Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ BobbySoxer Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JMe&ေဂ်းမီ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း KKT&ေကေကတီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MaNaw&မေနာ Madi&မဒီ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NO&ႏိုး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SiThuLwin&စည္သူလြင္ SiYan&စီယံ SinPauk&ဆင္ေပါက္ SithuWin&စည္သူဝင္း Snare SoTay&ဆိုေတး SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SuNit&ဆူးနစ္ SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TuTu&တူးတူး TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaNa&ဝန WaiLa&ေဝလ WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး XGALZ Xbox Y-Zet YY&၀ိုင္၀ိုင္း YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YuZaNa&ယုဇန YummyRookie Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔ khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Sunday, August 6, 2017

“လက္ေတြ႔ဘ၀ပုံဖ်က္စက္ကြင္း (သို႔) စတိေဂ်ာ့ဘ္”အခန္း (၁)

ကားဂိုေဒါင္ကစတင္ခဲ႔တဲ႔ ကုမၸဏီငယ္ေလးကို ကမာၻ႔ထိပ္တန္း ကုမၸဏီႀကီး
ျဖစ္ေအာင္ စတိဗ္ေဂ်ာ့ဘ္က လက္ေတြ႔ဘ၀ကို ဘယ္လိုပုံဖ်က္ခဲ႔သလဲ ဆိုတာ . . .
“လက္ေတြ႔ဘ၀ပုံဖ်က္စက္ကြင္း (သို႔) စတိေဂ်ာ့ဘ္”
Walter Isaacson ရဲ႕ Steve Jobs ဘာသာျပန္ အတၳဳပတၱိရွည္ကို ဒီ page မွာ အခန္းဆက္ အေနနဲ႔ တင္ေပးေနပါတယ္ . . .
စြန္႔ဦးတီထြင္လုပ္ငန္းရွင္ေတြ, လုပ္ငန္းအစပ်ဳိးေနသူေတြ, ကိုယ္ပိုင္ကုမၸဏီလုပ္ကိုင္ လိုသူေတြ အတြက္ နည္းလမ္းယူစရာေလးေတြ ရေကာင္းရႏိူင္တယ္လို႔ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္ . . .
အခန္း (၁)
ငယ္စဥ္ကေလးဘဝ
စြန္႔ပစ္ခံရျခင္းႏွင့္ရြးခ်ယ္ခံရျခင္း
ေမြးစားျခင္း
ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးၿပီးလို႔ ကမ္းေျခေစာင့္တပ္ဖြဲ႔က တန္းျဖဳတ္ခ်ိန္မွာေတာ့
ေပၚလ္ေဂ်ာ့ဘ္ဟာ သူ႔ရဲ႕ သေဘၤာသားအေဖာ္ေတြနဲ႔ အေလာင္းအစားတစ္ခုလုပ္ခဲ့တယ္။
သူတို႔ဟာ သူတို႔ရဲ႕သေဘၤာ ရပ္နားရာ ဆန္ဖရန္စစၥကိုကို ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကတာပါ။

ေပၚလ္က သူ႔ရဲ႕ ဇနီးေလာင္းကို ႏွစ္ပတ္ အတြင္း သူကိုယ္တိုင္ရွာျပမယ္ဆိုၿပီးေတာ့
ေလာင္းေၾကးထပ္လိုက္တယ္။ သူဟာ ေတာင့္တင္းၿပီး ေဆးမင္ေၾကာင္ေတြ ထိုးထားတဲ့
အင္ဂ်င္မကၠင္းနစ္တစ္ဦးပါပဲ။ အရပ္ေျခာက္ေပရွည္ကာ ဂ်ိမ္းစ္ဒိန္းနဲ႔ ဆင္တူတယ္။ ဒါေပမဲ့
အေမရိကန္မွာ အေျခခ်ေနထိုင္လာသူတို႔ရဲ႕ သမီးတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ စိတ္ထားခ်ိဳသူ ကလာရာ
ဟာဂိုပီယန္နဲ႔ ခ်ိန္းေတြ႕ခြင့္ရခဲ့တာဟာ သူ႔ရဲ႕ ပံုပန္းသြင္ျပင္ေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။
သူနဲ႔သူ႔ရဲ႕သူငယ္ခ်င္းတို႔မွာ ကားတစ္စီး ရွိခဲ့တာေၾကာင့္သာပါ။ သူမဟာ အဲဒီေန႔ ညေနမွာ
အျပင္ကိုထြက္လည္ဖို႔အမ်ားနဲ႔မတူပဲ အစကတည္းက စီစဥ္ထားခဲ့တယ္။ ဆယ္ရက္
ၾကာၿပီးတဲ့ေနာက္ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္၊ မတ္လမွာ ေပၚလ္ဟာ ကလာရာနဲ႔ ေစ့စပ္ခဲ့ၿပီး သူ႔ရဲ႕
ေလာင္းကစားပြဲကို အႏိုင္ရရွိလိုက္တယ္။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္လက္ထပ္ခဲ့ၾကၿပီး ေနာင္ႏွစ္
ေပါင္းေလးဆယ္ၾကာ ေသကြဲကြဲတဲ့အထိ ၾကာရွည္စြာ ေပါင္းသင္းခဲ့ၾကတယ္။
ဂ်ာမန္ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ ဝိစ္ကြန္စင္ျမိဳ႕ရဲ႕ ႏို႔စားႏြားေမြးျမဴေရး ျခံတစ္ျခံထဲမွာ
ေပၚလ္ရိန္ဟိုးေဂ်ာ့ဘ္ ႀကီးျပင္းခဲ့တယ္။ သူ႔ရဲ႕ဖခင္ဟာ အရက္သမားတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး
တစ္ခါတစ္ရံမွာ ႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာ္ျငားလည္း ေပၚလ္ကေတာ့ သူ႔ရဲ႕သားေရလိုမာ
ၾကမ္းတဲ့ အျပင္ပန္းေအာက္မွာ ႏုးညံ့ၿပီး ပင္ကို စိတ္ထားေအးသူတစ္ေယာက္အျဖစ္
အဆံုးသတ္ခဲ့တယ္။ အထက္တန္းေက်ာင္းက ေက်ာင္းထြက္ၿပီးေနာက္ သူဟာ
အေနာက္အလယ္ပိုင္းမွာ မကၠင္းနစ္တစ္ေယာက္အျဖစ္ အလုပ္လုပ္ေနခဲ့တာက
အသက္ဆယ္႔ကိုးႏွစ္ေရာက္လို႔ ကမ္းေျခေစာင့္တပ္ဖြဲ႕ကို ေရကူးမတတ္ဘဲ သူဝင္တဲ့
အခ်ိန္ထိပါပဲ။ သူဟာ ယူအက္စ္အက္စ္ ဂ်န္နရယ္ အမ္စီမိုင္းဂ္ သေဘၤာေပၚမွာ တာဝန္
ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီး သူ႔ရဲ႕အခ်ိန္အမ်ားစုကို အီတလီမွာရွိတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးပတ္တြန္အတြက္
တပ္သားေတြ သယ္ေပးရင္း ကုန္လြန္ခဲ့တယ္။ သူ႔ရဲ႕ ပင္ကိုစြမ္းရည္ျဖစ္တဲ့ မကၠင္းနစ္နဲ
႔ မီးသတ္သမားအရည္အခ်င္းေၾကာင့္ သူဟာ ဂုဏ္ျပဳခ်ီးျမႇင့္ျခင္း ခံခဲ့ရတယ္။ ဒါေပမဲ့
ရံဖန္ရံခါ သူကိုယ္တိုင္ ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ျပႆနာအေသးအမြားေတြေၾကာင့္ သေဘၤာသား
အဆင့္ကေန ရာထူးမတက္ခဲ့ပါဘူး။
ကလာရာကို နယူးဂ်ာစီမွာ ေမြးဖြားခဲ့တယ္။ သူမရဲ႕မိဘေတြဟာ
အာေမးနီးယားမွာရွိတဲ့ တက္ခ္ေတြဆီက ထြက္ေျပးခဲ့ၾကၿပီးတဲ့ေနာက္ ဒီမွာအေျခခ်ခဲ့
ၾကတယ္။ သူမ ကေလးအရြယ္မွာ ဆန္ဖရန္စစၥကိုရဲ႕ မစ္ရွင္းေဒသကို သူတို႔ေျပာင္းေရႊ႕
ခဲ့ၾကတယ္။ သူမ်ားေတြကိုေျပာခဲတဲ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္တစ္ခု သူမဆီမွာ ရွိေနခဲ့တယ္။
သူမဟာ အရင္က လက္ထပ္ဖူးတယ္ ဆိုတာပါ။ ဒါေပမဲ့သူမရဲ႕ခင္ပြန္းဟာ စစ္ပြဲမွာ
က်ဆံုးခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူမဟာ ေပၚလ္ေဂ်ာ့ဘ္ နဲ႔ ပထမဆံုး ခ်ိန္းေတြ႕တဲ့ေန႔မွာပဲ
ဘဝသစ္ကိုစတင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။
စစ္ႀကီးအတြင္းမွာ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရတဲ့ အမ်ားသူငါေတြလိုပဲ စစ္ႀကီးၿပီးသြားရင္
ဘာလုပ္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္လႈပ္ရွားေပ်ာ္ရႊင္မႈ အေတြ႕အႀကံဳ အျပည့္အဝ သူတို႔မွာ ရွိေနခဲ့
ၾကတယ္။ အေျခခ်ဖို႔ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း လိုအင္္ဆႏၵေတြ သူတို႔မွာရွိေနခဲ့တယ္။ မိသားစုဘဝ
တစ္ခုကို စတင္ဖို႔နဲ႔ သိပ္ထူးထူးျခားျခားမရွိလွတဲ့ ဘဝေလးနဲ႔ ေနသြားဖို႔ပါပဲ။ သူတို႔မွာ
ပိုက္ဆံနည္းနည္းပဲရွိတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ေပၚလ္ရဲ႕မိဘေတြနဲ႔အတူ ႏွစ္အနည္းငယ္
ေလာက္ ေနထိုင္ဖို႔ ဝီစ္ကြင္စင္ၿမိဳ႕ကို သူတို႔ေျပာင္းေရြ႕ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီေနာက္မွာေတာ့
အင္ဒီယာနာကို သူတို႔ေျပာင္းေရြ႕ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီမွာ သူဟာ မကၠင္းနစ္အလုပ္ကို
အင္တာေနရွင္ေနဟားဗတ္ကုမၸဏီမွာ ရရွိခဲ့တယ္။ သူ႔ရဲ႕ဝါသနာႀကီးျခင္းက ကားေဟာင္း
ေတြကို ကလိေနရျခင္းပင္၊ သူ႔ရဲ႕အားလပ္ခ်ိန္မွာ ကားေဟာင္းေတြကို ဝယ္ယူျခင္း၊
ျပန္လည္ျပဳျပင္ျခင္း၊ ျပန္လည္ေရာင္းခ်ျခင္းတို႔ကေနဝင္ေငြရရွိခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ
ေတာ့ သူအလုပ္ထြက္လိုက္ၿပီး အခ်ိန္ျပည့္တစ္ပတ္ရစ္ ကားအေရာင္းသမားျဖစ္လာ
ခဲ့တယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကလာရာဟာ ဆန္ဖရန္စစၥကို ကိုခ်စ္တယ္။ ဒါနဲ႔ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္မွာ
အဲဒီကိုျပန္ေျပာင္းဖို႔ သူမရဲ႕ခင္ပြန္းကို သူမသိမ္းသြင္းစည္း႐ံုးခဲ့တယ္။ ဂိုးလ္ဒင္းဂိတ္ပက္ခ္
ရဲ႕ ေတာင္ဘက္မွာရွိၿပီး၊ ပစိဖိတ္ကို မ်က္ႏွာမူထားတဲ့ ဆန္းဆတ္ေဒသမွာ သူတို႔ တိုက္ခန္း
တစ္ခန္းရခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ အရစ္က်စနစ္နဲ႔ ေရာင္းဝယ္ေငြစိုက္ေပးတဲ့ ကုမၸဏီတစ္ခုမွာ
ပစၥည္းျပန္သိမ္းသူအျဖစ္ အလုပ္တစ္ခု သူရယူလိုက္တယ္။ ေခ်းေငြကို ျပန္မေပးဆ္
ႏိုင္တဲ့ ကားပိုင္ရွင္ေတြရဲ႕ ကားေတြက ကားေသာ႔ေတြကို လိုက္ႏႈတ္ၿပီး ကားကိုျပန္လည္
သိမ္းဆည္းရတဲ့ အလုပ္ပါပဲ။ သူလဲ ကားေတြကိုဝယ္တယ္၊ ျပန္ျပဳျပင္တယ္၊ တခ်ိဳ႕ကို
ျပန္ေရာင္းၿပီးေတာ့ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ စားဝတ္ေနထိုင္ေရးဖူလံုမႈကို ဖန္တီးနိုင္
ခဲ့တယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔ရဲ႕ဘဝမွာ တစ္စံုတစ္ခုက လိုအပ္ေနတယ္။ သူတို႔ဟာ
ကေလး လိုခ်င္ေနၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကလာရာဟာ သားအိမ္အျပင္ဘက္မွာ သေႏၶ
တည္တဲ့ေရာဂါခံစားေနရတယ္။ မ်ိဳးဥေတြဟာ သားအိမ္တြင္းကို ဝင္ေရာက္ရမယ့္အစား
သားအိမ္ျြပန္အတြင္းကို ေရာက္ရွိသြားတာ ေၾကာင့္ပါ။ ၿပီးေတာ့ သူမဟာ ေနာက္ထပ္
မရယူႏိုင္ေတာ့တာပါပဲ။ ဒါနဲ႔ လက္ထပ္ၿပီးလို႔ ကိုးႏွစ္အၾကာ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္မွာ ကေလး
တစ္ ေယာက္ကိုေမြးစားဖို႔ သူတို႔လိုက္ရွာခဲ့ၾကတယ္။
ေပၚလ္ေဂ်ာ့ဘ္လိုပဲ ဂ်ိဳအန္နီ စကီဘာလ္ဟာ ဝီစ္ကြန္စင္ၿမိဳ႕ ေက်းလက္ေဒသ
က ဂ်ာမန္အမ်ိဳးအႏြယ္ မိသားစုတစ္စုကပါ။ သူမရဲ႕ဖခင္ အာသာစကီဘာလ္ဟာ
ဂရိမ္းေဘးရဲ႕ ဆင္ေျခဖံုးမွာ အေျခခ်ေနထိုင္ခဲ့တယ္။ ဒီမွာ သူနဲ႔ သူ႔ဇနီးတို႔ဟာ
အေမြးရွည္ေျြမပါေတြေမြးျမဴတဲ့ ၿခံတစ္ၿခံကို ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ၾကၿပီး အိမ္ၿခံေျမေရာင္းဝယ္ေရးနဲ႔
ပံုႏွိပ္လုပ္ငန္းအပါအဝင္ တျခားေသာစီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာလဲ ဟိုစပ္စပ္ သည္စပ္စပ္နဲ႔
ေအာင္ျမင္မႈရရွိခဲ့ၾကတယ္။ သူဟာသူ႔သမီးရဲ႕ အဆက္အသြယ္ေတြနဲ႔ပက္သက္လို႔
ေတာ္ေတာ္ေလး တင္းၾကပ္ထားခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူမရဲ႕ ရည္းစားဦး ကတ္သိုလစ္ဂိုဏ္း
ဝင္မဟုတ္တဲ့ အႏုပညာသမားကို အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြတ္မႈရွိခဲ့တယ္။ သူမဟာ
ဝီစ္ကြန္စင္ တကၠသိုလ္မွာ ဘြဲ႔ႀကိဳေက်ာင္းသူအျဖစ္ တက္ေရာက္ေနတုန္း အစၥလာမ္
ဘာသာဝင္ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဆီးရီးယားက လက္ေထာက္ဆရာ အဗဒူလ္ဖတ္တာ့
ဂြ်န္ဂ်န္ဒါလီနဲ႔ ခ်စ္ႀကိဳက္မိခ်ိန္မွာ သူဟာ ဂ်ိဳအန္နီကို လံုးဝ အဆက္အသြယ္
ျဖတ္ေတာက္မယ္လို႔ ၿခိမ္းေျခာက္ခဲ့တာက ဘာမွအံ့ဩစရာမရွိပါဘူး။
ဂ်န္ဒါလီဟာ အေရးပါတဲ့ ဆီးရီးယမ္မိသားစုရဲ႕ ေမြးခ်င္းကိုးေယာက္ထဲက
အငယ္ဆံုးပါ။ သူ႔ရဲ႕ဖခင္ဟာ ေရနံခ်က္စက္႐ံုေတြနဲ႔ တျခားေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း
အေျမာက္အျမားကို ပိုင္ဆိုင္ၿပီး ဒါမာစကာ႔စ္ နဲ႔ ဟြန္းစ္မွာ ႀကီးမားတဲ့ပိုင္ဆိုင္မႈေတြ
ရွိခဲ့တယ္။ ေဒသရဲ႕ဂ်ံဳေဈးႏႈန္းကို ေတာ္ေတာ္ေလး ခ်ဳပ္ကိုင္ထားခဲ့တယ္။ သူ႔မိခင္ဟာ
“အစၥလာမ္ဘာသာဓေလ့ကို ကိုင္း႐ိႈင္းသူအမ်ိဳးသမီး”၊ “ေရွး႐ိုးစြဲ ႐ိုေသက်ိဳးႏြံတဲ့ အိမ္ရွင္မ
တစ္ဦး” ဆိုတာ သူေနာက္မွေျပာျပခဲ့တယ္။ စကီဘာလ္မိသားစုလိုပဲ ဂ်န္ဒါလီ တို႔ဟာ
ပညာေရးကို တန္ဖိုးထားခဲ့တယ္။ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေပမဲ့
အဗဒူလ္ဖတ္တာ့ကို ဘရင္ဂ်ီဘာသာဝင္ေတြတက္တဲ့ ေက်ာင္းကိုပို႔ခဲ့တာပါ။
ဝီစ္ကြန္စင္တကၠသိုလ္မွာ ႏိုင္ငံေရးသိပံၸပါရဂူဘြဲ႕အတန္းကို မတက္ေရာက္ခင္
ေဘရြတ္မွာရွိတဲ့ အေမရိကန္တကၠသိုလ္မွာ ဘြဲ႕တစ္ခုကို သူရယူခဲ့တယ္။
၁၉၅၄ ခုႏွစ္ ေႏြရာသီမွာ ဂ်ိဳအန္နီဟာ အဗဒူလ္ဖတ္တာ့နဲ႔အတူ ဆီးရီးယားကို
သြားခဲ့တယ္။ သူတို႔ဟာ ဟြန္းစ္မွာ ႏွစ္လၾကာေနခဲ့ၾကတယ္၊ ဒီမွာသူမဟာ ဆီးရီးယား
ဟင္းေတြ ဘယ္လို ခ်က္ရတယ္ ဆိုတာကို သူ႔ရဲ႕မိသားစုဆီကေန ေလ႔လာသင္ယူခဲ့
တယ္။ ဝီစ္ကြန္စင္ကို သူတို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိၿပီးတဲ့ေနာက္ သူမမွာ ကိုယ္ဝန္ရွိေနၿပီ
ဆိုတာကို သိရွိလိုက္ရတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုးရဲ႕အသက္က ၂၃နစ္၊ ဒါေပမဲ့
လက္မထပ္ဖို႔ သူတို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူမရဲ႕ဖခင္ကေသခါနီး
ဆဲဆဲ၊ ၿပီးေတာ့ သူမဟာ အဗဒူလ္ဖတ္တာ့ကို လက္ထပ္လို႔ရွိရင္ အေမြျပတ္စြန္႔လြတ္
မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ သူကၿခိမ္းေျခာက္ထားခဲ့တယ္။ ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ျခင္းဟာလည္း
ကတ္သိုလစ္အသိုင္းအဝိုင္း က်ဥ္းက်ဥ္းေလးမွာ လြယ္ကူတဲ့ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ျခင္း အခြင့္အေရး
မဟုတ္လို႔ပဲ ျဖစ္ရမယ္။ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္အေစာပိုင္းမွာ ဂ်ိဳအန္နီဟာ ဆန္ဖရန္စစၥကို ကိုခရီး
သြားခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာ သူမဟာ လက္မထပ္ရတဲ့မိခင္ေတြကို ခိုလံႈခြင့္ေပးထားတဲ့
သနားၾကင္နာတတ္တဲ့ ဆရာဝန္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ေစာင့္ေရွာက္ျပဳစုျခင္းကို ရရွိခဲ့တယ္။
ကေလးကို ေမြးဖြားခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေမြးစားဖို႔ေပးဖို႔ကို တိတ္တိတ္ကေလး စီစဥ္ခဲ့တယ္။
ဂ်ိဳအန္နီရဲ႕လိုလားခ်က္တစ္ခုကေတာ့ သူ႔ကေလးကို ေကာလိပ္ဘြဲ႕ရေတြရဲ႕
ေမြးစားျခင္းကိုသာ ခံရမယ္ ဆိုတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာဝန္က ကေလးကို ေရွ႕ေန
တစ္ေယာက္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕မိန္းမတို႔အတြက္ ေနရာခ်ထားခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္၊
ေဖေဖာ္ဝါရီလ၊ ၂၄ ရက္ေန႔ ေယာက်ာ္းေလး ေမြးဖြားလာ ခ်ိန္မွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့
ဇနီးေမာင္ႏွံဟာ သူတို႔လိုခ်င္တာက မိန္းကေလးျဖစ္တယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ ၾက
တာေၾကာင့္ ျပန္႐ုတ္သိမ္းခဲ့ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီေယာကက်ာ္းေလးဟာ ေရွ႕ေနရဲ႕
သားမျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အထက္တန္းေက်ာင္းထြက္ မကၠင္းနစ္ကို စိတ္ဝင္စားသူနဲ႔
စာရင္းကိုင္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ သူ႔ရဲ႕ ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိ ဇနီးျဖစ္သူတို႔ရဲ႕သားျဖစ္
လာခဲ့တယ္။ ေပၚလ္ နဲ႔ ကလာရာဟာ သူတို႔ရဲ႕ကေလးကို စတီဗင္ေပၚလ္ေဂ်ာ့ဘ္
ဆိုၿပီးေတာ့ အမည္ေပးခဲ့ၾကတယ္။
သူမရဲ႕ကေလးကို အထက္တန္းေက်ာင္းေတာင္မေအာင္တဲ့ ဇနီးေမာင္ႏွံ
အတြက္ ေနရာခ်ထား ေပးတာကို ဂ်ိဳအန္နီ သိရွိလိုက္ရခ်ိန္မွာေတာ့ သူမဟာ
ေမြးစားျခင္းစာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ထိုးေပးဖို႔ ျငင္းဆိုလိုက္တယ္။ ကေလးဟာ ေဂ်ာ့တို႔ရဲ႕
အိမ္ေထာင္စုစာရင္းဝင္ ျဖစ္သြားသည့္တိုင္ ရက္သတၲပတ္ ေပါင္းမ်ားစြာ မထံုတက္ေသး
လုပ္ေနခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ဇနီးေမာင္ႏွံက စာခ်ဳပ္ကိုလက္မွတ္ထိုး ေပးေစရန္ အလို႔ငွာ ကေလးရဲ႕ ေကာလိပ္ပညာေရးအတြက္ ဘဏ္မွာေငြစုစာရင္းတစ္ခု ျပဳလုပ္
ေပးမယ္ဆိုၿပီး ကတိသတ္မွတ္ခ်က္ေပးေတာ့မွ သူမအေလ်ာ့ေပးလိုက္တယ္။
ေမြးစားျခင္းစာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ထိုးေပးဖို႔ ဂ်ိဳအန္နီ တြန္႔ဆုတ္ေနတာ နဲ႔
ပက္သက္လို႔ ေနာက္ထပ္အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ရွိေနခဲ့တယ္။ သူမရဲ႕ ဖခင္ဟာ
ေသခါနီးဆဲဆဲျဖစ္ေနတယ္။ ေသၿပီးတာနဲ႔ ဂ်န္ဒါလီကို ခ်က္ခ်င္း လက္ထပ္ဖို႔ သူမ
အစီအစဥ္ေရးဆြဲေနခဲ့တယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ အစိတ္စိတ္အျမြာျမြာ
ဆုတ္ျဖဲပစ္လိုက္ေပမဲ့ သူမရဲ႕ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို အျမဲထိန္းသိမ္းထားခဲ့တယ္။ သူတို႔
လက္ထပ္ၿပီးတာနဲ႔ သူမရဲ႕ မိသားစုဝင္ေတြကို ေျပာျပဖို႔၊ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ကေလးကို
ျပန္လည္ေခၚယူဖို႔ပါပဲ။
ေမြးစားျခင္း အၿပီးသတ္ခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္၊ ဩဂုတ္လမွာ
အာသာစကီဘာလ္ ကြယ္လြန္ခဲ့တယ္။ အဲဒီႏွစ္ ခရစ္စမတ္အၿပီးမွာ ဂ်ိဳအန္နီ နဲ႔
အဗဒူလ္ဖတ္တာ့တို႔ဟာ ဂရိမ္းေဘးမွာရွိတဲ့ စိန္႔ဖီးလစ္ တမန္ေတာ္ခရစ္ယာန္ဘုရား
ရွိခိုးေက်ာင္းမွာ လက္ထပ္လိုက္ၾကတယ္။ သူဟာ သူ႔ရဲ႕အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံေရး
ပါရဂူဘြဲ႕ကို ေနာင္ႏွစ္မွာ ရရွိခဲ့တယ္။ ဒီေနာက္မွာေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ေနာက္ထပ္ကေလး
မိုနာလို႔အမည္ရတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ဦးကို ရရွိခဲ့ၾကတယ္။ သူမနဲ႔ ဂ်န္ဒါလီတို႔ ၁၉၆၂
ခုနစ္မွာ တရားဝင္ကြာရွင္း ျပတ္စဲခဲ့ၾကၿပီးေနာက္ ဂ်ိဳအန္နီဟာ သူမရဲ႕သမီး၊ ေနာင္ခ်ီးက်ဴး
ဂုဏ္ျပဳျခင္းခံရတဲ့ စာေရးဆရာမ မိုနာဆင္း(ပ္)ဆန္း ျဖစ္လာသူက သူမရဲ႕
“ဘယ္ေနရာမဆို ဒါေပမဲ့ ဒီေနရာမွာ” စာအုပ္မွာ ေရးသားခဲ့သလို ဝိုးတဝါးနဲ႔ လွည့္လည္
သြားလာေနထိုင္ရတဲ့ ဘဝကို စတင္ခဲ့တယ္။ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုေတာ့ စတိဗ္ရဲ႕
ေမြးစားျခင္းက အဆံုးသတ္ခဲ့ၿပီ။ ဒါက သူတို႔အားလံုး တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္
ျပန္လည္ေတြ႔ရွိဖို႔ ေနာက္ထပ္ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေလာက္ေတာ့ၾကာဦးမွာပါ။
စတိဗ္ေဂ်ာ့ဘ္ဟာ အသက္ငယ္ရြယ္စဥ္မွာ သူဟာ ေမြးစားျခင္းခံရတာကို
သိရွိခဲ့ရတယ္။ “ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ မိဘေတြဟာ ကြ်န္ေတာ့္ကိုေမြးစားတာနဲ႔ပက္သက္လို႔
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ရွိခဲ့ၾကတယ္ေလ” သူ ျပန္အမွတ္ရခဲ့တယ္။ သူ႔အသက္ ၆ ႏွစ္
ဒါမွမဟုတ္ ၇ ႏွစ္ေလာက္မွာ သူ႔အိမ္က ျမက္ခင္းျပင္မွာထိုင္ၿပီး အိမ္ေရွ႕က မိန္းကေလး
ကို ေျပာျပေနခဲ့တာ သူကြတ္ကြတ္ကြင္းကြင္း အမွတ္ရေနမိတယ္။ “ဒါဆိုရင္နင့္ရဲ႕
မိဘအရင္းေတြက နင့္ကို မလိုလို႔ေပါ့ေနာ္” မိန္းကေလးကေမးလိုက္တယ္။
“လွ်ပ္စီးမိုးႀကိဳးေတြ ကြ်န္ေတာ့္ေခါင္းကို ထိမွန္သြားတယ္ေလ” ေဂ်ာ့ဘ္ရဲ႕ေျပာျပခ်က္
အရပါ။ “အိမ္ထဲကိုေျပးဝင္သြားၿပီးေတာ့ ငိုေနတာကို ကြ်န္ေတာ္သတိရတယ္။
ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ မိဘေတြက ‘မဟုတ္ဘူး၊ မင္းနားလည္ရမယ္’ လို႔ေျပာတယ္။ သူတို႔ဟာ
တကယ့္ကိုအသည္းအသန္ပါပဲ၊ ၿပီးေတာ့ ကၽႊန္ေတာ့္ရဲ႕ မ်က္လံုးကို တည့္တည့္ၾကည့္
ေနၾကတယ္ေလ။ သူတို႔က ေျပာတယ္ ‘ငါတို႔မင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေရြးထုတ္ယူခဲ့တာ’
တဲ့။ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕မိဘႏွစ္ေယာက္လံုးက အဲဒါကိုေျပာၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒါကိုပဲ
ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ကြ်န္ေတာ့္ကို ထပ္ေျပာခဲ့ၾကတယ္။ သူတို႔ဟာ အဲဒီစာေၾကာင္းရဲ႕
စကားလံုးတိုင္းကို အေလးအနက္ထားခဲ့ၾကတယ္ေလ”
စြန္႔ပစ္ခံရသူ။ ေရြးခ်ယ္ခံရသူ။ ထူးျခားသူ။ အဲဒီ အယူအဆေတြက ေဂ်ာ့ဘ္ဟာ
ဘယ္သူလဲ ဆိုတာနဲ႔ သူ႔ကိုယ္သူ ဘယ္လိုသေဘာထားလဲ ဆိုတာရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း
ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ေမြးဖြားစဥ္မွာပဲ စြန္႔ပယ္ျခင္းခံခဲ့ရတယ္ဆိုတဲ့ အသိတရားက
အမာရြတ္တခ်ိဳ႕ ထင္က်န္ေစခဲ့တယ္လို႔ သူ႔ရဲ႕ အရင္းႏွီးဆံုးသူငယ္ခ်င္းေတြက
ထင္ခဲ့ၾကတယ္။ “သူလုပ္သမွ်ကို သူလံုးဝထိန္းခ်ဳပ္မယ္ဆိုတဲ့ သူ႔ရဲ႕ လိုအင္ဆႏၵဟာ
သူ႔ရဲ႕ပင္ကိုစ႐ိုက္၊ ၿပီးေတာ့ သူဟာေမြးဖြားစဥ္မွာပဲ စြန္႔ပစ္ျခင္းကို ခံခဲ့ရတယ္ဆို
တဲ့အခ်က္ကေန တိုက္႐ိုက္ဆင္းသက္လာတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္” ဆိုၿပီးေတာ့ သူ႔ရဲ႕
အၾကာရွည္ဆံုး လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဒယ္လ္ယိုကမ္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။ “သူဟာသူ႔ရဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ခ်င္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ သူဟာ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းေတြကို သူ႔ရဲ႕
ကိုယ္ခြဲေတြအျဖစ္နဲ႔ ျမင္တယ္” ေကာလိပ္အၿပီးမွာ ေဂ်ာ့နဲ႔ ရင္းႏွီးလာခဲ့သူ
ဂရက္ကာလ္ဟြန္က ေနာက္သက္ေရာက္မႈ တစ္ခုကို ျမင္ခဲ့တယ္။ “စတိဗ္ဟာ
စြန္႔ပစ္ျခင္းကိုခံခဲ့ရတာနဲ႔ နာက်င္ဝမ္းနည္းခဲ့ရတာေတြကို ကြ်န္ေတာ့္ကို ေတာ္ေတာ္
မ်ားမ်ား ေျပာျပခဲ့တယ္ေလ” လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။ “အဲဒါေတြက သူ႔ကို အမွီအခို
ကင္းေဝးသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေစခဲ့တယ္။ သူဟာျခားနားတဲ့ ဒရမ္တီးခတ္သူ
တစ္ေယာက္ရဲ႕ စည္းဝါးကို လိုက္နာခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒါက သူေမြးဖြားလာရာ
မဟုတ္တဲ့ ျခားနားတဲ့ ကမၻာတစ္ခုကေန လာခဲ့တာေပါ့”
(ဆက္လက္ၿပီး တင္ေပးသြားပါ့မယ္)

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။