Sale person မ်ားအတြက္ ရိုးရွင္းေသာ သင္ခန္းစာ ၄ခ်က္
************************** ************************** ************
Sale person ဆိုတာကေတာ႔ လြယ္လြယ္ေျပာရရင္ ေစ်းေရာင္းတာပဲေပါ႕ဗ်ာ။ တကယ္လို႔ အဲဒါကို ခင္ဗ်ား လြယ္လြယ္ေျပာျပီး လြယ္လြယ္မွတ္ရင္ေတာ႔ ခင္ဗ်ားေရာင္းခ်င္တဲ႔ ပစၥည္းကို လြယ္လြယ္နဲ႔ေရာင္းလို႔မရပါဘ ူး။
Sale person ဆိုတာ ထိေတြ႕လို႔ရတဲ႔ ကုန္ပစၥည္းမ်ိဳးကိုပဲေရာင္း တာမဟုတ္ပါဘူး။ Service ကိုလည္း ေရာင္းလို႕ရတာပဲ၊ လက္ထဲမွာပစၥည္းလက္၀ယ္မရွိပဲ နဲ႔လည္း ေရာင္းလို႔ရတာပဲ။
ဥပမာ အေနနဲ႔ အျကီးျကီးမစဥ္းစားပဲ ခင္ဗ်ားကို လမ္းေဘးမွာ စာအုပ္ေရာင္းခိုင္းမယ္၊ လူေတြ ေဘးကေနျဖတ္သြားေနတယ္။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ စာအုပ္ကို ဘယ္လိုေရာင္းမလဲ။ ျဖတ္သြားတဲ႔ လူတိုင္းကို ေရာင္းႏိုင္သလား???
အဓိက က ရိုးရွင္းတဲ႔ ၄ခ်က္ပါ။ သတိထားမိတဲ႔သူလည္းရွိပါလိမ္ ႔မယ္။
၁။ စတင္ေတြ႕ဆံုမႈနဲ႔ အစပ်ိဴ းပါ။
Customer ေတြကို စတင္ႏႈတ္ဆက္ပါ။ ဥပမာ "မဂၤလာပါ၊ ေနေကာင္းလား" စကားကို ခင္ဗ်ားကိုယ္တိုင္ အစပ်ိဴ းပါ။ လူတုိင္းကို ေကာင္းမြန္စြာ ႏႈတ္ဆတ္၊ စကားေျပာပါ။
ဥပမာ - ရန္ကုန္က ဆိုင္တိုင္း အေရာင္း၀န္ထမ္းအမ်ားစုဟာ အခုအခ်ိန္မွာ customer ၀င္လာတာနဲဳ႕ မဂၤလာပါ လို႕ေတာ႔ ႏႈတ္ဆတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႕ Customer ရဲ႕ စိတ္ကို ဒီ႔ထက္ ပိုေအာင္မဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေသးပ ါဘူး။
၂။ သိေအာင္လုပ္ပါ။
သိေအာင္လုပ္ရမယ္႔ေနရာမွာ ကုန္ပစၥည္းတခုတည္းတင္ မျပီးပါဘူး။ Customer ရဲ႔ အေျကာင္းကိုလည္း အျမန္နည္းနဲ႔ သိေအာင္လုပ္ရပါမယ္။
၃။ ျပသပါ။
customer လိုခ်င္တဲ႔ အရာတခုကို အရင္ျပသပါ။ စမ္းသပ္ခိုင္းပါ။ ေရာင္းခ်င္ေဇာနဲ႕႔ အတင္းထိုးမေရာင္းပါနဲ႔။
၄။ ေမးပါ။
customer ဘာကိုျကိုက္တယ္ဆိုတာ ေမးပါ။ ေရြးခ်ယ္ခိုင္းပါ။
ခင္ဗ်ား ဒီအလုပ္ေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ စိတ္ႏွစ္ထားေျကာင္း အခ်ိန္မေရြး ျပသပါ။ အလုပ္ရွင္တင္မဟုတ္ပါဘူး customer ပါ အံ႔ျသသြားပါလိမ္႕မယ္။
အခုခ်က္ခ်င္း လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျကည္႕လိုက္ပါ ။
credit to>>Entrepreneur Business Education
**************************
Sale person ဆိုတာကေတာ႔ လြယ္လြယ္ေျပာရရင္ ေစ်းေရာင္းတာပဲေပါ႕ဗ်ာ။ တကယ္လို႔ အဲဒါကို ခင္ဗ်ား လြယ္လြယ္ေျပာျပီး လြယ္လြယ္မွတ္ရင္ေတာ႔ ခင္ဗ်ားေရာင္းခ်င္တဲ႔ ပစၥည္းကို လြယ္လြယ္နဲ႔ေရာင္းလို႔မရပါဘ
Sale person ဆိုတာ ထိေတြ႕လို႔ရတဲ႔ ကုန္ပစၥည္းမ်ိဳးကိုပဲေရာင္း
ဥပမာ အေနနဲ႔ အျကီးျကီးမစဥ္းစားပဲ ခင္ဗ်ားကို လမ္းေဘးမွာ စာအုပ္ေရာင္းခိုင္းမယ္၊ လူေတြ ေဘးကေနျဖတ္သြားေနတယ္။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ စာအုပ္ကို ဘယ္လိုေရာင္းမလဲ။ ျဖတ္သြားတဲ႔ လူတိုင္းကို ေရာင္းႏိုင္သလား???
အဓိက က ရိုးရွင္းတဲ႔ ၄ခ်က္ပါ။ သတိထားမိတဲ႔သူလည္းရွိပါလိမ္
၁။ စတင္ေတြ႕ဆံုမႈနဲ႔ အစပ်ိဴ းပါ။
Customer ေတြကို စတင္ႏႈတ္ဆက္ပါ။ ဥပမာ "မဂၤလာပါ၊ ေနေကာင္းလား" စကားကို ခင္ဗ်ားကိုယ္တိုင္ အစပ်ိဴ းပါ။ လူတုိင္းကို ေကာင္းမြန္စြာ ႏႈတ္ဆတ္၊ စကားေျပာပါ။
ဥပမာ - ရန္ကုန္က ဆိုင္တိုင္း အေရာင္း၀န္ထမ္းအမ်ားစုဟာ အခုအခ်ိန္မွာ customer ၀င္လာတာနဲဳ႕ မဂၤလာပါ လို႕ေတာ႔ ႏႈတ္ဆတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႕ Customer ရဲ႕ စိတ္ကို ဒီ႔ထက္ ပိုေအာင္မဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေသးပ
၂။ သိေအာင္လုပ္ပါ။
သိေအာင္လုပ္ရမယ္႔ေနရာမွာ ကုန္ပစၥည္းတခုတည္းတင္ မျပီးပါဘူး။ Customer ရဲ႔ အေျကာင္းကိုလည္း အျမန္နည္းနဲ႔ သိေအာင္လုပ္ရပါမယ္။
၃။ ျပသပါ။
customer လိုခ်င္တဲ႔ အရာတခုကို အရင္ျပသပါ။ စမ္းသပ္ခိုင္းပါ။ ေရာင္းခ်င္ေဇာနဲ႕႔ အတင္းထိုးမေရာင္းပါနဲ႔။
၄။ ေမးပါ။
customer ဘာကိုျကိုက္တယ္ဆိုတာ ေမးပါ။ ေရြးခ်ယ္ခိုင္းပါ။
ခင္ဗ်ား ဒီအလုပ္ေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ စိတ္ႏွစ္ထားေျကာင္း အခ်ိန္မေရြး ျပသပါ။ အလုပ္ရွင္တင္မဟုတ္ပါဘူး customer ပါ အံ႔ျသသြားပါလိမ္႕မယ္။
အခုခ်က္ခ်င္း လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျကည္႕လိုက္ပါ
credit to>>Entrepreneur Business Education
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။