Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Tuesday, January 29, 2013

ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕လယ္ေခါင္ တေစၧေျခာက္ခံရျခင္း

ကို စိန္သန္း shared 7Day News Journal's photo.
ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕လယ္ေခါင္ တေစၧေျခာက္ခံရျခင္း

ေရးသားသူ- သတင္းအဖဲြ႕

“သခၤ်ဳိင္းေစာင့္စံအိမ္”၊ “သုသာန္ေစာင့္မဖဲ၀ါ”၊ “သရဲမလင္”၊ “တစ္နပ္စားခင္မႈန္”၊ “ျခေတာင္ပို႔ၿဖဳိ၍ ၾကမၼာဆိုးႏွင့္
ေသၾကသူမ်ား”၊ “၀က္မိစာ”၊ “အေမကို ပစ္မွားတဲ့ဘီလူး၀င္စားသား”၊ “မကၽြတ္မလြတ္ေက်ာ္မမ”၊ “လက္ျပတ္၀င္စား မလွရီ”

ျမန္မာ ဗီဒီယိုေစ်းကြက္ ဗဟုိခ်က္ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕လယ္ ၃၅ လမ္းႏွင့္ ၃၆ လမ္းရွိ ဗီဒီယိုလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ေၾကာ္ျငာထားေသာ ဇာတ္ကားဆိုင္းဘုတ္အမည္မ်ားျဖစ္၏။

“သရဲကားေတြခ်ည္းပဲေနာ္”  “ေအး သရဲေခတ္ေရာက္ေနၿပီေလ” ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ ၃၆ လမ္း တြင္းသို႔ ျဖတ္ေလွ်ာက္လာသည့္ သားအမိ ႏွစ္ဦးထံမွ ထြက္ေပၚလာေသာ စကားသံျဖစ္သည္။

လြန္ခဲ့သည့္တစ္ႏွစ္ေက်ာ္က တရားမ၀င္ပ်ံ႕ႏွံ႕ခဲ့ေသာ “မုိင္တုိင္ ၇၆” ဇာတ္ကားမွ အစျပဳ၍ သရဲတေစၧဇာတ္ကားမ်ား တစ္ေခတ္ ျပန္ထလာခဲ့သည္။ ယင္းမွာ သရဲကားမ်ားကို ေစ်းကြက္က ေတာင္းဆုိလာခ်ိန္ႏွင့္အခ်ိန္ကိုက္ပင္ ၂၀၁၁ ဒီဇင္ဘာလမွစ၍ ဆင္ဆာစည္းကမ္းခ်က္အခ်ဳိ႕ကို ေျဖေလွ်ာ့လိုက္ရာ သရဲတေစၧဇာတ္ကားမ်ား တလေဟာထြက္ရွိလာသည္။ 

ဆင္ဆာေျဖေလွ်ာ့မႈအလြန္တြင္ သရဲကားမ်ားနည္းတူ ျဖစ္ရပ္မွန္ဇာတ္လမ္းမ်ား၊ ခ်စ္ခန္း၊ ႀကဳိက္ခန္းမ်ား ပိုမိုအတင့္ရဲလာကာ ယခင္မေတြ႕ရေသာ ဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားပါရွိေသာ ဇာတ္လမ္းမ်ား ခပ္စိပ္စိပ္ထြက္လာသည္။

သရဲကားမ်ားကို ထုတ္လုပ္ေရးတိုက္မ်ားက စရိတ္နည္းနည္းျဖင့္ ကန္ထ႐ိုက္ေပးကာ သံုးရက္ႏွင့္ တစ္ကားအၿပီး႐ိုက္ကူးလာသည္။ ယင္းဇာတ္ကားမ်ားကို နယ္ၿမိဳ႕မ်ားက တစ္ခဲနက္အားေပးလာရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေပၚတြင္မၾကားဖူးေသာ မင္းသားမင္းသမီးမ်ားမွာ နယ္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္ေနၾကသည္။ 

“နယ္မွာ အခုအေပါက္ဆံုးမင္းသားကေတာ့ဂ်ိမ္းစ္ပဲ။ သူထူးစံနဲ႔ ဆင္တယ္ေလ” ဟု ၃၅ လမ္းရွိ နယ္ၾကိဳက္ကားမ်ား  ထုတ္လုပ္ သည့္ Golden Spider  ထုတ္လုပ္ေရးမွ ဦးတင္ကိုကေျပာသည္။ ထိုသရဲကားမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာ ဗီဒီယိုဇာတ္ကားမ်ားကို ပရိသတ္မ်ားက ေ၀ဖန္လာသူမ်ားလည္းရွိ သည္။ “သရဲကားေတြကေၾကာက္ဖို႔လည္း မေကာင္းဘူး။ ရယ္စရာႀကီးေတြ” ဟု အသက္ ၂၃ ႏွစ္ အရြယ္အမ်ဳိးသမီး  ပရိသတ္တစ္ဦးက ေျပာသည္။

သို႔ေသာ္ ဗီဒီယိုေစ်းကြက္အေခၚေအာက္ကားဟု သတ္မွတ္ထားေသာ ယင္းဇာတ္ကားမ်ားက ဗီဒီယုိထုတ္လုပ္ေရးမွ ေအာက္ေျခလူတန္းစားမ်ား ေန႔စဥ္ထမင္းစားႏိုင္ရန္  ဖန္တီးေပးေနျပန္သည္။ 

ထုိဇာတ္ကားမ်ားတြင္ အေပၚကားမ်ားကဲ့သို႔မင္းသား၊ မင္းသမီးေၾကးနင့္ေနေအာင္ေပးရန္မလို၊ ဇာတ္ၫႊန္းကို  စာေရးဆရာမ်ားထံမွ သိန္းခ်ီေပး ၀ယ္စရာမလို၊ ကြန္ပ်ဴတာအထူးျပဳလုပ္ခ်က္အတြက္ ပညာရွင္ကို ေစ်းႀကီးေပးငွား
ရန္မလို၊ ႐ႈတင္တစ္မနက္ခင္းေလးအတြင္း နံနက္၁၁ နာရီမေက်ာ္ခင္မွာပင္ အခန္းစဥ္ ၈ ခန္းေလာက္႐ိုက္ႏုိင္သည္။ ဗီဒီယိုတစ္ကားလံုးစာ ကုန္က်စရိတ္သိန္း ၂၅၀ ခန္႔ရွိေနခ်ိန္တြင္ ေအာက္ကားထုတ္လုပ္ေရးတိုက္မ်ားက တစ္ကားလံုး
စာ ၁၅ သိန္းႏွင့္႐ိုက္ႏုိင္သည္။ 

ကန္ထ႐ိုက္ယူ႐ိုက္ကူးမည့္ ဒါ႐ိုက္တာက ႐ိုက္လိုသည့္ ၀ါသနာရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္သစ္ကေလးမ်ား၏ စိုက္ထုတ္ပူးေပါင္းမႈျဖင့္စရိတ္ကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် ခ်ဳံ႕႐ိုက္သည္။ အလြန္ဆံုးငါးရက္ခန္႔အၾကာတြင္ ထုတ္လုပ္ေရးတုိက္ဆီ တည္းျဖတ္ၿပီး ေခြအေခ်ာကိုအၿပီးအပ္သည္။

“႐ိုက္တဲ့သူေတြမွာ စုမိေဆာင္းမိေတာ့မရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ထမင္းေတာ့မငတ္ဘူးေပါ့” ဟု ႐ႈတင္မန္ေနဂ်ာ ကိုဆာမိကရွင္း ျပသည္။

စူပါမင္းသားမ်ား၏ မူပိုင္ေၾကး က်ပ္သိန္းငါးဆယ္၊ ေျခာက္ဆယ္ေပါက္ေနခ်ိန္တြင္ ေအာက္ကားမ်ားက ငါးသိန္းခန႔္ရသည္။  ထုတ္လုပ္ေရးတုိက္ေလးမ်ားမွာ ေငြရင္းစိုက္ထုတ္မႈ နည္းပါး၍ ခ်က္ခ်င္းေငြေပၚသည့္  ဇာတ္ကေလးမ်ား ရွာ႐ိုက္ရင္းျဖင့္ ေအာက္ကားေစ်းကြက္ ေပၚေပါက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ “ဆယ္သိန္းေလာက္
ရင္းရင္ ႏွစ္ေသာင္းေလာက္ေတာ့ က်ိန္းေသျပန္ျမတ္တယ္။ အျမတ္မမ်ားေပမယ့္ ေအာက္ကားေတြေၾကာင့္ အဖြဲ႕သားေတြ ထမင္းပံုမွန္စားေနရတယ္” ဟု ႐ႈတင္မန္ေနဂ်ာ ကိုဆာမိကေျပာသည္။ 

ေအာက္ကားမ်ားအတြက္ ဇာတ္လမ္းမွာလည္း မရွားလွ။ သတင္းဂ်ာနယ္မ်ားပါ ထူးထူးျခားျခား သဘာ၀လြန္ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ နယ္အႏွံ႕က ထူးျခားဆန္းၾကယ္ျဖစ္ရပ္မ်ားကို သတင္းတစ္စေလာက္ ရ႐ံုျဖင့္ တစ္ဇာတ္လံုးစာ ဖန္တီးႏုိင္သည္။ 

“ယင္ေကာင္၀င္စားကားေတာင္ရွိတယ္” ဟု သရဲခန္းမွာ အမ်ားဆုံးသ႐ုပ္ေဆာင္ရေသာ ကိုခ်က္ႀကီးကေျပာသည္။ 

အဖြဲ႕သားတစ္ေယာက္၏ တစ္ကားလံုးစာ ၀င္ေငြမွာ ေသာင္းဂဏန္းသာေပးရသည္။ “သရဲလုပ္ရတာ ေန႔ခင္းဘက္ဆို  သိပ္မေၾကာက္ဘူး။ ညဘက္ဆုိ ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔လုပ္ရတာ” ဟု  သရဲကို အရမ္းေၾကာက္ေသာ္လည္း ၀မ္းေရးအရ သရဲဇာတ္႐ုပ္လုပ္ရသည့္ ဇာတ္ရံ ကိုဖိုးသဲကေျပာသည္။ 

“သရဲျဖစ္ေနတဲ့ ကိုယ့္႐ုပ္ကိုယ္ ၾကည့္ၿပီးရယ္ခ်င္တယ္” ဟု ဆုိသူက ဇာတ္ရံကိုခ်က္ႀကီး ျဖစ္သည္။  
သရဲတေစၧလူ၀င္စား ဇာတ္ကားမ်ားေၾကာင့္ ဗီဒီယုိေစ်းကြက္တြင္ ပုိနိမ့္က်ႏုိင္သည္ဆုိေသာ ေ၀ဖန္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ သ႐ုပ္ေဆာင္ အာကာျမင့္ေအာင္က ယခုကဲ့သို႔ ေျပာသည္။ “ေအာက္ကားေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဇာတ္ကားတစ္ ကားကိုေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္နဲ႔ ပိုက္ဆံကိုမၾကည့္ဘဲ အႏုပညာေျမာက္ေအာင္ လုပ္ရင္ေကာင္းမွာပဲ” 

စူပါမင္းသားမ်ားပင္ ေစ်းကြက္အ၀ယ္ ေႏွးေနခ်ိန္တြင္ ေအာက္ကားမ်ားေၾကာင့္ ေစ်းကြက္ပ်က္သည္ဟု   အျပစ္မတင္သင့္ ေၾကာင္း၊ တစ္ပတ္လွ်င္ ကားႏွစ္ဆယ္ခန႔္ ထြက္ေနရာ ၀ယ္လိုအားႏွင့္ေရာင္းလိုအား မမွ်တမႈေၾကာင့္
သာ ေစ်းကြက္က်ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဦးတင္ကိုကေျပာသည္။ “ကားထုတ္ အရမ္းမ်ားေတာ့ ေစ်းေလွ်ာ့ေရာင္းရေရာ။ အဲဒီမွာေစ်းကြက္ပ်က္တာ” ဟု ၄င္းကေျပာသည္။ သရဲကားနည္းတူ ပြင့္လင္းလြန္လာေသာ ဇာတ္၀င္ကားအခ်ဳိ႕ကုိ ေ၀ဖန္သူမ်ားလည္းရွိသည္။

မၾကာမီက ထြက္ရွိထားသည့္ အမ်ဳိးသမီး အဆုိေတာ္ႏွစ္ဦး၏ အမ္တီဗီမွာ ဆင္ဆာေခတ္လြန္ တင္ျပပံု စူးရဲလြန္း၍ လူငယ္ပိုင္း ပရိသတ္မ်ားၾကား ေ၀ဖန္မႈမ်ား ေပၚထြက္လာသည္။ မိန္းကေလးခ်င္း အခ်စ္ေတာ္ထားသည့္ပံုစံ၊ မိန္းကေလးမ်ား ေဆးလိပ္ေသာက္၊ ႏုိက္ကလပ္တက္သည့္ ျပကြက္မ်ား ပါ၀င္ေသာ အမ်ဳိးသမီးအဆုိေတာ္၏ ဂီတဗီဒီယိုမွာ အြန္လိုင္းေပၚထိ ဂယက္ထခဲ့သည္။ “မိန္းကေလးခ်င္းခ်င္း ႀကိဳက္ေနတဲ့ပံုစံ ႐ိုက္ထားတာ ရြံဖို႔ေကာင္းတယ္” ဟု အသက္ ၁၈ ႏွစ္အရြယ္ GTC ေက်ာင္းသူ  မျမတ္သီရိမိုးက ေျပာသည္။

“ဒီလိုသီခ်င္းေခြေတြဆိုတာ ကေလးေတြကအစ ၾကည့္တာေလ။ သူတုိ႔အဲဒီလိုေတြ ႐ိုက္ေတာ့ အတုယူမွားမွာေပါ့” ဟု အေ၀းသင္ေက်ာင္းသားတစ္ဦးက ေျပာသည္။ ေ၀ဖန္မႈမ်ားရွိသလို ေထာက္ခံႀကိဳဆိုၾကသည့္ ေယာက်ာ္းေလးပရိသတ္အခ်ဳိ႕ကမူ “ႏိုင္ငံျခား အမ္တီဗီေတြက ဒီထက္ ဆယ္ဆေလာက္ေတာင္ ဆုိးတာ။ ဒါေလာက္ေတာ့ လက္ခံႏုိင္တယ္” ဟု အသက္ ၁၈ ႏွစ္အရြယ္ အဂၤလိပ္စာေမဂ်ာမွ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးကေျပာသည္။

သရဲတေစၧေခတ္မထခင္က ဖိုက္တင္ႏွင့္အက္ရွင္ ေတာ္လွန္ေရးစသည့္ ဇာတ္ၾကမ္းကားမ်ားကို တစိုက္မတ္မတ္အားေပးလာေသာ ပရိသတ္မွာ ယခုအခ်ိန္တြင္ သရဲမွသရဲ၊ ျဖစ္ရပ္မွန္သာ ျဖစ္ပါေစ၊ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေအာင္သာ ႐ိုက္ျပႏုိင္ပါက နယ္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္သာမက ရန္ကုန္ရွိ အခ်ဳိ႕ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ပါ ေခြဆုိင္တက္မဆိုးလွ ဟုေခြဆိုင္မ်ားက ေျပာသည္။ 

“အခုေအာက္ကားေတြပါ ၀ယ္ေနရတယ္။ သရဲကားေတြက အငွားရဆံုးပဲ” ဟု အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ခ်ယ္ရီအေခြငွားဆိုင္ရွင္ကေျပာသည္။ သရဲေရစီးေၾကာင္းထဲသို႔ နယ္ႀကိဳက္သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားသာမက နာမည္ရသ႐ုပ္ေဆာင္ႀကီးမ်ားပါ ၀င္တုိးလာၾကရာ စူပါမင္းသားတုိ႔ ႐ိုက္ေသာကားမ်ားကုိ ေတာေရာၿမိဳ႕ပါမက်န္ တစ္ခဲနက္အားေပးလာၾကသည္။ 

“တစ္ပတ္ကို သရဲကားက ခုနစ္ကားေလာက္ ထြက္တယ္။ မင္းေမာ္ကြန္းတို႔၊ ေက်ာ္ရဲေအာင္တို႔ ႐ိုက္တဲ့ကားေတြဆုိပိုေတာင္ ငွားရတယ္။ ကေလးေတြ ပိုႀကိဳက္ၾကတယ္” ဟု အင္းစိန္ရြာမမွ MP  ေခြဆိုင္ရွင္ ကိုစိုးမင္းက  ေျပာသည္။

သရဲကားမ်ား ႐ိုးအီလာခ်ိန္တြင္ ျဖစ္ရပ္မွန္လူ၀င္စားမ်ား၊ တိရစၧာန္၀င္စားဇာတ္မ်ား ေျပာင္း႐ိုက္လာၾကသည္။ ယင္းဇာတ္
မ်ား အပ္ေၾကာင္းထပ္လာခ်ိန္တြင္ ဇာတ္လမ္းေရစီးေၾကာင္းက ေျပာင္းလဲစျပဳေနၿပီဟု ေအာက္ကားထုတ္လုပ္သူမ်ားက ေျပာလာၾကသည္။ 

“အခု သရဲမ႐ိုက္သေလာက္ ျပန္ျဖစ္လာၿပီ။ ဖိုက္တင္ဘက္ကိုေျပာင္းခ်င္ေနၿပီ” ဟု နယ္ႀကိဳက္ကားမ်ား ႐ိုက္ကူးသည့္ ဒါ႐ိုက္တာေ၀လင္းကေျပာသည္။ 

လက္ရွိတြင္ ၃၅ လမ္းေစ်းကြက္၌ မၾကာမီရက္ပိုင္းက ထြက္ရွိထားေသာ စီအိုင္ဒီဘဦးဇာတ္ကားမွာ ေစ်းကြက္တြင္း လႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္ရွိေနရာ မႈခင္းႏြယ္ေသာ အက္ရွင္ဇာတ္ၾကမ္းကားမ်ားဆီသို႔ တစ္ပတ္ျပန္လည္လာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေအာက္ကားထုတ္လုပ္သူတုိ႔က ေစ်းကြက္ကို ခန္႔မွန္းလာၾကသည္။ 

ေရစီးေၾကာင္းဘယ္လို ေျပာင္းလဲပါေစ၊ ေရစုန္ရာ လိုက္ပါမည့္ ကိုခ်က္ႀကီးတို႔လို ဇာတ္ရံမ်ားကေတာ့ ႐ိုက္ကြင္းရွိသည့္အခ်ိန္ ေခၚ႐ိုက္ခံရန္ အသင့္အေနအထားျဖင့္ မိုးလင္းမွ မိုးခ်ဳပ္ ၃၅ လမ္းတစ္၀ိုက္ရွိ လမ္းေဘး လက္ဖက္ရည္ဆုိင္တြင္ ဘ၀တူ ေလာကသားမ်ားႏွင့္အတူ ျဖတ္သန္းေနၾကသည္သာ ျဖစ္သည္။  

ဓာတ္ပုံ- ေက်ာ္ဇင္သန္း

 ေရးသားသူ- သတင္းအဖဲြ႕

“သခၤ်ဳိင္းေစာင့္စံအိမ္”၊ “သုသာန္ေစာင့္မဖဲ၀ါ”၊ “သရဲမလင္”၊ “တစ္နပ္စားခင္မႈန္”၊ “...ျခေတာင္ပို႔ၿဖဳိ၍ ၾကမၼာဆိုးႏွင့္
ေသၾကသူမ်ား”၊ “၀က္မိစာ”၊ “အေမကို ပစ္မွားတဲ့ဘီလူး၀င္စားသား”၊ “မကၽြတ္မလြတ္ေက်ာ္မမ”၊ “လက္ျပတ္၀င္စား မလွရီ”

ျမန္မာ ဗီဒီယိုေစ်းကြက္ ဗဟုိခ်က္ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕လယ္ ၃၅ လမ္းႏွင့္ ၃၆ လမ္းရွိ ဗီဒီယိုလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ေၾကာ္ျငာထားေသာ ဇာတ္ကားဆိုင္းဘုတ္အမည္မ်ားျဖစ္၏



“သရဲကားေတြခ်ည္းပဲေနာ္” “ေအး သရဲေခတ္ေရာက္ေနၿပီေလ” ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ ၃၆ လမ္း တြင္းသို႔ ျဖတ္ေလွ်ာက္လာသည့္ သားအမိ ႏွစ္ဦးထံမွ ထြက္ေပၚလာေသာ စကားသံျဖစ္သည္။

လြန္ခဲ့သည့္တစ္ႏွစ္ေက်ာ္က တရားမ၀င္ပ်ံ႕ႏွံ႕ခဲ့ေသာ “မုိင္တုိင္ ၇၆” ဇာတ္ကားမွ အစျပဳ၍ သရဲတေစၧဇာတ္ကားမ်ား တစ္ေခတ္ ျပန္ထလာခဲ့သည္။ ယင္းမွာ သရဲကားမ်ားကို ေစ်းကြက္က ေတာင္းဆုိလာခ်ိန္ႏွင့္အခ်ိန္ကိုက္ပင္ ၂၀၁၁ ဒီဇင္ဘာလမွစ၍ ဆင္ဆာစည္းကမ္းခ်က္အခ်ဳိ႕ကို ေျဖေလွ်ာ့လိုက္ရာ သရဲတေစၧဇာတ္ကားမ်ား တလေဟာထြက္ရွိလာသည္။

ဆင္ဆာေျဖေလွ်ာ့မႈအလြန္တြင္ သရဲကားမ်ားနည္းတူ ျဖစ္ရပ္မွန္ဇာတ္လမ္းမ်ား၊ ခ်စ္ခန္း၊ ႀကဳိက္ခန္းမ်ား ပိုမိုအတင့္ရဲလာကာ ယခင္မေတြ႕ရေသာ ဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားပါရွိေသာ ဇာတ္လမ္းမ်ား ခပ္စိပ္စိပ္ထြက္လာသည္။

သရဲကားမ်ားကို ထုတ္လုပ္ေရးတိုက္မ်ားက စရိတ္နည္းနည္းျဖင့္ ကန္ထ႐ိုက္ေပးကာ သံုးရက္ႏွင့္ တစ္ကားအၿပီး႐ိုက္ကူးလာသည္။ ယင္းဇာတ္ကားမ်ားကို နယ္ၿမိဳ႕မ်ားက တစ္ခဲနက္အားေပးလာရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေပၚတြင္မၾကားဖူးေသာ မင္းသားမင္းသမီးမ်ားမွာ နယ္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္ေနၾကသည္။

“နယ္မွာ အခုအေပါက္ဆံုးမင္းသားကေတာ့ဂ်ိမ္းစ္ပဲ။ သူထူးစံနဲ႔ ဆင္တယ္ေလ” ဟု ၃၅ လမ္းရွိ နယ္ၾကိဳက္ကားမ်ား ထုတ္လုပ္ သည့္ Golden Spider ထုတ္လုပ္ေရးမွ ဦးတင္ကိုကေျပာသည္။ ထိုသရဲကားမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာ ဗီဒီယိုဇာတ္ကားမ်ားကို ပရိသတ္မ်ားက ေ၀ဖန္လာသူမ်ားလည္းရွိ သည္။ “သရဲကားေတြကေၾကာက္ဖို႔လည္း မေကာင္းဘူး။ ရယ္စရာႀကီးေတြ” ဟု အသက္ ၂၃ ႏွစ္ အရြယ္အမ်ဳိးသမီး ပရိသတ္တစ္ဦးက ေျပာသည္။

သို႔ေသာ္ ဗီဒီယိုေစ်းကြက္အေခၚေအာက္ကားဟု သတ္မွတ္ထားေသာ ယင္းဇာတ္ကားမ်ားက ဗီဒီယုိထုတ္လုပ္ေရးမွ ေအာက္ေျခလူတန္းစားမ်ား ေန႔စဥ္ထမင္းစားႏိုင္ရန္ ဖန္တီးေပးေနျပန္သည္။

ထုိဇာတ္ကားမ်ားတြင္ အေပၚကားမ်ားကဲ့သို႔မင္းသား၊ မင္းသမီးေၾကးနင့္ေနေအာင္ေပးရန္မလို၊ ဇာတ္ၫႊန္းကို စာေရးဆရာမ်ားထံမွ သိန္းခ်ီေပး ၀ယ္စရာမလို၊ ကြန္ပ်ဴတာအထူးျပဳလုပ္ခ်က္အတြက္ ပညာရွင္ကို ေစ်းႀကီးေပးငွား
ရန္မလို၊ ႐ႈတင္တစ္မနက္ခင္းေလးအတြင္း နံနက္၁၁ နာရီမေက်ာ္ခင္မွာပင္ အခန္းစဥ္ ၈ ခန္းေလာက္႐ိုက္ႏုိင္သည္။ ဗီဒီယိုတစ္ကားလံုးစာ ကုန္က်စရိတ္သိန္း ၂၅၀ ခန္႔ရွိေနခ်ိန္တြင္ ေအာက္ကားထုတ္လုပ္ေရးတိုက္မ်ားက တစ္ကားလံုး
စာ ၁၅ သိန္းႏွင့္႐ိုက္ႏုိင္သည္။

ကန္ထ႐ိုက္ယူ႐ိုက္ကူးမည့္ ဒါ႐ိုက္တာက ႐ိုက္လိုသည့္ ၀ါသနာရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္သစ္ကေလးမ်ား၏ စိုက္ထုတ္ပူးေပါင္းမႈျဖင့္စရိတ္ကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် ခ်ဳံ႕႐ိုက္သည္။ အလြန္ဆံုးငါးရက္ခန္႔အၾကာတြင္ ထုတ္လုပ္ေရးတုိက္ဆီ တည္းျဖတ္ၿပီး ေခြအေခ်ာကိုအၿပီးအပ္သည္။

“႐ိုက္တဲ့သူေတြမွာ စုမိေဆာင္းမိေတာ့မရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ထမင္းေတာ့မငတ္ဘူးေပါ့” ဟု ႐ႈတင္မန္ေနဂ်ာ ကိုဆာမိကရွင္း ျပသည္။

စူပါမင္းသားမ်ား၏ မူပိုင္ေၾကး က်ပ္သိန္းငါးဆယ္၊ ေျခာက္ဆယ္ေပါက္ေနခ်ိန္တြင္ ေအာက္ကားမ်ားက ငါးသိန္းခန႔္ရသည္။ ထုတ္လုပ္ေရးတုိက္ေလးမ်ားမွာ ေငြရင္းစိုက္ထုတ္မႈ နည္းပါး၍ ခ်က္ခ်င္းေငြေပၚသည့္ ဇာတ္ကေလးမ်ား ရွာ႐ိုက္ရင္းျဖင့္ ေအာက္ကားေစ်းကြက္ ေပၚေပါက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ “ဆယ္သိန္းေလာက္
ရင္းရင္ ႏွစ္ေသာင္းေလာက္ေတာ့ က်ိန္းေသျပန္ျမတ္တယ္။ အျမတ္မမ်ားေပမယ့္ ေအာက္ကားေတြေၾကာင့္ အဖြဲ႕သားေတြ ထမင္းပံုမွန္စားေနရတယ္” ဟု ႐ႈတင္မန္ေနဂ်ာ ကိုဆာမိကေျပာသည္။

ေအာက္ကားမ်ားအတြက္ ဇာတ္လမ္းမွာလည္း မရွားလွ။ သတင္းဂ်ာနယ္မ်ားပါ ထူးထူးျခားျခား သဘာ၀လြန္ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ နယ္အႏွံ႕က ထူးျခားဆန္းၾကယ္ျဖစ္ရပ္မ်ားကို သတင္းတစ္စေလာက္ ရ႐ံုျဖင့္ တစ္ဇာတ္လံုးစာ ဖန္တီးႏုိင္သည္။

“ယင္ေကာင္၀င္စားကားေတာင္ရွိတယ္” ဟု သရဲခန္းမွာ အမ်ားဆုံးသ႐ုပ္ေဆာင္ရေသာ ကိုခ်က္ႀကီးကေျပာသည္။

အဖြဲ႕သားတစ္ေယာက္၏ တစ္ကားလံုးစာ ၀င္ေငြမွာ ေသာင္းဂဏန္းသာေပးရသည္။ “သရဲလုပ္ရတာ ေန႔ခင္းဘက္ဆို သိပ္မေၾကာက္ဘူး။ ညဘက္ဆုိ ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔လုပ္ရတာ” ဟု သရဲကို အရမ္းေၾကာက္ေသာ္လည္း ၀မ္းေရးအရ သရဲဇာတ္႐ုပ္လုပ္ရသည့္ ဇာတ္ရံ ကိုဖိုးသဲကေျပာသည္။

“သရဲျဖစ္ေနတဲ့ ကိုယ့္႐ုပ္ကိုယ္ ၾကည့္ၿပီးရယ္ခ်င္တယ္” ဟု ဆုိသူက ဇာတ္ရံကိုခ်က္ႀကီး ျဖစ္သည္။
သရဲတေစၧလူ၀င္စား ဇာတ္ကားမ်ားေၾကာင့္ ဗီဒီယုိေစ်းကြက္တြင္ ပုိနိမ့္က်ႏုိင္သည္ဆုိေသာ ေ၀ဖန္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ သ႐ုပ္ေဆာင္ အာကာျမင့္ေအာင္က ယခုကဲ့သို႔ ေျပာသည္။ “ေအာက္ကားေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဇာတ္ကားတစ္ ကားကိုေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္နဲ႔ ပိုက္ဆံကိုမၾကည့္ဘဲ အႏုပညာေျမာက္ေအာင္ လုပ္ရင္ေကာင္းမွာပဲ”

စူပါမင္းသားမ်ားပင္ ေစ်းကြက္အ၀ယ္ ေႏွးေနခ်ိန္တြင္ ေအာက္ကားမ်ားေၾကာင့္ ေစ်းကြက္ပ်က္သည္ဟု အျပစ္မတင္သင့္ ေၾကာင္း၊ တစ္ပတ္လွ်င္ ကားႏွစ္ဆယ္ခန႔္ ထြက္ေနရာ ၀ယ္လိုအားႏွင့္ေရာင္းလိုအား မမွ်တမႈေၾကာင့္
သာ ေစ်းကြက္က်ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဦးတင္ကိုကေျပာသည္။ “ကားထုတ္ အရမ္းမ်ားေတာ့ ေစ်းေလွ်ာ့ေရာင္းရေရာ။ အဲဒီမွာေစ်းကြက္ပ်က္တာ” ဟု ၄င္းကေျပာသည္။ သရဲကားနည္းတူ ပြင့္လင္းလြန္လာေသာ ဇာတ္၀င္ကားအခ်ဳိ႕ကုိ ေ၀ဖန္သူမ်ားလည္းရွိသည္။

မၾကာမီက ထြက္ရွိထားသည့္ အမ်ဳိးသမီး အဆုိေတာ္ႏွစ္ဦး၏ အမ္တီဗီမွာ ဆင္ဆာေခတ္လြန္ တင္ျပပံု စူးရဲလြန္း၍ လူငယ္ပိုင္း ပရိသတ္မ်ားၾကား ေ၀ဖန္မႈမ်ား ေပၚထြက္လာသည္။ မိန္းကေလးခ်င္း အခ်စ္ေတာ္ထားသည့္ပံုစံ၊ မိန္းကေလးမ်ား ေဆးလိပ္ေသာက္၊ ႏုိက္ကလပ္တက္သည့္ ျပကြက္မ်ား ပါ၀င္ေသာ အမ်ဳိးသမီးအဆုိေတာ္၏ ဂီတဗီဒီယိုမွာ အြန္လိုင္းေပၚထိ ဂယက္ထခဲ့သည္။ “မိန္းကေလးခ်င္းခ်င္း ႀကိဳက္ေနတဲ့ပံုစံ ႐ိုက္ထားတာ ရြံဖို႔ေကာင္းတယ္” ဟု အသက္ ၁၈ ႏွစ္အရြယ္ GTC ေက်ာင္းသူ မျမတ္သီရိမိုးက ေျပာသည္။

“ဒီလိုသီခ်င္းေခြေတြဆိုတာ ကေလးေတြကအစ ၾကည့္တာေလ။ သူတုိ႔အဲဒီလိုေတြ ႐ိုက္ေတာ့ အတုယူမွားမွာေပါ့” ဟု အေ၀းသင္ေက်ာင္းသားတစ္ဦးက ေျပာသည္။ ေ၀ဖန္မႈမ်ားရွိသလို ေထာက္ခံႀကိဳဆိုၾကသည့္ ေယာက်ာ္းေလးပရိသတ္အခ်ဳိ႕ကမူ “ႏိုင္ငံျခား အမ္တီဗီေတြက ဒီထက္ ဆယ္ဆေလာက္ေတာင္ ဆုိးတာ။ ဒါေလာက္ေတာ့ လက္ခံႏုိင္တယ္” ဟု အသက္ ၁၈ ႏွစ္အရြယ္ အဂၤလိပ္စာေမဂ်ာမွ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးကေျပာသည္။

သရဲတေစၧေခတ္မထခင္က ဖိုက္တင္ႏွင့္အက္ရွင္ ေတာ္လွန္ေရးစသည့္ ဇာတ္ၾကမ္းကားမ်ားကို တစိုက္မတ္မတ္အားေပးလာေသာ ပရိသတ္မွာ ယခုအခ်ိန္တြင္ သရဲမွသရဲ၊ ျဖစ္ရပ္မွန္သာ ျဖစ္ပါေစ၊ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေအာင္သာ ႐ိုက္ျပႏုိင္ပါက နယ္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္သာမက ရန္ကုန္ရွိ အခ်ဳိ႕ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ပါ ေခြဆုိင္တက္မဆိုးလွ ဟုေခြဆိုင္မ်ားက ေျပာသည္။

“အခုေအာက္ကားေတြပါ ၀ယ္ေနရတယ္။ သရဲကားေတြက အငွားရဆံုးပဲ” ဟု အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ခ်ယ္ရီအေခြငွားဆိုင္ရွင္ကေျပာသည္။ သရဲေရစီးေၾကာင္းထဲသို႔ နယ္ႀကိဳက္သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားသာမက နာမည္ရသ႐ုပ္ေဆာင္ႀကီးမ်ားပါ ၀င္တုိးလာၾကရာ စူပါမင္းသားတုိ႔ ႐ိုက္ေသာကားမ်ားကုိ ေတာေရာၿမိဳ႕ပါမက်န္ တစ္ခဲနက္အားေပးလာၾကသည္။

“တစ္ပတ္ကို သရဲကားက ခုနစ္ကားေလာက္ ထြက္တယ္။ မင္းေမာ္ကြန္းတို႔၊ ေက်ာ္ရဲေအာင္တို႔ ႐ိုက္တဲ့ကားေတြဆုိပိုေတာင္ ငွားရတယ္။ ကေလးေတြ ပိုႀကိဳက္ၾကတယ္” ဟု အင္းစိန္ရြာမမွ MP ေခြဆိုင္ရွင္ ကိုစိုးမင္းက ေျပာသည္။

သရဲကားမ်ား ႐ိုးအီလာခ်ိန္တြင္ ျဖစ္ရပ္မွန္လူ၀င္စားမ်ား၊ တိရစၧာန္၀င္စားဇာတ္မ်ား ေျပာင္း႐ိုက္လာၾကသည္။ ယင္းဇာတ္
မ်ား အပ္ေၾကာင္းထပ္လာခ်ိန္တြင္ ဇာတ္လမ္းေရစီးေၾကာင္းက ေျပာင္းလဲစျပဳေနၿပီဟု ေအာက္ကားထုတ္လုပ္သူမ်ားက ေျပာလာၾကသည္။

“အခု သရဲမ႐ိုက္သေလာက္ ျပန္ျဖစ္လာၿပီ။ ဖိုက္တင္ဘက္ကိုေျပာင္းခ်င္ေနၿပီ” ဟု နယ္ႀကိဳက္ကားမ်ား ႐ိုက္ကူးသည့္ ဒါ႐ိုက္တာေ၀လင္းကေျပာသည္။

လက္ရွိတြင္ ၃၅ လမ္းေစ်းကြက္၌ မၾကာမီရက္ပိုင္းက ထြက္ရွိထားေသာ စီအိုင္ဒီဘဦးဇာတ္ကားမွာ ေစ်းကြက္တြင္း လႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္ရွိေနရာ မႈခင္းႏြယ္ေသာ အက္ရွင္ဇာတ္ၾကမ္းကားမ်ားဆီသို႔ တစ္ပတ္ျပန္လည္လာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေအာက္ကားထုတ္လုပ္သူတုိ႔က ေစ်းကြက္ကို ခန္႔မွန္းလာၾကသည္။

ေရစီးေၾကာင္းဘယ္လို ေျပာင္းလဲပါေစ၊ ေရစုန္ရာ လိုက္ပါမည့္ ကိုခ်က္ႀကီးတို႔လို ဇာတ္ရံမ်ားကေတာ့ ႐ိုက္ကြင္းရွိသည့္အခ်ိန္ ေခၚ႐ိုက္ခံရန္ အသင့္အေနအထားျဖင့္ မိုးလင္းမွ မိုးခ်ဳပ္ ၃၅ လမ္းတစ္၀ိုက္ရွိ လမ္းေဘး လက္ဖက္ရည္ဆုိင္တြင္ ဘ၀တူ ေလာကသားမ်ားႏွင့္အတူ ျဖတ္သန္းေနၾကသည္သာ ျဖစ္သည္။

ဓာတ္ပုံ- ေက်ာ္ဇင္သန္း

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။