KhingKhing Su shared Zaw Win's photo.
ဆရာၾကီး ေမာင္စြမ္းရည္ သြန္သင္တဲ့ ဟီးရိုးေ၀ါရွစ္ (သူရဲေကာင္းကို ပုဂၢိဳလ္ေရးကိုးကြယ္မႈ) ဟာ ဆရာေရးျပီးရွင္းျပတာ အလြန္ ေကာင္းပါတယ္။ ပညာေခတ္ၾကီးတြင္ မိမိကိုယ္ရည္ကိုယ...္ေသြးတိုးတက္ရန္၊ မွီခိုသူ အျဖစ္ ေမွးမလိုက္ရန္၊ မအေအာင္ မဒူ ေအာင္ မေၾကာင္ေအာင္ သမိုင္းကို ေစ့ေစ့စံုစံုသိရွိရန္ မိမိဘဝရဲ့ ပညာေရး စီးပြါးေရး လူမႈေရး ဘာသာေရး ႏိုင္ငံေရး ေလာက ဓမၼ ရာဇေရး အဖက္ဖက္ ဘက္စုံ တိုးတက္မႈမ်ားကိုပါ ၾကိဳးစားၾကဖို႕ကိုပါ လူငယ္မ်ားကို က်ေနာ္တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။ ေနာက္လိုက္ေကာင္းျဖစ္ရန္ သူရဲေကာင္းကိုခ်ည္းအားကိုးေန႐ံု မရေၾကာင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္
ေဟာေျပာဖူးပါတယ္။ ဟီးရိုးေ၀ါရွစ္ ႐ံုတင္မက `အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ´ အထၳာဟိ မိမိကိုယ္သာကိုးကြယ္ရာ မိမိကိုယ္တိုင္ အားထုတ္၍ လုပ္ေဆာင္ၾကရန္ ကိုပါ ပူးတြဲတိုက္တြန္းအပ္ပါတယ္။
------------------------------ ------------------------------ ------------------------------ ----------------------------
ဘာလဲဟဲ့ ဟီးရိုးေ၀ါရွစ္
ေမာင္စြမ္းရည္
ဗမာစကားရွိရက္နဲ႕ အဂၤလိပ္စကားလံုးကို သံုးဖို႕က်ေနာ္၀ါသနာမပါပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ဒီအေၾကာင္းကိုေျပာၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ‘ဟီး႐ိုးေ၀ါရွစ္။ ဟီ႐ိုးေ၀ါရွစ္နဲ႕ တရွစ္တည္း ရွစ္ေနၾကလို႕သူတို႕ ေျပာေနဆိုေနၾကတဲ့စကားကို ေပၚလြင္ေအာင္လို႕သူတို႕ေလသံလုိက ္ၿပီး‘ဟီးရိုးေ၀ါရွစ္’ လုပ္လုိက္ရတာကို ခြင့္လြတ္ပါ၊ကဲ။ သူတို႕ ဘယ္လို ေျပာတယ္ဆိုတာ ေခါက္ထားလိုက္ၾကပါဦးစို႕။သူတို ႕ ဘာ ေျပာတယ္ဆိုတာ အေရးၾကီးပါတယ္၊ ဟီးရိုးေ၀ါရွစ္ဆိုတာ အမ်ားသိေတာ္မူၾကတဲ့ အတိုင္း ‘သူရဲေကာင္းကိုးကြယ္မႈကို ေခၚတာပါပဲ၊
‘ဟီး႐ိုး’ဆိုတာသူရဲေကာင္းပါ၊ ေကာင္းတဲ့ အဓိပႁါယ္ေဆာင္ပါတယ္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို ‘ေနရွင္နယ္ ဟီး႐ိုးလို႕ေခၚ ၾကတယ္၊ အမ်ိဳးသားသူရဲေကာင္းတဲ့၊ အဲဒီလို ဘြဲ႕မ်ိဳးက ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႕ျပည္သူလူထုအတြက္ နည္းမွန္။လမ္းမွန္ျပရင္း သက္စြန္႕ၾကိဳးပမ္းအမႈထမ္းတတ္တဲ့ လူမ်ိဳးကိုမွ ေခၚတာပါ၊
သူ႕ရဲ႕ရဲစြမ္းသတၱိန႕ဲျပည္သူႈေကာ င္းက်ိဳးကို လုပ္တတ္တဲ့လူ။ ျပည္သူ႕ေကာင္းက်ိဳးကိုလုပ္ရာမွာ ရဲရင့္သူ။ ဘယ္လိုပဲေခၚေခၚ ေကာင္းတာဟာ ေကာင္းတာပါပဲ၊‘ကိုးကြယ္’တယ္ ဆိုတာကေတာ့ေကာ၊ ကိုးကြယ္တယ္ဆိုတာ တေယာက္ေယာက္ကို။ တခုခု ကို ကိုးကြယ္ယံုၾကည္တာပါပဲ၊ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ အားကိုး ယံုၾကည္ေလာက္တဲ့ အရည္အခ်င္းကို အားထား ခိုလႈံခ်င္လို႕ေပါ့၊သူရဲေကာင္းတ ေယာက္ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး လူထုၾကားထဲက ေပၚထြက္လာသလဲ၊သူရဲေကာင္းဆိုတာအလ ိုေလ်ာက္မိုးေပၚက က်လာတာရယ္လို႕မရွိပါဘူး၊ ေခတ္က ေတာင္းဆိုလို႕။ လူထုအတြက္ လိုအပ္ခ်က္အရ ေပၚထြက္လာရတာပါ၊တနည္းေျပာရရင္ သမိုင္းက ေတာင္းဆိုလို႕ ေပၚထြက္လာရတာ မဟုတ္လား၊
အဲဒီ သူရဲေကာင္းရဲ႕ အရည္အခ်င္းကလည္းမိုးေပၚက က်လာတာ မဟုတ္ေပဘူး၊ ဥဳံဖြမန္းလို႕ ျဖစ္လာတာ မဟုတ္ဘူး၊ တပြဲတိုး ထံုးမန္းစားလို႕ ျဖစ္လာတာ မဟုတ္ဘူး၊နတ္ေရကန္ထဲ ပစ္ခ်လိုက္လို႕ ျဖစ္လာတာလည္း မဟုတ္ေပဘူး၊ ႏိုင္ငံအတြက္ ခံစားခ်က္ေတြ။ ခံယူခ်က္ေတြ။ ေစတနာေတြကို တသက္လံုး။ တျဖည္းျဖည္း ‘ျဖည့္ဆည္း’လာခဲ့ရတာ၊ ထပ္ေျပာပါရေစ၊ အာဇာနည္ သူရဲေကာင္းဆိုတာ မိုးေပၚကက်လာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ‘ပါရမီျဖည့္ဆည္း’ လာခဲ့ရတာ၊ လူေတြက ကိုးကြယ္ရာကို အခ်ိန္မေရြး ရွာႀကံေနၾကတာေတာ့မဟုတ္ဘူး၊ လူေတြအားလံုးမွာ ဒုကၡဆင္းရဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးႀကံဳေနၾကရၿပီး အားကိုးရာမဲ့။ ကယ္မဲ့သူ ေ၀းေနတဲ့အခါမွ ကိုးကြယ္ရာရွာၾကတာပါ၊
သူရဲေကာင္းဆိုတာ လူတေယာက္။ ႏွစ္ေယာက္က ကိုးကြယ္ အားထားခ်င္လို႕ ေပၚလာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ေပဘူး၊ လူထုႀကီးက။ လူမ်ားစုၾကီးက လိုခ်င္တမ္းတမွ ေပၚထြက္လာတာမ်ိဳးပါ၊ လူထုႀကီးက။ လူမ်ားစုႀကီးက အားကိုးတာခံရတယ္ဆိုကတည္းက သူ႕မွာ အရည္အခ်င္း။ အစြမ္းအစ တစံုတရာ ရွိေနလို႕ပဲ ဆိုတာ ေသခ်ာေနပါၿပီ။၊လူထု ဒုကၡ ေရာက္ေနတဲ့ကာလမွာ သူရဲေကာင္းဆုိတာ တေယာက္တည္း ေပၚလာတာေတာ့မဟုတ္ဘူး၊ အေရးေတာ္ပံုကာလ တခုအတြင္းမွာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ ရဲ၀ံ့စြန္႕စားၿပီးလူထုႀကီးးရဲ႕ေ ရွ႕တန္းကို ေပၚထြက္လာသူေတြဟာအမ်ားၾကီးးပါပဲ ၊ အဲဒီလိုေရွ႕တန္း ထြက္လာၾကသူေတြထဲမွာ။ ေသရဲတဲ့သတၱိ။ စြန္႕လြတ္စြန္႕စားတဲ့သတၱိအျပင္။ အေတြးအေခၚ အသိအျမင္ကလည္း ရွိမွသာ စြန္႕စားသူ အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ ပိုၿပီးေပၚလြင္ ထင္ရွားလာတာမ်ိဳးပါ၊ အတိုခ်ဳပ္ကသတၱိေရာ။ဗ်တၱိေရာရွိမ ွ။ လက္ရံုးရည္ေရာ။ႏွလံုးရည္ေရာထူးခ ၽႊန္မွ ‘ခ်ြန္ထက္ခၽြန္’။ ‘မြန္ထက္မြန္’တဲ ့ သူရဲေကာင္း ျဖစ္လာရပါတယ္၊
ဒါေၾကာင့္လည္းပဲ လူအမ်ားက အဲဒီလုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြကို အားထားကိုးကြယ္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္၊ႏိ ုင္ငံတႏိုင္ငံမွာ သူရဲေကာင္းဆိုတာ အခ်ိန္မေရြး ကာလမေရြး ရွိေနတာမ်ိဳးမွ မဟုတ္ပဲကလား၊ သမိုင္းတေကြ႕ေကြ႕က်မွ ေပၚထြက္လာတာပါ၊ ေခတ္အေျခအေနအရ မရွိမျဖစ္လို႕အမ်ားလူထုက တမ္းတ ေတာင္းဆိုတဲ့အတြက္ အမ်ားလူထုဆႏၵနဲ႕ အညီ အမ်ားလူထုၾကားက ေပၚထြက္ လာၾကရေပတာကိုး၊ လူတဦးဦးမွာရွိေနတဲ့ အရည္အခ်င္းဟာ အဲဒီေတာ့မွ ေပၚထြက္လာတာပါ၊ ဒါေၾကာင့္ သူရဲေကာင္း ဆိုတာ လူထုက ကိုးကြယ္ခ်င္လို႕အားထားခ်င္လို႕ ေပၚလာတာျဖစ္ၿပီး လူထုက ကိုးကြယ္ထိုက္ အားထားထိုက္လို႕လည္း သူရဲေကာင္းလို႕ေခၚ ၾကေပတာကိုး၊ သူရဲေကာင္းတေယာက္ရဲ႕အရည္အခ်င္းဟ ာ ပထမေတာ့ ေဒသတခု။ တၿမိဳ႕တရြာမွာပဲ ေက်ာ္ၾကားပါလိမ့္မယ္၊ ၿပီးမွ တႏိုင္ငံလံုး ကိုယ္စားျပဳၿပီးတႏိုင္ငံလံုးရဲ႕ အားကိုးရာ ျဖစ္လာပါတယ္၊ အဲဒီေတာ့မွ အမ်ိဳးသားသူရဲေကာင္းဆိုတာ ျဖစ္လာပါတယ္၊
က်န္တဲ့ လူစြမ္းေကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကလည္း ထူးခၽြန္သူကို ၀ိုင္း၀န္း ေထာက္ခံေလ့ရွိၾက ပါတယ္၊ သူတို႕ကလည္း ၀ိုင္း၀န္းအားထားလာၾကပါလိမ့္မယ္ ၊သူတို႕ကိုယ္တိုင္က အေရးေတာ္ပံုတရပ္မွာ အမ်ားအတြက္ စြန္႕လြတ္စြန္႕စား လာခဲ့ၾကတာဆိုေတာ့ အမ်ားအတြက္ကိုယ့္ထက္ စြန္႕လႊတ္စြန္႕စားႏိုင္ၿပီး အဖက္ဖက္က‘ဒို႕ထက္ သာပါေပတယ္။ ဒို႕ထက္ အမ်ားအက်ိဳးကုိ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရွိပါေပတယ္’ လို႕ယံုၾကရသူကို ေခါင္းေဆာင္ တင္ဖို႕ရာ ၀န္မေလးၾကဘူး၊ ေခါင္းေဆာင္ကို ေစတနာမွန္နဲ႕ ဆက္လက္၀န္းရံၾကေတာ့တာပါ၊ေခါင္းေ ဆာင္သူရဲေကာင္း ေသဆံုးသြားရင္ ေတာင္သူ ‘စံတင္’သြားတဲ့ သူရဲေကာင္းက်င့္စဥ္။သူရဲေကာင္း၀ ါဒ။သူရဲေကာင္း အယူအဆေတြက ဆက္လက္ ေခါင္းေဆာင္ေနမွာပါ၊
ဒီေနရာမ်ိဳးမွာ အေရးေတာ္ပံု ေလွႀကံဳစီးသမားတခ်ိဳ႕လည္း ရွိတတ္ပါတယ္၊ ထင္ေပၚခ်င္လို႕ဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္ တပိုင္းတစ ပါေကာင္းပါႏိုင္ပါတယ္၊ သူဟာ အဲဒီ သူရဲေကာင္းကို ၀န္းရံေနသမွ်သူ႕ကိုလည္း သူ႕ေနရာနဲ႕သူ လူအေပါင္းက တန္ဖိုးထားမွာ မလြဲပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ အမ်ိဳးသားသူရဲေကာင္းကိုမနာလို ၀န္တိုစိတ္ေပၚလာၿပီး အေရးေတာ္ပံုရဲ႕အဓိကလမ္းေၾကာင္းက ေသြဖယ္သြားတာနဲ႕တၿပိဳင္နက္ သူဟာ သမိုင္းအမိႈက္ပံုထဲကို ေရာက္သြားရတာပါပဲ၊
ဂဠဳန္ဦးေစာလို လူမ်ိဳးက်ေတာ့ ပိုဆိုးတာေပါ့၊ ဒီလို လူမ်ိဳးေတြကလည္း ေခတ္တိုင္းမွာရွိတတ္တာပါပဲ၊ သမိုင္းအေတြ႕ၾကံဳလည္း မ်ားလာၿပီဆိုေတာ့ ျပည္သူလူထုက အဲသလို လူမ်ိဳးေတြကို ျမန္ျမန္ေျမာင္းထဲပစ္ခ်တတ္ပါတယ္ ၊ အခုအခါမွာ တခ်ိဳ႕က ‘ဟီး႐ိုးေ၀ါရွစ္’ဆိုတဲ့ စကားနဲ႕ ‘ဟီး႐ိုးကို ပုတ္ခတ္တာ ရွိပါတယ္၊ ‘သင္တို႕ကိုးကြယ္ေနတဲ့ သူရဲေကာင္းကို မကိုးကြယ္ၾကနဲ႕ငါ့ကုိ ကိုးကြယ္ၾကေလာ့’ဆိုတဲ့ ေလသံလည္းပါတယ္၊ ‘ငါဟာ သူရဲေကာင္းကို ၀န္းရံသူလား’။ ‘ငါဟာ သူရဲေကာင္းလား’ဆိုတာ မသိႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္လာတဲ့အခါ ဘ၀င္ေလပင့္ၿပီးသူရဲေကာင္းကို မကိုးကြယ္ဖို႕ေႀကြးေက်ာ္လာတတ္တာ ပါပဲ၊
ဒါဟာ ေစတနာမမွန္လို႕ ျဖစ္ႏိုင္သလို ႏိုင္ငံေရးအေတြးအျမင္မရင့္က်က္လ ို႕လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္၊ အခုကာလဟာ ေခတ္သစ္တခုေျပာင္းဖို႕ (၀ါ) ေခတ္ဆိုးတခုတည္းက ေခတ္ေကာင္းတခုဘက္ကို ထိုးေဖါက္ထြက္ဖို႕တိုက္ပြဲ၀င္ေန တဲ့ သမိုင္းတေကြ႕ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဘတ္စ္ကားသမားေတြ ေျပာတဲ့ ‘ေကြ႕မယ္ကိုင္ထား’ ဆိုတာ သမိုင္းစကား ျဖစ္လာေနပါတယ္၊မူလ ပန္းတိုင္ကို မေပ်ာက္ေအာင္ ေရွး႐ူ`ၿပီး မူလလမ္းစဥ္ကို ၿမဲၿမဲတြယ္ဖက္ ဆုပ္ကိုင္ထားရမယ့္ အခါ ျဖစ္ပါတယ္၊ အေျခအေနက ‘ရန္’နဲ႕‘ငါ’ ကြဲၿပီးသားပါ၊ ‘အေကာင္း’နဲ႕‘အဆိုး’။‘အျမတ္’နဲ႕ ‘အယုတ္’ သရုပ္ ကြဲၿပီးသား ျဖစ္ေနတာပါ၊ စိတ္ဓါတ္နဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္ မခိုင္မာသူမ်ားဟာ ေရရွည္တိုက္ပြဲမွာအိုးနင္းခြက္န င္း ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္၊ ‘ဟီး႐ိုးေ၀ါရွစ္’ကို ႐ႈတ္ခ်ရင္း။ ကိုယ္တိုင္ ‘ဟီးရိုး’ အျဖစ္နဲ႕ ‘ေ၀ါရွစ္’အလုပ္ခံခ်င္လာတတ္ပါတယ္ ၊ ကိုယ့္တပ္ကို ကိုယ္ျပန္နင္းသူ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္၊
ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူက မေရာက္ခ်င္ဘူးလို႕ ပါးစပ္က ေျပာေပမယ့္ ဟိုဖက္ကို ေရာက္သြားေတာ့တာပါပဲ၊ လူကလည္း မေရာက္ဘူး။ စိတ္ကလည္းမေရာက္ဘူး ဆိုဦးေတာ့အက်ိဳးျပဳတာ ဟိုဘက္ကိုပါပဲ၊ ရန္သူဖက္ကိုပါပဲ၊ ခုအခါ လူငယ္ေတြ ၾကားမွာ ေခတ္စားေနတဲ့ ‘ရန္။ ငါ’ ျပတ္ရမယ္ဆိုတဲ့စကားကို က်ေနာ္ အလြန္သေဘာက်တယ္၊ ခုသမိုင္းက ‘ရန္’နဲ႕ ‘ငါ’ၾကားစာရင္းရွင္းပြဲပဲ၊ ‘ငါ’နဲ႕‘ငါ’ခ်င္း။ ‘ငါ့တပ္ကိုငါနင္း’ဖို႕မဟုတ္တာ ေသခ်ာတယ္၊ အျမင္ မရွင္းစရာ မရွိဘူး၊
‘ရန္’ဆိုတာ မေကာင္းတာ လုပ္တဲ့လူပဲ၊ ရန္သူပဲ၊ ‘ငါ’က ဘယ္ေနရာ ေနမလဲ၊ တိုက္ပြဲ အထြတ္အထိပ္ ကာလမွာမွ ကိုယ့္ရဲ႕မူလဖက္ကို စြန္႕သြားရင္။ ကိုယ့္သူရဲေကာင္းကို ရႈတ္ခ်ရင္ ဘယ္မွာ ေကာင္းႏိုင္ပါ့မလဲ၊ အခ်င္းခ်င္းေ၀ဖန္ေဖးမတာနဲ႕ ရန္သူကို ေ၀ဖန္တိုက္ခိုက္တာ ခြဲျခားသိရမွာပါ၊ ရန္သူ ေပ်ာက္ေနၿပီး ကိုယ့္တပ္ကို နင္းေနရင္ ကိုယ့္အဖို႕ေရာကိုယ့္တပ္အဖို႕ေရ ာ မေကာင္းႏိုင္ပါဘူး၊အေရးၾကီးတာက သူရဲေကာင္းကို ကိုးကြယ္ဖို႕ပါ၊ ကိုးကြယ္အားထားထုိက္လို႕ကိုးကြယ ္တာဟာ ေကာင္းမႈျပဳတာပါ၊ သူရဲေကာင္းဆိုတာ ေပၚေပါက္ခဲတယ္၊ ရခဲတယ္၊ သမိုင္းကေပးလာလို႕။ ကံေကာင္းလို႕ရတဲ့ သူရဲေကာင္းကိုကိုးကြယ္ရမယ္၊ ကိုးကြယ္ၾကမယ္၊အေရးႀကီးတာက သူရဲေကာင္းမဟုတ္တဲ့ သူယုတ္မာကို မကိုးကြယ္ဖို႕ပါပဲ၊ ‘ဟီးရိုး ေ၀ါရွစ္’ဟာ ေကာင္းတယ္၊ ကိုးကြယ္စရာ ဟီးရိုးရွိတာ ဒို႕ဗမာ ကံေကာင္းေလစြ၊ ၊
၁၄ စက္တင္ဘာ။ ၂၀၀၄(ဥဒါန္း စက္တင္ဘာ ၂၀၀၄မွ)
ေဟာေျပာဖူးပါတယ္။ ဟီးရိုးေ၀ါရွစ္ ႐ံုတင္မက `အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ´ အထၳာဟိ မိမိကိုယ္သာကိုးကြယ္ရာ မိမိကိုယ္တိုင္ အားထုတ္၍ လုပ္ေဆာင္ၾကရန္ ကိုပါ ပူးတြဲတိုက္တြန္းအပ္ပါတယ္။
------------------------------
ဘာလဲဟဲ့ ဟီးရိုးေ၀ါရွစ္
ေမာင္စြမ္းရည္
ဗမာစကားရွိရက္နဲ႕ အဂၤလိပ္စကားလံုးကို သံုးဖို႕က်ေနာ္၀ါသနာမပါပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ဒီအေၾကာင္းကိုေျပာၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္
‘ဟီး႐ိုး’ဆိုတာသူရဲေကာင္းပါ၊ ေကာင္းတဲ့ အဓိပႁါယ္ေဆာင္ပါတယ္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို ‘ေနရွင္နယ္ ဟီး႐ိုးလို႕ေခၚ ၾကတယ္၊ အမ်ိဳးသားသူရဲေကာင္းတဲ့၊ အဲဒီလို ဘြဲ႕မ်ိဳးက ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႕ျပည္သူလူထုအတြက္ နည္းမွန္။လမ္းမွန္ျပရင္း သက္စြန္႕ၾကိဳးပမ္းအမႈထမ္းတတ္တဲ့
သူ႕ရဲ႕ရဲစြမ္းသတၱိန႕ဲျပည္သူႈေကာ
အဲဒီ သူရဲေကာင္းရဲ႕ အရည္အခ်င္းကလည္းမိုးေပၚက က်လာတာ မဟုတ္ေပဘူး၊ ဥဳံဖြမန္းလို႕ ျဖစ္လာတာ မဟုတ္ဘူး၊ တပြဲတိုး ထံုးမန္းစားလို႕ ျဖစ္လာတာ မဟုတ္ဘူး၊နတ္ေရကန္ထဲ ပစ္ခ်လိုက္လို႕ ျဖစ္လာတာလည္း မဟုတ္ေပဘူး၊ ႏိုင္ငံအတြက္ ခံစားခ်က္ေတြ။ ခံယူခ်က္ေတြ။ ေစတနာေတြကို တသက္လံုး။ တျဖည္းျဖည္း ‘ျဖည့္ဆည္း’လာခဲ့ရတာ၊ ထပ္ေျပာပါရေစ၊ အာဇာနည္ သူရဲေကာင္းဆိုတာ မိုးေပၚကက်လာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ‘ပါရမီျဖည့္ဆည္း’ လာခဲ့ရတာ၊ လူေတြက ကိုးကြယ္ရာကို အခ်ိန္မေရြး ရွာႀကံေနၾကတာေတာ့မဟုတ္ဘူး၊ လူေတြအားလံုးမွာ ဒုကၡဆင္းရဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးႀကံဳေနၾကရၿပီး အားကိုးရာမဲ့။ ကယ္မဲ့သူ ေ၀းေနတဲ့အခါမွ ကိုးကြယ္ရာရွာၾကတာပါ၊
သူရဲေကာင္းဆိုတာ လူတေယာက္။ ႏွစ္ေယာက္က ကိုးကြယ္ အားထားခ်င္လို႕ ေပၚလာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ေပဘူး၊ လူထုႀကီးက။ လူမ်ားစုၾကီးက လိုခ်င္တမ္းတမွ ေပၚထြက္လာတာမ်ိဳးပါ၊ လူထုႀကီးက။ လူမ်ားစုႀကီးက အားကိုးတာခံရတယ္ဆိုကတည္းက သူ႕မွာ အရည္အခ်င္း။ အစြမ္းအစ တစံုတရာ ရွိေနလို႕ပဲ ဆိုတာ ေသခ်ာေနပါၿပီ။၊လူထု ဒုကၡ ေရာက္ေနတဲ့ကာလမွာ သူရဲေကာင္းဆုိတာ တေယာက္တည္း ေပၚလာတာေတာ့မဟုတ္ဘူး၊ အေရးေတာ္ပံုကာလ တခုအတြင္းမွာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ ရဲ၀ံ့စြန္႕စားၿပီးလူထုႀကီးးရဲ႕ေ
ဒါေၾကာင့္လည္းပဲ လူအမ်ားက အဲဒီလုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြကို အားထားကိုးကြယ္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္၊ႏိ
က်န္တဲ့ လူစြမ္းေကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကလည္း ထူးခၽြန္သူကို ၀ိုင္း၀န္း ေထာက္ခံေလ့ရွိၾက ပါတယ္၊ သူတို႕ကလည္း ၀ိုင္း၀န္းအားထားလာၾကပါလိမ့္မယ္
ဒီေနရာမ်ိဳးမွာ အေရးေတာ္ပံု ေလွႀကံဳစီးသမားတခ်ိဳ႕လည္း ရွိတတ္ပါတယ္၊ ထင္ေပၚခ်င္လို႕ဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္ တပိုင္းတစ ပါေကာင္းပါႏိုင္ပါတယ္၊ သူဟာ အဲဒီ သူရဲေကာင္းကို ၀န္းရံေနသမွ်သူ႕ကိုလည္း သူ႕ေနရာနဲ႕သူ လူအေပါင္းက တန္ဖိုးထားမွာ မလြဲပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ အမ်ိဳးသားသူရဲေကာင္းကိုမနာလို ၀န္တိုစိတ္ေပၚလာၿပီး အေရးေတာ္ပံုရဲ႕အဓိကလမ္းေၾကာင္းက
ဂဠဳန္ဦးေစာလို လူမ်ိဳးက်ေတာ့ ပိုဆိုးတာေပါ့၊ ဒီလို လူမ်ိဳးေတြကလည္း ေခတ္တိုင္းမွာရွိတတ္တာပါပဲ၊ သမိုင္းအေတြ႕ၾကံဳလည္း မ်ားလာၿပီဆိုေတာ့ ျပည္သူလူထုက အဲသလို လူမ်ိဳးေတြကို ျမန္ျမန္ေျမာင္းထဲပစ္ခ်တတ္ပါတယ္
ဒါဟာ ေစတနာမမွန္လို႕ ျဖစ္ႏိုင္သလို ႏိုင္ငံေရးအေတြးအျမင္မရင့္က်က္လ
ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူက မေရာက္ခ်င္ဘူးလို႕ ပါးစပ္က ေျပာေပမယ့္ ဟိုဖက္ကို ေရာက္သြားေတာ့တာပါပဲ၊ လူကလည္း မေရာက္ဘူး။ စိတ္ကလည္းမေရာက္ဘူး ဆိုဦးေတာ့အက်ိဳးျပဳတာ ဟိုဘက္ကိုပါပဲ၊ ရန္သူဖက္ကိုပါပဲ၊ ခုအခါ လူငယ္ေတြ ၾကားမွာ ေခတ္စားေနတဲ့ ‘ရန္။ ငါ’ ျပတ္ရမယ္ဆိုတဲ့စကားကို က်ေနာ္ အလြန္သေဘာက်တယ္၊ ခုသမိုင္းက ‘ရန္’နဲ႕ ‘ငါ’ၾကားစာရင္းရွင္းပြဲပဲ၊ ‘ငါ’နဲ႕‘ငါ’ခ်င္း။ ‘ငါ့တပ္ကိုငါနင္း’ဖို႕မဟုတ္တာ ေသခ်ာတယ္၊ အျမင္ မရွင္းစရာ မရွိဘူး၊
‘ရန္’ဆိုတာ မေကာင္းတာ လုပ္တဲ့လူပဲ၊ ရန္သူပဲ၊ ‘ငါ’က ဘယ္ေနရာ ေနမလဲ၊ တိုက္ပြဲ အထြတ္အထိပ္ ကာလမွာမွ ကိုယ့္ရဲ႕မူလဖက္ကို စြန္႕သြားရင္။ ကိုယ့္သူရဲေကာင္းကို ရႈတ္ခ်ရင္ ဘယ္မွာ ေကာင္းႏိုင္ပါ့မလဲ၊ အခ်င္းခ်င္းေ၀ဖန္ေဖးမတာနဲ႕ ရန္သူကို ေ၀ဖန္တိုက္ခိုက္တာ ခြဲျခားသိရမွာပါ၊ ရန္သူ ေပ်ာက္ေနၿပီး ကိုယ့္တပ္ကို နင္းေနရင္ ကိုယ့္အဖို႕ေရာကိုယ့္တပ္အဖို႕ေရ
၁၄ စက္တင္ဘာ။ ၂၀၀၄(ဥဒါန္း စက္တင္ဘာ ၂၀၀၄မွ)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။