးသားထာတဲ့ စာအုပ္ပါ။ ဒီစာအုပ္ႀကီးကို ဆရာေတာ္ ဖတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အထဲက စာသားေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္။ ေခါင္းစီးအားနည္းေနတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ ေတြးတဲ့အခါမွာ အထဲက စာသားတင္ မကဘူး၊ ေခါင္းစီးကအစ ေတြးတတ္သူ။ တစ္ခါတည္း စားသံုးခ်င္စိတ္ေပါက္ေအာင္ လုပ္ခ်င္တယ္။ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ တစ္ခါတုန္းက “မ.ဘ.သ” သာကီေသြးဂ်ာနယ္က ဆရာေတာ့္ကို စာမူေလးတစ္ခုေတာင္းတယ္။ ခ်က္ခ်င္း ေကာက္ေရးေပးလိုက္တယ္။ “သူေတာ္ေကာင္းတို႔ရဲ႕ ကလဲ့စား” တဲ့။ အံ့ၾသဖိို႔ ေကာင္းလိုက္တာ။ ကလဲ့စားေခ်တယ္ဆိုတာ လူယုတ္မာေတြရဲ႕ အလုပ္၊ လူဆိုး လူမိုက္ေတြရဲ႕ အလုပ္။ ဘယ္လိုျဖစ္လို႔ သူေတာ္ေကာင္းက ကလဲ့စားေခ်ရတာလဲ။
သူေတာ္ေကာင္း၏ ကလဲ့စား
*************************
စာထဲမွာလာတယ္။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ သူ႔ရဲ႕ေဆြမ်ိဳးရင္းခ်ာျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္က ဘာသာျခားနဲ႔ရလို႔ ဘာသာျခားဘက္ ပါသြားတယ္။ ဒါကို အမ်ိဳးသမီးက ငါ့ဘက္က တစ္ေယာက္ပါသြားတာ သူ႕ဘက္က တစ္ေယာက္ရေအာင္ ျပန္ယူမယ္။ သူက ဘာသာျခားကို အနစ္နာခံၿပီး ျပန္ယူလိုက္တယ္။ အဲဒီ ဘာသာျခားကို ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္ေအာင္ ျမဴဆြယ္တယ္။ ဒါက ယုတ္မာေသာ ကလဲ့စား မဟုတ္ဘူး။ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ႕ ကလဲ့စားေျခမႈ၊ သူေတာ္ေကာင္း၏ ကလဲ့စား။ အဲဒါဆိုေတာ့ ေခါင္းစီးေကာ၊ အတြင္းစာသားေကာ အသားထိတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ အခု ကမာၻမွာရွိတဲ့ အေတြးအခ်ိဳ႕ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။ ဒါကို ဂရုစိုက္ၿပီး ဘယ္ဟာအားနည္းေနလဲ၊ ေခါင္းစီးေကာ အတြင္းစာသားေကာ အကုန္ေကာင္းေအာင္ ထိထိမိမိ ေရးခ်င္တယ္။
အဲဒီလို ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ဆရာေတာ္ဟာ အခု လူ႔ဘဝအျဖစ္ ခံယူလိုက္ေတာ့မွ ကမာၻ႔လူသားေတြအားလံုးဟာ အသိနက္ၿပီး အသိဉာဏ္ရွိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဦးပဥၨင္း စဥ္းစားတယ္။ လူထြက္လို႔ ၁၀ႏွစ္၊ ၁၂ႏွစ္ ဝန္းက်င္၊ ခုနက ဦးပဥၨင္း ေျပာခဲ့တဲ့ စာအုပ္ႀကီးက ၁၂ႏွစ္ၾကာျမင့္ေအာင္ ေရးခဲ့ရတယ္။ ဒီကာလအတြင္းမွာ စာေပသုေတသနလုပ္ငန္းႀကီး လုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကမာၻမွာဆိုရင္ေတာ့ သုေတသန ေထာက္ပံ့ေရးအဖဲြ႔ဆိုၿပီးေတာ့ ဖဲြ႔စည္းထားတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာက မရွိဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဒါႀကီးအတြက္ စပြန္ဆာဖန္(Fund)ေငြ၊ ဘုန္းကံႀကီးပါတယ္ဆိုတဲ့လူေတြမွာ သူ႔မွာ(Fund)ေငြ မရွိဘူလား။ ဒီ(Fund)ေငြေတြက သာသနာနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္။ ဒီသာသနာနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ေငြေတြကို သူ ဟိုဘက္အျခမ္းမွာ မသံုးဘဲနဲ႔၊ ဒါေတြအားလံုး သာသနာအတြက္ ထားခ်င္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ စပြန္ဆာ လိုတယ္။
စပြန္ဆာလိုေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ရင္ ေကာင္းမလဲ ဆိုၿပီးျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူ႔ကို အကူအညီေပးမယ့္ ေထာက္ပံ့ေပးမယ့္၊ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ ေျပာတဲ့ သူ႔နီးပါး စာေပဝါသနာရွင္ ေပၚလာတယ္။ ေထာက္ပ့ံေပးမယ့္သူ ေတြ႔သြားတယ္။ ဆရာေတာ္ အဲဒီလမ္းကို ေရြးလိုက္တယ္။ ဆရာေတာ္ ႀကိဳးစားသြားတာေလးေတြဟာ သူ႔ရဲ႕ပါရမီအရဆိုရင္ က်င့္စဥ္ထြက္ေပါက္ လိုက္ေတာ့မယ့္အခ်ိန္ ေရာက္ေနပါၿပီ။ ဒီၾကားထဲမွာေတာ့ ဦပဥၨင္းတို႔ သာသနာအတြက္ အနစ္နာခံၿပီးေတာ့ စာေပထြက္ေပါက္လိုင္းထဲသို႔ ဝင္ဖို႔ခံယူလိုက္တယ္။ ဆရာေတာ္ ေျပာတယ္။ သူေအာင္ျမင္သည္ျဖစ္ေစ၊ မေအာင္ျမင္သည္ျဖစ္ေစ၊ ၁၀ႏွစ္၊ ၁၂ႏွစ္ ဝန္းက်င္ဆိုရင္ ျပန္လာၿပီးေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ အေျခခ်မယ္။ က်င့္စဥ္ ထြက္ေပါက္လိုင္းကို ျပန္ၿပီးေတာ့ လိုက္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ထားတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ့္အေနနဲ႔ အခုလို သာမန္လူေတြ မလုပ္ႏိုင္တဲ့ စာေပထြက္ေပါက္လိုင္းကို လိုက္သြားေတာ္တာ။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ထြက္ေပါက္က်င့္စဥ္ ေအာင္ျမင္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းပါတယ္။
“အရွင္ဘုရား အဲဒီလိုဆို ဆရာေတာ္ကို အခု အမ်ားသံုးသပ္ေနၾကတာက ဒီလိုရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လူထြက္ၿပီးတဲ့အခါမွာ အိမ္ေထာင္ျပဳလိုက္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဆက္စပ္မႈေလးကို ဦးပဥၨင္းရဲ႕ သေဘာထားကို ဘယ္လိုျမင္လဲ တစ္ခ်က္ေလာက္ ေျပာျပပါလား”
အဲဒါက ခုနက စပြန္ဆာကိစၥနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ပါတယ္။ စပြန္ဆာမွာ ဒီ ၁၂ႏွစ္ေလာက္ လုပ္ရမယ့္ကိစၥမွာ (Fund) ေငြ ေတာ္ေတာ္ကုန္မယ္။ (Fund)ေငြေတြကို သာသနာက ရရွိတဲ့ေငြနဲ႔လည္း မသံုးခ်င္ဘူး။ ဥပမာ- သူေလျဖတ္သြားမယ္ဆိုရင္ သူ႔ကို ဘယ္သူက ေထာင့္ပံ့မလဲ။ ဒီလို အခက္အခဲ ႀကံဳေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီအမ်ိဳးသမီးက ႏိုင္ငံျခားကေန သူ႔အေဖရဲ႕ အရိုးျပာကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သၿဂိဳလ္ဖို႔ ျပန္ေရာက္လာခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကုသုိလ္တစ္ေနရာရာမွာ ျပဳဖို႔ ရွာတယ္။
ဒီအခ်ိန္မွာပဲ တစ္ေန႔ ေရႊတိဂံုဘုရားေစ်းတန္းမွာ “အ႐ံႈးမရွိေသာ ဒႆန” ဆိုတဲ့စာအုပ္ေလးကုိ သြားေတြ႔တယ္။ ဒီအမ်ိဳးသမီးလည္း စာေပကိုေတာ္ေတာ္ျမတ္ႏိုးတယ္။ “တပည့္ေတာ္ရဲ႕ စာေပအေျခခံနဲ႔ စာေပယဥ္ေက်းမႈကို ခ်ိန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေတာ္ရံုတန္ရံု စာအုပ္ဆို တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲကို ေရာက္မွာ မဟုတ္ဘူး” လို႔ ေျပာသြားခဲ့တယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ “အ႐ံႈးမရွိေသာ ဒႆန” စာအုပ္ကို ဖတ္လိုက္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏွလံုးသားေရာက္ေအာင္ ေရးႏိုင္တဲ့ စာေရးဆရာေတြ ရွိေနပါလားလို႔ ေတြးခဲ့မိတယ္တဲ့။ ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ဆရာေတာ္ကို ေတြ႔ခ်င္စိတ္ ျဖစ္သြားခဲ့တယ္။ တစ္ခါထပ္ၿပီးေတာ့ ဒီစာေရးဆရာဟာ အစစ္လား၊ အတုလားဆိုတာ သိခ်င္သြားတယ္။ တကယ့္ပညာရွင္ေတြဆိုတာက ေတာ္ရံုတန္ရံု လက္မခံၾကဘူး။ စာေရးဆရာ အတုဆိုရင္ ဘယ္လိုလူစားလဲ။ ေရးေနတာ တစ္မ်ိဳး တကယ္လုပ္ေနတာက တစ္မ်ိဳး။
ကိုယ္ေရးတဲ့အတိုင္း တကယ္လုပ္မွ စာေရးဆရာအစစ္လို႔ေခၚတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ စာေရးဆရာအတုလား၊ အစစ္လား၊ သူ စမ္းသပ္ခ်င္တယ္။ တခ်ိဳ႕စာအုပ္ေတြထဲမွာပါတယ္။ မရမ္းေခ်ာင္းလို အနာႀကီးေရာဂါသည္ေတြ ရွိေနတဲ့ေနရာမွာ အနာႀကီးေရာဂါသည္ေတြ ကိုယ္တိုင္ခ်က္ၿပီးကပ္တဲ့ ထမင္းေတြကို ဘုဥ္းေပးတယ္ဆိုတာ ဖတ္ထားရတယ္မဟုတ္လား။ ဒါဟာ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အစစ္လား၊ ညာေရးတာလားဆိုတာ သိခ်င္လာတယ္။ ဒီဆရာေတာ္ အနာႀကီးေရာဂါသည္ေတြဆီ ဘယ္ေတာ့သြားမလဲ စံုစမ္းၾကည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ လြတ္လပ္ေရးေန႔တိုင္းမွာ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ အနာႀကီးေရာဂါသည္ေတြအတြက္ အထိမ္းအမွတ္ပဲြႀကီး ျပဳလုပ္ေပးတယ္။ ပရဟိတ အတြက္ပါ။
စာေပနဲ႔ ပက္သက္လာရင္
**********************
အဲဒီလြတ္လပ္ေရးေန႔မွာ သူကိုယ္တိုင္လာၿပီးေတာ့ ဆရာေတာ့္ကို အတုလား၊ အစစ္လား ဆန္းစစ္တယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာေတာ့္စာအုပ္ထဲမွာ ေရးတဲ့အတိုင္း အနာႀကီးေရာဂါသည္ေတြ ကပ္တဲ့ ဆြမ္းကို ဘုဥ္းေပးေနတာကို ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ သေဘာက်တယ္။ သူကိုယ္တိုင္လည္း ဝင္စားတယ္။ အဲဒီေန႔ကစၿပီး သူဟာ ဆရာေတာ့္ကို တအားၾကည္ညိဳသြားတယ္။ ဆရာေတာ့္ကို လာဖူးတဲ့အခ်ိန္မွာ သူဟာ ႏိုင္ငံျခားမွာ ပညာရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဆရာေတာ္က သူရည္ရြယ္ထားတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကို ေျပာျပတယ္။ ေျပာျပတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူကလည္း စာအုပ္ေတြကို ျမတ္ႏိုးၿပီးေတာ့ စာေပနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ ကူညီဖို႔ အားေပးခဲ့တယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ သူနဲ႔ လက္တဲြဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္။ ဒီ ၁၂ႏွစ္လံုးလံုး ႀကိဳးစားရမယ့္အခ်ိန္မွာ အခက္အခဲေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ရမယ္။ ဒီအမ်ိဳးသမီးကလည္း ဆရာေတာ့္ကို ပိုင္ဆိုင္မႈေရာ၊ ေနာက္ဆံုး လူ႔ဘဝမွာ ၁၀ႏွစ္၊ ၁၂ႏွစ္ ကာလပတ္လံုး ျဖတ္သန္းတဲ့ အခ်ိန္ပါ အကူအညီလိုအပ္ရင္ နည္းေပါင္းစံုနဲ႔ ကူညီေပးမယ္။
ၿပီးရင္လည္း လူ႔ဘဝမွာ မေပ်ာ္ခဲ့ရင္ အခ်ိန္မေရြး ရဟန္းဘဝကို ျပန္သြားႏိုင္ပါတယ္လို႔ အၿမဲတမ္းခြင့္ျပဳပါတယ္။ ဒီအမ်ိဳးသမီးကို ေရြးခ်ယ္ျခင္းကေတာ့ ၁။ ၁၀ႏွစ္၊ ၁၂ႏွစ္ ႀကိဳးစားေနတဲ့ကာလမွာ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ၂။ စာေပလုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေဘးနားက စာေပစြမ္းအားနဲ႔ အၿမဲတမ္း ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္ေလာက္တယ္လို႔ ယံုၾကည္တယ္။ ဒီႏွစ္ခ်က္ေၾကာင့္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တယ္။
ဆရာေတာ္ ဦးပါကဋ အခုလို ရွင္းျပလိုက္တဲအခါမွာ ပရဟိတ လူငယ္မ်ားမွ -
“တပည့္ေတာ္တုိ႔ တလဲြေတြးထင္ေနၾကတာေတြ သံသယေတြလည္း ရွင္းသြားပါတာေပါ့ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ဝမ္းေျမာက္ပါတယ္ဘုရား”
ဒီလုပ္ငန္းႀကီးဟာ တကယ့္ကို အဆင့္ျမင္တဲ့ လုပ္ငန္းျဖစ္တယ္။ ေတာ္ရံုတန္ရံု လိုက္လို႔မမီႏိုင္ပါဘူး။ ဒီလုပ္ငန္းႀကီးလုပ္ဖို႔ အနည္းဆံုး အဂၤါ ေလးခ်က္နဲ႔ ညီရမယ္။
ဒီဘက္က ဘုရားေဟာပိဋက ေတြကိုေပါက္သေလာက္ နီးပါး ကၽြမ္းက်င္ရမယ္။ ေလာကလူသားေတြ လက္ခံေလာက္တဲ့ ေလာကစာေပ၊ ေလာက ရသ ပံုေဖာ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေလာကရသ ေပါက္သေလာက္နီးပါး ျဖစ္ရမယ္။ အဲဒီ ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ၿပီးေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ စိတ္ထဲေရာက္ေအာင္ ထည့္ႏိုင္တဲ့စြမ္းအား၊ ႏွလံုးသားထဲထိေရာက္ေအာင္ ေရးႏိုင္တဲ့ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္၊ အခက္ခဲဆံုးအခ်က္က ဒီကိစၥကို ၁၂ႏွစ္လံုးလံုး စြန္႔စားရမယ့္ စြန္႔စားခန္းႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ တကယ့္စြန္႔စားခန္းႀကီးကို လုပ္မွာပါ။
ပရိသတ္မ်ားအားလံုုးက “ မွန္ပါ့ဘုရား၊ အခုလိုရွင္းျပတာ ဝမ္းေျမာက္ပါတယ္ဘုရား။ ဆရာေတာ့္ရဲ႕ စြန္႔စားခန္းႀကီး က်န္းက်န္းမာမာနဲ႔ ေအာင္ျမင္ပါေစလို႔ တပည့္ေတာ္တို႔ ဆုေတာင္းေနပါ့မယ္ ဘုရား”
( စာမ်က္ႏွာ - ၄၅ မွ ၅၉ )
ႏိုင္ငံေတာ္ ဘဲြ႔တံဆိပ္ေတာ္(၉) ဘဲြ႔ရ
ဓမၼပါလဆရာေတာ္
အရွင္ပါကဋာလကၤာရ
____________________________
တာဝန္ေက်သူ သံုးဦး
*******************
ဆရာေတာ္အေနနဲ႔ အသက္(၅၀)အထိ ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အနာဂါတ္သာသနာအတြက္ ရိပ္သာမ်ား၊ ေက်ာင္းမ်ား၊ အထက္တန္း ေလာကီစာသင္ေက်ာင္းမ်ား၊ မူလတန္းေက်ာင္းမ်ားနဲ႔ ႏွလံုးသားမွာ စာေပႏွင့္ေရာ တရားဓမၼႏွင့္ပါ ဘုရားအဆူဆူ တည္ခဲ့ပါၿပီ။
ထို႔ျပင္ ေငြေၾကးအခက္အခဲျဖစ္သူ ရဟန္းရွင္လူမ်ားကို လွဴဒါန္းခဲ့သည္မွာ အေဆာက္အဦးမပါ ေငြသားသီးသန္႔ သိန္းႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ စြန္႔လႊတ္ လွဴဒါန္းခဲ့ပါသည္။
ထိုေၾကာင့္ ဆရာေတာ္သည္ ေလာကအလိုအရ တာဝန္ေက်သူတစ္ဦးအျဖစ္ သတ္မွတ္၍ ရၿပီးျဖစ္၏။
ထို႔အတူ ဆရာေတာ့္ကုိ ေမြးဖြားေပးခဲ့ေသာ အေဖႏွင့္ အေမသည္လည္း တာဝန္ေက်ၾကသည္ဟု မွတ္ယူပါသည္။
ယခုအခါ အသက္(၅၀)ရွိၿပီျဖစ္ေသာ ဦးစိုးျမင့္သည္ သူေရးခ်င္ေသာ ဂႏၳဝင္ ရသ စာေပမ်ားကို သူ႔ဝါသနာအရ လြတ္လပ္စြာေရးသား ႏိုင္ၿပီးျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ စာေရးသူတို႔သည္ ဦးစိုးျမင့္ ကဲ့သို႔ တာဝန္ေက်သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ၾကဖို႔ ႀကိဳးစားရမည္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ( စာမ်က္ႏွာ - ၁၅၁ )
စာေရးသူမ်ား။
ညီေမတၱာ စုစည္းတင္ျပသည့္
အရည္ေပ်ာ္သံခဲ စာအုပ္(စာမ်က္ႏွာ ၁၅၁)ခန္႔ စာအုပ္မွ
ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပအပ္ပါသည္။
Admin; Shin Kyat Mouk

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။