Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Monday, May 8, 2017

မရွိတာထက္ မသိတာခက္..


shared by knight on 08/05/17  -  mizzimaburmese.com  -  News
မ်က္ႏွာ၊ ဦးေခါင္း၊ ဝမ္းဗုိက္ေတြ ရစရာမရွိေအာင္ ခႏၶာကိုယ္တခုလံုးဖူးေယာင္ကာ ရုိက္ႏွက္ခံရၿပီး ေသဆံုး ေနတဲ့အသက္ (၆၂)ႏွစ္အရြယ္ အဖြားတဦးရဲ႕သတင္းနဲ႔ ဓာတ္ပံုက လူမႈစာမ်က္ႏွာမွာ ပ်ံ႕ႏွ႔ံခဲ့ပါတယ္။

ဒီအဖြားဟာ သႀကၤန္အတြင္းမွာ ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း၊ ဟိုပံုးၿမိဳ႕နယ္၊ စေငါဝ္ေက်းရြာအုပ္စုရွိ ေကာင္ေစ တီေတာရေက်ာင္းမွာ တရားအားထုတ္ခဲ့တဲ့ ေဒၚနန္တြမ္ ျဖစ္ပါတယ္။

အဖြားေဒၚနန္တြမ္ကို အသက္ (၁၇)ႏွစ္သာ ရွိေသးတဲ့ ကိုရင္ေလးတပါးက ပေယာဂကုမယ္ဆိုၿပီး တျခား ပေရာဂဆရာႏွစ္ေယာက္နဲ႔ အတူ ရိုက္ႏွက္ခဲ့တာေၾကာင့္ ေသဆံုးသြားခဲ့တာပါ။


သႀကၤန္ကာလအတြင္း ဗုဒၶဘာသာဝင္ ထံုးစံအရ တရားအားထုတ္ရန္ ေကာင္ေစတီ ေတာရေက်ာင္းမွာ ေဒၚ နန္တြမ္နဲ႔အတူ အမ်ိဳးသမီး (၂၀)ေက်ာ္လည္း တရားစခန္းဝင္ခဲ့ၾကပါတယ္။

တရားစခန္းကို ဧၿပီ(၁၁)ရက္ေန႔တြင္ ေရာက္ရွိၿပီး (၁၃)ရက္ေန႔တြင္ တရားအားထုတ္သူ အားလံုးကို ေကာင္ ေစတီ ေတာရေက်ာင္းက ကိုရင္ေလးက ဓာတ္လံုးေဆးတုိက္ကာ ပေယာဂရွိသူဟု ယူဆသူမ်ားကို ေခၚယူ ၿပီး တုတ္ေပၚတြင္ ဓာတ္လံုးရည္ဆြတ္ၿပီး ရုိက္ႏွက္မႈေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့တာလို႔ အရိုက္ခံရသူ ေနာက္တေယာက္ ျဖစ္တဲ့ ေဒၚနန္ဆြယ္က ေျပာျပပါတယ္။

“တကိုယ္လံုး ရိုက္ႏွက္တာ။ နာလည္း ခံေနရတယ္။ တားတာလည္း မရဘူး။ အျပင္လည္း ေပးမထြက္ဘူး။ ေသဆံုးသြားတဲ့ ေဒၚတြမ္ကို အရင္စရိုက္တာပါ” လို႔ ေဒၚနန္ဆြယ္က ဆုိပါတယ္။

ပေယာဂကုသေပးတဲ့ ကိုရင္ေလးက နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႕ ရိုက္ႏွက္ခဲ့ျပီး ဝါးလံုးနဲ႔ရိုက္သလို ဖိနပ္နဲ႔ပါရိုက္ေသးတယ္၊ နာေနေပမယ့္လည္း ျပန္မေျပာရဲလို႔ ဆက္ခံေနခဲ့ရတယ္လို႔ ေဒၚနန္ဆြယ္က ေျပာပါတယ္။

“က်ေနာ့္အေမကေတာ့ မ်က္ႏွာေယာင္ကုိင္းလာတာေပါ့။ လက္ေတြနဲ႔ ေရွ႕နားထင္ နဖူးေတြ၊ မ်က္ႏွာေတြ ေယာင္ေနတယ္။ အခုေတာ့ သက္သာလာပါၿပီ။ အေမကေတာ့ ေဆးရံုမတက္ရဘူး။ ေနာက္တေယာက္ ကေတာ့ အေမ့ထက္ ပိုဆိုးတယ္။ ဒဏ္ရာရတာ။ ေဆးရံုတက္ရတဲ့အထိပါပဲ” လို႔ ေဒၚနန္ဆြယ္ရဲ့ သားျဖစ္သူ ခြန္မ်ိဳးေဇာ္က ေျပာျပပါတယ္။

စေငါဝ္ေက်းရြာရွိ သက္ႀကီးအမ်ိဳးသမီးေတြက ေကာင္ေစတီ ေတာရေက်ာင္းတိုက္ကို တရားထုိင္ဖုိ႔ သြား ၾကတာျဖစ္ျပီး ပေရာဂကုသဖုိ႔ သြားေရာက္တာမဟုတ္ဘူးဆိုတာနဲ႕ ဒါဟာ ကိုရင္ေလးရဲ့ ပေယာဂရွိလို႕ ေဆးကုသေပးမယ္ဆုိတဲ့စကားကို တရားလာထိုင္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြက ယံုစားၾကလို႔ ျဖစ္သြားရတာပါလို႔ ခြန္မ်ိဳးေဇာ္က ရွင္းျပပါတယ္။

“ေသသြားတဲ့ အဘြားအုိကို အိမ္ျပန္သယ္လာတယ္ဆုိတဲ့သတင္း က်ေနာ္ၾကားလုိက္ရတယ္။ ၾကားလုိက္ရ ေတာ့ က်ေနာ္ခ်က္ခ်င္း အေမ့ဆီကို လိုက္သြားတယ္။ ဟိုေရာက္ေတာ့ က်ေနာ့္အေမနဲ႔ ေဒၚနန္ေလာက ဒဏ္ရာအျပင္းအထန္ ရေနၿပီ။ ကိုရင္ေလးက တျခားလူေတြကို ဓာတ္လံုးရည္ကို တုတ္မွာဆြတ္ၿပီး ရိုက္ ေနတဲ့အခ်ိန္ က်ေနာ္ေရာက္သြားတာပဲ” လို႔ဆုိပါတယ္။

ပေယာဂ ေဆးကုေပးတဲ့ ကိုရင္ေလးဟာ အသက္ (၁၇)ႏွစ္ အရြယ္သာ ရွိေသးေၾကာင္း၊ သူ႕လက္ေထာက္ ပေယာဂဆရာႏွစ္ဦး (ေက်ာင္းသားႏွစ္ဦး)နဲ႔အတူ တရားလာထိုင္သူ အမ်ဳိးသမီးႀကီးမ်ားကို ရိုက္ႏွက္ခဲ့တာ ျဖစ္ၿပီး ဧၿပီ(၁၄)ရက္ေန႔ ေဒၚနန္တြမ္ကို ပေယာဂထုတ္ဖို႔ ရုိက္ႏွက္ကုသရာမွ ေဒၚနန္တြမ္ ေသဆံုးသြားခဲ့ရ တဲ့အခါမွာေတာ့ ေဒသခံလူႀကီးမ်ားက ပေယာဂေဆးကုတာကို ပိတ္လုိက္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
READ လူခ်စ္လူခင္မ်ားေအာင္ ေနခ်င္တယ္ဆုိရင္

“ ရြာသားအေနနဲ႔ အသိပညာ ဗဟုသုတနည္းေတာ့ ကိုယ္ျဖစ္တဲ့ေရာဂါ မသိတာေတြ၊ တခုခုျဖစ္ရင္ ပ ေယာဂဆုိၿပီး သြားကုတာမ်ားတယ္။ ေဆးရည္တုိက္ၿပီး ကုတာ၊ ေဆြမ်ဳိးသြားေခၚလည္း မျပန္ခ်င္ၾကဘူး။ က်ေနာ့္အေမေတာင္ ဒဏ္ရာဒီေလာက္ရေနတာ က်ေနာ္သြားေခၚတဲ့အခ်ိန္ မျပန္ဘူးလို႔ေျပာေသးတယ္” လို႔ ခြန္မ်ိဳးေဇာ္က သူ႔ရဲ့ အေတြ႔အႀကံဳကို ရွင္းျပပါတယ္။

ပေယာဂကုၿပီး ေသဆံုးခဲ့တာ ေဒၚနန္တြမ္တေယာက္တည္းမဟုတ္ပဲ အရင္ကလည္း တျခားေက်းရြာေတြ မွာ (၅)ေယာက္ခန္႔ရွိခဲ့ၿပီး အားလံုးအမ်ိဳးသမီးေတြျဖစ္တယ္လို႔ ခြန္မ်ိဳးေဇာ္က ေျပာပါတယ္။ လူသိထင္ရွား မရွိခဲ့တာေၾကာင့္ တရား၀င္ အေရးယူတာမ်ဳိးေတြ မရွိခဲ့ပါဘူး။

ေက်းရြာမွာ တုိက္နယ္ေဆးရံုရွိေပမယ့္ ရြာသူရြာသားေတြဟာ ေဆးပညာဗဟုသုတ မရွိၾကေတာ့ ေဆးခန္း ၁ႀကိမ္၊ ၂ႀကိမ္သြားၿပီး ေရာဂါမေပ်ာက္ပါက ပေယာဂနဲ႔သာ ကုသၾကေၾကာင္း ေျပာျပၾကပါတယ္။

ေတာ္ရံုျဖစ္ပ်က္တာကိုလည္း သည္းခံခြင့္လႊတ္တတ္ၾကတယ္လိုု႔ ခြန္မ်ဳိးေဇာ္က ေျပာျပပါတယ္။

“ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ အေမ့ကို ညိဳမဲေနေအာင္ ရိုက္ႏွက္တဲ့ ဒီကိုရင္ကို တရားစြဲခ်င္တယ္။ အေမက တရား သမားဆုိေတာ့ တရားမစြဲဖို႔ ေျပာထားလုိ႔ပါ။ ေသဆံုးသြားတဲ့ ေဒၚနန္တြမ္ မိသားစုဝင္ေတြကေတာ့ ကိုရင္ ေလးကို တရားစြဲထားတယ္”

ေသဆံုးသြားတဲ့ ေဒၚနန္တြမ္ရဲ႕မိသားစုဝင္ေတြက ဟိုပံုးၿမိဳ႕နယ္ စေငါဝ္ေက်းရြာအုပ္စု ေကာင္ေစတီ ေတာရ ေက်ာင္းမွာ ပေယာဂကုေပးတဲ့ ကိုရင္ေလးနဲ႔ ပေယာဂဆရာလက္ေထာက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား (၂)ဦးကို (ပ) ၄၂/၂၀၁၇ ရာဇသတ္ႀကီး ပုဒ္မ(၃၁၄)ျဖင့္ အမႈဖြင့္တုိင္ၾကားထားကာ တရားခံ (၃) ဦးကို ဟိုပံုးၿမိဳ႕၊ ရဲစ ခန္းမွာ ဖမ္းဆီးထားပါတယ္။

ပေယာဂ ဦးေဆာင္ကုသတဲ့ကိုရင္ဟာ အသက္(၁၇)ႏွစ္သာရွိေသးၿပီး သူ႔လက္ေထာက္အျဖစ္ အကူအညီ ေပးသူႏွစ္ဦးမွာ (၁၇)ႏွစ္ တဦးနွင့္ (၁၉) ႏွစ္တဦး ျဖစ္ပါတယ္။

ပေယာဂကုနည္းကို ေရွးေခတ္ဘုိးဘြားစဥ္ဆက္ကတည္းက ယံုၾကည္လာၾကၿပီး ေက်းရြာေန အမ်ိဳးသမီးအ မ်ားစုဟာ ဖ်ားနာတာေတြျဖစ္ရင္ ေဆးခန္းကို တစ္ႀကိမ္၊ ႏွစ္ႀကိမ္သာ သြားေရာက္ၾကကာ မေပ်ာက္ဆံုးပါက နတ္ကိုင္တယ္လို႔ ယူဆတတ္ၾကပါတယ္။ ဒီလိုယူဆတဲ့အတြက္ ပေယာကကုထံုးနဲ႔သာ ကုၾကတာျဖစ္တယ္ လို႔ ပအိုဝ့္အမ်ိဳးသမီးသမဂၢ အမႈေဆာင္ ဒါရုိက္တာ နန္းမို႔မို႔က ေျပာျပပါတယ္။

“ အခုပေယာဂကုရင္း ဆံုးသြားတဲ့အဘြားရဲ႕ရြာက ၿမိဳ႕နဲ႔အလွမ္းေဝးတဲ့ရြာမဟုတ္ဘူး။ ရြာမွာေနတဲ့ အမ်ိဳးသ မီးေတြက နာတာရွည္ေရာဂါ၊ အဆုတ္၊ ေက်ာက္ကပ္လုိေရာဂါ ေဆးရံုအခါခါသြားၿပီး မေပ်ာက္ရင္ သူတုိ႔က ပေယာဂလုိ႔ သတ္မွတ္လိုက္ၾကတယ္။ ပေယာဂျဖစ္တယ္လို႕ ယံုၾကည္ျပီး ပေယာဂနဲ႔ ကုၾကတယ္။ အထူး သျဖင့္ သက္ႀကီးရြယ္အုိေတြ ယံုၾကည္ေနေသးတယ္”
READ တစ္ေန႔ကို အႀကိမ္ေရ ၁၂၀၀၀ တိတိ ႏွာေခ်မႈ ေၾကာင့္ နာက်င္ေနရတဲ့ ရွားပါးေရာဂါသည္ အမ်ိဳးသမီး

ၿမိဳ႕ျပေန ျပည္သူမ်ားအတြက္ ေဆးပညာနဲ႕က်န္းမာေရးအသိအျမင္ေတြ တိုးပြားလာေနေပမယ့္ ေက်းလက္ ေန အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ မ်ိဳးဆက္ပြားက်န္းမာေရးနဲ႔ အျခားေဆးပညာဗဟုသုတအတြက္ အားနည္း ေနဆဲမို႔ ပေယာဂနည္းနဲ႕ကုတာ၊ စပ္ေဆးအသံုးျပဳတာနဲ႔ ရိုးရာေဆးမ်ားကိုသာ အသံုးျပဳေနၾကေသးတယ္လို႔ နန္းမို႔မို႔က ေျပာျပပါတယ္။

“ အမ်ိဳးသမီးေတြက ဆယ္ေက်ာ္သက္ရြယ္က်န္းမာေရး၊ မ်ိဳးဆက္ပြားက်န္းမာေရး ဗဟုသုတေတြ အားနည္း ၾကေတာ့ အသက္ႀကီးလာတဲ့အခ်ိန္မွာ နာတာရွည္လိုျဖစ္လာတာ၊ ဒါကို သူတုိ႔က ပေယာဂပဲဆုိၿပီး ပေယာဂ ဆရာနဲ႔ ကုၾကတယ္။ ပေယာဂဆရာ အရမ္းေကာင္းတယ္၊ ေပ်ာက္တယ္ဆိုရင္ သူတို႔ေတြ (၁)ရက္၊ (၂)ရက္ ခရီးလည္း သြားၾက၊ ကုၾကတယ္”

ရွမ္းျပည္မွာသာမက ကယန္းေဒသမွာလည္း ပေယာဂဆရာေတြအေပၚ ယံုၾကည္သူေတြ ရွိေနေသးတယ္လိုု႔ ကယန္းအမ်ိဳးသမီး အဖြဲ႔အစည္းမွ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး မူဂလိုရီယာကလည္း ေျပာပါတယ္။

“ ပေယာဂကုတာက တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ေတာ့ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အလြန္ေခါင္တဲ့ တခ်ဳိ႕ေက်းရြာ ေတြမွာေတာ့ ျပဳလုပ္ေနပါေသးတယ္။ ေက်းလက္ေဒသ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေဆးခန္းရွိၿပီး ေဆးပစၥည္း မစံုတာ ေဆးကုမယ့္သူ မရွိတာေတြလည္း ရွိေနပါေသးတယ္။ အခက္အခဲကေတာ့ အမ်ားႀကီးရွိပါေသး တယ္”

ေက်းလက္ေဒသ ေဆးေပးခန္းအမ်ားစုက အေဆာက္အဦးေတြရွိေပမယ့္ ဆရာဝန္ေတြ၊ သူနာျပဳေတြ၊ မရွိ သေလာက္ရွားပါးၿပီး၊ ေဆးေပးခန္းေတြမွာလည္း ပစၥည္းေတြ မစံုလင္လို႔ ေဆးေပးခန္းပိတ္ထားရတဲ့ အဆင့္ သာရွိေၾကာင္း မူဂလိုရီယာက ထပ္မံေျပာပါတယ္။

“အေဆာက္အဦးရွိၿပီး ေဆးဝါးမရွိတဲ့ျပႆနာ၊ ေဆးဆရာမရွိတဲ့ ျပႆနာပါ။ တခ်ဳိ႕ေက်းရြာမွာဆုိ ဆုိင္းဘုတ္တပ္ၿပီး တံခါးပိတ္ထားတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဖြင့္တဲ့ေဆးခန္းသြားရင္လည္း လုိအပ္တဲ့ ေဆးဝါးကို ကိုယ့္ဖာသာ အျပင္ကေန ဝယ္ယူရပါတယ္” လုိ႔ မူဂလိုရီယာက ဆိုျပန္ပါတယ္။

အမ်ိဳးသမီးမ်ား က်န္းမာေရး၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ေဆးပညာဗဟုသုတဆိုျပီး ေဟာေျပာေဆြးေႏြးေနၾကေပမယ့္ ပေယာဂကုစားေနတဲ့ ပေယာဂဆရာေတြ ရိုက္ႏွက္တဲ့ကိစၥကို သက္ဆုိင္ရာက အေရးမယူရင္ ဒီနည္းလမ္း က ဆက္ရွိေနမယ္လို႔ အမိ်ဳးသမီးအေရး လႈပ္ရွားေနသူမ်ားက ေျပာပါတယ္။

ဒါဟာယံုၾကည္မႈနဲ႔သက္ဆိုင္တာေၾကာင့္ ေက်းလက္က်န္းမာေရးပညာေပးမႈ၊ ေက်းလက္က်န္းမာေရး ေဆး ေပးခန္းေတြ အရင္လိုဆက္ပိတ္ထားျပီး ဆရာဝန္ေတြမရွိတာ ဆက္ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ပေယာဂကုသမႈက ဆက္လက္တည္ရွိေနအံုးမယ္လို႔ ပအိုဝ့္အမ်ိဳးသမီး သမဂၢမွ နန္းမို႔မို႔က ေထာက္ျပပါတယ္။

“ ပေယာဂကုတဲ့သူေတြကို တကယ္ေဆးကုတာလားဆုိတာ သက္ဆုိင္ရာက စစ္ေဆးဖုိ႔လုိပါတယ္။ မွန္ကန္ တဲ့လမ္းေၾကာင္းလား၊ ဥပေဒနဲ႔ ညိွစြန္းလားဆိုတာ စစ္ေဆးသင့္တယ္။ ပေယာဂနဲ႔ မကုဖုိ႔ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ေျပာရင္ က်မတို႔အတြက္လည္း ျပႆနာရွိႏိုင္တယ္ေလ”

Credit: Mizzima

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။