Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Sunday, October 25, 2015

အေရာင္းသမားေတြအတြက္ အခ်က္(၅)ခ်က္


အေရာင္းသမားေတြအတြက္ အခ်က္(၅)ခ်က္
=============================
က်ေနာ္ ေဆးတကၠသိုုလ္က ဘြဲ ့ရျပီးတဲ့အခါ အိမ္ေထာင္လည္းက်ေနျပီ ျဖစ္သလိုု သမီးေလး ေမြးကာစလည္း ျဖစ္တာေၾကာင့္ စိတ္ဝင္စားလိုု ့ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တဲ့ နားၾကပ္တပ္၊ ေဆးထိုုးအပ္ကိုုင္တဲ့ ဆရာဝန္အလုုပ္ကေန ငယ္ငယ္တည္းက အေဖထုုတ္တဲ့ အာလူးေၾကာ္ကိုု ေက်ာင္းမွာေရာင္းခဲ့တာကိုု ေပ်ာ္ခဲ့တဲ့ က်ေနာ္ဟာ စီးပြားေရးေလာကထဲကိုု ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အလုုပ္စမလုုပ္ခင္ကတည္းက ေရႊ၊ ေငြ အေရာင္းအဝယ္၊ စတိတ္ရိႈးဆိုုင္ခန္းကန္ထရိုုက္ဆြဲ၊ ဆိုုင္ဖြင့္တာေတြနဲ ့ ယဥ္ပါးခဲ့ေပမဲ့လည္း စနစ္တက် ေရာင္းဝယ္တတ္တဲ့၊ စီမံခန္ ့ခြဲတတ္တဲ့ လုုပ္ငန္းရွင္ျဖစ္ခ်င္တာေၾကာင့္ အေဖ့ရဲ ့ သင္တန္းေတြတတ္ရင္း၊ ဆရာၾကီးပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ရဲ ့ ေဟာေျပာပြဲေတြ လိုုက္နားေထာင္ရင္းနဲ ့ စီမံခန္ ့ခြဲမႈ ပညာကိုု ေလ့လာခဲ့ပါတယ္။ အလုုပ္လုုပ္ရင္း ပညာသင္ခဲ့သလိုု ယုုဇနပလာဇာ၊ မဂၤလာေစ်းတိုု ့မွာ မီးအာမခံလိုုက္ေရာင္းရင္း အေရာင္းဝန္ထမ္းေလးမ်ားရဲ ့ ေမာင္းထုုတ္ျခင္းကိုုလည္း ခံခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲ့လိုု ေရာင္းခဲ့တဲ့ အေတြ ့ အၾကံဳအခ်ိဳ ့၊ စီမံခန္ ့ခြဲရင္း ရခဲ့တဲ့ အေတြ ့အၾကံဳအခ်ိဳ ့ကေန က်ေနာ္ ရခဲ့တာေလးေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။
ျပန္လည္သတင္းပိုု ့ျခင္းဟာ အေရးၾကီးေပမဲ့ လုုပ္ငန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အားနည္းခ်က္တစ္ခုုလိုု ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အေရာင္းမန္ေနဂ်ာ၊ ၾကီးၾကပ္ေရးမွဴး၊ အေရာင္းတာဝန္ခံ အဆင့္ဆင့္မွာ သတင္းပိုု ့ျခင္းကိုု စနစ္တက်ထားရွိဖိုု ့ လိုုပါတယ္။ တခါတရံမွာ သတင္းပိုု ့ရာမွာ လိုုရင္းမေရာက္ ျဖစ္တတ္တာမ်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္။ သတင္းပိုု ့ျခင္းမွာ အေရးၾကီးတဲ့ မပါမျဖစ္ အခ်က္အလက္တခ်ိဳ ့ေတြကိုု မွ်ေဝေပးလိုုပါတယ္။
(၁) မိမိရဲ ့ Target ကိုု ေသခ်ာသိပါ။
လူတိုုင္းမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ရည္မွန္းခ်က္ရွိဖိုု ့လိုုသလိုု အေရာင္းသမားတစ္ေယာက္အေနနဲ ့ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ (Sales Target) တိတိက်က် သတ္မွတ္ထားဖိုု ့ လိုုသလိုု ေသေသခ်ာခ်ာ သိေန၊ အမွတ္ရေနဖိုု ့ လိုုပါတယ္။ အခ်ိဳ ့အေရာင္းသမားေတြမွာ ဒါမ်ိဳးတိတိက်က် မသိ၊ အမွတ္မရေနတာေတြေတြ ့ရေလ့ရွိပါတယ္။ ကိုုယ္ေရာင္းရမယ့္ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ကိုု မသိမွေတာ့ ျပည့္မွီဖိုု ့ဆိုုတာ ကံအေပၚမူတည္သလိုု ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္လိုု ့ဆိုုတဲ့အခါ လအလိုုက္ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ (Monthly Sales Target) ရွိသလိုု လုုပ္ငန္းအေနအထားအလိုုက္ အပါတ္စဥ္၊ ေန ့စဥ္အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ေတြ ထားဖိုု ့လိုုပါတယ္။ ကိုုယ့္အေရာင္းအဖြဲ ့ မွာ ရွိတဲ့ အေရာင္းတာဝန္ခံအားလံုုး ေန ့စဥ္၊ အပါတ္စဥ္၊ လစဥ္ အေရာင္း ရည္မွန္းခ်က္ကိုု တစ္ဦးခ်င္းစီ သိရွိေနမွသာ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ ျပည့္မွီဖိုု ့ ျဖစ္မွာပါ။ ၾကီးၾကပ္သူေတြ၊ မန္ေနဂ်ာေတြ အေနနဲ ့ ေန ့စဥ္ သက္ဆိုုင္ရာ အေရာင္းတာဝန္ခံေတြနဲ ့ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ေတြနဲ ့ ပါတ္သတ္ျပီး လူခ်င္းေတြ ့ဆံုုေဆြးေႏြးေနဖိုု ့ အထူးအေရးၾကီးပါတယ္။
(၂) ဘယ္ေလာက္ထိျပည့္မွီျပီးျပီလ
အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္၊ လ်ာထားခ်က္မွာ ဘယ္ေလာက္ထိ ျပည့္မွီျပီးျပီလဲဆိုုတာကိုု အေရာင္းမန္ေနဂ်ာ၊ အေရာင္းၾကီးၾကပ္ေရးမွဴးမ်ားအေနနဲ ့ သတ္ဆိုုင္ရာအေရာင္းတာဝန္ခံေတြနဲ ့ ေတြ ့ဆံုုေဆြးေႏြးဖိုု ့လိုုပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ထားတာဟာ ေကာင္းေပမယ့္ ျပည့္မွီေအာင္ေဆာင္ရြက္မႈမရွိရင္၊ ဒါမွမဟုုတ္ ျပည့္မွီဖိုု ့ၾကိဳးစားမေနဘူးဆိုုရင္ အက်ိဳးမဲ့တဲ့ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္သတ္မွတ္မႈလိုု ့ ဆိုုရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ေလာက္ထိျပည့္မွီျပီးျပီလဲဆိုုတာ အခ်ိန္နွင့္တေျပးညီ အနီးကပ္ ေလ့လာေမးျမန္းေဆြေႏြးဖိုု ့လုုိပါတယ္။
(၃) ျပည့္မွီတဲ့ ရာခိုုင္ႏႈန္း
က်ေနာ္တိုု ့ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ပညာေရးအားျဖင့္ မညံ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္းအခ်ိဳ ့ ေသာ အေရာင္းဝန္ထမ္းေတြမွာ ရာခိုုင္နႈန္းတြက္တာ အေတာ္အားနည္းတာကိုု ေတြ ့ရတတ္ပါတယ္။ သိန္း(၁၀၀) ေရာင္းဖိုု ့သတ္မွတ္ထားရာမွာ သိန္း(၂၀) ေရာင္းျပီးျပီဆိုုရင္ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ရဲ ့ (၂၀)ရာခိုုင္နႈန္းျပည့္မွီသြားျပီ ဆိုုတာသိၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဥပမာအားျဖင့္ (၁၄၂)သိန္းမွာ (၆၈)သိန္းေရာင္းရရင္ အေရာင္းရာခိုုင္နႈန္းေမးတဲ့အခါ ဂဏန္းေပါင္းစက္ကိုု ဘယ္ကစနွိပ္ရမွန္း မသိျဖစ္ေနတာ ေတြ ့ရပါတယ္။ အေပၚယံ သံုုးသပ္ရင္ က်ေနာ္ေျပာတာ ဟာသျဖစ္နိုုင္ေပမယ့္ တကယ္ၾကံဳေနရတဲ့ အျဖစ္ဆိုုတာ လက္ရွိအေရာင္းေလာကထဲက ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ေတြအသိပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကိုုယ့္အေရာင္းတာဝန္ခံေတြကိုု ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့က်င့္ထားသင့္ပါတယ္။
(၄) ကြာဟခ်က္
သတ္မွတ္ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္နဲ ့ အမွန္တကယ္ အေရာင္းပမာဏ ဘယ္ေလာက္ကြာဟခ်က္ရွိသလဲဆိုုတာ ေန ့စဥ္ ေမးခြန္းထုုတ္ဖိုု ့က အေရာင္းၾကီးၾကပ္သူေတြရဲ ့ တာဝန္ပါ။ ဒီေန ့သတ္မွတ္ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ကိုု မမွီဘဲ ကြာဟခ်က္ရွိေနရင္ ေနာက္ေန ့၊ ေနာက္ေန ့ ေတြမွာ ပိုုေရာင္းဖိုု ့ လိုုတာကိုု ေမးျမန္းေဆြးေႏြးေနဖိုု ့လိုုပါတယ္။ ဒီလိုုမဟုုတ္ရင္ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္က စာရြက္ေတြေပၚက ပံုုႏွိပ္စာလံုုးသက္သက္ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။
(၅) ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ဘယ္လိုုလုုပ္မလဲ
သတ္မွတ္အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္နဲ ့ ကြာဟခ်က္ဆိုုတာ ရွိနိုုင္ပါတယ္။ ဒါဆိုုရင္ ဘာလိုု ့ ကြာဟတာလဲ၊ အေရာင္းရည္မွန္းခ်က္ အရမ္းျမင့္ေနလိုု ့လား၊ မားကတ္တင္းပံ့ပိုုးမႈ အားနည္းလိုု ့လားစတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကိုု ျပန္လည္ ေဆြးေႏြးဖိုု ့လိုုပါလိမ့္မယ္။ အေရာင္းတာဝန္ခံေတြအေနနဲ ့ တခါတရံမွာ အခက္အခဲေတြရွိေနတတ္တာမိုု ့ သူတိုု ့နဲ ့ လူကိုုယ္တိုုင္ ေတြ ့ဆံုုေဆြးေႏြးေပးဖိုု ့ လိုုပါလိမ့္မယ္။ ဒီအေရာင္းအေရအတြက္ မွီေအာင္ေရာင္း၊ အေၾကာင္းျပခ်က္ ဘာမွမေပးနဲ ့ဆိုုရင္ အဲဒီအေရာင္းဌာနမွာ သိပ္မၾကာခင္ မန္ေနဂ်ာပဲ က်န္ခဲ့ပါလိမ့္မယ္။
ဒီအခ်က္(၅)ခ်က္ဟာ အေျခခံက်ျပီး ရိုုးစင္းလြန္းေပမယ့္ နည္းပညာသိပ္ဖြံ ့့ျဖိဳး
တိုုးတက္ျပီးသား နိုုင္ငံေတြမွာေတာင္ ယေန ့ထက္ထိတိုုင္ က်င့္သံုုးေနဆဲျဖစ္သလိုု Pepsi Co. မွာက်င့္သံုုးေန၊ က်င့္သံုုးဆဲဗ်ဴဟာေတြ ထဲကတစ္ခုုျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ အက်ိဳးရွိမယ္လိုု ့ ထင္ပါတယ္။
ေလးစားလ်က္
ေဒါက္တာထက္ဇံလင္း

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။