႐ုပ္သြင္
ဆရာပီမိုးနင္း၏ ႐ုပ္ရည္မွာ လြန္စြာထိုင္းမိႈင္း ေလးကန္ေလသည္။ အသားအရည္ စိုေနၿပီး အေတာ္ပင္ ၀သည္။ သူသည္ ကတံုးဗိုေကကေလးႏွင့္ ျဖစ္ေလ၏။ အက်ႌလက္တို ေကာ္လန္ကေလး၀တ္ထား၍ အေပၚအက်ႌမပါ။ ရခိုင္လံုခ်ည္ အနီႏွင့္အစိမ္းကြက္ကို ၀တ္ဆင္ ထားေလသည္။ လက္တအုပ္ခန္႔႐ွိ အျပား႐ွိေသာ ခါးပတ္စိမ္းႀကီးမွာ သူ၏ တုတ္ခိုင္ေသာ ခါးတြင္ ေရစည္သံပတ္ႀကီးကဲ့သို႔ ထင္႐ွားစြာ ေပၚလ်က္႐ွိေပသည္။ သူ႔႐ုပ္ကိုၾကည့္လွ်င္ တ႐ုပ္ကျပားႀကီးႏွင့္ တူေလသည္။
ငယ္ဘ၀
ကၽြႏု္ပ္သည္ ၁၂၄၅ ခုႏွစ္ တန္ေဆာင္မုန္း လဆန္း ၆ ရက္ တနလၤာေန႕ နံနက္ ၉ နာရီ၊ ‘ဆြမ္းေတာ္ဗ်ဳိ႕’ ဟု ေအာ္ၿပီး ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းသား ကေလးမ်ား ဆြမ္းခံေသာ အခ်ိန္၌ ေမြးဖြား ခဲ့ေလသည္။ ကၽြႏု္ပ္ကုိ ဖြားျမင္ေသာ ထုိေန႕ နံနက္၌ မုိးႏွင္းမ်ား ထူထပ္စြာ က်ေရာက္ ေနရကား အခ်ိန္ ၉ နာရီ၊ ၁ဝ နာရီ ထိသည္ တုိင္ေအာင္ ေနေရာင္ျခည္ကုိ ေကာင္းစြာ မျမင္ရေခ်။ ထုိမွ် ထူထပ္စြာ က်ေရာက္ ေနေသာ မုိးႏွင္းမ်ားကုိ အစြဲျပဳ၍ ကၽြႏု္ပ္အား ‘မုိးႏွင္း’ ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ ရပ္႐ြာက အသိအမွတ္ အမည္ ေပးကာ ေခၚေဝၚခဲ့ ၾကေလသည္။'
ဤသုိ႕လွ်င္ ဆရာႀကီး ပီမုိးနင္းသည္ မိမိ၏ အတၴဳပၸတၲိ ျဖစ္ေသာ ‘ပီမုိးနင္း၏ ပီမုိးနင္း’ စာအုပ္တြင္ မွတ္တမ္း တင္ခဲ့သည့္ အတုိင္း သကၠရာဇ္ ၁၂၄၅ ခုႏွစ္ အတြင္းက သုံးဆယ္ၿမိဳ႕ ႐ြာမရပ္တြင္ ဖြားျမင္ခဲ့သူ ျဖစ္ေပသည္။ ငယ္မည္မွာ ‘မုိးႏွင္း’၊ ‘မုိးနင္း’ ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ဇာတာ အမည္မွာမူ ‘ေမာင္ေက်ာ္ၫြန္႕’ ျဖစ္သတည္း။
အမိ၊ အဖမ်ားမွာ ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါး ၾကကုန္သည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္လည္း အမိ လုပ္သူသည္ ေတာင္း႐ြက္၍ ေစ်းထြက္ ေရာင္းရေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္ ေမာင္ေက်ာ္ၫြန္႕ေခၚ ပီမုိးနင္းသည္ ငယ္႐ြယ္ ေသးသူပင္ ျဖစ္လင့္ ကစား အိမ္တြင္ ေနရစ္ ခဲ့ရ၍ ေကြးေလး ႏုနယ္ ႏွမငယ္ကုိ ထိန္းျခင္း သိမ္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္သည့္ အျပင္ အျခား အခ်ိန္မ်ား ၌လည္း မိမိ အဝတ္၊ ႏွမငယ္ အဝတ္၊ အမိအဝတ္ တုိ႕ကုိ ေလွ်ာ္ျခင္း ဖြပ္ျခင္း၊ ဟင္း႐ြက္ ဟင္းလ်ာ ရွာျခင္း ေဖြျခင္း၊ ညစာ နံနက္စာ ခ်က္ျခင္း ျပဳတ္ျခင္း စေသာ ဗာဟီရ အလုပ္မ်ားကုိ လုပ္ကုိင္ရ ရွာသည္။
သုိ႕ႏွင့္ အသက္ အတန္ငယ္ရင့္မွ အာ-စီ-အင္ (မ္) ခရစ္ယာန္ သာသနာျပဳ ေက်ာင္းတြင္ စာေပ သင္ၾကားခြင့္ ရေတာ့သည္။ ထုိေက်ာင္းတြင္ ၃ ႏွစ္ေက်ာ္ ၄ ႏွစ္ခန္႕ ေန၍ အဂၤလိပ္ - ျမန္မာ ၄ တန္း ေအာင္ၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းအုပ္ ျဖစ္ေသာ ခရစ္ယာန္ ဘုန္းႀကီး ဖာသာရ္-ဝဲလဝါး၏ ေစာင္မ ၾကည့္႐ႈမႈျခင့္ ေမာ္လၿမိဳင္ ၿမိဳ႕ရွိ ‘ဆန္မာနာရီ’ ေက်ာင္း (Seminary School) ေခၚ ဘုန္းႀကီး အတတ္သင္ ေက်ာင္းသုိ႕ သြားေရာက္ သင္ၾကားခြင့္ ရျပန္သည္။ ထုိေက်ာင္းတြင္ လက္တင္ ဘာသာ၊ လက္တင္ သဒၵါကုိ အထူး တတ္ေျမာက္ ေပေသာေၾကာင့္လည္း ပညာကုိ တုိးတက္ သင္ၾကား ေစအံ့ေသာငွာ ၃ ႏွစ္ခန္႕ အၾကာတြင္ ပေလပီနံ ၿမိဳ႕ရွိ ‘ဂ်င္နရယ္ ေကာလိပ္’ (General College) ေခၚ ျပင္သစ္ျပည္ ပါရစ္ ၿမိဳ႕ေတာ္မွ တဆင့္ ခြဲ၍ ထားေသာ သိပၸံ ေက်ာင္းႀကီးသုိ႕ ပုိ႕လႊတ္ျခင္း ခံရသည္။ သုိ႕ရာတြင္ ဗရင္ဂ်ီ ဘုန္းႀကီး လုပ္ရန္ကုိ မ်ားစြာ စိတ္မပါလွ။ ထုိ႕ေၾကာင့္လည္း ပေလာပီနံသုိ႕ ေရာက္၍ မ်ားမၾကာမီ အသက္ ၁၉ ႏွစ္ အ႐ြယ္တြင္ ျမန္မာျပည္သုိ႕ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိ လာျပန္ကာ ေရွးဦးစြာ ငယ္ဆရာ ငယ္ေက်ာင္း ျဖစ္ေသာ ဖာသာရ္-ဝဲလဝါး၏ အာ-စီ-အင္ (မ္) ေက်ာင္းတြင္ပင္ ဆရာ အျဖစ္ ခန္႕ထား ခ်ီးျမႇင့္ျခင္း ခံရသည္။
သည့္ေနာက္ပုိင္း တြင္မူ ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္သုိ႕ ေျပာင္းျပန္ကာ အာ-စီ-အင္ (မ္) ေက်ာင္းဆရာ အျဖစ္ ေခတၲ ခဏမွ် လုပ္ကုိင္ လုိက္ေသး၏။ သုိ႕ရာတြင္ ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါး သူတုိ႕ အၾကား စိတ္၏ တည္ၿငိမ္မႈ မရရွိႏုိင္ ေသးရကား ထုိမွ ဤမွ လွည့္လည္ သြားလာ ေနျပန္ကာ ေနာက္ဆုံးတြင္ ျပည္ၿမိဳ႕သုိ႕ ေရာက္သြားသည္။ ျပည္ၿမိဳ႕ တြင္လည္း ေခတၲ ခဏမွ် ေလာက္သာ ျပည္ ေဆး႐ုံႀကီး၌ စာေရးႀကီး အျဖစ္ ဝင္ေရာက္ လုပ္ကုိင္ၿပီး လယ္တီ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ျပည္ၿမိဳ႕သုိ႔ၾကြလာေတာ္ မူခုိက္တြင္ အလုပ္မွ ထြက္ျပန္ကာ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး အထံေတာ္တြင္ ပဥၥင္း ခံေလသည္။
ေနာက္ ပဥၥင္းဝတ္ႏွင့္ပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သုိ႕ ေရာက္သြားသည္။ သုိ႕ရာတြင္ တည္းစရာ ခုိစရာ မရွိ။ ေညာင္တုန္း ေက်ာင္းတုိက္၊ ဦးဗ်ား ေတာရ ေက်ာင္းတုိက္၊ ေဂ်ာင္ဝုိင္း ေက်ာင္းတုိက္ တုိ႕သုိ႕ လွည့္လည္ ေနနားၿပီး ေနာက္ဆုံးတြင္ သိကၡာခ် သကၤန္းခၽြတ္၍ လူဝတ္လဲ လုိက္သည္။
စာေပ အေရးအသားတြင္ အထူး ဝါသနာ ထုံေပေသာ ဆရာႀကီး ပီမုိးနင္း၏ စာေရး ဆရာ ဘဝကား စေပၿပီ။ သကၤန္းဝတ္ႏွင့္ ရွိစဥ္ ‘ေလာဂ်စ္’ ေခၚ ‘တက္က်မ္း’ တေစာင္ကုိ ျပစု ၿပီးခဲ့ေပ၏။ ယခုေသာ္ ဝမ္းေရး အတြက္ ထုိက်မ္း ကေလးကုိ ေရာင္းရ ေပေတာ့မည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ဟံသာဝတီ သတင္း စာတုိက္သုိ႕ သြား၍ ထုိက်မ္း ကေလးကုိ ျပရွာ၏။ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ဆန္႕က်င္သည့္ စာေပ ဟူ၍ ပယ္ျခင္း ခံရသည္။ သုိ႕ရာတြင္ ထုိတုိက္ရွင္ သူေဌး မစၥတာ ရစ္ပေလ၏ ညႇာတာ ေထာက္ထားမႈေၾကာင့္ ထုိတုိက္တြင္ပင္ တလလွ်င္ ၃ဝိ ျဖင့္ ဘာသာျပန္ အလုပ္ကုိ လုပ္ကုိင္ခြင့္ ရခဲ့သည္။
ဤ သတင္းစာ တုိက္တြင္လည္း မ်ားစြာ မၾကာခဲ့။ ၆ လခန္႕ ရွိေသာ အခါ က်န္းမာေရး ခၽြတ္ယြင္းမႈေၾကာင့္ အလုပ္မွ ထြက္လုိက္ရ ျပန္ကာ က်န္းမာ လာျပန္ေသာ အခါ ၌လည္း အလုပ္အကုိင္ ရွားပါးမႈေၾကာင့္ အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕ အနယ္နယ္သုိ႕ လွည့္လည္ ရွာေဖြရ ျပန္သည္။ ေနာက္ဆုံးတြင္ ဟသၤာတ ၿမိဳ႕အနီး ဓမၲီၿမိဳ႕သုိ႕ ေရာက္သြားကာ ငယ္ဆရာ ဖာသာရ္-ဝဲလဝါး၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ပင္ ဓမၲီေက်ာင္း၌ ဓမၲီ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးက ေက်ာင္းဆရာ အျဖစ္ ခန္႕အပ္ျခင္း ခံရသည္။
ထုိအတြင္ ဆရာကေတာ္ေလာင္း ေဒၚစိန္တင့္ႏွင့္ ခ်စ္ႀကိဳက္ ရည္ငံကာ မ်ားမၾကာမီပင္ လူႀကီး မိဘမ်ား၏ သေဘာ တူညီခ်က္ အရ လက္ထပ္ လုိက္ၾကသည္။ ဆရာႀကီးကား ထုိအခ်ိန္တြင္ အသက္ ၂၄ ႏွစ္ခန္႕ ရွိေပၿပီ။
ခ်စ္စ ခင္စ ၾကင္နာစ ျဖစ္ေသာ ဇနီးကေလး အားလည္း မ်က္စိ ေအာက္က အေပ်ာက္ မခံႏုိင္ေအာင္ ခ်စ္လြန္း လွသည့္ အျပင္ ေယာကၡမ လုပ္သူ မ်ားကလည္း လယ္ယာ ေခ်ာင္းေျမာင္းႏွင့္ အေတာ္အသင့္ ျပည့္စုံသူမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ အလုပ္မွ ထြက္လုိက္ ျပန္ေလသည္။ သုိ႕ႏွင့္ ေနာက္တႏွစ္တြင္ သားဦးကေလး ေမာင္ေက်ာ္စုိးကုိ ဖြားျမင္ ခဲ့ေပသည္။
ဆရာႀကီး အသက္ ၃ဝ ခန္႕အ႐ြယ္၊ အဂၤလိပ္ သကၠရာဇ္ ၁၉၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ပထမ ကမာၻစစ္ႀကီး ျဖစ္ပြားခ်ိန္၌ သုံးဆယ္ၿမိဳ႕တြင္ မိတ္ေဆြမ်ား အကူအညီျဖင့္ စာပုံႏွိပ္စက္ တစ္လံုးေထာင္ကာ ‘ျမန္မာ့ မိတ္ေဆြ မဂၢဇင္း’ ကုိ ထုတ္ေဝ ေနခုိက္ ျဖစ္သည္။ သုိ႕ရာတြင္ စစ္၏ ဒဏ္ေၾကာင့္ စကၠဴမ်ားလည္း လုံေလာက္စြာ မရ၊ ေစ်းႏႈန္း ကလည္း အဆမတန္ ႀကီးေလး လာရကား မဂၢဇင္း ထုတ္ေဝျခင္းကုိ ရပ္စဲၿပီး ၆ ႏွစ္သား ျဖစ္ေသာ သား ေမာင္ေက်ာ္စုိးႏွင့္ ဇနီး ေဒၚစိန္တင့္ တုိ႕ကုိ ထားခဲ့ကာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သုိ႕ အလုပ္ရွာ သြားျပန္သည္။
ေရွးဦးစြာ သူရိယ သတင္းစာ တုိက္တြင္ စစ္သတင္း မ်ားကုိ ဘာသာျပန္ဆုိ ေရးသားသည့္ ဘက္၌ အလုပ္ရ၏။ ေနာက္ ျမန္မာ့ အလင္း သတင္းစာ တုိက္သုိ႕ ေရာက္ရွိ သြားျပန္၏။ ထုိမွ တဖန္ သူရိယ သတင္းစာ တုိက္သုိ႕ သံသရာလည္ လာျပန္ ေသး၏။
သူရိယ သတင္းစာ တုိက္တြင္ လုပ္ကုိင္ ေနခုိက္ အလုံရပ္ရွိ ‘ဘက္ပတစ္’ ေက်ာင္း၌ လက္တင္ ဆရာ တေယာက္ အလုုိရွိေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာစာ ေတြ႕သျဖင့္ အမည္ရင္း ျဖစ္ေသာ ‘ေမာင္ေက်ာ္ၫြန္႕’ အမည္ႏွင့္ ေလွ်ာက္ထားရာ ျမန္မာ လူမ်ဳိးကုိ မခန္႕ႏုိင္ေၾကာင္းႏွင့္ ေနာက္တေန႕တြင္ စာျပန္ လာေလသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ အဂၤလိပ္ အမည္ေယာင္ေယာင္ ရွိေသာ အရပ္ေခၚ ‘မုိးႏွင္း’ ကုိ သတိရ လာကာ ေမာ္လၿမိဳင္ သြားစဥ္က ယူထားေသာ ဗရင္ဂ်ီ ဘာသာ အမည္ ဖီးလစ္ (Philip) အနက္ မွ အစလုံး အတုိက္ေကာက္ ယူ၍ ပီမုိးနင္းဟု တႀကိမ္ ထပ္မံ၍ ေလွ်ာက္လႊာ တင္ျပန္ေသာ အခါ က်မွ လက္တင္ဘာသာ ကုိလည္း နဂုိ တတ္ကၽြမ္းမႈ ဓာတ္ခံ ရွိသည့္ အေလ်ာက္ အလုပ္ ရေလ ေတာ့သည္။ ထုိေက်ာင္းတြင္ ဆရာႀကီးသည္ လက္တင္ စာမ်ားကုိ ၄ တန္းမွ ၁ဝ တန္း အထိ တေယာက္တည္း သင္ၾကား ေပးရ၏။
ေနာက္ ေႏြလ ေက်ာင္းပိတ္ရက္သုိ႕ ေရာက္ေသာ္ ေပၚထြက္စ ျဖစ္ေသာ ပညာ့ အလင္း မဂၢဇင္းႏွင့္ အျခား အျခားေသာ မဂၢဇင္း တုိ႕သုိ႕ ဝတၴဳမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ားကုိ ေရးသား ေပးပုိ႕ ေနရာမွ ပညာ့ အလင္း မဂၢဇင္း ပုိင္ရွင္ ဦးတင္၏ ေတာင္းပန္ခ်က္ အရ ထုိမဂၢဇင္း တုိက္သုိ႕ ဝင္ေရက္ကာ လစဥ္ ဝတၴဳႏွင့္ အျခား အခန္းေပါင္း မ်ားစြာကုိ တာဝန္ ယူရ၏။ သုိ႕ႏွင့္ မဂၢဇင္းမွ တဆင့္ သတင္းစာ ကုိပါ တုိးခ်ဲ႕ လုိက္ေသာ အခါတြင္ ‘ဘက္ပတစ္’ ေက်ာင္းသုိ႕ မျပန္ ေတာ့ဘဲ ထုိမဂၢဇင္း၊ သတင္းစာ ႏွစ္ခု စလုံးတြင္ပင္ တည္းျဖတ္သည့္ ဘက္မွ ဆက္လက္ လုပ္ကုိင္ ေလေတာ့သည္။
ပညာ့ အလင္း သတင္းစာ၌ ‘ပုိက္ဆံႀကီး’ အမည္ျဖင့္ ေဆာင္းပါး မ်ားကုိ လည္းေကာင္း၊ ေနရီရီ၊ ပြဲစားႀကီး သားအဖႏွင့္ ျမျမ စေသာ ဝတၴဳရွည္ႀကီး မ်ားကုိ လည္းေကာင္း ေရးသား ခဲ့ေပ၏။ သုိ႕ရာတြင္ ပညာ့ အလင္း ၌လည္း မ်ားစြာ မၾကာ။ အလုပ္မွ ထြက္ၿပီးေနာက္ ‘ေအာင္ေတာ္မူ’ ေခၚ တနဂၤေႏြ တပတ္လွ်င္ တႀကိမ္ထုတ္ ဝတၴဳကေလး မ်ားကုိ ထုတ္ေဝ ျပန္ေလသည္။ ဤတြင္လည္း မ်ားစြာ အက်ဳိးမေပး။ ထုိေၾကာင့္ ဝတၴဳ စာအုပ္ကေလး ၁၄ အုပ္ ထုတ္ၿပီးသည့္ အဆုံးတြင္ ရပ္စဲ လုိက္ရသည္။
ဤသုိ႕ အားျဖင့္ ‘စာေရး ဆရာ၏ နိမ့္တုံ နိမ့္တုံ ဘဝ’ ႏွင့္ပင္ ဒဂုန္ မဂၢဇင္း၊ လန္ဒန္အတ္ မဂၢဇင္း၊ ကဝိမ်က္မွန္ မဂၢဇင္း၊ ကဝိတံခြန္ မဂၢဇင္း၊ ၿဗိတိသွ် ဘားမား မဂၢဇင္း၊ တကၠသုိလ္ မဂၢဇင္း၊ သူရိယ မဂၢဇင္း စေသာ မဂၢဇင္းမ်ား၊ သူရိယ သတင္းစာ၊ ျမန္မာ့ အလင္း သတင္းစာ၊ သစၥာဝါဒီ သတင္းစာ၊ ဗႏၶဳလ သတင္းစာ စေသာ သတင္းစာမ်ား၊ ဗႏၶဳလ ဂ်ာနယ္၊ ဒီးဒုတ္ ဂ်ာနယ္ စေသာ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ဝတၴဳမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ားကုိ အမ်ားအျပား ေရးသား ေလေတာ့သည္။
ထုိအခုိက္ ဗႏၶဳလ ဂ်ာနယ္တြင္ ေခတၲ ခဏမွ် ဝင္ေရာက္ လုပ္ကုိင္ရင္း ပုိင္ရွင္မ်ားက ဗႏၶဳလ သတင္းစာႏွင့္ ဗႏၶဳလ ႐ုပ္ရွင္ တုိ႕ကုိပါ တုိးတက္ ခ်ဲ႕ထြင္ လိုက္ေသာ အခါ သား ျဖစ္သူ ေမာင္ေက်ာ္စုိးက ေရွးဦး ပထမ ‘ခ်စ္တဲ့သူရယ္’ ဇတ္ကားတြင္ ဇာတ္လုိက္ အျဖစ္ ပါဝင္ ႐ုိက္ကူးသည္။ ထုိအခါ ဆရာႀကီးက ကုိယ္တုိင္ ကုိယ္က် ဒါ႐ုိက္တာ အျဖစ္ သင္ၾကား ျပသသည္။
ေနာက္ သား ေမာင္ေက်ာ္စုိးသည္ ၿဗိတိသွ် ဘားမား ႐ုပ္ရွင္သုိ႕ ေရာက္သြား ျပန္၍ ‘တကုိယ္ေတာ္’ ဇတ္ကားကုိ ႐ုိက္ကူးသည္။ ထုိစဥ္ အခါ တြင္လည္း ဆရာႀကီး ကုိယ္တုိင္ အကူအညီ မ်ားစြာ ေပးခဲ့သည္။ ထုိ႕ေနာက္ ‘ဆယ္နာရီ’ ဇတ္ကားကုိ ဆက္လက္ ႐ုိက္ကူး ေနစဥ္ အတြင္း သား ေမာင္ေက်ာ္စုိးမွာ လူမသမာ တဦး၏ ဓားခ်က္ေၾကာင့္ အသက္ ပါသြားရ ရွာေပသည္။ ဆရာႀကီးကား စုတ္တသပ္သပ္ႏွင့္ အထူး တလည္ပင္ ႏွေျမာ တသ ရွာမိ၏။ စိတ္အပ်က္ႀကီး ပ်က္လ်က္ အလုပ္မွလည္း တခါတည္း ထြက္လုိက္ ေပေတာ့သည္။ ဖခင္ နည္းတူပင္ မ်က္စိ အလင္း ခၽြတ္ယြင္း ခဲ့ရသျဖင့္ ပူေဆြး ေသာက ေရာက္ေန ရွာေသာ မိခင္ ေဒၚစိန္တင့္ မွာလည္း ၃ လ နီးပါးခန္႕ မစားႏုိင္ မေသာက္ႏုိင္ ျဖစ္ၿပီးသည့္ေနာက္ ခ်စ္သား၏ ေနာက္သုိ႕ ေကာက္ေကာက္ ပါေအာင္ လုိက္သြား ရွာေလသည္။
သားႏွင့္ ဇနီးတုိ႕ မရွိလွ်င္ ဆရာႀကီး ပီမုိးနင္းသည္ ၾကြင္းက်န္ ရစ္ခဲ့ေသာ သား သမီး တုိ႕ကုိ ေဒၚစိန္တင့္၏ ေဆြမ်ဳိးမ်ား ရွိရာ ဓမၲီၿမိဳ႕သုိ႕ ကုိယ္တုိင္ ကုိယ္က် သြားေရာက္ ပုိ႕အပ္ ခဲ့ၿပီးလွ်င္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႕ ျပန္လာကာ ဝါသနာ ရွိရင္းစြဲ အတုိင္း ဝတၴဳမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရး၍ ဝမ္းေက်ာင္းရ ရွာျပန္သည္။
ဘ၀နိဂံုး
သုိ႕ႏွင့္ ျမန္မာ စာဖတ္ ပရိသတ္၏ စိတ္ႏွလုံးကုိ ယခုထက္ တုိင္ေအာင္ပင္ ယူက်ဳံး စြဲမက္လ်က္ ရွိေစသည့္ ဝတၴဳရွည္၊ ဝတၴဳတုိ အေျမာက္အျမား၊ ေဆာင္းပါး၊ ကဗ်ာ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ႀကီးပြား တုိးတက္ေရး ဆုိင္ရာ စာအုပ္ စာတမ္း အဝဝကုိ က်န ေသခ်ာ ေရးသား ျဖန္႕ျဖဴး ခဲ့ေပေသာ ဆရာႀကီး ပီမုိးနင္းသည္ အသက္ ၅၆ ႏွစ္ အ႐ြယ္ သကၠရာဇ္ ၁၉၄ဝ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၆ ရက္ေန႕ (ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၃ဝ၁ ခုႏွစ္ နတ္ေတာ္ လဆုတ္ ၁၂ ရက္ေန႕) နံနက္ ၉ နာရီႏွင့္ ၁၉ မိနစ္ အခ်ိန္တြင္ စက္ဘီး တုိက္မိသျဖင့္ ေပါင္က်ဳိးခဲ့ရသည့္ ဒဏ္ရာမွ နာလန္ မထႏုိင္ ရွာေတာ့ဘဲ ဘဝ ဇာတ္ထုပ္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၊ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရ ရွာပါ သတည္း။ ။
ပီမုိးနင္း ရာျပည့္ပြဲ
၁၉၈၃-ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာ(၆)ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဗိုလ္တေထာင္ဘုရားလမ္း၊ ရာမခရစ္ရွနာ စာၾကည့္တိုက္အေဆာက္အဦ၌ စာေရးဆရာႀကီး ပီမုိးနင္း ရာျပည့္ပြဲေတာ္ အခမ္းအနား က်င္းပသည္။
ထင္ရွားေသာလက္ရာအခ်ိဳ႕
- ကမၻာ႕မင္တံက်မ္း၊
- လက္ေတြ႕ၾကီးပြားေရးက်မ္း၊
- အပ်ိဳစိတ္က်မ္း၊
- လူပ်ိဳစိတ္က်မ္း၊
- ေအာင္စိတ္၊
- သားဂုဏ္ရည္
- သမီးဂုဏ္ရည္၊
- မိန္းမစိတ္က်မ္း၊
- ကာမသိဒၶိက်မ္း၊
- ေလာကီလမ္းညႊန္၊
- အစၥလမ္အလင္းျပက်မ္း၊
- ကမၻာ႕အလင္း က်မ္း၊
- ထြက္သက္၀င္သက္က်မ္း၊
- သိသူေဖာ္စား မသိသူေက်ာ္သြား၊
- ႏိုင္ငံေရးက်မ္း။
၀တၳဳမ်ား
- ေနရီရီ၊
- ပဲြစားၾကီးသားအဖႏွင္႕ျမျမ၊
- ဘီေအေမာင္တင္႕ႏွင္႕ ကေခ်သည္မယ္ျမင္႕၊
- သဲျမညွာ၊
- တစ္ကိုယ္ေတာ္၊
- ေနညိဳညိဳ၊
- ပင္လယ္ကူးဓာတ္ပံု၊
- သူရဲေကာင္းသံုးေယာက္(ဘာသာျပန္)
ပီမိုးနင္း နီတိမ်ား
အခ်စ္ေရး
(၁) ယခုုကာလ လင္ႏွင့္မယား အကြဲျမန္ၾကျခင္းသည္ အခ်စ္ခ်င္း မတူၾကေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏။
အေၾကာင္းမူကား မိန္းမကလည္း နည္းနည္းခ်စ္၏ ေယာက်္ားကလည္း နည္းနည္းခ်စ္၏။
(၂) အဖိုးတန္ေသာ မယားကို အ၀တ္ေၾကာင့္မရေပ။
အသံုးအစားႀကီးကာ ပလႊားေသာ မယားကိုသာ အ၀တ္ႏွင့္ ျမဴ ရေပမည္။
(၃) အခ်စ္ဆိုသည္မွာ ခ်စ္ခိုက္သာလွ်င္ခ်စ္၏ မုန္းလွ်င္ပစ္၏ တကယ္ရွိေသာအရာမဟုတ္။
ေခတၱမွ် ေကာင္းကင္၌ ေပၚေသာတိမ္ရုပ္ႏွင့္တူ၏
(၄) အခ်စ္ေၾကာင့္ ေသာကမီးေတာက္ျခင္းသည္ အပို ရူးမိုက္ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
(၅) အၿမဲတံုးလ်က္မေသြးဘဲထက္ေသာဓါးသည္ လင္ကိုႏိုင္ေသာ မိန္းမ၏လွ်ာျဖစ္ေလသည္။
(၆) မိန္းမပီသေသာ မိန္းကေလးသည္ အ၀တ္၌လည္းေကာင္း အေျပာအဆို၌လည္းေကာင္း အႀကံအစည္၌လည္းေကာင္း ပလႊား၀င့္၀ါျခင္း မရွိအပ္ေပ။
(၇) ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ ခၽြဲခၽြဲပစ္ပစ္ ေျပာသည့္အခါ ယံုလြယ္ၾကသည္မွာ မိမိတို႕ကိုယ္ကို အထင္ႀကီးၾကျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္ေလသည္။
(၈) မိန္းမတို႕၏ အဖိုးတန္ျခင္းသည္ အက်င့္ေကာင္းျခင္း၊ စိတ္ေကာင္းျခင္း၌သာ တည္သည္။
(၉) မိန္းမမ်ား၌ အႀကီးဆံုးေသာရန္သူသည္ ယံုတတ္ေသာစိတ္ျဖစ္သည္။
(၁၀) အခ်စ္သည္ ဆိတ္ကြယ္ရာ၌ ကိေလသာဘက္ကို သာလြန္နီးကပ္တတ္ေလသည္။
(၁၁) ခ်စ္သာခ်စ္ေစ မနစ္ေစႏွင့္။
စိတၱေဗဒ
(၁) မိမိက္ုယ္ကို သူတစ္ပါးမ်က္စိႏွင့္ ၾကည့္ရမည္။
(၂) ေအာင္ျမင္လိုသူသည္ ကံ ဟူေသာ စကားကိုေဖ်ာက္ၿပီး အလုပ္ ဟူေသာ စကားကိုသံုးရမည္။
ေအာင္ျမင္ျခင္း၏ ပထမနည္းသည္ ေအာင္ျမင္ေသာစိတ္ ေအာင္ျမင္မည္ဟူေသာစိတ္ ျဖစ္၏။
(၃) စြန္႕မွစားရ၏ စားလိုလွ်င္စြန္႕။
(၄) ပညာအေပါင္း၌ စိတ္ပညာသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္၏။
မိမိစိတ္ကို မိမိသိျမင္ျခင္းသည္ အဖိုးတန္ဆံုးျဖစ္ေပသည္။
(၅) ကိုယ့္ကိုယ္တိုင္ အျပစ္အနာအဆာကင္းေအာင္ ေနဖို႕ လြန္စြာ အေရးႀကီး၏
(၆) ကာယဗလ စြမ္းသူတို႕သည္ စိတ္အားလည္း စြမ္းၾကေလသည္။
(၇) ပန္းပဲသမားသည္ သံကိုမီးပူပူရွိစဥ္မွ ထု၍ရတတ္၏။
သံေအးမွ ထုေခ်က လိုရာကိုထု၍မရသည့္အျပင္ အက်ိဳးကိုပ်က္စီးတတ္ေစ၏
(ဂ) အတတ္ပညာတစ္ခုခု၌ အပင္ပန္းမခံဘဲႏွင့္ ေက်ာ္ၾကားျခင္းအထြတ္သို႕ မေရာက္ႏိုင္ေပ။
လူမႈေရး
( ၁) ပညာႀကီးလ်က္ အေပါင္းမတတ္သူ၊ အဆင္းလွလ်က္ လူခ်စ္လူခင္မမ်ားသူေတြ မ်ားစြာရွိၾကေလသည္။
( ၂) ခ်စ္ေစလို ႏႈတ္ခမ္းလက္ႏွစ္သစ္၊ မုန္းေစလို ႏႈတ္ခမ္းလက္ႏွစ္သစ္။
( ၃) မွန္ကန္ျခင္း၌ အေဖာ္မလို။
( ၄) ေလာကမွာ သိစရာ တတ္စရာေတြ မကုန္ႏိုင္ေအာင္ ရွိေလရာ၊ ငါသိလွၿပီ တတ္လွၿပီဟု ထင္ေနသူမ်ားသည္
မိမိဘာမွ် မတတ္ေသးေၾကာင္း ေၾကညာျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
( ၅) အမိန္႕ကို ေကာင္းစြာ နာခံတတ္မွ အမိန္႕ေပးသူအျဖစ္သို႕ ေရာက္ႏုိ္၏။
အမိန္႕ကို သုန္မႈန္စြာ နားေထာင္သူ သည္ ေက်းကၽြန္ႏွင့္တူ၏၊။
ရႊင္လန္းၾကည္ျဖဴစြာ နာခံတတ္သူကား သားေကာင္းသမီးေကာင္း တပည့္ေကာင္းႏွင့္တူ၏။
( ၆) မိမိအတြက္ တစ္ပါးသူမွာ အနည္းငယ္မွ် ၀န္ေလးျခင္း မရွိရေအာင္ သတိထားရမည္။
( ၇) အရာရာ၌ မလြန္က်ဴးျခင္း၊ အနည္းငယ္မွ် ၀န္ေလးျခင္း မရွိရေလေအာင္ သတိထားရမည္။
( ၈) တိုက္ရိုက္ေျပာျခင္းသည္ ခုခံစိတ္ကို ျဖစ္ေစတတ္သည္။
အဘယ္အရာကိုလုပ္ပါဟု ေျပာမည့္အစား လုပ္လွ်င္ အဘယ္အက်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္မည္ကို ေျပာရမည္။
( ၉) သိလိုေသာစိတ္သည္ ဂရုစိုက္ေသာစိတ္ျဖစ္၏။
ဂရုစိုက္ျခင္းသည္ အေရးယူျခင္း ေလးစားျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။
(၁၀) အခ်ိန္ရွိသေရြ႕ အမွားျပင္ႏိုင္၏။
က်န္းမာေရး
( ၁) အသက္ရွည္လိုက ေ၀ဒနာေရာဂါအေၾကာင္းကို မေတြးရ။
( ၂) ေသာကပူပင္ျခင္းဆိုသည္မွာ အပိုသက္သက္ျဖစ္လ်က္ အသက္ကိုအႏၱရာယ္ျဖစ္ေစ၏။
( ၃) အသက္ကိုသာ ဥာဏ္ေစာင့္သည္မဟုတ္ က်န္းမာျခင္းကိုလည္း ဥာဏ္ေစာင့္၏။
( ၄) အစားၾကဴးျခင္းသည္လည္း အသက္တိုျခင္း၏ အေၾကာင္းတစ္ခု ျဖစ္ေလသည္။
( ၅) ကာယဗလေကာင္း၍ လ်င္ျမန္ထက္ျမက္သူတို႕မွာ ဘယ္အရာမဆို ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ၾကေလသည္။
( ၆) ရိုးရိုးသားသားအသက္ကို မွန္မွန္ေမြးလွ်က္ အဘယ္အရာမွာမွ မလြန္ျခင္းသည္ က်န္းမာျခင္းအတြက္ နည္းေကာင္းျဖစ္ေလသည္။
( ၇) အေပ်ာ္ေၾကာင့္ ဥာဥ့္နက္ျခင္းသည္ စရိတ္ေရာ အသက္ပါ ဆံုးေစသည့္နည္းျဖစ္ေလသည္။
( ၈) စိတ္မွာ သန္႔ရွင္းျခင္းသည္ ကိုယ္၏ သန္႕ရွင္းျခင္းကို ျဖစ္ေစလွ်က္ စင္ၾကယ္ျခင္းမွာ က်န္းမာျခင္းကိုျဖစ္ရေလသည္။
ႀကီးပြားတိုးတက္ခ်မ္းသာေရး
( ၁) ႀကီးပြားတိုးတက္ရန္အားသည္ ၀ီရိယ ႏွင့္ ေခၽြတာျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။
( ၂) လက္သမားေကာင္း၏ အရင္းအႏွီးမွာ စူးေဆာက္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ဘိသကဲ့သို႕
စာအုပ္မ်ားမွာ တိုးတက္ႀကီးပြားလိုသူတို႕၏ အရင္းအႏွီးလက္နက္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေပသည္။
( ၃) ၀ီရိယကို ထုတ္၍ လုပ္ရသမွ်ေလးစု မၾကာမီအထုပ္ျဖစ္မည္။
အထုပ္မျဖစ္မီ ထုတ္၍မပစ္ရ။
( ၄) ေျခဖ၀ါးေအာက္႒္ ေျမႀကီးကိုေခၽြးေရကေလးအနည္းငယ္ ေလာင္းလိုက္လွ်င္ ပေဒသာပင္ထြက္ေပၚလာႏိုင္သည္။
( ၅) ကမၻာေပၚတြင္ စြဲၿမဲျခင္းေလာက္ တန္ခိုးႀကီးေသာ အရာမရွိ။
( ၆) တက္မ၏အမိန္႕ကို နားမေထာင္သူသည္ ေက်ာက္ေဆာင္၏အမိန္႕ကို နားေထာင္ရာ၏။
( ၇) အေျပာသန္လွ်င္ အလုပ္ညံ့သည္ဟူေသာစကားသည္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားအတြက္ သံုးေသာစကားျဖစ္၏။
( ၈) ႀကီးပြားတိုးတက္လိုလွ်င္ ပညာဥာဏ္လြန္စြာႀကီးဖို႕မလို၊ ေစ့စပ္ေသခ်ာတတ္ဖို႕သာ လိုေပသည္။
( ၉) ေပါ့ေပါ့စား၊ ေပါ့ေပါ့ေန၊ ေပါ့ေပါ့လုပ္ေနသမွ် မတိုးတက္ႏိုင္။
(၁၀) လူမွန္လွ်င္ အစြမ္းရွိ၏။
(၁၁) သူေဌးျမန္ျမန္ျဖစ္လိုလွ်င္ ျမန္ျမန္ဆင္းရဲတတ္၏။
(၁၂) ငါသည္ ငါ၏အေဖာ္ျဖစ္၏၊
ငါ၏လမ္းစျဖစ္၏။
ငါ၏ခိုကိုးရာျဖစ္၏။
ငါ၏အေဖာ္ေကာင္းျဖစ္၏။
ငါ့ထက္ ဘယ္သူမွ ငါ့ကိုမကယ္ႏိုင္။
(၁၃) အခက္အခဲသည္ စိတ္သေဘာႀကီးမား ရင့္သန္ျခင္းအတြက္ အေကာင္းဆံုးေသာ သင္ခန္းစာမ်ားျဖစ္၏။
(၁၄) အျပစ္ကင္းေသာစိတ္သည္ စြပ္စြဲျခင္းကိုမေၾကာက္။
(၁၅) အားလံုးႀကီးပြားနည္းမွာ အမ်ိဳးသားအလုပ္ဟူသမွ် အသင္းဖြဲ႕၍ထားအပ္ျခင္းျဖစ္သည္။
( ၁) ႀကီးပြားတိုးတက္ရန္အားသည္ ၀ီရိယ ႏွင့္ ေခၽြတာျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။
( ၂) လက္သမားေကာင္း၏ အရင္းအႏွီးမွာ စူးေဆာက္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ဘိသကဲ့သို႕
စာအုပ္မ်ားမွာ တိုးတက္ႀကီးပြားလိုသူတို႕၏ အရင္းအႏွီးလက္နက္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေပသည္။
( ၃) ၀ီရိယကို ထုတ္၍ လုပ္ရသမွ်ေလးစု မၾကာမီအထုပ္ျဖစ္မည္။
အထုပ္မျဖစ္မီ ထုတ္၍မပစ္ရ။
( ၄) ေျခဖ၀ါးေအာက္႒္ ေျမႀကီးကိုေခၽြးေရကေလးအနည္းငယ္ ေလာင္းလိုက္လွ်င္ ပေဒသာပင္ထြက္ေပၚလာႏိုင္သည္။
( ၅) ကမၻာေပၚတြင္ စြဲၿမဲျခင္းေလာက္ တန္ခိုးႀကီးေသာ အရာမရွိ။
( ၆) တက္မ၏အမိန္႕ကို နားမေထာင္သူသည္ ေက်ာက္ေဆာင္၏အမိန္႕ကို နားေထာင္ရာ၏။
( ၇) အေျပာသန္လွ်င္ အလုပ္ညံ့သည္ဟူေသာစကားသည္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားအတြက္ သံုးေသာစကားျဖစ္၏။
( ၈) ႀကီးပြားတိုးတက္လိုလွ်င္ ပညာဥာဏ္လြန္စြာႀကီးဖို႕မလို၊ ေစ့စပ္ေသခ်ာတတ္ဖို႕သာ လိုေပသည္။
( ၉) ေပါ့ေပါ့စား၊ ေပါ့ေပါ့ေန၊ ေပါ့ေပါ့လုပ္ေနသမွ် မတိုးတက္ႏိုင္။
(၁၀) လူမွန္လွ်င္ အစြမ္းရွိ၏။
(၁၁) သူေဌးျမန္ျမန္ျဖစ္လိုလွ်င္ ျမန္ျမန္ဆင္းရဲတတ္၏။
(၁၂) ငါသည္ ငါ၏အေဖာ္ျဖစ္၏၊
ငါ၏လမ္းစျဖစ္၏။
ငါ၏ခိုကိုးရာျဖစ္၏။
ငါ၏အေဖာ္ေကာင္းျဖစ္၏။
ငါ့ထက္ ဘယ္သူမွ ငါ့ကိုမကယ္ႏိုင္။
(၁၃) အခက္အခဲသည္ စိတ္သေဘာႀကီးမား ရင့္သန္ျခင္းအတြက္ အေကာင္းဆံုးေသာ သင္ခန္းစာမ်ားျဖစ္၏။
(၁၄) အျပစ္ကင္းေသာစိတ္သည္ စြပ္စြဲျခင္းကိုမေၾကာက္။
(၁၅) အားလံုးႀကီးပြားနည္းမွာ အမ်ိဳးသားအလုပ္ဟူသမွ် အသင္းဖြဲ႕၍ထားအပ္ျခင္းျဖစ္သည္။
စာေပႏွင့္ပညာေရး
( ၁) လူလုပ္ျခင္း၌ သတင္းစာဖတ္ျခင္းသည္ ပထမလိုအပ္ေသာအေရးျဖစ္သည္။
( ၂) စာမ်ားကို ဖတ္ျခင္းသည္ စာအတြက္မဟုတ္။
ေလာကႀကီးအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမွန္ကိုသိလိုေသာစိတ္ႏွင့္ ဖတ္ျခင္းမွ်ျဖစ္၏။
( ၃) သတင္းစာေစာင္ေရးမ်ားလာေလေလ ၊တိုင္းျပည္တြင္ မသိမလိမာသူ နည္းပါးေလေလ။
( ၄) ပညာဆိုသည္မွာ ေက်ာင္းစာကို ဆိုလိုသည္မဟုတ္ေပ။
အသက္ေမြးမႈအတတ္တစ္ခုခုကို အမ်ားထက္ပို၍ အားလံုးထက္ ထူးခၽြန္ေအာင္ တတ္ေခ်က တန္ခိုးပင္ျဖစ္ေလသည္။
( ၅) အိပ္ရာနားတြင္ စာအုပ္ကိုထား၊ အိပ္ကအလုပ္ရပ္၍ အခ်ိန္အတိုအစ၊ အိပ္ရာထ၊ အိပ္ရာ၀င္၊ လည္ပတ္သြားလာရာမွာ
၄င္းအခ်ိန္မ်ားတြင္ စာအုပ္တစ္အုပ္အၿမဲပါလွ်င္ လိုရာပညာကို တစ္ႏွစ္ကိုးလႏွင့္ ရႏိုင္၏။
( ၆) လြန္ၿပီးေသာအခ်ိန္သည္ ေနာက္ဆံုးထြက္ေသာစာပို႕ရထားႀကီးႏွင့္တူ၏။
( ၇) ေနာအား ၀က္စတားသည္ မိမိ၏ေက်ာ္ေစာေသာ ၀က္စတား အဘိဓာန္ႀကီးကို (၄၆)ႏွစ္ၾကာျပဳစု၏။
( ၈) ေက်ာ္ေစာေသာ ေလာကဓါတ္ဆရာႀကီး ေသာမာ့စ္ေအအက္ဒီဆင္ သည္ အၿမဲအားျဖင့္ အသံုး၀င္ေသာ အတတ္ပညာအသစ္တို႕ကို ရွာႀက႕ံရာတြင္
အဘယ္အခါမွ် ေပါ့ေပါ့ဆဆ သေဘာမထားဘဲ အမွန္အက်ိဳးရွိေသာ အရာတစ္ခုခုကို စဥ္းစားသည့္အခါ မၿပီးမခ်င္း ထပ္ခါထပ္ခါ လုပ္ကိုင္ႀကံစည္ေလ့ရွိ၏။
( ၉) ေဂ်ာ့ဘန္ကေရာ့သည္ အေမရိကန္ရာဇ၀င္ကို ၁၅ႀကိမ္ ထပ္မံရေရး၏။
ခရစ္ေတာ္ ေနာက္ဆံုးညစာစားရုပ္ပံုကားကို ၇ ႏွစ္ပတ္လံုးေန႕စဥ္ေရး၏။
(၁၀) ေလာကဓါတ္ဆရာႀကီး နယူတန္သည္ ေလးတြဲျခင္း သေဘာကို အႏွစ္ ၂၀ ၾကာ ႀကံစည္ေတြးေတာျခင္းျပဳရ ေရးသား၏။
(၁၁) မိမိႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုးေသာ ပညာတစ္ခုခုတြင္ စိတ္ကို အကုန္သြင္းေလ။
(၁၂) အမ်ိဳးမ်ိဳးတတ္ခ်င္ေသာ သူသည္ မည္သည့္အရာမွာမွ် ေတာ္လိမ့္မည္မဟုတ္ေခ်။
(၁၃) ကမၻာေပၚတြင္ တစ္ခုေကာင္းသမားမ်ားသာ ေက်ာ္ေစာႏိုင္သည္။
(၁၄) တစ္ေန႕လွ်င္ ၈ နာရီ ျပည့္ေအာင္ အိပ္ေပ်ာ္လွ်င္ တစ္ေန႕လံုး မရပ္မနားဘဲႀကံေလ၊ ေရးေလ၊ သင္ေလ၊ အံေလ၊ ဦးေႏွာက္မပ်က္ႏိုင္၊
အေပ်ာ္အပါးတြင္ က်ဴးလြန္ျခင္းသာလွ်င္ ဥာဏ္အား စိတ္အား ကိုယ္အား ဆုတ္ယုတ္ေစ၏။
( ၁) လူလုပ္ျခင္း၌ သတင္းစာဖတ္ျခင္းသည္ ပထမလိုအပ္ေသာအေရးျဖစ္သည္။
( ၂) စာမ်ားကို ဖတ္ျခင္းသည္ စာအတြက္မဟုတ္။
ေလာကႀကီးအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမွန္ကိုသိလိုေသာစိတ္ႏွင့္ ဖတ္ျခင္းမွ်ျဖစ္၏။
( ၃) သတင္းစာေစာင္ေရးမ်ားလာေလေလ ၊တိုင္းျပည္တြင္ မသိမလိမာသူ နည္းပါးေလေလ။
( ၄) ပညာဆိုသည္မွာ ေက်ာင္းစာကို ဆိုလိုသည္မဟုတ္ေပ။
အသက္ေမြးမႈအတတ္တစ္ခုခုကို အမ်ားထက္ပို၍ အားလံုးထက္ ထူးခၽြန္ေအာင္ တတ္ေခ်က တန္ခိုးပင္ျဖစ္ေလသည္။
( ၅) အိပ္ရာနားတြင္ စာအုပ္ကိုထား၊ အိပ္ကအလုပ္ရပ္၍ အခ်ိန္အတိုအစ၊ အိပ္ရာထ၊ အိပ္ရာ၀င္၊ လည္ပတ္သြားလာရာမွာ
၄င္းအခ်ိန္မ်ားတြင္ စာအုပ္တစ္အုပ္အၿမဲပါလွ်င္ လိုရာပညာကို တစ္ႏွစ္ကိုးလႏွင့္ ရႏိုင္၏။
( ၆) လြန္ၿပီးေသာအခ်ိန္သည္ ေနာက္ဆံုးထြက္ေသာစာပို႕ရထားႀကီးႏွင့္တူ၏။
( ၇) ေနာအား ၀က္စတားသည္ မိမိ၏ေက်ာ္ေစာေသာ ၀က္စတား အဘိဓာန္ႀကီးကို (၄၆)ႏွစ္ၾကာျပဳစု၏။
( ၈) ေက်ာ္ေစာေသာ ေလာကဓါတ္ဆရာႀကီး ေသာမာ့စ္ေအအက္ဒီဆင္ သည္ အၿမဲအားျဖင့္ အသံုး၀င္ေသာ အတတ္ပညာအသစ္တို႕ကို ရွာႀက႕ံရာတြင္
အဘယ္အခါမွ် ေပါ့ေပါ့ဆဆ သေဘာမထားဘဲ အမွန္အက်ိဳးရွိေသာ အရာတစ္ခုခုကို စဥ္းစားသည့္အခါ မၿပီးမခ်င္း ထပ္ခါထပ္ခါ လုပ္ကိုင္ႀကံစည္ေလ့ရွိ၏။
( ၉) ေဂ်ာ့ဘန္ကေရာ့သည္ အေမရိကန္ရာဇ၀င္ကို ၁၅ႀကိမ္ ထပ္မံရေရး၏။
ခရစ္ေတာ္ ေနာက္ဆံုးညစာစားရုပ္ပံုကားကို ၇ ႏွစ္ပတ္လံုးေန႕စဥ္ေရး၏။
(၁၀) ေလာကဓါတ္ဆရာႀကီး နယူတန္သည္ ေလးတြဲျခင္း သေဘာကို အႏွစ္ ၂၀ ၾကာ ႀကံစည္ေတြးေတာျခင္းျပဳရ ေရးသား၏။
(၁၁) မိမိႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုးေသာ ပညာတစ္ခုခုတြင္ စိတ္ကို အကုန္သြင္းေလ။
(၁၂) အမ်ိဳးမ်ိဳးတတ္ခ်င္ေသာ သူသည္ မည္သည့္အရာမွာမွ် ေတာ္လိမ့္မည္မဟုတ္ေခ်။
(၁၃) ကမၻာေပၚတြင္ တစ္ခုေကာင္းသမားမ်ားသာ ေက်ာ္ေစာႏိုင္သည္။
(၁၄) တစ္ေန႕လွ်င္ ၈ နာရီ ျပည့္ေအာင္ အိပ္ေပ်ာ္လွ်င္ တစ္ေန႕လံုး မရပ္မနားဘဲႀကံေလ၊ ေရးေလ၊ သင္ေလ၊ အံေလ၊ ဦးေႏွာက္မပ်က္ႏိုင္၊
အေပ်ာ္အပါးတြင္ က်ဴးလြန္ျခင္းသာလွ်င္ ဥာဏ္အား စိတ္အား ကိုယ္အား ဆုတ္ယုတ္ေစ၏။
အခ်စ္ေရး
(၁) ယခုုကာလ လင္ႏွင့္မယား အကြဲျမန္ၾကျခင္းသည္ အခ်စ္ခ်င္း မတူၾကေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏။
အေၾကာင္းမူကား မိန္းမကလည္း နည္းနည္းခ်စ္၏ ေယာက်္ားကလည္း နည္းနည္းခ်စ္၏။
(၂) အဖိုးတန္ေသာ မယားကို အ၀တ္ေၾကာင့္မရေပ။
အသံုးအစားႀကီးကာ ပလႊားေသာ မယားကိုသာ အ၀တ္ႏွင့္ ျမဴ ရေပမည္။
(၃) အခ်စ္ဆိုသည္မွာ ခ်စ္ခိုက္သာလွ်င္ခ်စ္၏ မုန္းလွ်င္ပစ္၏ တကယ္ရွိေသာအရာမဟုတ္။
ေခတၱမွ် ေကာင္းကင္၌ ေပၚေသာတိမ္ရုပ္ႏွင့္တူ၏
(၄) အခ်စ္ေၾကာင့္ ေသာကမီးေတာက္ျခင္းသည္ အပို ရူးမိုက္ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
(၅) အၿမဲတံုးလ်က္မေသြးဘဲထက္ေသာဓါးသည္ လင္ကိုႏိုင္ေသာ မိန္းမ၏လွ်ာျဖစ္ေလသည္။
(၆) မိန္းမပီသေသာ မိန္းကေလးသည္ အ၀တ္၌လည္းေကာင္း အေျပာအဆို၌လည္းေကာင္း အႀကံအစည္၌လည္းေကာင္း ပလႊား၀င့္၀ါျခင္း မရွိအပ္ေပ။
(၇) ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ ခၽြဲခၽြဲပစ္ပစ္ ေျပာသည့္အခါ ယံုလြယ္ၾကသည္မွာ မိမိတို႕ကိုယ္ကို အထင္ႀကီးၾကျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္ေလသည္။
(၈) မိန္းမတို႕၏ အဖိုးတန္ျခင္းသည္ အက်င့္ေကာင္းျခင္း၊ စိတ္ေကာင္းျခင္း၌သာ တည္သည္။
(၉) မိန္းမမ်ား၌ အႀကီးဆံုးေသာရန္သူသည္ ယံုတတ္ေသာစိတ္ျဖစ္သည္။
(၁၀) အခ်စ္သည္ ဆိတ္ကြယ္ရာ၌ ကိေလသာဘက္ကို သာလြန္နီးကပ္တတ္ေလသည္။
(၁၁) ခ်စ္သာခ်စ္ေစ မနစ္ေစႏွင့္။
Source...http://zartiman.blogspot.no/2011/12/blog-post_3063.html
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။