ထိပ္ဆုံးအထိတက္လွမ္းႏိုင္မယ့္ စြမ္းရည္ႏွစ္မ်ဳိး
ဆရာသုတ
JOB seekers Journal vol.2,no.48
တစ္ခါက စီးပြားေရးလုပ္ငန္း႐ွင္တစ္ဦးဟာ အလုပ္ႀကိဳးစားၿပီး ေတာ္႐ံုတန္႐ံု အလုပ္ေတြကို မ်က္ႏွာလႊဲလို႔ရတဲ့ ၀န္ထမ္းငယ္ သံုးေယာက္ ေနေရးထိုင္ေရး အခက္အခဲျဖစ္ေနတာကိုသိရတဲ့အတြက္ ဆင္ေျခဖံုးရပ္ကြက္သံုးခုမွာ အိမ္ကေလးတစ္လံုးစီ၀ယ္ၿပီး အဲဒီ၀န္ထမ္းငယ္သံုးေယာက္ ကို ေနေစပါ သတဲ့။ ၀န္ထမ္းငယ္ ၃ေယာက္လည္း အိမ္လခ ေပးစရာ မလိုဘဲ ေနစရာ ရၿပီမို႔ နယ္ကသူတို႕မိသားစုေတြကိုအသီးသီး ျပန္ေခၚၿပီး အဲဒီအိမ္ကေလးေတြမွာေနၾကတယ္။ အဲဒီမွာ ပထမ ၀န္ထမ္းငယ္က အလုပ္ထဲမွာ အရင္အတုိင္းပဲ ပံုမွန္လုပ္တယ္။
ေနစရာရလို႔ လုပ္ငန္း႐ွင္ အေပၚ ေက်းဇူးတင္ေပမယ့္ ထူးထူးျခားျခား ေက်းဇူးႀကီးတယ္လို႔ေတာ့ မထင္ဘူး။ “ငါ အလုပ္ႀကိဳးစားလို႔၊ သူမ်က္ႏွာလႊဲရလို႔ ဒီအိမ္ကေလးကို ၀ယ္ၿပီး ေနခိုင္းတာျဖစ္မယ္၊ သူ႕ဆီမွာ မလုပ္ဘဲ အျခားမွာ လုပ္ရင္လည္း ဒီလိုႀကိဳးစားရင္ ေနစရာတစ္ခုေတာ့ ရမွာပဲ” လို႔ ေတြးတယ္။ အိမ္ကေလး ကိုလည္း သူပိုင္အိမ္လို႔ သေဘာမထားဘူး။ လုပ္ငန္း႐ွင္ပိုင္တဲ့ အိမ္မို႕ “ဆင္းခုိင္းရင္ အခ်ိန္မေ႐ြးဆင္းရမွာ” လို႔ အၿမဲစဥ္းစားၿပီး ကိုယ္ပိုင္အိမ္ ၀ယ္ႏုိင္ေအာင္ ေငြစုတယ္။
ဒုတိယ ၀န္ထမ္းငယ္ကေတာ့ “ဒီအလုပ္႐ွင္ဟာ ငါ့ကို တူလိုသားလို ခ်စ္ခင္ပံုရတယ္၊ ဒီေခတ္ႀကီးမွာ အမ်ိဳးမေတာ္ဘဲ ဘယ္သူက ေနစရာ အိမ္ ၀ယ္ေပးမွာလဲ” လို႔ ေတြးတယ္။ အလုပ္ထဲမွာလည္း အရင္လို မႀကိဳးစားဘဲ ပိုင္႐ွင္ရဲ႕ လူယံု၊ လက္ရင္းတပည့္လုိ႔ သူ႕ကိုယ္သူ သတ္မွတ္ၿပီး တန္းတူေတြ ကို ၾသဇာေပးတာေတြ၊ ႀကီးသူေတြ စကားနားမေထာင္တာေတြ၊ စည္းကမ္း ပ်က္တာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အိမ္ကေလးကိုလည္း တစ္ေန႔မွာလုပ္ငန္း႐ွင္က သူ႔ကို အပိုင္ေပးမွာပဲလို႔ ယံုၾကည္ၿပီး သူ႔ကိုယ္ပိုင္အိမ္လို သေဘာထား တယ္။ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ဂ႐ုတစိုက္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းၿပီး သာသာယာယာနဲ႔ ေနခ်င္ စဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားတယ္။ အလုပ္႐ွင္အပါအ၀င္ ဘယ္သူနဲ႔မဆို စကားေျပာရင္လည္း အဲဒီအိမ္ဟာ သူ႔ကိုယ္ပိုင္အိမ္လိုမ်ိဳး ေျပာေလ့႐ွိတယ္။ အဲဒါတင္မက လုပ္ငန္း႐ွင္ကိုလည္း ေဆြမ်ိဳးရင္းခ်ာလိုသေဘာထားၿပီး သူ႔ျပႆနာေတြကို သြားေျပာေလ့႐ွိတယ္။ ခ်ဲထိုးလို႕၊ ေဘာလံုးပြဲေလာင္းလို႔ စသည္ျဖင့္ ေႂကြးတင္ ေနရင္လည္း လုပ္ငန္း႐ွင္ကို “လခႀကိဳထုတ္ခ်င္တယ္” တို႔၊ “အေႂကြးဆပ္ ေပးပါဦး” တို႔ သြားအပူကပ္တတ္တယ္။ အိမ္ကေလးမွာ ေန ရၿပီးတဲ့ေနာက္ အလုပ္႐ွင္ဆီက လစာတိုးေတာင္းတယ္၊ သီတင္းကၽြတ္တို႕၊ သႀကၤန္တို႔ အခ်ိန္ေတြမွာ ေဘာနပ္စ္မ်ားမ်ား ေပးဖို႔ေတာင္းတယ္။ အလုပ္ကိုေတာ့ အရင္ကေလာက္ မလုပ္ေတာ့ဘူး၊ ခိုတယ္၊ ကပ္တယ္၊ ေလွ်ာ့ လုပ္တယ္။
တတိယ ၀န္ထမ္းငယ္ကေတာ့ အလုပ္႐ွင္ေၾကာင့္ သူတို႔ မိသားတစ္စု တစ္စုတစ္စည္းတည္း ေနလို႔ရသြားၿပီဆိုၿပီး အိမ္ကေလးမွာ ေပးေနတဲ့ အတြက္ အလုပ္႐ွင္ကို အရမ္းေက်းဇူးတင္တယ္။ အလုပ္ထဲမွာလုပ္ငန္း႐ွင္က ခိုင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မခိုင္းသည္ျဖစ္ေစ အလုပ္ေတြကို ေန႔ေရာ၊ ညေရာ၊ အလုပ္ ခ်ိန္အတြင္းေရာ၊ အလုပ္ခ်ိန္ျပင္ပေရာ အားတက္သေရာ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုပ္တယ္။ အလုပ္မ်ားတဲ့အခါ အခ်ိန္ပိုဆင္းရလို႕ အလုပ္႐ွင္က အမ်ားနည္းတူ အခ်ိန္ပိုလုပ္အားခ ထပ္ေဆာင္းေပးတဲ့ အခါ အဲဒီတတိယ၀န္ထမ္းငယ္က မယူခ်င္ဘူး။ ေနစရာ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ အိမ္လခမယူဘဲ ေပးေန ထားတဲ့ ေက်းဇူး႐ွင္ဆီက အိုဗာတိုင္ေၾကးထပ္ယူရင္ ေက်းဇူးမသိတတ္ရာ က်လိမ့္မယ္လို႔ သေဘာထားတယ္။ အဲဒီအိမ္ကေလးကိုလည္း တစ္ေန႔မွာ လုပ္ငန္း႐ွင္က အပိုင္ေပးလိမ့္မယ္လို႔ မေတြးဘူး။ အလုပ္႐ွင္က ေနစရာေပး တဲ့အတြက္ သူ႔ဘက္က တန္ရာတန္ေၾကးျပန္မေပးဘဲ အလိုက္မသိ ေနတာမ်ိဳး မျဖစ္ရေအာင္ ႀကိဳးစားတာပဲ႐ွိတယ္။
အခုလို အလုပ္ေျပာင္းရ လြယ္ကူလာတဲ့ ေခတ္မွာ အလုပ္႐ွာေနတဲ့ လူငယ္ေတြ၊ အလုပ္ရခါစ လူငယ္ေတြ၊ အလုပ္ေျပာင္းဖို႔ စဥ္းစားေနတဲ့ လူငယ္ေတြ၊ အလုပ္ေျပာင္းၿပီးစ လူငယ္ေတြ အေနနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ အခက္ အခဲေတြကို အထိုက္အေလ်ာက္ ေျပလည္ေအာင္ အကူအညီေပးတဲ့ အလုပ္႐ွင္ေကာင္းေတြကို တစ္ခါမဟုတ္ တစ္ခါ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ေန စရာေပးတာ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြမ္းက်င္မႈအမ်ိဳးမ်ိဳးကို သင္ေပးတာ၊ ကိုယ္ဘာမွ မသိေသးတဲ့ နယ္ပယ္မွာ အသက္ေမြး၀မ္း ေက်ာင္းျပဳႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အသိပညာရသြားမယ့္ အခြင့္အလမ္းေတြ ကိုေပးတာ၊ သူ႕အလုပ္ကို လုပ္ရင္း အဆက္အသြယ္ေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြရသြားတာ၊ လူသိမ်ား နာမည္ႀကီးလာတာ စသည္ျဖင့္ အလုပ္ ႐ွင္ေကာင္း တစ္ေယာက္ဆီက ရႏိုင္တာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ အဲဒီအခါ ကိုယ့္ဘက္ ကပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ ၀န္ထမ္းငယ္ သံုးေယာက္႐ွိတဲ့ထဲက ဘယ္သူ႕ ပံုစံမ်ိဳး တံု႔ျပန္ခဲ့သလဲ၊ တံု႔ျပန္မွာလဲ၊ တံု႔ျပန္သင့္သလဲ စဥ္းစားသင့္ ပါတယ္။
အလုပ္၀င္ခါစမွာ အေတြ႕အၾကံဳ ႏုေသးလို႔ ေတြ႕ရတဲ့ အလုပ္႐ွင္ က ေကာင္းေနတာကို ေကာင္းမွန္းမသိဘဲ ဒုတိယ၀န္ထမ္းငယ္လို ႏြဲ႕ဆိုး မဆိုးမိဖို႔ လိုတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အလုပ္႐ွင္ေတြက ပုထုဇဥ္ေတြသာ ျဖစ္ ပါတယ္။ အမ်က္ေဒါသ ကင္းစင္ၿပီး အစဥ္ထာ၀ရ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာဆိုတဲ့ ျဗဟၼစိုရ္တရားေလးပါးကိုပြားမ်ားေနၾကတဲ့ သူေတာ္စင္ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆိုလိုတာက ဘယ္ေလာက္ပဲ ခ်မ္းသာတဲ့သူျဖစ္ျဖစ္ သူ႕ဘက္က ေပးရတာနဲ႔ ထိုက္တန္တာ တစ္ခုခုတန္ရာ တန္ေၾကး ျပန္မရ ဘူးလို႔ ထင္ရင္ ေနာက္ထပ္ေပးခ်င္စိတ္ ႐ွိေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေပးခ်င္ေသး ရင္လည္း အရင္ကေလာက္ေတာ့ စိတ္ထက္ သန္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါကို ကပ္ေစးနဲတယ္၊ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူ အေပၚ ကိုယ္ခ်င္းမစာဘူးလို႔ မဆိုႏိုင္ ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ အလုပ္႐ွင္အပါအ၀င္ သူတစ္ပါးဆီက အကူအညီ ပံ့ပိုးမႈနဲ႕ အခြင့္အလမ္းေတြကို ရလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မထားဘဲ ကိုယ့္အား ကိုယ္ကိုး ႀကိဳးစားတာကသာ အေကာင္းဆံုးပါ။ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး ႀကိဳးစား ရင္းနဲ႔ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လို႔ အကူအညီ ပံ့ပိုးမႈနဲ႕ အခြင့္အလမ္းေတြ ရလာခဲ့ရင္ေတာ့ အဲဒီလို အကူအညီပံ့ပိုးမႈနဲ႔ အခြင့္အလမ္းေတြ ေပးတဲ့သူ မည္သူမဆိုကို ေပးတဲ့ ပမာဏနည္းသည္ျဖစ္ေစ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ လိႈက္လိႈက္ လွဲလွဲ ေက်းဇူးတင္ ၿပီး အဲဒီေက်းဇူးကို အၿမဲသတိတရ႐ွိ႐ံုတင္မက ျပည့္ျပည့္ ၀၀ တံု႔ျပန္ဖို႕ အားတက္သေရာ လုပ္သင့္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ပထမ၀န္ ထမ္းငယ္လို ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး စိတ္ဓာတ္ေမြးျမဴၿပီး တတိယ၀န္ထမ္းငယ္လို သူ တစ္ပါးေက်းဇူး အထူးသိတတ္ဖို႕ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးျခင္းနဲ႔ သူတစ္ပါးေက်းဇူးကို အစဥ္ေအာက္ေမ့ၿပီး တံု႔ျပန္တတ္ျခင္း ဒီႏွစ္ခုကို အထင္မေသးပါနဲ႔။ ဒီႏွစ္ခုတည္းနဲ႔တင္ ဘယ္လုပ္ငန္း နယ္ပယ္မွာမဆို ထိပ္ဆံုးကို ေရာက္ဖို႔ လမ္းပြင့္လာ႐ံုတင္မက ထိပ္ဆံုးအထိ တက္လွမ္း ႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္သတ္ၱိေတြလည္း ႐ွိလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
by JOB seekers Journal
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။