Nay Ko Ko shared Knowledge Library .'s photo.
ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ရွိေသာ လူႀကီးပိုင္း ဘူမိေဗဒပညာရွင္မ်ားအနက္ တစ္ဦးႏွစ္ဦးမွအပ က်န္ပုဂၢဳိလ္မ်ား အားလံုးသည္... ေဒါက္တာသာလွ ၏ တပည့္တပန္းမ်ားပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ေဒါက္တာသာလွကို ျမန္မာဘူမိေဗဒပညာရွင္မ်ား၏ ဖခင္ ဟုေခၚလွ်င္လည္း မွားမည္ မထင္ေပ။
ဆရာသာလွသည္ ၁၉၄၆ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဘူမိေဗဒဌာနကို စတင္ တည္ေထာင္ခဲ႔ၿပီး ၁၉၆၀ခုႏွစ္တြင္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္အျဖစ္မွ ႏုတ္ထြက္ၿပီး ေတာ္လွန္ေရးအစိုးရ သတၳဳတြင္း၀န္ႀကီးဌာနတြင္ သတၳဳတြင္း အတိုင္ပင္ခံ အရာရွိအျဖစ္ အမႈထမ္းကာ၊ ၁၉၆၃-၆၄ ေလာက္တြင္ ယူနက္စကို အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၌ ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရး၀န္အျဖစ္ ေျပာင္းေရႊ႕ အမႈထမ္းေလသည္။ ယခု ယိုးဒယားျပည္ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕တြင္ ယူနက္စကုိ ပညာရွင္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေနေလသည္။
ဆရာသာလွသည္ ဘ၀အက်ိဳးေပးေၾကာင့္ေလာမသိ၊ ခ်စ္သူမ်ားသလို မုန္းသူလည္းမ်ားသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သူ႔ကို ငယ္ဆရာတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ျမင္သည္။ သူသည္ စာသင္ျပရာတြင္ ေတာ္သူျဖစ္သည္။ စာသင္ျပရာတြင္ ဆရာစားမခ်န္ဘဲ တပည့္မ်ား နားမလည္သည္ကို သေဘာမေပါက္ ေပါက္ေအာင္ လွည့္ပတ္ ရွင္းလင္း ေျပာျပတတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဥပစာသိပၸံအထက္တန္းႏွစ္က ျဖစ္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ပထမႏွစ္တုန္းက စာမေၾကခဲ႔ၾက၍ ဒုတိယႏွစ္တြင္ ဆရာ့အတန္း၌ စာမလိုက္ႏိုင္ၾကေခ်။ ထိုအခါ သူသည္ အလြန္အမင္း စိတ္ဆိုးေနေလသည္။ “တစ္ႏွစ္လုံုး ဘာေတြလုပ္ေနသည္ မသိ၊ ဤမွ် ညံ့ရမည္လား” ဟု ဆူေနေလသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔က တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ေၾကာင္း၊ တစ္တန္းလံုး ဘယ္သူမွ မတတ္ပါေၾကာင္း ျပန္ေျပာေသာအခါ သူ၏ ဆူညံသံမ်ား ရပ္သြားၿပီး တစ္ေယာက္စီ စစ္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာသလိုပင္ တကယ္ပဲ မည္သူမွ် မတတ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရေသာအခါ ဘာမွ ဆက္မေျပာေတာ့ဘဲ ”ကဲ မင္းတို႔ အခ်ိန္ပိုတက္ၾက” ဟုေျပာၿပီး ပထမႏွစ္က စာမ်ားကို အစအဆံုး ျပန္သင္ေပးေလသည္။
သူသည္ တစ္ခါတစ္ရံ အေျပာအဆို ၾကမ္းတမ္းေသာ္လည္း တပည့္မ်ားအေပၚတြင္ အၿမဲတမ္းပင္ ၾကင္နာစိတ္ထားသည္။ ေမတၱာထားသည္။ တပည့္မ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္သည္။ မတတ္သည္ကို တတ္ေအာင္သင္ေပးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆရာျဖစ္လာေသာအခါ တပည့္မ်ားကို စာေမးရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းမွာတုန္းကေလာက္ မရသည္ကို ေတြ႔ၾကရရာ တပည့္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ တစ္ေခာတ္ႏွင့္ တစ္ေခာတ္ အတူတူေလာက္ပင္ ရွိၾကမည္ျဖစ္၍၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ပင္ အသင္အျပညံ့၍ ျဖစ္မည္ထင္ေၾကာင္း ကိုဘသန္း (ယခု ဘူမိေဗဒပါေမာကၡ ဦးဘသန္းဟက္)ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မၾကာခဏ ေျပာမိၾကသည္။
ေဒါက္တာသာလွ၏ နည္းယူဖြယ္ ေလ့က်င့္မႈ တစ္ခုကိုကား ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ား ရလိုက္ၾကသည္။ တပည့္မ်ားကို မနားတမ္း ခိုင္းျခင္း၊ တာ၀န္ေပးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အလုပ္ကိုလည္း ေစ့ေစ့စပ္စပ္ လုပ္ေစသည္။ ထို႔ျပင္ တာ၀န္တိုး ယူလာႏိုင္လွ်င္ တာ၀န္ကို တိုးေပးသည္။ ထုိအေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယေန႔ လူႀကီးျဖစ္လာေသာအခါ အထူးတန္ဖိုးရွိလာေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယေန႔ေဆာင္ရြက္ေနေသာ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ တန္ဖိုးရွိသေလာက္ ရွိသည္ဟု ဆိုပါလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစြမ္းအစေၾကာင့္ဟု ဆိုျခင္းထက္ ဆရာသာလွ၏ ေလ့က်င့္ေပးမႈ ေကာင္ျခင္းေၾကာင့္ဟု ဆိုက ပိုမွန္ပါမည္။
(ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ ႏွစ္ငါးဆယ္ျပည့္စာေစာင္ (၁၉၇၀) အပိုင္း(၁)မွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပတယ္။) ေဒါက္တာညီညီ (http://www.geolfriends.com/)
ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ရွိေသာ လူႀကီးပိုင္း ဘူမိေဗဒပညာရွင္မ်ားအနက္ တစ္ဦးႏွစ္ဦးမွအပ က်န္ပုဂၢဳိလ္မ်ား အားလံုးသည္... ေဒါက္တာသာလွ ၏ တပည့္တပန္းမ်ားပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ေဒါက္တာသာလွကို ျမန္မာဘူမိေဗဒပညာရွင္မ်ား၏ ဖခင္ ဟုေခၚလွ်င္လည္း မွားမည္ မထင္ေပ။
ဆရာသာလွသည္ ၁၉၄၆ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဘူမိေဗဒဌာနကို စတင္ တည္ေထာင္ခဲ႔ၿပီး ၁၉၆၀ခုႏွစ္တြင္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္အျဖစ္မွ ႏုတ္ထြက္ၿပီး ေတာ္လွန္ေရးအစိုးရ သတၳဳတြင္း၀န္ႀကီးဌာနတြင္ သတၳဳတြင္း အတိုင္ပင္ခံ အရာရွိအျဖစ္ အမႈထမ္းကာ၊ ၁၉၆၃-၆၄ ေလာက္တြင္ ယူနက္စကို အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၌ ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရး၀န္အျဖစ္ ေျပာင္းေရႊ႕ အမႈထမ္းေလသည္။ ယခု ယိုးဒယားျပည္ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕တြင္ ယူနက္စကုိ ပညာရွင္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေနေလသည္။
ဆရာသာလွသည္ ဘ၀အက်ိဳးေပးေၾကာင့္ေလာမသိ၊ ခ်စ္သူမ်ားသလို မုန္းသူလည္းမ်ားသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သူ႔ကို ငယ္ဆရာတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ျမင္သည္။ သူသည္ စာသင္ျပရာတြင္ ေတာ္သူျဖစ္သည္။ စာသင္ျပရာတြင္ ဆရာစားမခ်န္ဘဲ တပည့္မ်ား နားမလည္သည္ကို သေဘာမေပါက္ ေပါက္ေအာင္ လွည့္ပတ္ ရွင္းလင္း ေျပာျပတတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဥပစာသိပၸံအထက္တန္းႏွစ္က ျဖစ္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ပထမႏွစ္တုန္းက စာမေၾကခဲ႔ၾက၍ ဒုတိယႏွစ္တြင္ ဆရာ့အတန္း၌ စာမလိုက္ႏိုင္ၾကေခ်။ ထိုအခါ သူသည္ အလြန္အမင္း စိတ္ဆိုးေနေလသည္။ “တစ္ႏွစ္လုံုး ဘာေတြလုပ္ေနသည္ မသိ၊ ဤမွ် ညံ့ရမည္လား” ဟု ဆူေနေလသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔က တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ေၾကာင္း၊ တစ္တန္းလံုး ဘယ္သူမွ မတတ္ပါေၾကာင္း ျပန္ေျပာေသာအခါ သူ၏ ဆူညံသံမ်ား ရပ္သြားၿပီး တစ္ေယာက္စီ စစ္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာသလိုပင္ တကယ္ပဲ မည္သူမွ် မတတ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရေသာအခါ ဘာမွ ဆက္မေျပာေတာ့ဘဲ ”ကဲ မင္းတို႔ အခ်ိန္ပိုတက္ၾက” ဟုေျပာၿပီး ပထမႏွစ္က စာမ်ားကို အစအဆံုး ျပန္သင္ေပးေလသည္။
သူသည္ တစ္ခါတစ္ရံ အေျပာအဆို ၾကမ္းတမ္းေသာ္လည္း တပည့္မ်ားအေပၚတြင္ အၿမဲတမ္းပင္ ၾကင္နာစိတ္ထားသည္။ ေမတၱာထားသည္။ တပည့္မ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္သည္။ မတတ္သည္ကို တတ္ေအာင္သင္ေပးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆရာျဖစ္လာေသာအခါ တပည့္မ်ားကို စာေမးရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းမွာတုန္းကေလာက္ မရသည္ကို ေတြ႔ၾကရရာ တပည့္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ တစ္ေခာတ္ႏွင့္ တစ္ေခာတ္ အတူတူေလာက္ပင္ ရွိၾကမည္ျဖစ္၍၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ပင္ အသင္အျပညံ့၍ ျဖစ္မည္ထင္ေၾကာင္း ကိုဘသန္း (ယခု ဘူမိေဗဒပါေမာကၡ ဦးဘသန္းဟက္)ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မၾကာခဏ ေျပာမိၾကသည္။
ေဒါက္တာသာလွ၏ နည္းယူဖြယ္ ေလ့က်င့္မႈ တစ္ခုကိုကား ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ား ရလိုက္ၾကသည္။ တပည့္မ်ားကို မနားတမ္း ခိုင္းျခင္း၊ တာ၀န္ေပးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အလုပ္ကိုလည္း ေစ့ေစ့စပ္စပ္ လုပ္ေစသည္။ ထို႔ျပင္ တာ၀န္တိုး ယူလာႏိုင္လွ်င္ တာ၀န္ကို တိုးေပးသည္။ ထုိအေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယေန႔ လူႀကီးျဖစ္လာေသာအခါ အထူးတန္ဖိုးရွိလာေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယေန႔ေဆာင္ရြက္ေနေသာ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ တန္ဖိုးရွိသေလာက္ ရွိသည္ဟု ဆိုပါလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစြမ္းအစေၾကာင့္ဟု ဆိုျခင္းထက္ ဆရာသာလွ၏ ေလ့က်င့္ေပးမႈ ေကာင္ျခင္းေၾကာင့္ဟု ဆိုက ပိုမွန္ပါမည္။
(ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ ႏွစ္ငါးဆယ္ျပည့္စာေစာင္ (၁၉၇၀) အပိုင္း(၁)မွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပတယ္။) ေဒါက္တာညီညီ (http://www.geolfriends.com/)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။