Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Monday, September 1, 2014

Me N Ma ရဲ႕ေနာ္ေ၀းခရီးစဥ္ (သုိ႔မဟုတ္) အေျပာင္းအလဲမ်ား ၾကားက မိန္းကေလးတစု


ေနာ္ေဝႏုိင္ငံတြင္ လာေရာက္ေဖ်ာ္ေျဖသည့္ Me N Ma Girl BAND (ဓာတ္ပံု – ထက္ေအာင္ေက်ာ္)
Me N Ma သုိ႔မဟုတ္ Tiger GIRLS လုိ႔ လူသိမ်ားတဲ့ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီး ေတးဂီတအဖြဲ႔ ေနာ္ေဝႏုိင္ငံ ေအာ္စလုိၿမိဳ႕ ၀န္းက်င္မွာ သီခ်င္းလာဆုိဖုိ႔ ရွိတယ္ဆုိတဲ့ ဖိတ္စာကုိရေတာ့ အဲဒီပဲြကိုသြားဖုိ႔ လုိမလုိ အရင္ဆုံး စဥ္းရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ အသက္ ၄၀ ကေန အထက္ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ၊ ႏုိင္ငံေရးတက္ႂကြသူ ေတြနဲ႔သာ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္လုံးလုံး ေတြ႔ဆုံ သတင္းလုပ္လာခဲ့တဲ့ က်ေနာ္ဟာ ဒီလုိ အသက္ ၂၀ ၀န္းက်င္ မိန္းကေလး အဆုိေတာ္ ေတြနဲ႔ တခါမွ ေတြ႔ဆုံစကားမေျပာဖူးပါ။

တနည္းအားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျပည္ပေရာက္ အစိုးရအဖြဲ႔ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာစိန္၀င္းနဲ႔ ၀န္ႀကီး အဖြဲ႔၀င္ေတြသာ အလာမ်ားခဲ့တဲ့ႏုိင္ငံ၊ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ပုိင္းကစၿပီး သမၼတဦးသိန္းစိန္နဲ႔ အစိုးရ ၀န္ႀကီးေတြ၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ဒီမုိကေရစီအေရး တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူေတြသာ လာေရာက္ေလ့ရွိတဲ့ ႏုိဗဲလ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုေပးတဲ့ ႏုိင္ငံတႏုိင္ငံဆီ အခုလုိ အမ်ဳိးသမီးဂီတအဖဲြ႔တဖြဲ႕ ေရာက္လာျခင္းက ထူးျခားေနပါတယ္။
ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ”သြားၾကည့္မွ သိရမွာေပါ့ေလ” ဆုိတဲ့သတင္းသမားထုံံးကုိ ႏွလုံးမူရင္း ေအာ္စလုိနဲ႔ ၁၅ ကီလုိမီတာေလာက္ ေ၀းတဲ့ ဆန္ဗီကာ (Sandvika) ၿမိဳ႕ကေလးဆီ ၾသဂုတ္လ ၂၉ ရက္ ညေန ၆ နာရီ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလးမွာ က်ေနာ္ေရာက္သြားပါတယ္။ သူတုိ႔အဖဲြ႔အေၾကာင္း မွတ္တမ္း ရုပ္-သံ (Documentary FILM) ျပမယ့္ ေနရာလုိ႔ေၾကာ္ျငာထားတဲ့ ကမ္းေျခၿမိဳ႕ကေလးရဲ႕ ေရလက္ၾကားေဘးနားက Musikkflekken ခန္းမဆီ က်ေနာ္ေရာက္ခ်ိန္မွာ ပရိသတ္ကသိပ္မရွိေသးပါဘူး။
ၾသဂုတ္လကုန္ဆုိေတာ့ ေနာ္ေ၀ရာသီဥတုက ေႏြကေန ေဆာင္းဦးကာလဆီ ေျပာင္းစျပဳေနၿပီ၊ ေရလက္ၾကား တေလ်ာက္ သစ္ပင္ေတြေပၚက သစ္ရြက္တခ်ဳိ႕ အ၀ါေရာင္သမ္းစျပဳေနပါၿပီ။ ကံေကာင္းေထာက္မစြာနဲ႔ ဒီေန႔ မုိးမရြာဘဲ ေနသာေနတဲ့အတြက္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ရံုထဲမ၀င္ဘဲ အျပင္ကခုံတန္းနဲ႔ ေရျပင္ေပၚက ေဖာင္ေပၚ စားေသာက္ဆုိင္မွာ ထုိင္ၿပီး ကုန္ဆုံးေတာ့မယ့္ ေႏြရဲ႕ အရသာကုိ ခံစားႏုိင္ဖုိ႔သာ ဆႏၵ ေစာေနၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ဥေရာပ ေျမာက္ပုိင္းက ၿမိဳ႕ငယ္ေလးတခုရဲ႕ သဘာ၀အလွကုိ ေငးေမာၿပီး ရံုထဲ၀င္လုိက္ေတာ့ မွတ္တမ္း ရုပ္ရွင္က ၇၅ မိနစ္ေတာင္ ၾကာမယ္တဲ့။ က်ေနာ္က သူတုိ႔အေၾကာင္း မိတ္ဆက္တဲ့ ရုပ္-သံ မွတ္တမ္းတုိ ေလး ၁၀ မိနစ္ေလာက္ ျပမယ္လို႔ပဲ ထင္ထားခဲ့တာ။ တနာရီေက်ာ္ေတာင္ ၾကာမယ္ဆုိေတာ့ ပ်င္းစရာႀကီး။ ဒါနဲ႔ က်ေနာ့္ ေဘးနားက ခုံမွာထုိင္ေနတဲ့ ေနာ္ေ၀ႏိုင္ငံသားတဦးနဲ႔ စကားစျမည္ ေျပာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
”အေျပာင္းအလဲ ေတြကေတာ့ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ျဖစ္လာမွာပါ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ျမန္မာလူငယ္ေတြ ကမၻာလွည့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ၀န္ေဆာင္မႈ ကြ်မ္းက်င္လာေအာင္ ရန္ကုန္နဲ႔ မႏၱေလးမွာ သင္တန္းေတြ ေပးေနပါတယ္” လုိ႔ အဲဒီပုဂၢိဳလ္က ေျပာပါတယ္။
အင္း ဒါလဲ အေျပာင္းအလဲ တခုပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ အရင္က က်ေနာ္တက္ဖူးခဲ့သမွ် ျမန္မာႏုိင္ငံဆုိင္ရာ အခမ္းအနားေတြမွာ ဒီလုိစီးပြားေရးသမားေတြကို မေတြ႔ဘူး။ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရး လႈပ္ရွား သူေတြ၊ NGO ၀န္ထမ္းေတြကိုသာ ေတြ႔ခဲ့ဖူးလုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၈ ေလးလုံး ၂၆ ႏွစ္ပဲြတုန္းက မိတ္ေဆြတဦး ေျပာဖူးတဲ့ ေနာ္ေ၀းေတြရဲ႕ စိတ္ေန သေဘာထား ေျပာင္းလဲသြားပံုအေၾကာင္း ေခါင္းထဲ၀င္လာလုိ႔ တေယာက္တည္း ၿပဳံးမိပါေသးတယ္။
”ေနာ္ေ၀မိတ္ေဆြနဲ႔ေတြ႔ရင္ အက်ယ္ခ်ဳပ္က်ခံေနရတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေျခအေန၊ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား အေျခအေနေတြကုိ ေမးေလ့ရွိပါတယ္။ အခုေတာ့ အဲဒီလုိ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ျမန္မာႏုိင္ငံက ဘယ္ေနရာေတြကို သြားလည္ရင္ ေကာင္းမလဲဆုိၿပီးသာ ေမးေတာ့တယ္” လုိ႔ အဲဒီပုဂၢိဳလ္က ဆုိပါတယ္။
ဒါကုိေကာ ေျပာင္းလဲျခင္းတခုလုိ႔ ဆုိသင့္ပါသလား။ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးအေျခအေန တကယ့္ေျပာင္းမေျပာင္း မေသခ်ာလွေသးေပမယ့္ ႏုိင္ငံတကာရဲ႕ ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚသေဘာထားကေတာ့ အေတာ့္ကုိေျပာင္းလဲ သြားခဲ့ပါၿပီ။ ဒီလုိေတြးလုိ႔ေကာင္းတုန္း မွတ္တမ္း ရုပ္ရွင္က စျပတဲ့အတြက္ အေတြးစ ျပတ္သြားပါတယ္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ေကာင္မေလးေတြအေၾကာင္း ရုိက္ထားတဲ့ ရုပ္-သံ မွတ္တမ္းက ဘာမ်ားထူးမွာလဲဆုိၿပီး ထင္ထားေပမယ့္ တကယ္တန္းၾကည့္လုိက္ရတဲ့ အခါမွာေတာ့ TIGER GIRLS ၅ ဦးအေၾကာင္း မိတ္ဆက္ သက္သက္ မဟုတ္။ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပဲြနဲ႔ ၂၀၁၂ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပဲြလြန္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးနဲ႔ လူမႈေရး အေျခေနကုိ ၂ ႏွစ္နီးပါးအခ်ိန္ယူ ရုိက္ကူးထားတဲ့ တကယ့္မွတ္တမ္းႀကီး ျဖစ္ေနပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ ရုိက္ကူးသူ၊ ထုတ္လုပ္သူေတြက ၾသစေတးလ်က ပုဂၢိဳလ္ေတြဆုိေတာ့ ရုိက္ကြက္ေတြ၊ ကင္မရာ အယူအဆေတြ၊ ျမန္မာလူမႈဘ၀ရဲ႕ တကယ့္သရုပ္မွန္ေတြ၊ ေပးခ်င္တဲ့ သတင္းစကားေတြက တကယ့္ကုိ ေပၚလြင္လွပါတယ္။ ျမန္မာ့သႀကၤန္ပဲြတခုမွာ ေကာင္မေလး ၅ ဦး သီခ်င္းဆုိ ေဖ်ာ္ေျဖေနပုံနဲ႔ ဇာတ္အိမ္ကုိ စထားၿပီး တဦးခ်င္းစီရဲ႕ မိသားစုဘ၀ အခက္အခဲေတြ၊ လမ္းေဘးေစ်းတခုမွာ ၀က္ေခါင္းသုပ္ ေရာင္းေနရတဲ့ အဆိုေတာ္ မိသားစု အေျခအေန၊ ဗြက္ေတြထ၊ အမႈိက္ေတြပြ ျဖစ္ေနတဲ့ ရန္ကုန္ပ်ံက် ေစ်းတန္းျမင္ကြင္း၊ ျပဳျပင္ထိမ္းသိမ္းမႈ အားနည္းလြန္းလုိ႔ ညစ္ေထး ေပေရေနတဲ့ ရန္ကုန္က တုိက္တန္းေတြ … စတာေတြက ၾကည့္ရသူ ပရိသတ္ကုိယ္တုိင္ ရန္ကုန္လမ္းၾကားေတြထဲ ေရာက္သြားသလုိ ခံစားရပါတယ္။
ဒီလုိ ဘ၀ၾကမ္းၾကမ္းနဲ႔ ဗုိင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိ ဆုိတဲ့ အစဥ္အလာေအာက္မွာ ေနလာခဲ့ရတဲ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ မိန္းကေလး တစုက ႏိုင္ငံျခားသူတဦးနဲ႔တြဲၿပီး အဂၤလိပ္ ဘာသာနဲ႔ သီခ်င္းဆုိဖုိ႔၊ ႏိုင္ငံတကာဆီ ထုိးေဖာက္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားမႈမ်ဳိးဟာ အရင္ကမၾကားဖူး၊ မရွိဖူးတဲ့ ဇာတ္အိမ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြဟာ အခုျမန္မာႏုိင္ငံမွာ တကယ္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒီအဖြဲ႔ကုိ ေဟာလိ၀ုဒ္က ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ အသံသြင္း ကုမၸဏီတခုက ဖိတ္ေခၚၿပီး စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္လုိက္တဲ့ အတြက္ Tiger Girls ၅ ဦးကုိ ျပည္တြင္းမွာတင္မက ျပည္ပမွာပါ အေတာ္လူသိမ်ားေနပါၿပီ။
ဒါေပမယ့္ ေအာ္စလုိ၀န္းက်င္က ျမန္မာ အသိုင္းအ၀န္းကေတာ့ ဒီပဲဲြဆီ သိပ္မလာၾကပါဘူး။ အားလုံးေပါင္းမွ ျမန္မာပရိသတ္ ၁၀ ဦးေလာက္ပဲ ရွိတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ႏုိင္ငံေရး ပဋိပကၡနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး ေနာ္ေ၀ကုိ ေရာက္လာၾကသူေတြမ်ားလုိ႔ ႏုိင္ငံေရးမပါတဲ့ ဒီလုိ သီခ်င္းဆုိပဲြသက္သက္ကုိ လာမၾကည့္ခ်င္ၾကတာ မ်ားလား။ ဆန္ဗီကာၿမိဳ႕ ႏွစ္ပတ္လည္ ယဥ္ေက်းမႈပဲြရဲ႕ တာ၀န္ရွိ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေကာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဂီတအဖြဲ႔မ်ားစြာ ရွိတဲ့ အထဲကမွ ဘယ္လုိစိတ္ကူးေတြနဲ႔ ME N MA အဖြဲ႔ကုိမွ အခုလုိ ေရြးဖိတ္ခဲ့တာလဲ။
”ဒီပဲြေတာ္မွာ ႏုိင္ငံတကာ ယဥ္ေက်းမႈကိုထည့္ဖုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ႀကိဳးစားေနတာ တႏွစ္ေလာက္ရွိေနပါၿပီ။ ျမန္မာႏုိင္ငံ အတြက္္ကေတာ့ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ အခု ခင္ဗ်ားၾကည့္ခဲ့တဲ့ မွတ္တန္းရုပ္ရွင္ကုိ ဒိန္းမတ္ TV လုိင္းတခုမွာ ၾကည့္မိရာကေန အခုလုိ ေရြးခ်ယ္ဖုိ႔ျဖစ္လာတာပါ” လုိ႔ ပဲြစီစဥ္သူ Frode Valland ကေျပာပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ ဒီပဲြကုိက်င္းပလာတာ ၉ ႏွစ္ရွိေၿပီျဖစ္ၿပီး ဒီႏွစ္က်မွ ျမန္မာႏိုင္ငံက အဖြဲ႔တခုကုိ ပထမဆုံး အႀကိမ္ ဖိတ္ေခၚျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔လည္း သူက ဆုိပါတယ္။ အခုျပတဲ့ မွတ္တမ္း ရုပ္-သံကို လာမယ့္ ေအာက္တုိဘာလ က်ရင္ ေနာ္ေ၀ TV လုိင္းေတြမွာ ျပသဖုိ႔ရွိတယ္လို႔လည္း သူက ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ Me N Ma အဖြဲ႔၀င္ ၄ ဦးနဲ႔ ေတြ႔ခြင့္ရပါတယ္။ ”ဟ … မွတ္တန္းရုပ္ရွင္ထဲကပုံနဲ႔ အျပင္က ပုံေတြကလည္း သိပ္မတူပါလား” ဆုိၿပီး က်ေနာ္က ေနာက္မိပါတယ္။ တကယ္က က်ေနာ့္မ်က္စိမွားတာ မဟုတ္၊ အခု ေတြ႔ေနရတဲ့ အသက္ ၂၀ ၀န္းက်င္သာရွိေသးတဲ့ မိန္းကေလး ၂ ဦးက ခုနက မွတ္တမ္းထဲမွာ မပါဘူးလုိ႔ သိရပါတယ္။ အရင္ ၅ ဦးထဲက ကီမီနဲ႔ အမြန္းပဲ က်န္ၿပီး အခု အသစ္ ၂ ဦး ျဖစ္တဲ့ မြိဳင္းမြိဳင္းနဲ႔ ယုိးယုိကုိ ထပ္ထည့္ထားတာလုိ႔ သူတုိ႔က ရွင္းျပပါတယ္။ အင္း အႏုပညာေလာက မွာလည္း ႏုိင္ငံေရးေလာက လုိပဲ အကဲြအၿပဲနဲ႔ မကင္းပါလားလို႔ စဥ္းစားရင္း ၿပံဳးမိပါေသးတယ္။
ဒီေန႔ျမန္မာ့ဂီတ ေလာကအေျခေနက ဘယ္လိုရွိလဲ၊ ျမန္မာႏုိင္ငံကလာတဲ့ ဂီတအဖဲြ႔ဆုိေတာ့ ဆုိင္း၀ုိင္းေတြ၊ ထုိင္မသိမ္းအကႌ်ေတြနဲ႔မ်ား ၾကည့္ရမလားလုိ႔ ဆုိၿပီး က်ေနာ္ကေမးေတာ့ သူတုိ႔က ရယ္ေနၿပီး အဲဒီေမးခြန္းကို မေျဖတတ္ဘူးလုိ႔ တဦးကဆိုပါတယ္။ လူေဟာင္းေတြျဖစ္တဲ့ ကီမီနဲ႔ အမြန္းတို႔ကုိ အေသအခ်ာ ေမးၾကည့္ေတာ့ ဒီပဲြဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ ပထမဆုံး ဥေရာပခရီးစဥ္ျဖစ္ၿပီး အေမရိကားမွာဆုိရင္ ေလာ့စ္အိန္ဂ်လိစ္နဲ႔ နယူးေယာက္၊ အာရွမွာ ဆုိရင္ ဘန္ေကာက္၊ စင္ကာပူ၊ ေဟာင္ေကာင္ေတြမွာ ေဖ်ာ္ေျဖၿပီးၿပီလုိ႔ သိရပါတယ္။
ဒီညအတြက္ေတာ့ သီခ်င္းဆုိဖုိ႔မရွိဘဲ မနက္ျဖန္ စေနညေနမွာ တပဲြဆုိမယ္၊ ၿပီးရင္ စက္တင္ဘာ ၁၃ ရက္ ေန႔က်မွ တခါဆုိမယ္။ နုိင္ငံျခားပဲြေတြ၊ ျပည္တြင္းပဲြေတြ အားလုံးအတြက္ ေလာ့စ္အိန္ဂ်လိစ္က ထုတ္လုပ္သူက အားလုံး တာ၀န္ယူ စီစဥ္ေပးတယ္၊ ဂီတအလုပ္ကုိ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း အလုပ္တခုအျဖစ္ သေဘာထားၿပီး အခ်ိန္ျပည့္ ေဆာင္ရြက္ေနတယ္လို႔ အမြန္းက ေျပာပါတယ္။
စကားေျပာခြင့္သာရၿပီး သူတုိ႔သီခ်င္းဆုိတာကို ၾကည့္ခြင့္မရ ျဖစ္ခဲ့တဲ့က်ေနာ္ဟာ စေနညေနပုိင္း သီခ်င္းဆုိပဲြအမီ ဆန္ဗီကာဆီ တေခါက္ ျပန္လာရပါေသးတယ္။ မေန႔က ေသာၾကာဆုိေတာ့ လူေတြအလုပ္ မအားလုိ႔ သိပ္မလာ ၾကတာ ျဖစ္မယ္။ ဒီေန႔ေတာ့ ျမန္မာပရိသတ္ အေတာ္မ်ားလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ထားခဲ့ ေပမယ့္ မေန႔ကဦးေရထက္ သိပ္မပုိပါဘူး။ ဒီေန႔ မုိးရြာေနတာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
ေနာက္တခ်က္ ကေတာ့ ေရွ႕မွာ တင္ျပခဲ့သလုိ ႏုိင္ငံေရး ေနာက္ခံအေျခေနေၾကာင့္ ေနာ္ေ၀းကုိ ေရာက္လာၾကတဲ့ ျမန္မာအမ်ားစုဟာ ဒီလုိပဲြမ်ဳိးဆီ သူတုိ႔လာဖုိ႔ မလုိဘူးလုိ႔ ထင္ထားၾကတာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိရင္ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ဆုိင္တဲ့ ပဲြတုိင္းလုိလုိဆီ သြားေနၾက က်ေနာ့္ မိတ္ေဆြတခ်ဳိ႕ကုိ ဒီပဲြဆီ မသြားဘူးလားလုိ႔ ေမးမိေတာ့ ”ဘာသြားလုပ္မွာလဲ” လုိ႔ ျပန္ေမးၾကပါတယ္။ အသက္ ၄၀ ေက်ာ္ ၅၀ တန္း လူေတြနဲ႔ ဆယ္ေက်ာ္သက္ မိန္းကေလးေတြရဲ႕ သီခ်င္းဆုိပဲြ ဘာမွမဆုိင္ဘူးလုိ႔ သူတုိ႔စိတ္ထဲ ထင္ထားတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ဟာ ႏုိင္ငံေရးကလဲြရင္ က်န္တာကို သိပ္စိတ္မ၀င္စား ၾကေတာ့ဘူးလား။ ဒါမွမဟုတ္ သူတုိ႔နဲ႔ ဒီ ဆယ္ေက်ာ္သက္ မိန္းကေလးေတြအၾကား မ်ဳိးဆက္တခုစာ ကြာျခားသြားတာ ေၾကာင့္မ်ားလား။
ျမန္မာႏုိင္ငံက ေရာက္လာသူတုိင္းကို ဒီမွာရွိတဲ့ ျမန္မာ မိသားစုေတြက အားမေပးသင့္ ဘူးလား။ အဲဒီလုိေတြးရင္း ဆန္ဗီကာၿမိဳ႕ ဘူတာႀကီးေဘးနားက ME N MA အဖြဲ႔သီခ်င္းဆုိေနတဲ့ ယာယီ စင္ျမင့္ေရွ႕ က်ေနာ္ ေရာက္လာ ပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ ၀တ္စားဆင္ရင္မႈက အေနာက္တုိင္း လူငယ္ေတြနဲ႔ ဘာမွ မကြဲျပား၊ ဆုိေနတဲ့ သီခ်င္းစာသား ကလည္း အဂၤလိပ္ေတးသြား၊ ေနာက္မွာကလည္း ဆုိင္းဘုတ္ကေထာင္ မထားေတာ့ ႀကိဳသာ သိမထားရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံက ေရာက္လာတဲ့ ဂီတအဖြဲ႔လုိ႔ ဘယ္လိုမွ သိဖုိ႔မလြယ္တဲ့ အေျခအေန မ်ဳိးပါ။
ဒါေတြကိုသိေနလို႔ က်ေနာ့္မိတ္ေဆြေတြ လုိက္မလာၾကတာမ်ားလား။ ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႔ဆုိရင္ ဆုိင္း၀ုိင္းေတြ၊ ထုိင္မသိမ္း အက်ႌေတြကိုသာ က်ေနာ္တုိ႔မ်ဳိးဆက္က ေျပးျမင္ေရာင္ေနဆဲလားလုိ႔ စဥ္းစားေနမိပါတယ္။  အေသအခ်ာ ျပန္စဥ္းစားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အသက္ ၄၀ ေက်ာ္ ၅၀ တန္းေတြကသာ ဒီလုိစဥ္းစားေနေပမယ့္ သူတုိ႔ရဲ႕ မ်ဳိးဆက္သစ္ ေနာ္ေ၀မွာႀကီးတဲ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္၊ သူတုိ႔ရဲ႕ ကေလးေတြ ၀တ္စားဆင္ရင္မႈ၊ ေနထုိင္ ေျပာဆုိမႈေတြကေတာ့ အခု စင္ေပၚမွာ ကခုန္ေနၾကတဲ့ Me N Ma အဖဲြ႔က ေကာင္မေလးေတြနဲ႔ ဘာမွ သိပ္မကြာပါ။
ဒီလုိေခတ္ေရွးေျပးၿပီး ႏုိင္ငံတကာတန္း၀င္ေအာင္ ထုိးေဖာက္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ ဒီမိန္းကေလးေတြကို က်ေနာ္တုိ႔ အားမေပးသင့္ဘူးလား။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ Myanmar GIRLS ဆုိတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ညီေအာင္ ျမန္မာရဲ႕ အမွတ္အသား တခုခု၊ ကုိယ္ပုိင္ အမ်ဳိးသားလကၡဏာ Identity တခုခု Me N Ma အဖြဲ႔ဆီမွာ ရွိေနဖုိ႔ လုိမေနဘူးလားလုိ႔လည္း ေတြးမိပါတယ္။ ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ ႏုိင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ျမန္မာ့နည္းျမန္မာ့ဟန္ကို မရရေအာင္ ထည့္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေလ့ရွိတဲ့ ျမန္မာေတြ၊ ယဥ္ေက်းမႈအေျပာင္းအလဲ က်မွ ဘာေၾကာင့္မ်ား ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္ကို မရရေအာင္ထည့္ဖုိ႔ မႀကိဳးစားတာလဲလုိ႔ စဥ္းစားရင္း ဆန္ဗီကာၿမိဳ႕ကေန က်ေနာ္ ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။
burma.irrawaddy

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။