ေလးျဖဴရဲ႕သားေကာင္လုိ႔အမည္ရ တဲ႔ ကုိယ္ပုိင္သံစဥ္အေခြထဲက အယ္လ္ဘန္ေခါင္းစဥ္အျဖစ္တင္ထ ားတဲ႔ သားေကာင္ ဆုိတဲ႔သီခ်င္းေရးစပ္သူ (၂) ေယာက္ထဲက တေယာက္ျဖစ္တဲ႔ ညီညီစံဟာ ဒီသီခ်င္းကေလးျဖစ္ေပၚလာပုံက ုိ အခုလုိ ျပန္ေျပာင္းေျပာျပထားပါတယ္။
သူေျပာျပသြားတာက ေစ႔စပ္ၿပီး အထာက်လြန္းတဲ႔အတြက္ ျမန္မာ႔ဂီတေလာကအတြက္ တန္ဖုိးႀကီးတဲ႔ သမုိင္းအပုိင္းအစအျဖစ္ စေကာ္ပီယံတုိ႔က ထင္ျမင္ယူဆလုိ႔ အခုလုိ မွတ္တမ္းတင္အပ္ပါတယ္။
ခင္ေသာမင္ေသာ
စေကာ္ပီယံမ်ား
ေက်းဇူးမွတ္တမ္း - ခ်စ္ေသာ ညီမမ်ားျဖစ္ၾကတဲ႔ ေအာ္ရာနဲ႔သဲပြင္႔
မူရင္းေဆာင္းပါးခရက္ဒစ္ - ဧရာဝတီ
--------------------
သားေကာင္ အမွတ္တရမ်ား (ညီညီစံ)
************************** ***
ေလာကႀကီးဟာ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြနဲ႕ ျပည္႕ႏွက္ေနတဲ့ ေနရာတစ္ခုပါ။ တခ်ိဳ႕ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြဟာ သိသာထင္ရွားစြာ ျမင္ရလို႕ ေရွာင္ႏိုင္၊ ရွားႏိုင္ၾကေပမယ့္ ဥာဏ္နီ ဥာဏ္နက္မ်ားလြန္းတဲ့ ေကာက္က်စ္ရက္စက္ယုတ္မာတဲ့ ေထာင္ေခ်ာက္ကုိေတာ့ ေရွာင္ႏိုင္ဖို႕ ခက္လွပါတယ္။ အဲဒီလို စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ရာ ေကာင္းတဲ့ ကလိမ္ေစ့ ၿငမ္းဆင္ထားတဲ့ ေထာင္ေခ်ာက္တစ္ခုထဲကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႕ (ညီညီသြင္၊ ညီညီစံ) က်ေရာက္သြားစဥ္က ရင္နင့္စြာ ခံစားေရးဖြဲ႕ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေလး တစ္ပုဒ္ကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ တသက္ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့ေဖ်ာက္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
အဲဒီ သီခ်င္းေလးကေတာ့ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ၀န္းက်င္ေလာက္ ညီညီသြင္ နဲ႕ က်ေနာ္တိဳ႕ ႏွစ္ေယာက္ အတူေရးဖြဲ႕ခဲ့တဲ့ "သားေကာင္" ဆိုတဲ့ ကုိယ္ပုိင္သံစဥ္ေလးပါပဲ။ ေခတ္တေခတ္ စနစ္တခုရဲ႕ ဆိုး၀ါးလွတဲ့ မူးယစ္ေထာင္ေခ်ာက္ထဲ က်ေနာ္တို႕ သက္ဆင္း က်ေရာက္ၿပီး သားေကာင္ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးပါပဲ။
၁၉၇၀ ပတ္၀န္းက်င္ က်ေနာ္ ငယ္စဥ္ဘ၀က ဘိန္းျဖဴဆိုတဲ့ မူးယစ္ေဆး၀ါး ေခတ္စားခဲ့တာ ၾကားဖူး သိဖူးခဲ့ေပမယ့္ ၁၉၈၀ ၀န္းက်င္ က်ေနာ္တို႕ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္မွာေတာ့ ကမၻာက ေျပာဆိုေ၀ဖန္မႈေတြ မ်ားလာတာေၾကာင့္ မဆလ အစိုးရက ဘိန္းျဖဴအစား အိႏၵိယ နယ္စပ္က ၀င္လာတဲ့ ကုိဒင္းပါတဲ့ ဖင္ဆီဒိုင္း ေခ်ာင္းဆိုးေပ်ာက္ေဆးေတြ၊ W မူးယစ္ေဆးျပားေတြနဲ႕ ျပည္တြင္း B.P.I က ထုတ္တဲ့ ကုိဒင္းပါတဲ့ ေကာ္မတ္သာဇင္ ေခ်ာင္းဆိုးေပ်ာက္ေဆးေတြ ကုိ ေဖာေဖာသီသီ နဲ႕ လြယ္လင့္တကူ သံုးစြဲရေအာင္ ဖန္တီးေပးထားခဲ့ပါတယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္ လွည္းတန္းေစ်း စတဲ့ေနရာေတြ၊ ၿမိဳ႕လယ္က ေက်ာက္တံတား၊ ပန္းဘဲတန္း၊ လသာၿမိဳ႕နယ္ေတြရဲ႕ တိုက္ေလွကားရင္းေတြရဲ႕ လမ္းေဘးပလက္ေဖာင္း ေဆးဆိုင္ေတြပါမက်န္ အတားအဆီးမရွိ အဖမ္းအဆီးမရွိ အေရာင္းအ၀ယ္ ခြင့္ျပဳေပးထားခဲ့ပါတယ္။
ေခတ္အဆက္ဆက္ ရန္သူလို သေဘာထားခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြကုိ ႏိုင္ငံေရးဘက္ စိတ္၀င္စား စြက္ဖက္မႈ မရွိေလေအာင္ မူးယစ္ေဆးနဲ႕ မိႈင္းတိုက္ထားတဲ့ သေဘာပါပဲ။ စိတ္ဓါတ္ခုိင္မာၿပီး ဆင္ျခင္သံုးသပ္ႏိုင္စြမ္းရွ ိတဲ့ လူငယ္တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဒီ ေထာင္ေခ်ာက္ကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ေပမယ့္ က်ေနာ္တို႕လို ထိလြယ္ရွလြယ္ရွိတဲ့ ဂီတ၀ါသနာပါတဲ့ လူငယ္ေတြ၊ စူးစမ္း စမ္းသပ္လိုတဲ့ လူငယ္ေတြကေတာ့ မေရွာင္ရွားႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ၁၉၈၈ အေရးအခင္း ၿပီးခ်ိန္မွာေတာ့ ေခ်ာင္းဆိုးေပ်ာက္ေဆး မူးယစ္ေဆး၀ါး ဂယက္ဟာ ေက်ာင္းသားမိဘေတြ အၾကားမွာ ေတာ္ေတာ္ ပူညံပူညံ ျဖစ္လာခ်ိန္မွာေတာ့ ေခ်ာင္းဆိုးေပ်ာက္ေဆးေတြကုိ ေမွးမွိန္ေပ်ာက္ကြယ္သြားေအာ င္ လုပ္လိုက္ၿပီး အဲဒီထက္ ပုိမုိအားေကာင္းၿပီး ထိေရာက္မႈ ျပင္းထန္တဲ့ ဘိန္းျဖဴေတြကုိ ေရႊသမင္ ဘယ္ကထြက္ ဆိုၿပီး လူငယ္ထုၾကားကုိ ျပန္လည္ၿပီး လႊတ္လိုက္ပါေတာ့တယ္။
၁၉၉၀ ၀န္းက်င္မွာေတာ့ ဘိန္းျဖဴကုိ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၀င္းထဲက ေက်ာင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ ေနရာအႏွံ႕မွာ အင္းစိန္ စက္မႈတကၠသိုလ္ (R.I.T) ေက်ာင္း၀င္းထဲက အေဆာင္ေတြမွာ လြယ္လင့္တကူ ၀ယ္ယူသံုးစြဲႏိုင္တဲ့ အဆင့္အထိ ေျပာင္းသြားခဲ့ပါၿပီ။ ဘယ္က ေရာက္လာမွန္း မသိရတဲ့ ေဆးပစ္ (ေဆးေရာင္း) တဲ့ သူေတြဟာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္း ပရ၀ဏ္ေတြထဲ ဥဒဟုိ ၀င္ထြက္လာရင္း ေရာင္း၀ယ္ေနေတာ့တာပါပဲ။ အစဥ္အလာ ဂုဏ္သိကၡာ ႀကီးမားခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ေတြရဲ႕ ဂုဏ္ အရွိန္အ၀ါကို က်ဆင္းေစခဲ့ၿပီး အတားအဆီး အဖမ္းအဆီး မရွိခဲ့တာဟာလည္း ရိုးသားမႈ လံုး၀မရွိတဲ့ မွားယြင္းမႈတခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေခ်ာင္းဆိုးေပ်ာက္ေဆးေခတ္ထဲ က လမ္းမွား လမ္းလႊဲ လိုက္ခဲ့တဲ့ က်ေနာ္နဲ႕ ညီညီသြင္ဟာလည္း ဘိန္းျဖဴရဲ႕ သားေကာင္ေတြ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ အမွားကုိ သိခ်ိန္၊ ျပန္လည္ဆင္ျခင္ သံုးသပ္မိခ်ိန္မွာေတာ့ ေထာင္ေခ်ာက္ရဲ႕ ေတာ္ေတာ္ နက္႐ိႈင္းတဲ့ အပုိင္းကုိ ေရာက္လို႕ေနပါၿပီ။ မူးယစ္ေထာင္ေခ်ာက္ဟာ အသိတရား ရေပမယ့္လည္း ျပန္လည္႐ုန္းထြက္ႏိုင္ဖို႕ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲပါတယ္။ ႐ုန္းေလ နစ္ေလ ျဖစ္လာတဲ့ က်ေနာ္တို႕ ႏွစ္ေယာက္ဟာ ခံစားမႈေတြ ေပါက္ကြဲ ျပင္းထန္လာတဲ့ အဆံုး "သားေကာင္" ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလးကုိ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္၀င္းထဲ အေဆာင္က က်ေနာ့္ညီ (ဖိုးေကာင္း) ရဲ႕ အခန္းထဲမွာ အတူသြားခိုရင္း ေရးခဲ့မိၾကတာပါပဲ။
သီခ်င္းမေရးခင္ က်ေနာ္တို႕ ႏွစ္ေယာက္ ေခါင္းစားခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ စိစစ္ေရး ကိစၥပါ။ အဲဒီတုန္းက မူးယစ္ေဆး၀ါး နဲ႕ ပတ္သတ္တဲ့ ေရးဖြဲ႕မႈမိ်ဳးကုိ ေပၚလစီပံုစံမ်ိဳးကလြဲလို႕ ဘယ္လိုေရးဖြဲ႕မႈမ်ိဳးကုိမွ စိစစ္ေရးက ခြင့္မျပဳပါဘူး။ ခြင့္မျပဳတာကလည္း သူတို႕ ပေယာဂမကင္းတဲ့၊ တာ၀န္မဲ့တဲ့ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြ အေၾကာင္း ေပၚလြင္သြားမွာစိုးလို႕ ျဖစ္ဟန္တူပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ေရွ႕မွာ ဆရာေစာဘြဲ႕မွဴးရဲ႕ (ဖင္ဆီဒိုင္း) သီခ်င္းကုိ သီဆိုထုတ္ေ၀ခြင့္မျပဳဆိုၿပီ း ပိတ္ပင္ထားခဲ့တဲ့ သာဓကလည္း ရွိေနတာေၾကာင့္ သီခ်င္းကုိ စီစစ္ေရးလြတ္ေအာင္ ပညာသားပါပါ ေရးဖြဲ႕ဖို႕ ေတာ္ေတာ္ တိုင္ပင္ယူခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ မူးယစ္ေဆး၀ါးကို မာယာမ်ားတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္၊ နတ္မိမယ္ တစ္ေယာက္ အျဖစ္ တင္စား ဖန္ဆင္းၿပီး ေရးဖြဲ႕ဖို႕ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ယူက်ံဳးမရ နာၾကည္းေၾကကြဲတဲ့ ခံစားမႈေတြနဲ႕ ေပါက္ကြဲေရးဖြဲ႕ခဲ့တာမို႕ Music ပံုစံကုိ Blues ဆန္ဆန္ ပံုစံအျဖစ္ က်ေနာ္တုိ႕ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
V1 ရင္နာျခင္းေတြပဲ ေပးခဲ့တယ္
အိပ္မက္နက္မိမယ္ .. ဘယ္မွာလဲ ...
ရီေ၀ညေတြ ယစ္မူး
ရူးလို႕သြားေတာ့မယ္ ... ေသခ်ာတယ္ ...
V2 နာရီဘီးေတြၾကား မြန္းၾကပ္တယ္
ဘ၀တစ္ခု ပ်က္ေတာ့မယ္ ... ဘယ္လိုလဲ ...
ဘာကုိ အျပစ္တင္မလဲ .... ေျပာ ....
ဒူးေထာက္လိုက္ရတာ ... ရင္နာတယ္ ...
CHO: အဓိပၸါယ္ မရွိတဲ့ ညေနခင္းေတြ ... ၀ါးမ်ိဳးရင္း ..... နဲ႕
အစိမ္းသက္သက္ ... ေသြးစက္လက္ ... ငါ ေသဆံုးခဲ့တယ္
အဆိပ္သုတ္ထားတဲ့ မင္းမ်က္လံုးကို
မုန္းၾကည္႕ရင္း နဲ႕
တ႐ိႈက္မတ္မတ္ ... ႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ့
ရာဇ၀င္ ႐ိုင္းသြားခဲ့တယ္ ...
သီခ်င္း ပထမပုိဒ္မွာ အိပ္မက္နတ္မိမယ္နဲ႕ တူလွတဲ့ မူးယစ္ေဆး၀ါးက ရီေ၀မူးယစ္ျခင္းနဲ႕ ႐ူးသြပ္ျခင္းတခ်ိဳ႕ကလြဲလို႕ ရင္နာစရာ အျဖစ္အပ်က္ဆိုးေတြပဲ ေပးအပ္ခဲ့မွာ ေသခ်ာတဲ့အေၾကာင္း ေရးဖြဲ႕ထားျခင္းပါ။ ဒုတိယအပုိဒ္မွာေတာ့ ပ်က္စီးျခစားေနတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အခ်ိန္နာရီဘီးေတြၾကားမွာ မြန္းက်ပ္စြာ ရွင္သန္ရင္း ဒီလို မူးယစ္ေဆး စြဲခဲ့ရလို႕ ဘ၀ပ်က္မတတ္ ခံစားရပံု၊ ကုိယ္ ကိုယ္တိုင္ပဲ အျပစ္တင္ရမလား၊ မွားယြင္းေနတဲ့ ေခတ္စနစ္ကုိပဲ အျပစ္တင္ရမလား။ ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီ ဘာမဟုတ္တဲ့ မူးယစ္ေဆး၀ါးကုိ က်ေနာ္တို႕ ဒူးေထာက္ အ႐ံႈးေပးလိုက္ရတာေတာ့ ရင္နာစရာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ လို႕ ေရးဖြဲ႕ထားပါတယ္။
CHO: နဲ႕ ေနာက္ဆံုး အပိုဒ္မွာေတာ့ လူကုိ ဘာဆို ဘာမွ အက်ိဳးမေပးတဲ့ မူးယစ္ေဆး ၀ါးၿမိဳျခင္း ခံရျခင္းဟာ အဓိပၸါယ္မဲ့စြာ ရွင္ရက္နဲ႕ ေသဆံုးျခင္း (အစိမ္းသက္သက္ ေသြးစက္လက္ ေသဆံုးျခင္း) ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ ဒီ မူးယစ္ေဆး၀ါးေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႕ ဘ၀သမိုင္းစာမ်က္ႏွာဟာ အ႐ုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္ အမည္းစက္ ထင္ခဲ့ရလို႕ ရာဇ၀င္႐ိုင္းသြားခဲ့ရၿပီ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေရးဖြဲ႕ခဲ့ပါတယ္။
က်ေနာ္တုိ႕ ဘ၀နဲ႕ ရင္းၿပီး ေရးထားတဲ့ သားေကာင္ သီခ်င္း ၿပီးသြားခ်ိန္ ဘယ္သူ႕ကုိ ဆိုဖို႕ ေပးရမလဲ စဥ္းစားၾကတဲ့အခါ ညီညီသြင္က ေလးေလးနက္နက္ေတြးၿပီး "ညီစံ ဒီသီခ်င္းကုိ ေလးျဖဴကုိ ေပးမယ္" လို႕ ေျပာခ်လိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ေတာ္ေတာ္အံ့ၾသသြားပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲ ဆိုေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္က ကုိေလးျဖဴက ေတာ္ေတာ္ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ အခ်ိန္၊ Rocker ႀကီးလဲ ျဖစ္လို႕ ဒီလိုသီခ်င္းမ်ိဳး ႀကိဳက္ပါ့မလား ဆိုပါ့မလားလို႕ စိုးရိမ္စိတ္၀င္သြားျခင္းပါ ။ ညီညီသြင္ကေတာ့ ရဲရဲ၀ံ့၀့ံ ဆံုးျဖတ္ထားသလိုပါပဲ။ "မနက္ျဖန္ ေလးျဖဴကုိ မင္းနဲ႕ငါ ဒီသီခ်င္း သြားေပးမယ္" ဆိုၿပီး တကယ္ပဲ ေနာက္တရက္မွာ ကုိေလးျဖဴ ရွိတဲ့ ဖဆပလ တိုက္ခန္းကုိ အတူသြားၿပီး သီခ်င္းသြားေပးပါတယ္။ ကုိေလးျဖဴက အသံသြင္းထားတဲ့ ေခြၾကမ္းေလးကုိ က်ေနာ္တို႕ ေရွ႕မွာတင္ တေလးတစားနဲ႕ ဖြင့္ၿပီး ခ်က္ခ်င္းနားေထာင္ပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ရင္တထိတ္ထိတ္နဲ႕ေပါ့။ ညီညီသြင္ကေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆးပံုစံနဲ႕ ကုိေလးျဖဴ ဧည္႕ခံတဲ့ ေရေႏြးၾကမ္းကုိ တငံုခ်င္းေသာက္ေနပါတယ္။ သီခ်င္းဆံုးသြားတာနဲ႕ ကုိေလးျဖဴက "က်ေနာ္ Blues သီခ်င္းေတြ သိပ္ႀကိဳက္တာဗ်ာ။ ကုိညီတို႕ သီခ်င္း က်ေနာ္ယူမယ္ သံုးမယ္" လို႕ အ႐ိုးခံ ဘြင္းဘြင္းႀကီး ေျပာခ်လိုက္တဲ့အျပင္ သီခ်င္းဖိုးကုိပါ တခါတည္း က်ေနာ္တို႕ကုိ ရွင္းေပးလိုက္ပါတယ္။
သီခ်င္းနဲ႕ပတ္သတ္ရင္ ႐ိုးသားၿပီး ဟန္ေဆာင္မႈ ကင္းမဲ့တဲ့၊ အႏုပညာ ယဥ္ေက်းမႈ အျပည္႕အ၀ရွိတဲ့ ကုိေလးျဖဴ ရဲ႕ စိတ္ဓါတ္နဲ႕ ကုိယ့္သီခ်င္းအေပၚကုိ ယံုၾကည္မႈ အျပည္႕အ၀ရွိတဲ့ ညီညီသြင္ရဲ႕ စိတ္ဓါတ္တို႕ကုိ သိရွိခြင့္ရခဲ့တာဟာလည္း သားေကာင္ သီခ်င္းရဲ႕ ေမ့မရတဲ့ အမွတ္တရပါပဲ။
သားေကာင္ သီခ်င္းနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး ပါ၀င္ပတ္သတ္ အမွတ္တရျဖစ္ေစခဲ့ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးလည္း ရွိပါေသးတယ္။ သူကေတာ့ က်ေနာ္တို႕ ေရာင္းရင္းႀကီး ရန္ကင္း ေက်ာက္ကုန္း ညီပုပါပဲ။ ညီပုက က်ေနာ္တို႕နဲ႕ တြဲလာတာ ႏွစ္အေတာ္ၾကာၿပီ ဆိုေပမယ့္ ေခြလုပ္ဖို႕က်ေတာ့ အဲဒီကာလ ၁၉၉၀ ေလာက္မွ စတာပါ။ ညီပုက Blue Crazy တေယာက္ျဖစ္လို႕ သူ႔ ပထမဆံုး စီးရီးေခြမွာ Blue သီခ်င္းေတြ ဦးစားေပး သီဆိုပါတယ္။ ကုိေလးျဖဴကုိ ေပးထားတဲ့ သားေကာင္ သီခ်င္းဟာ ညီပုနဲ႕လည္း လိုက္ဖက္ေနတာေတြ႕ရလို႕ ညီပုကုိလည္း က်ေနာ္တို႕ ဆိုေစခဲ့ပါတယ္။
ညီပုက "သားေကာင္" သီခ်င္းကုိ သူ႔ရဲ႕ "ေျမႀကီးကို ဒုကၡေပးသူ" စီးရီးမွာ သူ အားသန္တဲ့ Blue ပံုစံအျပည္႕နဲ႕ သီဆိုသြားသလို ကုိေလးျဖဴကလည္း သူ႕ပံုစံျဖစ္တဲ့ Rock ဘက္ေရာက္တဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ ပံုေဖာ္သြားခဲ့ၿပီး စီးရီး Title ကုိလည္း "သားေကာင္" အျဖစ္ ေပးအပ္ခဲ့ပါတယ္။ "သားေကာင္" သီခ်င္းနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အရသာႏွစ္မ်ိဳး ခံစားခဲ့ရတာမို႕ ကုိေလးျဖဴေရာ၊ ညီပုေရာ ဒီေနရာကေန ေက်းဇူးတင္ ဂုဏ္ျပဳအပ္ပါေၾကာင္း အမွတ္တရ စကားဆိုပါရေစ။
"သားေကာင္" သီခ်င္းေရးၿပီး ေလးငါးႏွစ္ၾကာမွာေတာ့ က်ေနာ္ နဲ႕ ညီညီသြင္ မူးယစ္သားေကာင္ဘ၀က ေအာင္ျမင္စြာ တိုက္ပြဲ၀င္ ႐ုန္းထြက္ႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႕ ဂီတရဲေဘာ္တခ်ိဳ႕ နဲ႕ ေရာင္းရင္းတခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေႀကြတဲ့သူ ေႀကြ၊ ေလတဲ့သူ ေလနဲ႕ တခ်ိဳ႕လည္း မူးယစ္ေဆး၀ါးရဲ႕ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ သက္ဆိုးမရွည္ဘဲ မၾကာခင္မွာ ေသတဲ့သူ ေသေတြျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။
ဒီဘက္ေခတ္မွာ က်ေနာ္တို႕တုန္းကလို ေခ်ာင္းဆိုးေပ်ာက္ေဆးနဲ႕ ဘိန္းျဖဴေတြကုိ ထင္ထင္ရွားရွား သိပ္မေတြ႕ရေတာ့ေပမယ့္ (ရန္ကုန္မွာ ေျပာတာပါ) အဲဒီအစား စိတ္ႀကြ႐ူးသြပ္ေဆးျပားေတြနဲ ႕ အရက္ ဘီယာေတြ လိႈင္လိႈင္ေပါလာတာတခုကုိ သတိထားမိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အရက္နဲ႕ ဘီယာေတြကုိ လမ္းမႀကီးေတြနဲ႕ လမ္းႀကိဳလမ္းၾကားမက်န္ ဆိုင္ႀကီး ဆိုင္ငယ္အႏွံ႕နဲ႕ ေတြ႕ရသလို စတိုးဆိုင္ အိမ္ဆိုင္ေတြမွာပါ မက်န္ အခ်ိန္မေရြး၊ ေနရာမေရြး၊ အသက္အရြယ္မေရြး ေသာက္သံုးခြင့္ရေနတာ ရင္ေမာစြာ ေတြ႕ေနရပါတယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လူငယ္ေတြ အေနနဲ႕ က်ေနာ္တို႕ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသလို "သားေကာင္" အျဖစ္မခံဘဲ စိန္ေခၚလာတဲ့ ေထာင္ေခ်ာက္အသစ္ေတြကုိ အသိတမံ ဥာဏ္ေျမကတုတ္ ဆို႐ိုးစကားအတိုင္း အသိတရား အသိဥာဏ္ရွိရွိနဲ႕ ထိုးေဖာက္ေက်ာ္လႊားႏိုင္ပါေ စေၾကာင္း "သားေကာင္" သီခ်င္း အမွတ္တရ အျဖစ္ အမွာပါးလိုက္ပါရေစ။
ညီညီစံ
သူေျပာျပသြားတာက ေစ႔စပ္ၿပီး အထာက်လြန္းတဲ႔အတြက္ ျမန္မာ႔ဂီတေလာကအတြက္ တန္ဖုိးႀကီးတဲ႔ သမုိင္းအပုိင္းအစအျဖစ္ စေကာ္ပီယံတုိ႔က ထင္ျမင္ယူဆလုိ႔ အခုလုိ မွတ္တမ္းတင္အပ္ပါတယ္။
ခင္ေသာမင္ေသာ
စေကာ္ပီယံမ်ား
ေက်းဇူးမွတ္တမ္း - ခ်စ္ေသာ ညီမမ်ားျဖစ္ၾကတဲ႔ ေအာ္ရာနဲ႔သဲပြင္႔
မူရင္းေဆာင္းပါးခရက္ဒစ္ - ဧရာဝတီ
--------------------
သားေကာင္ အမွတ္တရမ်ား (ညီညီစံ)
**************************
ေလာကႀကီးဟာ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြနဲ႕ ျပည္႕ႏွက္ေနတဲ့ ေနရာတစ္ခုပါ။ တခ်ိဳ႕ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြဟာ သိသာထင္ရွားစြာ ျမင္ရလို႕ ေရွာင္ႏိုင္၊ ရွားႏိုင္ၾကေပမယ့္ ဥာဏ္နီ ဥာဏ္နက္မ်ားလြန္းတဲ့ ေကာက္က်စ္ရက္စက္ယုတ္မာတဲ့ ေထာင္ေခ်ာက္ကုိေတာ့ ေရွာင္ႏိုင္ဖို႕ ခက္လွပါတယ္။ အဲဒီလို စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ရာ ေကာင္းတဲ့ ကလိမ္ေစ့ ၿငမ္းဆင္ထားတဲ့ ေထာင္ေခ်ာက္တစ္ခုထဲကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႕ (ညီညီသြင္၊ ညီညီစံ) က်ေရာက္သြားစဥ္က ရင္နင့္စြာ ခံစားေရးဖြဲ႕ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေလး တစ္ပုဒ္ကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ တသက္ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့ေဖ်ာက္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
အဲဒီ သီခ်င္းေလးကေတာ့ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ၀န္းက်င္ေလာက္ ညီညီသြင္ နဲ႕ က်ေနာ္တိဳ႕ ႏွစ္ေယာက္ အတူေရးဖြဲ႕ခဲ့တဲ့ "သားေကာင္" ဆိုတဲ့ ကုိယ္ပုိင္သံစဥ္ေလးပါပဲ။ ေခတ္တေခတ္ စနစ္တခုရဲ႕ ဆိုး၀ါးလွတဲ့ မူးယစ္ေထာင္ေခ်ာက္ထဲ က်ေနာ္တို႕ သက္ဆင္း က်ေရာက္ၿပီး သားေကာင္ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးပါပဲ။
၁၉၇၀ ပတ္၀န္းက်င္ က်ေနာ္ ငယ္စဥ္ဘ၀က ဘိန္းျဖဴဆိုတဲ့ မူးယစ္ေဆး၀ါး ေခတ္စားခဲ့တာ ၾကားဖူး သိဖူးခဲ့ေပမယ့္ ၁၉၈၀ ၀န္းက်င္ က်ေနာ္တို႕ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္မွာေတာ့ ကမၻာက ေျပာဆိုေ၀ဖန္မႈေတြ မ်ားလာတာေၾကာင့္ မဆလ အစိုးရက ဘိန္းျဖဴအစား အိႏၵိယ နယ္စပ္က ၀င္လာတဲ့ ကုိဒင္းပါတဲ့ ဖင္ဆီဒိုင္း ေခ်ာင္းဆိုးေပ်ာက္ေဆးေတြ၊ W မူးယစ္ေဆးျပားေတြနဲ႕ ျပည္တြင္း B.P.I က ထုတ္တဲ့ ကုိဒင္းပါတဲ့ ေကာ္မတ္သာဇင္ ေခ်ာင္းဆိုးေပ်ာက္ေဆးေတြ ကုိ ေဖာေဖာသီသီ နဲ႕ လြယ္လင့္တကူ သံုးစြဲရေအာင္ ဖန္တီးေပးထားခဲ့ပါတယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္ လွည္းတန္းေစ်း စတဲ့ေနရာေတြ၊ ၿမိဳ႕လယ္က ေက်ာက္တံတား၊ ပန္းဘဲတန္း၊ လသာၿမိဳ႕နယ္ေတြရဲ႕ တိုက္ေလွကားရင္းေတြရဲ႕ လမ္းေဘးပလက္ေဖာင္း ေဆးဆိုင္ေတြပါမက်န္ အတားအဆီးမရွိ အဖမ္းအဆီးမရွိ အေရာင္းအ၀ယ္ ခြင့္ျပဳေပးထားခဲ့ပါတယ္။
ေခတ္အဆက္ဆက္ ရန္သူလို သေဘာထားခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြကုိ ႏိုင္ငံေရးဘက္ စိတ္၀င္စား စြက္ဖက္မႈ မရွိေလေအာင္ မူးယစ္ေဆးနဲ႕ မိႈင္းတိုက္ထားတဲ့ သေဘာပါပဲ။ စိတ္ဓါတ္ခုိင္မာၿပီး ဆင္ျခင္သံုးသပ္ႏိုင္စြမ္းရွ
၁၉၉၀ ၀န္းက်င္မွာေတာ့ ဘိန္းျဖဴကုိ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၀င္းထဲက ေက်ာင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ ေနရာအႏွံ႕မွာ အင္းစိန္ စက္မႈတကၠသိုလ္ (R.I.T) ေက်ာင္း၀င္းထဲက အေဆာင္ေတြမွာ လြယ္လင့္တကူ ၀ယ္ယူသံုးစြဲႏိုင္တဲ့ အဆင့္အထိ ေျပာင္းသြားခဲ့ပါၿပီ။ ဘယ္က ေရာက္လာမွန္း မသိရတဲ့ ေဆးပစ္ (ေဆးေရာင္း) တဲ့ သူေတြဟာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္း ပရ၀ဏ္ေတြထဲ ဥဒဟုိ ၀င္ထြက္လာရင္း ေရာင္း၀ယ္ေနေတာ့တာပါပဲ။ အစဥ္အလာ ဂုဏ္သိကၡာ ႀကီးမားခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ေတြရဲ႕ ဂုဏ္ အရွိန္အ၀ါကို က်ဆင္းေစခဲ့ၿပီး အတားအဆီး အဖမ္းအဆီး မရွိခဲ့တာဟာလည္း ရိုးသားမႈ လံုး၀မရွိတဲ့ မွားယြင္းမႈတခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေခ်ာင္းဆိုးေပ်ာက္ေဆးေခတ္ထဲ
သီခ်င္းမေရးခင္ က်ေနာ္တို႕ ႏွစ္ေယာက္ ေခါင္းစားခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ စိစစ္ေရး ကိစၥပါ။ အဲဒီတုန္းက မူးယစ္ေဆး၀ါး နဲ႕ ပတ္သတ္တဲ့ ေရးဖြဲ႕မႈမိ်ဳးကုိ ေပၚလစီပံုစံမ်ိဳးကလြဲလို႕ ဘယ္လိုေရးဖြဲ႕မႈမ်ိဳးကုိမွ စိစစ္ေရးက ခြင့္မျပဳပါဘူး။ ခြင့္မျပဳတာကလည္း သူတို႕ ပေယာဂမကင္းတဲ့၊ တာ၀န္မဲ့တဲ့ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြ အေၾကာင္း ေပၚလြင္သြားမွာစိုးလို႕ ျဖစ္ဟန္တူပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ေရွ႕မွာ ဆရာေစာဘြဲ႕မွဴးရဲ႕ (ဖင္ဆီဒိုင္း) သီခ်င္းကုိ သီဆိုထုတ္ေ၀ခြင့္မျပဳဆိုၿပီ
V1 ရင္နာျခင္းေတြပဲ ေပးခဲ့တယ္
အိပ္မက္နက္မိမယ္ .. ဘယ္မွာလဲ ...
ရီေ၀ညေတြ ယစ္မူး
ရူးလို႕သြားေတာ့မယ္ ... ေသခ်ာတယ္ ...
V2 နာရီဘီးေတြၾကား မြန္းၾကပ္တယ္
ဘ၀တစ္ခု ပ်က္ေတာ့မယ္ ... ဘယ္လိုလဲ ...
ဘာကုိ အျပစ္တင္မလဲ .... ေျပာ ....
ဒူးေထာက္လိုက္ရတာ ... ရင္နာတယ္ ...
CHO: အဓိပၸါယ္ မရွိတဲ့ ညေနခင္းေတြ ... ၀ါးမ်ိဳးရင္း ..... နဲ႕
အစိမ္းသက္သက္ ... ေသြးစက္လက္ ... ငါ ေသဆံုးခဲ့တယ္
အဆိပ္သုတ္ထားတဲ့ မင္းမ်က္လံုးကို
မုန္းၾကည္႕ရင္း နဲ႕
တ႐ိႈက္မတ္မတ္ ... ႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ့
ရာဇ၀င္ ႐ိုင္းသြားခဲ့တယ္ ...
သီခ်င္း ပထမပုိဒ္မွာ အိပ္မက္နတ္မိမယ္နဲ႕ တူလွတဲ့ မူးယစ္ေဆး၀ါးက ရီေ၀မူးယစ္ျခင္းနဲ႕ ႐ူးသြပ္ျခင္းတခ်ိဳ႕ကလြဲလို႕
CHO: နဲ႕ ေနာက္ဆံုး အပိုဒ္မွာေတာ့ လူကုိ ဘာဆို ဘာမွ အက်ိဳးမေပးတဲ့ မူးယစ္ေဆး ၀ါးၿမိဳျခင္း ခံရျခင္းဟာ အဓိပၸါယ္မဲ့စြာ ရွင္ရက္နဲ႕ ေသဆံုးျခင္း (အစိမ္းသက္သက္ ေသြးစက္လက္ ေသဆံုးျခင္း) ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ ဒီ မူးယစ္ေဆး၀ါးေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႕ ဘ၀သမိုင္းစာမ်က္ႏွာဟာ အ႐ုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္ အမည္းစက္ ထင္ခဲ့ရလို႕ ရာဇ၀င္႐ိုင္းသြားခဲ့ရၿပီ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေရးဖြဲ႕ခဲ့ပါတယ္။
က်ေနာ္တုိ႕ ဘ၀နဲ႕ ရင္းၿပီး ေရးထားတဲ့ သားေကာင္ သီခ်င္း ၿပီးသြားခ်ိန္ ဘယ္သူ႕ကုိ ဆိုဖို႕ ေပးရမလဲ စဥ္းစားၾကတဲ့အခါ ညီညီသြင္က ေလးေလးနက္နက္ေတြးၿပီး "ညီစံ ဒီသီခ်င္းကုိ ေလးျဖဴကုိ ေပးမယ္" လို႕ ေျပာခ်လိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ေတာ္ေတာ္အံ့ၾသသြားပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲ ဆိုေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္က ကုိေလးျဖဴက ေတာ္ေတာ္ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ အခ်ိန္၊ Rocker ႀကီးလဲ ျဖစ္လို႕ ဒီလိုသီခ်င္းမ်ိဳး ႀကိဳက္ပါ့မလား ဆိုပါ့မလားလို႕ စိုးရိမ္စိတ္၀င္သြားျခင္းပါ
သီခ်င္းနဲ႕ပတ္သတ္ရင္ ႐ိုးသားၿပီး ဟန္ေဆာင္မႈ ကင္းမဲ့တဲ့၊ အႏုပညာ ယဥ္ေက်းမႈ အျပည္႕အ၀ရွိတဲ့ ကုိေလးျဖဴ ရဲ႕ စိတ္ဓါတ္နဲ႕ ကုိယ့္သီခ်င္းအေပၚကုိ ယံုၾကည္မႈ အျပည္႕အ၀ရွိတဲ့ ညီညီသြင္ရဲ႕ စိတ္ဓါတ္တို႕ကုိ သိရွိခြင့္ရခဲ့တာဟာလည္း သားေကာင္ သီခ်င္းရဲ႕ ေမ့မရတဲ့ အမွတ္တရပါပဲ။
သားေကာင္ သီခ်င္းနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး ပါ၀င္ပတ္သတ္ အမွတ္တရျဖစ္ေစခဲ့ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးလည္း ရွိပါေသးတယ္။ သူကေတာ့ က်ေနာ္တို႕ ေရာင္းရင္းႀကီး ရန္ကင္း ေက်ာက္ကုန္း ညီပုပါပဲ။ ညီပုက က်ေနာ္တို႕နဲ႕ တြဲလာတာ ႏွစ္အေတာ္ၾကာၿပီ ဆိုေပမယ့္ ေခြလုပ္ဖို႕က်ေတာ့ အဲဒီကာလ ၁၉၉၀ ေလာက္မွ စတာပါ။ ညီပုက Blue Crazy တေယာက္ျဖစ္လို႕ သူ႔ ပထမဆံုး စီးရီးေခြမွာ Blue သီခ်င္းေတြ ဦးစားေပး သီဆိုပါတယ္။ ကုိေလးျဖဴကုိ ေပးထားတဲ့ သားေကာင္ သီခ်င္းဟာ ညီပုနဲ႕လည္း လိုက္ဖက္ေနတာေတြ႕ရလို႕ ညီပုကုိလည္း က်ေနာ္တို႕ ဆိုေစခဲ့ပါတယ္။
ညီပုက "သားေကာင္" သီခ်င္းကုိ သူ႔ရဲ႕ "ေျမႀကီးကို ဒုကၡေပးသူ" စီးရီးမွာ သူ အားသန္တဲ့ Blue ပံုစံအျပည္႕နဲ႕ သီဆိုသြားသလို ကုိေလးျဖဴကလည္း သူ႕ပံုစံျဖစ္တဲ့ Rock ဘက္ေရာက္တဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ ပံုေဖာ္သြားခဲ့ၿပီး စီးရီး Title ကုိလည္း "သားေကာင္" အျဖစ္ ေပးအပ္ခဲ့ပါတယ္။ "သားေကာင္" သီခ်င္းနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အရသာႏွစ္မ်ိဳး ခံစားခဲ့ရတာမို႕ ကုိေလးျဖဴေရာ၊ ညီပုေရာ ဒီေနရာကေန ေက်းဇူးတင္ ဂုဏ္ျပဳအပ္ပါေၾကာင္း အမွတ္တရ စကားဆိုပါရေစ။
"သားေကာင္" သီခ်င္းေရးၿပီး ေလးငါးႏွစ္ၾကာမွာေတာ့ က်ေနာ္ နဲ႕ ညီညီသြင္ မူးယစ္သားေကာင္ဘ၀က ေအာင္ျမင္စြာ တိုက္ပြဲ၀င္ ႐ုန္းထြက္ႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႕ ဂီတရဲေဘာ္တခ်ိဳ႕ နဲ႕ ေရာင္းရင္းတခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေႀကြတဲ့သူ ေႀကြ၊ ေလတဲ့သူ ေလနဲ႕ တခ်ိဳ႕လည္း မူးယစ္ေဆး၀ါးရဲ႕ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ သက္ဆိုးမရွည္ဘဲ မၾကာခင္မွာ ေသတဲ့သူ ေသေတြျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။
ဒီဘက္ေခတ္မွာ က်ေနာ္တို႕တုန္းကလို ေခ်ာင္းဆိုးေပ်ာက္ေဆးနဲ႕ ဘိန္းျဖဴေတြကုိ ထင္ထင္ရွားရွား သိပ္မေတြ႕ရေတာ့ေပမယ့္ (ရန္ကုန္မွာ ေျပာတာပါ) အဲဒီအစား စိတ္ႀကြ႐ူးသြပ္ေဆးျပားေတြနဲ
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လူငယ္ေတြ အေနနဲ႕ က်ေနာ္တို႕ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသလို "သားေကာင္" အျဖစ္မခံဘဲ စိန္ေခၚလာတဲ့ ေထာင္ေခ်ာက္အသစ္ေတြကုိ အသိတမံ ဥာဏ္ေျမကတုတ္ ဆို႐ိုးစကားအတိုင္း အသိတရား အသိဥာဏ္ရွိရွိနဲ႕ ထိုးေဖာက္ေက်ာ္လႊားႏိုင္ပါေ
ညီညီစံ
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။