ႏွစ္က်ပ္မေပးၾကပါနဲ႔
**************
အရွင္ပညာသီရိ (ရမၼာကြ်န္း)
ဇင္ပံုျပင္ေလး တစ္ခုရွိပါ တယ္။ ရဟန္းတစ္ပါး ျမစ္တစ္ခုကို ကူတို႔ေလွနဲ႔ကူးတယ္။ ကူတို႔ေလွကို ေလွာ္တာက မိန္းမေခ်ာေလး။ ေလွေလွာ္ေနတဲ့ ေကာင္မေလးကို ရဟန္းက တစ္လမ္းလံုး ေငးၾကည့္မိ တာေပါ့။
ကမ္းလည္းေရာက္ေရာ ေကာင္ မေလးက ကူတို႔ခႏွစ္က်ပ္ေတာင္း ေရာ။ ပံုမွန္ဆို ကူတို႔ခက တစ္က်ပ္ ရယ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္က ဘာေၾကာင့္ႏွစ္က်ပ္ေတာင္းရတာ လဲ လို႔ ေမးလိုက္တယ္။
ေကာင္မေလး က "ဘုန္းႀကီးျဖစ္ၿပီး ငါ့ကိုငမ္းေနလို႔" တဲ့။
ဒီဘက္ကမ္းမွာ ကိစၥၿပီးလို႔ ရဟန္းေတာ္ေလး ကူတို႔နဲ႔ပဲ ျပန္လာ တယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ လံုးဝမၾကည့္ မိေအာင္ ေခါင္းႀကီးကိုအတင္းငံု႔ထား တယ္။ ကမ္းလည္းေရာက္ေရာ ေကာင္မေလးက ႏွစ္က်ပ္ေတာင္း ျပန္ေရာ။
ဒါနဲ႔ ရဟန္းေတာ္ေလးက
"နင့္ကိုငါမၾကည့္ဘူးေလ၊ ဘာလို႔ ႏွစ္က်ပ္ေတာင္းတာလဲ"။
ေကာင္မ ေလးက "မၾကည့္ေပမဲ့ ဘုန္းႀကီး ရင္ထဲ ငါရွိေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ႏွစ္က်ပ္ေတာင္းတာ" တဲ့။
ဒီပံုျပင္ေလးရဲ႕ဆိုလိုရင္းက ို နားလည္ၾကမယ္ထင္တယ္။ ရဟန္း ေတာ္ေလး ေကာင္မေလးကိုၾကည့္ တုန္းက လွလို႔စြဲလမ္းစိတ္နဲ႔ၾကည့္ခ ဲ့ တယ္။ မၾကည့္ဘဲ ေခါင္းႀကီးအတင္း ငံု႔ထားတာကလည္း ေကာင္မေလး ေျပာသလို စြဲလမ္းေနလို႔ပဲ။
စြဲလမ္းမႈဆိုတာ ခ်စ္လို႔စြဲလမ္း သလို၊ မုန္းလို႔လည္း စြဲလမ္းတတ္ တယ္။ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့လူရဲ႕ ေကာင္း သတင္းေလးမ်ားၾကားရင္ ဝမ္းသာ လို႔၊ သတင္းဆိုးေလးမ်ားၾကားရင္ ဝမ္းနည္းလို႔ေပါ့။ ကိုယ့္ရန္သူရဲ႕ ေကာင္းသတင္းၾကားရရင္ မေက်မနပ္ ျဖစ္လို႔၊ ဒုကၡေရာက္တယ္ၾကားရင္ ဝမ္းေတြသာလို႔။ ဒါေတြက ရင္ထဲမွာ သူတို႔နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အခ်စ္၊ အမုန္း၊ တစ္ခုခုနဲ႔ စြဲလမ္းေနတာကိုး။
ကိုယ့္ရန္သူဆိုရင္ သူ႔နာမည္ ေတာင္ မၾကားႏိုင္ဘူး။ ငါ့ေရွ႕မွာ လာမေျပာနဲ႔လို႔ ေအာ္လႊတ္ၾကတယ္ မို႔လား။ ရန္သူကို ရင္ထဲထည့္ထား တာကိုး။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သတိ ပ႒ာနသုတ္ ဓမၼာႏုပႆနာခႏၶာ အပိုင္းမွာ ... "ဣတိ ႐ူပံ ... ဤအရာသည္ ေဖာက္ျပန္မႈသေဘာ ႐ုပ္ျဖစ္၏" "ဣတိ ႐ူပႆ သမုဒေယာ ... ဤသည္ကား ႐ုပ္ ျဖစ္ေၾကာင္းတည္း (ဝါ) ႐ုပ္ျဖစ္လာ မႈတည္း" "ဣတိ ႐ူပႆအတၳဂၤေမာ ...ဤသည္ကား ႐ုပ္ခ်ဳပ္ေၾကာင္း တရား (ဝါ) ႐ုပ္ခ်ဳပ္သြားမႈေပတည္း" ဟု ေဟာပါတယ္။
ဘုရားေဟာတာ ရွင္းရွင္းေလး။ နဂိုအရွိတရားသဘာဝဟာ ဒီလိုရွိ တယ္လို႔ ျပန္ေဖာ္ျပတာ။ ဘုရားက ထြင္ၿပီး ေဟာတာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကြ်ႏု္ပ္တို႔က ရွိတာကိုမသိဘဲ မရွိတာ ကိုက်ေတာ့ သြားသိေနတယ္။
႐ုပ္ဆိုတဲ့သဘာဝက အၿငိမ္မရွိ ဘူး။ တင္းမယ္။ ကိုက္မယ္။ နာ မယ္။ ယားမယ္။ က်င္မယ္။ လႈပ္မယ္။ ဒါေတြက "ငါခႏၶာအစစ္ပါကြာ" လို႔ အခ်ိန္တိုင္းေျပာတာက လား။ ဒါကို ခႏၶာသဘာဝ မူလ အျဖစ္ ရွိတရားေတြလို႔ မသိေတာ့၊ သူတို႔လာရင္ "ငါသမာဓိေတာ့ ပ်က္ပါၿပီ။ တရားအားထုတ္ရတာ မေကာင္းလိုက္တာ"ဆိုၿပီး ေဒါသနဲ႔ တြန္းဖယ္တတ္တယ္။ သက္သာ ေအးၿငိမ္းတဲ့ ပီတိေတြနဲ႔ ႐ုပ္ေတြက ခ်မ္းသာေနေတာ့ သူ႕ကိုလည္း ခႏၶာ လို႔ ႏွလံုးမသြင္းမိေတာ့ သာယာမႈနဲ႔ ကပ္ၿငိျပန္ေရာ။
ယားတယ္ဆိုတာ ဥပါဒါနကၡႏၶာ သူ႕သဘာဝက ဘာနာမည္မွ မတပ္လည္း ျဖစ္တာေလးကိုသိေနရ တာပဲ။ "ယား"တယ္ဆိုတဲ့ ပညတ္ တပ္လိုက္တာ ေခၚလို႔၊ ေျပာလို႔ရ ေအာင္ တပ္ေပးထားတာ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအရွိသဘာဝနဲ႔ ပညတ္သဘာဝ ကို ေပါင္းစပ္ မသိတတ္ေလေတာ့ "ယား" တယ္လို႔ စိတ္က ေတြးသိ လိုက္တာနဲ႔ အဲဒီယားတယ္ဆိုတဲ့ ပညတ္ေနာက္မွာ ကိေလသာက ကပ္ပါသြားတယ္။
ယားတယ္၊ ငါယားတယ္၊ ျခင္ ကိုက္လို႔ယားတယ္၊ ယင္နားလို႔ယား တယ္၊ ေပါင္မွာယားတယ္၊ ေခါင္းမွာ ယားတယ္ စတဲ့အေတြးေတြက မိမိ ေတာင္ မသိလိုက္ခင္ပါလာၿပီး တစ္ခါတည္း ကုတ္ခ်င္စိတ္ဝင္လာ၊ ကုတ္မိ၊ ျဖစ္ကုန္ေရာ။ စကားနဲ႔ေျပာ ေနရတာေတာင္ ၾကာေသးတယ္။ ဟိုမွာက ကုတ္ေတာင္ၿပီးေနၿပီ။
ယားတယ္ဆိုတာက ဘာလဲလို႔ သူ႔သဘာဝေစာင့္ၾကည့္နားလည္ရင ္
"ယားေအာင္ငါလုပ္တာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ခႏၶာသဘာဝအနတၲမို႔ ယားဖို႔ျဖစ္လာရင္
မယားေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားလို႔မရဘူး။ နဂိုက ယား႐ုပ္မရွိဘူး။
အခုမွတိုက္ဆိုင္ၿပီး ေဖာက္ျပန္လာတာ။ ဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္ လို႔ေခၚတာ"။
ယား႐ုပ္ကေလးက ယားေနစဥ္ အတြင္းမွာကို အေျခအေနေတြ ဒီဂရီေတြက မတူဘူး။ ေရႊ႕ေနတယ္။ ေျပာင္းေနတယ္။ ဒါဆို အၿငိမ္ သေဘာမရွိ။ အတည္အၿမဲသေဘာ မရွိလို႔ေပါ့။ သိပ္မၾကာပါဘူး၊ အၿပီး ကို ေပ်ာက္ကေရာ။
ဒါလည္း ဘာမွမတတ္ႏိုင္လိုက္ ျပန္ဘူး။ အဲဒီလို မတတ္ႏိုင္တဲ့ သဘာဝမို႔ အနတၲ႐ုပ္လို႔ ေျပာတာ ေပါ့။ အဲဒီယားတာေလးဟာ အစိုင္ အခဲသေဘာလည္းမရွိဘူး။ ကိုင္ ၾကည့္လို႔လည္းမရဘူး။ ရွိမွန္းေတာ့ လည္း သိေနရျပန္တယ္။ ဒါပရမတ္ မို႔လို႔ေပါ့။ လႈပ္ေနတယ္တဲ့။ အမွန္ က မလႈပ္ဘူး။ အျဖစ္နဲ႔အပ်က္ အရမ္းျမန္ေတာ့ ၾကားကိုမေတြ႕လိုက္ ရတာ။ ျဖစ္လာတယ္။ ခ်ဳပ္သြား တယ္။ အသစ္ထပ္ျဖစ္လာတယ္။ ခ်ဳပ္သြားျပန္တယ္။ အပ်က္နဲ႔အျဖစ္ ရဲ႕ၾကားကို မေတြ႕လိုက္ဘူး။ အဲဒီလို အပ်က္နဲ႔အျဖစ္က အရမ္းျမန္ၿပီး တစ္ဆက္တည္းထင္ကာ လႈပ္ေန တယ္လို႔ ခံစားလိုက္ရတာ။
တကယ္ေတာ့ အာ႐ံုဆိုတာ ဒုကၡသစၥာ။ ဒါကိုမသိလို႔ အခ်စ္ အမုန္းေတြ ျဖစ္ၾကတာ။ ဒုကၡသစၥာ ဆိုတာက ပရိေညယ်တရား။ ပိုင္းျခားသိရမွာသာ ျဖစ္တယ္။ စြန္႔မွာမဟုတ္ဘူး။ သား၊ မယား၊ စည္းစိမ္ဆိုတာေတြဟာ အာ႐ံုဆိုတဲ့ ဒုကၡသစၥာတရားေတြပါ။ ဒါေတြကို ပိုင္းျခားသိၿပီး ဥေပကၡာနဲ႔ ေနႏိုင္ ရမွာ။ ပိုင္းျခားမသိရင္ေတာ့ ဒုကၡသစၥာမွန္း မသိဘူး။
ဒုကၡမွန္းမသိရင္ တြယ္တာ စြဲလမ္းၿပီေပါ့။ ကိုယ့္စိတ္ေက်နပ္ ေအာင္ သား၊ မယား၊ ခင္ပြန္းက လုပ္ေပးေနတုန္းအခ်ိန္မွာေတာ ့
သာယာလို႔။ ကိုယ့္စိတ္ ေက်နပ္ ေအာင္ မေနေပးတဲ့အခါက်ေတာ့ ကြဲကြာရတာနဲ႔
အေမြျပတ္စြန္႔လႊတ္ ရတာနဲ႔ ျဖစ္ကေရာ။ ျပတ္ၿပီလား ဆိုေတာ့ ႐ုပ္သာျပတ္တာ၊
စိတ္က မျပတ္ပါဘူး။ သူ႕အေၾကာင္း ငါ့ေရွ႕ လာမေျပာနဲ႔ဆိုတာ စိတ္မျပတ္ေသး
လို႔ေပါ့။
ႏွစ္က်ပ္ေပးေနတယ္ေနာ္။ ရဟန္းေတာ္ေလးဟာ အာ႐ံုကို အာ႐ံုသာျဖစ္သည္လို႔ ပိုင္းျခားမသိ ခဲ့ဘူး။ အဆင္းဆိုတဲ့အာ႐ံုကိုျမင္တဲ့
အခါ ဘာကိုျမင္တယ္၊ ငါကျမင္ တယ္ စသည္ျဖင့္ အႏုပညတ္ေတြ နဲ႔
သြားေတြးလိုက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လိုေရွာင္ေရွာင္ မလြတ္ဘဲ ႏွစ္က်ပ္ခ်ည္း
ေပးေနရတာ။
ဒါဆို ဒုကၡမွန္းသိေအာင္ ဘာ လုပ္ရမလဲ။ မဂၢသစၥာဘာေဝတဗၺ။ မဂၢသစၥာဆိုတဲ့ ဘာဝနာပြားေပါ့။ ပြားေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ။ သမုဒယ သစၥာ ပဟာတဗၺ။ ဒုကၡကိုဒုကၡမွန္း သိရင္ တြယ္တာမႈတဏွာ မလာ ေတာ့ဘူး။ ပယ္ၿပီေပါ့။ တဏွာ ပယ္လိုက္ေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ။
ၿငိမ္းေအးမႈခံစားရတယ္။ ၿငိမ္းေအးမႈ ဆိုတာ နိဗၺာန္။ နိေရာဓသစၥာ သစၦိကာတဗၺ။ နိေရာဓသစၥာဆိုတဲ့ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳၿပီ။
အာ႐ံုကိုသာ ပိုင္းျခားသိခဲ့ရင္ မၾကည့္မိေအာင္လည္း ေရွာင္စရာ မလိုသလို၊ ၾကည့္မိေအာင္လည္း ဂ႐ု စိုက္ေနစရာမလိုဘူး။ ယားတာကို လည္း ကုတ္သင့္ရင္ကုတ္ေပးမယ္၊ မကုတ္သင့္ရင္ မကုတ္ဘူး။ ပံုမွန္ပဲ။ ဥေပကၡာေပါ့။
ဒါအေရးႀကီးတယ္။ ေလာကထဲ မွာ ေနေနသမွ်ေတာ့ အာ႐ံုေတြက လြတ္ဦးမွာမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္လို ရင္ဆိုင္မလဲဆိုတာပဲ ေလ့က်င့္ရမွာ။ ဒီလို ေလ့က်င့္လာရင္ အာ႐ံုရဲ႕ သဘာဝကို သိလာတယ္။ လူျဖစ္ရင္ စားေပး၊ ဝတ္ေပးရမယ္ေလ။အာ႐ံုရဲ႕ သဘာဝ ဒုကၡသစၥာသေဘာကို သိေနရင္ need နဲ႔ want ကို ခြဲျခားသိလာတယ္။ need ကေတာ့ ရွာရ၊ စားရ၊ သံုးရမွာပဲ။ ဒါဆို ႏွစ္က်ပ္ မကုန္ေတာ့ဘူး။ ဘာေလးနဲ႔ စားရမွ၊ ဘာကိုမွဝတ္ရမွ၊ ဘာကားမွ စီးရမွဆိုတာေတြက want ေတြပဲ။ လိုခ်င္တာက တဏွာ။ လိုအပ္တာက ခႏၶာ့သဘာဝ။
ခႏၶာဆိုတာ အေပါင္းအစု။ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိတို႔ရဲ႕ အစြဲအလမ္း ခံရလို႔ ဥပါဒါနကၡႏၶာလို႔ေခၚတယ္။ ဥပါဒါနကၡႏၶာျဖစ္လို႔ ဝိပႆနာရဲ႕ အာ႐ံုျဖစ္တယ္။ ဝိပႆနာဆိုတာ ကလည္း ထူးထူးဆန္းဆန္း ရွာ႐ႈ ရတာမဟုတ္ျပန္ဘူး။ နဂိုသဘာဝ ဆိုတာ ဘာလဲလို႔ျပန္စူးစမ္းတာ။
ျပန္ စူးစမ္းတယ္ဆိုလို႔ သဲသဲမဲမဲႀကီး အတင္း ၿဖဲရွာေနတာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ျပန္ဘူး။ ျမင္သမွ်၊ ၾကား သမွ်၊ နံသမွ်၊ စားသမွ်၊ ထိသမွ် ဟာ ဥပါဒါနကၡႏၶာေတြ။
႐ုပ္ေတြဟာ ကံေၾကာင့္ျဖစ္လာ တာလည္းရွိေတာ့ ျဖစ္လာပံုေတြက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ေတာ့ တူမွာမဟုတ္ဘူး။အတိတ္ကုသိုလ္ ကံ
မေကာင္းခဲ့ရင္ ဒီဘဝမွာမေကာင္း တဲ့ အာ႐ံုေတြေတြ႕မယ္။ ေရာဂါလာ ထူမယ္။
ဒီကုသိုလ္ကံထုတ္တဲ့႐ုပ္ ေတြ ျဖစ္ေလေတာ့ သူမ်ား နည္းနည္းတင္းရင္ ကိုယ္က
မ်ားမ်ားတင္းမယ္။ သူမ်ားက နည္းနည္းေအာင့္ရင္ ကိုယ္က မ်ားမ်ားေအာင့္မယ္။
သူမ်ား နည္းနည္းကိုက္ရင္ ကိုယ္က မ်ားမ်ားကိုက္မယ္။သူမ်ားနည္ းနည္း နာရင္ ကိုယ္ကမ်ားမ်ားနာမယ္။ အတိတ္ကုသိုလ္ကံေကာင္းရင္ ေကာင္းတာျမင္၊ ေကာင္းတာစား၊ ေကာင္းတဲ့အေတြ႕အထိေလးေတြနဲ႔ ႀကံဳမွာေပါ့။ က်န္းမာေရးေတြ အဆင္ ေျပမယ္ေပါ့။
ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆိုးသည္ ျဖစ္ေစ ႐ုပ္ကေတာ့ ႐ုပ္ပါပဲ။ ဓာတ္ လြန္ကဲတာကို မ်ားတာလို႔ေျပာတယ္၊ ဆိုးတယ္လို႔ေျပာတယ္။ ဒီေတာ့ ေရာဂါလို႔ နာမည္တပ္ေပးလိုက္ တယ္။ ႐ုပ္ပါပဲ၊ ေဖာက္ျပန္မႈပဲ၊ ငါမွ မဟုတ္ဘဲ။ ဘုရားက "႐ုပ္ဆိုတာ ေရာဂါ"ပဲလို႔လည္း ေဟာေသးတယ္။ ဒါဆို ေရာဂါကင္းတဲ့သတၲဝါဆိုတာ ဘယ္ရွိေတာ့မလဲ။
ေလာကမွာေျပာၾကတယ္။ "တူျဖစ္တုန္းႏွံ၊ ေပျဖစ္တုန္းခံ" တဲ့။
ဟုတ္ေပတာေပါ့။ အတိတ္တစ္ခုမွာ ကိုယ္ကတူျဖစ္ခဲ့မွာေပါ့။ အခု ေပျဖစ္ ေနေတာ့ ခံႏိုင္ေအာင္ခံေပါ့။ သတၲဝါ ေတြမွာ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ "တူနဲ႔ေပ" တစ္လွည့္စီေတာ့ ျဖစ္ဖူး ၾကမွာခ်ည္းပါပဲ။ တူဘဝကို မသိ ေတာ့ေပမဲ့ ေပဘဝကိုေတာ့ အခု သိေနၾကတယ္။
တူဆိုတာလည္း "ခႏၶာ"၊ "ေပ" ဆိုတာလည္း "ခႏၶာ" ပါပဲ။ ဒီသဘာဝေလးကို ႏွလံုးသြင္း ေစာင့္ၾကည့္ေနတာဟာ ဝိပႆနာ ပါ။ ဒါေလးေတြကလည္း အခ်ိန္တိုင္း ျဖစ္ေနၾကတာမလား။ ဒါဆို ႏွလံုး သြင္းတတ္ရင္ အခ်ိန္တိုင္းဝိပႆနာ ျဖစ္တာေပါ့။
ျမတ္စြာဘုရားက အိမ္သာ တက္ရင္း၊ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္စြန္႔ ရင္းေတာင္ ႐ႈပါတဲ့။ လိုအပ္တာက ေတာ့ ... "အပၸမာေဒန သမၸာ ေဒထ" ပဲေပါ့။ ဒါဟာ သဘာဝကို အရွိနဲ႔ကိုက္ေအာင္ လုပ္လိုက္တာပါ။
အဲဒီလို အရွိနဲ႔အသိမကိုက္ရင္ ကိေလသာေတြနဲ႔ စြဲလမ္းသြားတတ္ ပါတယ္။ ကဲ ... က်ဳပ္တို႔သံသရာ ခရီးသြားေတြ ကူတို႔ကေတာ့ ကူးေန ရဦးမွာပဲ။ မိန္းမေခ်ာေလးေတြနဲ႔ လည္း ေတြ႕ေနရဦးမွာပဲ။ ၾကည့္ မလား၊ မၾကည့္ဘူးလား။ အေျဖက ေတာ့ ၾကည့္ဖို႔လိုအပ္ရင္ ၾကည့္ မယ္၊ မလိုအပ္ရင္ မၾကည့္ဘူး။ အာ႐ံုဟာ အာ႐ံုပဲေလ။ တစ္က်ပ္ပဲ ေပးၾကပါဗ်ာ။
အရွင္ပညာသီရိ(ရမၼာကြ်န္း)
မွတ္စုျကမ္းမွ မွ်ေဝပါသည္။
#kazaw
**************
အရွင္ပညာသီရိ (ရမၼာကြ်န္း)
ဇင္ပံုျပင္ေလး တစ္ခုရွိပါ တယ္။ ရဟန္းတစ္ပါး ျမစ္တစ္ခုကို ကူတို႔ေလွနဲ႔ကူးတယ္။ ကူတို႔ေလွကို ေလွာ္တာက မိန္းမေခ်ာေလး။ ေလွေလွာ္ေနတဲ့ ေကာင္မေလးကို ရဟန္းက တစ္လမ္းလံုး ေငးၾကည့္မိ တာေပါ့။
ကမ္းလည္းေရာက္ေရာ ေကာင္ မေလးက ကူတို႔ခႏွစ္က်ပ္ေတာင္း ေရာ။ ပံုမွန္ဆို ကူတို႔ခက တစ္က်ပ္ ရယ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္က ဘာေၾကာင့္ႏွစ္က်ပ္ေတာင္းရတာ
ေကာင္မေလး က "ဘုန္းႀကီးျဖစ္ၿပီး ငါ့ကိုငမ္းေနလို႔" တဲ့။
ဒီဘက္ကမ္းမွာ ကိစၥၿပီးလို႔ ရဟန္းေတာ္ေလး ကူတို႔နဲ႔ပဲ ျပန္လာ တယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ လံုးဝမၾကည့္ မိေအာင္ ေခါင္းႀကီးကိုအတင္းငံု႔ထား တယ္။ ကမ္းလည္းေရာက္ေရာ ေကာင္မေလးက ႏွစ္က်ပ္ေတာင္း ျပန္ေရာ။
ဒါနဲ႔ ရဟန္းေတာ္ေလးက
"နင့္ကိုငါမၾကည့္ဘူးေလ၊ ဘာလို႔ ႏွစ္က်ပ္ေတာင္းတာလဲ"။
ေကာင္မ ေလးက "မၾကည့္ေပမဲ့ ဘုန္းႀကီး ရင္ထဲ ငါရွိေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ႏွစ္က်ပ္ေတာင္းတာ" တဲ့။
ဒီပံုျပင္ေလးရဲ႕ဆိုလိုရင္းက
စြဲလမ္းမႈဆိုတာ ခ်စ္လို႔စြဲလမ္း သလို၊ မုန္းလို႔လည္း စြဲလမ္းတတ္ တယ္။ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့လူရဲ႕ ေကာင္း သတင္းေလးမ်ားၾကားရင္ ဝမ္းသာ လို႔၊ သတင္းဆိုးေလးမ်ားၾကားရင္ ဝမ္းနည္းလို႔ေပါ့။ ကိုယ့္ရန္သူရဲ႕ ေကာင္းသတင္းၾကားရရင္ မေက်မနပ္ ျဖစ္လို႔၊ ဒုကၡေရာက္တယ္ၾကားရင္ ဝမ္းေတြသာလို႔။ ဒါေတြက ရင္ထဲမွာ သူတို႔နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အခ်စ္၊ အမုန္း၊ တစ္ခုခုနဲ႔ စြဲလမ္းေနတာကိုး။
ကိုယ့္ရန္သူဆိုရင္ သူ႔နာမည္ ေတာင္ မၾကားႏိုင္ဘူး။ ငါ့ေရွ႕မွာ လာမေျပာနဲ႔လို႔ ေအာ္လႊတ္ၾကတယ္ မို႔လား။ ရန္သူကို ရင္ထဲထည့္ထား တာကိုး။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သတိ ပ႒ာနသုတ္ ဓမၼာႏုပႆနာခႏၶာ အပိုင္းမွာ ... "ဣတိ ႐ူပံ ... ဤအရာသည္ ေဖာက္ျပန္မႈသေဘာ ႐ုပ္ျဖစ္၏" "ဣတိ ႐ူပႆ သမုဒေယာ ... ဤသည္ကား ႐ုပ္ ျဖစ္ေၾကာင္းတည္း (ဝါ) ႐ုပ္ျဖစ္လာ မႈတည္း" "ဣတိ ႐ူပႆအတၳဂၤေမာ ...ဤသည္ကား ႐ုပ္ခ်ဳပ္ေၾကာင္း တရား (ဝါ) ႐ုပ္ခ်ဳပ္သြားမႈေပတည္း" ဟု ေဟာပါတယ္။
ဘုရားေဟာတာ ရွင္းရွင္းေလး။ နဂိုအရွိတရားသဘာဝဟာ ဒီလိုရွိ တယ္လို႔ ျပန္ေဖာ္ျပတာ။ ဘုရားက ထြင္ၿပီး ေဟာတာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကြ်ႏု္ပ္တို႔က ရွိတာကိုမသိဘဲ မရွိတာ ကိုက်ေတာ့ သြားသိေနတယ္။
႐ုပ္ဆိုတဲ့သဘာဝက အၿငိမ္မရွိ ဘူး။ တင္းမယ္။ ကိုက္မယ္။ နာ မယ္။ ယားမယ္။ က်င္မယ္။ လႈပ္မယ္။ ဒါေတြက "ငါခႏၶာအစစ္ပါကြာ" လို႔ အခ်ိန္တိုင္းေျပာတာက လား။ ဒါကို ခႏၶာသဘာဝ မူလ အျဖစ္ ရွိတရားေတြလို႔ မသိေတာ့၊ သူတို႔လာရင္ "ငါသမာဓိေတာ့ ပ်က္ပါၿပီ။ တရားအားထုတ္ရတာ မေကာင္းလိုက္တာ"ဆိုၿပီး ေဒါသနဲ႔ တြန္းဖယ္တတ္တယ္။ သက္သာ ေအးၿငိမ္းတဲ့ ပီတိေတြနဲ႔ ႐ုပ္ေတြက ခ်မ္းသာေနေတာ့ သူ႕ကိုလည္း ခႏၶာ လို႔ ႏွလံုးမသြင္းမိေတာ့ သာယာမႈနဲ႔ ကပ္ၿငိျပန္ေရာ။
ယားတယ္ဆိုတာ ဥပါဒါနကၡႏၶာ သူ႕သဘာဝက ဘာနာမည္မွ မတပ္လည္း ျဖစ္တာေလးကိုသိေနရ တာပဲ။ "ယား"တယ္ဆိုတဲ့ ပညတ္ တပ္လိုက္တာ ေခၚလို႔၊ ေျပာလို႔ရ ေအာင္ တပ္ေပးထားတာ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအရွိသဘာဝနဲ႔ ပညတ္သဘာဝ ကို ေပါင္းစပ္ မသိတတ္ေလေတာ့ "ယား" တယ္လို႔ စိတ္က ေတြးသိ လိုက္တာနဲ႔ အဲဒီယားတယ္ဆိုတဲ့ ပညတ္ေနာက္မွာ ကိေလသာက ကပ္ပါသြားတယ္။
ယားတယ္၊ ငါယားတယ္၊ ျခင္ ကိုက္လို႔ယားတယ္၊ ယင္နားလို႔ယား တယ္၊ ေပါင္မွာယားတယ္၊ ေခါင္းမွာ ယားတယ္ စတဲ့အေတြးေတြက မိမိ ေတာင္ မသိလိုက္ခင္ပါလာၿပီး တစ္ခါတည္း ကုတ္ခ်င္စိတ္ဝင္လာ၊ ကုတ္မိ၊ ျဖစ္ကုန္ေရာ။ စကားနဲ႔ေျပာ ေနရတာေတာင္ ၾကာေသးတယ္။ ဟိုမွာက ကုတ္ေတာင္ၿပီးေနၿပီ။
ယားတယ္ဆိုတာက ဘာလဲလို႔ သူ႔သဘာဝေစာင့္ၾကည့္နားလည္ရင
ယား႐ုပ္ကေလးက ယားေနစဥ္ အတြင္းမွာကို အေျခအေနေတြ ဒီဂရီေတြက မတူဘူး။ ေရႊ႕ေနတယ္။ ေျပာင္းေနတယ္။ ဒါဆို အၿငိမ္ သေဘာမရွိ။ အတည္အၿမဲသေဘာ မရွိလို႔ေပါ့။ သိပ္မၾကာပါဘူး၊ အၿပီး ကို ေပ်ာက္ကေရာ။
ဒါလည္း ဘာမွမတတ္ႏိုင္လိုက္ ျပန္ဘူး။ အဲဒီလို မတတ္ႏိုင္တဲ့ သဘာဝမို႔ အနတၲ႐ုပ္လို႔ ေျပာတာ ေပါ့။ အဲဒီယားတာေလးဟာ အစိုင္ အခဲသေဘာလည္းမရွိဘူး။ ကိုင္ ၾကည့္လို႔လည္းမရဘူး။ ရွိမွန္းေတာ့ လည္း သိေနရျပန္တယ္။ ဒါပရမတ္ မို႔လို႔ေပါ့။ လႈပ္ေနတယ္တဲ့။ အမွန္ က မလႈပ္ဘူး။ အျဖစ္နဲ႔အပ်က္ အရမ္းျမန္ေတာ့ ၾကားကိုမေတြ႕လိုက္ ရတာ။ ျဖစ္လာတယ္။ ခ်ဳပ္သြား တယ္။ အသစ္ထပ္ျဖစ္လာတယ္။ ခ်ဳပ္သြားျပန္တယ္။ အပ်က္နဲ႔အျဖစ္ ရဲ႕ၾကားကို မေတြ႕လိုက္ဘူး။ အဲဒီလို အပ်က္နဲ႔အျဖစ္က အရမ္းျမန္ၿပီး တစ္ဆက္တည္းထင္ကာ လႈပ္ေန တယ္လို႔ ခံစားလိုက္ရတာ။
တကယ္ေတာ့ အာ႐ံုဆိုတာ ဒုကၡသစၥာ။ ဒါကိုမသိလို႔ အခ်စ္ အမုန္းေတြ ျဖစ္ၾကတာ။ ဒုကၡသစၥာ ဆိုတာက ပရိေညယ်တရား။ ပိုင္းျခားသိရမွာသာ ျဖစ္တယ္။ စြန္႔မွာမဟုတ္ဘူး။ သား၊ မယား၊ စည္းစိမ္ဆိုတာေတြဟာ အာ႐ံုဆိုတဲ့ ဒုကၡသစၥာတရားေတြပါ။ ဒါေတြကို ပိုင္းျခားသိၿပီး ဥေပကၡာနဲ႔ ေနႏိုင္ ရမွာ။ ပိုင္းျခားမသိရင္ေတာ့ ဒုကၡသစၥာမွန္း မသိဘူး။
ဒုကၡမွန္းမသိရင္ တြယ္တာ စြဲလမ္းၿပီေပါ့။ ကိုယ့္စိတ္ေက်နပ္ ေအာင္ သား၊ မယား၊ ခင္ပြန္းက လုပ္ေပးေနတုန္းအခ်ိန္မွာေတာ
ႏွစ္က်ပ္ေပးေနတယ္ေနာ္။ ရဟန္းေတာ္ေလးဟာ အာ႐ံုကို အာ႐ံုသာျဖစ္သည္လို႔ ပိုင္းျခားမသိ ခဲ့ဘူး။ အဆင္းဆိုတဲ့အာ႐ံုကိုျမင္တဲ့
ဒါဆို ဒုကၡမွန္းသိေအာင္ ဘာ လုပ္ရမလဲ။ မဂၢသစၥာဘာေဝတဗၺ။ မဂၢသစၥာဆိုတဲ့ ဘာဝနာပြားေပါ့။ ပြားေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ။ သမုဒယ သစၥာ ပဟာတဗၺ။ ဒုကၡကိုဒုကၡမွန္း သိရင္ တြယ္တာမႈတဏွာ မလာ ေတာ့ဘူး။ ပယ္ၿပီေပါ့။ တဏွာ ပယ္လိုက္ေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ။
ၿငိမ္းေအးမႈခံစားရတယ္။ ၿငိမ္းေအးမႈ ဆိုတာ နိဗၺာန္။ နိေရာဓသစၥာ သစၦိကာတဗၺ။ နိေရာဓသစၥာဆိုတဲ့ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳၿပီ။
အာ႐ံုကိုသာ ပိုင္းျခားသိခဲ့ရင္ မၾကည့္မိေအာင္လည္း ေရွာင္စရာ မလိုသလို၊ ၾကည့္မိေအာင္လည္း ဂ႐ု စိုက္ေနစရာမလိုဘူး။ ယားတာကို လည္း ကုတ္သင့္ရင္ကုတ္ေပးမယ္၊ မကုတ္သင့္ရင္ မကုတ္ဘူး။ ပံုမွန္ပဲ။ ဥေပကၡာေပါ့။
ဒါအေရးႀကီးတယ္။ ေလာကထဲ မွာ ေနေနသမွ်ေတာ့ အာ႐ံုေတြက လြတ္ဦးမွာမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္လို ရင္ဆိုင္မလဲဆိုတာပဲ ေလ့က်င့္ရမွာ။ ဒီလို ေလ့က်င့္လာရင္ အာ႐ံုရဲ႕ သဘာဝကို သိလာတယ္။ လူျဖစ္ရင္ စားေပး၊ ဝတ္ေပးရမယ္ေလ။အာ႐ံုရဲ႕ သဘာဝ ဒုကၡသစၥာသေဘာကို သိေနရင္ need နဲ႔ want ကို ခြဲျခားသိလာတယ္။ need ကေတာ့ ရွာရ၊ စားရ၊ သံုးရမွာပဲ။ ဒါဆို ႏွစ္က်ပ္ မကုန္ေတာ့ဘူး။ ဘာေလးနဲ႔ စားရမွ၊ ဘာကိုမွဝတ္ရမွ၊ ဘာကားမွ စီးရမွဆိုတာေတြက want ေတြပဲ။ လိုခ်င္တာက တဏွာ။ လိုအပ္တာက ခႏၶာ့သဘာဝ။
ခႏၶာဆိုတာ အေပါင္းအစု။ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိတို႔ရဲ႕ အစြဲအလမ္း ခံရလို႔ ဥပါဒါနကၡႏၶာလို႔ေခၚတယ္။ ဥပါဒါနကၡႏၶာျဖစ္လို႔ ဝိပႆနာရဲ႕ အာ႐ံုျဖစ္တယ္။ ဝိပႆနာဆိုတာ ကလည္း ထူးထူးဆန္းဆန္း ရွာ႐ႈ ရတာမဟုတ္ျပန္ဘူး။ နဂိုသဘာဝ ဆိုတာ ဘာလဲလို႔ျပန္စူးစမ္းတာ။
ျပန္ စူးစမ္းတယ္ဆိုလို႔ သဲသဲမဲမဲႀကီး အတင္း ၿဖဲရွာေနတာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ျပန္ဘူး။ ျမင္သမွ်၊ ၾကား သမွ်၊ နံသမွ်၊ စားသမွ်၊ ထိသမွ် ဟာ ဥပါဒါနကၡႏၶာေတြ။
႐ုပ္ေတြဟာ ကံေၾကာင့္ျဖစ္လာ တာလည္းရွိေတာ့ ျဖစ္လာပံုေတြက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ေတာ့ တူမွာမဟုတ္ဘူး။အတိတ္ကုသိုလ္
ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆိုးသည္ ျဖစ္ေစ ႐ုပ္ကေတာ့ ႐ုပ္ပါပဲ။ ဓာတ္ လြန္ကဲတာကို မ်ားတာလို႔ေျပာတယ္၊ ဆိုးတယ္လို႔ေျပာတယ္။ ဒီေတာ့ ေရာဂါလို႔ နာမည္တပ္ေပးလိုက္ တယ္။ ႐ုပ္ပါပဲ၊ ေဖာက္ျပန္မႈပဲ၊ ငါမွ မဟုတ္ဘဲ။ ဘုရားက "႐ုပ္ဆိုတာ ေရာဂါ"ပဲလို႔လည္း ေဟာေသးတယ္။ ဒါဆို ေရာဂါကင္းတဲ့သတၲဝါဆိုတာ ဘယ္ရွိေတာ့မလဲ။
ေလာကမွာေျပာၾကတယ္။ "တူျဖစ္တုန္းႏွံ၊ ေပျဖစ္တုန္းခံ" တဲ့။
ဟုတ္ေပတာေပါ့။ အတိတ္တစ္ခုမွာ ကိုယ္ကတူျဖစ္ခဲ့မွာေပါ့။ အခု ေပျဖစ္ ေနေတာ့ ခံႏိုင္ေအာင္ခံေပါ့။ သတၲဝါ ေတြမွာ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ "တူနဲ႔ေပ" တစ္လွည့္စီေတာ့ ျဖစ္ဖူး ၾကမွာခ်ည္းပါပဲ။ တူဘဝကို မသိ ေတာ့ေပမဲ့ ေပဘဝကိုေတာ့ အခု သိေနၾကတယ္။
တူဆိုတာလည္း "ခႏၶာ"၊ "ေပ" ဆိုတာလည္း "ခႏၶာ" ပါပဲ။ ဒီသဘာဝေလးကို ႏွလံုးသြင္း ေစာင့္ၾကည့္ေနတာဟာ ဝိပႆနာ ပါ။ ဒါေလးေတြကလည္း အခ်ိန္တိုင္း ျဖစ္ေနၾကတာမလား။ ဒါဆို ႏွလံုး သြင္းတတ္ရင္ အခ်ိန္တိုင္းဝိပႆနာ ျဖစ္တာေပါ့။
ျမတ္စြာဘုရားက အိမ္သာ တက္ရင္း၊ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္စြန္႔ ရင္းေတာင္ ႐ႈပါတဲ့။ လိုအပ္တာက ေတာ့ ... "အပၸမာေဒန သမၸာ ေဒထ" ပဲေပါ့။ ဒါဟာ သဘာဝကို အရွိနဲ႔ကိုက္ေအာင္ လုပ္လိုက္တာပါ။
အဲဒီလို အရွိနဲ႔အသိမကိုက္ရင္ ကိေလသာေတြနဲ႔ စြဲလမ္းသြားတတ္ ပါတယ္။ ကဲ ... က်ဳပ္တို႔သံသရာ ခရီးသြားေတြ ကူတို႔ကေတာ့ ကူးေန ရဦးမွာပဲ။ မိန္းမေခ်ာေလးေတြနဲ႔ လည္း ေတြ႕ေနရဦးမွာပဲ။ ၾကည့္ မလား၊ မၾကည့္ဘူးလား။ အေျဖက ေတာ့ ၾကည့္ဖို႔လိုအပ္ရင္ ၾကည့္ မယ္၊ မလိုအပ္ရင္ မၾကည့္ဘူး။ အာ႐ံုဟာ အာ႐ံုပဲေလ။ တစ္က်ပ္ပဲ ေပးၾကပါဗ်ာ။
အရွင္ပညာသီရိ(ရမၼာကြ်န္း)
မွတ္စုျကမ္းမွ မွ်ေဝပါသည္။
#kazaw
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။