Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Thursday, July 17, 2014

အရင္းစစ္ေတာ့ အျမစ္ေျမက

အရင္းစစ္ေတာ့ အျမစ္ေျမက
===================
ပညာေရးဝန္ႀကီးေတြက တေယာက္ၿပီးတေယာက္ ေျပာင္းလဲသြားၾကပါတယ္။ ပညာေရးစနစ္ကေတာ့ ဘာ့မွ မေျပာင္းလဲေသးပါဘူး။
ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးမ်ားက ၿမိဳ႕နယ္အႏွံ႔တုိင္းအႏွံ႔မွာ ဒႆမတန္းေအာင္ခ်က္ေကာင္း တဲ့ ေက်ာင္းေတြ၊ ဂုဏ္ထူးမ်ားမ်ားရတဲ့ကေလးေတြကုိ ဂုဏ္ျပဳလက္မွတ္ေတြ ဆုတံဆိပ္ေတြ လုိက္ေပးေနတာ TV မွာ သတင္းစာမွာ မျပတ္ေတြ႕ေနရပါတယ္။
ဒီေလာက္ မွားယြင္းပ်က္စီးေနတဲ့ ပညာေရးစနစ္ႀကီးကုိ တမင္ သက္သက္ လုိက္လံအသိအမွတ္ျပဳ ေထာက္ခံ က်ားကန္ေပးေနသလုိ ထင္လာမိပါတယ္။
ဒီကေလးေတြ ဘာပညာေတြမ်ား တတ္ကုန္ပါၿပီလဲ?
တကဲ့ပညာေရးဆုိတာ ဘာပါလဲ?

ဒီကေလးေတြ ခမ်ာမွာ လူ႔ဘဝရဲ႕ အလွပဆံုး အခ်ိန္ေပ်ာ္စရာအေကာင္းဆံုးအရြယ္၊ အဖုိးတန္ဆံုး လူငယ္ဘဝေတြကို ေက်ာင္းသင္စာေတြနဲ႔ တကုန္းကုန္း အလြတ္က်က္မွတ္ရင္းနဲ႔ ျဖဳန္းတီးဖ်က္ဆီးပစ္တာ ခံလုိက္ရၿပီဆုိတာကုိ ဒီဝန္ႀကီးမ်ား တကယ္ မသိၾကလို႔လား?
ဂ႐ုလည္း မစိုက္ နားလည္း မလည္ၾကဘူးလား?
မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး၊ ဒီဝန္ႀကီးေတြရဲ႕ သားေျမးေတြက တလ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ ေက်ာင္းလခေပးရတဲ့ ILBC တို႔၊ MIS တုိ႔လုိ ေက်ာင္းႀကီးေတြမွာ ဘာေၾကာင့္ ေငြေၾကး အကုန္ခံတက္ေနၾကတယ္ဆုိတာ ဒီဝန္ႀကီးေတြ ကိုယ္တုိင္ ေကာင္းေကာင္း သိၾကပါတယ္။
ဆင္းရဲသား အလုပ္သမားေတြရဲ႕ကေလး၊ လယ္သမားေတြရဲ႕ကေလးေတြက ဆယ္တန္းေအာင္လာၿပီးရင္ တူလည္း မထုတတ္၊ လယ္လည္း မထြန္တတ္၊ လူေတာ္လည္း မတုိးႏိုင္၊ ဒီဝန္ႀကီးေတြရဲ႕ သားေျမးေတြကိုဆုိရင္ ရဲရဲ ေတာင္ ေမာ့မၾကည့္ရဲၾကေတာ့ပါဘူး၊ အဲဒါဂုဏ္ျပဳစရာလား။ ၿမိဳ႕တက္ၿပီးစားပြဲထုိး၊ အလုပ္ၾကမ္းလုပ္ၾက၊ အိမ္ေဖာ္ လုပ္ၾကလို႔ပဲ ရပါမယ္။ ကံေကာင္းလုိ႔ အဆက္အသြယ္ေကာင္းရင္ေတာ့ ယိုးဒယား၊ မေလးရွားသြားၿပီး ကၽြန္ခံလုိ႔ရမွာေပါ့။ စစ္ကၽြန္ထက္ေတာ့ သာေသးတယ္လုိ႔ ေတြးၾကမွာပါ။
က်ေနာ္ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ ေလဆိပ္မွာ မၾကာခဏ ဧည့္သည္ႀကိဳဖူးတ့ဲ အေတြ႕အႀကံဳကုိ မွ်ေဝခ်င္ပါတယ္။ ေလဆိပ္ခန္းထဲက ထြက္လာတဲ့ ဧည့္သည္ေတြကုိၾကည့္လုိက္ရင္ ဗမာဆုိရင္ ဗမာမွန္း သိသာလွပါတယ္။ အိမ္နီးခ်င္း ႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ႐ုပ္သြင္ျပင္အရ ျမန္မာလူမ်ဳိးနဲ႔ မကြာျခားပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာလူမ်ဳိးမွန္း ခ်က္ျခင္းသိလြယ္တာက မ်က္ႏွာထားေတြေၾကာင့္ပါပဲ။
အစကေတာ့ ဘာကြာသလဲဆုိတာ အတိအက်မသိပါဘူး။ ဝတ္ပံုစားပံုလား၊ သြားပံုလာပံုလား၊ အသားအေရလားေပါ့။ မ်က္ႏွာေပၚကေတာ့ အတူတူပါပဲ၊ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္မိေတာ့ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြမွာ အားငယ္စိုး႐ြံ႕တဲ့ မ်က္လံုးေတြ၊ ကိုယ့္ကိုယ့္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈမရွိ၊ မေသခ်ာ မေရရာမႈေတြ ျပည့္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာထားေတြ၊ အရာရာကိုေၾကာက္ရြံ႕ေနတဲ့ မလံုၿခံဳတဲ့ စိတ္က မ်က္ႏွာေပၚမွာ အထင္းသားေပၚေနပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ လူငယ္ လူလတ္ပုိင္းေတြမွာ ပိုသိသာပါတယ္။ သူတုိ႔မွာ အေျခခံပညာေတြ ရွိၿပီးသားပါ။ ဘန္ေကာက္ကို ေလေၾကာင္းက လာႏုိင္တယ္ ဆုိကတည္းက တစံုတရာ ဓနအင္အား အဆက္အသြယ္ရွိၾကတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ခမ်ာ မ်က္လံုးေတြ ေတာက္ပမေနၾကရွာပါဘူး။ အရာရွိႀကီးေတြ ကုန္သည္ႀကီးေတြေတာင္မွ မာန္ေတြတင္းထားၾကေပမယ့္ အတြင္းက မလံုၿခံဳစိတ္ကုိ ျမင္ေနရပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာေတြ ဘာေတြမ်ားမွားေနၾကပါၿပီလဲ။ က်ေနာ္ထင္တာကေတာ့ ဟိုးထိပ္ဆံုးကေန ေအာက္ဆံုးအထိ အစစ အရာရာ လြဲမွားေနၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က နည္းနည္းမွားမယ္၊ တခ်ဳိ႕က မ်ားမ်ား မွားမယ္၊ မသိလုိ႔မွားတာလည္း ရွိမယ္၊ သိသိႀကီးနဲ႔ မွားေနတာလည္း ရွိမယ္။ ထပ္ခါထပ္ခါလည္း မွားေနၾကပါတယ္။ အမွားၾကာလုိ႔ အမွန္ထင္လာၾကတာရွိသလုိ၊ မွားမွန္းသိရက္နဲ႔ ဇြတ္အမွန္လုပ္ က်ဴးလြန္ေနၾကတာလည္း ရွိပါတယ္။ ပိုဆုိးတာက အဲဒီအမွားေတြကုိ ဇြတ္အမွန္လုပ္ၿပီး အားလံုးကိုပါ လုိက္မွားခုိင္းေနၾကတာပါ။
ဘယ္တုန္းက စမွားသလဲလို႔ေမးရင္ ေျဖရတာ အေတာ္ခက္ပါတယ္။ ျမန္မာရယ္လုိ႔ စျဖစ္လာကတည္းက မွားလာခဲ့တာလုိ႔ ေျဖရပါမယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ပတ္ပတ္လည္မွာ ေဝသီျမင့္မားတဲ့ ေတာင္တန္းႀကီးေတြနဲ႔ ပင္လယ္ႀကီးေတြ ကာရံထားလုိ႔ ေရွးပေဝသဏီထဲက တသီးတျခား ရပ္တည္လာခဲ့ၾကတာပါ။ တဖက္မွာက အိႏၵိယလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ တုိင္းျပည္၊ တျခားတဖက္မွာက တ႐ုတ္လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ တုိင္းျပည္၊ ဧရာမတုိင္းျပည္ႀကီးႏွစ္ခုက ဧရာမ လူမ်ဳိးႀကီးႀကီးမ်ဳိးၾကားမွာ ခပ္တည္တည္ ရပ္တည္ခဲ့ၾကတာပါ။
ဇာတိေသြးကို စစ္လုိက္ေတာ့ အာရိယာန္ေသြးပါတဲ့ အိႏၵိယ၊ မြန္ဂုိလိြဳက္ေသြးပါတဲ့ တ႐ုတ္၊ နီဂရစ္တုိေသြး ပါတဲ့ တနသၤာရီနဲ႔ ကပၸလီကၽြန္းကလူေတြနဲ႔ အားလံုး မ်ဳိးစပ္ေရာၿပီး ျမန္မာရယ္လုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ ကမၻာ့ ကျပားခ်န္ပီယံစစ္စစ္ေတြပါပဲ။
ဘာသာ၊ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈေတြမွာလည္း ဘယ္သူနဲ႔မွ မတူၾကပါဘူး။ ကမၻာ့ရွားပါးလူသားမ်ဳိးႏြယ္မို႔ ထက္သင့္တဲ့ ေနရာမွာ ထက္ပါတယ္။ လည္သင့္တဲ့ေနရာမွာ သိပ္လည္ပါတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ မည့ံပါဘူး။ ထူးျခားတဲ့ လူမ်ဳိးမို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ အလုိလုိေနရင္ အထင္ႀကီးၿပီး ဇာတိမာန္တတ္တတ္ပါတယ္။ အခုလုိ အနိမ့္ဆံုးေနရာကုိေရာက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္ တေန႔က်ရင္ ကမၻာမွာ စြာႏုိင္ဦးမယ္လုိ႔ အမ်ားက ယံုၾကည္ပါတယ္။ ေခၚတာေတာင္မွ “ေရႊ”ေတြ တဲ့။
ဧရာမ ႏုိင္ငံႀကီး ၂ ခုၾကား ရွင္သန္ရတာမို႔ ပဲျပားပင္လုိ က်င့္တဲ့အခါလည္း က်င့္တတ္ပါတယ္။ ႏိုင္မယ္ ထင္ရင္ေတာ့ ထုေထာင္းေျခမႊ အႏုိင္ယူေတာ့တာပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ မွားတာမွန္တာ ခဏဖယ္ထားၿပီး အင္အားႀကီးသူ အႏုိင္ယူေရးမူက ပိုလႊမ္းမုိးပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ပဲ သမုိင္းတေလွ်ာက္မွာ လက္နက္ကိုင္ေတြ စစ္ဘုရင္ေတြက ၾသဇာႀကီးခဲ့ၾကတာေပါ့။ တရားမွ်တေရးကို အေျခခံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက တစ တစနဲ႔ ခ်ဳိ႕တဲ့ရွားပါးအားနဲ႔လာၾကပါတယ္။ စစ္သားေတြ ေခတ္ေကာင္းေလ လူေကာင္းေတြ နလံမထူႏိုင္ေလလို႔ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။ ပညာရွင္ဆုိတာကေတာ့ ေခ်ာင္ထဲကုပ္ေနရတာေပါ့။ ပညာဆုိတာကလည္း ေသစာရွင္စာ တတ္႐ံုေလာက္ပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္။
ဟုိးေရွးေရွးတုန္းက အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာဆုိတာ မိဘဘိုးဘြားက သားသမီးေျမးျမစ္ကို အဆင့္ဆင့္ လက္ဆင့္ကမ္း သင္ၾကားေပးၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ လက္သမား၊ ပန္းရံေတြက သူတုိ႔ရဲ႕ သားေျမးေတြကုိ ေဆာက္လုပ္ေရး နည္းပညာေတြ တဖက္ကမ္းခပ္ တတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးပါတယ္။ သမားေတာ္မ်ားကလည္း အထူးလွ်ဳိ႕ဝွက္တဲ့ ေဆးနည္းမ်ားကုိ သားေျမးမ်ားငယ္စဥ္ကစလုိ႔ လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့ၾကပါတယ္။ ေတာင္သူ လယ္လုပ္ ဓားမခုတ္က အစ ကုန္သည္ပြဲစားအလယ္၊ စစ္သည္မင္းမႈထမ္းအဆံုး အားလံုးက မိဘမွ သားသမီးကုိ သူတုိ႔ရဲ႕ ပညာအေမြေတြ ဆက္ခံေစျခင္းျဖင့္ လူလူသူသူ ရပ္တည္ႏိုင္ေအာင္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးၾကပါတယ္။
လက္မႈအႏုပညာဆုိတာမ်ဳိးကေတာ့ လက္ဆင့္ကမ္းတုိင္း မရႏုိင္ပါဘူး။ ပုဂံေခတ္က အႏုပညာလက္ရာအျမင့္ဆံုး ေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီး ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာ သိသိသာသာ က်ဆင္းသြားပါတယ္။ အခုေခတ္မွာေတာ့ ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ အႏုပညာလက္ရာေတြက မရွိသေလာက္ရွားသြားပါၿပီ။
နမူနာ အျဖစ္ျပရရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္တေထာင္ေက်ာ္ကသံုးခဲ့တဲ့ လက္တဆစ္အရြယ္ ေၾကးဝါတံဆိပ္တံုးေလးတခု၊ ထားဝယ္ၿမိဳ႕မွာ တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိဖူးပါတယ္။ အင္မတန္အႏုစိတ္ သဘာဝက်တဲ့ ႏြားလားဥႆဖဝပ္ေနပံုေလးပါ။ မ်က္လံုးႏွစ္ဖက္ေနရာမွာ အရည္အေသြးျမင့္ ပတၱျမားေလးေတြ ထည့္သြင္းထားပါတယ္။ ပ်ဴဘာသာနဲ႔ “ျမင္ၿပီ” လုိ႔ ေရးထားတဲ့အတြက္ ဖတ္ၿပီးသားစာမ်ားကုိ ႐ိုက္ႏွိပ္ဖို႔ သံုးေၾကာင္း သိရပါတယ္။ အခုေခတ္မွာေတာ့ သဘာဝ က်တဲ့ ႐ုပ္တုေကာင္းေတြ ထုတ္လုပ္ႏိုင္တာ ေတြရခဲေနပါၿပီ။
သုေတသန ပညာရွင္ႀကီး ဦးဘုိေကက ဒီလုိအႏုပညာဖန္တည္းမႈေတြ တစတစ က်ဆင္းသြားတာ ျမန္မာမွာ သာမက ကမၻာမွာလည္း ေတြ႕ရတယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။ ဂရိ၊ အီဂ်စ္၊ အိႏၵိယနဲ႔ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံေတြမွာလည္း အႏုပညာေတြဟာ က်ဆင္းသြားတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါဟာ ပညာေရးစနစ္ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းသြားလုိ႔ျဖစ္ရတာပါ။
အခု ပညာေရးစနစ္လုိ႔ေခၚေနၾကတဲ့ အေျခခံပညာသင္ေက်ာင္းေတြ ျမန္မာျပည္မွာ ေပၚထြန္းလာတာ၊ သမုိင္းနဲ႔ ယွဥ္လုိက္ရင္ ဘာမွမၾကာေသးပါဘူး။ အဂၤလိပ္ေခတ္က စတယ္လုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီမတုိင္မီက သၿဂိဳလ္ ပရိတ္ႀကီးက်က္ရတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ပညာေရးပဲ ရွိပါတယ္။
သီေပါမင္းလက္ထက္က မစ္ရွင္ေက်ာင္းေတြဟာ ကိုလုိနီေခတ္မွာမ်ားလာပါတယ္။ ဝံသာႏုေခတ္ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းေတြက လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေတာ့ အစိုးရေက်ာင္းေတြျဖစ္ကုန္ပါတယ္။ အခုေတာ့ ပုဂၢလိက ေဒၚလာ သူေဌးေက်ာင္းေတြ စေနပါၿပီ။
အဂၤလိပ္က ကုမၸဏီဝန္ထမ္း၊ အစုိးရဝန္ထမ္းေတြ ေမြးထုတ္ႏုိင္ဖို႔ ကိုလုိနီပညာေရးကုိ လုပ္ခဲ့တာပါ။ အလုပ္လုပ္ဖို႔ ဝန္ထမ္းေမြးထုတ္ဖုိ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ပဲ ရွိပါတယ္။ သူတုိ႔နဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ အမ်ဳိးသားေက်ာင္း ဆုိတာကေတာ့ အတန္းပညာေတြတတ္ၿပီး တကၠသိုလ္တတ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့တာပါ။ ဘြဲ႕ရမွ ၿမိဳ႕အုပ္ လုပ္ႏုိင္မွာမို႔ပါ။
အခု အထက္တန္းေက်ာင္းဆုိတာကေတာ့ မူလတန္းေအာင္လည္း ဘာစည္းကမ္းမွမရွိ၊ အလိမၼာလည္း ရွိမလာပါဘူး။ အလယ္တန္းေအာင္ေတာ့လည္း ဘာဗဟုသုတမွ မရွိပါဘူး။ ၿမိဳ႕သားဆုိရင္ေတာ့ ဂိမ္းကစားတတ္လာပါမယ္။ ဆယ္တန္းလည္း ေအာင္ေရာ ဘာမွသံုးလို႔မရတဲ့ လူငယ္ေလးေတြ ျဖစ္လာၾကေတာ့တာပါပဲ။
ဒီပညာေရး စနစ္ရဲ႕သားေကာင္လူငယ္ေလးေတြက ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီးလို႔၊ ဘာမွလုပ္စရာမရွိလုိ႔၊ တကၠသိုလ္ ဆက္တက္ၾကဦးမယ္ဆိုရင္ေကာ။
အဲဒါဆုိရင္ေတာ့ ေန႔စဥ္နာရီေပါင္းမ်ားစြာ လမ္းေပၚမွာ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး ၿမိဳ႕ျပင္က ေဝးလံတဲ့ တကၠသိုလ္ေတြဆီကုိ သြားၾကပါမယ္။ ထန္းရည္ေသာက္ၾက၊ ခ်ိန္းေတြ႕ၾက၊ မူးယစ္ေဆးဝါးပါ သံုးစြဲတတ္ၿပီးရင္ ဘြဲ႕လက္မွတ္တေစာင္ ရပါမယ္။
တကယ္မွာက တကၠသိုလ္ဆုိတာ အမွန္တရားကို ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ၾကတဲ့ ေနရာပါ။ မဟုတ္ရင္ မခံတတ္တဲ့ အနာဂတ္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ေတြကုိ ေမြးထုတ္ေပးရမွာပါ။ သမား႐ုိးက် ေတြးေခၚေၿမႇာ္ျမင္မႈေတြကုိ ေက်ာ္လႊားႏိုင္တဲ့ေနရာျဖစ္ဖို႔ လုိပါတယ္။ အခုလုိ စာခိုးခ်တတ္တဲ့ လူငယ္ေလးေတြပဲ ေမြးထုတ္ေပးေနၿပီး ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္မိရင္ ေက်ာင္းထုတ္ခံရဦးမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒီေက်ာင္းမ်ဳိးေတြကို ငယ္ငယ္ထဲက မတက္တာက ပိုေကာင္းႏိုင္ပါေသးတယ္။
က်ေနာ္တို႔ တုိင္းျပည္မွာ ေခတ္သစ္ပညာေရးစနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္ဆုိရင္ သိပၸံနည္းက် ေတြးေခၚစဥ္းစား ေျပာဆုိတတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးဖို႔လိုပါတယ္။ အစုိးရဟာ အမွန္တရားကုိ ရန္သူႀကီးလုိ ေၾကာက္လန္႔မေနသင့္ပါဘူး။ အဲဒီအေၾကာက္တရားေၾကာင့္ ေနရာတုိင္းမွာ အလိမ္အညာေတြ လြမ္းမုိးေနေနတာပါ။ တုိင္းျပည္တခုလံုး အဆင့္အတန္း နိမ့္က်ေနရတဲ့အေၾကာင္းက အခုလုိ အဆင့္ဆင့္ အေၾကာက္တရားေတြနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး အလိမ္အညာေတြကုိ ေနရာတကာ သံုးစြဲေနလုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါကုိ တုိက္ဖ်က္ဖို႔ တခုတည္းေသာ နည္းလမ္းကေတာ့ ပညာေရးကို လမ္းမွန္ေအာင္ျပန္ျပင္ၿပီး အမွန္တရား ကိုျမတ္ႏိုးတဲ့ စည္းကမ္းရွိတဲ့ စာရိတၱေကာင္းတဲ့ ကေလးငယ္ေလးေတြ ေမြးထုတ္ႏိုင္ေရးကို ႀကိဳးစားဖုိ႔ပါပဲ။ စာအလြတ္က်က္တဲ့စနစ္ကုိ ခ်က္ျခင္းရပ္ဆုိင္းရပါမယ္။ ပါဠိစာေပမေပၚခင္က သံဃာေတာ္မ်ား ပိဠိကတ္သံုးပံုကုိ အာ႐ံုေဆာင္လုိ႔ လက္ဆင့္ကမ္းႏုိင္ခဲ့လို႔ ယေန႔ေခတ္ ေထရဝါဒႀကီး ထြန္းကားလာႏိုင္တာပါ။ ခုေခတ္က အိုင္ပက္ (iPad) ေတြ၊ စမတ္ဖံုးေတြနဲ႔ Wi-Fi ေတြ၊ Bluetooth ေတြကုိ သံုးရမယ့္ေခတ္ကုိ ေရာက္ေနပါၿပီ။ ေက်ာင္းသားေလးမ်ားကုိ ေတြးေခၚနည္း၊ ကြန္ျပဴတာ အသံုးျပဳနည္းမ်ားပဲ သင္ရေတာ့မွာပါ။ အာဂံုေဆာင္ အလြတ္က်က္ဖို႔ မလုိေတာ့ပါဘူး။
ပညာေရးဝန္ႀကီးေတြက အစ၊ လက္ရွိပညာေရးစနစ္ကို ဘာမွျပဳျပင္စရာမလုိဘူးလုိ႔ေျပာလာတဲ့အခါမွာ က်ေနာ့္မွာ ျပန္ေျပာစရာ၊ စကားလံုးရွာမရေတာ့ပါဘူး၊ လွ်ပ္စစ္ထုတ္လုပ္ေရးကို ေဒၚလာဘီလ်ံ ၉ဝ ေက်ာ္ သံုးစြဲမယ္လုိ႔ ၾကားရတဲ့အခါမွာ ပညာေရးအတြက္ ေဒၚလာ ၁ ဘီလ်ံေလာက္မ်ား သံုးေပးရင္ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းလုိက္ေလမလဲလုိ႔ ေတြးမိပါတယ္။
ကမၻာ့အဆင့္မွီ ဆရာေတြ ေမြးထုတ္ဖို႔ျပင္ဆင္၊ ပညာေရးစနစ္သစ္ ခ်မွတ္ႏုိင္ေအာင္ သုေတသနလုပ္၊ ေဆြးေႏြး အေျဖရွာ၊ ႏုိင္ငံတကာက အႀကံေပးေတြေခၚ သင္႐ုိးၫြန္းတမ္းေတြ ခ်က္ခ်င္းျပင္ဆင္ စသည္ျဖင့္ လုပ္ၾကရပါမယ္။ ထုိင္းႏိုင္ငံလည္း လြန္ခဲ့တဲ့ ၁ဝ ႏွစ္က စိုက္ထုတ္ခဲ့တ့ဲ ၁ ဘီလ်ံဟာ အခု အသီးအပြင့္ေတြ ေဝဆာေနပါၿပီ။ ျမန္မာ အစစ္အစုိးရက ဒါကုိ ဘယ္ေတာ့မွ သေဘာေပါက္မယ္ မသိပါဘူး။
လူငယ္ေတြရဲ႕ အဖုိးတန္တဲ့ အခ်ိန္ေတြကုိ လက္ရွိေက်ာင္းေတြမွာ ျဖဳန္းတီးပစ္တာမ်ဳိး၊ စိတ္ဓာတ္လည္း မမွန္၊ စည္းကမ္းလည္း မရွိ၊ သံုးစားလို႔မရတဲ့ အနာဂတ္ကို ဒုကၡေပးမယ့္သူေတြကုိ ဆက္ေမြးမထုတ္သင့္ေတာ့ပါဘူး။
ပညာေရးအသံုးစရိတ္လုိ႔ေျပာၿပီး တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေဆာင္အသစ္ေတြ ရာခ်ီေဆာက္ၿပီး ခ႐ုိနီကန္ထ႐ုိက္တာေတြ သူေဌးျဖစ္၊ တိုင္းျပည္က သူေတာင္းစားျဖစ္မယ့္ စီမံကိန္းေတြ ခ်က္ျခင္း ရပ္တန္႔သင့္ပါၿပီ။
ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ ကမၻာ့လူတန္းေစ့ ျပန္ျဖစ္ေစခ်င္တယ္ဆုိရင္ အရင္းစစ္ေတာ့ အျမစ္ေျမက ဆုိသလုိ၊ ေဆြးေျမ့ပ်က္စီးေနတဲ့ ပညာေရးစနစ္ႀကီးကုိ အျမန္ဆံုး ေျမလွန္ ေျပာင္းလဲသင့္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေလးစားစြာ အႀကံဳျပဳအပ္ပါတယ္။
ေဆြလင္း
.
.
.
The Irrawaddy (Burmese Version).
==========

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။