by Ma Nandar on Thursday, October 4, 2012 at 7:26am ·
တေန႔ကဆိုပါေတာ့။ ဂ်ပန္ကို အစိုးရအဖြဲ႔အစည္းတခုက
ေလ့လာေရးခရီးအေနနဲ႔ လႊတ္လိုက္တဲ့ ေခတ္ပညာတတ္(M.B.,B.S) ျမန္မာလူငယ္ေလးတေယာက္ကို
ဂ်ပန္႕လႊတ္ေတာ္ျပတိုက္နဲ႔တကြ သူသြားခ်င္တဲ့ေနရာကို လိုက္ပို႔ေပးျဖစ္ပါတယ္။
ဒီ့ေနာက္မွာေတာ့ အရာရာကို စူးစမ္းေလ့လာတတ္တဲ့
လူငယ္တို႔ရဲ႕ ထံုးစံအရတေၾကာင္း၊ သူ႔အလုပ္ကိုကလည္း ဂ်ပန္မွာရွိတဲ့
ေဒသခံဂ်ပန္လူမ်ဳိးေတြနဲ႔ ဂ်ပန္မွာ အေျခခ်ေနထိုင္ၾကတဲ့ ျမန္မာလူမ်ဳိးအပါအဝင္
ႏိုင္ငံျခားသားေတြကိုပါ ေလ့လာျပီး စာတမ္းသေဘာမ်ဳိးျပဳစုရမယ္ဆိုလားေၾကာင့္ တေၾကာင္း
စားရင္းေသာက္ရင္းနဲ႔ recorderၾကီးဖြင့္ျပီး ကၽြႏ္ုပ္ကို ဗ်ဴးပါေတာ့တယ္။
ကၽြႏ္ုပ္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးခံယူခ်က္၊ လူမႈေရးခံယူခ်က္၊
လူငယ္ေတြအေပၚ သေဘာထား၊ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြအေပၚသေဘာထားအျမင္၊
ဂ်ပန္မွာေနထိုင္ေနရတဲ့အေျခအေန စသျဖင့္ စံုလို႔ပါပဲ။ ေျပာေသးတယ္။ က်ေနာ္က အမကို
စေတြ႔ကတည္းက အမေျပာပံုဆိုပံု၊ လႈပ္ရွားပံုေတြကိုၾကည့္ျပီး တလမ္းလံုး စိတ္ထဲက
ေမးခြန္းေတြ ထုတ္လာတာဆိုပဲ။ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေမာင္မင္းၾကီးသားက အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာ
အေတာ့္ကို ေထာင့္ေစ့ေအာင္ ဗ်ဴးႏိုင္ပါေပတယ္။
ေနာက္ဆံုး သူ႔ေမးခြန္းကေတာ့ ျပည္တြင္းက
လူငယ္ေတြနဲ႔သာ အမစကားေျပာခြင့္ရမယ္ဆို ဘာေျပာခ်င္လဲလို႔ ေမးပါတယ္။ အဲသည့္အခ်ိန္မွာ
ကၽြႏ္ုပ္(၂)ခုေျဖခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရထားခ်ိန္ကလည္း နီးေနျပီမို႔ (၁)ခုပဲ
လိုရင္းတိုရွင္းေျဖလိုက္ပါတယ္။
ကၽြႏ္ုပ္ေျဖလိုက္တဲ့ ပထမတခုက လူငယ္အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ
ဆရာလုပ္တာကို အခါးသီးဆံုးပဲလို႔ အမ သတိထားမိတယ္။ ကိုယ္ေျပာခ်င္တာေတြ၊ ကိုယ္သိသမွ်
တတ္သမွ်ေတြကို တိုက္ရိုက္အမ်ားၾကီးေျပာေနရင္ တလံုးမွနားထဲကို မထည့္ေတာ့မယ့္လူဟာ
လူငယ္ပဲလို႔။ ကိုယ္လည္း ဘယ္လိုပင္ ေလ့လာေလ့လာ ျပည့္စံုသြားျပီလို႔ေတာ့ မရွိတာမို႔
သူတို႔အတြက္ အျပည့္စံုဆံုးလည္းျဖစ္၊ တိုက္ရိုက္လည္း ဆံုးမျခင္းလည္းမဟုတ္တဲ့
အေကာင္းဆံုး စကားလက္ေဆာင္ကေတာ့ "စာဖတ္ပါ" ဆိုတာပါပဲ။
လူငယ္တေယာက္ဟာ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း
အက်ဳိးရွိတဲ့စာေပတခုခုကို နာရီဝက္ေလာက္ပဲ အခ်ိန္ေပးျပီး ဖတ္မယ္ဆိုရင္ ၆လအတြင္းမွာ
အေတြးအေခၚ၊ အေနအထိုင္၊အျပဳအမူကအစ တိုးတက္ေသာ ေကာင္းမြန္ျခင္းဘက္ကို
စတင္ေျပာင္းလဲလာတာကို ေတြ႔ရပါလိ္မ့္မယ္လို႔ ကၽြႏ္ုပ္ေျပာခဲ့ပါတယ္။
ကၽြႏ္ုပ္ ေနာက္တခုကို ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။
ဒါေပမယ့္ အခ်ိန္မရခဲ့တာကတေၾကာင္း၊ အဲသည့္တခုကေတာ့
အၾကံေပးတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ကၽြႏ္ုပ္ရဲ႕ ခံယူခ်က္အေနအထားကို ကိုယ့္ေမာင္ေတြညီမေတြနဲ႔
စကားစျမည္ေျပာရင္း ထည့္ေျပာခ်င္တာမ်ဳိးဆိုေတာ့ အင္တာဗ်ဴးအေနနဲ႔
မေျပာခ်င္တာလည္းပါတယ္ပဲ ဆိုပါေတာ့။
ေလာကမွာ လူတိုင္းလိုလို ေသနတ္ေတြ၊
ဗံုးေတြ၊က်ည္ဆံေတြ၊ အေျမာက္ဆံေတြကို ေၾကာက္ၾကတယ္။ အဲဒါေတြနဲ႔ အပစ္ခံရရင္
အသက္ေသသြားမယ္ဆိုတာ သိလို႔ေၾကာက္ၾကတယ္။ ကိုယ္က အဲဒါေတြကို ေၾကာက္တာကိုလည္း
ကိုယ့္ကိုကိုယ္သိတယ္။ သတိထားမိတယ္ ဆိုပါေတာ့။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္က
ေၾကာက္လို႔ေၾကာက္မွန္းမသိဘဲ ေၾကာက္ေနတာတခုရွိတယ္။ အဲဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ "ပညာရွိ"
ဆိုတာၾကီးကိုပဲ။
"ပညာရွိ"ဆိုတဲ့အထဲမွာ
ကိုယ္အထင္ၾကီးေလးစားရသူလည္းပါႏိုင္တယ္၊ ကိုယ့္အေဖအေမလည္း ပါႏုိင္တယ္၊ ကိုယ္တခါမွ
မျမင္ဖူးတဲ့ ႏိုင္ငံရပ္ျခားက ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ပါႏုိင္တယ္။ အားလံုးကို ျခံဳျပီး
ပညာရွိနဲ႔လို႔ပဲ ေျပာၾကပါစို႔။ ဟုတ္လို႔လား၊ ငါတို႔က ပညာရွိကို ေလးစားတာပါ၊
ေၾကာက္တာမဟုတ္ပါဘူးလို႔ ေျပာၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ရင္
ေလးစားတာထက္ ငယ္ေၾကာက္လိုျဖစ္ေနတဲ့ အေနအထားက ပိုေနတာကိုေတြ႔ရတယ္။
ဥပမာ...လူငယ္ေလး ၃ေယာက္ေျပာေနတဲ့ စကားဝုိင္းမွာ
တေယာက္ေသာ လူငယ္ေလးက “လူတိုင္းကို ယံုၾကည္ရင္ အႏ ၱရာယ္မ်ားတယ္ ။ ဘယ္သူ ့ကိုမွ
မယံုၾကည္ရင္ အလြန္ အႏ ၱရာယ္မ်ား တယ္ကြ” လို႔ ေျပာလိုက္တယ္ဆိုပါေတာ့။ ဒါကို
ဒုတိယလူငယ္က "ေဟ့ေကာင္၊ မင္းဟာက မဟုတ္ေသးပါဘူးကြာ၊ ေလာကမွာ ယံုသင့္ရင္ေတာ့
ယံုရမယ္"လို႔ ျပန္ေျပာတယ္။
တတိယတေယာက္ကလည္း ပထမဆံုးတေယာက္ေျပာတာကို
ေထာက္ခံသလိုလို စဥ္းစားသလိုလို လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ပထမဆံုးတေယာက္က "ေဟ့ေရာင္ေတြ
အဲဒါ ငါေျပာတာမဟုတ္ဘူးကြ၊ အေမရိကန္သမၼတၾကီး အီဗရာဟင္လင္ကြန္းက ေျပာခဲ့တဲ့စကားကြ"
လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ အဲသည့္ လူငယ္ကပဲ ဆက္ျပီး ပညာရွိတို႔ရဲ႕ အဆိုအမိန္႔
သံုးေလးခုေလာက္ ဆင့္ျပီး ေျပာခ်လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ
ဒုတိယတေယာက္နဲ႔ တတိယတေယာက္က ဘာမွ ေစာဒက
မတက္ေတာ့ဘူး။ စိတ္ထဲက သိပ္မေက်နပ္တာေတာင္ အဲသည့္အေၾကာင္းအရာကိုေတာ့
ဆက္မေဆြးေႏြးျဖစ္ေတာ့ဘူး။
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ပညာရွိနဲ႔
ျခိမ္းေျခာက္ခံလိုက္ရတာကိုး။ အေမရိကန္ဆိုတာၾကီးကိုလည္း လူငယ္ပီပီ အထင္ၾကီးမယ္၊
သမၼတဆိုတာၾကီးကလည္း ပါေနတယ္။ ငယ္ကတည္းက ေက်ာင္းစာမွာေတာင္ လင္ကြန္းဆိုတာၾကီးကိုလည္း
သင္ခဲ့ရေလေတာ့ ေၾကာက္သြားတာေပါ့။ ကိုယ့္ယံုၾကည္ခ်က္ကို ရဲရဲဝံ့ဝံ့
မထုတ္ေဖၚရဲေတာ့ဘူး။
"မင္းဖာသာမင္း သမၼတမကလို႔၊ ဖီလိုဆိုဖာမကလို႔၊
မိုးနတ္မင္းၾကီးပဲျဖစ္ျဖစ္ ငါကေတာ့ လက္မခံဘူး။ ငါ့ယံုၾကည္ခ်က္ကို
ငါဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖၚမယ္" ဆိုတဲ့ လူမ်ဳိး အင္မတန္နည္းပါတယ္။
အဲလို ေျပာလိုက္လို႔ရွိရင္လည္း "ဒီေကာင္
ေၾကာင္ေနျပီ၊ ပညာရွိစကားေတာင္ သူက လက္မခံဘူးတဲ့၊ ဟားဟား၊ အလကား
စာေလးမေတာက္တေခါက္ဖတ္ျပီး ဘဝင္ရူး" လို႔ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း
ပညာရွိေၾကာက္ေရာဂါဝင္လို႔ဝင္ေနမွန္းမသိဘဲ မေၾကာက္တတ္တဲ့သူကိုလည္း
ကဲ့ရဲ႕ေလွာင္ေျပာင္တတ္သူက မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေစာဒကတက္ခ်င္သူ တခ်ဳိ႔ကေလကေတာင္
အေလွာင္ခံရမွာ စိုးတာနဲ႔ပဲ ေလွ်ာ္ခ်လိုက္ရပါေတာ့တယ္။
ေနာက္ငယ္ေၾကာက္ အမ်ဳိးအစားတခုက
ကိုယ့္အမိအဖဆရာသမားနဲ႔ ကိုယ္ေလးစားရတဲ့ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္စတာေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
အိမ္တအိမ္မွာပဲ ဆိုပါေတာ့။ မိုးေရစက္လက္က်ေနတဲ့ ေရစိုထီးၾကီးကို ဖခင္လုပ္သူက
ထီးထားတဲ့ေနရာမွာမထားဘဲ ဧည့္ခန္းနဲ႔ မလြတ္ကင္းတဲ့ေနရာမွာ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့
ထားလိုက္တာေၾကာင့္ ေရေတြစီးက်ျပီး ဧည့္ခန္းက ေကာ္ေဇာ္ၾကီးေရေတြ စိုကုန္တယ္။
ဒါကုိေတြ႔တဲ့ သမီးၾကီးလုပ္သူက "ဒီထီးၾကီးကို
ဘာျဖစ္လို႔ ထီးစိုက္တဲ့ေနရာမွာ မထားဘဲ ဒီမွာလာထားရတာလဲ၊
ေကာ္ေဇာကိုေရေတြစိုကုန္ျပီၾကည့္စမ္း" စသျဖင့္ ေျပာလိုက္မယ္ဆိုရင္
ေနာက္သားသမီးတေယာက္က "ဟာ အဲဒါ အေဖထားသြားတာ၊ မၾကီးသြားမေျပာနဲ႔" လို႔
အလန္႔တၾကားတားလိုက္မယ္။ ဒါဆိုရင္ပဲ သမီးၾကီးလုပ္သူကလည္း ဇက္ကေလးပုသြားမယ္"ဟုတ္လား၊
ငါက မသိပါဘူး နင္မ်ားလား၊ အငယ္မမ်ားလား" စသျဖင့္ ကိုယ္ႏိုင္ရတဲ့သူေတြကိုပဲ
ေတြးေတာ့မယ္။
တကယ္ဆို အဲဒါမျဖစ္သင့္ဘူး။ ဒီလုပ္ရပ္က မွားေနရင္
အမွားလုပ္ခဲ့သူဟာ ကိုယ္ေလးစားသူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီကိစၥကို
တရားခံသိေအာင္ေျပာရမယ္။ မိဘကို ခံေျပာခိုင္းတာမဟုတ္ဘူး။ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းနဲ႔
အေၾကာင္းစံုကို သိေအာင္စံုစမ္း ေမးျမန္းရမယ္။ ဥပမာ "ေဖေဖ့မွာ အေရးၾကီးတဲ့
ကိစၥရွိလို႔ ကမန္းကတမ္း အိ္မ္ျပန္လာရလို႔လား၊ ေဖေဖ ေနမေကာင္းျဖစ္ျပီး ျပန္လာတာလား"
စသျဖင့္ သိေအာင္လုပ္ရမယ္။ ဘာမွလည္း မျဖစ္ဘဲနဲ႔ အဲလိုစည္းကမ္းမရွိထားရင္
အက်ဳိးသင့္အေၾကာင္းသင့္ ေျပာျပသင့္ေျပာရမယ္။ ဒါကိုလည္း မိဘလုပ္တဲ့သူက
လက္ခံရမယ္။
ငါမိဘပဲ ဒါငါ့အိမ္ ငါ့လုပ္စာစားေနၾကတာ
ငါဘာလုပ္လုပ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒါမိဘမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အာဏာရွင္ျဖစ္သြားျပီ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အနေႏၱာအနႏၱငါးပါးကို ရိုေသေလးစားတာနဲ႔၊ ရပ္ကြက္ျမိဳ႕ရြာတိုင္းျပည္
အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားကို ေခတ္အဆက္ဆက္က ေၾကာက္ရတာေတြနဲ႔ ေရာေထြးျပီး လူငယ္ေတြမွာ
မွန္ကန္တဲ့ အသိတရားထက္ အေၾကာက္တရားေတြ လႊမ္းမိုးေနတာေတြ႔ရတယ္။
လူၾကီးမိဘဆရာသမားေခါင္းေဆာင္ကို
ရိုင္းစိုင္းေစာ္ကားတာနဲ႔ လူၾကီးမိဘဆရာသမားေခါင္းေဆာင္ကို ယဥ္ေက်းပြင့္လင္းတာ
ကြဲျပားဖို႔လိုပါတယ္။ လူငယ္ေတြက သူတို႔အျမင္ သူတို႔ခံယူခ်က္ သူ႔တို႕ယံုၾကည္ခ်က္ကို
ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ေဖၚျပျခင္းဟာ ရိုင္းစိုင္းျခင္း၊ ပမာမခန္႔ေျပာျခင္း၊ ႏႈတ္လွန္ထိုးျခင္း၊
ေျခရာတိုင္းျခင္း မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို ေခါင္းေဆာင္ေနရာမွာရွိေနသူမ်ားက
နားလည္ေပးဖို႔လိုပါတယ္။
ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ ေျပာလိုက္တဲ့ စကားေတြထဲမွာပဲ
ဒီစကားကိုေတာ့ၾကိဳက္တယ္။ ဟိုစကားကိုေတာ့ မၾကိဳက္ဘူး ဆိုရင္လည္း ကိုယ္မၾကိဳက္တာကို
သူက ေခါင္းေဆာင္ပဲ၊ သူက ပညာရွိပဲဆိုျပီး အတင္းဇြတ္ ကိုယ့္ိကုိကိုယ္ အမိန္႔ေပးျပီး
မသက္မသာနဲ႔ လက္မခံခ်င္ပါနဲ႔။ ငါ့အေဖေျပာတ အကုန္ဟုတ္တယ္၊ ငါ့ဆရာေျပာတာအကုန္မွန္တယ္၊
ငါ့ေခါင္းေဆာင္ေျပာရင္ မလြဲဘူး စသျဖင့္ ကိုယ့္ဦးေႏွာက္ကိုယ္ မသံုးဘဲ
စကားေတာင္မဆံုးေသးဘူး ေခါင္းညိမ့္တတ္တဲ့ အက်င့္ကို လူငယ္ေတြ မက်င့္ေစခ်င္ဘူး။
ရွင္ဘုရင္ ေျပာသမွ်စကားကို ဟုတ္ပါ့ဘုရား
မွန္ပါ့ဘုရား လုပ္တဲ့ေခတ္ကို သက္ဦးဆံပိုင္ဘုရင္ေခတ္၊ ဘုရင္စနစ္လို႔ ေခၚတယ္။
ယေန႔ျမန္မာလူငယ္ေတြဟာ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းအေနနဲ႔ i phone 4, 5ေတြ ကိုင္ျပီး
စိတ္ဓါတ္အေတြးအေခၚေတြကေတာ့ ဘုရင္စနစ္ဘုရင္ေခတ္ကို ျပန္သြားေနၾကမယ္ဆို
ကိုယ့္ကိုကိုယ္ပဲ စဥ္းစားၾကည့္ပါဦး။ ရွက္ဖို႔ေကာင္းေနျပီေနာ္။
ပညာရွိေျပာသမွ် စကားဖီဆန္ရမယ္လို႔ မဆိုလိုပါ။
ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္သေဘာက်မက်ကို ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ရဲရဲေမးပါ။ ရဲရဲေတြးၾကည့္ပါ။
ရဲရဲေဆြးေႏြးပါ။ ပညာရွိတာနဲ႔ပဲ ေၾကာက္ျပီး ဝပ္မသြားေစခ်င္ဘူး။
လူငယ္ဆိုတာ တတ္ႏိုင္သေရြ႕ ကိုယ့္ကိုကိုယ္
ယံုၾကည္မႈအရွိဆံုးျဖစ္ေနရမယ္။ ဆန္းသစ္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြ ရွာေဖြႏိုင္ပါမွ တိုးတက္တဲ့
အနာဂတ္အတြက္ အားထားရတဲ့ ေခါင္းေဆာင္သစ္ေတြျဖစ္လာေတာ့မွာေပါ့။
ပညာရွိကို မေၾကာက္လိုက္လို႔ ရလဒ္ေကာင္းရသြားတဲ့
ယေန႔ေခတ္ ျမန္မာျပည္တြင္းက လူငယ္ေလး တေယာက္အေၾကာင္းေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
အဲသည့္လူငယ္ေလးက လက္ရွိနယ္ျမိဳ႔တျမိဳ႕ကေပါ့။ တိုင္းျပည္အတြက္ လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြကို
သူတတ္စြမ္းသေလာက္ လုပ္ေနတဲ့ လူငယ္တေယာက္ပါ။ တေန႔ သူတို႔ ျမိဳ႔ကို
၈၈မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔အတူ ဦးခြန္ထြန္းဦးအပါအဝင္
ႏိုင္ငံေရးသမားၾကီးမ်ားေရာက္လာၾကတယ္။ သူတို႔လည္း ဝမ္းသာအားရဖိတ္ေခၚျပီး
ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပြဲလုပ္ၾကတယ္။ အေျခအေနအရ ကိုမင္းကိုႏိုင္အဲသည့္ပြဲကို
မတက္ေရာက္ႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္ ကိုဂ်င္မီ၊ ဦးခြန္ထြန္းဦးနဲ႔
တျခားပုဂၢိဳလ္မ်ားတက္ေရာက္ခဲ့ၾကတယ္။
ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပြဲလို႔ ဆိုေပမယ့္
ျမန္မာတို႔ထံုးစံအတိုင္း လူၾကီးေတြကေျပာ၊ လူငယ္ေတြက နားေထာင္ေပါ့။ အားလံုးျပီးမွ
ေမးခ်င္တာေမးလို႔ရတယ္၊ ေဆြးေႏြးစရာရွိရင္ ေဆြးေႏြးလို႔ရတယ္ဆိုျပီး အခ်ိန္ေပးပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အဲလိုအခ်ိန္မ်ဳိးဆို လူၾကီးေတြ(တနည္းဆိုေသာ္)ပညာရွိမ်ား၊
ေခါင္းေဆာင္မ်ားရဲ႕ ေျပာခဲ့တာစကားမ်ားကို ဆန္႔က်င္ျပီး ကိုယ္ျမင္ေနရတဲ့ ရွဴ႕ေဒါင့္၊
ကိုယ့္ခံစားေနရတဲ့ ခံစားမႈေတြကို တင္ျပေဆြးေႏြးရဲတဲ့ လူငယ္ကရွားပါတယ္။ အလြန္ဆံုး
သိခ်င္တဲ့ ေမးခြန္းေလာက္သာ ေမးေလ့ရွိၾကတယ္။ မေက်နပ္ရင္လည္း စိတ္ထဲမွာပဲထားလိုက္တယ္။
သိပ္မေနႏိုင္ရင္ အျပင္ေရာက္မွ အခ်င္းခ်င္းေျပာမယ္ ဆိုတာမ်ဳိးေလာက္ပဲ
ရွိတတ္တယ္။
ဒါေပမယ့္ အခုေျပာေနတဲ့ လူငယ္ေလးကေတာ့
ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူေတြ ေျပာသြားတာေတြကိုလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္တယ္။ လိုက္မွတ္တယ္။
သူ႔အျမင္နဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ အခ်က္ေတြကိုလည္း ေတးမွတ္ထားတယ္။ ဒါေတာင္ သူေျပာပံုအရဆို
ေရွ႔ကေျပာေနသူေတြရဲ႕ စကားေတြထဲမွာ သူ႔အျမင္နဲ႔ဆန္႔က်င္တာေတြ ၃ခုေလာက္ ပါေနတဲ့အထိ
သူထေျပာဖို႔ စိတ္ကူးမရွိဘူးတဲ့။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေၾကာက္လို႔တဲ့။
သူကေတာ့ မရွက္တမ္း ကၽြႏ္ုပ္ကိုဝန္ခံပါတယ္။ "
က်ေနာ္ တကယ္ေၾကာက္တယ္အမ"တဲ့။ " လူမႈေရး လုပ္ေနရာကေန ဒီလို ႏိုင္ငံေရးသမားၾကီးေတြနဲ႔
အျပန္အလွန္ထေျပာလိုက္လို႔ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္ဆိုျပီး တခုခု
အလုပ္ခံရမွာကိုလည္းေၾကာက္တယ္၊ ေနာက္တခုက က်ေနာ္ထေျပာရမယ့္ပုဂၢိဳလ္ၾကီးေတြက
တကယ့္ဝါရင့္ ႏိုင္ငံေရးသမားၾကီးေတြဆိုေတာ့ က်ေနာ္လို ၁၉၈၇မွ ေမြးတဲ့သူတေယာက္အေနနဲ႔
ရွိန္တာေပါ့ အမရယ္" တဲ့။
အဲသည့္ ရွိန္တယ္ဆိုတာၾကီးက အမွန္ေတာ့
ေၾကာက္တာပါပဲ။ ကၽြႏ္ုပ္သူ႔စကားၾကားလိုက္ရေတာ့ ေတာ္ေတာ္စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားတယ္။
ယေန႔ေခတ္လူငယ္ေတြမွာ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အေၾကာက္တရားေတြဟာ လိုအပ္တာထက္ပိုျပီး
ရိုက္သြင္းျခင္းခံေနရပါလားလို႔။
သူကဆက္ေျပာတယ္။ က်ေနာ္ အခ်ိန္တိုေလးအတြင္းမွာ
အၾကိမ္ၾကိမ္စဥ္းစားျပီး ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ငါ့ေဒသဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္
ငါေျပာရမယ္ဆိုတဲ့ ကိုယ့္ေဒသကို ခ်စ္တဲ့စိတ္နဲ႔ လူၾကီးတခ်ဳိ႕ရဲ႕ အျမင္နဲ႔
ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္တဲ့ သူကိုယ္တိုင္ ေတြ႔ၾကံဳခံစားေနရတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြကို
သူ႔ကိုယ္ပိုင္ယံုၾကည့္ခ်က္၊ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ ေပါင္းျပီး ထေျပာလိုက္တယ္။
ေခတ္ပညာတတ္ လူငယ္ပီပီ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းနဲ႔ သူ႔အျမင္ကို သူ႔ေဒသခ်စ္စိတ္နဲ႔ ထျပီးေဆြးေႏြးလိုက္တဲ့အတြက္
အဲသည့္ပြဲကို တက္ေရာက္လာတဲ့ ဧည့္သည္ေတြထဲကတေယာက္ေသာသူက သူ႔ကို သတိထားမိသြားတယ္။
သေဘာလည္းက်သြားတယ္။ အဲသည့္ပုဂၢိဳလ္က ဂ်ပန္ကို လူငယ္ေတြ ပညာေတာ္သင္၊ ေလ့လာေရး
ေစလႊတ္ေပးေနတဲ့ အစုအဖြဲ႔ထဲက အေရးပါတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ျဖစ္ေနပါတယ္။
အဲသည့္ေနာက္မွာေတာ့ လူငယ္ေလးဟာ သူသြားေရာက္ေလ့လာခ်င္ေနတဲ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကို
ေလ့လာေရးအေနနဲ႔ ေရာက္ခဲ့ရျပီး အခုဒီစာေရးေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူလည္း
ဂ်ပန္မွာရွိေနပါတယ္။
သူကေတာ့ တျခားသူမဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြႏ္ုပ္ကို
ဗ်ဴးခဲ့တဲ့ ဆရာဝန္လူငယ္ေလးပါပဲ။ "က်ေနာ့္လိုပဲ က်ေနာ့္ေဒသကလူေတြကိုလည္း ဂ်ပန္ရဲ႕
ေခတ္မီတိုးတက္မႈေတြ၊ စည္းကမ္းရွိမႈေတြ၊ စိတ္ဓါတ္အဆင့္အတန္းရွိမႈေတြကို
ျမင္ေစခ်င္လိုက္တာဗ်ာ၊ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ဒီလိုျဖစ္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔
အမ်ားၾကီးအမ်ားၾကီး ၾကိဳးစားရဦးမယ္ဗ်ာ" လို႔ သူကေျပာပါတယ္။
ပညာရွိကုိ မေၾကာက္တဲ့ ေနာက္လူငယ္တဦးကေတာ့
အျမင္ေျပာရရင္ ယေန႔ေခတ္ တိုင္းျပည္အတြက္ ၾကိဳးစားေနတဲ့ လူငယ္ေတြထဲမွာ ဗကသ ဥကၠဌ
ကိုေက်ာ္ကိုကိုပါပဲ။ သူ႔ရဲ႕ BBC အထူးအစီအစဥ္မွာ ေျပာသြားတာကို သေဘာက်တယ္။
သူေျပာတဲ့အထဲမွာ လက္ရွိလူၾကီးေတြကို ေစာ္ကားတာမပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ား
လုပ္သမွ် အားလံုးေကာင္းပါသည္လို႔လည္း သူမေျပာဘူး။ လူၾကီးေတြရဲ႕
စြမ္းေဆာင္ခ်က္ေတြကိုလည္း သူ႔အျမင္အတိုင္း ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းေျပာသြားတယ္။
သူ႔ယံုၾကည္ခ်က္၊ သူ႔ဆႏၵ၊ သူေလွ်ာက္လွမ္းမယ့္လမ္းကိုလည္း ရဲရဲဝ့ံဝ့ံကို
ထုတ္ေဖၚသြားတယ္။ ကၽြႏ္ုပ္ဆိုလိုတာ အဲသည္လို ပညာရွိကို မေၾကာက္ျခင္းပဲ။
အေျမာက္ေတြ၊ ေသနတ္ေတြ ျခိမ္းေျခာက္တုန္းက
မေၾကာက္ဘဲ ပညာရွိဆိုတာၾကီးနဲ႔ တို႔လိုက္မွ တိုဝင္သြားတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘဝမွာ
အညြန္႔တလူလူတက္ေနတဲ့ တိုင္းျပည့္တံခြန္ လူထူးခၽြန္ျဖစ္ဖို႔
ေဝးသြားပါလိမ့္မယ္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တိုင္းျပည္ကို
ေအးခ်မ္းသာယာဝေျပာစြာ အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္တဲ့ အစိုးရတရပ္ျဖစ္လာဖို႔ အဓိကအေျခခံ
အုတ္ျမစ္ျဖစ္တဲ့ လူငယ္ေတြအားလံုး ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ယံုၾကည္မႈရွိႏိုင္ၾကပါေစလို႔
ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။
နႏၵာ(ဂ်ပန္)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။