ေငြမကုန္ဘဲ ဝန္ထမ္းေတြ အလုပ္လုပ္ခ်င္စိတ္ရွိေ အာင္ေဆာင္႐ြက္ျခင္
-------------------------- -------------------------- ------------------
ေငြမကုန္ဘဲ ဝန္ထမ္းေတြ အလုပ္လုပ္ခ်င္စိတ္ရွိေ အာင္ေဆာင္႐ြက္တယ္ ဆိုတာကေတာ့ ဝန္းထမ္းေတြကိုခ်ီးမြမ္ းတဲ့အလုပ္ပါ။
ခ်ိီးမြမ္းတဲ့အလုပ္ဆိုတာ စီမံခန္႕ခြဲသူေတြမျဖစ္မေနသံ ုးရမယ့္ အရိုးအရွင္းဆံုး နည္းလမ္း တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ခ်ီးမြမ္းစကားဟာ သံုးတတ္ရင္ ၀န္ထမ္းအမ်ားစုအတြက္
Motivation တက္လာေစသလို ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားတဲ့ စီမံခန္႕ခြဲမႈနည္းလမ္းလည္း
မဟုတ္ပါဘူး။ ၀န္ထမ္းေတြဟာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးန ဲ႕ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾကတာျဖစ္ပါ တယ္။ တခ်ိဳ႕ေတြအတြက္ လစာျမင့္မားမႈဟာ အရမ္းအေရးၾကီးတဲ့ အခန္းက႑က ရပ္တည္ေနေပမဲ့ တခ်ိဳ႕၀န္ထမ္းေတြအတြက္ေတာ့
အထက္လူၾကီး၊ စီမံခန္႕ခြဲသူေတြရဲ႕ အသိအမွတ္ျပဳခံရတာ၊ လူအမ်ားအၾကား ခ်ီးမြမ္းစကား အေျပာခံရတာေတြဟာ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ Motivation ကိုဆြဲလႈပ္ေပး ႏိုင္ပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ iphone 6s ကိုင္ေနတာကိုရိုးအီေနျပီျဖစ ္တဲ့ ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ကို္ iphone 4 လက္ေဆာင္ေပးလိုက္တာဟာ အဲဒီ၀န္ထမ္းMotivation ေတြ တက္လာမယ္လို႕မဆိုလိုႏိုင္တဲ ့သေဘာပါ။
ဒါေပမဲ့ သတိျပဳရမွာတခုက လက္ေအာက္ ငယ္သား၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ Needs ေတြက ဘယ္ Level မွာ ရွိေနၾကလဲဆိုတာကို နားလည္ေနဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ Needs အေၾကာင္းေျပာရင္ အမ်ားသိျပီးျဖစ္တဲ့ Abraham Maslow ၾကီးကိုစကားထဲ ဆြဲထည့္ရပါမယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကေတာ့ စား၊၀တ္၊ေနေရးလိုအပ္ခ်က္၊ ေဘးကင္းလံုျခံဳမႈ၊ စိတ္ခ်ယံုၾကည္ရမႈလိုအပ္ခ်က္ ၊
လူမႈေရးလိုအပ္ခ်က္၊ အသိအမွတ္ျပဳခံလိုၾကတဲ့ လိုအပ္ခ်က္နဲ႕ Potential
ရွိသေလာက္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုတဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြျဖစ္ပါတယ္။
စီမံခန္႕ခြဲသူေတြဟာ လက္ေအာက္က၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ Level
အေနအထားကိုနားလည္ေနဖို႕လိုအ ပ္ပါတယ္။ တစ္ေန႕လုပ္မွ တစ္ေန႕စားရမယ့္ ေန႕စားအလုပ္သမားေတြအတြက္ “ေတာ္လိုက္တာ၊ဆက္ၾကိဳးစားပါ ” ဆိုတဲ့ စကားတစ္ခြန္းဟာ Motivation တက္လာေစႏိုင္တယ္လို႕အာမခံလိ ု႕မရပါဘူး။
ဒီလိုပါပဲ အသိအမွတ္ျပဳခံလိုၾကတဲ့၊ ခ်ီးမြမ္းတာကိုခံလိုၾကတဲ့၀န ္ထမ္းေတြကို လစာေတြတိုးေပးရံုနဲ႕ Motivation တက္လာမွာပဲလို႕ယူဆလုိ႕မရပါဘ ူး။ ၀န္ထမ္းေတြဟာ လစာတစ္ခုအတြက္ပဲ အလုပ္လုပ္ေနၾကတာမဟုတ္ဘူးဆို တာ ေမ့ေနလို႕မရတဲ့အခ်က္ပါပဲ။
၀န္ထမ္းေတြကို Motivation တက္ေအာင္ လုပ္တဲ့ေနရာမွာလိုအပ္တဲ့ အသိအမွတ္ျပဳ ခ်ီးမြမ္းတဲ့ နည္းလမ္းတခ်ိဳ႕ကို ေဖၚျပလိုပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့
Find something to praise in every staff member. ၀န္ထမ္းတိုင္းမွာ ခ်ီးမြမ္းစရာတစ္ခုေတာ့ရွိပါ တယ္။ ဘယ္ေနရာမွာမွ မေတာ္တဲ့၀န္ထမ္းဆိုတာ မရွိပါဘူး။ လုပ္ငန္းတာ၀န္နဲ႕ပတ္သက္တဲ့တ စ္ေနရာရာမွာ
ထူးခ်ြန္ေနတတ္ ပါတယ္။ ဒါကိုစီမံခန္႕ခြဲသူေတြဟာ ရွာျပီး ခ်ီးမြမ္းရပါမယ့္။
လုပ္ငန္း စြမ္းေဆာင္ရည္ အညံ့ဆံုးလို႕ယူဆခံရတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြကိုေတာင္
ခ်ီးမြမ္းျခင္းနဲ႕ ေျပာင္းလဲေပးလို႕ရႏိုင္ပါတယ ္။ သူထူးခြၽန္တဲ့တစ္ခုကို ခ်ီးမြမ္းေပးလိုက္ပါ။
Be specific with your praise. ခ်ီးမြမ္းတဲ့ေနရာမွာ ဘာကိုခ်ီးမြမ္းလိုက္တယ္ ဆိုတာကာယကံရွင္၀န္ထမ္းနားလည ္ေအာင္လုပ္ပါ။
“ကိုေအာင္ေရ အရမ္းေတာ္တာပဲ” ဗ်ာလို႕ေျပာတာဟာ သိပ္အလုပ္မျဖစ္ပါဘူး။
“ကိုေအာင္ေရ ဒီေန႕လုပ္တဲ့ ၀န္ထမ္းေတြနဲ႕ ေတြ႕ဆံုပြဲမွာ ကိုေအာင္အေနနဲ႕
ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြး ေပး သြားတဲ့ ကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ျပီး တကယ့္ကိုအႏွစ္သာရရွိပါတယ္။
တကယ္ေကာင္းတဲ့ ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်က္ေတြကို တက္ေရာက္သူေတြအားလံုး
သေဘာက်တယ္လို႕ ကြၽန္ေတာ္သိရတယ္ဗ်ာ၊ ဆက္ၾကိဳးစားပါဗ်ာ” လို႕ေျပာတာဟာ
ေစာေစာကေျပာခဲ့တာထက္စာရင္ ၀န္ထမ္းကို Motivation တက္သြားေစႏိုင္ပါတယ္။
Be sincere. ရိုးရိုးသားသားနဲ႕ခ်ီးမြမ္း ပါ။ ဆိုလိုတာက ေျမွာက္ပင့္ခ်ီးမြမ္းတာမ်ိဳ း မဟုတ္ဘဲ တကယ့္အစစ္အမွန္ခ်ီးမြမ္းတာမ ်ိဳး ျဖစ္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။
Praise effort, not just achievement. ဘာလုပ္လိုက္လိ္ု႕ခ်ီးမြမ္းတ ယ္ဆိုတဲ့
လုပ္ရပ္ကိုပဲခ်ီးမြမ္းပါ၊ ရလဒ္ေအာင္ျမင္မႈကို မဟုတ္ပါဘူး။
ရလဒ္ေအာင္ျမင္မႈဟာ ၾကိဳးစားအားထုတ္လိုက္ရတဲ့ လုပ္ရပ္ျဖစ္တဲ့အတြက္
ေနာက္ေနာင္လည္းဒီလို လုပ္ရပ္မ်ိဳး၊ ၾကိဳးစားမႈမ်ိဳးရွိလာေအာင္
အားေပးခ်ီးမြမ္းပါ။ ေအာင္ျမင္မႈကိုသာ ခ်ီးမြမ္းလိုက္ရင္ တခါတေလမွာ
၀န္ထမ္းေတြအေနနဲ႕ ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈ ေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ
သူတို႕ေတာ္လို႕တတ္လို႕ဆိုတဲ ့ အေျခအေနေတြ ျဖစ္သြား တတ္ပါတယ္။
Praise individually and in public. ေ၀ဖန္စရာရွိရင္ ၂ ဦးခ်င္းမ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေတြ႕ျပီးေ၀ဖန္ပါ၊ ခ်ီးမြမ္းစရာရွိရင္ အမ်ားအၾကားမွာ ခ်ီးမြမ္းပါလို႕ ေျပာေလ့ေျပာထ ရွိပါတယ္။ အမ်ားအေရွ႕မွာခ်ီးမြမ္းရတယ္ ဆိုတာဟာလည္း တခ်ိဳ႕အေျခအေနေတြမွာ စီမံခန္႕ခြဲသူအတြက္ အခက္အခဲ ရွိႏိုင္သလို ၀န္ထမ္းအခ်င္းခ်င္းအၾကားမွာ လည္း အသင္းအဖြဲ႕စိတ္ဓါတ္ပ်က္သြား တာမ်ိဳး ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အေျခအေနအေပၚမူတည္ျပီး ၂ ဦးတည္း ခ်ီးမြမ္းဖို႕လိုအပ္လား၊ လူအမ်ားအၾကားခ်ီးမြမ္းဖို႕လ ိုအပ္လားဆိုတာကို စီမံခန္႕ခြဲသူေတြအေနနဲ႕ ခ်င့္ခ်ိန္စဥ္းစားဖို႕လိုအပ ္ပါတယ္။
Show your appreciation in many ways. စီမံခန္႕ခြဲသူေတြဟာ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ေတြနဲ ႕ ပတ္သက္လာရင္ အျမဲတမ္း ေလ့လာအသိအမွတ္ျပဳေနေၾကာင္းသ ိေအာင္လုပ္ရ ပါမယ္။ တခါတေလမွာ အထက္လူၾကီးစီမံခန္႕ခြဲသူရဲ႕ အျပံဳးတခု၊ ေခါင္းတညိတ္ဟာ ၀န္ထမ္းေတြ အတြက္အားေဆးတစ္ခြက္လိုျဖစ္သ ြားတတ္ပါတယ္။ ဒါေတြကို နည္းလည္ျပီး အသံုးခ်တတ္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။
ေလးစားစြာျဖင့္
ပိုင္စိုး (Management)
Ref; The Management Bible by Neil Flanagan & Jarvis Finger
Reshared by MESI
www.EntrepreneurSME.com
www.eSMEmm.com
--------------------------
ေငြမကုန္ဘဲ ဝန္ထမ္းေတြ အလုပ္လုပ္ခ်င္စိတ္ရွိေ
ခ်ိီးမြမ္းတဲ့အလုပ္ဆိုတာ စီမံခန္႕ခြဲသူေတြမျဖစ္မေနသံ
အထက္လူၾကီး၊ စီမံခန္႕ခြဲသူေတြရဲ႕ အသိအမွတ္ျပဳခံရတာ၊ လူအမ်ားအၾကား ခ်ီးမြမ္းစကား အေျပာခံရတာေတြဟာ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ Motivation ကိုဆြဲလႈပ္ေပး ႏိုင္ပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ iphone 6s ကိုင္ေနတာကိုရိုးအီေနျပီျဖစ
ဒါေပမဲ့ သတိျပဳရမွာတခုက လက္ေအာက္ ငယ္သား၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ Needs ေတြက ဘယ္ Level မွာ ရွိေနၾကလဲဆိုတာကို နားလည္ေနဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ Needs အေၾကာင္းေျပာရင္ အမ်ားသိျပီးျဖစ္တဲ့ Abraham Maslow ၾကီးကိုစကားထဲ ဆြဲထည့္ရပါမယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကေတာ့ စား၊၀တ္၊ေနေရးလိုအပ္ခ်က္၊ ေဘးကင္းလံုျခံဳမႈ၊ စိတ္ခ်ယံုၾကည္ရမႈလိုအပ္ခ်က္
ဒီလိုပါပဲ အသိအမွတ္ျပဳခံလိုၾကတဲ့၊ ခ်ီးမြမ္းတာကိုခံလိုၾကတဲ့၀န
၀န္ထမ္းေတြကို Motivation တက္ေအာင္ လုပ္တဲ့ေနရာမွာလိုအပ္တဲ့ အသိအမွတ္ျပဳ ခ်ီးမြမ္းတဲ့ နည္းလမ္းတခ်ိဳ႕ကို ေဖၚျပလိုပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့
Find something to praise in every staff member. ၀န္ထမ္းတိုင္းမွာ ခ်ီးမြမ္းစရာတစ္ခုေတာ့ရွိပါ
Be specific with your praise. ခ်ီးမြမ္းတဲ့ေနရာမွာ ဘာကိုခ်ီးမြမ္းလိုက္တယ္ ဆိုတာကာယကံရွင္၀န္ထမ္းနားလည
Be sincere. ရိုးရိုးသားသားနဲ႕ခ်ီးမြမ္း
Praise effort, not just achievement. ဘာလုပ္လိုက္လိ္ု႕ခ်ီးမြမ္းတ
Praise individually and in public. ေ၀ဖန္စရာရွိရင္ ၂ ဦးခ်င္းမ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေတြ႕ျပီးေ၀ဖန္ပါ၊ ခ်ီးမြမ္းစရာရွိရင္ အမ်ားအၾကားမွာ ခ်ီးမြမ္းပါလို႕ ေျပာေလ့ေျပာထ ရွိပါတယ္။ အမ်ားအေရွ႕မွာခ်ီးမြမ္းရတယ္
Show your appreciation in many ways. စီမံခန္႕ခြဲသူေတြဟာ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ေတြနဲ
ေလးစားစြာျဖင့္
ပိုင္စိုး (Management)
Ref; The Management Bible by Neil Flanagan & Jarvis Finger
Reshared by MESI
www.EntrepreneurSME.com
www.eSMEmm.com
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။