Iron Cross (IC) ခ်စ္စမ္းေမာင္အင္တာဗ်ဴး
Iron Cross (IC) ၏ လိဒ္ဂစ္တာသမား ခ်စ္စမ္းေမာင္သည္ ကြယ္လြန္သူ ေတးေရး ဂစ္တာသမား ေစာဘြဲ႕မႉး၏ တပည့္တဦးျဖစ္ၿပီး IC ၏ လိဒ္ဂစ္တာ သမားအျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ တီးခတ္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။
အသက္ ၄ ႏွစ္ေက်ာ္ အရြယ္ကတည္းက ဂစ္တာ စတီးခဲ့ၿပီး ယခု အသက္ ၃၀ ေက်ာ္ထိ လိဒ္ဂစ္တာကိုသာ တစိုက္ မတ္မတ္ တီးခတ္သူ ျဖစ္သည္။ တကိုယ္ေတာ္ လက္စြမ္းျပ ဆိုလိုစီးရီး အျဖစ္ ေျခာက္ႀကိဳးကေဝ အမည္ရွိ စီးရီးကို ထုတ္ေဝခဲ့ရာ ဂီတေလာကတြင္ ေျပာစမွတ္တြင္သည့္ စီးရီး တေခြျဖစ္ခဲ့သည္။
ခ်စ္စမ္းေမာင္သည္ အိုင္စီရႈိးတိုင္းတြင္ ဂစ္တာဆိုလို တီးခတ္၍ ပရိသတ္အား ဖမ္းစားႏုိင္သူျဖစ္သည္။ ေရာ့ခ္ ဝါသနာအိုး ဂစ္တာရူးသြပ္သူ လူငယ္မ်ားက ဆရာခ်စ္ ဟု ေခၚတြင္ေသာ ခ်စ္စမ္းေမာင္ကို ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕တြင္ ေတြ႕ဆံုခိုက္ ဧရာဝတီ မဂၢဇင္းက ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခဲ့ ပါသည္။
ေမး။ ။ ဒီႏွစ္ထဲမွာ ထူးထူးျခားျခား ဂစ္တာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဘာေတြလုပ္ဖို႔ ရွိပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ခုေလာေလာဆယ္မွာ စာအုပ္ ထုတ္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိပါတယ္။ တပ္ပ္ (Tab) ေကာ၊ ပက္ကားႏုတ္စ္ေကာ၊ တရုတ္ႏုတ္စ္ေကာပါတဲ့ စာအုပ္ေပါ့။
ေနာက္ေတာ့ ဗီဒီယို ဂစ္တာ lesson သေဘာမ်ိဳးေလးေကာလုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ ဆြဲေနတယ္။ အဲဒါကို ဒီႏွစ္ထဲမွာေတာ့ ၿပီးေအာင္လုပ္ဖို႔ စဥ္းစားထားတယ္။ ပထမဆံုးအေနနဲ႔က က်ေနာ္တို႔တီးခဲ့ၿပီး ကိုေလးျဖဴတို႔၊ ကိုအငဲတို ႔၊ မ်ိဳးႀကီးတို႔ ဆိုခဲ့တဲ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္သီခ်င္းေတြ လုပ္မယ္။
က်ေနာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ Creation လုပ္ထားတဲ့ သီခ်င္းေတြကို ဂစ္တာ သခၤန္းစာအေနနဲ႔ ျပန္တီးျပမွာေပါ့။ စာအုပ္မွာလဲ အဲဒါထည့္မယ္။ တပုဒ္လံုးေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ အဓိကက ဆိုလို Parts ေလးေတြ လုပ္ျပမယ္။
ေမး။ ။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္အေနနဲ႔ ေျခာက္ႀကိဳးကေဝ ထြက္ခဲ့တာ ၁၀ စုႏွစ္ တခု ရွိခဲ့ၿပီဆိုေတာ့ အဲလို ဆိုလို အေခြတေခြကို ေျခာက္ႀကိဳးကေဝ တုန္းကလို ေရာေထြးမေနဘဲ ခ်စ္စမ္းေမာင္ရဲ႕ သီးသန္႔စတိုင္နဲ႔ လုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ မရွိဘူးလား။
ေျဖ။ ။ အဲဒီ ဆိုလိုေခြက လုပ္ေနတာ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ေတာ့ ၿပီးေနၿပီ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ဟာေလးေတြ စိတ္တိုင္းမက်လို႔ ျပန္ျပင္လိုက္၊ ျပန္တီးလိုက္ လုပ္တာနဲ႔ မၿပီးႏိုင္တာ။ အဲဒါေၾကာင့္ Lesson ေခြကို အရင္ထုတ္ဖို႔ စီစဥ္လိုက္တာ။
ေနာက္တခုက စတိုင္ေရာေထြးေနတယ္ ဆိုတာကလည္း က်ေနာ္ကိုယ္တုိင္က Country လည္း အရမ္း ႀကိဳက္ခဲ့တာကိုး .. ဒါေပမယ့္ အဓိက ကေတာ့ ေရာ့ခ္ေပါ့ေနာ္။ ေရာ့ခ္ႀကီးပဲ မဟုတ္ဘဲ အဲလို ေရာတာေလးကို က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ကိုက ႀကိဳက္ေနတာ။
ေမး။ ။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ တီးခဲ့တဲ့ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ သက္တမ္းမွာ တီးခဲ့တဲ့ ပံုစံေတြအရ ဟိုးအရင္ ပရိသတ္နဲ႔ အခုပရိသတ္ ဘာေတြကြာျခားသလဲ။
ေျဖ။ ။ ပရိသတ္ကေတာ့ က်ေနာ္ျမင္တာ ကေတာ့ အရင္ကဆို အဆိုနဲ႔ အတီးနဲ႔မွာ ေပၚျပဴလာျဖစ္တဲ့ အဆိုဘက္ကို ပိုၿပီး အားေပးၾကတယ္။ ခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး မွ်လာပါတယ္ အတီးသမားေတြကိုလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး အားေပးလာတာေတြ႕ရတယ္။
ေမး။ ။ ေရာ့ခ္သက္သက္ ပရိသတ္က နည္းသြားတယ္လို႔ မထင္ဘူးလား။
ေျဖ။ ။ အဲဒါကေတာ့ သူ႔ဟာနဲ႔သူ ရွိေနပါတယ္။ အားေပးတာက အမ်ိဳးမ်ိဳးပဲဗ်။
ေမး။ ။ ဆိုလိုိ တီးတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလ့က်င့္မႈပိုင္းကေကာ။
ေျဖ။ ။ ေလ့က်င့္တာကေတာ့ ေန႔တိုင္း တီးေနရတာပဲေလ။ ေန႔တုိင္း အသံဖမ္းက ရိွေနေတာ့ ကိုယ္ေလ့က်င့္ခ်င္တာေလးေတြ အဲဒီထဲမွာပဲ ေရာၿပီး ေလ့က်င့္ရတာပဲ။
ေမး။ ။ ျပည္တြင္းျပည္ပက ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ ေလးစား အတုယူရတဲ့ ဂစ္တာသမားေတြက ဘယ္သူေတြလဲ။
ေျဖ။ ။ နာမည္ေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ အမ်ားႀကီးေပါ့ေနာ္။ က်ေနာ့္အေပၚမွာ လႊမ္းမိုးတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ နာမည္နဲ႔ေတာ့ မေျပာခ်င္ဘူးေပါ့။ က်ေနာ္က အားလံုးဆီက ေကာင္းတဲ့ အခ်က္ေလးေတြကိုပဲ ယူတာဆိုေတာ့ တမင္ နာမည္နဲ႔ မေျပာခ်င္တာ။ တေယာက္ဆီက ကိုယ္ႀကိဳက္တာေတြကိုပဲ ယူတဲ့ သေဘာေပါ့။ ႀကိဳက္တာကေတာ့ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။
ေမး။ ။ ေနာက္ဆံုး မ်ိဳးႀကီး live show အေခြမွာဆိုရင္ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ရဲ႕ ဆိုလိုတီးပံု စတုိင္က စတိဗ္ဗို္င္း (Steve Vai) ရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈ ခံေနရသလိုမ်ိဳး ေျပာၾကတယ္။ အဲဒါကေကာ။
ေျဖ။ ။ အဲဒါကလည္း ဟုတ္ခ်င္ ဟုတ္မွာပါပဲ။ ေရာ့ခ္ တီးတယ္ ဆိုကတည္းက တေယာက္နဲ႔တေယာက္ မကြဲၾကတာမ်ိဳး ရွိတယ္ေလ။ လႊမ္းမိုးတာမ်ိဳးေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မယ္။ စတိဗ္ဗိုင္းကို က်ေနာ္ ႀကိဳက္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕စတိုင္ လႊမ္းမိုးတယ္ ဆိုတာထက္ သူ႔ရဲ႕ထူးျခားခ်က္ေတြကိ္ု က်ေနာ္က ပိုၾကည့္တယ္။
ေမး။ ။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္အေနနဲ႔ ဆိုလို ရႈိးေကာလုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္မရွိဘူးလား။
ေျဖ။ ။ တခ်ိန္ေတာ့ လုပ္ျဖစ္မွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္သလို မလုပ္ခ်င္ဘူး။ ဒါမ်ိဳးက မ်ားမ်ားစားစား လုပ္ေလ့ရွိတဲ့ ပြဲလည္း မဟုတ္ေတာ့ ေသခ်ာေလး တုိင္တုိင္ ပင္ပင္နဲ ႔လုပ္ခ်င္လို႔။ ေနာက္ၿပီး ကိုယ္ တေယာက္တည္း ဆိုတာထက္ ကိုယ့္ထက္ သမၻာရွိတဲ့သူေတြနဲ႔ တူတူတြဲၿပီး လုပ္ခ်င္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အခ်ိန္ယူခ်င္တယ္။ လုပ္သင့္တဲ့ အခ်ိန္ေပါ့ေနာ္။
ေျပာရရင္ က်ေနာ္တို႔က အရမ္း အလုပ္ရႈပ္တယ္။ ဒီႏွစ္ဆိုရင္ ကန္ထရို္က္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ထားတာမ်ိဳး ရွိေနတာ ဆိုေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆး မရွိဘူး။ ေနာက္တခါ တျခား ပေလယာေတြနဲ႔လည္း ညႇိႏႈိင္းရမယ္ေလ ။ ေနာက္တခါ ဒါမိ်ဳး လုပ္ၿပီဆိုရင္ မက်န္ခဲ့တာမ်ိဳး မလုပ္ခ်င္ဘူး။
ေမး။ ။ IC က အေခြတေခြ လုပ္ရင္ ဘယ္ေလာက္ၾကာလဲ။
ေျဖ။ ။ ကိုေလးျဖဴ ဟာဆိုရင္ တႏွစ္ေလာက္ အခ်ိန္ယူရတယ္။ သူက ဆက္တိုက္ တီးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲေလာက္ မၾကာဘူးေပါ့ .. ဒါေပမယ့္ လုပ္ရင္ က်ေနာ္တို႔က အေကာင္းဆံုး ရလဒ္ကို လိုခ်င္တာဆိုေတာ့ ေသခ်ာ လုပ္ေနၾကတာနဲ႔ ၾကာတာ။ ပေလယာ အားလံုးပဲေလ။ ေနာက္တခါ mixdown လုပ္ရင္လည္း တပုဒ္ကို တရက္လံုး လုပ္တာမ်ိဳးေလ။
ေမး။ ။ အခု လူငယ္ေတြထဲမွာ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္တို႔လို လိဒ္ ဆိုလို တီးဖို႔ ခေရဇီျဖစ္ေနတာမ်ိဳး ရွိေသးလား။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္တို႔ကို ခ်ဥ္းကပ္ လာတာမ်ိဳး ရွိသလား။
ေျဖ။ ။ အဲဒီလိုမ်ိဳး ရွိေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈအေနနဲ႔ကေတ ာ့
က်ေနာ္တို႔တုန္းကလိုမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အားမရဘူးေပါ့။ အဲဒါ
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အဓိကက ေနာက္ပိုင္းမွာ Backing ကို သူတို႔ ဦးစားေပး
တီးလာၾကေတာ့ ဆိုလိုပိုင္းမွာ အားနည္းလာတဲ့ သေဘာပါ။
Backing ပုိင္းမွာေတာ့ ေသေသ သပ္သပ္ တီးႏိုင္လာၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆိုလိုပုိင္းမွာေတာ့ သိပ္ၿပီး ဖန္တီးမႈ မလုပ္ႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ အခု ေပၚလာတဲ့ ဂီတအမ်ဳိးအစားကို သူတို႔ မွီခိုတာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ႏုိင္တာေပါ့ေနာ္။
ေမး။ ။ ေမးေနက် ေမးခြန္းေဟာင္း တခုကိုပဲ ျပန္ေမးခ်င္ပါတယ္။ ေကာ္ပီနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္မွာ ဖန္တီးရတာ ဘယ္ဟာကို ပို အားထုတ္ရသလဲ။
ေျဖ။ ။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ေကာ္ပီ ဆိုတာက သူတို႔တီးတာကို တူေအာင္ျပန္ တီးရတာဆိုေတာ့ လြယ္တာရွိသလို လက္ေပါက္ကပ္တာမ်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္။ ေနာက္တခုက သူတို႔ရဲ႕ ကာလာကို အနီးစပ္ဆံုး တူေအာင္ တီးရတာဆိုေတာ့ အရမ္းခ်ိန္ဆရပါတယ္။
ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ကေတာ့ ပိုလြတ္လပ္ တာေပါ့ .. ေကာ္ပီကေတာ့ ေဘာင္နဲ႔ဆိုေတာ့ လုပ္ရတာ သိပ္မလြတ္ လပ္ဘူး။ ခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ကိုပဲ ပိုၿပီး လုပ္ခ်င္ မိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခု ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ လုပ္ႏုိင္တယ္ ဆိုတာကလည္း တခ်ိန္က ေကာ္ပီေခြေတြ အမ်ားႀကီး တီးခဲ့လို႔ ပညာရတာမ်ိဳးလည္း ပါတာေပါ့။
အခုေခတ္ လူငယ္ေတြက ေကာ္ပီကို သိပ္ မတီးၾကရဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ေကာ္ပီ တီးတယ္ဆိုတာက သူ႔ရဲ႕မူရင္းကို မီေအာင္ တီးရတာေလ။ ေကာ္ပီ သီခ်င္းတပုဒ္ကို ရႈိးတီးတယ္ဆိုတာက အေပၚယံေၾကာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အသံသြင္းၿပီဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕တလိုင္းခ်င္းစီကို ႏုတ္ထုတ္ၿပီး ေသခ်ာလုပ္ရတာေလ။
အဲဒီေတာ့ သူ႔ကို အတြင္းက်က် ေလ့လာသလိုျဖစ္တယ္။ ဆိုလ္ိုတာက ငယ္ငယ္က ေကာ္ပီတီးတဲ့ အေလ့အက်င့္က ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ပိုင္ ဖန္တီးမႈ လုပ္တဲ့အခါမွာ အမ်ားႀကီး အသံုးဝင္တယ္ ဆိုတာပါ။
ေမး။ ။ ခုေနာက္ပိုင္းမွာ ေရာ့ခ္သမားေတြ ကိုယ္ပုိင္သံစဥ္ လုပ္လာၾကတာေတြ႕ရတယ္။ မ်ိဳးႀကီး၊ ကိုေလးျဖဴ ထြက္ၿပီးၿပီ .. ခု ေနာက္ထပ္ ကိုအငဲ ထြက္ဦးမယ္ေျပာတယ္။ အဲလိုျဖစ္တာဟာ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ဂီတေရစီးေၾကာင္း ပံုစံေျပာင္းသြား လို႔လား။
ေျဖ။ ။ အဲဒါက ဒီလုိဗ်။ က်ေနာ္တို႔ ႔ႀကိဳက္ၾကတဲ့ ပံုစံေတြ၊ က်ေနာ္တို႔ တီးခ်င္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္ဖန္တီးမႈေတြ၊ သူတို႔ အဆိုေတာ္ေတြ ဆိုခ်င္တဲ့ ပံုစံေတြက ခုမွ ေတးေရးေတြ ထြက္လာတာဗ်။ အရင္တုန္းကဆို ရွိတယ္ဆိုေပမယ့္ ေတးေရးေတြနဲ႔ အဆက္အစပ္ မတည့္တာမ်ိဳးလည္းျဖစ္မယ္။
ေနာက္ပိုင္း ေရးႏုိင္တဲ့သူေတြလည္း ေပၚလာတယ္။ အဓိကကေတာ့ သီခ်င္းနားေထာင္အားပါပဲ။ ခုေနာက္ပိုင္း လူငယ္ေတြဆို ေမာ္ဒန္ေရာ့ခ္ပံုစံကို နားေထာင္တာမ်ားေတာ့ သီခ်င္းေရးတဲ့အခါ အဲဒီပံုစံမ်ိဳးေတြခ်ည္းျဖစ္ တာ ျမင္ဖူးတယ္။
ေမး။ ။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္က စက္ေတြကိုလည္း စိတ္ဝင္စားတယ္၊ စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ကိစၥေတြမွာ ခေရဇီျဖစ္တယ္ ၾကားဖူးတယ္။ အဲေတာ့ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ရဲ႕အလုပ္က ႏွစ္ခု ျဖစ္မေနဘူးလား။
ေျဖ။ ။ ျဖစ္တယ္ဗ်။ တကယ့္တကယ္က်ေတာ့ ပေလယာ တေယာက္က နည္းပညာကိုလည္း သိထားဖို႔ လိုတယ္ဗ်။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ကာလာေတြကို မရမခ်င္း ရွာတာမ်ိဳးေပါ့ .. အဲဒါက အခ်ိန္ေပး ရတာေပါ့။
စက္ကေတာ့ ရွိတာေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ကေတာ့ က်ေနာ္လိုခ်င္တဲ့အသံကို မရ ရေအာင္ ခ်ိန္ရတာမ်ိဳး သေဘာက်တယ္။ ေနာက္ အသံသြင္းတဲ့ အပိုင္းမွာေပါ့ .. အဲဒီ အပိုင္းမွာလည္း ကိုယ္က သိေနတာဆိုေတာ့ ပိုေကာင္းတယ္ေလ။
ေမး။ ။ ေရာ့ခ္ဆိုတာက ခုဆို ေတာ္ေတာ္ေလးၾကာလာၿပီလို႔ ေျပာလို႔ ႔ရတယ္ေနာ္။ ၾကားထဲမွာ တျခား ဂီတပံုစံေတြ ေပၚလာေပမယ့္ ေရာ့ခ္က ဒီတိုင္းပဲ .. အဲဒါကို ဘယ္လိုထင္လဲ။
ေျဖ။ ။ အဲဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို႔သာ ေသသြားမယ္ ေရာ့ခ္က ေပ်ာက္သြားမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ပဲ ထင္တယ္။ လူရဲ႕လက္နဲ႔ လုပ္တဲ့ လုပ္အားက ဘယ္ေတာ့မွ ေပ်ာက္သြားမွာ မဟုတ္ဘူး။
ေမး။ ။ ခုေနာက္ပိုင္း စက္နဲ႔၊ ပရိုဂရမ္ေတြနဲ႔ လုပ္လာၾကေတာ့ လက္နဲ႔ ဖန္တီးမႈအားက တိမ္ေကသြားမယ္ ထင္လား။
ေျဖ။ ။ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဗ်။ ပရိုဂရမ္ေတြ လုပ္တယ္ ဆိုတာကလည္း လူက Command ေပးရတာပဲေလ။ အဲဒီေတာ့ ဒီမ်ဴးဇစ္ က မေပ်ာက္ႏုိင္ဘူး။ ဥပမာ Country မေပ်ာက္သလိုေပါ့။ မ်ဴးဇစ္ေတြသာ ထပ္တိုးရင္ တိုး သြားမယ္ေပါ့ဗ်ာ။
ေမး။ ။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္က ေရာ့ခ္အျပင္ ဘာေၾကာင့္ Country ကို ႀကိဳက္ရတာလဲ။
ေျဖ။ ။ ဘာေၾကာင့္ႀကိဳက္လဲဆုိေတာ့ ပညာပါလို႔ပါ။ သူက ေရာ့ခ္လို စေကးလ္ေတြ တီးရံုနဲ႔ မၿပီးဘူးဗ်။ open string လိုမ်ိဳးေပါ့ ဘင္ဂ်ိဳ စတိုင္ေလးေတြ ပါရင္ပါမယ္။ သူ႔ အယူအဆေလးေတြက တမ်ိဳး။ ေနာက္တခုက လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ တီးလို႔ မရဘူး။ သူ႔ မယ္လိုဒီကိုက up .. down အရမ္းမ်ားတယ္။
အသက္ႀကီးလာရင္လည္း အဓိကကေတာ့ ေရာ့ခ္ကိုပဲ အေျခခံၿပီး သြားမွာပဲ။ အားလံုးကိုေတာ့ ခံစားတတ္ ပါတယ္ .. pop ေတြေကာ ေနာက္ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ ရိုးရာသီခ်င္းေတြလည္း ခံစားတတ္ ပါတယ္။
ေမး။ ။ ျပည္ပ tour ေတြသြားရင္ ဂစ္တာ ဘယ္ႏွစ္လက္ ယူသြားေလ့ရွိလဲ။
ေျဖ။ ။ ျပည္ပသြားရင္ေတာ့ အနည္းဆုံး ၂ လက္ေပါ့။ ျပည္တြင္းမွာေတာ့ ၆ လက္၊ ၇ လက္ အဲလို ယူတယ္။ အဲဒါကလည္း သီခ်င္းကာလာ မတူတာရွိမယ္။ ေနာက္ tunings ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းေနတာ မ်ိဳးဆိုေတာ့ ဂစ္တာကို ေျပာင္းသံုးဖို႔ လိုအပ္တယ္ေလ။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ စက္နဲ႔ညႇိတဲ့ ဂစ္တာေပါ့ေနာ္ အဲဒါပဲ သံုးတယ္။ အဲဒါက တိက်တယ္ေလ။
ေမး။ ။ ျပည္ပ ခရီးထြက္ရင္ ဘယ္လို ပစၥည္းနဲ ႔မွ တီးႏိုင္မယ္ဆိုတာမ်ိဳး လုပ္လို႔ရလား။
ေျဖ။ ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ေပးႏုိင္မယ့္ ပစၥည္းစာရင္းကို ေတာင္းလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုဟာ လိုခ်င္တယ္ ဆိုတာေျပာလိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏွစ္စမွာတီးခဲ့တဲ့ ဘန္ေကာက္ရႈိးမွာေတာ့ ပစၥည္းေတြက ေတာ္ေတာ္ကို ညံ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျပည္တြင္းမွာေတာင္ ဒါမ်ိဳး မသံုးဘူး။ ဒါေပမယ့္ မတတ္ႏုိင္ဘူးေလ။ သံုးလုိက္ရတာမ်ိဳး ရွိတာပဲ။
ေမး။ ။ IC အေနနဲ ႔ေမးရရင္ ခုခ်ိန္ထိ ဘာေၾကာင့္ ဒီအဆိုေတာ္ေတြ၊ ဒီတီးတဲ့သူေတြနဲ႔ ၿမဲေနတာလဲ။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ရဲ႕ အျမင္ကို ေျပာပါဦး။
ေျဖ။ ။ က်ေနာ့္အျမင္ေျပာရရင္ အဓိက တေယာက္နဲ႔တေယာက္ နားလည္မႈေပါ့ေနာ္။ ေနာက္တခုက က်ေနာ္တို႔မွာ မူးယစ္ေဆးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘာအေႏွာင္အဖြဲ႕မွ မရွိဘူး။ ေနာက္ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ပြင့္လင္းတယ္။ မေက်နပ္တာရွိလည္း ခ်က္ခ်င္းရွင္းၾက .. အဲလိုသြားႏုိင္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ဒီလို ေရရွည္ တည္တံ့တယ္လို႔ထင္တယ္။
ေမး။ ။ IC အေနနဲ ႔ေမးရရင္ ခုခ်ိန္ထိ ဘာေၾကာင့္ ဒီ အဆိုေတာ္ေတြ၊ ဒီ တီးတဲ့သူေတြနဲ႔ ၿမဲေနတာလဲ။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ ရဲ႕ အျမင္ကို ေျပာပါဦး။
ေရွ႕ေလွ်ာက္လည္း အဲလိုပဲ သြားမွာပဲ။ ခုေလာက္ထိ လုပ္လာၾကၿပီးမွ နားရင္လည္း အားလံုး နားလိုက္ၾကမယ္။ အဲလိုပဲ စိတ္ကူးထားတယ္။
ေမး။ ။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ရဲ႕ မိသားစုကို အခ်ိန္ ဘယ္လိုေပးလဲ။ မိသားစု အေၾကာင္း ေျပာျပပါဦး။
ေျဖ။ ။ ေျပာရရင္ေတာ့ က်ေနာ့္မိန္းမက က်ေနာ့္ကို အမ်ားႀကီး နားလည္ေတာ့ က်ေနာ္ ဘာမွသိပ္မလုိဘူး။ ေနာက္တခါ က်ေနာ့္စတူဒီယိုကလည္း အိမ္မွာ ဆိုေတာ့ အိမ္မွာပဲ အလုပ္ေတြ မ်ားေနတတ္တယ္။ အဲဒီၾကား တအိမ္ထဲေနၿပီး မေတြ႕တာမ်ိဳးရွိတယ္ .. ဒါေပမယ့္ သူက ေတာ္ေတာ္ေလး နားလည္ေပးတယ္။
ေရရွည္ သြားႏုိင္တာက သူ နားလည္ေပးလို႔ ဒီလိုမ်ိဳး သြားႏုိင္တာ မဟုတ္ရင္ မလြယ္ဘူး။ ဒီေန ႔အေျခ အေန ေရာက္လာတာကလည္း ပထမဆံုးက ဘုရားေက်းဇူးေပါ့။ ေနာက္ တခုက က်ေနာ့္မိသားစုရဲ႕ အားေပးမႈေပါ့။
ကေလး သံုးေယာက္မွာ အငယ္ဆံုးကေတာ့ ဝါသနာပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ကေလးေတြကို အတင္းႀကီး တြန္းအား မေပးခ်င္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔တုန္းက ဒီလို ပစၥည္းေတြအတြက္ အရမ္းကို ႀကိဳးစားရေပမယ့္ သူတို႔က်ေတာ့ အရမ္းကို လြယ္ကူလြန္းေနတာ ျမင္ရတာေတာ့ က်ေနာ္မႀကိဳက္ဘူး။
သူတို႔ကုိ ဒီ႔ထက္ ပိုႀကိဳးစား ေစခ်င္တယ္။ ။
ဧရာဝတီ မီဒီယာမွ
★ ★ ★ အင္တာဗ်ဴး အေဟာင္းပါ။ i.c နဲ႔ ဆရာခ်စ္ပရိသတ္ေတြအတြက္..... .
Iron Cross (IC) ၏ လိဒ္ဂစ္တာသမား ခ်စ္စမ္းေမာင္သည္ ကြယ္လြန္သူ ေတးေရး ဂစ္တာသမား ေစာဘြဲ႕မႉး၏ တပည့္တဦးျဖစ္ၿပီး IC ၏ လိဒ္ဂစ္တာ သမားအျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ တီးခတ္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။
အသက္ ၄ ႏွစ္ေက်ာ္ အရြယ္ကတည္းက ဂစ္တာ စတီးခဲ့ၿပီး ယခု အသက္ ၃၀ ေက်ာ္ထိ လိဒ္ဂစ္တာကိုသာ တစိုက္ မတ္မတ္ တီးခတ္သူ ျဖစ္သည္။ တကိုယ္ေတာ္ လက္စြမ္းျပ ဆိုလိုစီးရီး အျဖစ္ ေျခာက္ႀကိဳးကေဝ အမည္ရွိ စီးရီးကို ထုတ္ေဝခဲ့ရာ ဂီတေလာကတြင္ ေျပာစမွတ္တြင္သည့္ စီးရီး တေခြျဖစ္ခဲ့သည္။
ခ်စ္စမ္းေမာင္သည္ အိုင္စီရႈိးတိုင္းတြင္ ဂစ္တာဆိုလို တီးခတ္၍ ပရိသတ္အား ဖမ္းစားႏုိင္သူျဖစ္သည္။ ေရာ့ခ္ ဝါသနာအိုး ဂစ္တာရူးသြပ္သူ လူငယ္မ်ားက ဆရာခ်စ္ ဟု ေခၚတြင္ေသာ ခ်စ္စမ္းေမာင္ကို ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕တြင္ ေတြ႕ဆံုခိုက္ ဧရာဝတီ မဂၢဇင္းက ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခဲ့ ပါသည္။
ေမး။ ။ ဒီႏွစ္ထဲမွာ ထူးထူးျခားျခား ဂစ္တာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဘာေတြလုပ္ဖို႔ ရွိပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ခုေလာေလာဆယ္မွာ စာအုပ္ ထုတ္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိပါတယ္။ တပ္ပ္ (Tab) ေကာ၊ ပက္ကားႏုတ္စ္ေကာ၊ တရုတ္ႏုတ္စ္ေကာပါတဲ့ စာအုပ္ေပါ့။
ေနာက္ေတာ့ ဗီဒီယို ဂစ္တာ lesson သေဘာမ်ိဳးေလးေကာလုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ ဆြဲေနတယ္။ အဲဒါကို ဒီႏွစ္ထဲမွာေတာ့ ၿပီးေအာင္လုပ္ဖို႔ စဥ္းစားထားတယ္။ ပထမဆံုးအေနနဲ႔က က်ေနာ္တို႔တီးခဲ့ၿပီး ကိုေလးျဖဴတို႔၊ ကိုအငဲတို ႔၊ မ်ိဳးႀကီးတို႔ ဆိုခဲ့တဲ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္သီခ်င္းေတြ လုပ္မယ္။
က်ေနာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ Creation လုပ္ထားတဲ့ သီခ်င္းေတြကို ဂစ္တာ သခၤန္းစာအေနနဲ႔ ျပန္တီးျပမွာေပါ့။ စာအုပ္မွာလဲ အဲဒါထည့္မယ္။ တပုဒ္လံုးေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ အဓိကက ဆိုလို Parts ေလးေတြ လုပ္ျပမယ္။
ေမး။ ။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္အေနနဲ႔ ေျခာက္ႀကိဳးကေဝ ထြက္ခဲ့တာ ၁၀ စုႏွစ္ တခု ရွိခဲ့ၿပီဆိုေတာ့ အဲလို ဆိုလို အေခြတေခြကို ေျခာက္ႀကိဳးကေဝ တုန္းကလို ေရာေထြးမေနဘဲ ခ်စ္စမ္းေမာင္ရဲ႕ သီးသန္႔စတိုင္နဲ႔ လုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ မရွိဘူးလား။
ေျဖ။ ။ အဲဒီ ဆိုလိုေခြက လုပ္ေနတာ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ေတာ့ ၿပီးေနၿပီ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ဟာေလးေတြ စိတ္တိုင္းမက်လို႔ ျပန္ျပင္လိုက္၊ ျပန္တီးလိုက္ လုပ္တာနဲ႔ မၿပီးႏိုင္တာ။ အဲဒါေၾကာင့္ Lesson ေခြကို အရင္ထုတ္ဖို႔ စီစဥ္လိုက္တာ။
ေနာက္တခုက စတိုင္ေရာေထြးေနတယ္ ဆိုတာကလည္း က်ေနာ္ကိုယ္တုိင္က Country လည္း အရမ္း ႀကိဳက္ခဲ့တာကိုး .. ဒါေပမယ့္ အဓိက ကေတာ့ ေရာ့ခ္ေပါ့ေနာ္။ ေရာ့ခ္ႀကီးပဲ မဟုတ္ဘဲ အဲလို ေရာတာေလးကို က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ကိုက ႀကိဳက္ေနတာ။
ေမး။ ။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ တီးခဲ့တဲ့ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ သက္တမ္းမွာ တီးခဲ့တဲ့ ပံုစံေတြအရ ဟိုးအရင္ ပရိသတ္နဲ႔ အခုပရိသတ္ ဘာေတြကြာျခားသလဲ။
ေျဖ။ ။ ပရိသတ္ကေတာ့ က်ေနာ္ျမင္တာ ကေတာ့ အရင္ကဆို အဆိုနဲ႔ အတီးနဲ႔မွာ ေပၚျပဴလာျဖစ္တဲ့ အဆိုဘက္ကို ပိုၿပီး အားေပးၾကတယ္။ ခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး မွ်လာပါတယ္ အတီးသမားေတြကိုလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး အားေပးလာတာေတြ႕ရတယ္။
ေမး။ ။ ေရာ့ခ္သက္သက္ ပရိသတ္က နည္းသြားတယ္လို႔ မထင္ဘူးလား။
ေျဖ။ ။ အဲဒါကေတာ့ သူ႔ဟာနဲ႔သူ ရွိေနပါတယ္။ အားေပးတာက အမ်ိဳးမ်ိဳးပဲဗ်။
ေမး။ ။ ဆိုလိုိ တီးတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလ့က်င့္မႈပိုင္းကေကာ။
ေျဖ။ ။ ေလ့က်င့္တာကေတာ့ ေန႔တိုင္း တီးေနရတာပဲေလ။ ေန႔တုိင္း အသံဖမ္းက ရိွေနေတာ့ ကိုယ္ေလ့က်င့္ခ်င္တာေလးေတြ အဲဒီထဲမွာပဲ ေရာၿပီး ေလ့က်င့္ရတာပဲ။
ေမး။ ။ ျပည္တြင္းျပည္ပက ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ ေလးစား အတုယူရတဲ့ ဂစ္တာသမားေတြက ဘယ္သူေတြလဲ။
ေျဖ။ ။ နာမည္ေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ အမ်ားႀကီးေပါ့ေနာ္။ က်ေနာ့္အေပၚမွာ လႊမ္းမိုးတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ နာမည္နဲ႔ေတာ့ မေျပာခ်င္ဘူးေပါ့။ က်ေနာ္က အားလံုးဆီက ေကာင္းတဲ့ အခ်က္ေလးေတြကိုပဲ ယူတာဆိုေတာ့ တမင္ နာမည္နဲ႔ မေျပာခ်င္တာ။ တေယာက္ဆီက ကိုယ္ႀကိဳက္တာေတြကိုပဲ ယူတဲ့ သေဘာေပါ့။ ႀကိဳက္တာကေတာ့ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။
ေမး။ ။ ေနာက္ဆံုး မ်ိဳးႀကီး live show အေခြမွာဆိုရင္ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ရဲ႕ ဆိုလိုတီးပံု စတုိင္က စတိဗ္ဗို္င္း (Steve Vai) ရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈ ခံေနရသလိုမ်ိဳး ေျပာၾကတယ္။ အဲဒါကေကာ။
ေျဖ။ ။ အဲဒါကလည္း ဟုတ္ခ်င္ ဟုတ္မွာပါပဲ။ ေရာ့ခ္ တီးတယ္ ဆိုကတည္းက တေယာက္နဲ႔တေယာက္ မကြဲၾကတာမ်ိဳး ရွိတယ္ေလ။ လႊမ္းမိုးတာမ်ိဳးေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မယ္။ စတိဗ္ဗိုင္းကို က်ေနာ္ ႀကိဳက္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕စတိုင္ လႊမ္းမိုးတယ္ ဆိုတာထက္ သူ႔ရဲ႕ထူးျခားခ်က္ေတြကိ္ု က်ေနာ္က ပိုၾကည့္တယ္။
ေမး။ ။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္အေနနဲ႔ ဆိုလို ရႈိးေကာလုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္မရွိဘူးလား။
ေျဖ။ ။ တခ်ိန္ေတာ့ လုပ္ျဖစ္မွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္သလို မလုပ္ခ်င္ဘူး။ ဒါမ်ိဳးက မ်ားမ်ားစားစား လုပ္ေလ့ရွိတဲ့ ပြဲလည္း မဟုတ္ေတာ့ ေသခ်ာေလး တုိင္တုိင္ ပင္ပင္နဲ ႔လုပ္ခ်င္လို႔။ ေနာက္ၿပီး ကိုယ္ တေယာက္တည္း ဆိုတာထက္ ကိုယ့္ထက္ သမၻာရွိတဲ့သူေတြနဲ႔ တူတူတြဲၿပီး လုပ္ခ်င္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အခ်ိန္ယူခ်င္တယ္။ လုပ္သင့္တဲ့ အခ်ိန္ေပါ့ေနာ္။
ေျပာရရင္ က်ေနာ္တို႔က အရမ္း အလုပ္ရႈပ္တယ္။ ဒီႏွစ္ဆိုရင္ ကန္ထရို္က္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ထားတာမ်ိဳး ရွိေနတာ ဆိုေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆး မရွိဘူး။ ေနာက္တခါ တျခား ပေလယာေတြနဲ႔လည္း ညႇိႏႈိင္းရမယ္ေလ ။ ေနာက္တခါ ဒါမိ်ဳး လုပ္ၿပီဆိုရင္ မက်န္ခဲ့တာမ်ိဳး မလုပ္ခ်င္ဘူး။
ေမး။ ။ IC က အေခြတေခြ လုပ္ရင္ ဘယ္ေလာက္ၾကာလဲ။
ေျဖ။ ။ ကိုေလးျဖဴ ဟာဆိုရင္ တႏွစ္ေလာက္ အခ်ိန္ယူရတယ္။ သူက ဆက္တိုက္ တီးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲေလာက္ မၾကာဘူးေပါ့ .. ဒါေပမယ့္ လုပ္ရင္ က်ေနာ္တို႔က အေကာင္းဆံုး ရလဒ္ကို လိုခ်င္တာဆိုေတာ့ ေသခ်ာ လုပ္ေနၾကတာနဲ႔ ၾကာတာ။ ပေလယာ အားလံုးပဲေလ။ ေနာက္တခါ mixdown လုပ္ရင္လည္း တပုဒ္ကို တရက္လံုး လုပ္တာမ်ိဳးေလ။
ေမး။ ။ အခု လူငယ္ေတြထဲမွာ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္တို႔လို လိဒ္ ဆိုလို တီးဖို႔ ခေရဇီျဖစ္ေနတာမ်ိဳး ရွိေသးလား။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္တို႔ကို ခ်ဥ္းကပ္ လာတာမ်ိဳး ရွိသလား။
ေျဖ။ ။ အဲဒီလိုမ်ိဳး ရွိေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈအေနနဲ႔ကေတ
Backing ပုိင္းမွာေတာ့ ေသေသ သပ္သပ္ တီးႏိုင္လာၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆိုလိုပုိင္းမွာေတာ့ သိပ္ၿပီး ဖန္တီးမႈ မလုပ္ႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ အခု ေပၚလာတဲ့ ဂီတအမ်ဳိးအစားကို သူတို႔ မွီခိုတာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ႏုိင္တာေပါ့ေနာ္။
ေမး။ ။ ေမးေနက် ေမးခြန္းေဟာင္း တခုကိုပဲ ျပန္ေမးခ်င္ပါတယ္။ ေကာ္ပီနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္မွာ ဖန္တီးရတာ ဘယ္ဟာကို ပို အားထုတ္ရသလဲ။
ေျဖ။ ။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ေကာ္ပီ ဆိုတာက သူတို႔တီးတာကို တူေအာင္ျပန္ တီးရတာဆိုေတာ့ လြယ္တာရွိသလို လက္ေပါက္ကပ္တာမ်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္။ ေနာက္တခုက သူတို႔ရဲ႕ ကာလာကို အနီးစပ္ဆံုး တူေအာင္ တီးရတာဆိုေတာ့ အရမ္းခ်ိန္ဆရပါတယ္။
ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ကေတာ့ ပိုလြတ္လပ္ တာေပါ့ .. ေကာ္ပီကေတာ့ ေဘာင္နဲ႔ဆိုေတာ့ လုပ္ရတာ သိပ္မလြတ္ လပ္ဘူး။ ခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ကိုပဲ ပိုၿပီး လုပ္ခ်င္ မိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခု ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ လုပ္ႏုိင္တယ္ ဆိုတာကလည္း တခ်ိန္က ေကာ္ပီေခြေတြ အမ်ားႀကီး တီးခဲ့လို႔ ပညာရတာမ်ိဳးလည္း ပါတာေပါ့။
အခုေခတ္ လူငယ္ေတြက ေကာ္ပီကို သိပ္ မတီးၾကရဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ေကာ္ပီ တီးတယ္ဆိုတာက သူ႔ရဲ႕မူရင္းကို မီေအာင္ တီးရတာေလ။ ေကာ္ပီ သီခ်င္းတပုဒ္ကို ရႈိးတီးတယ္ဆိုတာက အေပၚယံေၾကာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အသံသြင္းၿပီဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕တလိုင္းခ်င္းစီကို ႏုတ္ထုတ္ၿပီး ေသခ်ာလုပ္ရတာေလ။
အဲဒီေတာ့ သူ႔ကို အတြင္းက်က် ေလ့လာသလိုျဖစ္တယ္။ ဆိုလ္ိုတာက ငယ္ငယ္က ေကာ္ပီတီးတဲ့ အေလ့အက်င့္က ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ပိုင္ ဖန္တီးမႈ လုပ္တဲ့အခါမွာ အမ်ားႀကီး အသံုးဝင္တယ္ ဆိုတာပါ။
ေမး။ ။ ခုေနာက္ပိုင္းမွာ ေရာ့ခ္သမားေတြ ကိုယ္ပုိင္သံစဥ္ လုပ္လာၾကတာေတြ႕ရတယ္။ မ်ိဳးႀကီး၊ ကိုေလးျဖဴ ထြက္ၿပီးၿပီ .. ခု ေနာက္ထပ္ ကိုအငဲ ထြက္ဦးမယ္ေျပာတယ္။ အဲလိုျဖစ္တာဟာ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ဂီတေရစီးေၾကာင္း ပံုစံေျပာင္းသြား လို႔လား။
ေျဖ။ ။ အဲဒါက ဒီလုိဗ်။ က်ေနာ္တို႔ ႔ႀကိဳက္ၾကတဲ့ ပံုစံေတြ၊ က်ေနာ္တို႔ တီးခ်င္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္ဖန္တီးမႈေတြ၊ သူတို႔ အဆိုေတာ္ေတြ ဆိုခ်င္တဲ့ ပံုစံေတြက ခုမွ ေတးေရးေတြ ထြက္လာတာဗ်။ အရင္တုန္းကဆို ရွိတယ္ဆိုေပမယ့္ ေတးေရးေတြနဲ႔ အဆက္အစပ္ မတည့္တာမ်ိဳးလည္းျဖစ္မယ္။
ေနာက္ပိုင္း ေရးႏုိင္တဲ့သူေတြလည္း ေပၚလာတယ္။ အဓိကကေတာ့ သီခ်င္းနားေထာင္အားပါပဲ။ ခုေနာက္ပိုင္း လူငယ္ေတြဆို ေမာ္ဒန္ေရာ့ခ္ပံုစံကို နားေထာင္တာမ်ားေတာ့ သီခ်င္းေရးတဲ့အခါ အဲဒီပံုစံမ်ိဳးေတြခ်ည္းျဖစ္
ေမး။ ။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္က စက္ေတြကိုလည္း စိတ္ဝင္စားတယ္၊ စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ကိစၥေတြမွာ ခေရဇီျဖစ္တယ္ ၾကားဖူးတယ္။ အဲေတာ့ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ရဲ႕အလုပ္က ႏွစ္ခု ျဖစ္မေနဘူးလား။
ေျဖ။ ။ ျဖစ္တယ္ဗ်။ တကယ့္တကယ္က်ေတာ့ ပေလယာ တေယာက္က နည္းပညာကိုလည္း သိထားဖို႔ လိုတယ္ဗ်။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ကာလာေတြကို မရမခ်င္း ရွာတာမ်ိဳးေပါ့ .. အဲဒါက အခ်ိန္ေပး ရတာေပါ့။
စက္ကေတာ့ ရွိတာေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ကေတာ့ က်ေနာ္လိုခ်င္တဲ့အသံကို မရ ရေအာင္ ခ်ိန္ရတာမ်ိဳး သေဘာက်တယ္။ ေနာက္ အသံသြင္းတဲ့ အပိုင္းမွာေပါ့ .. အဲဒီ အပိုင္းမွာလည္း ကိုယ္က သိေနတာဆိုေတာ့ ပိုေကာင္းတယ္ေလ။
ေမး။ ။ ေရာ့ခ္ဆိုတာက ခုဆို ေတာ္ေတာ္ေလးၾကာလာၿပီလို႔ ေျပာလို႔ ႔ရတယ္ေနာ္။ ၾကားထဲမွာ တျခား ဂီတပံုစံေတြ ေပၚလာေပမယ့္ ေရာ့ခ္က ဒီတိုင္းပဲ .. အဲဒါကို ဘယ္လိုထင္လဲ။
ေျဖ။ ။ အဲဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို႔သာ ေသသြားမယ္ ေရာ့ခ္က ေပ်ာက္သြားမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ပဲ ထင္တယ္။ လူရဲ႕လက္နဲ႔ လုပ္တဲ့ လုပ္အားက ဘယ္ေတာ့မွ ေပ်ာက္သြားမွာ မဟုတ္ဘူး။
ေမး။ ။ ခုေနာက္ပိုင္း စက္နဲ႔၊ ပရိုဂရမ္ေတြနဲ႔ လုပ္လာၾကေတာ့ လက္နဲ႔ ဖန္တီးမႈအားက တိမ္ေကသြားမယ္ ထင္လား။
ေျဖ။ ။ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဗ်။ ပရိုဂရမ္ေတြ လုပ္တယ္ ဆိုတာကလည္း လူက Command ေပးရတာပဲေလ။ အဲဒီေတာ့ ဒီမ်ဴးဇစ္ က မေပ်ာက္ႏုိင္ဘူး။ ဥပမာ Country မေပ်ာက္သလိုေပါ့။ မ်ဴးဇစ္ေတြသာ ထပ္တိုးရင္ တိုး သြားမယ္ေပါ့ဗ်ာ။
ေမး။ ။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္က ေရာ့ခ္အျပင္ ဘာေၾကာင့္ Country ကို ႀကိဳက္ရတာလဲ။
ေျဖ။ ။ ဘာေၾကာင့္ႀကိဳက္လဲဆုိေတာ့ ပညာပါလို႔ပါ။ သူက ေရာ့ခ္လို စေကးလ္ေတြ တီးရံုနဲ႔ မၿပီးဘူးဗ်။ open string လိုမ်ိဳးေပါ့ ဘင္ဂ်ိဳ စတိုင္ေလးေတြ ပါရင္ပါမယ္။ သူ႔ အယူအဆေလးေတြက တမ်ိဳး။ ေနာက္တခုက လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ တီးလို႔ မရဘူး။ သူ႔ မယ္လိုဒီကိုက up .. down အရမ္းမ်ားတယ္။
အသက္ႀကီးလာရင္လည္း အဓိကကေတာ့ ေရာ့ခ္ကိုပဲ အေျခခံၿပီး သြားမွာပဲ။ အားလံုးကိုေတာ့ ခံစားတတ္ ပါတယ္ .. pop ေတြေကာ ေနာက္ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ ရိုးရာသီခ်င္းေတြလည္း ခံစားတတ္ ပါတယ္။
ေမး။ ။ ျပည္ပ tour ေတြသြားရင္ ဂစ္တာ ဘယ္ႏွစ္လက္ ယူသြားေလ့ရွိလဲ။
ေျဖ။ ။ ျပည္ပသြားရင္ေတာ့ အနည္းဆုံး ၂ လက္ေပါ့။ ျပည္တြင္းမွာေတာ့ ၆ လက္၊ ၇ လက္ အဲလို ယူတယ္။ အဲဒါကလည္း သီခ်င္းကာလာ မတူတာရွိမယ္။ ေနာက္ tunings ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းေနတာ မ်ိဳးဆိုေတာ့ ဂစ္တာကို ေျပာင္းသံုးဖို႔ လိုအပ္တယ္ေလ။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ စက္နဲ႔ညႇိတဲ့ ဂစ္တာေပါ့ေနာ္ အဲဒါပဲ သံုးတယ္။ အဲဒါက တိက်တယ္ေလ။
ေမး။ ။ ျပည္ပ ခရီးထြက္ရင္ ဘယ္လို ပစၥည္းနဲ ႔မွ တီးႏိုင္မယ္ဆိုတာမ်ိဳး လုပ္လို႔ရလား။
ေျဖ။ ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ေပးႏုိင္မယ့္ ပစၥည္းစာရင္းကို ေတာင္းလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုဟာ လိုခ်င္တယ္ ဆိုတာေျပာလိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏွစ္စမွာတီးခဲ့တဲ့ ဘန္ေကာက္ရႈိးမွာေတာ့ ပစၥည္းေတြက ေတာ္ေတာ္ကို ညံ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျပည္တြင္းမွာေတာင္ ဒါမ်ိဳး မသံုးဘူး။ ဒါေပမယ့္ မတတ္ႏုိင္ဘူးေလ။ သံုးလုိက္ရတာမ်ိဳး ရွိတာပဲ။
ေမး။ ။ IC အေနနဲ ႔ေမးရရင္ ခုခ်ိန္ထိ ဘာေၾကာင့္ ဒီအဆိုေတာ္ေတြ၊ ဒီတီးတဲ့သူေတြနဲ႔ ၿမဲေနတာလဲ။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ရဲ႕ အျမင္ကို ေျပာပါဦး။
ေျဖ။ ။ က်ေနာ့္အျမင္ေျပာရရင္ အဓိက တေယာက္နဲ႔တေယာက္ နားလည္မႈေပါ့ေနာ္။ ေနာက္တခုက က်ေနာ္တို႔မွာ မူးယစ္ေဆးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘာအေႏွာင္အဖြဲ႕မွ မရွိဘူး။ ေနာက္ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ပြင့္လင္းတယ္။ မေက်နပ္တာရွိလည္း ခ်က္ခ်င္းရွင္းၾက .. အဲလိုသြားႏုိင္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ဒီလို ေရရွည္ တည္တံ့တယ္လို႔ထင္တယ္။
ေမး။ ။ IC အေနနဲ ႔ေမးရရင္ ခုခ်ိန္ထိ ဘာေၾကာင့္ ဒီ အဆိုေတာ္ေတြ၊ ဒီ တီးတဲ့သူေတြနဲ႔ ၿမဲေနတာလဲ။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ ရဲ႕ အျမင္ကို ေျပာပါဦး။
ေရွ႕ေလွ်ာက္လည္း အဲလိုပဲ သြားမွာပဲ။ ခုေလာက္ထိ လုပ္လာၾကၿပီးမွ နားရင္လည္း အားလံုး နားလိုက္ၾကမယ္။ အဲလိုပဲ စိတ္ကူးထားတယ္။
ေမး။ ။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ရဲ႕ မိသားစုကို အခ်ိန္ ဘယ္လိုေပးလဲ။ မိသားစု အေၾကာင္း ေျပာျပပါဦး။
ေျဖ။ ။ ေျပာရရင္ေတာ့ က်ေနာ့္မိန္းမက က်ေနာ့္ကို အမ်ားႀကီး နားလည္ေတာ့ က်ေနာ္ ဘာမွသိပ္မလုိဘူး။ ေနာက္တခါ က်ေနာ့္စတူဒီယိုကလည္း အိမ္မွာ ဆိုေတာ့ အိမ္မွာပဲ အလုပ္ေတြ မ်ားေနတတ္တယ္။ အဲဒီၾကား တအိမ္ထဲေနၿပီး မေတြ႕တာမ်ိဳးရွိတယ္ .. ဒါေပမယ့္ သူက ေတာ္ေတာ္ေလး နားလည္ေပးတယ္။
ေရရွည္ သြားႏုိင္တာက သူ နားလည္ေပးလို႔ ဒီလိုမ်ိဳး သြားႏုိင္တာ မဟုတ္ရင္ မလြယ္ဘူး။ ဒီေန ႔အေျခ အေန ေရာက္လာတာကလည္း ပထမဆံုးက ဘုရားေက်းဇူးေပါ့။ ေနာက္ တခုက က်ေနာ့္မိသားစုရဲ႕ အားေပးမႈေပါ့။
ကေလး သံုးေယာက္မွာ အငယ္ဆံုးကေတာ့ ဝါသနာပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ကေလးေတြကို အတင္းႀကီး တြန္းအား မေပးခ်င္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔တုန္းက ဒီလို ပစၥည္းေတြအတြက္ အရမ္းကို ႀကိဳးစားရေပမယ့္ သူတို႔က်ေတာ့ အရမ္းကို လြယ္ကူလြန္းေနတာ ျမင္ရတာေတာ့ က်ေနာ္မႀကိဳက္ဘူး။
သူတို႔ကုိ ဒီ႔ထက္ ပိုႀကိဳးစား ေစခ်င္တယ္။ ။
ဧရာဝတီ မီဒီယာမွ
★ ★ ★ အင္တာဗ်ဴး အေဟာင္းပါ။ i.c နဲ႔ ဆရာခ်စ္ပရိသတ္ေတြအတြက္.....
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။