By Ag Myint Tham on Monday, December 31, 2012 at 11:20am
လူအမ်ားစု၊
အခ်ိန္အမ်ားဆံုး ကုန္လြန္ေစေသာ ေနရာမွာ လႈပ္ရွားမူႏွင့္ အသံေပါင္း စပ္ထားေသာ၊
တီထြင္ ဖန္တီး႐ုိက္ကူးျခင္းတို႕ကို ၾကည့္႐ႈေနျခင္းပင္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။
ေရွးလူၾကီးမ်ားက ႐ုပ္ရွင္ကို ဓါတ္ရွင္ဟု ေျပာသံၾကားဖူးသည္။ ဘိုင္စကုတ္ဟုလည္း
ေခၚၾကေသး သည္။ ဓါတ္ရွင္၊ ဓါတ္စက္၊ ဓါတ္ပံု၊ ဓါတ္ေလွကား၊ ဓါတ္ရထား၊ ဓါတ္တိုင္၊
ဓါတ္မီး စေသာ စကားလံုးမ်ားအျပင္ စက္ကရိယာနွင့္ မဆိုင္သည္မ်ားကို
ေျပာဆိုၾကေသးသည္။ ဓါတ္ခန္း၊ ဓါတ္စခန္း၊
ဓါတ္သြား၊ ဓါတ္ခ်ဳပ္၊ ဓါတ္ပ်က္(၀မ္းပ်က္၊ စိတ္ပ်က္)၊ ဓါတ္စီး၊ ဓါတ္၀င္၊ ဓါတ္က်၊
ဓါတ္ေမွ်ာ၊ ဓါတ္သမိုင္း၊ ဓါတ္သင့္၊ ဓါတ္ရုိက္၊ ဓါတ္ဆင္ စသည္တို႕ကိုလည္း
ထယ္လွယ္သံုးစဲြၾကေသးသည္။
အလားတူ ေရွးတံုးက ေခတ္မွီ စက္ကရိယာေတြ
ယခုေခတ္ေလာက္ မမ်ားျပား၊ တြင္က်ယ္စြာ မသံုးႏိုင္လင့္ကစာ၊ ႐ုပ္ရွင္မ်ားမွာ ဇာတ္လမ္း
ဇာတ္ကြက္ကအစ၊ ဒါ႐ုိက္တာ၊ မင္းသား၊ မင္းသမီး၊ ဇာတ္ရံ၊ ဇာတ္ပို႕၊ လူၾကမ္းကအစ ၾကည့္ရတာ
ေတာ္ေတာ္ အဆင္ေျပသည္။ ယေန႕ ဟာသကားဟု အမည္တတ္ထားေသာ ကားေတြ မိုးတြင္းမွာ ပတူးေတြ
ထြက္လာသလို ပြစိတက္ ထြက္လာၾကသည္။ နာမည္ၾကီး မင္းသား၊ မင္းသမီး၊
ဟာသသ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားစြာ (သူတို႕အေျပာအရ) က ကလက္တက္တက္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္
ရယ္စရာကားပံုစံ ဖန္တီးၾကသည္။ ယခင္က ဒါ႐ုက္တာ(ဦး)သာဓု ႐ုိက္ကူးေသာ၊ (ဦး)ဖိုးပါၾကီး
ပါ၀င္သ႐ုပ္ေဆာင္ေသာ ဗိုလ္ကာတြန္း ဟာသကားကို ၾကည့္ထားမိ၍
ယခုျပသေနေသာ ထိုထိုကားမ်ားသည္ ဂလိထိုး ရီခုိင္းသလိုျဖစ္ေနသည္။ ငယ္ငယ္ကထိုကားကို
ၾကိဳက္ႏွစ္သက္လို႕ ဘယ္ႏွစ္ေခါက္ ျပန္ၾကည့္မိလည္း ဆိုတာေတာင္ မမွတ္မိေတာ့။
ဗိုလ္ကာတြန္းအျဖစ္သ႐ုပ္ေဆာင္ေသာ ဖိုးပါၾကီးက "ေခြးမသား သာဓု" ဟူေသာ အသံုးအႏႈံးျဖင့္
ကားထဲတြင္ျပန္ေျပာခိုင္းေသာ ပြင့္လင္း႐ုိးသားေသာ ဒါ႐ုိက္တာႏွင့္
သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား၏အေျခအေန။ ယခုကာလသည္ကား သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားက ဒါ႐ုိက္တာကို ျပန္ေျပာ၊
ျပန္ခိုင္းနဲ႕ သူတို႕အရိပ္အေျခကို လိုက္ၾကည့္ေနရေသာ အေျခအေန။
ျမန္မာရုပ္ရွင္ကားေတြ မလိုအပ္ေသာ အပိုလုပ္ထားေသာ
ဇာတ္၀င္ခန္းမ်ား၊ စကားေျပာခန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါ၀င္သည္။ တယ္လီဖုန္းအသံျမည္လာပါက
"ဟုတ္ကဲ့အမိန္႕ရွိပါရွင္/ ခင္ဗ်ာ " ဟူေသာ တမၻာလံုးဘယ္သူမွ မသံုးၾကေသာ
ျပန္လည္ေျဖၾကားေသာ ဖုန္းစနစ္ကို အပို(fussiness)လုပ္၍သံုးသည္။တစ္ဦးတည္းေသာသား
တစ္ဦးတည္းေသာသမီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ မည္မွ်ခ်စ္ေၾကာင္း အလိုလိုက္ေၾကာင္း
အဆင့္အတန္းမတူေသာ သူတို႕ သား၊ သမီးနဲ႕ ဘယ္လိုမွ လံုး၀ လံုးဝ သေဘာမတူေၾကာင္း
႐ုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းမ်ားတြင္ တသီးတည္းေသာသား၊ တဦးတည္းေသာသမီးဆိုျပီး ထပ္သလဲလဲ
မေျပာမျဖစ္ ေျပာရမည့္ စကားလိုျဖစ္ေနသည္။ တဦးတည္းေသာ သား၊ တဦးတည္းေသာသမီး
အသံုးအႏုန္း မပါဘူးဆိုရင္ ျမန္မာရုပ္ရွင္ မျဖစ္ေတာ့ပါလားဟု ေျပာရမလို ျဖစ္ေန၏။
တရုပ္ျပည္မွာ လူဦးေရထူထပ္ေသာေၾကာင့္ ဇနီး ေမာင္ႏွံ တစံုတြင္ သားသမီးတေယာက္သာ ယူရမည္
သတ္မွတ္ထားေသာေၾကာင့္၊ တရုပ္ကိုမ်ားအားက်ခါ တဦးတည္းေသာသား/သမီးဆိုတာကို
ခံတြင္းေတြ႕ေနတာလည္းျဖစ္ႏိုင္သည္။ တစ္ဦးတည္းေသာေမြးစားသား၊ သမီး။ တစ္ဦးတည္းေသာ တူ၊
တူမ။ အစုံပါဘဲ။
အျပင္သြားမယ္ ကားအျပင္ထုတ္ထားလိုက္။
အျပင္သြားမယ္ဆို ခဏေစာင့္ အ၀တ္အစားလဲလိုက္အံုးမယ္၊ စသျဖင့္ေျပာၾကေသးသည္။
ၾကည့္လို႕ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပတာမ်ားလည္း ရွိေသးသည္။ ခ်မ္းသာေသာမိသားစုမ်ားမွာ
အိမ္အကူလုပ္ေပးသူမ်ားက(သူတို႕အေခၚ= အိမ္ေဖၚ) သူတို႕စားေသာက္ေနစဥ္
ယပ္ေတာင္ခတ္ေပးရတာ၊ အိမ္ၾကီးရွင္ေတြ ေျပာသမွ်(မွား မွား မွန္ မွန္)
မ်က္ႏွာငယ္ေလးျဖင့္ ျပန္မေျပာရဲေသာ ပုစံႏွင့္ ႐ုိက္ခ်က္မ်ားမွာလည္း မပါမျဖစ္။ အို
ဒါမင္းမဲတိုင္းျပည္မွမဟုတ္တာ သူတို႕လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္လို႕ရမလားဆိုျပီး
ေနခင္းေၾကာင္ေတာင္(သို႕)ညေမွာင္ေမွာင္မွ မိန္းခေလးတေယာက္ကို လူၾကမ္း ၃-၄-၅
ေယာက္က၀ိုင္းဆြဲၾကသည္။ လူတေယာက္ကို ၀ိုင္းျပီး ရုိက္ႏွက္ၾကသည္။ လမ္းလည္ေကာင္မွာ
အရက္ပုလင္းကို လက္မွကိုင္ခါ အမူးသမားက ေအာ္ဟစ္ေနပံုကလည္း မရုိးႏိုင္ေသာ
ရိုက္ခ်က္ျပင္းျပင္းလည္းပါေသးသည္။ ႏိုင္ငံတကာမွာ လူတေယာက္၏
ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ားျဖစ္ေသာ စကားထစ္ျခင္း၊ မ်က္စိမျမင္ျခင္း၊ ကိုယ္လက္အဂၤါ
ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈမ်ားကို ရယ္စရာအျဖစ္ ေနာက္ေျပာင္ျပသျခင္းအား တားျမစ္ထားသည္။
ဘ၀သရုပ္မွန္ တကယ္ျဖစ္အပ်က္(စာနာ အားေပးမႈကို ထင္ရွားေပၚလြင္ေစရန္)မ်ားကို
တင္ျပပိုင္ခြင့္ရွိသည္။ ျမန္မာကားေတြမွာ ထိုသို႕ေနာက္ေျပာင္မႈမ်ားကို ေတြ႕ေနရသည္။
လူအခြင့္အေရးကို ခ်ိဳးေဖါက္ဖို႕ရန္ အားေပးေနသလိုပင္။ အဆိုးဆုံးကေတာ့ ဒီလူက
စာေတြအမ်ားၾကီးဖတ္ျပီး ဦးေနွာက္သိပ္မမွန္ေတာ့ဘူးဆိုေသာ မွားယြင္းေသာ အေတြးအေခၚ
အယူအဆမ်ိဳးကို ကားအခ်ိဳ႕မွာပါ၀င္ေစျပန္သည္။ ထိုသို႕အပိုေတြ တန္ဆာဆင္ျခင္းျဖင့္
ျပည္သူေတြပိုက္ဆံ၊ အခ်ိန္နဲ႕ခံစားမႈ၊ အေတြးအေခၚေတြကိုလည္းေစာ္ကားရာေရာက္၏။
လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမ်ားလည္း ကေမာက္ကမ လမ္းလြဲကုန္သည္။
ျမိဳ႕ေရာ ေတာနယ္ေတြပါ ေရာက္ရွိကာ လူၾကီး လူငယ္ေတြ
အမ်ားဆံုး ၾကည့္ၾကသည္မွာ ရုပ္ရွင္ဖာတ္ကားမ်ားျဖစ္သည္။ အလုပ္ပင္ပန္းျပီး
မိမိအိမ္ေနရပ္ရင္းသို႕ျပန္လာျပီး၊ ရုံ၀င္ခေပး၍ ၾကည့္ရ ၾကည့္ရ အေျခခံလူတန္းစား
အမ်ားစုမွာ သူတို႕ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ မင္းသား မင္းသမီး ပါ၀င္ေသာ ကားကို
ၾကည့္လိုက္ရလွ်င္ အေမာအပန္းေတြ ေျပေပ်ာက္ကုန္သည္။ သူတို႕စြဲလန္း ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ
ဘိုင္စကုတ္ မင္းသား မင္းသမီး ရုပ္ပံုမ်ားကို အိမ္နံရံမွာ ခ်ိတ္ထား ကပ္ထားတတ္ၾကသည္။
ေခါင္းရြက္ ဗ်ပ္ထိုး ေရာင္းၾကေသာ ေစ်းသည္ ဗန္းေပၚတြင္ သူတို႕ခ်စ္ေသာ သူတို႕
ခေရစီျဖစ္ေသာ မင္းသား မင္းသမီး ပံုေတြကိုပါ တပါတည္းသယ္ေဆာင္ သြားတတ္ၾကသည္။
မွန္မွန္ေလး အလွ်ိဳအလွ်ိဳ ထြက္လာေသာ အရာမ်ားမွာ
ဒီဗီြဒီဟာသ ဇာတ္လမ္းမ်ားႏွင့္ အျငိမ့္၊ ဗီြစီဒီ အေခြမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အေၾကာင္းအရာ
ထပ္ေနေသာ ဇာတ္လမ္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံတကာ ရုပ္ရွင္မ်ားမွ စုေပါင္း
စပ္ေပါင္းဇာတ္လမ္းမ်ားလည္း ပါႏိုင္သည္။ ဖန္တရာေက်ေနေသာ ျပက္လံုးမ်ား ထပ္ေနေသာ၊
စည္ပင္ မီးသတ္ ယာဥ္ထိန္းရဲ ေဘာလံုးအသင္းကို ေနာက္ေျပာင္ေသာ ေထ့လံုးမ်ား၊ ကိုရီးယား
မင္းသား မင္းသမီး နာမည္မ်ားကို လူရြင္ေတာ္က သူကိုယ္သူမိတ္ဆက္လိုက္ျခင္း
အညားဇေရားဆိုျပီး ကိုရီးယား စကားတစ္လံုး ႏွစ္လံုးေျပာလိုက္ပါက တေရးႏိုးထျပက္လည္း
ပရိသတ္ရီသံ လက္ခုတ္သံကေတာ့ အေသအခ်ာ
ရဖို႕က်ိမ္ေသသေလာက္ျဖစ္သည္။အမ္တီဗီြသီခ်င္းအေခြမ်ားလည္း
ရာသီအလိုက္ထြက္လာၾကသည္။
ဇာတ္လမ္းေကာင္းေကာင္း၊ အျခားအႏုပညာဆိုင္ရာမ်ားမွာ
ေနာက္က်ဆုတ္ယုတ္လာျခင္း ပထမအေၾကာင္းအရင္းမွာ- ေရးသားၾကေသာ စာေပပညာရွင္မ်ား၏ တီထြင္
စိတ္ကူးေရးသားမႈမ်ား လြတ္လပ္စြာ မထြက္ေပၚလာျခင္းေၾကာင့္လည္းျဖစ္သည္။
ဆင္ဆာမိေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ရုပ္ရွင္မွာ ေရးသားေသာ ဇာတ္လမ္းစာသားကို ေရြးခ်ယ္
ရုိက္ကူးရျခင္းျဖစ္သည္။ ဂီတမွာလည္း ေရးသားခ်က္မွာသာ မူတည္သည္။ မိမိဖာသာ ဇာတ္လမ္းေရး
ဇာတ္ညြန္းခြဲ ဒါရုိက္တာလုပ္ျပီး ရုိက္လိုက္ေသာကား၊ လူအမ်ား ကိုယ္စားျပဳျပီး၊
အမ်ားၾကိဳက္သည္ဆိုလွ်င္ ယင္းပုဂိၢဳလ္ ေတာ္ေတာ္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ထားသည္မွာေသခ်ာျပီ။
ဒီၾကားထဲ ရုိက္ကူးျပီးေသာ ကားကို ဆင္ဆာက ဘာေၾကာင့္ ညာေၾကာင့္(ဘာမွလည္း
အႏုပညာအေၾကာင္း နကန္းတလံုးနားမလည္ဘဲ) ဆိုျပီး ထပ္ျဖတ္လိုက္ေတာ့
ရုပ္ရွင္ေကာင္းေကာင္း ၾကည့္ရဖို႕အေရး စဥ္းစားဖို႕ေတာင္ လမ္းစမေပးေတာ့ေခ်။
ရုပ္ရွင္တကားၾကည့္ေတာ့မယ္ဆို အဓိကပါ၀င္ေသာ မင္းသား
မင္းသမီး ကိုေတာ့ သိၾက မွတ္မိၾကတာမို႕ အေထြအထူးမေျပာလိုပါ။ ဇာတ္ပို႕ ဇာတ္ရံ
ေနာက္ခံေတးဂီတ တည္းျဖတ္သူ စေသာ နာမည္မ်ားကို မသိ မမွတ္တာ အေၾကာင္းေတာ့ မဟုတ္ပါ။
ဇာတ္ကားတခုလံုးကို အစမွ အဆံုး ပရိတ္သတ္မ်က္စိအေရွ႕ ေရာက္ေအာင္ စီစဥ္ညြန္ၾကား
ရုိက္ကူးေသာ ဒါရိုက္တာႏွင့္ ဒီဇာတ္လမ္းကို စတင္ဖန္တီးေရးသားေသာ ေရးသူေလာက္ကိုေတာ့
မမွတ္ထားေတာင္ ဖတ္ထားဖို႕ သင့္ပါသည္။ ဒါမွ ရုပ္ရွင္တကားကိုၾကည့္တာ ပိုျပီး
အသက္၀င္ေစမည္ ျဖစ္ပါသည္။ မင္းသား မင္းသမီး ဘယ္လို အ၀တ္အစား အေရာင္အေသြးေလးကို
ဘယ္လို၀တ္ျပီး ဘယ္လို သရုပ္ေဆာင္လိုက္ မ်က္စိထဲကကို မထြက္ဖူးဟုေျပာတတ္ေသာ
ရုပ္ရွင္ၾကည့္ ပရိတ္ၾကီး၏ မွတ္ဥာဏ္အစြမ္းကို ယံုၾကည္ပါသည္။
ရုပ္ရွင္ၾကည့္ျပီးသြားလို႕ အိမ္မွာျဖစ္ျဖစ္ သြားရင္း လာရင္းျဖစ္ျဖစ္
အလုပ္ခြင္ထဲမွာျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္သူက ဘယ္လို သရုပ္ေဆာင္သြားတာျဖင့္ ဘယ္လိုေတာ္လိုက္တာ၊
သေဘာက်လိုက္တာဆိုျပီး အေတြးထဲ စိတ္ကူးထဲမွာ ျပန္လည္ျမင္ေယာင္ေနတတ္သည္။ ဇာတ္လမ္းကို
စတင္ေရးသာသူ၊ ဇာတ္ညြန္းေရးသူ၊ စီစဥ္ညြန္ၾကားေသာ ဒါရိုက္တာ၏လုပ္ကြက္
အခန္းက႑ကေပ်ာက္ေနသည္။ က်ေနာ္တို႕ႏိုင္ငံမွာ ရွိသင့္တဲ့သူက ရွိသင့္တဲ့ေနရာမွာ ရွိကို
မရွိေသးတာ ရွိေနဆဲပါ။
ၾကည့္ရတာ ဘ၀င္မက်စရာကေတာ့၊ မ်က္မျမင္ရွာေသာ
လူမ်ားႏွင့္ လူၾကမ္းေတြ အိန္တင္ထုတ္ခန္းမွလြဲ၍ အျခားသရုပ္ေဆာင္မႈမ်ားမွ
ေနကာမ်က္မွန္ၾကီးတပ္ခါ အပို ရႈိးထုတ္ခါ သရုပ္ေဆာင္ခန္းျပသျခင္းသည္
ေတာ္ေတာ္အၾကည့္ရဆိုးသည္။ စကားေျပာ သရုပ္ေဆာင္ခန္းမ်ားတြင္ မ်က္လံုးႏွင့္ ပါးစပ္
အခ်က္က်က် လႈပ္ရွားေျပာင္းလဲမႈေပၚမူတည္ျပီး အမူအရာအမ်ိဳးမ်ိဳးကို
မည္သို႕မည္ပံုဆိုတာ သိရွိႏိုင္သည္။ တခါတရံ မ်က္ခံုး အေကြး အပင္းႏွင့္ ႏွာေခါင္း
အတြန္႕အရႈတ္ေလးေတာ့ ရွိတာေပါ့။ ဒါေပသိ မ်က္လံုးၾကီးပိတ္ခါ ရုိက္ျပ သရုပ္ေဆာင္ျပေတာ့
ပရိတ္သတ္က အရႈံးေပၚတာေပါ့။
အခုသရုပ္ေဆာင္ေနၾကေသာမင္းသားမင္းသမီးတုိင္းတိုင္းလိုလိုမ်က္မွန္တပ္ သရုပ္ေဆာင္တာ
ဖက္ရွင္လိုျဖစ္ေနပါျပီ။
အႏုပညာ ဖန္တီးသူေတြ စိတ္ညစ္ ၾကိဳးစားမႈေတြ
အလဟသတ္ျဖစ္ခါ ရင္ထဲမေကာင္းျဖစ္စရာ ကိစၥကေတာ့၊ သူမ်ားအခ်ိန္ကုန္ လူပင္ပန္းခံ ေငြအား
လူအားမ်ား ေပါင္းစပ္ ဖန္တီးထားေသာ အႏုပညာအသီးအပြင့္ကို ခိုးယူ ကူးျပီး
ေစ်းေပါေပါျဖင့္ ျပန္လည္ေရာင္းခ်ေသာ ခိုးကူးေခြကိစၥပင္ျဖစ္သည္။ ခိုးကူးေခြကိစၥ၊
မသမာမႈမ်ားမွာ ေနရာအသီးသီး ႏိုင္ငံအသီးသီးမွာရွိႏိုင္သည္။ မိမိတတ္ကၽြမ္းေသာ
နည္းပညာျဖင့္ကူးယူႏိုင္သည္။ မိသားတစ္စု ႏွစ္စုကိုလက္ေဆာင္အျဖစ္ေပးႏိုင္သည္။
ဒီထက္ပိုပါက မသမာမူကို အားေပးကူညီရာေရာက္ႏိုင္သည္။
ကိုယ္တိုင္လည္းလိပ္ျပာမလံုျဖစ္ရသည္။ ယခုလိုနည္းပညာတိုးတက္ေသာကာလတြင္ ပိတ္ကားေပၚ
ဖန္သားျပင္ေပၚ ေပၚလာေသာအရာမွန္သမွ် ျပန္လည္ကူးယူျခင္းသည္ အလြယ္္ေလးပင္ျဖစ္သည္္။
တတ္သင့္ေသာနည္းပညာ၊ ကူးယူႏိုင္ေသာ အဆင့္မွီ စက္ကရိယာသာလိုအပ္သည္။ လူျပိန္းနည္းျဖင့္
ေပၚလာေသာ အရုပ္ အသံကို ရုိက္ကူးစက္ျဖင့္ရုိက္ခါျပန္လည္ရုိက္ၾကေသးသည္။
နည္းပညာထြန္းကားေသာ ႏိုင္ငံေတြမွာ
စီဒီကိုခပ္ထူထူထဲသို႕ ရုပ္ သံမ်ားကိုေလဆာျဖင့္ ခပ္နက္နက္ထည့္သြင္းၾကသည္။
ခပ္လြယ္လြယ္ျပန္လည္ မကူးႏိုင္ေအာင္ႏွင့္၊ မူပိုင္ခြင့္ကို ခ်ိဳးေဖါက္ပါါက တရားစြဲ
ဒဏ္ေငြေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတိေပးစာတန္းမ်ားေဖၚျပထားသည္။ ျမန္မာကထုတ္ေသာ
ဘယ္လိုစီဒီမဆို အလြယ္တကူျဖင့္အကုန္ကူးလို႕ရသည္။ တိုင္းျပည္ရွိျပည္သူအမ်ားစု
ဆင္းရဲျဖင္း၊ သက္ဆိုင္ရာက ခိုးကူးသူမ်ားကို
ထိထိေရာက္ေရာက္အေရးမယူျခင္း(ေငြေၾကးရယူခါအားေပး အားေျမာက္ျပဳေနျခင္း)၊
အေျခခံပညာေရးအျပည့္အ၀မေပးေသာေၾကာင့္ အသိပညာ အတတ္ပညာတတ္ကၽြမ္းသူ
နည္းပါးေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အမ်ားစုမွာ၀င္ေငြနည္း၊ အခ်ိန္အားမ်ား
မ်ားစြာပိုေနျခင္းေၾကာင့္ ခိုးကူးအေခြမ်ား ေပါေပါေလာေလာ
ေပၚလာေစရန္တြန္းအားေပးေနသည္။
ရုပ္ရွင္ရုံယဥ္ေက်းမႈက ျမန္မာမွာအထာမက်ေသးေပး။
ရုံထဲ၀င္ၾကည့္ရေသာေငြေၾကးကပင္ သာမန္ျပည္သူမ်ားအတြက္
သူတို႕ႏွင့္မဆိုင္သလိုျဖစ္ေနသည္။ မိသားစုအပန္းေျဖစရာ အေမာေျပစရာဆိုတာေနရာဆိုတာ
တေမ့တေမာကိုျဖစ္ေနခဲ့ျပီ။ ပညာေရးစနစ္၊ အလုပ္အကိုင္ ၀င္ေငြမ်ားေသာ
ႏိုင္ငံအခ်ိဳ႕တို႕တြင္ ရုပ္ရွင္ရုံမ်ားတြင္ လူမ်ားၾကည့္ရႈ႕ေနၾကဆဲျဖစ္သည္။
ရုံမ်ားကိုအဆင့္မွီတည္ေဆာက္ထားသည္။
အသံပိုင္းဆိုင္ရာထိန္းခ်ဴပ္မႈစနစ္ေကာင္းမြန္ေသာေၾကာင့္ အိမ္မွာၾကည့္ျခင္းထက္
ရံုထဲမွာၾကည့္ရျခင္းက ပိုအရသာေတြ႕ျခင္းပင္။ တိုးတက္ေသာေနရာမ်ားကိုမေမွ်ာ္လင့္ကစား၊
ျမိဳ႕သစ္ ရြာသစ္ေတာင္တည္ႏိုင္ေသးသည္ ျပည္သူေတြၾကည့္ရန္ ရံုေကာင္းေကာင္းႏွင့္
ကားေကာင္းေကာင္းထြက္ရန္အားမေပးသင့္ေပဖူးလား။ မူရင္းေရးေသာစာကို
မၾကိဳက္ေသာေၾကာင့္ျဖတ္သည္။ ရိုက္ကူးျပီးသြားေသာကားကို ဆင္ဆာ(ဘာမသိ
ညာမသိ)အဖြဲ႕ကထက္ျဖတ္လိုက္သည္။ ဒီၾကားထဲ ရုပ္ရွိ ေရလွ်ံ အႏုပညာအေၾကာင္းနားမလည္
မင္းသား မင္းသမီးႏွင့္ သူတို႕အဆြယ္အပြားမ်ား ဟိုလိုမၾကိဳက္ဘူး၊
ဒီအခန္းမရုိက္ႏိုင္ဘူးဆိုျပီး အထြဋ္တက္ ကြပ္မ်က္ၾကေတာ့ သြားပါျပီ
ျမန္မာကားရာဇ၀င္။
ေစ်းဘယ္ေလာက္ေပါေပါ သူတို႕ခ်စ္ေသာ အႏုပညာရွင္၏
မူရင္းအေခြကို အားေပး၀ယ္ယူေသာေခတ္၊လူအမ်ားေရြးခ်ယ္ေသာ သရုပ္ေဆာင္မ်ားကို လူအမ်ားက
၀မ္းသားအားရၾကိဳဆိုေသာေခတ္၊ သရုပ္ေဆာင္မ်ားကို ေကာင္း၊ မေကာင္းကို
ရင္ျဖင့္တကယ္ၾကည့္ၾကေသာျပည္သူက အကဲျဖတ္ခါ အကယ္ဒမီထူးခၽြန္ဆုေပးေသာေခတ္၊
မူရင္းစာေရးဆရာ ဇာတ္ညြန္းေရးသူ
ဒါရိုက္တာမ်ားကိုတေလးတစားအသိအမွတ္ျပဳေသာေခတ္ကိုေရာက္မွျဖင့္ ျမန္မာရုပ္ရွင္ေလာက
အနည္းငယ္တိုးတက္လာပါျပီ။
အိုဘာတ့ဲ-----------
xxxျမန္မာ့ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္-- လူမ်ိဳးဂုဏ္ အင္ x
တိုးတက္ဖို႕အစဥ္-- အရာရာႏိုင္း အင္x ျမန္မာ့ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ ႏိုင္ငံဂုဏ္ အင္x
သုခုမတြင္ ေပၚလြင္ခဲ့ အင္xxx
ေအာင္ျမင့္သန္း
၁၊၁၊ ၂၀၁၃
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။