အေရာင္းသမားေကာင္းတစ္ ေယာက္
ၿပီးခဲ့တဲ့ တနဂၤေႏြ ေန႔တုန္းက စာေရးသူတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံဟာ ေမာ္တင္က ေရႊပုစြန္မွာ မုန္႔စားဖို႔ သြားခဲ့ပါတယ္။ ေ႐ႊပုစြန္ေ႐ွ႕မွာ ကားထိုးမယ္လုပ္ေတာ့ လူတစ္ေယာက္က ကားပါကင္ ျပေပးပါတယ္။ စာေရးသူလည္း ဆိုင္က ခန္႔အပ္ထားတဲ့ ဝန္ထမ္းလို႔ပဲထင္လိုက္ပ ါတယ္။ ကားရပ္ၿပီးဆင္းလိုက္တဲ့အ ခါ အဲဒီလူက
" အစ္ကိုထီထိုးပါဦး ဒီမွာ အစ္ကို႔ကားနံပါတ္ ၁၅၉၇ပါတယ္ " ဆိုၿပီးေျပာလာပါတယ္။ ဒီေလာက္ အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာ သူဘယ္လိုမ်ား ေ႐ြးထုတ္လိုက္တာပါလိမ့္ ။ စာေရးသူလဲ မဆိုင္းမတြပဲ ဘယ္ေလာက္လဲေမးၿပီး ဝယ္လိုက္ပါတယ္။ စာေရးသူဝယ္လိုက္တာဟာ ကားပါကင္ျပလို႕လည္းမဟုတ္ ပါဘူး။
နံပါတ္လွလို႕လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ထီေရာင္းသမားေလးရဲ႕ မိမိအလုပ္ေပၚမွာ
အာ႐ံုစူးစိုက္မႈကို အသိမွတ္ျပဳလို႔ပါ။ စာေရးသူ သူ႔ဆီကေန
သင္ယူလိုက္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးကို မားကက္တင္းလို႔ေခၚတဲ့ ေစ်းကြက္အျမင္နဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လူ ၂မ်ိဳးပဲ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေရာင္းသူနဲ႔ ဝယ္သူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ထူးဆန္းတာကေတာ့ ေရာင္းသူေတြဟာ တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ဝယ္သူေတြျဖစ္ေနၿပီး ဝယ္သူေတြဟာ တစ္ခ်ိန္မွာေရာင္းသူေ တြျဖစ္ေနၾကတာပါပဲ။ ဒီအခ်က္က စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းပါတယ္။ ေအာက္ကပံုေလးကို ၾကည့္လိုက္ရင္႐ွင္းသြား မွာပါ။
ဆရာမဟာ ေနမေကာင္းတဲ့အခါ ဆရာဝန္ရဲ႕ဝန္ေဆာင္မႈကို
ဝယ္ရတယ္။ ဆရာဝန္ဟာ ဆန္ေရာင္းသူဆီကေန ဆန္ကို ဝယ္ရတယ္။
ဆန္ေရာင္းသူဟာ အပ္ခ်ဳပ္သမားဆီကေန အက်ႌခ်ဳပ္တဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈကို
ဝယ္ရတယ္။ အပ္ခ်ဳပ္သမားက ကန္ထ႐ိုက္တာဆီကေန တိုက္ခန္းဝယ္ေနရတယ္။
ကန္ထ႐ိုက္တာက ပရိေဘာကေရာင္းသူဆီကေန ပရိေဘာဂေတြ ဝယ္သံုးရတယ္။
ပရိေဘာဂေရာင္းသူက သူ႔ရဲ႕ ကေလးအတြက္ ဆရာမဆီကေန
ပညာေရးဝန္ေဆာင္မႈကို ဝယ္ရျပန္ေရာ။ ဆရာမေနမေကာင္းတဲ့အခါ. . . .
ဒီလိုနဲ႔ အဝယ္စက္ဝန္းတစ္ပတ္လည္ ပါေတာ့တယ္။ ေျပာင္းျပန္ၾကည့္ရေအာင ္ . . . . ဆရာမက ပရိေဘာဂ ေရာင္းသူ႐ဲ႕ကေလးဆီကို ပညာေရးဝန္ေဆာင္မႈကိုေရ ာင္းတယ္။
ပရိေဘာဂေရာင္းသူက ကန္ထ႐ိုက္တာကို ပရိေဘာဂေရာင္းတယ္။
ကန္ထ႐ိုက္တာက အပ္ခ်ဳပ္သမားကို တိုက္ခန္းေရာင္းတယ္။
အပ္ခ်ဳပ္သမားက ဆန္ေရာင္းသူဆီကို အက်ႌခ်ဳပ္တဲ့
ဝန္ေဆာင္မႈကိုေရာင္းတယ ္။ ဆန္ေရာင္းသူက ဆရာဝန္ဆီကို ဆန္ေရာင္းတယ္။ ဆရာဝန္က ဆရာမဆီကို က်န္းမာေရးဝန္ေဆာင္မႈက ို ေရာင္းရျပန္တယ္။
ဒီလိုနဲ႔ အေရာင္းစက္ဝန္းလည္းတစ္ ပတ္လည္ျပန္တယ္။
ဒီေတာ့ကာ စာေရးသူတိုအားလံုးဟာ စားသံုးသူ တျဖစ္လဲ
အေရာင္းသမားေတြပါပဲ။ အခု ထီအေရာင္းသမားေလးဆီက
သင္ယူလိုက္ရတာေလးကိုတင္ ျပပါမယ္။ ဒါေလးကိုသာ စာေရးသူတို အသံုးခ်ႏိုင္ရင္ဘဝမွာေအာ င္ျမင္မွာမုခ် ေအာင္ျမင္မွာပါ။
၁။ မိမိစားသံုးသူကို ကူညီပါ။
သင္ေအာင္ျမင္ခ်င္ရင္ သင့္ရဲ႕စားသံုးသူကို ဘာကူညီရမလဲအျမဲ စဥ္းစားေနရပါမယ္။ အ႐ႈံးအျမတ္မတြက္ပါနဲ႔။ ထီအေရာင္းသမားေလးဟာ စာေရးသူကို ကားပါကင္ျပေပးျခင္းျဖင္ ့ ကူညီခဲ့ပါတယ္။ ထီေရာင္းခ်င္တာလည္းပါတာ ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကူညီၿပီးမွ မဝယ္ရင္ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ အဲဒီအေတြးကို ေဖ်ာက္လိုက္ပါ ။စိတ္ရင္းနဲ႔ကူညီလိုက္ပါ ။ ေသခ်ာေပါက္အက်ိဳး႐ွိပါလိ မ့္မယ္။ လုပ္ၾကည့္ပါ။
၂။ စားသံုးသူကို ထုတ္ကုန္နဲ႔ တြဲျမင္ပါ။
စားသံုးသူတစ္ေယာက္ မိမိဆိုင္ထဲဝင္လာတဲ့အခါ သာမန္အေရာင္းသမားဟာ စားသံုးသူတစ္ခုခုဝယ္ယူဖို ႔ေမွ်ာ္လင့္တတ္ပါတယ္။ အေရာင္းသမားေကာင္းတစ္ ေယာက္ကေတာ့ စားသံုးသူကိုျမင္တာနဲ႔ သူ႔ကို ဘာေရာင္းရမယ္ဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္ၿပီးသားျဖစ္ေနတတ ္ပါတယ္။ ထီအေရာင္းသမားေလးဟာ စာေရးသူ ကားေပၚကမဆင္းခင္မွာကတည္ းက စာေရးသူကိုေရာင္းမယ့္ ထီလက္မွတ္ကို ေ႐ြးထုတ္ၿပီးသားျဖစ္ေနႏ ွင့္ပါၿပီ။ အခိုက္အတန္႔ေလးအတြင္းမွ ာေနာ္။ တကယ္လို႔သာ သူဟာ ထီလက္မွတ္ေတြအမ်ားႀကီးျပ လာၿပီး တစ္ေစာင္ေလာက္ထိုးပါဆိ ုရင္ လံုးဝ လံုးဝ ထိုးျဖစ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ အစကတည္းကထီထိုးဖို႔သြားခဲ့ တာမွမဟုတ္တာ။
၃။ စားသံုးသူကို နည္းနည္းပို စိတ္ဝင္စားလိုက္ပါ။
ဒါဘာမွ အပန္းမႀကီးပါဘူး။ သူဘာဝတ္လာသလဲ။ ဘာကိုင္လာသလဲ။ ဒါဟာ သူ႔ကို ဘာေရာင္းရမလဲဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ဖို႔ အေထာက္အကူျဖစ္ပါတယ္။ ထီအေရာင္းသမားေလးဟာ စာေရးသူရဲ႕ကားနံပါတ္ကို စိတ္ဝင္စားလိုက္တာဟာ သူေရာင္းမယ့္နံပါတ္ကို ေ႐ြးခ်ယ္ဖို႔ တြန္းအားေပးလိုက္တာပါပဲ။ လူဆိုတာ ကိုယ့္ကို စိတ္ဝင္စားတဲ့လူကို ပို အခြင့္အေရးေပးတတ္တာသဘာဝ ပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေရာင္းသ မားေတြပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေန႔စဥ္ လုပ္ငန္းခြင္ ဘဝထဲမွာ ေအာင္ျမင္ဖို႔ ဒီနည္းေလးေတြနဲ႔ႀကိဳးစား ၾကည့္ၾကပါစို႔။
ၿပီးခဲ့တဲ့ တနဂၤေႏြ ေန႔တုန္းက စာေရးသူတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံဟာ ေမာ္တင္က ေရႊပုစြန္မွာ မုန္႔စားဖို႔ သြားခဲ့ပါတယ္။ ေ႐ႊပုစြန္ေ႐ွ႕မွာ ကားထိုးမယ္လုပ္ေတာ့ လူတစ္ေယာက္က ကားပါကင္ ျပေပးပါတယ္။ စာေရးသူလည္း ဆိုင္က ခန္႔အပ္ထားတဲ့ ဝန္ထမ္းလို႔ပဲထင္လိုက္ပ
" အစ္ကိုထီထိုးပါဦး ဒီမွာ အစ္ကို႔ကားနံပါတ္ ၁၅၉၇ပါတယ္ " ဆိုၿပီးေျပာလာပါတယ္။ ဒီေလာက္ အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာ သူဘယ္လိုမ်ား ေ႐ြးထုတ္လိုက္တာပါလိမ့္
တကယ္ေတာ့ ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးကို မားကက္တင္းလို႔ေခၚတဲ့ ေစ်းကြက္အျမင္နဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လူ ၂မ်ိဳးပဲ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေရာင္းသူနဲ႔ ဝယ္သူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ထူးဆန္းတာကေတာ့ ေရာင္းသူေတြဟာ တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ဝယ္သူေတြျဖစ္ေနၿပီး ဝယ္သူေတြဟာ တစ္ခ်ိန္မွာေရာင္းသူေ
ဆရာမဟာ ေနမေကာင္းတဲ့အခါ ဆရာဝန္ရဲ႕ဝန္ေဆာင္မႈကို
ဒီလိုနဲ႔ အဝယ္စက္ဝန္းတစ္ပတ္လည္
ဒီလိုနဲ႔ အေရာင္းစက္ဝန္းလည္းတစ္
၁။ မိမိစားသံုးသူကို ကူညီပါ။
သင္ေအာင္ျမင္ခ်င္ရင္ သင့္ရဲ႕စားသံုးသူကို ဘာကူညီရမလဲအျမဲ စဥ္းစားေနရပါမယ္။ အ႐ႈံးအျမတ္မတြက္ပါနဲ႔။ ထီအေရာင္းသမားေလးဟာ စာေရးသူကို ကားပါကင္ျပေပးျခင္းျဖင္
၂။ စားသံုးသူကို ထုတ္ကုန္နဲ႔ တြဲျမင္ပါ။
စားသံုးသူတစ္ေယာက္ မိမိဆိုင္ထဲဝင္လာတဲ့အခါ သာမန္အေရာင္းသမားဟာ စားသံုးသူတစ္ခုခုဝယ္ယူဖို
၃။ စားသံုးသူကို နည္းနည္းပို စိတ္ဝင္စားလိုက္ပါ။
ဒါဘာမွ အပန္းမႀကီးပါဘူး။ သူဘာဝတ္လာသလဲ။ ဘာကိုင္လာသလဲ။ ဒါဟာ သူ႔ကို ဘာေရာင္းရမလဲဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ဖို႔ အေထာက္အကူျဖစ္ပါတယ္။ ထီအေရာင္းသမားေလးဟာ စာေရးသူရဲ႕ကားနံပါတ္ကို စိတ္ဝင္စားလိုက္တာဟာ သူေရာင္းမယ့္နံပါတ္ကို ေ႐ြးခ်ယ္ဖို႔ တြန္းအားေပးလိုက္တာပါပဲ။

No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။