ကုန္သည္ႏွင့္တူေသာ ေခါင္းေဆာင္ဆုိသည္မွာ
တကၠသုိလ္သခၤ
ကၽြန္ေတာ္ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းအျ ဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့စဥ္ကလည္းေ ကာင္း၊ အဖြဲ႕အစည္းအသင္းအပင္း မ်ား တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့စဥ္ကလည္းေ ကာင္း အထက္အႀကီးအကဲေခါင္းေဆာင္ အေတာ္မ်ားမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံခဲ့ဖူး၏။
ထုိသုိ႔ဆက္ဆံခဲ့ရာတြင္ ေခါင္းေဆာင္သုံးမ်ဳိးကုိေတြ ႕ခဲ့ရ၏။
ပထမတစ္မ်ဳိးမွာ ဝန္ထမ္းမ်ားကေခါင္း ေဆာင္အေပၚ ေလးစားၾကည္ညိဳလာေအာင္
ေျပာဆုိဆက္ဆံႏုိင္သူ၊ ဒုတိယတစ္မ်ဳိးမ်ာ ဝန္ထမ္းမ်ား အား ၎တုိ႔၏ေတာ္သည့္
အရည္အေသြးမ်ားကုိ ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ေအာင္ အကူအညီေပးျခင္း၊
အသိအမွတ္ျပဳျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္တတ္သူႏွင့္ တတိယတစ္မ်ဳိးမွာ
ဝန္ထမ္းမ်ားမည္မွ်ေကာင္းေအာ င္ အလုပ္လုပ္ အသိအမွတ္မျပဳ၊ မခ်ီးက်ဴးဘဲ အၿမဲေဝဖန္ျပစ္တင္တတ္သူဟူ၍ ျဖစ္ပါ၏။
ပထမအမ်ဳိးအစားျဖစ္ေသာ ေခါင္းေဆာင္သည္ လူအမ်ားကုိေလးေလးစားစားႏွင္ ့ တန္ဖုိးထားၿပီး ဆက္ ဆံတတ္သျဖင့္ ၎ကုိယ္တုိင္ေလးစားၾကည္ညိဳဖြ ယ္ေကာင္းသည့္ ဂုဏ္၊ က်က္သေရပုိင္ဆုိင္ရေလ သည္။
ေလးစားၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းေသာ
ဂုဏ္က်က္သေရႏွင့္ ျပည့္စုံရန္မွာ ေမြးရာပါအရည္အေသြးျဖစ္ သည္ဟု
အမ်ားကထင္ၾက၏။ မဟုတ္ပါ။ လူအမ်ားကို ေလးေလးစားစားႏွင့္ တန္ဖုိးထားဆက္ဆံတတ္
ေအာင္ ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္မွ ရႏုိင္သည္။
ဒုတိယအမ်ဳိးအစားျဖစ္ေသာ ေခါင္းေဆာင္သည္ မိမိလက္ေအာက္ဝန္ထမ္းမ်ား၏ လုပ္ရည္ကုိင္ရည္ကုိ ေတာ္လွ်င္ေတာ္သလုိ ခ်ီးက်ဴး၏။ ခ်ီးေျမႇာက္၏။ အလုပ္အေပၚေစတနာမထားသူ၊ လုပ္အားအျပည့္ အဝမေပးဘဲ ခုိကတ္တတ္ေသာဝန္ထမ္းမ်ားအေပ ၚ အျပစ္ေပးရန္ ဝန္မေလးတတ္သူျဖစ္၏။
တတိယအမ်ဳိးျဖစ္ေသာ ေခါင္းေဆာင္သည္ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ မခံယူထုိက္သူျဖစ္သည္။ မိမိမွတစ္ပါး အျခားသူကုိ မယုံၾကည္၊ အားေပးျခင္းလည္းမရွိ၊ ခ်ီးေျမႇာက္ျခင္းဆုိသည္မွာ ေဝလာေဝး။ အရာရာကုိအ ေကာင္းမျမင္ဘဲ အျပစ္တင္ခ်င္သူျဖစ္သည္။ ထုိေခါင္းေဆာင္မ်ဳိးကုိ ဝန္ထမ္းမ်ားရြံေၾကာက္ ေၾကာက္။ မတတ္သာ၍သာ ဆက္ဆံရသည္။ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ ေဝးေဝးေနခ်င္သည္။
ကၽြန္ေတာ္အထက္တြင္ တင္ျပသကဲ့သုိ႔ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္သည္ အမ်ားကေလးစားၾကည္ညိဳ ဖြယ္ေကာင္းေသာ ဂုဏ္က်က္သေရႏွင့္ ျပည့္စုံေစရန္ မိမိကုိယ္ကုိ ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္၍ ရႏုိင္၏။ ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ရာတြင္ ‘ေဆာင္ရန္’ ႏွင့္ ‘ေရွာင္ရန္’ အခ်က္မ်ားရွိ၏။ ေဆာင္ရန္အခ်က္မ်ားမွာ -
မိမိဘဝကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးပါ။
လူတုိင္းကုိ အမွတ္ျပည့္ေပးပါ။
ဝန္ထမ္းမ်ားကုိ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားေပးပါ။
အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္ေအာင္ ကူညီပါ။
မိမိလုပ္ေဆာင္မႈသည္ အမ်ားအတြက္ျဖစ္ပါေစဟူ၍ ျဖစ္သည္။
မိမိဘဝကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးပါ
မိမိဘဝကုိ ႏွစ္ၿခိဳက္ေပ်ာ္ရႊင္ေနေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကုိ ဝန္ထမ္းမ်ားကႏွစ္သက္သေဘာက်ေ လ့ရွိ ၏။ ဝန္ထမ္းမ်ားသည္ မိမိဘဝကုိေပ်ာ္ရႊင္မႈေပးႏုိ င္သူမ်ားျဖစ္သည္ဟု ယုံၾကည္၏။ သူတို႔ကုိလည္း ေပ်ာ္ရႊင္မႈရေအာင္ မိမိကျပန္လုပ္ေပးဖုိ႔လုိသည္ ။ သူတို႔ကုိေလးေလးစားစားႏွင့္ တန္ဖုိးထားၿပီးဆက္ဆံ ႏုိင္ရန္လုိပါ၏။
လူတုိင္းကုိ အမွတ္ျပည့္ေပးပါ
ဝန္ထမ္းမ်ား၏ ‘ေတာ္’ သည့္ အရည္အခ်င္းမ်ားကုိ ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ေအာင္ အကူအညီေပးျခင္း၊ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ပါ။ နာမည္ေက်ာ္အေမရိကန္စာေရးဆရာ ႀကီး
Jaeques Wiexl က ေအာင္ျမင္သည့္ သန္းႂကြယ္သူေဌးအေယာက္ ၁၀၀ ကုိ ေလ့လာခဲ့ရာ
အားလုံးတြင္ တူညီသည့္အ ခ်က္တစ္ခ်က္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ယင္းအခ်က္မွာ
လူမ်ားကုိေလးေလးစားစားႏွင့္ တန္ဖုိးထားၿပီး ဆက္ ဆံျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။
အဂၤလန္ႏုိင္ငံဝန္ႀကီးခ်ဳပ္အ ျဖစ္ သက္တမ္းႏွစ္ႀကိမ္ အေရြးခံခဲ့ရသည့္ “ဘင္ဂ်မင္ဒစ္(စ္)ေရးလီ” က လူတစ္ေယာက္၏အရည္အေသြးကုိ မိမိကုိယ္တုိင္သိရွိေအာင္ကူ ညီျခင္းသည္ မိမိ၏ခ်မ္းသာေသာ စည္းစိမ္ကုိခြဲေဝေပးျခင္းထက ္ ပုိတန္ဖုိးရွိသည္ဟု ဆုိသည္။
ဝန္ထမ္းမ်ားအား ၎တုိ႔၏ကုိယ္ပုိင္အရည္အေသြးမ ်ားကုိ သိရွိေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ေအာင္ကူည ီေပးရေပ မည္။ အားေပးဖုိ႔လည္း လုိသည္။ အသိအမွတ္လည္း ျပဳရပါမည္။
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားေပးပါ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္ေအာင္ကူ ညီပါ
ျပင္သစ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႀကီး နပုိလီယံဘုိနာပတ္ (Napolean Bonaparte) က “ေခါင္းေဆာင္ဆုိတာ ေမွ်ာ္ လင့္ခ်က္ေတြေရာင္းတဲ့ ကုန္သည္ပါပဲ” ဟု ဆုိသည္။ ေခါင္းေဆာင္သည္ ဝန္ထမ္းမ်ားကုိေမွ်ာ္လင့္ခ် က္ ေပးႏုိင္သူျဖစ္လွ်င္၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကုိ အေကာင္အထည္ေပၚေအာင္ ကူညီႏုိင္သူျဖစ္လွ်င္ ၎ကို ဝန္ထမ္းမ်ားက ေလးစားၾကည္ညိဳလာေပမည္။
အမ်ားအတြက္ျဖစ္ပါေစ
ဝန္ထမ္းမ်ားအက်ဳိးကုိ စဥ္းစားေသာ ေရွ႕တန္းတင္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကုိ ဝန္ထမ္းမ်ားကေလးစား ၾကည္ညိဳခ်စ္ျမတ္ႏုိးၾက၏။ ဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ အခ်ိန္ေပးလွ်င္ အလြန္သေဘာက်ႏွစ္ၿခိဳက္ၾက၏။ အခါအခြင့္သင့္လွ်င္ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ခရီးအတူသြာ းျခင္း၊
အခ်ိန္ေပး၍ စကားေျပာျခင္း၊ ေန႔လယ္စာ (သုိ႔ မဟုတ္) ညစာအတူစားျခင္းတုိ႔ကုိ
ျပဳလုပ္သင့္ပါ၏။ ထုိသုိ႔ျပဳလုပ္ႏုိင္လွ်င္ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ ဘဝတုိးတက္
ေျပာင္းလဲလာမည္မွာ ေသခ်ာသည္။ မိမိအက်ဳိးထက္ဝန္ထမ္းမ်ား၏ အက်ဳိး၊
အေရးကိစၥကုိ ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္တတ္သည့္ေခါင္းေဆာင ္တုိင္းသည္ ေလးစားၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းသည္ ့ ဂုဏ္သတိၱႏွင့္ ျပည့္စုံေနမည္ျဖစ္သည္။
ေရွာင္ရန္အခ်က္မ်ား
ေခါင္းေဆာင္မ်ားလုိက္နာရန္ႏ ွင့္
ေဆာင္ရြက္ရန္ အခ်က္မ်ားရွိသကဲ့သုိ႔ ေရွာင္ရန္အခ်က္မ်ားလည္းရွိ ၏။
ေရွာင္ရန္အခ်က္မ်ားမွာ မာနထားျခင္း၊ ယုံၾကည္မႈနည္းျခင္း၊
စိတ္အေျပာင္းအလဲျမန္ျခင္း၊ အလြန္ အေသးစိတ္ႏုိင္ျခင္း၊
အျပစ္ျမင္တတ္ျခင္းတုိ႔ျဖစ္သ ည္။
ငါ့ထက္ေတာ္သည့္လူ မည္သူမွ်မရွိ၊ ငါသာအေတာ္ဆုံးဟု အထင္ေရာက္ေနသူကုိ မည္သူကမွ်ေခါင္း ေဆာင္အျဖစ္ ၾကည္ညိဳေလးစားၾကမည္မဟုတ္ေပ။ ရာထူးအရမတတ္သာ၍သာ ေၾကာက္ေနရေသာ္ လည္းၾကည္ညိဳေလးစားမႈ ရရန္မလြယ္ေပ။
ေခါင္းေဆာင္အေနျဖင့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ယုံၾကည္မႈမရွိလွ်င္ အမ်ား၏ယုံၾကည္မႈကုိ ရရန္ခက္ပါလိမ့္ မည္။ အခုတစ္မ်ဳိး၊ ေတာ္ၾကာတစ္မ်ဳိး၊ စိတ္အေျပာင္းအလဲျမန္ဆန္သူကု ိ ယုံၾကည္ေလးစားသူနည္းေပ လိမ့္မည္။
လူတုိင္းသည္ မိမိလုပ္သည့္အလုပ္ကုိအေကာင္ းဆုံးျဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္ၾက၏။ သုိ႔ရာတြင္ အခ်ဳိ႕ ေသာေခါင္းေဆာင္လုပ္သူက ေစ့စပ္ေသခ်ာျခင္းႏွင့္အျပစ္ ရွာျခင္းႏွစ္ခုကုိ ေရာေထြးယွက္တင္ျပဳကာ ဇီဇာေၾကာင္ျခင္းကုိမူ အမ်ားကမႏွစ္သက္၊ မလုိလားၾကေပ။
ထုိ႔အတူပင္ ဝန္ထမ္းလုပ္သမွ်ကုိ အေကာင္းမျမင္ဘဲ အၿမဲတေစေဝဖန္ျပစ္တင္တတ္သူ၊ အမွားႏွင့္အ မွန္ကုိ ေသခ်ာဂနစြာေထာက္ျပႏုိင္စြမ္ းမရွိသူ၊ မွန္ကန္ေသာဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိ မေပးႏိုင္သူေခါင္းေဆာင္ မ်ဳိးကုိမည္သူမွ် ၾကည္ညိဳေလးစားၾကမည္ မဟုတ္ေပ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ “ေခါင္းေဆာင္ဆုိတာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြေရာင္းတဲ့ ကုန္သည္ပါပဲ” ဟူေသာ အဆုိအမိန္႔ကုိ လုိက္နာေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတစ္ေယာက္ျ ဖစ္ရန္ ႀကိဳးစားသင့္ပါ၏။ ။
Democracy Today Daily
ဇန္နဝါရီလ (၁၉) ရက္၊ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္
တကၠသုိလ္သခၤ
ကၽြန္ေတာ္ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းအျ
ထုိသုိ႔ဆက္ဆံခဲ့ရာတြင္ ေခါင္းေဆာင္သုံးမ်ဳိးကုိေတြ
ပထမအမ်ဳိးအစားျဖစ္ေသာ ေခါင္းေဆာင္သည္ လူအမ်ားကုိေလးေလးစားစားႏွင္
ေလးစားၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းေသာ
ဒုတိယအမ်ဳိးအစားျဖစ္ေသာ ေခါင္းေဆာင္သည္ မိမိလက္ေအာက္ဝန္ထမ္းမ်ား၏ လုပ္ရည္ကုိင္ရည္ကုိ ေတာ္လွ်င္ေတာ္သလုိ ခ်ီးက်ဴး၏။ ခ်ီးေျမႇာက္၏။ အလုပ္အေပၚေစတနာမထားသူ၊ လုပ္အားအျပည့္ အဝမေပးဘဲ ခုိကတ္တတ္ေသာဝန္ထမ္းမ်ားအေပ
တတိယအမ်ဳိးျဖစ္ေသာ ေခါင္းေဆာင္သည္ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ မခံယူထုိက္သူျဖစ္သည္။ မိမိမွတစ္ပါး အျခားသူကုိ မယုံၾကည္၊ အားေပးျခင္းလည္းမရွိ၊ ခ်ီးေျမႇာက္ျခင္းဆုိသည္မွာ ေဝလာေဝး။ အရာရာကုိအ ေကာင္းမျမင္ဘဲ အျပစ္တင္ခ်င္သူျဖစ္သည္။ ထုိေခါင္းေဆာင္မ်ဳိးကုိ ဝန္ထမ္းမ်ားရြံေၾကာက္ ေၾကာက္။ မတတ္သာ၍သာ ဆက္ဆံရသည္။ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ ေဝးေဝးေနခ်င္သည္။
ကၽြန္ေတာ္အထက္တြင္ တင္ျပသကဲ့သုိ႔ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္သည္ အမ်ားကေလးစားၾကည္ညိဳ ဖြယ္ေကာင္းေသာ ဂုဏ္က်က္သေရႏွင့္ ျပည့္စုံေစရန္ မိမိကုိယ္ကုိ ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္၍ ရႏုိင္၏။ ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ရာတြင္ ‘ေဆာင္ရန္’ ႏွင့္ ‘ေရွာင္ရန္’ အခ်က္မ်ားရွိ၏။ ေဆာင္ရန္အခ်က္မ်ားမွာ -
မိမိဘဝကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးပါ။
လူတုိင္းကုိ အမွတ္ျပည့္ေပးပါ။
ဝန္ထမ္းမ်ားကုိ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားေပးပါ။
အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္ေအာင္ ကူညီပါ။
မိမိလုပ္ေဆာင္မႈသည္ အမ်ားအတြက္ျဖစ္ပါေစဟူ၍ ျဖစ္သည္။
မိမိဘဝကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးပါ
မိမိဘဝကုိ ႏွစ္ၿခိဳက္ေပ်ာ္ရႊင္ေနေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကုိ ဝန္ထမ္းမ်ားကႏွစ္သက္သေဘာက်ေ
လူတုိင္းကုိ အမွတ္ျပည့္ေပးပါ
ဝန္ထမ္းမ်ား၏ ‘ေတာ္’ သည့္ အရည္အခ်င္းမ်ားကုိ ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ေအာင္ အကူအညီေပးျခင္း၊ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ပါ။ နာမည္ေက်ာ္အေမရိကန္စာေရးဆရာ
အဂၤလန္ႏုိင္ငံဝန္ႀကီးခ်ဳပ္အ
ဝန္ထမ္းမ်ားအား ၎တုိ႔၏ကုိယ္ပုိင္အရည္အေသြးမ
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားေပးပါ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္ေအာင္ကူ
ျပင္သစ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႀကီး နပုိလီယံဘုိနာပတ္ (Napolean Bonaparte) က “ေခါင္းေဆာင္ဆုိတာ ေမွ်ာ္ လင့္ခ်က္ေတြေရာင္းတဲ့ ကုန္သည္ပါပဲ” ဟု ဆုိသည္။ ေခါင္းေဆာင္သည္ ဝန္ထမ္းမ်ားကုိေမွ်ာ္လင့္ခ်
အမ်ားအတြက္ျဖစ္ပါေစ
ဝန္ထမ္းမ်ားအက်ဳိးကုိ စဥ္းစားေသာ ေရွ႕တန္းတင္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကုိ ဝန္ထမ္းမ်ားကေလးစား ၾကည္ညိဳခ်စ္ျမတ္ႏုိးၾက၏။ ဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ အခ်ိန္ေပးလွ်င္ အလြန္သေဘာက်ႏွစ္ၿခိဳက္ၾက၏။ အခါအခြင့္သင့္လွ်င္ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ခရီးအတူသြာ
ေရွာင္ရန္အခ်က္မ်ား
ေခါင္းေဆာင္မ်ားလုိက္နာရန္ႏ
ငါ့ထက္ေတာ္သည့္လူ မည္သူမွ်မရွိ၊ ငါသာအေတာ္ဆုံးဟု အထင္ေရာက္ေနသူကုိ မည္သူကမွ်ေခါင္း ေဆာင္အျဖစ္ ၾကည္ညိဳေလးစားၾကမည္မဟုတ္ေပ။
ေခါင္းေဆာင္အေနျဖင့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ယုံၾကည္မႈမရွိလွ်င္ အမ်ား၏ယုံၾကည္မႈကုိ ရရန္ခက္ပါလိမ့္ မည္။ အခုတစ္မ်ဳိး၊ ေတာ္ၾကာတစ္မ်ဳိး၊ စိတ္အေျပာင္းအလဲျမန္ဆန္သူကု
လူတုိင္းသည္ မိမိလုပ္သည့္အလုပ္ကုိအေကာင္
ထုိ႔အတူပင္ ဝန္ထမ္းလုပ္သမွ်ကုိ အေကာင္းမျမင္ဘဲ အၿမဲတေစေဝဖန္ျပစ္တင္တတ္သူ၊ အမွားႏွင့္အ မွန္ကုိ ေသခ်ာဂနစြာေထာက္ျပႏုိင္စြမ္
ထုိ႔ေၾကာင့္ “ေခါင္းေဆာင္ဆုိတာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြေရာင္းတဲ့
Democracy Today Daily
ဇန္နဝါရီလ (၁၉) ရက္၊ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။