ထိုင္းႏိုင္ငံ ပညာေရးစနစ္ အေျပာင္းအလဲသစ္
●—————————————
ေက်ာင္းစာသင္ႏွစ္ အသစ္နဲ႔အတူ စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ရာေတြ ထိုင္းပညာေရးစနစ္မွာ ၾကံဳေတြ႔ေနရပါတယ္။
ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ အခု စစ္အစိုးရသစ္က Thailand Economy 4.0 ဆိုတဲ့ စီးပြားေရး စီမံကိန္းခ်မွတ္ထားတဲ့အေၾကာ င္း၊
အဲဒီ စီမံကိန္းနဲ႔ အညီ ပညာေရးစနစ္ကိုလည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔
ႀကိဳးစားေနေၾကာင္း က်ေနာ္ ေရးခဲ့ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။ Thailand Economy 4.0
ဆိုတာကေတာ့ အခုလို စဥ္းစားခ်က္အေပၚ အေျခခံတာပါ။ ကြန္ျပဴတာ ဗားရွင္း
(Version) ေတြလို တခုၿပီး တခု တိုးတက္လာတဲ့ သေဘာပါ။ ထိုင္းစီးပြားေရး 1.0
ကေတာ့ လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရးကို အေျခခံတဲ့ စီးပြားေရးစနစ္ပါ။ ထိုင္းစီးပြားေရး
2.0 ကေတာ့ စားေသာက္ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းနဲ ႔ အေသးစားကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းမ်ာ း
ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကို သူတို႔က ျဖတ္ေက်ာ္္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ထိုင္းစီးပြားေရး 3.0
ကေတာ့ စြမ္းအင္နဲ႔ အႀကီးစားစက္မႈ လုပ္ငန္း (ကားထုတ္လုပ္ငန္း.. စသည္ျဖင့္)
ကို အေျချပဳတာပါ။ အခုထိုင္းႏိုင္ငံ စီးပြားေရး GDP ရဲ႕ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္း
ေလာက္ ရွိပါတယ္။ အဲဒီကေန ေနာက္တဆင့္ စီးပြားေရး 4.0 ကို တြန္းတင္မယ္ဆိုတဲ့
သေဘာပါ။ 4.0 ဆိုတာကေတာ့ အဆင့္ျမင့္နည္းပညာ (high-tech) အေျချပဳ
စီးပြားေရးကို တြန္းတင္ဖို႔ပါ။ ဒီစီးပြားေရး မူဝါဒကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္မွာ
ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။
သေဘာကေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံကို ဝင္ေငြ အလယ္အလတ္ရွိတဲ့ ႏိုင္ငံ အဆင့္မွာ ပိတ္မိေနတဲ့ ေထာင္ေခ်ာက္ကေန ေက်ာ္လႊား ရုန္းထြက္ၿပီး၊ ဝင္ေငြေကာင္းတဲ့ ႏိုင္ငံအျဖစ္ ငါးႏွစ္အတြင္း ႀကိဳးပမ္းၾကဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္းလူထုရဲ႔ ၅၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ကပဲ အင္တာနက္ သံုးႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဟိုက္တက္ခ္ လုပ္သားထုေတြ ထုတ္ဖို႔ ခက္ခဲႏိုင္ပါေသးတယ္။ အဲဒါအျပင္ အခု ထိုင္းစီးပြားေရး 4.0 မွာ အေျခခံ အေဆာက္အဦ၊ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး၊ စာတိုက္ စနစ္၊ အြန္လိုင္း ေငြေပးေခ်စနစ္ေတြကို ျမႇင့္တင္ဖို႔ပါ လ်ာထားခ်က္ရွိပါတယ္။ ဒီရည္မွန္းခ်က္နဲ႔အညီ ပညာေရးကိုလည္း အခုရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ အညီ ျပင္ဆင္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ (AEC) အာဆီယံ စီးပြားေရး အသိုက္အဝန္း ေပါင္းစည္းမႈအေပၚမွာ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းႏိုင္ေရး ရည္ရြယ္ခ်က္လည္း ပါဝင္ပါတယ္။
ယခု ႏွစ္သစ္မွာ ထိုင္းတကၠသိုလ္ေတြမွာ သုေတသနလုပ္ငန္းေတြအတြက္ အစိုးရက ဘတ္ ၂ ဒသမ ၅ ဘီလီယံ (USD ၇၁ သန္း ေက်ာ္) ကို လ်ာထားေပးခဲ့ပါတယ္။ ထိုင္းစီးပြားေရး 4.0 ဆိုတဲ့ မူဝါဒကို ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေရးအတြက္ တကၠသိုလ္ ၂၇ ခုမွာ စီးပြားျဖစ္ သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ား (research projects with commercial purposes) အတြက္ ဘတ္ ၁၉၀ ဘီလီယံ (USD ၅ ဒသမ ၄ ဘီလီယံ) သံုးစြဲဖို႔ အပိုေဆာင္း ခ်ထားေပးေငြထဲက သုေတသနလုပ္ငန္းေတြအတြက္ ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေငြေတြထဲက ပထမ ဘတ္ ၁ ဒသမ ၅ ဘီလီယံကို တကၠသိုလ္အုပ္စုေတြမွာ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈစင္တာမ်ား (innovation centres) ထူေထာင္ဖို႔ သံုးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ အစားအေသာက္နဲ႔ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ အိုမင္းလာေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း (ageing society)၊ စမတ္ၿမိဳ႔ျပမ်ား (smart cities)၊ စြမ္းအင္၊ တီထြင္ဆန္းသစ္ စီးပြားေရး (creative economy) စေသာ က႑မ်ားကို စီးပြားျဖစ္ သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ား စတင္ ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘတ္ ၁ ဘီလီယံကိုေတာ့ နည္းပညာဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ အစီအစဥ္ ႏွစ္ခုအတြက္ သံုးမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီထဲက တစ္ဝက္ ဘတ္ သန္း ၅၀၀ ကို ကဆက္ဆတ္တကၠသိုလ္မွာ ဇီဝနည္းပညာ (biotechnology) သုေတသနေတြ အတြက္၊ က်န္ဘတ္ သန္း ၅၀၀ ကို မဟီေဒါ တကၠသိုလ္မွာ ဇီဝေဆးပညာ အင္ဂ်င္နီယာရင္း သုေတသန (biomedical engineering research) အတြက္ သံုးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒါအျပင္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနကလည္း ပစ္မွတ္ထားတဲ့ က႑ေတြမွာ ပညာေရးက႑နဲ႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္တဲ့ နည္းပညာ အုပ္စုမ်ား (technology groups) ငါးခုကိုလည္း အခြန္ ေလ်ာ့ေပါ့ေပးမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံ အေနနဲ႔ သုေတသနနဲ႔ နည္းပညာဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ (R&D) အသံုးစရိတ္က ဂ်ီဒီပီရဲ႔ ၀ ဒသမ ၅ - ၀ ဒသမ ၆ ရာခိုင္ႏႈန္း သံုးေနရာကေန တစ္ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ (တႏွစ္ကို သံုးေငြ ဘတ္ ၁၃၀ ဘီလီယံ) ျမင့္လာမယ္ဆိုပါတယ္။ ေတာင္ကိုရီးယားကေတာ့ R&D မွာ GDP ရဲ႕ ေလးရာခိုင္ႏႈန္း အထိ အသံုးျပဳေနပါတယ္။ အစိုးရ တာဝန္ရွိသူေတြက ယခု ေထာက္ပံ့မႈေတြကေန ေက်နပ္စရာ ရလဒ္ ျဖစ္ေပၚလာရင္ ပိုတိုးၿပီး ရန္ပံုေငြ ခ်ေပးမယ္လို႔လည္း ကတိေပးပါတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ သုေတသနလုပ္ငန္းေတြရဲ႔ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းက တကၠသိုလ္ေတြမွာ ေဆာင္ရြက္ေနၾကတာပါ။
အခု စနစ္သစ္အရ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ေက်ာင္းသား၊ ဟိုက္တက္ခ္နည္းပညာ ေက်ာင္းသားေတြကို တိုးျမႇင့္သင္ၾကား ဖို႔ပါ။ ဒီလို သင္ၾကားတဲ့အခါ ထိုင္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ဆိုတာက ယခု ပညာေရးစနစ္သစ္မွာ ကုမၸဏီေတြမွာ အလုပ္သင္စနစ္ (apprenticeships) နဲ႔ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာေရး ေပါင္းစည္းမယ့္ ႏွစ္လမ္းသြားစနစ္ (dual system) ကိုလည္း သံုးသြားမယ္ ဆိုပါတယ္။ ခုအခ်ိန္မွာ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ေက်ာင္းသားနဲ႔ အေထြေထြေက်ာင္းသား အခ်ဳိးက 38:62 ရွိေနရာကေန၊ ႏွစ္ ၂၀ စီမံကိန္းၿပီးတဲ့အခါ 60:40 အခ်ဳိးေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းသြားမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ တႏိုင္ငံလံုးက ေက်ာင္းေတြမွာ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ အင္တာနက္ (high-speed internet access) ရရွိႏိုင္မႈကို ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ ေက်ာင္းေတြမွာ ေဆာင္ရြက္သြားမယ္၊ မဟာဗ်ဴဟာသစ္အရ ေက်းလက္ေဒသက ေက်ာင္းေတြမွာ တန္းတူညီမွ်စြာ ရင္းျမစ္မ်ား ရရွိခြဲေဝေပးေရးလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ "ထိုင္းႏိုင္ငံ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာေရးရဲ႔ ေရႊေခတ္"လို႔ေတာင္ တင္စား ေျပာဆိုေနၾကပါတယ္။ ဒီကိစၥအတြက္ သူတို႔က သက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းပညာေရး ေကာ္မရွင္ (Office of Vocational Education Commission_OVEC) ဖြဲ႔လို႔ ေဆာင္ရြက္ေနၾကပါတယ္။
လာမယ့္ ပညာသင္ႏွစ္ ၂၀၁၈ မွာ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ စနစ္ကိုလည္း အႀကိမ္ ငါးခု (five rounds) နဲ႔ စစ္ေဆး ဝင္ခြင့္ျပဳဖို႔၊ ေက်ာင္းသားေတြ အၾကား မွ်တမႈ ပိုျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲပါလိမ့္မယ္။ ဒီအေၾကာင္း ေနာက္ေတာ့ ဆက္ေရးပါမယ္။
က်ေနာ္ေတာ့ အားက် ေငးေမာရပါတယ္။
ျမန္မာ့ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြလည္း ျမင္လိုပါတယ္။
စာကိုး
http:// www.nationmultimedia.com/ news/business/ EconomyAndTourism/30317060
http:// www.nationmultimedia.com/ news/national/30317070
http:// www.nationmultimedia.com/ news/national/aec/30223547
■ ေအာင္သူျငိမ္း
(ေဆာင္းပါးရွင္သည္ ISP Myanmar ၏ သင္တန္းေရးရာ ဒါရိုက္တာ ျဖစ္သည့္အျပင္ The Myanmar Quarterly မဟာဗ်ဴဟာႏွင့္ မူ၀ါဒ ေလ့လာေရး ဂ်ာနယ္၏ အယ္ဒီတာလည္း ျဖစ္သည္)
●—————————————
ေက်ာင္းစာသင္ႏွစ္ အသစ္နဲ႔အတူ စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ရာေတြ ထိုင္းပညာေရးစနစ္မွာ ၾကံဳေတြ႔ေနရပါတယ္။
ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ အခု စစ္အစိုးရသစ္က Thailand Economy 4.0 ဆိုတဲ့ စီးပြားေရး စီမံကိန္းခ်မွတ္ထားတဲ့အေၾကာ
သေဘာကေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံကို ဝင္ေငြ အလယ္အလတ္ရွိတဲ့ ႏိုင္ငံ အဆင့္မွာ ပိတ္မိေနတဲ့ ေထာင္ေခ်ာက္ကေန ေက်ာ္လႊား ရုန္းထြက္ၿပီး၊ ဝင္ေငြေကာင္းတဲ့ ႏိုင္ငံအျဖစ္ ငါးႏွစ္အတြင္း ႀကိဳးပမ္းၾကဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္းလူထုရဲ႔ ၅၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ကပဲ အင္တာနက္ သံုးႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဟိုက္တက္ခ္ လုပ္သားထုေတြ ထုတ္ဖို႔ ခက္ခဲႏိုင္ပါေသးတယ္။ အဲဒါအျပင္ အခု ထိုင္းစီးပြားေရး 4.0 မွာ အေျခခံ အေဆာက္အဦ၊ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး၊ စာတိုက္ စနစ္၊ အြန္လိုင္း ေငြေပးေခ်စနစ္ေတြကို ျမႇင့္တင္ဖို႔ပါ လ်ာထားခ်က္ရွိပါတယ္။ ဒီရည္မွန္းခ်က္နဲ႔အညီ ပညာေရးကိုလည္း အခုရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ အညီ ျပင္ဆင္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ (AEC) အာဆီယံ စီးပြားေရး အသိုက္အဝန္း ေပါင္းစည္းမႈအေပၚမွာ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းႏိုင္ေရး ရည္ရြယ္ခ်က္လည္း ပါဝင္ပါတယ္။
ယခု ႏွစ္သစ္မွာ ထိုင္းတကၠသိုလ္ေတြမွာ သုေတသနလုပ္ငန္းေတြအတြက္ အစိုးရက ဘတ္ ၂ ဒသမ ၅ ဘီလီယံ (USD ၇၁ သန္း ေက်ာ္) ကို လ်ာထားေပးခဲ့ပါတယ္။ ထိုင္းစီးပြားေရး 4.0 ဆိုတဲ့ မူဝါဒကို ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေရးအတြက္ တကၠသိုလ္ ၂၇ ခုမွာ စီးပြားျဖစ္ သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ား (research projects with commercial purposes) အတြက္ ဘတ္ ၁၉၀ ဘီလီယံ (USD ၅ ဒသမ ၄ ဘီလီယံ) သံုးစြဲဖို႔ အပိုေဆာင္း ခ်ထားေပးေငြထဲက သုေတသနလုပ္ငန္းေတြအတြက္ ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေငြေတြထဲက ပထမ ဘတ္ ၁ ဒသမ ၅ ဘီလီယံကို တကၠသိုလ္အုပ္စုေတြမွာ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈစင္တာမ်ား (innovation centres) ထူေထာင္ဖို႔ သံုးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ အစားအေသာက္နဲ႔ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ အိုမင္းလာေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း (ageing society)၊ စမတ္ၿမိဳ႔ျပမ်ား (smart cities)၊ စြမ္းအင္၊ တီထြင္ဆန္းသစ္ စီးပြားေရး (creative economy) စေသာ က႑မ်ားကို စီးပြားျဖစ္ သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ား စတင္ ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘတ္ ၁ ဘီလီယံကိုေတာ့ နည္းပညာဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ အစီအစဥ္ ႏွစ္ခုအတြက္ သံုးမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီထဲက တစ္ဝက္ ဘတ္ သန္း ၅၀၀ ကို ကဆက္ဆတ္တကၠသိုလ္မွာ ဇီဝနည္းပညာ (biotechnology) သုေတသနေတြ အတြက္၊ က်န္ဘတ္ သန္း ၅၀၀ ကို မဟီေဒါ တကၠသိုလ္မွာ ဇီဝေဆးပညာ အင္ဂ်င္နီယာရင္း သုေတသန (biomedical engineering research) အတြက္ သံုးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒါအျပင္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနကလည္း ပစ္မွတ္ထားတဲ့ က႑ေတြမွာ ပညာေရးက႑နဲ႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္တဲ့ နည္းပညာ အုပ္စုမ်ား (technology groups) ငါးခုကိုလည္း အခြန္ ေလ်ာ့ေပါ့ေပးမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံ အေနနဲ႔ သုေတသနနဲ႔ နည္းပညာဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ (R&D) အသံုးစရိတ္က ဂ်ီဒီပီရဲ႔ ၀ ဒသမ ၅ - ၀ ဒသမ ၆ ရာခိုင္ႏႈန္း သံုးေနရာကေန တစ္ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ (တႏွစ္ကို သံုးေငြ ဘတ္ ၁၃၀ ဘီလီယံ) ျမင့္လာမယ္ဆိုပါတယ္။ ေတာင္ကိုရီးယားကေတာ့ R&D မွာ GDP ရဲ႕ ေလးရာခိုင္ႏႈန္း အထိ အသံုးျပဳေနပါတယ္။ အစိုးရ တာဝန္ရွိသူေတြက ယခု ေထာက္ပံ့မႈေတြကေန ေက်နပ္စရာ ရလဒ္ ျဖစ္ေပၚလာရင္ ပိုတိုးၿပီး ရန္ပံုေငြ ခ်ေပးမယ္လို႔လည္း ကတိေပးပါတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ သုေတသနလုပ္ငန္းေတြရဲ႔ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းက တကၠသိုလ္ေတြမွာ ေဆာင္ရြက္ေနၾကတာပါ။
အခု စနစ္သစ္အရ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ေက်ာင္းသား၊ ဟိုက္တက္ခ္နည္းပညာ ေက်ာင္းသားေတြကို တိုးျမႇင့္သင္ၾကား ဖို႔ပါ။ ဒီလို သင္ၾကားတဲ့အခါ ထိုင္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ဆိုတာက ယခု ပညာေရးစနစ္သစ္မွာ ကုမၸဏီေတြမွာ အလုပ္သင္စနစ္ (apprenticeships) နဲ႔ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာေရး ေပါင္းစည္းမယ့္ ႏွစ္လမ္းသြားစနစ္ (dual system) ကိုလည္း သံုးသြားမယ္ ဆိုပါတယ္။ ခုအခ်ိန္မွာ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ေက်ာင္းသားနဲ႔ အေထြေထြေက်ာင္းသား အခ်ဳိးက 38:62 ရွိေနရာကေန၊ ႏွစ္ ၂၀ စီမံကိန္းၿပီးတဲ့အခါ 60:40 အခ်ဳိးေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းသြားမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ တႏိုင္ငံလံုးက ေက်ာင္းေတြမွာ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ အင္တာနက္ (high-speed internet access) ရရွိႏိုင္မႈကို ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ ေက်ာင္းေတြမွာ ေဆာင္ရြက္သြားမယ္၊ မဟာဗ်ဴဟာသစ္အရ ေက်းလက္ေဒသက ေက်ာင္းေတြမွာ တန္းတူညီမွ်စြာ ရင္းျမစ္မ်ား ရရွိခြဲေဝေပးေရးလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ "ထိုင္းႏိုင္ငံ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာေရးရဲ႔ ေရႊေခတ္"လို႔ေတာင္ တင္စား ေျပာဆိုေနၾကပါတယ္။ ဒီကိစၥအတြက္ သူတို႔က သက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းပညာေရး ေကာ္မရွင္ (Office of Vocational Education Commission_OVEC) ဖြဲ႔လို႔ ေဆာင္ရြက္ေနၾကပါတယ္။
လာမယ့္ ပညာသင္ႏွစ္ ၂၀၁၈ မွာ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ စနစ္ကိုလည္း အႀကိမ္ ငါးခု (five rounds) နဲ႔ စစ္ေဆး ဝင္ခြင့္ျပဳဖို႔၊ ေက်ာင္းသားေတြ အၾကား မွ်တမႈ ပိုျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲပါလိမ့္မယ္။ ဒီအေၾကာင္း ေနာက္ေတာ့ ဆက္ေရးပါမယ္။
က်ေနာ္ေတာ့ အားက် ေငးေမာရပါတယ္။
ျမန္မာ့ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြလည္း ျမင္လိုပါတယ္။
စာကိုး
http://
http://
http://
■ ေအာင္သူျငိမ္း
(ေဆာင္းပါးရွင္သည္ ISP Myanmar ၏ သင္တန္းေရးရာ ဒါရိုက္တာ ျဖစ္သည့္အျပင္ The Myanmar Quarterly မဟာဗ်ဴဟာႏွင့္ မူ၀ါဒ ေလ့လာေရး ဂ်ာနယ္၏ အယ္ဒီတာလည္း ျဖစ္သည္)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။