အေရာင္းသမားေတြအတြက္ အခ်က္(၅)ခ်က္
========================== ===
က်ေနာ္ ေဆးတကၠသိုုလ္က ဘြဲ ့ရျပီးတဲ့အခါ အိမ္ေထာင္လည္းက်ေနျပီ ျဖစ္သလိုု သမီးေလး ေမြးကာစလည္း ျဖစ္တာေၾကာင့္ စိတ္ဝင္စားလိုု ့ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တဲ့ နားၾကပ္တပ္၊ ေဆးထိုုးအပ္ကိုုင္တဲ့ ဆရာဝန္အလုုပ္ကေန ငယ္ငယ္တည္းက အေဖထုုတ္တဲ့ အာလူးေၾကာ္ကိုု ေက်ာင္းမွာေရာင္းခဲ့တာကိုု ေပ်ာ္ခဲ့တဲ့ က်ေနာ္ဟာ စီးပြားေရးေလာကထဲကိုု ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အလုုပ္စမလုုပ္ခင္ကတည္းက ေရႊ၊ ေငြ အေရာင္းအဝယ္၊ စတိတ္ရိႈးဆိုုင္ခန္းကန္ထရို ုက္ဆြဲ၊ ဆိုုင္ဖြင့္တာေတြနဲ ့ ယဥ္ပါးခဲ့ေပမဲ့လည္း စနစ္တက် ေရာင္းဝယ္တတ္တဲ့၊ စီမံခန္ ့ခြဲတတ္တဲ့ လုုပ္ငန္းရွင္ျဖစ္ခ်င္တာေၾက ာင့္ အေဖ့ရဲ ့ သင္တန္းေတြတတ္ရင္း၊ ဆရာၾကီးပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ ထြန္းသက္ရဲ
့ ေဟာေျပာပြဲေတြ လိုုက္နားေထာင္ရင္းနဲ ့ စီမံခန္ ့ခြဲမႈ ပညာကိုု
ေလ့လာခဲ့ပါတယ္။ အလုုပ္လုုပ္ရင္း ပညာသင္ခဲ့သလိုု ယုုဇနပလာဇာ၊ မဂၤလာေစ်းတိုု
့မွာ မီးအာမခံလိုုက္ေရာင္းရင္း အေရာင္းဝန္ထမ္းေလးမ်ားရဲ ့
ေမာင္းထုုတ္ျခင္းကိုုလည္း ခံခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲ့လိုု ေရာင္းခဲ့တဲ့ အေတြ ့
အၾကံဳအခ်ိဳ ့၊ စီမံခန္ ့ခြဲရင္း ရခဲ့တဲ့ အေတြ ့အၾကံဳအခ်ိဳ ့ကေန က်ေနာ္
ရခဲ့တာေလးေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။
ျပန္လည္သတင္းပိုု ့ျခင္းဟာ အေရးၾကီးေပမဲ့ လုုပ္ငန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမ ွာ
အားနည္းခ်က္တစ္ခုုလိုု ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အေရာင္းမန္ေနဂ်ာ၊ ၾကီးၾကပ္ေရးမွဴး၊
အေရာင္းတာဝန္ခံ အဆင့္ဆင့္မွာ သတင္းပိုု ့ျခင္းကိုု စနစ္တက်ထားရွိဖိုု ့
လိုုပါတယ္။ တခါတရံမွာ သတင္းပိုု ့ရာမွာ လိုုရင္းမေရာက္ ျဖစ္တတ္တာမ်ိဳးလည္း
ရွိပါတယ္။ သတင္းပိုု ့ျခင္းမွာ အေရးၾကီးတဲ့ မပါမျဖစ္ အခ်က္အလက္တခ်ိဳ
့ေတြကိုု မွ်ေဝေပးလိုုပါတယ္။
(၁) မိမိရဲ ့ Target ကိုု ေသခ်ာသိပါ။
လူတိုုင္းမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ရည္မွန္းခ်က္ရွိဖိုု ့လိုုသလိုု အေရာင္းသမားတစ္ေယာက္အေနနဲ ့ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ (Sales Target) တိတိက်က် သတ္မွတ္ထားဖိုု ့ လိုုသလိုု ေသေသခ်ာခ်ာ သိေန၊ အမွတ္ရေနဖိုု ့ လိုုပါတယ္။ အခ်ိဳ ့အေရာင္းသမားေတြမွာ ဒါမ်ိဳးတိတိက်က် မသိ၊ အမွတ္မရေနတာေတြေတြ ့ရေလ့ရွိပါတယ္။ ကိုုယ္ေရာင္းရမယ့္ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ကိုု မသိမွေတာ့ ျပည့္မွီဖိုု ့ဆိုုတာ ကံအေပၚမူတည္သလိုု ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္လိုု ့ဆိုုတဲ့အခါ လအလိုုက္ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ (Monthly Sales Target) ရွိသလိုု လုုပ္ငန္းအေနအထားအလိုုက္ အပါတ္စဥ္၊ ေန ့စဥ္အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ေတြ
ထားဖိုု ့လိုုပါတယ္။ ကိုုယ့္အေရာင္းအဖြဲ ့ မွာ ရွိတဲ့
အေရာင္းတာဝန္ခံအားလံုုး ေန ့စဥ္၊ အပါတ္စဥ္၊ လစဥ္ အေရာင္း ရည္မွန္းခ်က္ကိုု
တစ္ဦးခ်င္းစီ သိရွိေနမွသာ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ ျပည့္မွီဖိုု ့ ျဖစ္မွာပါ။
ၾကီးၾကပ္သူေတြ၊ မန္ေနဂ်ာေတြ အေနနဲ ့ ေန ့စဥ္ သက္ဆိုုင္ရာ
အေရာင္းတာဝန္ခံေတြနဲ ့ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ေတြနဲ ့ ပါတ္သတ္ျပီး လူခ်င္းေတြ
့ဆံုုေဆြးေႏြးေနဖိုု ့ အထူးအေရးၾကီးပါတယ္။
(၂) ဘယ္ေလာက္ထိျပည့္မွီျပီးျပီလ ဲ
အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္၊ လ်ာထားခ်က္မွာ ဘယ္ေလာက္ထိ ျပည့္မွီျပီးျပီလဲဆိုုတာကို ု အေရာင္းမန္ေနဂ်ာ၊ အေရာင္းၾကီးၾကပ္ေရးမွဴးမ်ား အေနနဲ ့ သတ္ဆိုုင္ရာအေရာင္းတာဝန္ခံေ တြနဲ ့ ေတြ ့ဆံုုေဆြးေႏြးဖိုု ့လိုုပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ထားတာဟာ ေကာင္းေပမယ့္ ျပည့္မွီေအာင္ေဆာင္ရြက္မႈမရ ွိရင္၊ ဒါမွမဟုုတ္ ျပည့္မွီဖိုု ့ၾကိဳးစားမေနဘူးဆိုုရင္ အက်ိဳးမဲ့တဲ့ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္သတ္မွတ္ မႈလိုု ့ ဆိုုရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ေလာက္ထိျပည့္မွီျပီးျပီလ ဲဆိုုတာ အခ်ိန္နွင့္တေျပးညီ အနီးကပ္ ေလ့လာေမးျမန္းေဆြေႏြးဖိုု ့လုုိပါတယ္။
(၃) ျပည့္မွီတဲ့ ရာခိုုင္ႏႈန္း
က်ေနာ္တိုု ့ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ပညာေရးအားျဖင့္ မညံ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္းအခ်ိဳ ့ ေသာ အေရာင္းဝန္ထမ္းေတြမွာ ရာခိုုင္နႈန္းတြက္တာ အေတာ္အားနည္းတာကိုု ေတြ ့ရတတ္ပါတယ္။ သိန္း(၁၀၀) ေရာင္းဖိုု ့သတ္မွတ္ထားရာမွာ သိန္း(၂၀) ေရာင္းျပီးျပီဆိုုရင္ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ရဲ ့ (၂၀)ရာခိုုင္နႈန္းျပည့္မွီသ ြားျပီ ဆိုုတာသိၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဥပမာအားျဖင့္ (၁၄၂)သိန္းမွာ (၆၈)သိန္းေရာင္းရရင္ အေရာင္းရာခိုုင္နႈန္းေမးတဲ့ အခါ
ဂဏန္းေပါင္းစက္ကိုု ဘယ္ကစနွိပ္ရမွန္း မသိျဖစ္ေနတာ ေတြ ့ရပါတယ္။ အေပၚယံ
သံုုးသပ္ရင္ က်ေနာ္ေျပာတာ ဟာသျဖစ္နိုုင္ေပမယ့္ တကယ္ၾကံဳေနရတဲ့ အျဖစ္ဆိုုတာ
လက္ရွိအေရာင္းေလာကထဲက ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ေတြအသိပါ။ ဒါေၾကာင့္
ကိုုယ့္အေရာင္းတာဝန္ခံေတြကိ ုု ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့က်င့္ထားသင့္ပါတယ္။
(၄) ကြာဟခ်က္
သတ္မွတ္ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္နဲ ့ အမွန္တကယ္ အေရာင္းပမာဏ ဘယ္ေလာက္ကြာဟခ်က္ရွိသလဲဆိုု တာ
ေန ့စဥ္ ေမးခြန္းထုုတ္ဖိုု ့က အေရာင္းၾကီးၾကပ္သူေတြရဲ ့ တာဝန္ပါ။ ဒီေန
့သတ္မွတ္ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ကိုု မမွီဘဲ ကြာဟခ်က္ရွိေနရင္ ေနာက္ေန ့၊
ေနာက္ေန ့ ေတြမွာ ပိုုေရာင္းဖိုု ့ လိုုတာကိုု ေမးျမန္းေဆြးေႏြးေနဖိုု
့လိုုပါတယ္။ ဒီလိုုမဟုုတ္ရင္ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္က စာရြက္ေတြေပၚက
ပံုုႏွိပ္စာလံုုးသက္သက္ျဖစ္ ေနပါလိမ့္မယ္။
(၅) ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ဘယ္လိုုလုုပ္မလဲ
သတ္မွတ္အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ နဲ
့ ကြာဟခ်က္ဆိုုတာ ရွိနိုုင္ပါတယ္။ ဒါဆိုုရင္ ဘာလိုု ့ ကြာဟတာလဲ၊
အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ အရမ္းျမင့္ေနလိုု ့လား၊ မားကတ္တင္းပံ့ပိုုးမႈ
အားနည္းလိုု ့လားစတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကိုု ျပန္လည္ ေဆြးေႏြးဖိုု
့လိုုပါလိမ့္မယ္။ အေရာင္းတာဝန္ခံေတြအေနနဲ ့ တခါတရံမွာ
အခက္အခဲေတြရွိေနတတ္တာမိုု ့ သူတိုု ့နဲ ့ လူကိုုယ္တိုုင္ ေတြ
့ဆံုုေဆြးေႏြးေပးဖိုု ့ လိုုပါလိမ့္မယ္။ ဒီအေရာင္းအေရအတြက္ မွီေအာင္ေရာင္း၊
အေၾကာင္းျပခ်က္ ဘာမွမေပးနဲ ့ဆိုုရင္ အဲဒီအေရာင္းဌာနမွာ သိပ္မၾကာခင္
မန္ေနဂ်ာပဲ က်န္ခဲ့ပါလိမ့္မယ္။
ဒီအခ်က္(၅)ခ်က္ဟာ အေျခခံက်ျပီး ရိုုးစင္းလြန္းေပမယ့္ နည္းပညာသိပ္ဖြံ ့့ျဖိဳး
တိုုးတက္ျပီးသား နိုုင္ငံေတြမွာေတာင္ ယေန ့ထက္ထိတိုုင္ က်င့္သံုုးေနဆဲျဖစ္သလိုု Pepsi Co. မွာက်င့္သံုုးေန၊ က်င့္သံုုးဆဲဗ်ဴဟာေတြ ထဲကတစ္ခုုျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ အက်ိဳးရွိမယ္လိုု ့ ထင္ပါတယ္။
ေလးစားလ်က္
ေဒါက္တာထက္ဇံလင္း
==========================
က်ေနာ္ ေဆးတကၠသိုုလ္က ဘြဲ ့ရျပီးတဲ့အခါ အိမ္ေထာင္လည္းက်ေနျပီ ျဖစ္သလိုု သမီးေလး ေမြးကာစလည္း ျဖစ္တာေၾကာင့္ စိတ္ဝင္စားလိုု ့ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တဲ့ နားၾကပ္တပ္၊ ေဆးထိုုးအပ္ကိုုင္တဲ့ ဆရာဝန္အလုုပ္ကေန ငယ္ငယ္တည္းက အေဖထုုတ္တဲ့ အာလူးေၾကာ္ကိုု ေက်ာင္းမွာေရာင္းခဲ့တာကိုု ေပ်ာ္ခဲ့တဲ့ က်ေနာ္ဟာ စီးပြားေရးေလာကထဲကိုု ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အလုုပ္စမလုုပ္ခင္ကတည္းက ေရႊ၊ ေငြ အေရာင္းအဝယ္၊ စတိတ္ရိႈးဆိုုင္ခန္းကန္ထရို
ျပန္လည္သတင္းပိုု ့ျခင္းဟာ အေရးၾကီးေပမဲ့ လုုပ္ငန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမ
(၁) မိမိရဲ ့ Target ကိုု ေသခ်ာသိပါ။
လူတိုုင္းမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ရည္မွန္းခ်က္ရွိဖိုု ့လိုုသလိုု အေရာင္းသမားတစ္ေယာက္အေနနဲ ့ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ (Sales Target) တိတိက်က် သတ္မွတ္ထားဖိုု ့ လိုုသလိုု ေသေသခ်ာခ်ာ သိေန၊ အမွတ္ရေနဖိုု ့ လိုုပါတယ္။ အခ်ိဳ ့အေရာင္းသမားေတြမွာ ဒါမ်ိဳးတိတိက်က် မသိ၊ အမွတ္မရေနတာေတြေတြ ့ရေလ့ရွိပါတယ္။ ကိုုယ္ေရာင္းရမယ့္ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ကိုု မသိမွေတာ့ ျပည့္မွီဖိုု ့ဆိုုတာ ကံအေပၚမူတည္သလိုု ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္လိုု ့ဆိုုတဲ့အခါ လအလိုုက္ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ (Monthly Sales Target) ရွိသလိုု လုုပ္ငန္းအေနအထားအလိုုက္ အပါတ္စဥ္၊ ေန ့စဥ္အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ေတြ
(၂) ဘယ္ေလာက္ထိျပည့္မွီျပီးျပီလ
အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္၊ လ်ာထားခ်က္မွာ ဘယ္ေလာက္ထိ ျပည့္မွီျပီးျပီလဲဆိုုတာကို
(၃) ျပည့္မွီတဲ့ ရာခိုုင္ႏႈန္း
က်ေနာ္တိုု ့ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ပညာေရးအားျဖင့္ မညံ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္းအခ်ိဳ ့ ေသာ အေရာင္းဝန္ထမ္းေတြမွာ ရာခိုုင္နႈန္းတြက္တာ အေတာ္အားနည္းတာကိုု ေတြ ့ရတတ္ပါတယ္။ သိန္း(၁၀၀) ေရာင္းဖိုု ့သတ္မွတ္ထားရာမွာ သိန္း(၂၀) ေရာင္းျပီးျပီဆိုုရင္ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ရဲ ့ (၂၀)ရာခိုုင္နႈန္းျပည့္မွီသ
(၄) ကြာဟခ်က္
သတ္မွတ္ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္နဲ ့ အမွန္တကယ္ အေရာင္းပမာဏ ဘယ္ေလာက္ကြာဟခ်က္ရွိသလဲဆိုု
(၅) ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ဘယ္လိုုလုုပ္မလဲ
သတ္မွတ္အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္
ဒီအခ်က္(၅)ခ်က္ဟာ အေျခခံက်ျပီး ရိုုးစင္းလြန္းေပမယ့္ နည္းပညာသိပ္ဖြံ ့့ျဖိဳး
တိုုးတက္ျပီးသား နိုုင္ငံေတြမွာေတာင္ ယေန ့ထက္ထိတိုုင္ က်င့္သံုုးေနဆဲျဖစ္သလိုု Pepsi Co. မွာက်င့္သံုုးေန၊ က်င့္သံုုးဆဲဗ်ဴဟာေတြ ထဲကတစ္ခုုျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ အက်ိဳးရွိမယ္လိုု ့ ထင္ပါတယ္။
ေလးစားလ်က္
ေဒါက္တာထက္ဇံလင္း
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။