လူငယ္ႏွင့္ သင္တန္း
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
အခုေခတ္မွာ သင္တန္းေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ႕ႏ ုိင္ပါတယ္။
သင္ တန္းမတက္တဲ့သူဆုိရင္ကို ေခတ္ မမီသလို ျဖစ္ေနတယ္။ လူခ်င္း ေတြ႕ရင္လည္း
ဘယ္သင္တန္း ေကာင္းသလဲ၊ ဘယ္သင္တန္း တက္ရမလဲဆုိတာမ်ိဳး ေမးတတ္ ၾကတယ္။
အထက္တန္းေက်ာင္း ၿပီးတာနဲ႔ သင္တန္းဆိုတာေတြဆီ အာ႐ံုေရာက္ေနၾကတယ္။ သင္
တန္းေတြအေပၚ အာ႐ံုျပဳရင္း အ ခ်ိဳ႕ဆုိ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္
မႈေပ်ာက္ဆံုးတာမ်ိဳးေတြလို ျဖစ္ ေနတယ္။ မိဘေတြကလည္း
သားသမီးေတြအေပၚ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ တဲ့ကိစၥလုိမ်ိဳးမွာ လုိအပ္တာေတြ ရွိတယ္။
မိဘေတြဟာ သူတုိ႔တုန္း က ခက္ခက္ခဲခဲ ပင္ပင္ပန္းပန္းရွိခဲ့ တာ။
ကိုယ္မျဖစ္ႏုိင္ခဲ့တာေတြအ တြက္ ကိုယ့္သားသမီးေတြကို ျဖစ္ ေစခ်င္ၾကတယ္။
ဒီေတာ့ သား သမီးေတြကို အထက္တန္းပညာ ေရးၿပီးတာနဲ႔ သင္တန္းဆိုတာေတြ ဆီ
ပို႔ခ်င္ၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တခ်ိဳ႕ လူငယ္ေတြဆုိရင္ အိမ္နဲ႔သင္တန္း
ခ်ာလပတ္လည္ေနတယ္။ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ အားကိုးခ်င္စိတ္ဆုိ တာေတြ
ေပ်ာက္ဆံုးလာတယ္။ သင္တန္းမတက္ရင္ မေအာင္ျမင္ ႏိုင္ဘူးဆုိတာမ်ိဳး အေတြးဝင္လာ
တယ္။ တကယ္ဘာျဖစ္လာသလဲ ဆုိေတာ့လည္း ဘာမွလည္း ျဖစ္မလာဘူး။ အမ်ားစုကို
ေျပာတာပါ။
သင္တန္းတစ္ခုမတက္ခင္ သင္တန္းရဲ႕ သေဘာသဘာဝကို သိဖို႔လိုပါတယ္။ သင္တန္းဆရာ ေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကိုလည္း သိဖို႔ လိုသလို ဒီသင္တန္းဟာ ကိုယ့္ ဘဝေရွ႕ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြနဲ ႔
ခ်ိတ္ ဆက္မႈ ရွိ၊ မရွိ သံုးသပ္တတ္ဖို႔ လို ပါတယ္။ အထက္တန္းေက်ာင္း ၿပီးရင္
လူငယ္အမ်ားစုတက္တာ အဂၤလိပ္စာသင္တန္းနဲ႔ ကြန္ပ်ဴ တာသင္တန္းမ်ားပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္စကားေျပာသင္တန္း တက္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ညည္း တာ
မၾကာမၾကာၾကားဖူးပါတယ္။ စကားေျပာသင္တန္းတက္တုန္း ခဏပဲ။ ေနာက္ေတာ့ ေမ့သြား
တယ္ဆုိတာမ်ိဳး ေျပာၾကပါတယ္။ သူမ်ားဘာသာစကားကို ေျပာခ်င္ လို႔ သင္တယ္ဆုိတာ
ေျပာတတ္ ခ်င္ရင္ အၿမဲေျပာေနရပါတယ္။ အၿမဲဆုိတာ သိပ္အၾကာႀကီးျပတ္
မသြားေစနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ။ အဂၤလိပ္စာ ေရးတယ္ဆုိတာလည္း အၿမဲေရး ေနရပါတယ္။
ေရးရင္းနဲ႔၊ ေလ့လာရင္းနဲ႔ ကိုယ္ေရးတဲ့အေၾကာင္းအ ရာေပၚမွာ ယံုၾကည္မႈဆုိတာ
ျဖစ္ လာပါတယ္။ အခုဟာက အမ်ား စုက သင္တန္းတက္စဥ္မွာပဲ အ ဆင္ေျပသလိုလိုနဲ႔၊
ေနာက္ေတာ့ ဒီလိုနဲ႔ ၿပီးသြားၾကတာမ်ားပါတယ္။ သူတို႔တက္ခဲ့တဲ့အခ်ိန္ေတြ၊
ေငြေၾကးေတြ ႏွေျမာပါဘိ ဗ်ာ။ အခ်ိန္ေတြ၊ ေငြေတြထက္ သူတုိ႔မိဘေတြရဲ႕
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြက ပိုၿပီးနက္နဲတန္ဖိုးရွိပါတယ ္။
သင္တန္းတက္တယ္ဆုိတာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့၊ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အရာတစ္ခုဆီ၊ ပန္းတုိင္တစ္ခုဆီ ေလွ်ာက္လွမ္းရာမွာ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕ေစဖို႔ျဖစ္တယ ္။
ႏုိင္ငံျခား ပညာသင္ဆုဆုိတာရဖို႔၊ ႏုိင္ငံျခား မွာ ေက်ာင္းတက္ဖို႔ လူငယ္ေတြ
ဟာ အဂၤလိပ္စာဆုိတာ သင္ၾကရ တယ္။ အဂၤလိပ္စကားေျပာၾကရ တယ္။ အဂၤလိပ္စာေရးၾကရ
တယ္။ အဂၤလိပ္ကြၽမ္းက်င္ေအာင္ လုပ္ၾကရတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာ၊ အင္ တာနက္ဆုိတာ
ကြၽမ္းက်င္ေအာင္ ေလ့လာျဖည့္ဆည္းၾကရတယ္။ ပညာသင္ဆုဆုိတာ မေလွ်ာက္ ခင္ကတည္းက
ေသခ်ာေလ့လာ သင့္တယ္။ ပညာသင္ဆုဆုိတုိင္း အျပည့္ေပးတာမဟုတ္ဘူး။ တခ်ိဳ႕က ၅၀
ရာခုိင္ႏႈန္းေပးတယ္။ တခ်ိဳ႕က ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္း
ဒါမ်ိဳးေတြရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕ေက်ာင္း သားေတြက ႏြမ္းပါးတယ္။ ေငြ
ေၾကးအခက္အခဲရွိတယ္။ သို႔ ေသာ္ စာေတာ္တယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ပညာသင္ဆုစရိတ္ ၇၀
ရာခုိင္ႏႈန္း ေလာက္ရလည္း မဆုိးဘူး။ က်န္ တဲ့ေငြ ဟိုမွာအလုပ္လုပ္ရင္း ရွာ
မယ္ဆုိတာမ်ိဳးရွိတယ္။ ႏုိင္ငံျခား ေက်ာင္းေတြမွာ ေက်ာင္းဝင္းထဲ မွာတင္
ကန္တင္းေတြမွာ၊ လိုက္ ဘရီေတြမွာ အခ်ိန္ပိုင္းလုပ္လုိ႔ရတာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ သို႔ ေသာ္ က်ိန္းေသေပါက္ အခ်ိန္ပိုင္းလုပ္ခြင့္ရမယ္လ ို႔ေတာ့
မဟုတ္ ဘူး။ ပညာသင္ဆုနဲ႔လာတာဆုိ ေတာ့ ေက်ာင္းအျပင္ထြက္ အ လုပ္လုပ္ဖို႔လည္း
အခ်ိန္မရ ေလာက္ဘူး။ ဆုိခ်င္တာ တခ်ိဳ႕ ေငြအခက္အခဲျဖစ္လုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ က
မိဘေတြဆီ မွာရတယ္။ ဆင္း ရဲတယ္ဆုိေတာ့ အိမ္ကလည္းရွိ တာေလးေတြ
ေပါင္ႏွံေရာင္းခ်၊ လိုအပ္ရင္ အိမ္ေပါင္၊ ဆုိင္ခန္း ေပါင္ ဒါမ်ိဳးေတြ
ရွိတယ္။ ဒါမ်ိဳးဆို လံုးဝအားမေပးဘူးဗ်ာ။ ႀကံဳဖူးလို႔ ေျပာတာပါ။ ဟိုမွာ
ေက်ာင္းသြား တက္တုိင္း ဘြဲ႕ရမယ္လုိ႔ ေျပာလို႔ မရသလို ႏုိင္ငံျခားမွာ
ေက်ာင္း တက္၊ ဘြဲ႕ရတုိင္း အလုပ္ေကာင္း ေကာင္းရမယ္လို႔ က်ိန္းေသတြက္
လုိ႔မရဘူး။ အဆင္ေျပသြားတဲ့ တစ္ေယာက္၊ ႏွစ္ေယာက္ကို မၾကည့္နဲ႔။
ျမန္မာလူငယ္အေတာ္ မ်ားမ်ားက လက္ေၾကာမတင္း တတ္ဘူး။ သူမ်ားေအာင္ျမင္တာ ပဲ
အားက်တယ္။ ေအာင္ျမင္မႈ ေနာက္ကြယ္က ေပးဆပ္မႈေတြက်ေတာ့ မသိခ်င္ၾကဘူး။ အစ၊ အ
လယ္၊ အဆံုး တစိုက္မတ္မတ္ လုပ္တဲ့ ျမန္မာလူငယ္ဆုိတာ ရွား တယ္။ အစပိုင္းမွာ
ေမာင္းတင္ မယ္။ အလယ္ေလာက္မွာ ဟို ေယာင္ေယာင္၊ ဒီေယာင္ေယာင္ နဲ႔ အဆံုးသတ္မွာ
အဖ်ား႐ွဴးသြား တာမ်ားတယ္။
သင္တန္းဆိုတာေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတာေပါ့။ ပညာေရးသင္တန္း တင္မဟုတ္ဘူး။ သက္ေမြးဝမ္း ေက်ာင္းမႈ သင္တန္းေတြလည္း ရွိ တယ္ေလ။ အခ်က္အျပဳတ္သင္ တန္း၊ စက္ခ်ဳပ္သင္တန္း၊ ဟိုတယ္သင္တန္း၊ အလွျပင္သင္တန္း။ သူနာျပဳသင္တန္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိႏုိင္ ပါတယ္။ ဟိုသင္တန္းတက္၊ ဒီ သင္တန္းတက္ ဘာမွျဖစ္မလာ ဘူးဆုိရင္လည္း လက္ေတြ႕ဘဝ မွာ အလုပ္ျဖစ္မယ့္သင္တန္းေတြ လည္း အဆင္ေျပတာပါပဲဗ်ာ။ ပညာေရးသင္တန္းနဲ႔ သက္ေမြး သင္တန္းေတြ တြဲတက္ဖို႔ ေျပာ တာပါ။ ကိုယ့္အေတြ႕အႀကံဳအရ ပညာေရးသင္တန္းတက္တဲ့သူ အမ်ားစုက ေယာင္ခ်ာခ်ာနဲ႔ ၿပီး သြားတာ မ်ားေနလို႔ပါ။ အခ်က္ အျပဳတ္၊ စက္ခ်ဳပ္ဆုိတာ အိမ္မွာ ဆက္ ေလ့က်င့္လို႔ရတယ္ေလ။ ဟိုတယ္သင္တန္း၊ သူနာျပဳဆုိ တာလည္း လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္လို႔ရတယ္။ အဲဒီလို လက္ေတြ႕ က်တဲ့ သင္တန္းေလးေတြတက္ ရင္ အဂၤလိပ္စာကိုလည္း ေလ့ လာ၊ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ အခြင့္အ လမ္းကို ေစာင့္ေပါ့ဗ်ာ။ အလုပ္နဲ႔ ပညာေရးကို တစ္ၿပိဳင္တည္းသြား ဖို႔ ေျပာတာပါ။ ေငြေၾကးျပည့္စံု ႂကြယ္ဝတဲ့ မိသားစုအသိုင္းအဝိုင္း ကဆိုရင္ေတာ့ ႏုိင္ငံျခားမွာ သူတုိ႔ ပိုက္ဆံနဲ႔ သူတုိ႔ေက်ာင္းတက္လို႔ ရပါတယ္။ ေငြေၾကး အတန္အ သင့္ရွိသူနဲ႔ ေငြေၾကးနည္းပါးသူ ေတြအဖို႔မွာေတာ့ အခ်ိန္ဆုိတာ ေရာ ေငြဆုိတာပါ သူတို႔အတြက္ အေရးႀကီးတယ္။ အဓိပၸာယ္ရွိရွိ၊ အက်ိဳးရွိရွိ အသံုးခ်တတ္ဖို႔လို တယ္။
အနာဂတ္ပညာေရးလမ္း ေၾကာင္းဆုိတာကို နည္းနည္းရွင္း ခ်င္တယ္။ လူငယ္အေတာ္မ်ား မ်ားက ႏုိင္ငံျခားမွာ ေက်ာင္းဆက္ တက္ခ်င္တယ္ဆုိတာပဲ ရွိတယ္။ ဘာကို ေလ့လာသင္ယူရမွန္း ေဝ ခြဲရခက္ေနတတ္တယ္။ ေယဘု ယ် စီးပြားေရး၊ အုိင္တီ၊ အင္ဂ်င္ နီယာရင္း။ လူ႔အခြင့္အေရး၊ ႏုိင္ငံ ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘာ သာရပ္ေတြ သင္ခ်င္တယ္ဆိုတာ ေလာက္ ေျဖတတ္တယ္။ စီးပြား ေရးဆုိတဲ့ ဘာသာရပ္ႀကီးေအာက္မွာ ဘာကို အထူးျပဳသင္မွာလဲဆုိ တဲ့ ေရြးခ်ယ္မႈရွိတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘာသာရပ္ဆုိရင္ လည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတယ္။ ဘာကို အာ႐ံုစိုက္မွာလဲ။ အဓိက ဘာသာ ရပ္ေပါ့။ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ လား၊ လူထုက်န္းမာေရးကိစၥလား၊ မီဒီယာလား၊ ပဋိပကၡေျဖ ရွင္းေရး ဘာသာရပ္လား။ တကယ္ေတာ့ ပညာေရးဆုိတာ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ဆက္ႏႊယ္ပတ္သက္ေနတယ္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဆုိင္ရာေတြ ေဆြးေႏြးေပမယ့္ ႏုိင္ငံေရးဆီ ေရာက္သြားတယ္။ ႏုိင္ငံေရးဆုိတာ ေဆြးေႏြးရင္းက သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကိစၥမ်ိဳးေတ ြဆီ ေရာက္သြားတတ္တယ္။ႏုိင္ငံျခာ းမွာ
ေက်ာင္းတက္ရရင္ ကိုယ့္ဘာသာရပ္နဲ႔ ဆုိင္ဆုိင္၊ မဆုိင္ဆုိင္ တစ္စံုတစ္ခုကို
ခ်ိတ္ဆက္ေဆြးေႏြးၾကည့္။ ကိုယ့္ေဆြးေႏြးမႈက ေကာင္းမြန္တယ္ဆုိရင္ ဆရာလုပ္သူက
လံုးဝပယ္ခ်တယ္ဆုိတာမ်ိဳးမရွ ိဘူး။
တစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားတယ္။ အေတြးအေခၚ၊ အုိင္ဒီယာအသစ္ေတြကို
ႀကိဳဆိုတယ္။ လက္ခံတယ္။ အားေပးတယ္။ ေဆြးေႏြးမႈေတြ လမ္းလြဲေနတယ္ဆုိရင္
အဓိကအေၾကာင္းအရာဆီ တျဖည္းျဖည္း ဆြဲေခၚသြားတယ္။ အဲဒါ ပညာေရးပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ပညာေရးမွာ တစ္စံုတစ္ခုတည္းကို အာ႐ံုစိုက္တဲ့ ေခတ္က ကုန္သြားၿပီ။ အဂၤလိပ္ စာတစ္ခုတည္း ေကာင္းေနလို႔မရ ေတာ့ဘူး။ အားလံုးကို ခ်ိတ္ဆက္ ၿခံဳငံုသိျမင္ဖို႔လုိၿပီး ကိုယ္အဓိက ဆက္လက္သင္ယူမယ့္ ဘာသာ ရပ္အေပၚ အာ႐ံုစိုက္တတ္ရမယ္။ ႏုိင္ငံျခားမေရာက္ခင္ကတည္းက ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈလုပ္ရမယ္။ ႏုိင္ငံျခားမွာ အထူးသျဖင့္ အ ေနာက္ႏုိင္ငံေတြမွာ ကိုယ့္အတန္း ေဖာ္ႏုိင္ငံျခားသားေက်ာင္းသ ား
အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေက်ာင္း မတက္ခင္ကတည္းက ဆရာတစ္ ဆူနီးပါး စာေတြဖတ္၊
ေလ့လာၿပီး မွ ေက်ာင္းလာတက္တာျဖစ္ တယ္။ ဆရာကို အျပန္အလွန္
ေမးခြန္းထုတ္ေဆြးေႏြးတယ္။ ဆရာ ေတြကလည္း သူတုိ႔မသိရင္ မသိ ဘူးပဲေျပာတယ္။
သိတဲ့ေက်ာင္း သားက ဝင္ေဆြးေႏြးတယ္။ အ ျပန္အလွန္သင္ၾကား သင္ယူၾက တယ္။
အဲဒီလို ေဆြးေႏြးႏုိင္ဖို႔ဆုိ တာ ဘာသာစကားတင္မဟုတ္ ဘူး။ အေထြေထြဗဟုသုတဆုိတာ
ပါ လိုတယ္။ ဒါမွ လွည့္ပတ္ေဆြး ေႏြးလို႔ရတာေပါ့။ ေနာက္ဆံုး အ တန္းထဲမွာ
ကိုယ္ေျပာဖို႔ အခ်ိန္ မရလိုက္ဘူး။ ေျပာဖို႔မဝံ့ရဲခဲ့ဘူးဆုိ ရင္ေတာင္ ဆရာ၊
ဆရာမဆီ၊ ပေရာ္ဖက္ဆာဆီ အီးေမးလ္ေပး ပို႔ ေဆြးေႏြးလို႔ရတယ္။ ေဆြးေႏြး
တယ္ဆုိတာ အျပန္အလွန္ရွိရ တယ္။ ကိုယ္ကေမးၿပီး ဟိုကေျဖ တာကို
ျပန္ၿပီးသံုးသပ္ေဆြးေႏြးရ တယ္။ သိနားလည္မႈကို ခ်ဲ႕ထြင္ တယ္လုိ႔ ေခၚတယ္။
မဟုတ္ရင္ တစ္ဖက္က ကိုယ့္ကို အထင္ေသး မွာေပါ့။
အဲဒီမွာ တစ္ပတ္ျပန္လည္ သြားတယ္။ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ဖို႔အ တြက္ဆုိၿပီး သင္တန္းေတြတက္ ၾကတယ္။ သင္တန္းေတြမတက္ ခင္ အိမ္မွာေလ့လာလုိ႔လည္းရ တယ္။ အခု TOEFL တုိ႔၊ IELTS တုိ႔ဆုိတာ အြန္လိုင္းမွာတင္ အခ မဲ့ေလ့က်င့္လုိ႔ရတယ္။ စာအုပ္ ဆုိင္ေတြမွာ စာအုပ္ဝယ္၊ CD အေခြေတြဝယ္ၿပီး အိမ္မွာေလ့ က်င့္လုိ႔ရတယ္။ ၿပီးမွ သင္တန္း ေတြ တက္ခ်င္တက္ေပါ့။ တခ်ိဳ႕ က ဘာမွ မေလ့လာ၊ ေလ့က်င့္မႈ မရွိဘူး။ ႏုိင္ငံျခားသံ႐ံုးေတြမွာ သင္တန္းေတြတက္၊ Native Speaker ဆုိတဲ့ သင္တဲ့သူေတြနဲ႔ ေတြ႕၊ တျခားကိုယ့္ထက္သာတဲ့ သူ၊ ျပင္ဆင္ထားတဲ့သူေတြနဲ႔ေတြ႕ရ င္
စိတ္ဓာတ္ေတြျပဳတ္က်၊ ေဖ့စ္ ဘြခ္ေတြက ရင္ေတြဖြင့္၊ ေနာက္ သင္တန္းေတြ
ေျပာင္းတက္၊ ေနာက္ဆံုး ဒီလိုနဲ႔ ၿပီးသြားတဲ့လူ ငယ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။
သင္ယူတယ္၊ သင္ၾကား တယ္ဆုိတာ ဘယ္ေတာ့မွ မၿပီး ဆံုးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သင္တန္းေတြ လိုက္တက္ေနရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မၿပီးဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အဆံုး အျဖတ္ေပးႏုိင္ဖို႔လိုတယ္။ အ တိုင္းအတာကာလတစ္ခုကို သတ္မွတ္တတ္ရတယ္။ ဘြဲ႕ေတာင္ မဟာပဲရရ၊ ပါရဂူနဲ႔ပဲၿပီးၿပီး အၿမဲ Update လုပ္ေနရတယ္။ ဆရာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ပါေမာကၡပဲျဖစ္ျဖစ္ အၿမဲ ေလ့လာဆည္းပူးေနရတယ္။ ပညာရပ္တစ္ခုဟာ ေခတ္ကာလ ေပၚမူတည္ၿပီး အသစ္အသစ္ ေျပာင္းလဲ ျဖစ္ထြန္းေနတတ္ တယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ ရပ္တန္႔မေန ဘူး။ သင္တန္းတက္မွရယ္မဟုတ္ ဘူး။ မိမိအသိစိတ္နဲ႔ ျဖန္႔ၾကက္ ေဖာက္ထြက္စဥ္းစားေတြးေခၚႏုိ င္
စြမ္းကသာ အဓိကျဖစ္တယ္။ အ ထက္မွာဆိုခဲ့သလို မိမိရဲ႕ေအာင္ ျမင္ျခင္း၊
မေအာင္ျမင္ျခင္းဆုိတာ အျပင္မွာမရွိဘူး။ အတြင္းမွာပဲရွိ တယ္။ မိမိရဲ႕
ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ မေအာင္ျမင္ျခင္းဆုိတာ သင္တန္း ေတြဆီမွာ မမွီတည္ဘူး။ ကိုယ့္
ကိုယ္ကိုယ္သာ အဓိကျဖစ္ ေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
ေအာင္ေအာင္(IR)
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
အခုေခတ္မွာ သင္တန္းေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ႕ႏ
သင္တန္းတစ္ခုမတက္ခင္ သင္တန္းရဲ႕ သေဘာသဘာဝကို သိဖို႔လိုပါတယ္။ သင္တန္းဆရာ ေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကိုလည္း သိဖို႔ လိုသလို ဒီသင္တန္းဟာ ကိုယ့္ ဘဝေရွ႕ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြနဲ
သင္တန္းတက္တယ္ဆုိတာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့၊ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အရာတစ္ခုဆီ၊ ပန္းတုိင္တစ္ခုဆီ ေလွ်ာက္လွမ္းရာမွာ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕ေစဖို႔ျဖစ္တယ
သင္တန္းဆိုတာေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတာေပါ့။ ပညာေရးသင္တန္း တင္မဟုတ္ဘူး။ သက္ေမြးဝမ္း ေက်ာင္းမႈ သင္တန္းေတြလည္း ရွိ တယ္ေလ။ အခ်က္အျပဳတ္သင္ တန္း၊ စက္ခ်ဳပ္သင္တန္း၊ ဟိုတယ္သင္တန္း၊ အလွျပင္သင္တန္း။ သူနာျပဳသင္တန္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိႏုိင္ ပါတယ္။ ဟိုသင္တန္းတက္၊ ဒီ သင္တန္းတက္ ဘာမွျဖစ္မလာ ဘူးဆုိရင္လည္း လက္ေတြ႕ဘဝ မွာ အလုပ္ျဖစ္မယ့္သင္တန္းေတြ လည္း အဆင္ေျပတာပါပဲဗ်ာ။ ပညာေရးသင္တန္းနဲ႔ သက္ေမြး သင္တန္းေတြ တြဲတက္ဖို႔ ေျပာ တာပါ။ ကိုယ့္အေတြ႕အႀကံဳအရ ပညာေရးသင္တန္းတက္တဲ့သူ အမ်ားစုက ေယာင္ခ်ာခ်ာနဲ႔ ၿပီး သြားတာ မ်ားေနလို႔ပါ။ အခ်က္ အျပဳတ္၊ စက္ခ်ဳပ္ဆုိတာ အိမ္မွာ ဆက္ ေလ့က်င့္လို႔ရတယ္ေလ။ ဟိုတယ္သင္တန္း၊ သူနာျပဳဆုိ တာလည္း လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္လို႔ရတယ္။ အဲဒီလို လက္ေတြ႕ က်တဲ့ သင္တန္းေလးေတြတက္ ရင္ အဂၤလိပ္စာကိုလည္း ေလ့ လာ၊ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ အခြင့္အ လမ္းကို ေစာင့္ေပါ့ဗ်ာ။ အလုပ္နဲ႔ ပညာေရးကို တစ္ၿပိဳင္တည္းသြား ဖို႔ ေျပာတာပါ။ ေငြေၾကးျပည့္စံု ႂကြယ္ဝတဲ့ မိသားစုအသိုင္းအဝိုင္း ကဆိုရင္ေတာ့ ႏုိင္ငံျခားမွာ သူတုိ႔ ပိုက္ဆံနဲ႔ သူတုိ႔ေက်ာင္းတက္လို႔ ရပါတယ္။ ေငြေၾကး အတန္အ သင့္ရွိသူနဲ႔ ေငြေၾကးနည္းပါးသူ ေတြအဖို႔မွာေတာ့ အခ်ိန္ဆုိတာ ေရာ ေငြဆုိတာပါ သူတို႔အတြက္ အေရးႀကီးတယ္။ အဓိပၸာယ္ရွိရွိ၊ အက်ိဳးရွိရွိ အသံုးခ်တတ္ဖို႔လို တယ္။
အနာဂတ္ပညာေရးလမ္း ေၾကာင္းဆုိတာကို နည္းနည္းရွင္း ခ်င္တယ္။ လူငယ္အေတာ္မ်ား မ်ားက ႏုိင္ငံျခားမွာ ေက်ာင္းဆက္ တက္ခ်င္တယ္ဆုိတာပဲ ရွိတယ္။ ဘာကို ေလ့လာသင္ယူရမွန္း ေဝ ခြဲရခက္ေနတတ္တယ္။ ေယဘု ယ် စီးပြားေရး၊ အုိင္တီ၊ အင္ဂ်င္ နီယာရင္း။ လူ႔အခြင့္အေရး၊ ႏုိင္ငံ ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘာ သာရပ္ေတြ သင္ခ်င္တယ္ဆိုတာ ေလာက္ ေျဖတတ္တယ္။ စီးပြား ေရးဆုိတဲ့ ဘာသာရပ္ႀကီးေအာက္မွာ ဘာကို အထူးျပဳသင္မွာလဲဆုိ တဲ့ ေရြးခ်ယ္မႈရွိတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘာသာရပ္ဆုိရင္ လည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတယ္။ ဘာကို အာ႐ံုစိုက္မွာလဲ။ အဓိက ဘာသာ ရပ္ေပါ့။ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ လား၊ လူထုက်န္းမာေရးကိစၥလား၊ မီဒီယာလား၊ ပဋိပကၡေျဖ ရွင္းေရး ဘာသာရပ္လား။ တကယ္ေတာ့ ပညာေရးဆုိတာ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ဆက္ႏႊယ္ပတ္သက္ေနတယ္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဆုိင္ရာေတြ ေဆြးေႏြးေပမယ့္ ႏုိင္ငံေရးဆီ ေရာက္သြားတယ္။ ႏုိင္ငံေရးဆုိတာ ေဆြးေႏြးရင္းက သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကိစၥမ်ိဳးေတ
ဒါေၾကာင့္ ပညာေရးမွာ တစ္စံုတစ္ခုတည္းကို အာ႐ံုစိုက္တဲ့ ေခတ္က ကုန္သြားၿပီ။ အဂၤလိပ္ စာတစ္ခုတည္း ေကာင္းေနလို႔မရ ေတာ့ဘူး။ အားလံုးကို ခ်ိတ္ဆက္ ၿခံဳငံုသိျမင္ဖို႔လုိၿပီး ကိုယ္အဓိက ဆက္လက္သင္ယူမယ့္ ဘာသာ ရပ္အေပၚ အာ႐ံုစိုက္တတ္ရမယ္။ ႏုိင္ငံျခားမေရာက္ခင္ကတည္းက
အဲဒီမွာ တစ္ပတ္ျပန္လည္ သြားတယ္။ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ဖို႔အ တြက္ဆုိၿပီး သင္တန္းေတြတက္ ၾကတယ္။ သင္တန္းေတြမတက္ ခင္ အိမ္မွာေလ့လာလုိ႔လည္းရ တယ္။ အခု TOEFL တုိ႔၊ IELTS တုိ႔ဆုိတာ အြန္လိုင္းမွာတင္ အခ မဲ့ေလ့က်င့္လုိ႔ရတယ္။ စာအုပ္ ဆုိင္ေတြမွာ စာအုပ္ဝယ္၊ CD အေခြေတြဝယ္ၿပီး အိမ္မွာေလ့ က်င့္လုိ႔ရတယ္။ ၿပီးမွ သင္တန္း ေတြ တက္ခ်င္တက္ေပါ့။ တခ်ိဳ႕ က ဘာမွ မေလ့လာ၊ ေလ့က်င့္မႈ မရွိဘူး။ ႏုိင္ငံျခားသံ႐ံုးေတြမွာ သင္တန္းေတြတက္၊ Native Speaker ဆုိတဲ့ သင္တဲ့သူေတြနဲ႔ ေတြ႕၊ တျခားကိုယ့္ထက္သာတဲ့ သူ၊ ျပင္ဆင္ထားတဲ့သူေတြနဲ႔ေတြ႕ရ
သင္ယူတယ္၊ သင္ၾကား တယ္ဆုိတာ ဘယ္ေတာ့မွ မၿပီး ဆံုးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သင္တန္းေတြ လိုက္တက္ေနရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မၿပီးဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အဆံုး အျဖတ္ေပးႏုိင္ဖို႔လိုတယ္။ အ တိုင္းအတာကာလတစ္ခုကို သတ္မွတ္တတ္ရတယ္။ ဘြဲ႕ေတာင္ မဟာပဲရရ၊ ပါရဂူနဲ႔ပဲၿပီးၿပီး အၿမဲ Update လုပ္ေနရတယ္။ ဆရာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ပါေမာကၡပဲျဖစ္ျဖစ္ အၿမဲ ေလ့လာဆည္းပူးေနရတယ္။ ပညာရပ္တစ္ခုဟာ ေခတ္ကာလ ေပၚမူတည္ၿပီး အသစ္အသစ္ ေျပာင္းလဲ ျဖစ္ထြန္းေနတတ္ တယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ ရပ္တန္႔မေန ဘူး။ သင္တန္းတက္မွရယ္မဟုတ္ ဘူး။ မိမိအသိစိတ္နဲ႔ ျဖန္႔ၾကက္ ေဖာက္ထြက္စဥ္းစားေတြးေခၚႏုိ
ေအာင္ေအာင္(IR)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။