Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Wednesday, November 25, 2015

လူအမ်ားကို လႊမ္းမိုးႏိုုင္သူမ်ား၏ ေတြးေခၚပံုု ေတြးေခၚနည္း


လူအမ်ားကို လႊမ္းမိုးႏိုုင္သူမ်ား၏
ေတြးေခၚပံုု ေတြးေခၚနည္း
***********************

တစ္ခါတစ္ေလမွာ တစ္ခ်ဳိ႕ကိစၥေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထင္ျမင္ယူဆထားသလို ျဖစ္မလာတတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြကေတာ့ အားလံုးရဲ႕ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င့္ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈေတြကို သိမ္းပိုက္သြားႏိုင္ၾကပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ နည္းပညာလုပ္ငန္းခ်င္းအတူတူမွာ Apple က ဘာေၾကာင့္မ်ား ဆန္းသစ္တီထြင္မႈေတြ ရွိေနတာလဲ၊ လူမဲတန္းတူအခြင့္အေရးရဖို႔ တုိက္ပြဲ၀င္ခဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးထဲကမွ Martin Luther King ကို ဘာေၾကာင့္ လူသိမ်ားရတာလဲ။ ေလယာဥ္ပ်ံတီထြင္ႏိုင္တဲ့ အျခားအဖြဲ႔အစည္းေတြရွိခဲ့ေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္မ်ား Wright ညီေနာင္က ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားရတာလဲ ဆိုတာက စဥ္းစားစရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ Apple၊ Martin Luther King နဲ႔ Wright ညီေနာင္တို႔သာမက ကမာၻမွာရွိတဲ့အျခားေသာ လႊမ္းမိုးႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြ၊ လူပုဂၢိဳဟ္ေတြအားလံုးဟာ နည္းလမ္းတစ္ခုတည္းနဲ႔ပဲ ေတြးေခၚျပဳမူ၊ ေျပာဆိုဆက္သြယ္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ဒီနည္းလမ္းကလည္း ကမာၻမွာ အ႐ုိးရွင္းဆံုးနည္းလမ္းတစ္ခုပါပဲ။ Golden Circle လို႔ ေခၚပါတယ္။

Why ဘာေၾကာင့္လဲ ? How ဘယ္လိုုလဲ ? What ဘာလဲ ? တို႔နဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ Golden Circle ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ Golden Circle ကို မွန္မွန္ကန္ကန္အသံုးျပဳၿပီး တစ္ခ်ဳိ႕ေသာေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ အဖြဲ႕အစည္းေတြဟာ လူေတြရဲ႕စိတ္ကို လႊမ္းမိုးရယူႏိုင္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ Golden Circle သေဘာတရားမွာ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔ဘာလုပ္တာလဲ . ဘာေရာင္းလဲ . ဘာဝန္ေဆာင္မႈ ေပးလဲ ဆိုတဲ့ What ကို (၁၀၀)ရာခိုင္ႏႈန္း သိၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဘယ္လို သူမ်ားထက္သာေအာင္. ေကာင္းေအာင္ လုပ္မွာလဲဆိုတဲ့ How ကုိသိၾကပါတယ္။ ဒါ့ေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္လုပ္ရတာလဲဆိုတဲ့ အဓိကက်တဲ့ ဇစ္ျမစ္ကိုု Why ကိုသိတဲ့လူပုဂၢိဳဟ္နဲ႔အဖြဲ႕အစည္းကေတာ့အရမ္းကိုနည္းပါတယ္။

ဘာပဲလုပ္လုပ္ အက်ိဳးအျမတ္ရခ်င္လို႔ ဆိုတဲ့ Why မ်ိဳးကို ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ အက်ိုးအျမတ္သာ ၾကည့္မယ္ဆိုုရင္ What အဆင့္ထဲမွာပဲရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုတဲ့ Why က သင့္ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲ? အေၾကာင္းရင္း၊ ယုံၾကည္မႈက ဘာလဲ? သင့္အဖြဲ႕အစည္း ဘာအတြက္ရပ္တည္ေနတာလဲ? သင္ ဘာအတြက္ မနက္တိုင္း အိပ္ရာထဲက ထလာတာလဲ? စတဲ့သင္လုပ္ေနတာကိုဘာေၾကာင့္လုပ္ေနရတာလဲဆိုတဲ့အေၾကာင္းရင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမ်ားစုက အ႐ုိးရွင္းဆံုး What ကေနစၿပီး အ႐ႈပ္ေထြးဆံုး Why ဆီကိုသြားတဲ့ အျပင္မွအတြင္းသို႔ ေျပာင္းျပန္ ခ်ဥ္းကပ္မႈကိုပဲ လုပ္ေဆာင္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဥပမာ ကိုုယ္စိတ္ဝင္တစား လုုပ္ခ်င္တဲ့ ကိုုယ္ဝါသနာပါတဲ့ အလုုပ္မဟုုတ္ပဲ နဲ့ . . . ဘာလုုပ္ရင္ေကာင္းမလဲ ဘာလုုပ္ရင္ျမတ္မလဲ ဆိုုတဲ့ အေတြးမ်ိဳးနဲ့ လုုပ္တဲ့ အလုုပ္မ်ိဳးေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ အျခားလူေတြကို လႊမ္းမိုးႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ အဖြဲ႕အစည္းေတြကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ေျပာင္းျပန္နည္းလမ္းျဖစ္တဲ့ အတြင္းမွ အျပင္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္မႈ. ဘာအတြက္လဲ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုုတာကိုု ပထမဆံုုး ဦးစာေပး သံုးေလ့ရွိပါတယ္။

အားလံုးကသိၾကတဲ့ Apple ကုမၸဏီကို ဥပမာထားပါရေစ။ အကယ္၍ Apple ကုမၸဏီက အျခားကုမၸဏီေတြလိုပဲ “ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီက အေကာင္းဆံုးကြန္ပ်ဴတာေတြ ထုတ္လုပ္ပါတယ္။ ဒီကြန္ပ်ဴတာေတြက ဒီဇိုင္းေသသပ္လွပၿပီး အသံုးျပဳရလြယ္ကူပါတယ္။ တစ္လံုးေလာက္ ၀ယ္ယူသံုးစြဲၾကည့္ပါ” လို႔ ေၾကာ္ၿငာမယ္ဆိုရင္ သင္၀ယ္ခ်င္ပါသလား။ သင့္စိတ္ကို ထူးထူးျခားျခားမဆြဲေဆာင္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမ်ားစုက ဒီလိုပဲ ဆက္သြယ္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာလုပ္ထားတယ္။ ဘယ္လို ကြဲျပားတယ္ဆိုတာေလာက္ကိုပဲ အေလးေပးေဖာ္ျပေနၾကပါတယ္။ ဒီနည္းလမ္းက လူေတြရဲ႕စိတ္ကို လႊမ္းမိုးႏိုင္စြမ္းမရွိပါဘူး။

Apple ရဲ႕ဆက္သြယ္ပံုကေတာ့ဒီလိုပါ။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘာပဲလုပ္လုပ္ အေျခအေနတစ္ရပ္ကို ေျပာင္းလဲႏိုင္မယ္လို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ ေတြးေခၚမႈေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယုံၾကည္လက္ခံထားပါတယ္။ လက္ရွိအေျခအေနကို ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ထုတ္ကုန္ေတြကို ဒီဇိုင္းဆန္းသစ္ၿပီး သံုးစြဲသူအဆင္ေျပေအာင္ ဖန္တီးထုတ္လုပ္ရပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေကာင္းဆံုးကြန္ပ်ဴတာေတြကို ထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ တစ္လံုးေလာက္ စမ္းသံုးၾကည့္ပါ။”

ဆက္သြယ္ပံုျခားနားခ်က္ကို သင္ျမင္ပါသလား။ ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုးေလာက္ ၀ယ္သံုးၾကည့္ခ်င္စိတ္ေပၚသြားမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ လူေတြက သင္ဘာလုပ္လဲဆိုတာက ၾကည့္တာမဟုတ္ပါဘူး။ သင္ဘာေၾကာင့္လုပ္လဲဆိုတာကိုပဲ ၾကည့္တတ္ၾကတယ္ဆိုတာပါပဲ။

ဒီလိုဆက္သြယ္လႊမ္းမိုးႏိုင္မႈေၾကာင့္ပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးက Apple ကြန္ပ်ဴတာေတြကို ၀ယ္ခ်င္ၾကသလို Apple ထုတ္လုပ္တဲ့ MP3 player နဲ႔ မိုဘိုင္းလ္ဖုန္းေတြကိုလည္း ယုံယုံၾကည္ၾကည္ ၀ယ္ယူသံုးစြဲလိုစိတ္ရွိၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ Apple က သူ႔ရဲ႕ၿပိဳင္ဖက္ေတြနည္းတူ ကြန္ပ်ဴတာကုမၸဏီတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ အျခားနည္းပညာကုမၸဏီေတြလည္း Apple ထုတ္ကုန္ေတြေလာက္ အရည္အေသြးရွိတဲ့ ပစၥညး္ေတြကို ထုတ္လုပ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ Dell ကုမၸဏီက MP3 စက္ေတြနဲ႔ DVR စက္ေတြ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၀ယ္ယူသံုးစြဲသူ အလြန္နည္းပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္မ်ာ Dell ကုမၸဏီထုတ္ MP3 ကို မ၀ယ္ခ်င္ရတာလဲ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ အေျဖက ရွင္းပါတယ္။ Dell က ကြန္ပ်ဴတာထုတ္လုပ္တဲ့ ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္ေနလို႔ပါ။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ လူေတြက သင္ဘာလုပ္လဲဆိုတာထက္ ဘာေၾကာင့္လုပ္တာလဲဆိုတာကုိ ပိုစိတ္၀င္စားတတ္ၾကတာကို သေဘာေပါက္မွာပါ။

Golden Circle ကို အတြင္းကေန အျပင္ကို ေျပာင္းျပန္ဆက္သြယ္တဲ့နည္းလမ္းဟာ အယူအဆ သက္သက္ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဦးေႏွာက္ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔ ဆိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဦးေႏွာက္ကို Golden Circle ရဲ႕ ပါ၀င္အစိတ္အပိုင္းေတြအတိုင္း အပိုင္း(၃)ခုနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတာျဖစ္ပါတယ္။ Neocortex လို႔ ေခၚတဲ့ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ အျပင္ဖက္ဆံုးအလႊာဟာ What ကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။ က်ိဳးေၾကာင္းေ၀ဖန္မႈေတြ၊ ဘာသာစကား ဆန္းစစ္မႈေတြကို တာ၀န္ယူလုပ္ေဆာင္ေပးတဲ့အပိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ အတြင္းဖက္အပိုင္း(၂)ခုကေတာ့ Limbic brains လို႔ေခၚၿပီး ယုံၾကည္မႈ၊ သစၥာတရား စတဲ့ခံစားခ်က္ေတြကို သိရွိတဲ့အပိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြင္းပိုင္း(၂)ခုက လူေတြရဲ႕အျပဳအမူ၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္ျခင္း ေတြကို တာ၀န္ယူလုပ္ေဆာင္ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ အျပင္ကေန အတြင္းကို ဆက္သြယ္မယ္ဆိုရင္ လူေတြက အက်ိဳးရွိမရွိ၊ ေကာင္းမေကာင္း အခ်က္အလက္ေတြကို နားလည္ႏိုင္မွာျဖစ္ေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕အျပဳအမူကိုေတာ့ လႈံ႕ေဆာ္ႏိုင္စြမ္းမရွိပါဘူး။ အတြင္းမွအျပင္သို႔ ဆက္သြယ္ရာမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အျပဳအမူကိုတာ၀န္ယူထားတဲ့ အပိုင္းကို တိုက္႐ုိက္ဆက္သြယ္ေျပာဆိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ဒီအခ်က္ကို ခိုင္မာေစႏိုင္တဲ့ အရာေတြနဲ႔ ထပ္ေလာင္းၿပီး ယုံၾကည္မႈကို ရယူတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အတြင္းမွ အျပင္သို႔ ဆက္သြယ္မႈကို လူေတြက ပိုၿပီး ယုံၾကည္သက္၀င္တတ္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

သင့္ရဲ႕ Why ကို သင္ကိုယ္တုိင္မသိရင္ အျခားလူေတြကလည္း သိမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဆို လူေတြကို သင္ေျပာတာလက္ခံလာေအာင္ ဘယ္လိုေျပာေျပာရမွာမဟုတ္သလို သင္ျဖစ္ေစခ်င္တာကို ျဖစ္လာဖို႔လည္း တတ္ႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ အဓိကဆိုလိုရင္းက လူေတြကို သင္ယုံၾကည္တဲ့အတိုင္း ထပ္တူယုံၾကည္လာေစဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ယုံၾကည္ခ်က္တူတဲ့သူေတြနဲ႔အတူ အလုပ္တြဲလုပ္ဖို႔ပါ။ အကယ္၍ အလုပ္လိုအပ္သူတစ္ေယာက္ကို အလုပ္ေပးလိုက္တယ္ဆိုပါစုိ႔။ သူက ေငြေၾကးအတြက္ပဲ အလုပ္လုပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သင္နဲ႔ ယုံၾကည္ခ်က္တူသူတစ္ေယာက္ကို အလုပ္ေပးလိုက္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေသြးေခၽြးနဲ႔ရင္းၿပီး သင့္အတြက္ အလုပ္လုပ္ေပးပါလိမ့္မယ္။ ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး Wright ညီေနာင္က ဥပမာေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

၂၀ ရာစုႏွစ္အစပိုင္းမွာတုန္းက လူေတြေကာင္းကင္မွာ ပ်ံသန္းသြားႏိုင္ဖို႔ လူတိုင္းက စိတ္၀င္စားၾကပါတယ္။ ဒီကိစၥေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ Samuel Pierpont Langley ဆိုသူက လုပ္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ Samuel ကို ေကာင္းကင္မွာပ်ံသန္းႏိုင္တဲ့ ယႏၱရားတီထြင္ဖို႔အတြက္ စစ္ဘက္က ေဒၚလာ(၅၀၀၀၀) ပံပိုးေပးပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူက အေတာ္ဆံုးပုဂိၢဳဟ္ေတြကို ငွားယမ္းၿပီး လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ နာမည္ေက်ာ္ သတင္းစာေတြကလည္း သူေနာက္ကို တစ္ေကာက္ေကာက္လိုက္ၿပီး သတင္းေတြ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမ်ားစုက သူ႔အေၾကာင္းကို မၾကားဖူးၾကတာ ဘာလိုျဖစ္လို႔ပါလဲ။

ဒီလို Samuel Pierpont Langley ကို အားလံုးက အာရုံစိုက္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ Orville Wright နဲ႔ Wilbur Wright တို႔ ညီအစ္ကို ႏွစ္ဦးကို သိေတာင္မသိၾကပါဘူး။ သူတို႔မွာ ေငြေၾကးလည္း မရွိပါဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ စက္ဘီးဆိုင္ေလးက ရတဲ့ အက်ိဳးအျမတ္နဲ႔ အိပ္မက္ကိုအေကာင္အထည္ေဖာ္ေနခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္အျပင္ သူတို႔နဲ႔အတူတြဲလုပ္ခဲ့သူေတြကလည္း ဘြဲ႕ရပညာတတ္ေတြမဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္သတင္းစာကမွလဲ သူတို႔အေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပတာမ်ိဳး မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကြဲျပားျခားနားခ်က္ကေတာ့ Wright ညီေနာင္က ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ယုံၾကည္ခ်က္ရွိရွိနဲ႔ လုပ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ပ်ံသန္းႏိုင္တဲ့ စက္ပစၥည္းတစ္ခုကို တီထြင္ႏိုင္ရင္ ကမာၻႀကီးေျပာင္းလဲသြားမယ္ဆိုတာကို ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္စလံုးက ယုံၾကည္ခဲ့ပါတယ္။ Samuel Pierpont Langley ကေတာ့ သူေအာင္ျမင္ဖို႔ သူခ်မ္းသာဖို႔ စတဲ့ ရလဒ္ေတြကိုပဲ အာ႐ုံစိုက္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ရည္ရြယ္ခ်က္ အေၾကာင္းရင္းခ်င္း မတူညီတာေၾကာင့္ Wright ညီေနာင္နဲ႔ ေနာက္လိုက္အဖြဲ႕က ေသြးေရာေခၽြးေရာ ရင္းၿပီး အိပ္မက္ကို ၀ိုင္း၀န္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ၾကေပမယ့္ Samuel ရဲ႕ အေတာ္ဆံုးအဖြဲ႕ကေတာ့ ေငြေၾကးအတြက္ပဲ လုပ္ခဲ့တာေၾကာင့္ ဘာမွျဖစ္မလာခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

လူေတြဟာ ရည္ရြယ္ခ်က္ခ်င္း၊ ယုံၾကည္ခ်က္ခ်င္း တူမွ လက္တြဲတတ္ၾကတာကို Martin Luther King ကို ဘာလို႔ ေထာက္ခံခဲ့ၾကတာလဲဆိုတာၾကည့္ရင္ သိႏိုင္ပါတယ္။ (၁၉၆၃)ခုႏွစ္ ေႏြရာသီမွာ ၀ါရွင္တန္ၿမိဳ႕က Martin Luther King ရဲ႕ ေဟာေျပာပြဲကို တက္ဖို႔ လူေပါင္း (၂၅၀၀၀၀)ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီေဟာေျပာပြဲအတြက္ ဖိတ္စာေတြလဲ မကမ္းထားပါဘူး။ ေန႔စြဲနဲ႔ အခ်ိန္သိဖို႔ အင္တာနက္မွာတက္ၾကည့္စရာ ၀က္ဘ္ဆိုက္လည္း မရွိေသးပါဘူး။ ဒီေလာက္လူအမ်ားႀကီး တစ္ခ်ိန္တည္း ဘာေၾကာင့္ေရာက္လာခဲ့တာလဲဆိုတာ အ့ံၾသစရာပါပဲ။ Martin Luther King တစ္ေယာက္တည္း လူမဲတန္းတူအခြင့္အေရးအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ သူေျပာတဲ့တစ္ခ်ိဳ႕စိတ္ကူးေတြက မေကာင္းပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူမွာ အစြမ္းတစ္ခုေတာ့ရွိပါတယ္။ သူက အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုက ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုေနၿပီလို႔ လူေတြကို မေျပာပါဘူး။ သူ႔ရ႕ဲယုံၾကည္ခ်က္ကိုပဲေျပာပါတယ္။ သူ႔ယုံၾကည္ခ်က္ကို တစ္ထပ္တည္း ယုံၾကည္သူေတြက သူ႔လမ္းေၾကာင္းကို လိုက္ေလွ်ာက္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ယုံၾကည္ခ်က္ကို အျခားလူေတြကို ေျပာပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ယုံၾကည္ခ်က္ထပ္တူက်တဲ့ လူေပါင္း (၂၅၀၀၀၀)ဟာတစ္ခ်ိန္တည္းတစ္ေနရာတည္းေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ တစ္ခုစဥ္းစားရမွာက ေရာက္ရွိလာၾကတဲ့ လူေတြထဲမွာ Martin Luther King ကို အားေပးဖို႔ လာေရာက္ၾကသူ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိမယ္ထင္ပါသလဲ။ တစ္ေယာက္မွမရွိပါဘူး။ ဒီလူေတြအားလံုးဟာ သူတို႔ရဲ႕ ယုံၾကည္ခ်က္ကို ခ်ျပဖို႔ တကူးတကအခ်ိန္ေပးၿပီး လာေရာက္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ Martin Luther King ေျပာတဲ့ “I have a dream” မိန္႔ခြန္းေတြထဲမွာ သူတို႔ရဲ႕ ယုံၾကည္ခ်က္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို သူတို႔ရွာေဖြေတြ႕ရွိၿပီး ကိုယ္ပိုင္ ယုံၾကည္ခ်က္အတြက္ ရပ္တည္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

ေခါင္းေဆာင္နဲ႔ ဦးေဆာင္သူ မတူပါဘူး။ ေခါင္းေဆာင္ဆိုတဲ့သူေတြက လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာတစ္ခုကို ကိုင္စြဲထားၿပီး ဦးေဆာင္သူေတြကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို လႊမ္းမိုးႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္ခ်င္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အဖြဲ႕အစည္းလိုက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ လႊမ္းမိုးႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ ဦးေဆာင္သူေနာက္ကို လိုက္ၾကပါတယ္။ လိုက္ခ်င္လို႔ကို လိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။ လိုက္သင့္လို႔ လိုက္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ အေၾကာင္းရင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ Why နဲ႔ စတင္သူေတြကသာ ပတ္၀န္းက်င္ကို လႊမ္းမိုးႏိုင္စြမ္းရွိၿပီး အားလံုးကို ဦးေဆာင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။

ေနာက္ဆံုုး အေကာင္းဆံုုး ဥပမာကေတာ့ လက္ရွိျမန္မာႏိုု္င္ငံက ကိုုယ္က်ိဳးမၾကည့္ အမ်ားအက်ိုး အတြက္ရည္မွန္းခ်က္ ၾကီးၾကီး တံုုးတိုု္က္တိုုက္ က်ားကိုုက္ကိုုက္ ျပည္သူေတြ ေကာင္းစားေရးအတြက္ ေျခလွမ္းမတြန္႕ပဲ လုုပ္ေဆာင္ေပးေနတဲ့ ႏိုုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ ကိုု ၾကည့္လိုုက္ပါ။ သူ ေအာင္ျမင္ေနတယ္ထင္ပါသလား ။ လူေတြ အေပၚေကာ လြမ္းမိုုး ႏိုုင္ေနျပီထင္လား ။ သူ႕ ေနနဲ႕ What . ဆိုုတာကိုု ေရွ႕တန္းမတင္ထားပါဘူး။ ႏိုုင္ငံေရးသမား ျဖစ္ခ်င္တာ မဟုုတ္ပါဘူး။ သမၼတ လည္းျဖစ္ဖိုု႕အဓိက မဟုုတ္ပါဘူး ။ သူ အေနနဲ႕လူသားတိုုင္း တန္းတူ အခြင့္အေရး ရရွိရမယ္ . ျပည္သူေတြ အားလံုုး စည္းလံုုး ညီညြတ္ျပီး ေခတ္မွီ တိုုးတက္သာယာ လွပတဲ့ ႏိုုင္ငံ ေတာ္ သစ္ ၾကီးမွာလူတိုုင္း တန္းတူ ေနထိုုင္ႏိုုင္ရမယ္ ဆိုုတဲ့ ယံုုၾကည္ခ်က္ ေၾကာင့္ လုုပ္ေနတာပါ။ အဲဒီ ယံုု ၾကည္ခ်က္ကသာ ႏိုုင္ငံသား အားလံုုးရဲ႕ ယံုုၾကည္ခ်က္နဲ႕ထပ္တူထပ္မွ် က်လိုု႕ အကုုန္ဟတ္ထိျပီး စြမ္းေဆာင္ရည္ အရည္အခ်င္းနဲ႕ ျပည့္ဝတဲ့ သူ႕ ကိုု ေခါင္းေဆာင္ ဦးေဆာင္သူအျဖစ္ ႏွလံုုးသာနဲ႕ ရင္းျပီး တင္ေျမွာက္ထားၾကတာပါ။

လမ္းၾကံု တုုန္းေလး Gentleman Magazine အေၾကာင္းဆက္ေျပာျပပါမယ္။ Gentleman Magazine ကိုု ဘာေၾကာင့္လုုပ္ေဆာင္ျဖစ္ခဲ့တာလဲ ? GM ထူေထာင္သူကိုုယ္တုုိင္က ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္မွာ ဘာမဆိုု ဘုုမသိ ဘမသိ အလြန္နဲ႕ အသိပညာကင္းမဲ့ ခဲ့ပါတယ္။ ေရွ႕မွာက လည္း ဦးေဆာင္ လမ္းျပေပးမယ့္ အကိုု ေတြလဲ မရွိခဲ့တဲ့ အတြက္ အခ်စ္ေရး ၊ စီးပြားေရး ၊လူမႈေရး ေတြ မွာ အမွားမ်ားစြာနဲ႕ အခက္အခဲ အမ်ိုးမ်ိဳး ၾကံုေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ စာအုုပ္ေတြဖတ္ဖိုု႕ က်ေတာ့လဲ ေလ့လာမႈအားနည္းခဲ့တဲ့ အတြက္ ဘယ္စာအုုပ္ရွာဖတ္ရမွန္းမသိခဲ့ ပါဘူး။ အမွားေတြ မ်ားစြာ လုုပ္ခဲ့ ျပီး အေတြ႕ အၾကံဳ ကပဲ ေလ့လာသင္ယူခဲ့ ရတဲ့ အတြက္ အခ်ိန္ေတြ အမ်ားၾကီး ဆံုုးရွံဳး ခဲ့ ရပါတယ္။ ဒီ အခက္အခဲ မ်ားစြာ ကိုု ျဖတ္သန္းျပီး တဲ့ အခ်ိန္ကာလၾကာလာတဲ့ အခါ အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႕ စကားစမည္ ေျပာျဖစ္ရာကေန ဒါေတြက လူတိုုင္းနီးပါး ၾကံဳ ေတြ႕ေနရတဲ့ အခက္အခဲမ်ားဆိုုတာကိုု သိရွိလာပါတယ္။ လက္ရွိ အခ်ိန္မွာ လဲ အမွားမ်ား လုုပ္ျမဲ လုုပ္စဲ . . အမွားေတြကပဲ ပညာယူေနစဲ ပါ။

ကိုုယ့္ညီအကိုုေတြ ကိုုယ့္လုုိ အခ်ိန္အမ်ားၾကီး ေပးျပီး အမွားေတြကေန သင္ခန္းစာ မယူရေအာင္ . မမွားသင့္တာေတြ မွားရေအာင္ အေတြ႕အၾကံုရွိျပီးသားလူထံမွ သင္ခန္းစာယူႏိုု္င္ေအာင္ အင္တာနက္ေပၚမွ ေဆာင္းပါးေကာင္းတာေတြကိုု ကိုုယ့္အေတြ႕အၾကံဳနဲ႕ေရာသမေမြျပီး ပညာဗဟုုသုုတ ရေစရန္ GM ကေန ဘာသာျပန္ကာ တဆင့္ မွ်ေဝေပးေနတာျဖစ္ပါတယ္။ GM ပရိတ္သတ္ေတြ အမ်ားတကာ ေလးစားခ်စ္ခင္ရတဲ့ ေယာက်္ားေကာင္းမ်ား ျဖစ္လာရင္ပဲ ၾကိဳးစားရက်ိဳးနပ္ျပီခင္ဗ်ာ။။။။။။

Credit;GM

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။