ေရာခ့္ဂီတရဲ႕ အေျခခံအုုတ္ျမစ္ ဂႏၲဝင္ ဂစ္တာသမားမ် ား …………………………………………………………
လက္ရွိ ေရာခ့္ဂီတ ေရစီးေၾကာင္းဟာ လ်ွင္ျမန္စြာ အရွိန္အဟုန္ျပင္းျပင္းနဲ႕ စီးဆင္းေနခဲ့တာကို ျမင္ေတြ႔ေနၾကရမွာပဲျဖစ္ခဲ့သလို ဂီတမ်ိဳးဆက္၊ မ်ဴ ိးကြဲေပါင္းမ် ားစြာ ဟာလည္း တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု ေဒြးေရာယွက္တင္ ေပါင္းစပ္လာခဲ့ ၾကတာကိုလည္း သတိထားမိၾကမွာပါ။ ဒါဟာ ၂၁ ရာစု မ်ဴ ိးဆက္မ် ားရဲ႕ ဆန္းသစ္တဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ် ား နဲ႕ ေရာခ့္ဂီတကို ေမာင္းနွင္ေနၾကတာလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ SSFS က အခုေျပာမယ့္ ဂႏၲဝင္ ဂီတာသမားမ် ားနဲ႕ ဂီတ ပညာရွင္ေတြဟာ ၁၉၆၀ နဲ႕ ၁၉၇၀ အေစာပိုင္းေတြကေန ေရာခ့္အင္ရိုး ဂီတကို ဆင့္ကဲေျပာင္းလဲမႈေတြ ဖန္တီးလာနိုင္ဖို႔ အတြက္ အေျခခံအုတ္ျမစ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကသူမ် ား ထဲမွာ ပါဝင္ခဲ့ၾကသူမ် ားပါပဲ။ သူတို႔ဟာ လူေျပာအရမ္းမ် ားလြန္းတဲ့ ဂီတာသမားေတြ ဟုုတ္ခ်င္မွာဟုုတ္ႏုုိင္ေပမယ္႔ ေရာခ့္အင္ရိုး သမိုင္းမွာေတာ့ သူတုုိ႔ရဲ႕ပုုံရိပ္ေတြ အခုုိင္အမာထင္က်န္ေနခဲ့သူမ် ားပဲျဖစ္သလို ေရာခ့္ဂီတ ရဲ႕အေျခခံအုတ္ျမစ္ခ် ေပးခဲ့တဲ့ ဂီတပညာရွင္ေတြ ထဲမွာလည္း ခ်န္ထားခဲ့ဖို႔ ခက္ခဲပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္ရဲ႕ နံမည္ႀကီးၿပီး လူသိမ် ားတဲ့ ဂီတာသမားမ် ား ( ဥပမာ Eric Clapton, Jeff Beck, Jimmy Page, Tony Lommi, Ritchie Blackmore, Keith Richards, Carlo Santana) စတဲ့ လူေျပာမ် ားတဲ့ သူေတြထက္ လူေျပာသိပ္မမ် ားတဲ့ ဂစ္တာသမားေတြကို ေဖာ္ျပေပးထားတာျဖစ္ၿပီး က်န္ေနခဲ့တဲ့ ဂစ္တာသမားေတြလည္း အမ် ားႀကီးပဲျဖစ္ ပါတယ္။ အခ်ိန္ရရင္ အလ်ွင္းသင့္သလို ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးသြား မွာပဲျဖစ္သလို ဒီလို သက္တမ္းရွိသူမ် ား အတြက္ ျပည့္စံုေအာင္ ေျပာဖို႔ထက္ သူတို႔ရဲ႕
လ်ွပ္တစ္ပ်က္ ရုပ္ပံုလႊာ
……………………………………
အေနနဲ႕ပဲေျပာထားေပးတာျဖစ္ပါတယ္။
Chuck Berry
…………………………
၁၉၅၅ ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ထဲက ေရာခ့္အင္ရိုး
ဂီတကို ေနာက္ပိုင္း မ်ဴ ိးဆက္မ် ားအတြက္ ပိုမိုမာေက် ာ လာေစေအာင္ မ်ဴ ိးေစ့ခ် ေပးခဲ့ သူပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဂႏၲဝင္ ေတြျဖစ္တဲ့ The Beatles က John Lennon ကေတာ့ ေရာခ့္အင္ရိုး ဆိုတဲ့နံမည္ကို ေနာက္တစ္မ်ဴ ိးေျပာင္းေပး ဖို႔ ခက္ခဲေနမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ Chuck Berry လို႔သာ ေပးဖို႔ ေျပာၾကာဖူးခဲ့သလို တစ္ျခားနံမည္ႀကီး ဂႏၲဝင္ေတြ ေျပာထားတာေတြလည္း အမ် ားႀကီးပါပဲ။ Chuck ႀကီးဟာ သီခ်င္းဆိုလည္းေကာင္းသလို သူရဲ႕ ဂစ္တာတီးတဲ့ စတိုင္လ္ေတြဟာလည္း မ် ားစြာ လႊမ္းမိုးထားနိုင္ခဲ့တာပဲျဖ စ္ၿပီး AC DC က Angus Young ကေနစလို႔ လက္ရွိမ်ဴ ိးဆက္သစ္ ဂစ္တာသမား ေတြဟာ သူ႕ကို နွစ္သက္ေနတတ္ၾကတာပဲျဖစ္ပါတယ ္။
တစ္ကယ္က Chuck Berry ႀကီးရဲ႕ သီခ်င္းေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီ မွာလည္းရင္းနွီးခဲ့ဖူးၾကသလိ ု
ေအာင္ျမင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ Rock and Roll Music, Sweet Little Sixteen
သီခ်င္းေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္တိုဆီမွာ ျပန္ဆိုေပးထားခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
(ဦးတူးတူး ျဖစ္မလားပါပဲ ကိုယ္လည္း ကေလးသာသာ ဆိုေတာ့ အတိအက် မမွတ္မိ) Chuck
Berry ႀကီးကို မွတ္တမ္းမွတ္ရာ ေတြအရေျပာၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ Rolling Stone
မဂၢဇင္းႀကီးရဲ႕ ထာဝရ အေကာင္းဆံုး ဂစ္တာသမားစာရင္းမွာ ဘယ္အခ်ိန္ ေျပာင္းလည္း
သတ္မွတ္သတ္မွတ္ သူကေတာ့ ၁ ကေန ၁၀ ထဲက ထြက္သြားေလ့ရွိသူမဟုတ္ခဲ့ပါ ဘူး။
ဒါက သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ပါပဲ။ တစ္ကယ္က သူဟာ ဒါေတြထက္ သမိုင္းမွတ္တမ္း
က်န္ေနခဲ့မွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ Roll Over Beethoven, Johnny B. Goode,
Maybellene သီခ်င္းေတြဟာ ဂႏၲဝင္ ေတြျဖစ္ေနဆဲ ဆိုတာ ခင္ဗ်
ားတို႔နားေထာင္ၾကည့္တာနဲ႕တင ္ လက္ခံသြားမွာပဲျဖစ္ပါေတာ့တယ ္။
Pete Townshend (The Who)
…………………………………………………
၁၉၆၂ ေလာက္ထဲက စတင္လာခဲ့တဲ့ The Who တီးဝိုင္းဟာ ေရာခ့္ဂီတ သမိုင္းေၾကာင္းမွာေတာ့ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ ေတြအမ် ားႀကီးနဲ႕တီးဝိုင္းပါ။ ဒီဘက္ေခတ္ရဲ႕ ဂ်င္နေရးရွင္းေပါင္းစပ္မႈေတ ြ
အေပၚမွာ ခံစားဖို႔ခက္ခဲ ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီအတြက္
တာဝန္အရွိဆံုးလူေတြထဲမွာ The Who တို႔ဟာ ထိပ္ဆံုးက ပါေနခဲ့မွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
သူတို႔ရဲ႕ သက္တမ္း တစ္ေလ်ွ ာက္မွာ rock, art rock, hard rock, punk rock,
rock opears, power pop, Jazz ေပါင္းစပ္ဟန္မ် ား စသျဖစ္ အမ် ားႀကီး
လုပ္ျပသြားခဲ့သူေတြပါပဲ။ အဲဒီအတြက္ The Who တီးဝိုင္းရဲ႕ ဂစ္တာသမား Pete
Townshend ဟာသူရဲ႕ ဂစ္တာသံေတြကို အမ် ားႀကီး ေပါင္းစပ္ဖန္တီးျပသြား
ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ အဲဒါေတြအျပင္ သူ႕ရဲ႕ down strokes, finger picking
စတိုင္လ္ေတြ ဟာလည္း အေစာပိုင္းေတြျဖစ္ေနခဲ့တာပါ ပဲ။
ဒီေနရာမွာ သူရဲ႕ ရိူးပြဲစင္ျမင့္ေတြေပၚမွာ ေျဖေဖ် ာ္တဲ့ ပံုစံေတြဟာ ဟဲဗီးမက္တယ္လ္, ပန္႔ေရာခ့္ တီးဝိုင္းေတြနဲ႕ ၉၀' ေနာက္ပိုင္း Britpop, ေအာ္တာေနးတစ္နဲ႕ ဂရန္႔ တီးဝိုင္းေတြအေပၚမွာ လႊမ္းမိုးထားနိုင္ခဲ့တာလည္း
အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ Pete ႀကီးဟာ အဲဒီအခ်ိန္ထဲက တူရိယာေတြကို
ရိုက္ခ်ဴ ိး ဖ်က္ဆီးတတ္သလို ဂစ္တာတီးရင္ ခုန္ပ်ံေနတတ္ၿပီး လက္ကို နာရီလက္တံ
လည္သလို လွည့္ပတ္ၿပီး ဂစ္တာေပၚ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း တီးခတ္ေလ့ရွိတဲ့ စတိုင္ေတြဟာ
လက္ရွိအခ်ိန္ထိ အေပၚက ေျပာထားတဲ့ တီးဝိုင္းေတြရဲ႕ ဂစ္တာသမားေတြဆီမွာ
ေတြ႔ျမင္ၾကရမွာပါပဲ။
The Who ရဲ႕ ေရာခ့္ ေအာ္ပရာ အယ္ဘမ္မ် ား ျဖစ္တဲ့ Tommy နဲ႕ Quadrophenia စတဲ့ အယ္ဘမ္ေတြမွာ သူ႔ရဲ႕ ဂစ္တာသံေတြဟာ ဆန္းသစ္ေနခဲ့သလို Who's Next အယ္ဘမ္ထဲက Won't Get Folled Again သီခ်င္းဟာ ယေန႔အခ်ိန္ထိ လတ္ဆတ္ေနတဲ့ သူ႔ရဲ႕ လက္ရာေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ My Generation, I'Can't Explain, Who Are You, Behind Blue Sky, Baba O' Riley စတဲ့သီခ်င္းေတြရဲ႕ သက္တမ္းနဲ႕ သူ႕ရဲ႕ ဂစ္တာသံေတြကို နားေထာင္ၾကည့္မိရင္ Pete ႀကီးဟာ ေရာခ့္ဂီတရဲ႕ အုတ္ျမစ္ႀကီး ျဖစ္ခဲ့တာကို လက္ခံေစမိမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။
အထူးသျဖစ္ေတာ့ သူဟာ ဂီတ မ်ဴ ိးရိုးကေမြးဖြား ဆင္းသက္လာခဲ့သူျဖစ္တဲ့ အတြက္ တူရိယာမ်ဴ ိးစံုကို အကြ်မ္းတဝင္ ျဖစ္လြန္းခဲ့သလို ကြ်မ္းက်င္စြာလည္း တီးခတ္အသံုးခ် နိုင္သူျဖစ္ပါတယ္။ အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြနဲ႕ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၂၀၁၁ Rolling stone မဂၢဇင္းရဲ႕ ထာဝရ အေကာင္းဆံုး ဂစ္တာသမားစာရင္းမွာ နံပတ္ ၁၀ ခ်ိတ္ထားခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ သတ္မွတ္ခ်က္ပါ။ အဲဒါေတြထက္ သူရဲ႕ ဖန္တီးေပးထားခဲ့မႈေတြဟာ ေရာခ့္ဂီတ ရဲ႕ တံခါးေပါက္ ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
Jerry Garcia ( Grateful Dead)
……………………………………………………
အဆိုေတာ္, သီခ်င္းေရးဆရာ, ဂစ္တာသမား စသျဖစ္ Jerry Garcia ကို ဂီတပညာရွင္ အျဖစ္သတ္မွတ္ထားၾကပါတယ္။ အဲဒါေတြအျပင္ Jam rock ေတြရဲ႕ ဦးေဆာင္တီးဝိုင္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးခဲ့ၾကတဲ့ ဂႏၲဝင္တီးဝိုင္း Grateful Dead ရဲ႕ဦးေဆာင္ အဆိုေတာ္, ဂစ္တာသမား နဲ႕ ပရိုဂ်ဴ ဆာ အျဖစ္လည္း လူသိမ် ားၾကတာပါပဲ။ Greatful Dead တို႔ဟာလည္း ဂီတအမ်ဴ ိးအစား မ်ဴ ိးစံုကို ေပါင္းစပ္ထားခဲ့ ၾကၿပီး မ်ဴ ိးဆက္သစ္ ေရာခ့္ဂ်င္နေရးရွင္း ေပါင္းစပ္မႈမ် ား အေပၚမွာ အုတ္ျမစ္ခ်ေပးခဲ့သူမ် ားပဲျဖစ္ပါတယ္။ country, folk, blues rock, reggae, jazz rock, psychedelia, space rock စသျဖစ္ ေရးရတာထက္ သူတို႔ရဲ႕ သီခ်င္းေတြမွာ ျမင္ေတြ႔ၾကရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။
Greatful Dead ရဲ႕ ဂစ္တာသမားျဖစ္တဲ့ အတြက္ Jerry ရဲ႕ ဂစ္တာသံေတြ, ဂစ္တာဆိုလို ေတြဟာ လ်ွင္ျမန္လြန္းမေနပဲ ေနွးေနွး ပီပီသသနဲ႕ အေျပာင္းအလဲေတြဟာ ျမန္ဆန္သလို သူ႕ရဲ႕ လက္တန္း တီးခတ္တဲ့ စတိုင္လ္ေတြဟာ တီးဝိုင္းအေပၚမွာေရာ တစ္ျခား အတီးသမားေတြ အေပၚမွာေရာ အၿမဲေထာက္ပံ မႈေပးေနတတ္တဲ့ စိတ္ကူးဥဏ္ကြန္႕ျမဴ းနိုင္လြန္းတဲ့ ဂစ္တာသမား အျဖစ္လည္း ေျပာေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ရိုးလင္းစတုန္းရဲ႕ သတ္မွတ္ခ်က္ကေတာ့ ၂၀၀၃ မွာ အဆင့္ ၁၃ ျဖစ္ၿပီး အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ၄၆ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။
Johnny Ramone ( Ramones )
…………………………………………………
Ramones တို႔ရဲ႕ Blitzkrieg Bop, Judy Is a Punk သီခ်င္းေတြကို နားေထာင္ဖူးၾကရင္ေတာ့ Johnny Ramone ရဲ႕ ရစ္သမ္ ဂစ္တာ riffs ေတြကို ေျပာဖို႔လိုမယ္ေတာင္ မထင္ပါဘူး။ သူဟာ ဂစ္တာဆိုလိုေတြ လိွမ့္တီးေနတဲ့ ဂစ္တာသမားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး အဲဒီအတြက္ ရိုလင္းစတုန္းရဲ႕ အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ ၁၆ ဆိုတာဟာ တစ္ခ်ဴ ိ႕ လူေတြအတြက္ စိတ္ထဲတစ္မ်ဴ ိးျဖစ္ေနမလား ပါပဲ။
punk rock ရဲ႕ ေခါင္းကိုင္ဖခင္အျဖစ္ ေျပာေလ့ရွိၿပီး ၁၉၆၅ ေလာက္ကတည္းက စတင္လာခဲ့ၾကသလို Ramones တီးဝိုင္းရဲ႕ ဂစ္တာသမားျဖစ္တဲ့ Johnny Ramone ရဲ႕ စတိုင္လ္ျဖစ္တဲ့ ေအာက္ကို အဆက္မျပတ္ရိုက္ခ် တတ္တဲ့ down stroke တီးဟန္ စတိုင္လ္ ေတြဟာ thrash မက္တယ္လ္ ႀကီးေလးႀကီး ေတြျဖစ္တဲ့ Metallica က James နဲ႕ Kirk, Megadeth က Mustaine အျပင္ Paul Gilbert နဲ႕ ေနာက္ပိုင္း ေအာ္တာေနးတစ္ တီးဝိုင္းေတြအတြက္ အေျခခံ အုတ္ျမစ္ျဖစ္ခဲ့ၾကတာလို႔လည္ း
ေျပာေလ့ရွိၾကျပန္တာပါပဲ။ (လြပ္လပ္စြာ သေဘာကြဲလြဲနိုင္) အဲဒီအတြက္ Johnny
Ramone ကို ရိုးလင္းစတုန္းက နံပတ္ ၁၆ နဲ႕ ၂၀၀၃ က Time မဂၢဇင္းရဲ႕ 10
greatest electric - guitar players စာရင္းထဲမွာ ထည့္သြင္းေပးထားခဲ့တာလည္း
ျဖစ္ခဲ့မွာပါ။
Frank Zappa
………………………
Frank Zappa ကို ဂီတ အမ်ဴ ိးအစားအစံုေလာက္နီးနီး ေပါင္းစပ္ဖန္တီးထားတတ္တဲ့ ဂစ္တာသမား, အဆိုေတာ္ အျဖစ္ေျပာေလ့ရွိၾကပါတယ္။ တူရိယာ အမ်ဴ ိးမ်ဴ ိး တီးခတ္ေလ့ရွိၿပီး ၁၉၅၅ ေလာက္ထဲက စတင္လာခဲ့တဲ့ Frank Zappa ႀကီးဟာ တစ္ကယ္လည္း အဲလိုသတ္မွတ္ရ ေလာက္ေအာင္သူရဲ႕ ဂီတဖန္တီးမူေတြဟာ ဆန္းက်ယ္ခဲ့ၿပီး သူ႕ရဲ႕ ဖန္တီးမႈေတြဟာ ဂီတအမ်ဴ ိးအစား လိုင္းေပါင္းစံုက ပညာရွင္ေတြအတြက္ တံခါးဖြင့္ထားေပးခဲ့သူပါပဲ။
rock 'n roll, jazz, funk, classical, orchestral စတဲ့ ဂီတပံုစံအမ်ဴ ိးမ်ဴ ိးကို ေရာခ့္ဂီတ နဲ႕ဆြဲကပ္ေပးခဲ့သူျဖစ္သလို ၇၀' ေလာက္က I'm the Smile သီခ်င္းမွာ သူ႕ရဲ႕ စကားေျပာပံုစံ, Jazz ေပါင္းစပ္ funk ေရာခ့္ပံုစံ နဲ႕ ဖန္တီးၿပီး ဆိုထားခဲ့တာဟာ အခုအခ်ိန္ဆို rap ရြတ္တယ္ ေျပာမလား rap rock လို႔ေျပာၾကမလားပါပဲ။ သူရဲ႕ ဂစ္တာသံေတြ နည္းစနစ္ပိုင္းေတြဟာ မ်ဴ ိးဆက္သစ္ ေရာခ့္ေတြနဲ႕ ေအာ္တာေနးတစ္ေရာခ့္ ဂစ္တာသမားေတြ အေပၚမွာေတာ့ လမ္းေဖာက္ေပးခဲ့သူပဲျဖစ္ပါတ ယ္။ ရိုးလင္းစတုန္းကေတာ့ အဆင့္ ၄၅ အျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးထားပါတယ္။
Billy Gibbons ( ZZ Top )
…………………………………………
၁၉၆၉ ေလာက္က စတင္လာခဲ့တဲ့ ZZ Top ရဲ႕ ဂစ္တာသမား အဆိုေတာ္ ျဖစ္တဲ့ Billy Gibbons ႀကီးကလည္း blues ေရာခ့္ေတြကို ဆန္းသစ္လမ္းေဖါက္ ေပးခဲ့သူပဲျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖစ္ သူရဲ႕ ZZ Top နဲ႕ အေစာပိုင္း အယ္ဘမ္ေတြမွာ ဖန္တီးထားခဲ့တဲ့ ဂစ္တာသံေတြဟာ strong blues rock နဲ႕ hard rock ပံုစံေတြပဲျဖစ္ၿပီး ဘလူးစ္ ပံုစံေတြကို ပိုမိုညက္ေညာေအာင္ ေပါင္းစပ္ေပးထားခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ဴ ိ႕ကေတာ့ သူ႕ကို ပါဝါ ဘလူးစ္ေရာခ့္ ဂီတာသမားအျဖစ္လည္း ေျပာတတ္ၾကတာပါ။
Billy ႀကီးဟာ အမ် ားအားျဖစ္ blues rock, boggie rock, hard rock စတိုင္လ္ ေတြကို ဖန္တီးတတ္ေပမယ့္ ၈၀' ေနာက္ပိုင္း ZZ Top တို႕ရဲ႕ ေရာင္းအားအရ အေအာင္ျမင္ဆံုး အယ္ဘမ္ေတြလို႔ ေျပာရမယ့္ Eliminator, Afterburner, Recyler စတဲ့ အယ္ဘမ္ေတြမွာေတာ့ new wave, dance rock, punk rock စတဲ့ ပံုစံေတြကို ထပ္မံ တြဲစပ္ထားခဲ့ျပန္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္
ေနာက္ပိုင္းမ်ဴ ိးဆက္သစ္ေတြဟာ သူရဲ႕ လမ္းေဖာက္ေပးထား ခဲ့မႈေတြနဲ႕အတူ အမ် ားႀကီး ဆန္းသစ္ထားနိုင္ခဲ့ၾကတာပဲျဖ စ္ပါတယ္။ ရိုးလင္းစတုန္း ကေတာ့ နံပတ္ ၃၂ သတ္မွတ္ေပးထားခဲ့ပါတယ္။
Paul Kossoff ( Free )
………………………………………
၁၉၇၀ ကထြက္ရွိခဲ့တဲ့ Free တို႔ရဲ႕ All Right Now သီခ်င္းက ဂစ္တာ riffs ေတြဟာ hard rock ဂီတရဲ႕ အေရးပါတဲ့ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုမွာ ပါဝင္ထားခဲ့တာပါ။ အဲဒီ ဂစ္တာ riffs ေတြကို ဖန္တီးထားခဲ့သူကေတာ့ Paul Kossoff ဆိုတဲ့ ဂီတာသမားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႕ ကြယ္လြန္ခဲ့ရတဲ့ ေရာခ့္ဂီတရဲ႕ ၾကယ္ပြင့္ အျဖစ္လည္း ေျပာၾကေလ့ရွိသူပါပဲ။ ဒီသီခ်င္းဟာ ၿဗိတိလ်ွ ဟဒ့္ေရာခ့္ ဦးေဆာင္သူေတြ ျဖစ္တဲ့ Free တို႔ရဲ႕ ဂႏၲဝင္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္ခဲ့သလို သူတို႔ရဲ႕ Mr.Big, Fire the Water သီခ်င္းေတြဟာလည္း ဘလူးစ္ေရာခ့္နဲ႕ ဟဒ့္ေရာခ့္ ေပါင္းစပ္ဟန္ေတြရဲ႕ ဂႏၲဝင္ သီခ်င္းေတြ ျဖစ္ခဲ့ျပန္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ကယ္ေတာ့ Free က Paul Rodgers ႀကီးနဲ႕ Paul Kossoff တို႔ဟာ မ်ဴ ိးဆက္သစ္ ဟဒ့္ေရာခ့္ တီးဝိုင္းေတြ အေပၚမွာ အမ် ားႀကီး ေထာက္ပံေပးခဲ့ၾကသူေတြပါ။ G'NR က Slash အပါအဝင္ ၈၀' ေနာက္ပိုင္း မ်ဴ ိးဆက္ ေတြဟာ သူတို႔ကို အၿမဲတမ္း အမွတ္တရ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ လက္ရွိ ဘလူးစ္ေရာခ့္ ၾကယ္ပြင့္ Joe Bonamasaa ကေတာ့ Paul Kossoff ရဲ႕ Mr. Big သီခ်င္းဟာ သူ႔ရဲ႕ ထာဝရ အေကာင္းဆံုး သီခ်င္းေတြထဲ ထိပ္ဆံုးက ေရြးခ်ယ္ေပးထားခဲ့တာကို ျမင္ေတြ႔ရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၀၃ ေလာက္မွာ ရိုးလင္းစတုန္းကေတာ့ နံပတ္ ၅၁ ေနရာမွ သတ္မွတ္ေပးထားခဲ့တာပါပဲ။
Allen Collins ( Lynyrd Skynyrd )
………………………………………………………
ဂႏၲဝင္ southern rock တီးဝိုင္း Lynyrd Skynyrd ရဲ႕ Free Bird ရဲ႕ ဂစ္တာဆိုလိုဟာ အေကာင္းဆံုး ဂစ္တာဆိုလို စာရင္းေတြရဲ႕ ထိပ္ဆံုးမွာ ရွိေနတတ္တာပါ။ ဒီသီခ်င္းကို ဖန္တီးထားခဲ့တာကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ဂစ္သမား Allen Collins ပဲျဖစ္ပါတယ္။ Lynyrd တို႔ရဲ႕ ဂႏၲဝင္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ၁၉၆၄ ကေန စၿပီး အဆိုေတာ္ Ronnie Van Zant နဲ႕ Allen Collins တို႔ဟာ လက္တြဲညီခဲ့ၾကၿပီး ဒါဟာ Lynyrd တို႕ရဲ႕ ပထမပိုင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
Sweet Home Alabama, Gimme Back My Bullet, Every Mother Son, Simple Man, Gimme Three Steps စတဲ့ သီခ်င္းေတြဟာ Lynyrd တို႔ရဲ႕ ဂႏၲဝင္ သီခ်င္းေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖစ္ေတာ့ ဒီသီခ်င္းေတြဟာ အေမရိကန္ ေတာင္ပိုင္းသားေတြရဲ႕ ရိုးရာ သီခ်င္းေတြလို႔ေတာင္ သတ္မွတ္ရမလိုျဖစ္ခဲ့ၿပီး ေတာင္ပိုင္းေရာခ့္ဂီတရဲ႕ အေရးပါလြန္းတဲ့ ေနရာမွာ သတ္မွတ္ေပးထားရမွာျဖစ္သလို ေနာက္ပိုင္း southern ေရာခ့္ နဲ႕ southern metal မ်ဴ ိးဆက္သစ္ေတြအတြက္ လမ္းေဖာက္ေပးခဲ့တာပဲျဖစ္ပါတ ယ္။
ဒါေပမယ့္ အဆိုေတာ္ Ronnie ဆံုးသြားၿပီး ေနာက္ပိုင္း Lynyrd တို႔ဟာ
ခဏရပ္တန္႔သြားခဲ့ရသလို Allen ဟာလည္း ၁၉၉၀ မွာ အက္ဆီဒင့္ တစ္ခုေၾကာင့္
ေၾကြလြင့္ခဲ့ရတဲ့ ေရာခ့္ၾကယ္ပြင့္ တစ္ဦးျဖစ္ခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၉၁ ကေန
လက္ရွိအခ်ိန္ထိ Lynyrd ရဲ႕ အဆိုေတာ္ ကေတာ့ Ronnie Van Zant ရဲ႕ ညီ Johnny
Van Zant ကဦးေဆာင္ကာ သူ႕အကိုနဲ႕ Allen တို႔ရဲ႕ ဂႏၲဝင္ လက္ရာေတြကို
ထိန္းသိမ္းေပးေနဆဲပဲျဖစ္ပါေ တာ့တယ္။
…\ထြဋ္/…
ခင္ေသာမင္ေသာ
စေကာ္ပီယံမ် ား
လက္ရွိ ေရာခ့္ဂီတ ေရစီးေၾကာင္းဟာ လ်ွင္ျမန္စြာ အရွိန္အဟုန္ျပင္းျပင္းနဲ႕ စီးဆင္းေနခဲ့တာကို ျမင္ေတြ႔ေနၾကရမွာပဲျဖစ္ခဲ့သလို ဂီတမ်ိဳးဆက္၊ မ်ဴ ိးကြဲေပါင္းမ် ားစြာ ဟာလည္း တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု ေဒြးေရာယွက္တင္ ေပါင္းစပ္လာခဲ့ ၾကတာကိုလည္း သတိထားမိၾကမွာပါ။ ဒါဟာ ၂၁ ရာစု မ်ဴ ိးဆက္မ် ားရဲ႕ ဆန္းသစ္တဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ် ား နဲ႕ ေရာခ့္ဂီတကို ေမာင္းနွင္ေနၾကတာလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ SSFS က အခုေျပာမယ့္ ဂႏၲဝင္ ဂီတာသမားမ် ားနဲ႕ ဂီတ ပညာရွင္ေတြဟာ ၁၉၆၀ နဲ႕ ၁၉၇၀ အေစာပိုင္းေတြကေန ေရာခ့္အင္ရိုး ဂီတကို ဆင့္ကဲေျပာင္းလဲမႈေတြ ဖန္တီးလာနိုင္ဖို႔ အတြက္ အေျခခံအုတ္ျမစ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကသူမ် ား ထဲမွာ ပါဝင္ခဲ့ၾကသူမ် ားပါပဲ။ သူတို႔ဟာ လူေျပာအရမ္းမ် ားလြန္းတဲ့ ဂီတာသမားေတြ ဟုုတ္ခ်င္မွာဟုုတ္ႏုုိင္ေပမယ္႔ ေရာခ့္အင္ရိုး သမိုင္းမွာေတာ့ သူတုုိ႔ရဲ႕ပုုံရိပ္ေတြ အခုုိင္အမာထင္က်န္ေနခဲ့သူမ် ားပဲျဖစ္သလို ေရာခ့္ဂီတ ရဲ႕အေျခခံအုတ္ျမစ္ခ် ေပးခဲ့တဲ့ ဂီတပညာရွင္ေတြ ထဲမွာလည္း ခ်န္ထားခဲ့ဖို႔ ခက္ခဲပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္ရဲ႕ နံမည္ႀကီးၿပီး လူသိမ် ားတဲ့ ဂီတာသမားမ် ား ( ဥပမာ Eric Clapton, Jeff Beck, Jimmy Page, Tony Lommi, Ritchie Blackmore, Keith Richards, Carlo Santana) စတဲ့ လူေျပာမ် ားတဲ့ သူေတြထက္ လူေျပာသိပ္မမ် ားတဲ့ ဂစ္တာသမားေတြကို ေဖာ္ျပေပးထားတာျဖစ္ၿပီး က်န္ေနခဲ့တဲ့ ဂစ္တာသမားေတြလည္း အမ် ားႀကီးပဲျဖစ္ ပါတယ္။ အခ်ိန္ရရင္ အလ်ွင္းသင့္သလို ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးသြား မွာပဲျဖစ္သလို ဒီလို သက္တမ္းရွိသူမ် ား အတြက္ ျပည့္စံုေအာင္ ေျပာဖို႔ထက္ သူတို႔ရဲ႕
လ်ွပ္တစ္ပ်က္ ရုပ္ပံုလႊာ
……………………………………
အေနနဲ႕ပဲေျပာထားေပးတာျဖစ္ပါတယ္။
Chuck Berry
…………………………
၁၉၅၅ ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ထဲက ေရာခ့္အင္ရိုး
ဂီတကို ေနာက္ပိုင္း မ်ဴ ိးဆက္မ် ားအတြက္ ပိုမိုမာေက် ာ လာေစေအာင္ မ်ဴ ိးေစ့ခ် ေပးခဲ့ သူပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဂႏၲဝင္ ေတြျဖစ္တဲ့ The Beatles က John Lennon ကေတာ့ ေရာခ့္အင္ရိုး ဆိုတဲ့နံမည္ကို ေနာက္တစ္မ်ဴ ိးေျပာင္းေပး ဖို႔ ခက္ခဲေနမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ Chuck Berry လို႔သာ ေပးဖို႔ ေျပာၾကာဖူးခဲ့သလို တစ္ျခားနံမည္ႀကီး ဂႏၲဝင္ေတြ ေျပာထားတာေတြလည္း အမ် ားႀကီးပါပဲ။ Chuck ႀကီးဟာ သီခ်င္းဆိုလည္းေကာင္းသလို သူရဲ႕ ဂစ္တာတီးတဲ့ စတိုင္လ္ေတြဟာလည္း မ် ားစြာ လႊမ္းမိုးထားနိုင္ခဲ့တာပဲျဖ
တစ္ကယ္က Chuck Berry ႀကီးရဲ႕ သီခ်င္းေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီ မွာလည္းရင္းနွီးခဲ့ဖူးၾကသလိ
Pete Townshend (The Who)
…………………………………………………
၁၉၆၂ ေလာက္ထဲက စတင္လာခဲ့တဲ့ The Who တီးဝိုင္းဟာ ေရာခ့္ဂီတ သမိုင္းေၾကာင္းမွာေတာ့ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ ေတြအမ် ားႀကီးနဲ႕တီးဝိုင္းပါ။ ဒီဘက္ေခတ္ရဲ႕ ဂ်င္နေရးရွင္းေပါင္းစပ္မႈေတ
ဒီေနရာမွာ သူရဲ႕ ရိူးပြဲစင္ျမင့္ေတြေပၚမွာ ေျဖေဖ် ာ္တဲ့ ပံုစံေတြဟာ ဟဲဗီးမက္တယ္လ္, ပန္႔ေရာခ့္ တီးဝိုင္းေတြနဲ႕ ၉၀' ေနာက္ပိုင္း Britpop, ေအာ္တာေနးတစ္နဲ႕ ဂရန္႔ တီးဝိုင္းေတြအေပၚမွာ လႊမ္းမိုးထားနိုင္ခဲ့တာလည္း
The Who ရဲ႕ ေရာခ့္ ေအာ္ပရာ အယ္ဘမ္မ် ား ျဖစ္တဲ့ Tommy နဲ႕ Quadrophenia စတဲ့ အယ္ဘမ္ေတြမွာ သူ႔ရဲ႕ ဂစ္တာသံေတြဟာ ဆန္းသစ္ေနခဲ့သလို Who's Next အယ္ဘမ္ထဲက Won't Get Folled Again သီခ်င္းဟာ ယေန႔အခ်ိန္ထိ လတ္ဆတ္ေနတဲ့ သူ႔ရဲ႕ လက္ရာေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ My Generation, I'Can't Explain, Who Are You, Behind Blue Sky, Baba O' Riley စတဲ့သီခ်င္းေတြရဲ႕ သက္တမ္းနဲ႕ သူ႕ရဲ႕ ဂစ္တာသံေတြကို နားေထာင္ၾကည့္မိရင္ Pete ႀကီးဟာ ေရာခ့္ဂီတရဲ႕ အုတ္ျမစ္ႀကီး ျဖစ္ခဲ့တာကို လက္ခံေစမိမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။
အထူးသျဖစ္ေတာ့ သူဟာ ဂီတ မ်ဴ ိးရိုးကေမြးဖြား ဆင္းသက္လာခဲ့သူျဖစ္တဲ့ အတြက္ တူရိယာမ်ဴ ိးစံုကို အကြ်မ္းတဝင္ ျဖစ္လြန္းခဲ့သလို ကြ်မ္းက်င္စြာလည္း တီးခတ္အသံုးခ် နိုင္သူျဖစ္ပါတယ္။ အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြနဲ႕ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၂၀၁၁ Rolling stone မဂၢဇင္းရဲ႕ ထာဝရ အေကာင္းဆံုး ဂစ္တာသမားစာရင္းမွာ နံပတ္ ၁၀ ခ်ိတ္ထားခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ သတ္မွတ္ခ်က္ပါ။ အဲဒါေတြထက္ သူရဲ႕ ဖန္တီးေပးထားခဲ့မႈေတြဟာ ေရာခ့္ဂီတ ရဲ႕ တံခါးေပါက္ ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
Jerry Garcia ( Grateful Dead)
……………………………………………………
အဆိုေတာ္, သီခ်င္းေရးဆရာ, ဂစ္တာသမား စသျဖစ္ Jerry Garcia ကို ဂီတပညာရွင္ အျဖစ္သတ္မွတ္ထားၾကပါတယ္။ အဲဒါေတြအျပင္ Jam rock ေတြရဲ႕ ဦးေဆာင္တီးဝိုင္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးခဲ့ၾကတဲ့ ဂႏၲဝင္တီးဝိုင္း Grateful Dead ရဲ႕ဦးေဆာင္ အဆိုေတာ္, ဂစ္တာသမား နဲ႕ ပရိုဂ်ဴ ဆာ အျဖစ္လည္း လူသိမ် ားၾကတာပါပဲ။ Greatful Dead တို႔ဟာလည္း ဂီတအမ်ဴ ိးအစား မ်ဴ ိးစံုကို ေပါင္းစပ္ထားခဲ့ ၾကၿပီး မ်ဴ ိးဆက္သစ္ ေရာခ့္ဂ်င္နေရးရွင္း ေပါင္းစပ္မႈမ် ား အေပၚမွာ အုတ္ျမစ္ခ်ေပးခဲ့သူမ် ားပဲျဖစ္ပါတယ္။ country, folk, blues rock, reggae, jazz rock, psychedelia, space rock စသျဖစ္ ေရးရတာထက္ သူတို႔ရဲ႕ သီခ်င္းေတြမွာ ျမင္ေတြ႔ၾကရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။
Greatful Dead ရဲ႕ ဂစ္တာသမားျဖစ္တဲ့ အတြက္ Jerry ရဲ႕ ဂစ္တာသံေတြ, ဂစ္တာဆိုလို ေတြဟာ လ်ွင္ျမန္လြန္းမေနပဲ ေနွးေနွး ပီပီသသနဲ႕ အေျပာင္းအလဲေတြဟာ ျမန္ဆန္သလို သူ႕ရဲ႕ လက္တန္း တီးခတ္တဲ့ စတိုင္လ္ေတြဟာ တီးဝိုင္းအေပၚမွာေရာ တစ္ျခား အတီးသမားေတြ အေပၚမွာေရာ အၿမဲေထာက္ပံ မႈေပးေနတတ္တဲ့ စိတ္ကူးဥဏ္ကြန္႕ျမဴ းနိုင္လြန္းတဲ့ ဂစ္တာသမား အျဖစ္လည္း ေျပာေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ရိုးလင္းစတုန္းရဲ႕ သတ္မွတ္ခ်က္ကေတာ့ ၂၀၀၃ မွာ အဆင့္ ၁၃ ျဖစ္ၿပီး အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ၄၆ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။
Johnny Ramone ( Ramones )
…………………………………………………
Ramones တို႔ရဲ႕ Blitzkrieg Bop, Judy Is a Punk သီခ်င္းေတြကို နားေထာင္ဖူးၾကရင္ေတာ့ Johnny Ramone ရဲ႕ ရစ္သမ္ ဂစ္တာ riffs ေတြကို ေျပာဖို႔လိုမယ္ေတာင္ မထင္ပါဘူး။ သူဟာ ဂစ္တာဆိုလိုေတြ လိွမ့္တီးေနတဲ့ ဂစ္တာသမားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး အဲဒီအတြက္ ရိုလင္းစတုန္းရဲ႕ အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ ၁၆ ဆိုတာဟာ တစ္ခ်ဴ ိ႕ လူေတြအတြက္ စိတ္ထဲတစ္မ်ဴ ိးျဖစ္ေနမလား ပါပဲ။
punk rock ရဲ႕ ေခါင္းကိုင္ဖခင္အျဖစ္ ေျပာေလ့ရွိၿပီး ၁၉၆၅ ေလာက္ကတည္းက စတင္လာခဲ့ၾကသလို Ramones တီးဝိုင္းရဲ႕ ဂစ္တာသမားျဖစ္တဲ့ Johnny Ramone ရဲ႕ စတိုင္လ္ျဖစ္တဲ့ ေအာက္ကို အဆက္မျပတ္ရိုက္ခ် တတ္တဲ့ down stroke တီးဟန္ စတိုင္လ္ ေတြဟာ thrash မက္တယ္လ္ ႀကီးေလးႀကီး ေတြျဖစ္တဲ့ Metallica က James နဲ႕ Kirk, Megadeth က Mustaine အျပင္ Paul Gilbert နဲ႕ ေနာက္ပိုင္း ေအာ္တာေနးတစ္ တီးဝိုင္းေတြအတြက္ အေျခခံ အုတ္ျမစ္ျဖစ္ခဲ့ၾကတာလို႔လည္
Frank Zappa
………………………
Frank Zappa ကို ဂီတ အမ်ဴ ိးအစားအစံုေလာက္နီးနီး ေပါင္းစပ္ဖန္တီးထားတတ္တဲ့ ဂစ္တာသမား, အဆိုေတာ္ အျဖစ္ေျပာေလ့ရွိၾကပါတယ္။ တူရိယာ အမ်ဴ ိးမ်ဴ ိး တီးခတ္ေလ့ရွိၿပီး ၁၉၅၅ ေလာက္ထဲက စတင္လာခဲ့တဲ့ Frank Zappa ႀကီးဟာ တစ္ကယ္လည္း အဲလိုသတ္မွတ္ရ ေလာက္ေအာင္သူရဲ႕ ဂီတဖန္တီးမူေတြဟာ ဆန္းက်ယ္ခဲ့ၿပီး သူ႕ရဲ႕ ဖန္တီးမႈေတြဟာ ဂီတအမ်ဴ ိးအစား လိုင္းေပါင္းစံုက ပညာရွင္ေတြအတြက္ တံခါးဖြင့္ထားေပးခဲ့သူပါပဲ။
rock 'n roll, jazz, funk, classical, orchestral စတဲ့ ဂီတပံုစံအမ်ဴ ိးမ်ဴ ိးကို ေရာခ့္ဂီတ နဲ႕ဆြဲကပ္ေပးခဲ့သူျဖစ္သလို ၇၀' ေလာက္က I'm the Smile သီခ်င္းမွာ သူ႕ရဲ႕ စကားေျပာပံုစံ, Jazz ေပါင္းစပ္ funk ေရာခ့္ပံုစံ နဲ႕ ဖန္တီးၿပီး ဆိုထားခဲ့တာဟာ အခုအခ်ိန္ဆို rap ရြတ္တယ္ ေျပာမလား rap rock လို႔ေျပာၾကမလားပါပဲ။ သူရဲ႕ ဂစ္တာသံေတြ နည္းစနစ္ပိုင္းေတြဟာ မ်ဴ ိးဆက္သစ္ ေရာခ့္ေတြနဲ႕ ေအာ္တာေနးတစ္ေရာခ့္ ဂစ္တာသမားေတြ အေပၚမွာေတာ့ လမ္းေဖာက္ေပးခဲ့သူပဲျဖစ္ပါတ
Billy Gibbons ( ZZ Top )
…………………………………………
၁၉၆၉ ေလာက္က စတင္လာခဲ့တဲ့ ZZ Top ရဲ႕ ဂစ္တာသမား အဆိုေတာ္ ျဖစ္တဲ့ Billy Gibbons ႀကီးကလည္း blues ေရာခ့္ေတြကို ဆန္းသစ္လမ္းေဖါက္ ေပးခဲ့သူပဲျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖစ္ သူရဲ႕ ZZ Top နဲ႕ အေစာပိုင္း အယ္ဘမ္ေတြမွာ ဖန္တီးထားခဲ့တဲ့ ဂစ္တာသံေတြဟာ strong blues rock နဲ႕ hard rock ပံုစံေတြပဲျဖစ္ၿပီး ဘလူးစ္ ပံုစံေတြကို ပိုမိုညက္ေညာေအာင္ ေပါင္းစပ္ေပးထားခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ဴ ိ႕ကေတာ့ သူ႕ကို ပါဝါ ဘလူးစ္ေရာခ့္ ဂီတာသမားအျဖစ္လည္း ေျပာတတ္ၾကတာပါ။
Billy ႀကီးဟာ အမ် ားအားျဖစ္ blues rock, boggie rock, hard rock စတိုင္လ္ ေတြကို ဖန္တီးတတ္ေပမယ့္ ၈၀' ေနာက္ပိုင္း ZZ Top တို႕ရဲ႕ ေရာင္းအားအရ အေအာင္ျမင္ဆံုး အယ္ဘမ္ေတြလို႔ ေျပာရမယ့္ Eliminator, Afterburner, Recyler စတဲ့ အယ္ဘမ္ေတြမွာေတာ့ new wave, dance rock, punk rock စတဲ့ ပံုစံေတြကို ထပ္မံ တြဲစပ္ထားခဲ့ျပန္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္
ေနာက္ပိုင္းမ်ဴ ိးဆက္သစ္ေတြဟာ သူရဲ႕ လမ္းေဖာက္ေပးထား ခဲ့မႈေတြနဲ႕အတူ အမ် ားႀကီး ဆန္းသစ္ထားနိုင္ခဲ့ၾကတာပဲျဖ
Paul Kossoff ( Free )
………………………………………
၁၉၇၀ ကထြက္ရွိခဲ့တဲ့ Free တို႔ရဲ႕ All Right Now သီခ်င္းက ဂစ္တာ riffs ေတြဟာ hard rock ဂီတရဲ႕ အေရးပါတဲ့ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုမွာ ပါဝင္ထားခဲ့တာပါ။ အဲဒီ ဂစ္တာ riffs ေတြကို ဖန္တီးထားခဲ့သူကေတာ့ Paul Kossoff ဆိုတဲ့ ဂီတာသမားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႕ ကြယ္လြန္ခဲ့ရတဲ့ ေရာခ့္ဂီတရဲ႕ ၾကယ္ပြင့္ အျဖစ္လည္း ေျပာၾကေလ့ရွိသူပါပဲ။ ဒီသီခ်င္းဟာ ၿဗိတိလ်ွ ဟဒ့္ေရာခ့္ ဦးေဆာင္သူေတြ ျဖစ္တဲ့ Free တို႔ရဲ႕ ဂႏၲဝင္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္ခဲ့သလို သူတို႔ရဲ႕ Mr.Big, Fire the Water သီခ်င္းေတြဟာလည္း ဘလူးစ္ေရာခ့္နဲ႕ ဟဒ့္ေရာခ့္ ေပါင္းစပ္ဟန္ေတြရဲ႕ ဂႏၲဝင္ သီခ်င္းေတြ ျဖစ္ခဲ့ျပန္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ကယ္ေတာ့ Free က Paul Rodgers ႀကီးနဲ႕ Paul Kossoff တို႔ဟာ မ်ဴ ိးဆက္သစ္ ဟဒ့္ေရာခ့္ တီးဝိုင္းေတြ အေပၚမွာ အမ် ားႀကီး ေထာက္ပံေပးခဲ့ၾကသူေတြပါ။ G'NR က Slash အပါအဝင္ ၈၀' ေနာက္ပိုင္း မ်ဴ ိးဆက္ ေတြဟာ သူတို႔ကို အၿမဲတမ္း အမွတ္တရ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ လက္ရွိ ဘလူးစ္ေရာခ့္ ၾကယ္ပြင့္ Joe Bonamasaa ကေတာ့ Paul Kossoff ရဲ႕ Mr. Big သီခ်င္းဟာ သူ႔ရဲ႕ ထာဝရ အေကာင္းဆံုး သီခ်င္းေတြထဲ ထိပ္ဆံုးက ေရြးခ်ယ္ေပးထားခဲ့တာကို ျမင္ေတြ႔ရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၀၃ ေလာက္မွာ ရိုးလင္းစတုန္းကေတာ့ နံပတ္ ၅၁ ေနရာမွ သတ္မွတ္ေပးထားခဲ့တာပါပဲ။
Allen Collins ( Lynyrd Skynyrd )
………………………………………………………
ဂႏၲဝင္ southern rock တီးဝိုင္း Lynyrd Skynyrd ရဲ႕ Free Bird ရဲ႕ ဂစ္တာဆိုလိုဟာ အေကာင္းဆံုး ဂစ္တာဆိုလို စာရင္းေတြရဲ႕ ထိပ္ဆံုးမွာ ရွိေနတတ္တာပါ။ ဒီသီခ်င္းကို ဖန္တီးထားခဲ့တာကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ဂစ္သမား Allen Collins ပဲျဖစ္ပါတယ္။ Lynyrd တို႔ရဲ႕ ဂႏၲဝင္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ၁၉၆၄ ကေန စၿပီး အဆိုေတာ္ Ronnie Van Zant နဲ႕ Allen Collins တို႔ဟာ လက္တြဲညီခဲ့ၾကၿပီး ဒါဟာ Lynyrd တို႕ရဲ႕ ပထမပိုင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
Sweet Home Alabama, Gimme Back My Bullet, Every Mother Son, Simple Man, Gimme Three Steps စတဲ့ သီခ်င္းေတြဟာ Lynyrd တို႔ရဲ႕ ဂႏၲဝင္ သီခ်င္းေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖစ္ေတာ့ ဒီသီခ်င္းေတြဟာ အေမရိကန္ ေတာင္ပိုင္းသားေတြရဲ႕ ရိုးရာ သီခ်င္းေတြလို႔ေတာင္ သတ္မွတ္ရမလိုျဖစ္ခဲ့ၿပီး ေတာင္ပိုင္းေရာခ့္ဂီတရဲ႕ အေရးပါလြန္းတဲ့ ေနရာမွာ သတ္မွတ္ေပးထားရမွာျဖစ္သလို ေနာက္ပိုင္း southern ေရာခ့္ နဲ႕ southern metal မ်ဴ ိးဆက္သစ္ေတြအတြက္ လမ္းေဖာက္ေပးခဲ့တာပဲျဖစ္ပါတ
…\ထြဋ္/…
ခင္ေသာမင္ေသာ
စေကာ္ပီယံမ် ား
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။