Cow = ႏြားမ ကို Cow = ႏြား လို႔ သင္ခဲ့ရတတ္ပညာေရး ။
Air အဲ လို႔ အသံမထြက္ ခဲ့ရပဲ Air အဲယား လို႔ အသံထြက္ခဲ့ရတဲ့ ပညာေရး ။
Where ၀ွဲ လို႔ အသံမထြက္ပဲ where ၀ွဲယားလို႔ အသံထြက္ခဲ့ ရတဲ့ပညာေရး ။
It အစ္(ထစ္ )Is အစ္စ္ ကို အစ္အစ္ လို႔ လည္ပင္းညႇစ္ခံရတဲ့အသံမ်ိဳး ထြက္ခဲ့ရတဲ့ပညာေရး ။
ေမာင္ေမာင္သည္ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္ ကို ျဖစ္ပါသည္ လို႔ေရးမိလို႔ အမွတ္မရတဲ့ပညာေရး ။
ဆရာေတြကို ေစာ္ကားတာမဟုတ္ပါဘူး ၊ ပညာေရးကို ေျပာခ်င္တာပါ ။
ျမန္မာျပည္ ပညာေရးကို သိခ်င္ရင္ အိႏၵိယ ဇာတ္ကားေတြ မ်ားမ်ားၾကည့္ လက္ေတာက္ေလာက္ကေလး
ကေန ေသခါနီးအဖိုးႀကီး အထိ စကားငါးခြန္းမွာ တစ္ခြန္းကေတာ့ အဂၤလိပ္လိုေျပာတာခ်ည္းပဲ ။
ေလးတန္းကေလးက အဂၤလိပ္လို ေရးၿပီး ခြင့္တိုင္ေနရပီ ။
သူငယ္တန္းကေန သင္ခဲ့ရတဲ့ အဂၤလိပ္စာ ေက်ာင္းၿပီး တဲ့အထိ ၁၄ ႏွစ္တိတိ သင္ခဲ့ရတယ္ ေနာ္ ။
အဂၤလိပ္စာ ေျဖာင့္ေအာင္ ဖတ္တတ္တဲ့ေက်ာင္းသား အက္ေဆး လက္တာ ေျဖာင့္ေအာင္ ေရးတတ္တဲ့
ေက်ာင္းသား speaking ဆိုတာ ထားလိုက္ေတာ့ ၊ ႐ွားတယ္ ။ အဲလို ေျဖာင့္ေအာင္ ေရးတက္
ဖတ္တတ္ရင္ ဂုဏ္ထူး ေသခ်ာေနပီ ။ က်ေနာ္တို႔ကို စာသင္တဲ့ဆရာေတြက ဘာလုပ္ရလည္းသိလား
စာသင္တဲ့ဆီမေရာက္ရဘူး ဘာသာျပန္ပဲ ျဖစ္ေနေတာ့တာ ။ စာေမးပြဲမွာ ေမးခြန္းလွည့္တယ္ ဆိုပီး
ေက်ာင္းသားေတြ ညည္းၾကတယ္ ။ တကယ္က ဘာသာမျပန္တတ္ၾကတာ ။ စာသင္ရမယ့္ အခ်ိန္မွာ
Physics , Chemistry , Eng , Maths ,Bio , အားလံုး ကိုယ့္ဘာသာ ဖတ္ရမွာ မီးနင္းမသိ
ဒစ္႐ွင္နရီ ထဲၾကည့္ရမွာ ။ က်ေနာ္တို႔ ေတြ ဆယ္တန္းသာ ေအာင္လာတာ ဘာ ဒစ္႐ွင္နရီ မွ မကိုင္ဖူးဘူး။
ဆရာသင္တာကို ခဲတံနဲ႔ ေနာက္ကေန ႐ႈပ္ပြေနေအာင္ အေသလိုက္မွတ္ရတယ္ ။ မီးနင္းကို လိုက္မွတ္ရေတာ့
ဥပမာ eng story တစ္ပုဒ္ ဘာကို ဆိုလိုတာလည္း မသိေတာ့ဘူး ။ တကယ္ဆို ဆယ္တန္းေက်ာင္းသား
တစ္ေယာက္ eng စာကို ၁၀ ႏွစ္သင္လာတာ မဖတ္တတ္သင့္ဘူးလား ။ ေနာက္တစ္ခုက ဖြံၿဖိဳးေနတဲ့
ဦးေႏွာက္ကို ေသေအာင္လုပ္လိုက္တာ ။ hard disc လိုပဲ ထည့္ထားတာပဲ သိတယ္ သူမ်ားထည့္ေပးသ
ေလာက္ပဲ ရတယ္ ။ ကိုယ့္ဘာသာ သင္ယူရမွန္းမသိေတာ့ပဲ ဆရာပဲ အားကိုးရေတာ့တာ ။ဘာလဲဆိုေတာ့
ဥပမာ ႏြားအေၾကာင္းသင္တယ္ ။ ျပဌာန္းစာအုပ္မွာ ႏြားအေၾကာင္း ဆယ္ခ်က္ပါရင္ အဲဒီဆယ္ခ်က္ပဲ မွတ္
ထား ။ က်န္တာမလိုေတာ့ဘူး ။ သိစရာမလိုဘူး ျဖစ္သြားတယ္ ။ထားပါေတာ့ ႏြားသည္ ျမက္စားသည္
ေျပာင္းစားသည္ ျပဌာန္းစာအုပ္မွာ ဒီေလာက္ပဲ ပါတယ္ ။ ေက်ာင္းသားက စာေမးပြဲမွာ ႏြားသည္ ပဲႏွစ္
၊ ဖြဲ စားသည္လို႔ ေျဖခြင့္မ႐ွိဘူး ။ မစားလို႔လားဆိုျပန္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး စားတယ္ ။ စားရင္ဘာလို႔မွားတာ
လည္း စာအုပ္ထဲမပါတာ ေလ်ာက္မေရးနဲ႔ ငတံုး ။တကယ္ဆို ဆရာကေန မနက္ျဖန္ ႏြားအေၾကာင္း
သင္မယ္ေဟ့ သားတို႔ သမီးတို႔ သိသေလာက္ ေလ့လာခဲ့ၾက ။ ေက်ာင္းမွာ ျပန္ၿပီး ေဆြးေႏြးမယ္ ။
ဆရာက မင္တို႔မသိတာေတြကို ထပ္ေျပာျပေပးမယ္ ၊ ဟုတ္ပီလား ။ ဒါမ်ိဳးျဖစ္ရမွာ ။ အခု ပညာေရးကေတာ့
နားလည္စရာမလိုဘူး အလြတ္ရရင္ ေအာင္တာပဲ ။ ဆယ္တန္းမွာလည္း ဒီလိုပဲ က်က္ေအာင္ ။
ဆိုေတာ့ ဥာဏ္ေကာင္းတဲ့သူေတြက ေ႐ွ႕က ေရာက္သြားတယ္ တကယ္ တီထြင္ႏိုင္တဲ့ကေလးက ေနာက္
ကျဖစ္ေနတယ္ ။ဥပမာ က်ေနာ္ ပဲ ။ က်ေနာ္မူလတန္းေက်ာင္းသား ဘ၀က အဂၤလိပ္စာ မီးနင္း ကို ဆရာမဆီ
စာျပန္တဲ့အခါ အျမဲတမ္း နာရြက္ ဆြဲခံရတယ္ ။ ဗိုက္ေခါက္ အလိမ္ခံရတယ္ ။ ေကာင္မေလးက က်ေနာ့္ နား
ရြက္ကို ဆြဲၿပီး ေက်ာင္းကို အျမဲ ပတ္ရတယ္ ။ဒါေပမယ့္ စာေမးပြဲ လပတ္ ေရာ အတန္းတင္ေရာ မွာ
အဆင့္ ၁ . ၂ .၃ ၀င္တယ္ ။ ျပသနာက ေက်ာင္းမွာ မီးနင္းျပန္ရင္ ကိုယ့္ဘာသာ အစဥ္လိုက္ ရြတ္ျပန္ရတယ္
ဥပမာ (1) Apple (2) Ball (3) Car ပဲထားပါေတာ့ ။ က်ေနာ္က အစဥ္လိုက္မမွတ္ႏိုင္ဘူး ။
သူ႕ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ေတြ အားလံုးကိုသိတယ္ ဘာပီးရင္ ဘာဆိုတာ မရတာ ။ ကား လို႔ အသံထြက္လိုက္ ရတယ္ ။
ပန္းသီး လို႔ ေမးလိုက္ apple သိတယ္ ။ အက္ပဲ လို႔ ေမးမလား Apple သိတာေပါ့ ။က်ေနာ္မွာ အဲေလာက္
ဥာဏ္မေကာင္းဘူး ။ ေနာက္တစ္ခုက သိေနပီးသား ဟာကို အစဥ္လိုက္ မွတ္မိေအာင္ မႀကိဳးစားခ်င္တာပဲ။
လိုသလား ဆိုေတာ့ မလိုဘူး ။ က်ေနာ့္ သေဘာ အျမင္ကေတာ့ မူလတန္း အလည္တန္းေက်ာင္းသား
ေလာက္ကေတာ့ စာေတာ္စရာမလိုဘူး အေျခခံေကာင္း ပါဖို႔ပဲ ။ က်ေနာ္သာ ေက်ာင္းဆရာ တစ္ေယာက္
ဆို အပို ဦးေႏွာက္စားရမယ့္ အခ်ိန္ေတြကို ကစားခိုင္းပစ္မယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္အရာမဆို ေတြးတတ္ေအာင္
ေတာ့ သင္ေပးမယ္ ။ ဘယ္အရာ ျဖစ္ျဖစ္ ဆရာသင္မွတတ္မယ္ သိမယ္ ဆိုတဲ့အေတြးဟာ သိပ္ၿပီး မွားေၾကာင္း
ေျပာမယ္ ။ အဓိက ကေတာ့ ဦးေႏွာက္ကို မကန္႔သတ္ဖို႔ပဲ ။ တကယ္လို႔ ေက်ာင္းဆရာ ျဖစ္ခဲ့မယ္ ဆိုရင္
ပန္ခ်ီ သင္ေပးတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ ျဖစ္ခ်င္တယ္ ။ ပန္းခ်ီေရး တဲ့သူေတြပဲ ၾကည့္ေလ ။ ဘယ္႐ႈခင္းကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္
ဆြဲတတ္တယ္ ။ ပန္းခ်ီဆရာေတြ ဆြဲသမွ် ပံုေတြ ရာေထာင္ခ်ီ ေနတာကို တစ္ပံုခ်င္း ဘယ္ဆရာမွ မသင္ေပး
ဘူး ။ ဥပမာ တစ္ခုေျပာမယ္ ။ ပန္ခ်ီဆရာ တစ္ေယာက္႕ကိုေခၚ က်ေနာ့္ပံု ဆြဲေပးပါဆို ဆြဲေပးတတ္တာပဲ ။
ခဗ်ားပံုဆိုလည္းဆြဲေပးတတ္တာ ပဲ ။ ယုန္၊ သစ္ပင္ ၊ အသီး ၊ ေၾကာင္ အကုန္ဆြဲတတ္တယ္ ။ခဗ်ားပံု ကိုသူ
ဆြဲတတ္တာ ေက်ာင္းမွာ ခဗ်ားပံု ႀကီးခ်ိတ္ပီး သင္ခဲ့ရလို႔လား ။ က်ေနာ့္ပံုေရာ ၊ အားလံုး သူဆြဲတတ္ေနတာပဲ။
ဆရာက သင္လိုက္မွာကေတာ့ ေဆးေရာင္းေတြ ဘယ္လိုစပ္ရတယ္ ၊ ေကာက္ေၾကာင္းကို ဘယ္လိုယူရတယ္ ၊
စုတ္တံကို ဘယ္လိုကိုင္ ခဲတံကို ဘယ္လိုကိုင္ စသည္ျဖင့္ေပါ့ ။ ဒီေလာက္ပဲ သင္ရမွာပါ ။ ပံုအားလံုးဆြဲႏိုင္ဖို႔ကေတာ ့ကိုယ့္ရဲ႕
ပါရမီ တီထြင္မႈ ႀကိဳးစားမႈ ဒီသံုးခုေပၚအေျခခံသြားမယ္ ။ သင္တဲ့ပံုပဲ
ဆြဲတတ္မွေတာ့ ဘယ္ပန္ခ်ီဆရာ ဟုတ္လိမ့္ေတာ့မလည္း ။ က်ေနာ္တို႔ လည္း
ဒီအတိုင္းအေျခခံရမယ္ ဥာဏ္ပါရမီ ၊ တီထြင္ေတြးေခၚနုိင္မႈ ၊
ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ ။ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္ရဲ႕ ပုဂၢလိက အျမင္ ပါ ။ စာသင္တဲ့ေနရာမွာ ကေလးေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္ကို
မကန္႔သတ္ပါနဲ႔ ေတြးေလေကာင္းေလ ၊မွန္သေလာက္ အမွတ္ေပးပါ ။မိဘေတြ ဂုဏ္တု ဂုဏ္ၿပိဳင္လုပ္ခ်င္တာနဲ႔ပဲ ကေလးေတြအေပၚမွာ မတင္းက်ပ္ပါနဲ႔ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ တစ္ေနရာစီမွာ ေတာ္ၾကတာ ခ်ည္းပါပဲ ။ ညံ႕တဲ့ကေလးဆိုတာမ႐ွိပါဘူး ။အဓိက ေျပာခ်င္တာကေတာ့ စား၀တ္ေနေရးေၾကာင့္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမ မလုပ္ပါနဲ႔ ။တကယ္ ပဲ နာသံုးနာ နဲ႔ က်င့္ႂကံႏိုင္မွ လုပ္ပါ ။ ကေလးဆိုတာ တိုင္းျပည္ရဲ႕
အနာဂတ္ပါ ကေလးတစ္ေယာက္ နစ္နာတိုင္း တိုင္းျပည္လည္း နစ္နာပါတယ္ ။
က်ေနာ့္ေရးခဲ့တဲ့စာဟာ ဆရာဆရာမမ်ားကို ရည္ရြယ္ေျပာဆိုျခင္းမဟုတ္ပါ ။ နိမ့္က်ခဲ့ရတဲ့ ပညာေရးစနစ္ကို
ေျပာခ်င္တာပါ ။ ျပည့္ျပည့္စံုစံု မေရးသားႏိုင္ခဲ့တာေတာ႕က်ေနာ ့္ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ပါ ။ အဲဒီအားနည္း
ခ်က္ေတြကို ေထာက္ျပေ၀ဖန္ဖို႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္ ။
ရဲမာန္
၁၉.၁၁.၂၀၁၅
—Air အဲ လို႔ အသံမထြက္ ခဲ့ရပဲ Air အဲယား လို႔ အသံထြက္ခဲ့ရတဲ့ ပညာေရး ။
Where ၀ွဲ လို႔ အသံမထြက္ပဲ where ၀ွဲယားလို႔ အသံထြက္ခဲ့ ရတဲ့ပညာေရး ။
It အစ္(ထစ္ )Is အစ္စ္ ကို အစ္အစ္ လို႔ လည္ပင္းညႇစ္ခံရတဲ့အသံမ်ိဳး ထြက္ခဲ့ရတဲ့ပညာေရး ။
ေမာင္ေမာင္သည္ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္ ကို ျဖစ္ပါသည္ လို႔ေရးမိလို႔ အမွတ္မရတဲ့ပညာေရး ။
ဆရာေတြကို ေစာ္ကားတာမဟုတ္ပါဘူး ၊ ပညာေရးကို ေျပာခ်င္တာပါ ။
ျမန္မာျပည္ ပညာေရးကို သိခ်င္ရင္ အိႏၵိယ ဇာတ္ကားေတြ မ်ားမ်ားၾကည့္ လက္ေတာက္ေလာက္ကေလး
ကေန ေသခါနီးအဖိုးႀကီး အထိ စကားငါးခြန္းမွာ တစ္ခြန္းကေတာ့ အဂၤလိပ္လိုေျပာတာခ်ည္းပဲ ။
ေလးတန္းကေလးက အဂၤလိပ္လို ေရးၿပီး ခြင့္တိုင္ေနရပီ ။
သူငယ္တန္းကေန သင္ခဲ့ရတဲ့ အဂၤလိပ္စာ ေက်ာင္းၿပီး တဲ့အထိ ၁၄ ႏွစ္တိတိ သင္ခဲ့ရတယ္ ေနာ္ ။
အဂၤလိပ္စာ ေျဖာင့္ေအာင္ ဖတ္တတ္တဲ့ေက်ာင္းသား အက္ေဆး လက္တာ ေျဖာင့္ေအာင္ ေရးတတ္တဲ့
ေက်ာင္းသား speaking ဆိုတာ ထားလိုက္ေတာ့ ၊ ႐ွားတယ္ ။ အဲလို ေျဖာင့္ေအာင္ ေရးတက္
ဖတ္တတ္ရင္ ဂုဏ္ထူး ေသခ်ာေနပီ ။ က်ေနာ္တို႔ကို စာသင္တဲ့ဆရာေတြက ဘာလုပ္ရလည္းသိလား
စာသင္တဲ့ဆီမေရာက္ရဘူး ဘာသာျပန္ပဲ ျဖစ္ေနေတာ့တာ ။ စာေမးပြဲမွာ ေမးခြန္းလွည့္တယ္ ဆိုပီး
ေက်ာင္းသားေတြ ညည္းၾကတယ္ ။ တကယ္က ဘာသာမျပန္တတ္ၾကတာ ။ စာသင္ရမယ့္ အခ်ိန္မွာ
Physics , Chemistry , Eng , Maths ,Bio , အားလံုး ကိုယ့္ဘာသာ ဖတ္ရမွာ မီးနင္းမသိ
ဒစ္႐ွင္နရီ ထဲၾကည့္ရမွာ ။ က်ေနာ္တို႔ ေတြ ဆယ္တန္းသာ ေအာင္လာတာ ဘာ ဒစ္႐ွင္နရီ မွ မကိုင္ဖူးဘူး။
ဆရာသင္တာကို ခဲတံနဲ႔ ေနာက္ကေန ႐ႈပ္ပြေနေအာင္ အေသလိုက္မွတ္ရတယ္ ။ မီးနင္းကို လိုက္မွတ္ရေတာ့
ဥပမာ eng story တစ္ပုဒ္ ဘာကို ဆိုလိုတာလည္း မသိေတာ့ဘူး ။ တကယ္ဆို ဆယ္တန္းေက်ာင္းသား
တစ္ေယာက္ eng စာကို ၁၀ ႏွစ္သင္လာတာ မဖတ္တတ္သင့္ဘူးလား ။ ေနာက္တစ္ခုက ဖြံၿဖိဳးေနတဲ့
ဦးေႏွာက္ကို ေသေအာင္လုပ္လိုက္တာ ။ hard disc လိုပဲ ထည့္ထားတာပဲ သိတယ္ သူမ်ားထည့္ေပးသ
ေလာက္ပဲ ရတယ္ ။ ကိုယ့္ဘာသာ သင္ယူရမွန္းမသိေတာ့ပဲ ဆရာပဲ အားကိုးရေတာ့တာ ။ဘာလဲဆိုေတာ့
ဥပမာ ႏြားအေၾကာင္းသင္တယ္ ။ ျပဌာန္းစာအုပ္မွာ ႏြားအေၾကာင္း ဆယ္ခ်က္ပါရင္ အဲဒီဆယ္ခ်က္ပဲ မွတ္
ထား ။ က်န္တာမလိုေတာ့ဘူး ။ သိစရာမလိုဘူး ျဖစ္သြားတယ္ ။ထားပါေတာ့ ႏြားသည္ ျမက္စားသည္
ေျပာင္းစားသည္ ျပဌာန္းစာအုပ္မွာ ဒီေလာက္ပဲ ပါတယ္ ။ ေက်ာင္းသားက စာေမးပြဲမွာ ႏြားသည္ ပဲႏွစ္
၊ ဖြဲ စားသည္လို႔ ေျဖခြင့္မ႐ွိဘူး ။ မစားလို႔လားဆိုျပန္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး စားတယ္ ။ စားရင္ဘာလို႔မွားတာ
လည္း စာအုပ္ထဲမပါတာ ေလ်ာက္မေရးနဲ႔ ငတံုး ။တကယ္ဆို ဆရာကေန မနက္ျဖန္ ႏြားအေၾကာင္း
သင္မယ္ေဟ့ သားတို႔ သမီးတို႔ သိသေလာက္ ေလ့လာခဲ့ၾက ။ ေက်ာင္းမွာ ျပန္ၿပီး ေဆြးေႏြးမယ္ ။
ဆရာက မင္တို႔မသိတာေတြကို ထပ္ေျပာျပေပးမယ္ ၊ ဟုတ္ပီလား ။ ဒါမ်ိဳးျဖစ္ရမွာ ။ အခု ပညာေရးကေတာ့
နားလည္စရာမလိုဘူး အလြတ္ရရင္ ေအာင္တာပဲ ။ ဆယ္တန္းမွာလည္း ဒီလိုပဲ က်က္ေအာင္ ။
ဆိုေတာ့ ဥာဏ္ေကာင္းတဲ့သူေတြက ေ႐ွ႕က ေရာက္သြားတယ္ တကယ္ တီထြင္ႏိုင္တဲ့ကေလးက ေနာက္
ကျဖစ္ေနတယ္ ။ဥပမာ က်ေနာ္ ပဲ ။ က်ေနာ္မူလတန္းေက်ာင္းသား ဘ၀က အဂၤလိပ္စာ မီးနင္း ကို ဆရာမဆီ
စာျပန္တဲ့အခါ အျမဲတမ္း နာရြက္ ဆြဲခံရတယ္ ။ ဗိုက္ေခါက္ အလိမ္ခံရတယ္ ။ ေကာင္မေလးက က်ေနာ့္ နား
ရြက္ကို ဆြဲၿပီး ေက်ာင္းကို အျမဲ ပတ္ရတယ္ ။ဒါေပမယ့္ စာေမးပြဲ လပတ္ ေရာ အတန္းတင္ေရာ မွာ
အဆင့္ ၁ . ၂ .၃ ၀င္တယ္ ။ ျပသနာက ေက်ာင္းမွာ မီးနင္းျပန္ရင္ ကိုယ့္ဘာသာ အစဥ္လိုက္ ရြတ္ျပန္ရတယ္
ဥပမာ (1) Apple (2) Ball (3) Car ပဲထားပါေတာ့ ။ က်ေနာ္က အစဥ္လိုက္မမွတ္ႏိုင္ဘူး ။
သူ႕ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ေတြ အားလံုးကိုသိတယ္ ဘာပီးရင္ ဘာဆိုတာ မရတာ ။ ကား လို႔ အသံထြက္လိုက္ ရတယ္ ။
ပန္းသီး လို႔ ေမးလိုက္ apple သိတယ္ ။ အက္ပဲ လို႔ ေမးမလား Apple သိတာေပါ့ ။က်ေနာ္မွာ အဲေလာက္
ဥာဏ္မေကာင္းဘူး ။ ေနာက္တစ္ခုက သိေနပီးသား ဟာကို အစဥ္လိုက္ မွတ္မိေအာင္ မႀကိဳးစားခ်င္တာပဲ။
လိုသလား ဆိုေတာ့ မလိုဘူး ။ က်ေနာ့္ သေဘာ အျမင္ကေတာ့ မူလတန္း အလည္တန္းေက်ာင္းသား
ေလာက္ကေတာ့ စာေတာ္စရာမလိုဘူး အေျခခံေကာင္း ပါဖို႔ပဲ ။ က်ေနာ္သာ ေက်ာင္းဆရာ တစ္ေယာက္
ဆို အပို ဦးေႏွာက္စားရမယ့္ အခ်ိန္ေတြကို ကစားခိုင္းပစ္မယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္အရာမဆို ေတြးတတ္ေအာင္
ေတာ့ သင္ေပးမယ္ ။ ဘယ္အရာ ျဖစ္ျဖစ္ ဆရာသင္မွတတ္မယ္ သိမယ္ ဆိုတဲ့အေတြးဟာ သိပ္ၿပီး မွားေၾကာင္း
ေျပာမယ္ ။ အဓိက ကေတာ့ ဦးေႏွာက္ကို မကန္႔သတ္ဖို႔ပဲ ။ တကယ္လို႔ ေက်ာင္းဆရာ ျဖစ္ခဲ့မယ္ ဆိုရင္
ပန္ခ်ီ သင္ေပးတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ ျဖစ္ခ်င္တယ္ ။ ပန္းခ်ီေရး တဲ့သူေတြပဲ ၾကည့္ေလ ။ ဘယ္႐ႈခင္းကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္
ဆြဲတတ္တယ္ ။ ပန္းခ်ီဆရာေတြ ဆြဲသမွ် ပံုေတြ ရာေထာင္ခ်ီ ေနတာကို တစ္ပံုခ်င္း ဘယ္ဆရာမွ မသင္ေပး
ဘူး ။ ဥပမာ တစ္ခုေျပာမယ္ ။ ပန္ခ်ီဆရာ တစ္ေယာက္႕ကိုေခၚ က်ေနာ့္ပံု ဆြဲေပးပါဆို ဆြဲေပးတတ္တာပဲ ။
ခဗ်ားပံုဆိုလည္းဆြဲေပးတတ္တာ
ဆြဲတတ္တာ ေက်ာင္းမွာ ခဗ်ားပံု ႀကီးခ်ိတ္ပီး သင္ခဲ့ရလို႔လား ။ က်ေနာ့္ပံုေရာ ၊ အားလံုး သူဆြဲတတ္ေနတာပဲ။
ဆရာက သင္လိုက္မွာကေတာ့ ေဆးေရာင္းေတြ ဘယ္လိုစပ္ရတယ္ ၊ ေကာက္ေၾကာင္းကို ဘယ္လိုယူရတယ္ ၊
စုတ္တံကို ဘယ္လိုကိုင္ ခဲတံကို ဘယ္လိုကိုင္ စသည္ျဖင့္ေပါ့ ။ ဒီေလာက္ပဲ သင္ရမွာပါ ။ ပံုအားလံုးဆြဲႏိုင္ဖို႔ကေတာ
ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ ။ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္ရဲ႕ ပုဂၢလိက အျမင္ ပါ ။ စာသင္တဲ့ေနရာမွာ ကေလးေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္ကို
မကန္႔သတ္ပါနဲ႔ ေတြးေလေကာင္းေလ ၊မွန္သေလာက္ အမွတ္ေပးပါ ။မိဘေတြ ဂုဏ္တု ဂုဏ္ၿပိဳင္လုပ္ခ်င္တာနဲ႔ပဲ ကေလးေတြအေပၚမွာ မတင္းက်ပ္ပါနဲ႔ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ တစ္ေနရာစီမွာ ေတာ္ၾကတာ ခ်ည္းပါပဲ ။ ညံ႕တဲ့ကေလးဆိုတာမ႐ွိပါဘူး ။အဓိက ေျပာခ်င္တာကေတာ့ စား၀တ္ေနေရးေၾကာင့္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမ မလုပ္ပါနဲ႔ ။တကယ္ ပဲ နာသံုးနာ နဲ႔ က်င့္ႂကံႏိုင္မွ လုပ္ပါ ။ ကေလးဆိုတာ တိုင္းျပည္ရဲ႕
အနာဂတ္ပါ ကေလးတစ္ေယာက္ နစ္နာတိုင္း တိုင္းျပည္လည္း နစ္နာပါတယ္ ။
က်ေနာ့္ေရးခဲ့တဲ့စာဟာ ဆရာဆရာမမ်ားကို ရည္ရြယ္ေျပာဆိုျခင္းမဟုတ္ပါ
ေျပာခ်င္တာပါ ။ ျပည့္ျပည့္စံုစံု မေရးသားႏိုင္ခဲ့တာေတာ႕က်ေနာ
ခ်က္ေတြကို ေထာက္ျပေ၀ဖန္ဖို႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္ ။
ရဲမာန္
၁၉.၁၁.၂၀၁၅
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။