ညီငယ္Aung Hein Soe ေျပာျပတဲ့
English စာေလ့လာေရး နည္းေကာင္းေလး
မွ်ေဝေပးခ်င္ပါတယ္။
__________________________ _____________
ကဲ ___ကြ်န္ေတာ္အရမ္းေလးစားအား က်ရတဲ့
ကမာၻ႔ No.1 အဂၤလိပ္ဘာသာစကား ဆရာလို႔အမ်ားက ေခၚဆိုၾကတဲ့ A.J Hoge (the
director of effortless English ) ရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ( Rule)
ခုႏွစ္ခုတည္းက ပထမဆံုးစည္းမ်ည္းစည္းကမ္းကိ ု မွ်ေဝခ်င္ပါတယ္။ သိျပီသား သူငယ္ခ်င္းေတြရွိမွာပါ။ အဂၤလိပ္စာကို စိတ္ဝင္စားျပီးမသိေသးတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြအတြက္ ရည္ရြယ္ပါတယ္။
နည္းနည္းေတာ့ ရစ္မယ္ဗ်ာ ။ (ဆရာ့ရဲ႕ rule no.1သင္ၾကားခ်က္ video ကို wall ထဲမွာ share ထားပါတယ္။ဝင္ေရာက္ေလ့လာၾကပါ ။တကယ္ခြန္အအားေတြရမွာပါ ။ ဆရာကလည္းး တက္ၾကြလန္းဆန္းအျမဲကိုယ့္ကိ ုယ္ကိုယ္
confidence ရွိေနတာပဲ။ ဆရာက ကလည္းကတယ္။ အဟ ။ သူက စိတ္ေတြကိုယ္ပါသင္တာ။
ဆရာရဲ႕ ပံုကို ျမင္ရံုေတာင္ စိတ္ဓါတ္ခြန္အားေတြရပါတယ္။)
ဒါ ကလည္းး ဆရာ႔ရဲ႕ Rules ေတြကို တကယ္ယံုၾကည္ျပီး လိုက္နာလာေစခ်င္တဲ့ရည္ရြယ္ခ ်က္နဲ႔ပါ။အဟ ။ ဆရာ့ရဲ႕ No.1 က အရမ္းရိုးရွင္းတယ္။အရမ္းလြယ ္ကူတယ္။အရမ္းစြမ္းအားၾကီးပါ တယ္။အရမ္းထိေရာက္ပါတယ္။
ဘာလဲဆိုေတာ့ စကားစု( Phrases)ေတြကို ေလ့လာဖို႔ပါ ။ ဘယ္ေတာ့မွ
စကားလံုးတစ္လံုး (individual words ) တည္းကို မေလ့လာပါနဲ႔။ ဒါဆို စကားစု
(phrase) ဆိုတာဘာလဲ။ စကားလံုးး ႏွစ္လံုးး သံုးလံုးး သို႔မဟုတ္ ပိုျပီးး
ပါတဲ႔ အစုပါပဲ။ စကားလံုးေတြကို စုထားတာ စကားစုေပါ့ဗ်ာ။ ဒါဆို စကားစုဆိုတာ
ဝါက်တစ္ခုလံုးလည္း ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ကဲ ဥပမာ ကိုယ္က ဝါက်တစ္ခု သို႔မဟုတ္
စကားစုတစ္ခုမွာပါတဲ့ hate ( မုန္း) ဆိုတဲ့ စကားရဲ႔ အဓိပၸါယ္ကို
မသိလို႔မွတ္ခ်င္တယ္ဆိုပါစို ႔။ ဒါဆို ကြ်န္ေတာ္တို႔ အမ်ားစုက ဘယ္လိုနည္းနဲ႔္ေလ့လာခဲ့ၾကသလ ဲ။ အဲ႔စကားလံုးကို Dictionary ထဲမွာရွာမယ္။ ျပီး H.A.T.E မုန္းသည္ လို႔ စာအုပ္မွာေရးခ်ျပီး ေအာ္က်က္ခ်င္ေအာ္က်က္မယ္။မွ တ္မယ္ေပါ့။ ဒါက သိမ္အလုပ္မျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းရဲ႕စာသင္ခန္းေတြမွာ သံုးၾကတဲ့ နည္းလမ္းေဟာင္း (old method ) ေတြပါ။
အဂၤလိပ္စာကို စာသင္ခန္းေတြမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သင္ယူခဲ့ေသာ္လည္း အဂၤလိပ္စာကို ခုထိ ေကာင္းေကာင္းမေျပာတတ္ မေရးတတ္ အတိုင္းတာတစ္ခုထိေတာင္မတတ္ၾ ကေသးပါဘူး။ဒါက တရားခံပါပဲ။ ခုကြ်န္ေတာ္မွာလည္းး ေက်ာင္းတုန္းက ၾကက္တူေရြးက်က္သလိုက်က္ခဲ့တ ဲ့
အဂၤလိပ္စကားလံုးေတြ အမ်ားၾကီးးရွိမွာပါ။ သူငယ္ခ်င္းမွာလည္း အမ်ားၾကီး
အေသအခ်ာ ရွိမွာပါ ။ ဒါေပမဲ့ အဲ့ အဂၤလိပ္စကားလံုးေတြကို လက္ေတြ႕မွာ
ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြ ျပန္အသံုးခ်တတ္ၾကရဲ႔လား။ေျပ ာတတ္ၾကရဲ႕လား။
စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ အမ်ားစုက ဟုတ္သား ပဲ လို႔ ျပန္ေျဖမွာပါ။
ျငင္းစရာမလိုပါဘူး။ ဒါဆို ဒီလို စကားလံုးတစ္လံုးတည္းကို
ၾကက္တူေရြးက်က္/မွတ္ တဲ့နည္းက အလုပ္မျဖစ္ဘူး ဆိုတာကြ်န္ေတာ္တို႔
နားလည္ျပီေပါ့ ။ စကားစုေတြကို ေလ့လာရပါမယ္။ ဥပမာ_ ကိုယ္ ဖတ္ေနတဲ့ အဂၤလိပ္စာ
ပံုျပင္တိုေလးတစ္ပုဒ္ သို႔မဟုတ္ နားေထာင္မိတဲ့ အဂၤလိပ္စာအသံဖိုင္တိုေလး
သို႔မဟုတ္ သီခ်င္းေလးတစ္ပုဒ္မွာ Mg Mg hates ice-cream. ဆိုတဲ့ စကားစု / ဝါက်ေလးမွာ
ကိုယ္က hates ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးကို မသိေတာ့ Dictionary မွာရွာမယ္။ျပီး
hate မုန္းသည္ ဆိုတာေလးကို စာအုပ္ေရးခ်မယ္။မွတ္မယ္။က်က္မ ယ္။
အဲ့လို မလုပ္ရပါဘူး။ ဒါဆို ဘယ္လို လုပ္ရမလဲ။အဲ့ Mg Mg hates
ice-cream.ဆိုတဲ့ စကားစု/ဝါက် တစ္ခုလံုးကို မွတ္ရပါမယ္။ Note စာအုပ္ေလး
သီးသန္႔ထုတ္ျပီး ေရးမွတ္သင့္ပါတယ္။
( ဟာ ငါ မသိတာ hate တစ္လံုးတည္းပါ ၊ အဲ႔လို စကားစု တစ္စုလံုးကို ေလ့လာရမယ္ဆိုေတာ့ အားလံုး ရွုပ္ေထြးကုန္မွာေပါ့ ) ဒီလို ထင္ေကာင္းထင္ႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ မရွုပ္ေထြးေစပါဘူး။ ခုန hate ဆိုတဲ့စကားလံုးရဲ႕အဓိပၸါယ္ပ ိုျပီး စြဲျမဲမွတ္မိေစတာပါ။ ကိုယ္ခုန ပံုျပင္ေလးက ေရးမွတ္ ထားတဲ့ Mg Mg hates ice-cream. စကားစု / ဝါက်ေလးကို
ကိုယ္ရ႕ဲ Note စာအုပ္ေလးမွာ ျပန္ဖတ္မိတဲ့အခါ ပံုျပင္မွာပါတဲ့
အျခားဝါက်ေလးေတြ အေၾကာင္းအရာေလးေတြ စကားလံုးေလးေတြ ပါ
ျပန္လည္ျမင္ေယာင္ေစပါတယ္။ျပီး
Mg Mg ဆိုတာ ပံုုျပင္ထဲမွာ ဘယ္သူလဲ ။ ပံုျပင္ထဲမွာ Mg Mg is the youngest
son of U Hla and Daw Mya. ဒီလိုေရးခ်င္ေရးထားမွာေပါ့ ။ အဲ႔လိုဝါက်ေတြပါ
ျပန္ျမင္ေယာင္ေစပါတယ္။ျပီး ေမာင္ေမာင္ကဘာလဲ ။ Mg Mg is a teacher. ဒီလို
ေရးခ်င္ေရးထားမွာေပါ့ ။ ကဲ ဒါဆို teacher ဆိုတဲ့စကားလံုးကိုပါ ျပန္မွတ္မိ
ေတြးမိျပန္ျပီ ။ ျပီး သူက ေရခဲမုန္႔မၾကိဳက္ဘူး၊ အဲ႔လို အဲ႔လို hate ေၾကာင့္
တစ္ျခားေသာ သတင္းအခ်က္အလက္အပိုေတြကိုပါ ျပန္မွတ္မိမယ္။ ျပန္ရမယ္။ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ တစ္ျခားေသာ သတင္းအခ်က္လက္ေတြေၾကာင့္လည္ း
hate = မုန္းသည္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ပိုစြဲျမဲမွတ္မိေအာင္
ကူညီေထာက္ပံ့ေပးပါတယ္။ အယ္ ဒါမ်ား hate ဆိုတဲ့ စကားလံုးတစ္လံုးတည္းကိုမွတ္ လည္းမွတ္မိႏိုင္တာပဲဟာ လို႔ complain တက္ေကာင္းတက္နိုင္ပါတယ္။
ကဲ ခုန Hate ေတြကို တစ္ျခားေနရာေတြမွာ ေတြ႔ေကာင္းေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ တစ္ျခားတစ္ေနရာမွာ ပံုျပင္တစ္ခုမွာ The rabbit hates the owl. ယုန္က ဇီးကြက္ကို မုန္းတယ္။ hate တစ္လံုးတည္းကိုပဲမွတ္ထားမယ္ ဆိုရင္ ဘယ္hate က ဘယ္အေျခေနကဟာလဲ ဘယ္ပံုျပင္ကဟာလဲ ခြဲျခားနိုင္ပါ့ေတာ့မလား။
အဲ႔လို ခြဲျခားမသိေတာ့ရင္ ခုန လို သူနဲ႔ဆက္စပ္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ျပန္ရႏိုင္ပါ့ေတာ့မလား။ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဒါက စကားစုေတြကို အတြဲလိုက္ေလ့လာမွတ္သားျဖင္း ျဖင့္ရႏိုင္တဲ့ No.1 အက်ိဳးေက်းဇူးပါ ။
ေနာက္ No.2 အက်ိဳးေက်းဇူးက ဒီလို စကားေတြကို ေလ့လာျခင္းက grammar ကိုပါ အလိုအေလ်ာက္ ေလ့လာမိသြားျခင္းပါပဲ။ ဟ ဆန္းလွခ်ည္လား ။ ဟုတ္ေရာ ဟုတ္ပါ့မလား။ ထင္ေကာင္းထင္နိုင္ပါတယ္။ မထင္ပါနဲ႔ တကယ္ပါ ။ ဒါက လူေတြ သူတို႔ရဲ႕ မိခင္ဘာသာစကား Grammar ( သဒၵါ ) ကို ေလ့လာခဲ့ၾကတဲ့ နည္းလမ္းပါပဲ။ စကားလံုးတစ္လံုးတည္းကို ေလ့လာတဲ့နည္းက တတ္ေျမာက္မွဳကို ေႏွးေကြးေစပါတယ္။ သဒၵါကိုလည္း ဘယ္လိုမွ ေလ့လာမိေစမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာ _ ကေလးဘဝတုန္းက _ အေမက သူ႔သမီးေလးကို သနပ္ခါးလိမ္းေပးရင္ (မီးမီး ခါးခါး လူး) ။ ဘယ္အေမမွ( ခါးခါး လူး မီးမီး) လို႔ေျပာမွမဟုတ္ဘူး။ သင္မွာမဟုတ္ပါဘူးဝအဲ႔မွာ ကေလးက သနပ္ခါးလူးရင္း 'ခါးခါး' ဆိုတဲ့ စကားလံုး| 'လိမ္း' ဆိုတဲ႔ စကားလံုးႏွစ္ခုကို အျပန္အလွန္ေလ့လာမိမွာပါ။ အဲ႔လို စကားစု ကို သင္ေပးလိုက္တဲ့တြက္ ေနာက္ေနရာတစ္ခု အေျခေနတစ္ခုမွာ သနပ္ခါး ေလးကို ကေလးက သြားေတြ႔ေတာင္မွ '' ခါးခါး '' တစ္ခုတည္း ကေလးေျပာမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ '' ခါးခါး လိမ္း '' လို႔ သူေျပာပါလိမ့္မယ္။ ဒါ 'ခါးခါး' နဲ႔ပတ္သက္ျပီး ' လိမ္း' ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးပါ သူျပန္မွတ္မိ သြားတာပါ ။ ျပန္ထိေတြ႔မိသြားတာပါ။
ကဲ စကားလံုးတစ္ခုေၾကာင့္ အျခားစကားလံုးတစ္ခု အျပန္အလွန္ ျပန္မွတ္တာေတာ့ လက္ခံပါျပီ ။ ဒါဆို Grammar သဒၵါကို ေရာ ကေလးကို ဘယ္လို သင္ယူမိေစတာလဲ။ အေမက ဘယ္လိုေျပာ -( မီးမီး- ခါးခါး -လူး) လို႔ေျပာ ။
အဲ့မွာ မီးမီးက အေရွ႕က လာတယ္။ ကံတၱား ေလ ။ ျပီး ခါးခါး ကို အေမက ေျပာတယ္ ၾကည့္ ။ ဒါက ဘာလဲ ။ ခါးခါး က ( ကံ) ေလ ။ ျပီး လိမ္း ( ၾကိယာ) လာတယ္ ။ အဲ႔လိုေလး အေမက သင္ေပးတာ ။ ကေလးက သဒၵါလား ဘာလား သူမသိဘူး။ ဒါမဲ႔ သူ သဒၵါ တတ္ေနျပီ ။ ၾသ ျမန္မာ သဒၵါ အေျခခံဝါက်မွာ # ကံတၱား ( ျပဳလုပ္သူ) + ကံ ( ခံရသူ ) + ၾကိယာ ( ျပဳ/ ျဖစ္/ ရွိ ) # ဒီလိုပဲေလ ။ ဟုတ္ဘူးလား။ အဓိက ေျပာခ်င္တာက ဒီလို စကားစုေတေတြ ေလ့လာျခင္းက သဒၵါကိုပါ ေလ့လာမိေစတာကို ေျပာတာပါ။
ကဲ အခ်ဳပ္ ဒီ ပို႔အတြက္ _
Sir A.J Hoge ရဲ႕ Rule No.1 က
( 1 ) စကားစုေတြကိုအတြဲလိုက္ေလ့လာ ပါ။
( ဘယ္ေတာ့မွ စကားလံုးတစ္လံုးတည္းကို မေလ့လာပါနဲ႔ မက်က္ပါနဲ႔)
အက်ိဳးက _
(1) အျခားေသာ သတင္းအခ်က္အလက္အပိုေတြကိုပါ ျပန္လည္မွတ္မိျခင္း ရျခင္း။
(2) Grammar ကိုပါ အလိုအေလ်ာက္ ေလ့လာမိျခင္း။
ကဲ ေမာျပီဗ် ာ ။ ဒါမဲ႔ ေက်နပ္ေနပါတယ္ဗ် ။ note ေလးထုတ္ ။ စကားစုေလးေတြေလ့ၾကဗၽဳ႕ို။ ျပန္ၾကည့္ ။ ျပန္ေတြး။ျပန္ေျပာ ။
#ေနာက္တစ္ခါ Sir A.J ရဲ႕ Rule နံပါတ္ 2 ကို ဆက္ပါမယ္။
#Ref:ဆရာ A.J ရဲ႕ Rule No.1 သင္ၾကားခ်ကvideo္ဖိုင္။ ေစတနာျဖင့္
ေအာင္ဟိန္းစိုး
(8.7.2017) 2:19pm
English စာေလ့လာေရး နည္းေကာင္းေလး
မွ်ေဝေပးခ်င္ပါတယ္။
__________________________
ကဲ ___ကြ်န္ေတာ္အရမ္းေလးစားအား
နည္းနည္းေတာ့ ရစ္မယ္ဗ်ာ ။ (ဆရာ့ရဲ႕ rule no.1သင္ၾကားခ်က္ video ကို wall ထဲမွာ share ထားပါတယ္။ဝင္ေရာက္ေလ့လာၾကပါ
ဒါ ကလည္းး ဆရာ႔ရဲ႕ Rules ေတြကို တကယ္ယံုၾကည္ျပီး လိုက္နာလာေစခ်င္တဲ့ရည္ရြယ္ခ
အဂၤလိပ္စာကို စာသင္ခန္းေတြမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သင္ယူခဲ့ေသာ္လည္း အဂၤလိပ္စာကို ခုထိ ေကာင္းေကာင္းမေျပာတတ္ မေရးတတ္ အတိုင္းတာတစ္ခုထိေတာင္မတတ္ၾ
( ဟာ ငါ မသိတာ hate တစ္လံုးတည္းပါ ၊ အဲ႔လို စကားစု တစ္စုလံုးကို ေလ့လာရမယ္ဆိုေတာ့ အားလံုး ရွုပ္ေထြးကုန္မွာေပါ့ ) ဒီလို ထင္ေကာင္းထင္ႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ မရွုပ္ေထြးေစပါဘူး။ ခုန hate ဆိုတဲ့စကားလံုးရဲ႕အဓိပၸါယ္ပ
ကဲ ခုန Hate ေတြကို တစ္ျခားေနရာေတြမွာ ေတြ႔ေကာင္းေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ တစ္ျခားတစ္ေနရာမွာ ပံုျပင္တစ္ခုမွာ The rabbit hates the owl. ယုန္က ဇီးကြက္ကို မုန္းတယ္။ hate တစ္လံုးတည္းကိုပဲမွတ္ထားမယ္
အဲ႔လို ခြဲျခားမသိေတာ့ရင္ ခုန လို သူနဲ႔ဆက္စပ္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ျပန္ရႏိုင္ပါ့ေတာ့မလား။ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဒါက စကားစုေတြကို အတြဲလိုက္ေလ့လာမွတ္သားျဖင္း
ေနာက္ No.2 အက်ိဳးေက်းဇူးက ဒီလို စကားေတြကို ေလ့လာျခင္းက grammar ကိုပါ အလိုအေလ်ာက္ ေလ့လာမိသြားျခင္းပါပဲ။ ဟ ဆန္းလွခ်ည္လား ။ ဟုတ္ေရာ ဟုတ္ပါ့မလား။ ထင္ေကာင္းထင္နိုင္ပါတယ္။ မထင္ပါနဲ႔ တကယ္ပါ ။ ဒါက လူေတြ သူတို႔ရဲ႕ မိခင္ဘာသာစကား Grammar ( သဒၵါ ) ကို ေလ့လာခဲ့ၾကတဲ့ နည္းလမ္းပါပဲ။ စကားလံုးတစ္လံုးတည္းကို ေလ့လာတဲ့နည္းက တတ္ေျမာက္မွဳကို ေႏွးေကြးေစပါတယ္။ သဒၵါကိုလည္း ဘယ္လိုမွ ေလ့လာမိေစမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာ _ ကေလးဘဝတုန္းက _ အေမက သူ႔သမီးေလးကို သနပ္ခါးလိမ္းေပးရင္ (မီးမီး ခါးခါး လူး) ။ ဘယ္အေမမွ( ခါးခါး လူး မီးမီး) လို႔ေျပာမွမဟုတ္ဘူး။ သင္မွာမဟုတ္ပါဘူးဝအဲ႔မွာ ကေလးက သနပ္ခါးလူးရင္း 'ခါးခါး' ဆိုတဲ့ စကားလံုး| 'လိမ္း' ဆိုတဲ႔ စကားလံုးႏွစ္ခုကို အျပန္အလွန္ေလ့လာမိမွာပါ။ အဲ႔လို စကားစု ကို သင္ေပးလိုက္တဲ့တြက္ ေနာက္ေနရာတစ္ခု အေျခေနတစ္ခုမွာ သနပ္ခါး ေလးကို ကေလးက သြားေတြ႔ေတာင္မွ '' ခါးခါး '' တစ္ခုတည္း ကေလးေျပာမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ '' ခါးခါး လိမ္း '' လို႔ သူေျပာပါလိမ့္မယ္။ ဒါ 'ခါးခါး' နဲ႔ပတ္သက္ျပီး ' လိမ္း' ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးပါ သူျပန္မွတ္မိ သြားတာပါ ။ ျပန္ထိေတြ႔မိသြားတာပါ။
ကဲ စကားလံုးတစ္ခုေၾကာင့္ အျခားစကားလံုးတစ္ခု အျပန္အလွန္ ျပန္မွတ္တာေတာ့ လက္ခံပါျပီ ။ ဒါဆို Grammar သဒၵါကို ေရာ ကေလးကို ဘယ္လို သင္ယူမိေစတာလဲ။ အေမက ဘယ္လိုေျပာ -( မီးမီး- ခါးခါး -လူး) လို႔ေျပာ ။
အဲ့မွာ မီးမီးက အေရွ႕က လာတယ္။ ကံတၱား ေလ ။ ျပီး ခါးခါး ကို အေမက ေျပာတယ္ ၾကည့္ ။ ဒါက ဘာလဲ ။ ခါးခါး က ( ကံ) ေလ ။ ျပီး လိမ္း ( ၾကိယာ) လာတယ္ ။ အဲ႔လိုေလး အေမက သင္ေပးတာ ။ ကေလးက သဒၵါလား ဘာလား သူမသိဘူး။ ဒါမဲ႔ သူ သဒၵါ တတ္ေနျပီ ။ ၾသ ျမန္မာ သဒၵါ အေျခခံဝါက်မွာ # ကံတၱား ( ျပဳလုပ္သူ) + ကံ ( ခံရသူ ) + ၾကိယာ ( ျပဳ/ ျဖစ္/ ရွိ ) # ဒီလိုပဲေလ ။ ဟုတ္ဘူးလား။ အဓိက ေျပာခ်င္တာက ဒီလို စကားစုေတေတြ ေလ့လာျခင္းက သဒၵါကိုပါ ေလ့လာမိေစတာကို ေျပာတာပါ။
ကဲ အခ်ဳပ္ ဒီ ပို႔အတြက္ _
Sir A.J Hoge ရဲ႕ Rule No.1 က
( 1 ) စကားစုေတြကိုအတြဲလိုက္ေလ့လာ
( ဘယ္ေတာ့မွ စကားလံုးတစ္လံုးတည္းကို မေလ့လာပါနဲ႔ မက်က္ပါနဲ႔)
အက်ိဳးက _
(1) အျခားေသာ သတင္းအခ်က္အလက္အပိုေတြကိုပါ
(2) Grammar ကိုပါ အလိုအေလ်ာက္ ေလ့လာမိျခင္း။
ကဲ ေမာျပီဗ် ာ ။ ဒါမဲ႔ ေက်နပ္ေနပါတယ္ဗ် ။ note ေလးထုတ္ ။ စကားစုေလးေတြေလ့ၾကဗၽဳ႕ို။ ျပန္ၾကည့္ ။ ျပန္ေတြး။ျပန္ေျပာ ။
#ေနာက္တစ္ခါ Sir A.J ရဲ႕ Rule နံပါတ္ 2 ကို ဆက္ပါမယ္။
#Ref:ဆရာ A.J ရဲ႕ Rule No.1 သင္ၾကားခ်ကvideo္ဖိုင္။ ေစတနာျဖင့္
ေအာင္ဟိန္းစိုး
(8.7.2017) 2:19pm
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။