သည္ရက္ပိုင္းမီဒီယာမ်ားတြင္ စစ္အာဏာရွင္ေဟာင္း ဦးသန္းေရႊ၏ေျမး ေနေရႊေသြးေအာင္(ေခၚ)ဖိုးလျပည့္ႏွင့္ လူထုေခါင္းေဆာင္ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ ေတြ႕ဆံုသည့္သတင္းက ဂယက္႐ိုက္သြားသည္။ လူမႈကြန္ရက္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚမွာေတာ့ အေကာင္းျမင္သူေရာ၊ အဆိုးျမင္သူေတြပါ ပြက္ေလာညံသြားခဲ့၏။ ကြၽန္ေတာ့္ကိုလည္း သူငယ္ခ်င္း အခ်ဳိ႕က ဘယ္လိုျမင္လဲဟု လွမ္းေမးၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ္က စကားေျပာၾကတာ ရန္ျဖစ္တာထက္စာရင္ ပိုမေကာင္းဘူးလားဟု ျပန္ေျဖျဖစ္သည္။ အေျဖကို ေက်နပ္သူ လည္းရွိ၊ မေက်နပ္သူလည္း ရွိ၏။ မေက်နပ္သူမ်ားက အာဏာရွင္၏ေျမးဆိုသည့္စကား တစ္ခြန္းကို တတြတ္တြတ္ရြတ္ဆိုသည္။ သူတို႔ကိုလည္း အျပစ္မဆိုသာ။ ဘဝႏွင့္ရင္း၍ ခံစားခဲ့ရသူမ်ားမို႔ မေက်မခ်မ္းႏိုင္ျဖစ္ၾကမည္မွာ အေသအခ်ာ။
သို႔ေသာ္လည္း ထုိေတြ႕ဆံုမႈက ျပည္သူအမ်ားေကာင္းဖို႔ျဖစ္လာၿပီဆိုလွ်င္ကြၽန္ေတာ္တို႔သင္ပုန္းေခ်ရမည္ မဟုတ္လား။
အမ်ဳိးသားရင္ၾကားေစ့ေရးဆိုသည့္ စကားလံုးကိုက က်ဴးလြန္သူႏွင့္ခံရသူၾကား ညႇိႏိႈင္းျခင္းသာျဖစ္သည္။ က်ဴးလြန္ခဲ့သူကို ခံခဲ့ရသူက ခြင့္လႊတ္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ဖုိးလျပည့္ေတြ႕ဆံုမႈအေပၚ ႏိုင္ငံေရးအရ အေကာင္းအဆိုး သံုးသပ္ၾက သည္။ ေဝဖန္ၾကသည္။ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ့ ဒီျဖစ္စဥ္အေပၚမွ အေတြးတစ္ခုရသည္။ ေျမးႏွင့္အဘုိး အဘြားမ်ား၏ လက္ဆင့္ကမ္း အေမြျပႆနာျဖစ္သည္။
ေရွးဓမၼသတ္တစ္ခုတြင္ ကြၽန္ေတာ္ မွတ္မွတ္သားသား ျဖစ္ခဲ့ေသာ စကားလံုး တစ္လံုးရွိသည္။အေမြရေကာင္း . . . ေျမးတို႔ေတာင္းေသာ္တဲ့။ ျမန္မာ့႐ိုးရာဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒအရ ျမန္မာဗုဒၶဘာ သာတစ္ဦး ေသဆံုးလွ်င္ ေသဆံုး သူ၏ (၁) သားသမီးမ်ား၊ (၂) ေျမးမ်ား၊ (၃) ျမစ္မ်ား၊ (၄) ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ား၊ (၅) မိဘမ်ား စသည္ျဖင့္ အစဥ္အတိုင္းသာ အေမြဆက္ခံခြင့္ရသည္။ အေမြဆိုသည္က အစုန္သေဘာရွိသည္တဲ့။ ဆိုလိုသည္မွာ လူတစ္ဦး၏မိဘ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ားထက္ ေျမးျမစ္မ်ားက အေမြဆက္ခံရန္ ပိုၿပီးအခြင့္အေရးရွိသည့္ ဓေလ့။ ဒါက ႐ုပ္ဝတၳဳပစၥည္းအေပၚ အေမြခြဲေဝမႈသာျဖစ္၏။ အဘုိးအဘြားတို႔ ေျမးမ်ားအတြက္ ခ်န္ရစ္ခဲ့သည္မွာ လက္ဆုပ္လက္ ကိုင္ျပႏုိင္ေသာ ႐ုပ္ဝတၳဳပစၥည္း မ်ားတင္ပဲလား။ အျခားလက္ညႇိဳး ၫႊန္ျပ၍မရႏိုင္ေသာ စိတ္ပိုင္း ဆုိင္ရာ အေမြအႏွစ္မ်ားေကာမရွိ ေတာ့ၿပီလားဟု ေစ့ငုစရာရွိလာ သည္။ ကြၽန္ေတာ္က စိတ္ခံစားမႈ ဆိုင္ရာ သက္ေရာက္မႈေတြကို ပို ၿပီးစိတ္ဝင္စားသည္။
ကြၽန္ေတာ္ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားဘဝက ေရာဂါတစ္ ခု အႀကီးအက်ယ္ထခဲ့ဖူးသည္။ အဘုိး၊ အဘြားတို႔ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဂုဏ္ယူဝင့္ႂကြားလိုသည့္ေရာဂါ။ ကြၽန္ေတာ့္အဘုိးက တိုင္းရင္း ေဆးဆရာႀကီး၊ အဘြားက သာ မန္အိမ္သူ။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ေဆး ဆရာႀကီးမို႔ ေလးစားသမႈရွိၾက သည္။ သို႔ေပမဲ့ ဒါက ကြၽန္ေတာ္ ႂကြားဝါႏိုင္သည့္အရာ မဟုတ္ေသး။အဘိုး၊ အဘြားေတြ အဂၤလိပ္ေခတ္၊ ဂ်ပန္ေခတ္ေတြမွာ သာမန္ျပည္သူအျဖစ္ ျဖတ္သန္းခဲ့သည္ကို ကြၽန္ေတာ္ သေဘာမေတြ႕။
‘‘ကြၽန္ေတာ္သာ ဆိုလွ်င္ တို႔ဗမာ အစည္းအ႐ံုးဝင္ သခင္ျဖစ္ေနၿပီ၊ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးရဲေဘာ္ လြတ္လပ္ေရး ေမာ္ ကြန္းဝင္ ျဖစ္ေနၿပီ’’စသည္ျဖင့္ အဘုိး၊ အဘြားေတြကို မေက်မနပ္ေရရြတ္မိသည္။ ကြၽန္ေတာ့္ အိမ္မွာ သီခ်င္းေတြထဲကလို ေခါင္းရင္းထရံမွာ ခ်ိတ္ဆြဲထား သည့္ အဘုိး၏သမိုင္းဝင္ဓားလည္း မရွိ။ ေခါင္းေပါင္းစတလူလူ၊ ရင္ ဘတ္မွာဆုတံဆိပ္ေတြတန္းလန္း ခ်ိတ္ဆြဲထားသည့္ အဘုိး၊ အဘြား တို႔၏ ဓာတ္ပံုလည္းမရွိခဲ့။
သို႔ေသာ္လည္း ဘဝတစ္ ေလွ်ာက္ ဖတ္ခဲ့ရေသာစာမ်ား၊ ေတြ႕ခဲ့ရေသာျမင္ကြင္းအျဖစ္ အပ်က္မ်ားမွတစ္ဆင့္ ဂုဏ္ယူ စရာအဘုိး၊ အဘြားမ်ားထက္ ဂုဏ္ပ်က္၊ ဂုဏ္ညႇိဳးစရာ အဘိုး၊ အဘြားမ်ားေၾကာင့္ မ်က္ႏွာငယ္ရ ေသာေျမးျမစ္မ်ားကို ေတြ႕ရသည့္ အခါ ကြၽန္ေတာ့္အဘုိး၊ အဘြား မ်ားကိုပင္ ျပန္လည္၍ေက်းဇူး တင္မိရသည္။ အမွန္တကယ္ အဘိုး၊ အဘြားတို႔၏အေမြအႏွစ္ ကို ခံယူရာ၌ ႐ုပ္ဝတၳဳပစၥည္း သာမက စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအေမြ အႏွစ္မ်ားပါ ဆက္ခံသူထံသို႔ မလြဲ မေသြေရာက္ရွိလာမည္ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕က ဘိုးဘြားအတြက္ ဂုဏ္ တက္ရ၏။ အခ်ဳိ႕က ဂုဏ္ပ်က္ရ ၏။ အခ်ဳိ႕က ဝင့္ႂကြားရ၏။ အခ်ဳိ႕က လြင့္ပါးရ၏။ အဘုိး၊ အဘြား တို႔ က်ဴးလြန္ခဲ့သည္က လူ႔ေလာ ကအလယ္ သာမန္က်င့္ဝတ္ အ စြန္းအထင္းဆိုလွ်င္ သူတို႔ဘဝ တစ္ေလွ်ာက္ ေမ့ေပ်ာက္ေကာင္း ေမ့ေပ်ာက္သြားႏုိင္ေသာ္လည္း သမိုင္းဆိုင္ရာ အစြန္းအထင္းဆို လွ်င္ေတာ့ ျပစ္ဒဏ္ကႀကီးမားလွ သည္။ သမိုင္းရွိေနသေရြ႕၊ သမိုင္းတည္ၿမဲေနသေရြ႕ စိတ္ဒဏ္ရာ မ်ား ရရွိေစမည္သာျဖစ္သည္။ မည္သူက ဟစ္တလာ့ေျမးဟု ဝင့္ ႂကြားႏိုင္ပါမည္နည္း။ မည္သူက မူဆိုလိုနီေျမး၊ မည္သူကဆဒမ္ဟူ စိန္ေျမး၊ မည္သူက ကဒါဖီေျမးဟု ဂုဏ္ယူႏုိင္ပါမည္နည္း။ ထုိထုိ ေျမးျမစ္မ်ားကိုယ္တိုင္က သူတို႔ ဘုိးဘြားမ်ား ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခဲ့ ေသာ ႀကီးမားလွသည့္ မွားယြင္း ဆိုးသြမ္းမႈမ်ားကို သင္ခန္းစာ မယူႏိုင္ဘဲ အဘုိး၊ အဘြားတို႔ အဓမၼရွာေဖြသိုမွီးခဲ့ေသာပစၥည္း ဥစၥာတို႔အေပၚ ယစ္မူးမာန္တက္ လ်က္ ဆက္လက္ဆိုးသြမ္းေနဦး မည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ေလာက၏ ျပစ္ဒဏ္တစ္ခုခုျဖင့္ ဒဏ္ခတ္ရန္ လိုမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေလာက ေကာင္းက်ဳိးကို ေရွး႐ႈလာသည့္ ေျမးျမစ္မ်ား အတြက္ဆိုလွ်င္ သူ တို႔မျပဳမူခ့ဲေသာ ျပစ္မႈအတြက္ သူတို႔တြင္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ျပစ္ ဒဏ္က်ခံရမည္ဆုိပါက တရားမွ် တမႈ ရွိႏုိင္ပါမည္လားဟု စဥ္းစား ရန္ရွိလာသည္။
ယခု လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ဖိုး လျပည့္တို႔၏ ေတြ႕ဆံုမႈအေပၚ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္အရ မေဝဖန္လို ေသာ္လည္း လူငယ္တစ္ဦးအေန ျဖင့္ ေကာင္းေသာအျပဳအမူမ်ား အတြက္ ေျခလွမ္းတစ္ရပ္ျဖစ္မည္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႀကိဳဆို သင့္သည္ဟုထင္သည္။ ဘိုးဘြား တို႔ျပဳခဲ့ေသာ အျပဳအမူကို အမွား အမွန္မခြဲျခားႏုိင္ဘဲ မိမိတို႔လက္ ထက္တြင္လည္း စည္းစိမ္ဥစၥာတို႔ ကို သံုးျဖဳန္းမာန္မာနေထာင္လႊား ေနေသာေျမးမ်ား၊ အဘိုးအဘြားတို႔၏ျပစ္မႈေၾကာင့္ တစ္သက္လံုး ညႇိဳးငယ္စြာျဖင့္မ်က္လႊာေအာက္ ခ် ကာ လူတို႔ကိုမုန္းတီး လာေသာ ေျမးျမစ္မ်ားထက္ လူ႔ေလာက အက်ဳိးကို ေဆာင္ရြက္ေသာေျမး ျမစ္မ်ားကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္းက ပို၍ၾကည္ျဖဴစြာလက္ ခံရပါလိမ့္မည္။
တကယ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က ေျမးျမစ္မ်ားေနရာမွ အဘုိးအဘြားမ်ားဆီကရမည့္အေမြအႏွစ္ကို ေမွ်ာ္လင့္မိျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ အဘုိးေနရာကေန ေျမးျမစ္ေတြ အတြက္ ဘယ္လိုအေမြမ်ဳိးခ်န္ရစ္ ခဲ့မည္လဲဆိုသည္ကို စဥ္းစား ၾကည့္ေတာ့ ေခါင္းေတြထူပူလာ သည္။ မၾကာမီ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ အခ်ိန္ကာလတစ္ခု၌ ေျမးျမစ္ ေတြ၏ အဘိုးတစ္ဦးျဖစ္လာပါ လိမ့္မည္။ ထုိအခါ ေျမးတို႔လက္ခံ သည္ျဖစ္ေစ၊ လက္မခံသည္ျဖစ္ ေစ သူတို႔ဆီကို ကြၽန္ေတာ့္အေမြ အႏွစ္အခ်ဳိ႕ေရာက္ရွိပါလိမ့္မည္။ မိမိ၏ စြန္းထင္းေသာလုပ္ရပ္၊ သိကၡာမဲ့ေသာရပ္တည္ခ်က္တစ္ ခုခုေၾကာင့္ ေျမးျမစ္တို႔အတြက္ မ်က္ႏွာငယ္စရာ၊ မ်က္ႏွာပူစရာ၊ နာၾကည္းခံျပင္းစရာ၊ ဂုဏ္သိကၡာ ညႇိဳးႏြမ္းစရာ စိတ္ဒဏ္ရာတစ္ခု ကို အေမြအျဖစ္ေပးခဲ့မည္လား။ တို႔ဗမာ အစည္းအ႐ံုးကို တည္ ေထာင္ခဲ့ေသာ သခင္ဘေသာင္း ေႂကြးေၾကာ္သလို ေနာင္လာ ေနာက္သားေကာင္းစားဖို႔ရာ တို႔ ကုိယ္က်ဳိးလံုးဝမပါဆုိသည့္သမိုင္း မွတ္တိုင္မ်ဳိး စိုက္ထူခဲ့ကာ ေျမးတုိ႔ ကို ရင္ေကာ့ေခါင္းေမာ့ေစမည္ လား ဆိုသည္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ေရြးခ်ယ္မႈပင္ျဖစ္သည္။
သည္စာေတြ ေရးေနရင္း ႏွစ္အတန္ၾကာကဖတ္ခဲ့ဖူးေသာ ဟာသတစ္ပုဒ္ကုိ သတိရမိသည္။ တစ္ခါက ထမင္းဆိုင္တစ္ဆိုင္ ေရွ႕တြင္ ဆုိင္းဘုတ္တစ္ခုခ်ိတ္ဆြဲ ထားသည္တဲ့။ ‘‘ဆုိင္အတြင္းသို႔ မည္သူမဆို လြတ္လပ္စြာဝင္ ေရာက္ သံုးေဆာင္ႏိုင္ပါသည္။ သင္သံုးေဆာင္သမွ် က်သင့္ေငြ ကို သင္ေပးရန္မလိုပါ။ သင့္ေျမး ရွင္းပါလိမ့္မည္’’တဲ့။ ထုိဆိုင္းဘုတ္ကို လူတစ္ေယာက္ဖတ္မိေတာ့ သေဘာက်သြားသည္။ သူက လူပ်ဳိႀကီး၊ မိန္းမမရွိဘာမရွိမို႔ ေျမး ရဖို႔လည္းမလြယ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပြတာပဲဆိုသည့္စိတ္ျဖင့္ ထမင္း ဆိုင္တြင္ဝင္စားသည္။ စားၿပီး ေသာက္ၿပီးေနာက္ သူ႔ဆီကုိ ဘီလ္ေရာက္လာသည္။ သူက ဆုိင္း ဘုတ္ကိုလက္ညႇိဳးထုိးျပၿပီး ပိုက္ ဆံရွင္းဖို႔ျငင္းသည္။ ထမင္းဆိုင္ ပိုင္ရွင္က ျပန္ေျပာသည္။ ဒီပိုက္ ဆံက လူႀကီးမင္းစားတဲ့အတြက္ ေတာင္းတာမဟုတ္။ လူႀကီးမင္း ၏ အဘိုးစားသြားခဲ့သည့္အေႂကြး တဲ့။ ေသခ်ာပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ စားခဲ့သမွ် အနာဂတ္တြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေျမးျမစ္မ်ား ရွင္းရ ပါလိမ့္မည္။ ။
7day daily
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။