Business Plan တစ္ခုကို ဘယ္လိုေရးရမလည္း?
1. Vision
2. Mission
3. Company
4. Customers
5. Channel
6. Competitors
7. Positioning map
8. External Business Environment Analysis
9. Internal Business Analysis
10. Strategy Formulation
11. Organizational Structure
12. Strategic implementation
13. Financial Projections
14. Action Plan
15. Contingency plan
1. Vision အျမင္
ကိုုယ္.စီးပြားေရး လုုပ္ငန္းဟာ ေနာက္ ငါးနွစ္ေနရင္ သိုု. ဆယ္ႏွစ္ေနရင္ ေရာက္မည္. အျမင္ကိုု စစဥ္းစားရပါမယ္။ ဥပမာ Microsoft ကိုု စတင္တည္ေထာင္ခါစက Bill Gate ရဲ. Vision ဟာ အိမ္တိုုင္းအိမ္တုုိင္းမွာ ကြန္ျပဴတာ တစ္လံုုးစီရွိရမယ္။ ကြန္ျပဴတာတိုုင္းမွာ Microsoft Windows ရွိရမယ္။ အခုုဆိုုရင္ Microsoft Vision အတုုိင္း ျဖစ္လာတာ က်ြန္ေတာ္တိုု.ေတြ မျငင္းနိုုင္ပါဘူး။
Vision တစ္ခုုေရးတဲ.အခါ

✍️အနာဂတ္ ငါးႏွစ္နဲ. ဆယ္ႏွစ္ႀကားကိုု အာရံုုထားရမယ္။

✍️️ႀကီးႀကီးေတြးပါ။ ေအာင္ျမင္မွဳကိုု အာရံုုစိုုက္ထားပါ။

✍️️ပစၥဳပၺန္မွာ ျဖစ္ေနသကဲ.သိုု.ေရးပါ။ လိမ္.မယ္ဆိုုတာမ်ိဳးမေရးပါန ဲ.။ ဥပမာ အိမ္တိုုင္းအိမ္တုုိင္းမွာ ကြန္ျပဴတာ တစ္လံုုးစီရွိရမယ္။

✍️️ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျဖစ္ေအာ င္ေရးပါ။

✍️️စိတ္ခံစားမွဳပါ ျဖစ္နုုိင္ရင္ထည္.ေရးပါ။

✍️️ဦးေႏွာက္တြင္ပံုုေဖာ္ႀကည္. ပါ။

✍️️ကိုုယ္.ဝန္ထမ္းေတြကိုု ေျပာပါ။

✍️️က်ြန္ေတာ္တိုု. Vision ကိုု အေကာင္ထည္ေဖာ္ဖိုု. လိုုအပ္တဲ. resources ေတြစုုေဆာင္းပါ။
========================== ===========
2. Mission
စီးပြားေရးအမ်ားစုုဟာ ကိုုယ္.အတြက္ကိုုယ္ကိုု အရင္ႀကည္.ႀကပါတယ္။ ဒါေပမယ္. လူအမ်ားစုုဟာ တစ္ကိုုယ္ေကာင္းဆန္တဲ. စီးပြားေရးလုုပ္ငန္းေတြ၊ တစ္ကိုုယ္ေကာင္းဆန္တဲ.သူေတြ နဲ.
မဆက္ဆံခ်င္ႀကပါဘူး။ စီးပြားေရးလုုပ္ငန္းရဲ. အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က
အျမတ္ဆိုုတာမွန္ေပမယ္. ေဖာက္သည္ေတြကိုု အရင္မစဥ္းစားေပးရင္
ေရရွည္ေအာင္ျမင္ဖိုု.မလြယ္ပ ါဘူး။
Mission ဆိုုတာကေတာ. သမိုုင္းေပးတာဝန္ပါ။ Mission ကေတာ. ကိုုယ္.အတြက္မဟုုတ္ဘူး။ သူတပါးအတြက္ပါ။ ဥပမာ တစ္ခုုေပးရရင္ Google ရဲ. Mission က ကမၻာေပၚမွာ ရွိတဲ. သတင္းအခ်က္အလက္ေတြစုုစည္းျပ ီး
လူေတြကိုု အခမဲ.ေပးခ်င္တာပါ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုုက Alibaba ကိုု တည္ေထာင္တဲ.
Jack Ma ရဲ. Mission ကေတာ. စီးပြားေရး လုုပ္ငန္းငယ္ေလးေတြကိုု
ကူညီေပးခ်င္တာပါ။
စီးပြားေရးလုုပ္ငန္းတစ္ခုု လုုပ္ကိုုင္ရတာ မလြယ္ပါဘူး။ တခါတေလ ျမတ္မယ္။ တခါတေလ ရွံဳးမယ္။ ဒီေလာကဓာတ္ေတြကိုု ခံရတဲ.အခါ ငါ.ဖိုု.ဘဲ ႀကည္.တာထက္ ကိုုယ္ဘာေႀကာင္.စီးပြားေရး လုုပ္ေနတယ္ဆိုုတဲ. Mission ေလးကိုု သိထားရင္ ေအာင္ျမင္ဖိုု. ပိုုက်ိန္ေသပါတယ္။
Mission တစ္ခုုကိုု ဘာေတြထည္.ေရးရမလည္း?
1. Mission ဆိုုတာ Why ပါ။ ကိုုယ္ဘာေႀကာင္.စီးပြားေရးလ ုုပ္လည္းဆိုုတဲ. ရည္ရြယ္ခ်က္။
2. ကိုုယ္.ဖိုု.မဟုုတ္။ ကိုုယ္. customer သိုု. ပတ္ဝန္းက်င္အတြက္ပါ။
3. Company ရဲ. ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုုင္နဲ. မဟာဗ်ဴဟာမ်ားဟာ Mission ကလာပါတယ္။
Vision Vs Mission
-Vision က ကိုုယ္သြားခ်င္တဲ. လမ္းေႀကာင္းပါ။ ဥပမာ Y.E.C Learning Center သည္ ျမန္မာနိုု္င္ငံမွာ သင္ယူမွဳ နဲ.ပတ္သက္လာရင္ တီထြင္ဆန္းသစ္မွဳ အရွိဆံုုး သင္တန္းေႀကာင္းတစ္ခုုျဖစ္ရမ ည္။
Mission က သူမ်ားအတြက္ပါ။ Transforming LIves Everyday.
လူသားေတြရဲ.ဘဝကိုု တီထြင္ဆန္းသစ္တဲ. သင္ႀကားမွဳေတြနဲ.
ေန.စဥ္ေျပာင္းလည္းေပးသြားမွ ာျဖစ္ပါတယ္။
#BusinessPlanMdy
3. Company (Core Values)
Vision နဲ. Mission ျပီးသြားရင္ Core Values လိုု.ေခၚတဲ. Company အတြက္ အေရးအႀကီးဆံုုး တန္ဖိုုးထားမွဳေတြကိုု သတ္မွတ္ေပးရပါတယ္။ ဥပမာ Buddhism မွာ ငါးပါးသီလ ဟာ အေရးႀကီးဆံုုးျဖစ္သလိုု Company တစ္ခုု မွာ ေစာင္.ထိန္းရမည္. က်င္.ဝတ္ေတြ ကိုု သတ္မွတ္ရပါတယ္။ Japan ေတြကေတာ. Core Value အစား Credo လိုု.ေခၚပါတယ္။ ဥပမာ Customer Service မွာ စံထားႀကတဲ. Zappos ရဲ.ေအာင္ျမင္မွဳဟာ Core Values ေႀကာင္.ျဖစ္တယ္လိုု.ေျပာႀကပ ါတယ္။
ျမန္မာျပည္ဖြား အေမရိကားမွာ President Obama ေပးခဲ.တဲ.
စြန္.ဦးတီထြင္ဆုုရခဲ.တဲ. ကိုု Philip Maung ကလည္း သူ. Company ကိုု
ေအာင္ျမင္ေစတဲ.ထဲမွာ Core Values ဟာ အေရးႀကီးဆံုုးထဲပါဝင္တယ္လို ု.ဆိုုပါတယ္။ ကိုု Philip Maung ဟာ $13 မွ ေဒၚလာ သန္း 50 ေက်ာ္ Business တစ္ခုုျဖစ္တဲ. Hisso Sushi ကိုုတည္ေထာင္နိုုင္ခဲ.ပါတယ္ ။
ေအာက္ပါ အခ်က္မ်ားကေတာ. Core Values နဲ. ပတ္သက္လိုု. ဦး Philip Maung ရဲ. Talk မွ ေကာက္ႏွဳတ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။
" ကုမၸဏီ ႏွစ္မ်ိဳး႐ွိပါတယ္... ေကာင္းတ့ဲကုမၸဏီန႔ဲ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာ ကုမၸဏီေပါ့...။ ေကာင္းတာက ၀င္ေငြတိုးတက္မႈ႐ွိေနၿပီး အျမတ္အစြန္းမ်ားမ်ားရေနတ့ဲ ကုမၸဏီေပါ့"
" ေနာက္တစ္ခုက ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာကုမၸဏီ သူက်ေတာ့ ေငြေၾကးတစ္ခုတည္းတင္ မကေတာ့ပါဘူး.. ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ဘဝန႔ဲ ကုမၸဏီယဥ္ေက်းမႈေတြပါ ပါ၀င္လာပါတယ္ "
ဟုဆိုသည္။�•••
#ကုမၸဏီရဲ႕_CoreValue
ထိုအခ်ိန္ကစျပီး သူ႔ကုမၸဏီတြင္ ကုမၸဏီယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ေသာ Core Value သတ္မွတ္ရန္ စတင္ခဲ့သည္။ ထိုသို႔ သတ္မွတ္ရန္အတြက္ သူ႔၀န္ထမ္းအားလံုးထံမွ ကုမၸဏီကို မည္သည့္ပံုစံ ျဖစ္ခ်င္သလဲ ဟုေမးခဲ့သည္။ ၀န္ထမ္းအားလံုးမွ အဆိုျပဳေသာ အခ်က္ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ရရွိျပီး ထိုထဲမွ အားလံုးလုပ္ခ်င္သည့္ ၁၁ ခ်က္ကို ကုမၸဏီ၏ Core Value အျဖစ္သတ္မွတ္ခဲ့သည္။
" Value ကို ဘယ္လိုတည္ေဆာက္မလဲ Core Value ေတြသတ္မွတ္တဲ့အခါမွာ All Inclusive ပါ၀င္ရမယ္ ဆံုးျဖတ္တဲ့အခါမွာေတာ့ တစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ကပဲ ဆံုးျဖတ္ရတယ္ ဆိုတာေတာ့ ေတာ္ေတာ္အသံုး၀င္တယ္"
ဟု ကိုဖိလစ္ေမာင္ေဆြးေႏြးပြဲကိ ု တက္ေရာက္ခဲ့သူ ျမန္မာေရွ ့ေဆာင္ဘဏ္ မွ ဒုတိယ အုပ္ခ်ဳပ္မူ ့ဒါရိုက္တာ ဦးေက်ာ္စိုးမင္းကဆိုသည္။
သတ္မွတ္ခဲ့ေသာ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္ကို သူအပါအ၀င္ အားလံုးက လိုက္နာက်င့္သံုးရန္ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။ သူ ့ကုမၸဏီအတြက္ သတ္မွတ္ထားေသာ Core Value နံပတ္ ၁ မွာ Service High-Speed and High-Teach ျဖစ္သည္။
နံပါတ္ ၁ Core Value ႏွင့္ပတ္သက္၍ အခုလိုရွင္းျပခဲ့သည္။
" စားသံုးသူေတြကို အဓိကထား ၀န္ေဆာင္မူ ့ေပးတယ္။ တစ္ခါက စားသုံးသူတစ္ေယာက္ ဆူ႐ွီစားၿပီး ၀မ္းသြားတယ္ေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူအ့ဲေန႔က အစားစုံတယ္ေျပာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘာမွမေမးဘူး ခ်က္ခ်င္း ေဆးခန္းျပေပးတယ္၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေဆးပို႔ေပးတယ္ ေနာက္ဆုံုး အိမ္သာသုံးစကၠဴေတာင္ ပို႔ေပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဒၚလာ 100 တန္ေဘာင္ခ်ာေတာင္ ပို႔ေပးတယ္။ ေစ်းတြက္တြက္ရင္ေတာ့ မကိုက္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ customers ကို အေလးထားတာ သိေစခ်င္တယ္"
ဟု ဦးဖိလစ္ေမာင္ကရွင္းျပခဲ့သည္ ။
နံပါတ္ ၂ Core Value မွာ Inspire and Be Inspire ျဖစ္သည္။ အထက္ေအာက္ ယုံၾကည္မႈကို အေလးထား တည္ေဆာက္ေပးထားျခင္း ျဖစ္သည္။
" ေအာက္ကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးထားတယ္။ မွားခ်င္မွားပေလ့ေစ။ ျပတ္သားတိက်ဖို႔လိုတယ္။ ေခါင္းေဆာင္က တုန္႔ေႏွးေနရင္ အလုပ္မျဖစ္ဘူးေလ။ ယုံၾကည္မႈရဖို႔ဆိုတာက ေခါင္းေဆာင္ေတြကလည္း ငယ္သားေတြန႔ဲအတူတူ အလုပ္လုပ္ၿပီး ယုံၾကည္မႈကို ယူမွရမွာ"
ဟု ဦးဖိလစ္ေမာင္ကရွင္းျပခဲ့သည္ ။
နံပါတ္ ၃ Core Value မွာ Open and Honest Communication ျဖစ္သည္။
"အစပိုင္း ၁၀ ႏွစ္ေလာက္က ကြၽန္ေတာ္က႐ုံးခန္းထဲမွာပဲ ထိုင္ေနခ့ဲတာ။ ဘယ္သူမွ တံခါးလာမေခါက္ရဲဘူး။ ဒီေတာ့ သူတို႔ဆီက အေတြးအျမင္အသစ္ေတြ မရလာဘူး။ ေနာက္ ကြၽန္ေတာ္ရံုးခန္းကို အျပင္ထုတ္လိုက္တယ္။ သူတို႔န႔ဲအတူတူလုပ္တယ္။ အစပိုင္းက အဆင္မေျပျဖစ္ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းရင္းႏွီးလာတာန႔ဲ အမွ်အဆင္ေျပလာတယ္။ သူတို႔ဆီက အၾကံဉာဏ္ေတြ ရလာတယ္။ ဒါလည္းေကာင္းတ့ဲအခ်က္ပဲ"
အျခားေသာအခ်က္မ်ားမွာ ကိုယ္လာတ့ဲ ပတ္၀န္းက်င္ကို မေမ့ရန္၊ ၀န္ထမ္းေတြကို အလုပ္လုပ္ရင္း ပရဟိတမွ်ေ၀ဖို႔ပါ သင္ေပးျခင္း၊ ျပသာတစ္ခုခုျဖစ္လာပါက လြဲမခ်ပဲ အားလုံးတိုင္ပင္ၿပီး ေျဖရွင္းျခင္း ႏွင့္ အလုပ္လုပ္ရင္ Team work ကို အေလးထားေစျခင္း တို ့ျဖစ္သည္။
"၀န္ထမ္းေတြကို မန္ေနဂ်ာပံုစံမ်ိဳး မဟုတ္ပဲနဲ ့Leader ( ေခါင္းေဆာင္ ) ပံုစံအုပ္ခ်ဳပ္တာ ခိုင္းလို ့လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး ကိုယ္ကိုတိုင္က လုပ္ခ်င္လို ့လုပ္တာမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္တာ"
ဟု ဦးဖိလစ္ေမာင္၏ ေဆြးေႏြးပြဲအား တက္ေရာက္နားေထာင္ခဲ့သူ မယမင္းခင္း က သံုးသပ္သည္။
Company (Identity)
Core Values အျပင္စဥ္းစားရမည္.အရာေနာက္တ စ္ခုုက ကိုုယ္. Company က ဘာလုုပ္ငန္းလုုပ္ကိုုင္မွာလ ည္း
ဆိုုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ Identity အင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္။ Apple
လိုု.ေျပာလိုုက္တာနဲ. Consumer Electronics ေတြ ထုုတ္လုုပ္တယ္ဆိုုတာ
သိပါတယ္။ Tony Robbins လိုု.ေျပာလိုုက္တာနဲ. Motivational Speaker ဆိုုတာ
သိပါတယ္။ ေအာင္သမာဓိလိုု.ေျပာလိုုက္တ ာနဲ. ေရြွႏွင္. လက္ဝတ္ရတနာ ေရာင္းဝယ္ေရးဆိုုတာသိပါတယ္။
ဒါေႀကာင္. လုုပ္ငန္းတစ္ခုု စလုုပ္တဲ.အခါ ကိုုယ္. Company နဲ. လုုပ္ငန္းနဲ.
တြဲမွတ္မိဖိုု.အဓိက က်ပါတယ္။ Company ေအာင္ျမင္မွ ေနာက္လုုပ္ငန္းခ်ဲ.ပါ။
ဥပမာ KBZ ဆိုုရင္ လူအားလံုုးတြဲျမင္တာ Bank ပါ။ ေနာက္မွ အာမခံလုုပ္ငန္း၊
ဘိလပ္ေျမ၊ ေလေႀကာင္းလိုုင္းခ်ဲ.တာပါ။ ကိုုယ္.ရဲ. Company ရဲ. Identity ကိုု
ေသခ်ာသတ္မွတ္ဖိုု.အေရးႀကီးပ ါတယ္။
========================== =========
4. Customers
ေမးခြန္းသံုုးခုု နဲ. ေမးနိုုင္ပါတယ္။
တခါတေလ ေမးခြန္းေတြက အေျဖျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ေမးခြန္းေကာင္းေတြကေန အေျဖေကာင္းေတြရတတ္ပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ. က်ြန္ေတာ္ေမးေလ.ရွိေသာ ေမးခြန္းသံုုးခုုျဖစ္ပါတယ္။
-Who are your customers?
သင္. Customer ေတြကဘယ္သူေတြလည္း?========= ========================== ======
လြယ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္. ေျပာသေလာက္မလြယ္ပါဘူး။ Coca Cola လိုုမ်ိဳး ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ျပီး Company အတြက္ Who are your customers? ဆိုုရာမွာ လူႀကီးကေလး လူတိုုင္းျဖစ္နုုိင္ေပမယ္. ေစ်းကြက္စဝင္မည္. Company ေတြအတြက္ Target ကိုု အမ်ားႀကီးျဖန္.လိုု.မရပါဘူး ။ ေစ်းကြက္စရာမွာ စစ္မ်က္ႏွာျပင္ေတြ အမ်ားႀကီးဖြင္.ရင္ ဟစ္တလာလိုုျဖစ္တတ္ပါတယ္။ဥပမ ာ
Y.E.C Learning Center ရဲ. Customers (Students) ေတြရဲ. 90% ဟာ Working
Professionals ေတြျဖစ္ပါတယ္။ဒီတစ္ဆင္. (Target Market) အာင္ျမင္မွ
ေနာက္တစ္ဆင္. ျဖစ္တဲ. SAM (Served Available Market) နဲ. TAM (Total
Market) ကိုုသြားသင္.ပါတယ္။
-ဘာေႀကာင္. ဒီ Product ကိုု ဝယ္ဖိုု.လိုုတာလည္း ?========================= ================
က်ြန္ေတာ္တိုု. Y.E.C မွ Dream Lab ဆိုုတဲ. နာမည္နဲ. ကိုုယ္ပိုုင္လုုပ္ငန္းလုုပ္ ေနတဲ.သူေတြနဲ. စလုုပ္မည္.သူေတြအတြက္ Workshop ေတြ စတင္ပါမယ္။

▶️Motivation 101

▶️SME Management Series (Marketing 101, HR 101, Financial Planning, Record Keeping)

▶️One-Page Marketing Plan, Social Media Marketing

▶️Selling & Sales Management နဲ.

▶️Business Planning Workshop ေတြပါပါမယ္။
လုုပ္ငန္းမစခင္မွာ SME Owners ေတြနဲ. Would-be entrepreneurs ေတြဘာေႀကာင္. Dream Lab ကိုု လာသင္.တာလည္းေမးရပါတယ္။
-ဘာေႀကာင္.ကိုုယ္.ဆီကဝယ္ရမွ ာလည္း?==================== =====================
စီးပြားေရးလုုပ္ငန္းမွာ Do or Die မဟုုတ္ပါဘူး။ Differentiate or Die ပါ။ စီးပြားေရးလုုပ္ငန္းေတြ က်ရွံဳးရတဲ. နံပတ္တစ္တရားခံဟာ Me Too Products ေတြေႀကာင္.ပါ။ ဒါေႀကာင္. ေနာက္တစ္ဆင္.ကေတာ. ဘာေႀကာင္. တျခား Business ေတြဆီမွာ မဝယ္ဘဲ ကိုုယ္.ဆီမွာ ဝယ္ရတာလည္းဆိုုတဲ. ေမးခြန္းကိုု ေမးဖိုု.လိုုပါတယ္။
#DrPhyoPaing
#BusinessPlanMdy
#ppnote2016
ေအာင္ျမင္တဲ့စီးပြားေရးတစ္ခ ုအတြက္ Business Plan လိုအပ္ပါတယ္။
Business Planning Workshop (BPW)
========================== ==
အားလံုုးသိႀကတဲ.အတိုုင္း စီးပြားေရးလုုပ္ငန္းတစ္ခုုမ ွာ အစီအစဥ္ေရးဆြဲျခင္းမွာ အင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္။
Failing to plan is planning to fail.
Alan Lakein
လူတိုုင္းလူတုုိင္း မိမိစီးပြားေရးကိုု အရင္ထက္ ပိုု grow ျဖစ္ခ်င္ႀကသူႀကီးဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ BPW မွာ က်ြန္ေတာ္တိုု. အေနနဲ. မိမိ Business ရဲ. စီးပြာေရးလုုပ္ေနတဲ. Business Model ကိုု ျပန္လည္စမ္းစစ္ႀကပါမယ္။
ေနာက္ျပီး မိမိစီးပြားေရးလုုပ္ငန္းအတြ က္ သက္ေရာက္မွဳရွိေစနုုိင္တဲ. Risk ေတြကိုု စမ္းစစ္ႀကျပီး၊ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုုင္ေရာက ္ဖိုု. Performance Measure ဘယ္လိုုလုုပ္ႀကမည္ဆိုုတာကို ု လက္ေတြ. + စာေတြ.ေလ.လာသြားမည္ျဖစ္ပါသည ္။
Feb 4 & 5 (Sat & Sun)
9:00 AM to 5:00 PM
Investment or Training Fee - 120,000 kyats
(Lunch + Coffee Break + Freeflow Drink & Snack)
Course Outline
1. Business Model Generation
2. Strategic Planning Framework
3. Business Environment Analysis
4. Industrial Analysis
5. Staff Planning & Motivation
6. Costing and Basis of Financial Planning
7. Strategy Map
ဘယ္သူေတြအတြက္လည္း?
▶စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ာ း
▶စီးပြားေရးလုပ္ငန္း စတင္လုပ္ကိုင္ေနသူမ်ား
▶စီးပြားေရးလုပ္ငန္းစရန္ အိုင္ဒီယာရွိၿပီးသူမ်ား
▶Strategic Planning Process ကို လက္ေတြ့ ေလ့လာလိုသည့္ manager မ်ား
▶Business Model Generation ဘယ္လိုလုပ္ေဆာင္ရမည္ကို လက္ေတြ႕သိရွိလိုသူမ်ား
▶Business Plan ၿပိဳင္ပြဲ ဝင္မည့္သူမ်ား။
========================== ==
Trainer Profile
☑ Dr. Phyo Paing သည္ Y.E.C Learning Center ကိုု စတင္တည္ေထာင္သူ၊ Lecturer & Trainer စြန္႔ဦးတီထြင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ ပါသည္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက ္ Marketing အၾကံေပးအေနျဖင့္ျပဳလုပ္ေပးေ နၿပီး၊ ကုမၸဏီ အခ်ိဳ႕ကို digital marketing ျပဳလုပ္ေပးလ်က္ရွိပါသည္။
☑ မားကတ္တင္းႏွင့္ စီးပြားေရးစီမံခန္႔ခြဲမႈကို
သင္ၾကားသည္မွာ ၄ ႏွစ္ေက်ာ္ရွိၿပီျဖစ္ၿပီး UK diploma တက္ေရာက္ေနသည့္
ေက်ာင္းသားမ်ား၊ working professionals မ်ားႏွင့္
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား ကို Marketing ႏွင့္ Business Management ဘာသာရပ္မ်ားပို႔ခ်ေပးလ်က္ရွ ိပါသည္။
☑ နိုုင္ငံတကာ ကုမၸဏီတြင္ဝန္ထမ္းလုပ္ဖူးသည ့္အျပင္ ကိုယ္တိုင္စီးပြားေရးလုပ္ငန ္းမ်ားလုပ္ကိုင္ေနပါသျဖင့္
ေဘးလူအျမင္၊ ဝန္ထမ္းအျမင္ႏွင့္ အလုပ္ရွင္အျမင္ ရႈေထာင့္သံုးခုစလံုးမွ
ေတြးေပးႏိုင္သည့္အတြက္ သင္တန္းတက္ေရာက္သူမ်ားအတြက္ မ်ားစြာအက်ိဳးရွိေစမွာျဖစ္ပ ါသည္။
☑ မႏၱေလး ေဆးတကၠသိုုလ္မွ M.B.,B.S ဘြဲ.ရရွိခဲ.ျပီး ABE (UK) မွ Graduate Diploma in Business Management အျပင္ MBA ကိုု ရရွိထားပါသည္။ University of Mandalay မွ ေစလြတ္သည္. Asia ထိပ္တန္းေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းျ ဖစ္သည္. Indian Institute of Management ကိုု သြားေရာက္ေလ.လာခဲ.ပါသည္။
☑ Marketing ဘာသာရပ္ႏွင္. အသံုုးခ်စိတ္ပညာဘာသာရပ္မ်ား ျဖစ္ကိုု
အထူးျပဳေလ.လာျပီး NLP Top Coach မွ နိုုင္ငံေပါင္း ၁၆ နုုိင္ငံမွ
သင္တန္းသား ၃၀ ေက်ာ္တြင္ NLP Superstar ဆုုရရွိခဲ.ျပီး American Board of
NLP မွ အသိအမွတ္ျပဳ Certified Master NLP Practitioner, Certified Master
Timeline therapist နွင္. Certified Master NLP Coach ျဖစ္ပါသည္။
☑ Marketing, Entrepreneurship ႏွင့္ Supply Chain Management Certificate မ်ားကို Massachusetts Institute of Technology, Wharton University of Pennsylvania ႏွင့္ University of Maryland တို႔မွရရွိခဲ့ပါသည္။
☑Business Management ႏွင္. Marketing ဘာသာရပ္မ်ားကိုု သင္တန္းသားေပါင္း 2000 ေက်ာ္ကိုု သင္ႀကားပိုု.ခ်ေပးခဲ.ျပီးျဖ စ္ပါသည္။
========================== ===========
Y.E.C Learning Center
၃၉ လမ္း(ဗန္းေမာ္တိုုက္လမ္း)၊ ၇၁ လမ္းႏွင္. ၇၂ လမ္းႀကား၊ ရာဇာစင္တာ၊ မႏၱေလးျမိဳ.။
09794461888, 09794010777
1. Vision
2. Mission
3. Company
4. Customers
5. Channel
6. Competitors
7. Positioning map
8. External Business Environment Analysis
9. Internal Business Analysis
10. Strategy Formulation
11. Organizational Structure
12. Strategic implementation
13. Financial Projections
14. Action Plan
15. Contingency plan
1. Vision အျမင္
ကိုုယ္.စီးပြားေရး လုုပ္ငန္းဟာ ေနာက္ ငါးနွစ္ေနရင္ သိုု. ဆယ္ႏွစ္ေနရင္ ေရာက္မည္. အျမင္ကိုု စစဥ္းစားရပါမယ္။ ဥပမာ Microsoft ကိုု စတင္တည္ေထာင္ခါစက Bill Gate ရဲ. Vision ဟာ အိမ္တိုုင္းအိမ္တုုိင္းမွာ ကြန္ျပဴတာ တစ္လံုုးစီရွိရမယ္။ ကြန္ျပဴတာတိုုင္းမွာ Microsoft Windows ရွိရမယ္။ အခုုဆိုုရင္ Microsoft Vision အတုုိင္း ျဖစ္လာတာ က်ြန္ေတာ္တိုု.ေတြ မျငင္းနိုုင္ပါဘူး။
Vision တစ္ခုုေရးတဲ.အခါ








==========================
2. Mission
စီးပြားေရးအမ်ားစုုဟာ ကိုုယ္.အတြက္ကိုုယ္ကိုု အရင္ႀကည္.ႀကပါတယ္။ ဒါေပမယ္. လူအမ်ားစုုဟာ တစ္ကိုုယ္ေကာင္းဆန္တဲ. စီးပြားေရးလုုပ္ငန္းေတြ၊ တစ္ကိုုယ္ေကာင္းဆန္တဲ.သူေတြ
Mission ဆိုုတာကေတာ. သမိုုင္းေပးတာဝန္ပါ။ Mission ကေတာ. ကိုုယ္.အတြက္မဟုုတ္ဘူး။ သူတပါးအတြက္ပါ။ ဥပမာ တစ္ခုုေပးရရင္ Google ရဲ. Mission က ကမၻာေပၚမွာ ရွိတဲ. သတင္းအခ်က္အလက္ေတြစုုစည္းျပ
စီးပြားေရးလုုပ္ငန္းတစ္ခုု လုုပ္ကိုုင္ရတာ မလြယ္ပါဘူး။ တခါတေလ ျမတ္မယ္။ တခါတေလ ရွံဳးမယ္။ ဒီေလာကဓာတ္ေတြကိုု ခံရတဲ.အခါ ငါ.ဖိုု.ဘဲ ႀကည္.တာထက္ ကိုုယ္ဘာေႀကာင္.စီးပြားေရး လုုပ္ေနတယ္ဆိုုတဲ. Mission ေလးကိုု သိထားရင္ ေအာင္ျမင္ဖိုု. ပိုုက်ိန္ေသပါတယ္။
Mission တစ္ခုုကိုု ဘာေတြထည္.ေရးရမလည္း?
1. Mission ဆိုုတာ Why ပါ။ ကိုုယ္ဘာေႀကာင္.စီးပြားေရးလ
2. ကိုုယ္.ဖိုု.မဟုုတ္။ ကိုုယ္. customer သိုု. ပတ္ဝန္းက်င္အတြက္ပါ။
3. Company ရဲ. ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုုင္နဲ. မဟာဗ်ဴဟာမ်ားဟာ Mission ကလာပါတယ္။
Vision Vs Mission
-Vision က ကိုုယ္သြားခ်င္တဲ. လမ္းေႀကာင္းပါ။ ဥပမာ Y.E.C Learning Center သည္ ျမန္မာနိုု္င္ငံမွာ သင္ယူမွဳ နဲ.ပတ္သက္လာရင္ တီထြင္ဆန္းသစ္မွဳ အရွိဆံုုး သင္တန္းေႀကာင္းတစ္ခုုျဖစ္ရမ
#BusinessPlanMdy
3. Company (Core Values)
Vision နဲ. Mission ျပီးသြားရင္ Core Values လိုု.ေခၚတဲ. Company အတြက္ အေရးအႀကီးဆံုုး တန္ဖိုုးထားမွဳေတြကိုု သတ္မွတ္ေပးရပါတယ္။ ဥပမာ Buddhism မွာ ငါးပါးသီလ ဟာ အေရးႀကီးဆံုုးျဖစ္သလိုု Company တစ္ခုု မွာ ေစာင္.ထိန္းရမည္. က်င္.ဝတ္ေတြ ကိုု သတ္မွတ္ရပါတယ္။ Japan ေတြကေတာ. Core Value အစား Credo လိုု.ေခၚပါတယ္။ ဥပမာ Customer Service မွာ စံထားႀကတဲ. Zappos ရဲ.ေအာင္ျမင္မွဳဟာ Core Values ေႀကာင္.ျဖစ္တယ္လိုု.ေျပာႀကပ
ေအာက္ပါ အခ်က္မ်ားကေတာ. Core Values နဲ. ပတ္သက္လိုု. ဦး Philip Maung ရဲ. Talk မွ ေကာက္ႏွဳတ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။
" ကုမၸဏီ ႏွစ္မ်ိဳး႐ွိပါတယ္... ေကာင္းတ့ဲကုမၸဏီန႔ဲ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာ ကုမၸဏီေပါ့...။ ေကာင္းတာက ၀င္ေငြတိုးတက္မႈ႐ွိေနၿပီး အျမတ္အစြန္းမ်ားမ်ားရေနတ့ဲ ကုမၸဏီေပါ့"
" ေနာက္တစ္ခုက ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာကုမၸဏီ
ဟုဆိုသည္။�•••
#ကုမၸဏီရဲ႕_CoreValue
ထိုအခ်ိန္ကစျပီး သူ႔ကုမၸဏီတြင္ ကုမၸဏီယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ေသာ Core Value သတ္မွတ္ရန္ စတင္ခဲ့သည္။ ထိုသို႔ သတ္မွတ္ရန္အတြက္ သူ႔၀န္ထမ္းအားလံုးထံမွ ကုမၸဏီကို မည္သည့္ပံုစံ ျဖစ္ခ်င္သလဲ ဟုေမးခဲ့သည္။ ၀န္ထမ္းအားလံုးမွ အဆိုျပဳေသာ အခ်က္ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ရရွိျပီး ထိုထဲမွ အားလံုးလုပ္ခ်င္သည့္ ၁၁ ခ်က္ကို ကုမၸဏီ၏ Core Value အျဖစ္သတ္မွတ္ခဲ့သည္။
" Value ကို ဘယ္လိုတည္ေဆာက္မလဲ Core Value ေတြသတ္မွတ္တဲ့အခါမွာ All Inclusive ပါ၀င္ရမယ္ ဆံုးျဖတ္တဲ့အခါမွာေတာ့ တစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ကပဲ ဆံုးျဖတ္ရတယ္ ဆိုတာေတာ့ ေတာ္ေတာ္အသံုး၀င္တယ္"
ဟု ကိုဖိလစ္ေမာင္ေဆြးေႏြးပြဲကိ
သတ္မွတ္ခဲ့ေသာ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္ကို သူအပါအ၀င္ အားလံုးက လိုက္နာက်င့္သံုးရန္ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။ သူ ့ကုမၸဏီအတြက္ သတ္မွတ္ထားေသာ Core Value နံပတ္ ၁ မွာ Service High-Speed and High-Teach ျဖစ္သည္။
နံပါတ္ ၁ Core Value ႏွင့္ပတ္သက္၍ အခုလိုရွင္းျပခဲ့သည္။
" စားသံုးသူေတြကို အဓိကထား ၀န္ေဆာင္မူ ့ေပးတယ္။ တစ္ခါက စားသုံးသူတစ္ေယာက္ ဆူ႐ွီစားၿပီး ၀မ္းသြားတယ္ေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူအ့ဲေန႔က အစားစုံတယ္ေျပာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘာမွမေမးဘူး ခ်က္ခ်င္း ေဆးခန္းျပေပးတယ္၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေဆးပို႔ေပးတယ္ ေနာက္ဆုံုး အိမ္သာသုံးစကၠဴေတာင္ ပို႔ေပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဒၚလာ 100 တန္ေဘာင္ခ်ာေတာင္ ပို႔ေပးတယ္။ ေစ်းတြက္တြက္ရင္ေတာ့ မကိုက္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ customers ကို အေလးထားတာ သိေစခ်င္တယ္"
ဟု ဦးဖိလစ္ေမာင္ကရွင္းျပခဲ့သည္
နံပါတ္ ၂ Core Value မွာ Inspire and Be Inspire ျဖစ္သည္။ အထက္ေအာက္ ယုံၾကည္မႈကို အေလးထား တည္ေဆာက္ေပးထားျခင္း ျဖစ္သည္။
" ေအာက္ကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးထားတယ္။ မွားခ်င္မွားပေလ့ေစ။ ျပတ္သားတိက်ဖို႔လိုတယ္။ ေခါင္းေဆာင္က တုန္႔ေႏွးေနရင္ အလုပ္မျဖစ္ဘူးေလ။ ယုံၾကည္မႈရဖို႔ဆိုတာက ေခါင္းေဆာင္ေတြကလည္း ငယ္သားေတြန႔ဲအတူတူ အလုပ္လုပ္ၿပီး ယုံၾကည္မႈကို ယူမွရမွာ"
ဟု ဦးဖိလစ္ေမာင္ကရွင္းျပခဲ့သည္
နံပါတ္ ၃ Core Value မွာ Open and Honest Communication ျဖစ္သည္။
"အစပိုင္း ၁၀ ႏွစ္ေလာက္က ကြၽန္ေတာ္က႐ုံးခန္းထဲမွာပဲ ထိုင္ေနခ့ဲတာ။ ဘယ္သူမွ တံခါးလာမေခါက္ရဲဘူး။ ဒီေတာ့ သူတို႔ဆီက အေတြးအျမင္အသစ္ေတြ မရလာဘူး။ ေနာက္ ကြၽန္ေတာ္ရံုးခန္းကို အျပင္ထုတ္လိုက္တယ္။ သူတို႔န႔ဲအတူတူလုပ္တယ္။ အစပိုင္းက အဆင္မေျပျဖစ္ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းရင္းႏွီးလာတာန႔ဲ
အျခားေသာအခ်က္မ်ားမွာ ကိုယ္လာတ့ဲ ပတ္၀န္းက်င္ကို မေမ့ရန္၊ ၀န္ထမ္းေတြကို အလုပ္လုပ္ရင္း ပရဟိတမွ်ေ၀ဖို႔ပါ သင္ေပးျခင္း၊ ျပသာတစ္ခုခုျဖစ္လာပါက လြဲမခ်ပဲ အားလုံးတိုင္ပင္ၿပီး ေျဖရွင္းျခင္း ႏွင့္ အလုပ္လုပ္ရင္ Team work ကို အေလးထားေစျခင္း တို ့ျဖစ္သည္။
"၀န္ထမ္းေတြကို မန္ေနဂ်ာပံုစံမ်ိဳး မဟုတ္ပဲနဲ ့Leader ( ေခါင္းေဆာင္ ) ပံုစံအုပ္ခ်ဳပ္တာ ခိုင္းလို ့လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး ကိုယ္ကိုတိုင္က လုပ္ခ်င္လို ့လုပ္တာမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္တာ"
ဟု ဦးဖိလစ္ေမာင္၏ ေဆြးေႏြးပြဲအား တက္ေရာက္နားေထာင္ခဲ့သူ မယမင္းခင္း က သံုးသပ္သည္။
Company (Identity)
Core Values အျပင္စဥ္းစားရမည္.အရာေနာက္တ
==========================
4. Customers
ေမးခြန္းသံုုးခုု နဲ. ေမးနိုုင္ပါတယ္။
တခါတေလ ေမးခြန္းေတြက အေျဖျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ေမးခြန္းေကာင္းေတြကေန အေျဖေကာင္းေတြရတတ္ပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ. က်ြန္ေတာ္ေမးေလ.ရွိေသာ ေမးခြန္းသံုုးခုုျဖစ္ပါတယ္။
-Who are your customers?
သင္. Customer ေတြကဘယ္သူေတြလည္း?=========
လြယ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္. ေျပာသေလာက္မလြယ္ပါဘူး။ Coca Cola လိုုမ်ိဳး ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ျပီး Company အတြက္ Who are your customers? ဆိုုရာမွာ လူႀကီးကေလး လူတိုုင္းျဖစ္နုုိင္ေပမယ္. ေစ်းကြက္စဝင္မည္. Company ေတြအတြက္ Target ကိုု အမ်ားႀကီးျဖန္.လိုု.မရပါဘူး
-ဘာေႀကာင္. ဒီ Product ကိုု ဝယ္ဖိုု.လိုုတာလည္း ?=========================
က်ြန္ေတာ္တိုု. Y.E.C မွ Dream Lab ဆိုုတဲ. နာမည္နဲ. ကိုုယ္ပိုုင္လုုပ္ငန္းလုုပ္





လုုပ္ငန္းမစခင္မွာ SME Owners ေတြနဲ. Would-be entrepreneurs ေတြဘာေႀကာင္. Dream Lab ကိုု လာသင္.တာလည္းေမးရပါတယ္။
-ဘာေႀကာင္.ကိုုယ္.ဆီကဝယ္ရမွ
စီးပြားေရးလုုပ္ငန္းမွာ Do or Die မဟုုတ္ပါဘူး။ Differentiate or Die ပါ။ စီးပြားေရးလုုပ္ငန္းေတြ က်ရွံဳးရတဲ. နံပတ္တစ္တရားခံဟာ Me Too Products ေတြေႀကာင္.ပါ။ ဒါေႀကာင္. ေနာက္တစ္ဆင္.ကေတာ. ဘာေႀကာင္. တျခား Business ေတြဆီမွာ မဝယ္ဘဲ ကိုုယ္.ဆီမွာ ဝယ္ရတာလည္းဆိုုတဲ. ေမးခြန္းကိုု ေမးဖိုု.လိုုပါတယ္။
#DrPhyoPaing
#BusinessPlanMdy
#ppnote2016
ေအာင္ျမင္တဲ့စီးပြားေရးတစ္ခ
Business Planning Workshop (BPW)
==========================
အားလံုုးသိႀကတဲ.အတိုုင္း စီးပြားေရးလုုပ္ငန္းတစ္ခုုမ
Failing to plan is planning to fail.
Alan Lakein
လူတိုုင္းလူတုုိင္း မိမိစီးပြားေရးကိုု အရင္ထက္ ပိုု grow ျဖစ္ခ်င္ႀကသူႀကီးဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ BPW မွာ က်ြန္ေတာ္တိုု. အေနနဲ. မိမိ Business ရဲ. စီးပြာေရးလုုပ္ေနတဲ. Business Model ကိုု ျပန္လည္စမ္းစစ္ႀကပါမယ္။
ေနာက္ျပီး မိမိစီးပြားေရးလုုပ္ငန္းအတြ
Feb 4 & 5 (Sat & Sun)
9:00 AM to 5:00 PM
Investment or Training Fee - 120,000 kyats
(Lunch + Coffee Break + Freeflow Drink & Snack)
Course Outline
1. Business Model Generation
2. Strategic Planning Framework
3. Business Environment Analysis
4. Industrial Analysis
5. Staff Planning & Motivation
6. Costing and Basis of Financial Planning
7. Strategy Map
ဘယ္သူေတြအတြက္လည္း?
▶စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ာ
▶စီးပြားေရးလုပ္ငန္း စတင္လုပ္ကိုင္ေနသူမ်ား
▶စီးပြားေရးလုပ္ငန္းစရန္ အိုင္ဒီယာရွိၿပီးသူမ်ား
▶Strategic Planning Process ကို လက္ေတြ့ ေလ့လာလိုသည့္ manager မ်ား
▶Business Model Generation ဘယ္လိုလုပ္ေဆာင္ရမည္ကို လက္ေတြ႕သိရွိလိုသူမ်ား
▶Business Plan ၿပိဳင္ပြဲ ဝင္မည့္သူမ်ား။
==========================
Trainer Profile
☑ Dr. Phyo Paing သည္ Y.E.C Learning Center ကိုု စတင္တည္ေထာင္သူ၊ Lecturer & Trainer စြန္႔ဦးတီထြင္တစ္ေယာက္ျဖစ္
☑ မားကတ္တင္းႏွင့္ စီးပြားေရးစီမံခန္႔ခြဲမႈကို
☑ နိုုင္ငံတကာ ကုမၸဏီတြင္ဝန္ထမ္းလုပ္ဖူးသည
☑ မႏၱေလး ေဆးတကၠသိုုလ္မွ M.B.,B.S ဘြဲ.ရရွိခဲ.ျပီး ABE (UK) မွ Graduate Diploma in Business Management အျပင္ MBA ကိုု ရရွိထားပါသည္။ University of Mandalay မွ ေစလြတ္သည္. Asia ထိပ္တန္းေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းျ
☑ Marketing ဘာသာရပ္ႏွင္. အသံုုးခ်စိတ္ပညာဘာသာရပ္မ်ား
☑ Marketing, Entrepreneurship ႏွင့္ Supply Chain Management Certificate မ်ားကို Massachusetts Institute of Technology, Wharton University of Pennsylvania ႏွင့္ University of Maryland တို႔မွရရွိခဲ့ပါသည္။
☑Business Management ႏွင္. Marketing ဘာသာရပ္မ်ားကိုု သင္တန္းသားေပါင္း 2000 ေက်ာ္ကိုု သင္ႀကားပိုု.ခ်ေပးခဲ.ျပီးျဖ
==========================
Y.E.C Learning Center
၃၉ လမ္း(ဗန္းေမာ္တိုုက္လမ္း)၊ ၇၁ လမ္းႏွင္. ၇၂ လမ္းႀကား၊ ရာဇာစင္တာ၊ မႏၱေလးျမိဳ.။
09794461888, 09794010777

No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။