Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Thursday, March 2, 2017

Online Shopping ဆိုသည္မွာ

Online Shopping ဆိုသည္မွာ
====================

ေရးသူ - ေကာင္းျမတ္ထြဋ္

အခုတစ္ေလာ လူငယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ဟုေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး Online Shopping ဆုိသည့္လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္မႈ မ်ားျပားလာၾကပါသည္။ အဓိကကေတာ့ ေဖစ္ဘြတ္ခ္တြင္ Page တစ္ခု တည္ေဆာက္ၿပီး ထိုမွတစ္ဆင့္ေရာင္းလို သည့္ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ေရာင္းခ် ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဒီလိုေဆာင္ရြက္ျခင္းေၾကာင့္ Online Shopping ဆိုသည့္ စကားရပ္လည္း ေခတ္စားလာသည့္အျပင္ အဆိုပါစကားလံုး၏အနက္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္၊ ေကာင္းက်ဳိး၊ ဆိုးက်ဳိးမ်ားကိုစာဖတ္သူမ်ားသိရန္ လုိအပ္ လာၿပီျဖစ္ပါသည္။ Online Shopping ဆုိတာက e-tail (electronic retail) ဟုလည္းေခၚၿပီး e-shopping ဟုလည္း လူသိမ်ားခဲ့သည္။ ၎က Electronic Commerce ပံုစံတစ္ခုျဖစ္ၿပီး ေရာင္းခ်သူမ်ားထဲမွာ ကုန္စည္ႏွင့္၀န္ေဆာင္မႈ မ်ားကို စားသံုးသူမ်ားက အင္တာနက္မွတစ္ဆင့္ Web Browser ကိုအသံုးျပဳၿပီး ၀ယ္ယူသည့္အလုပ္ကိုဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ e-web-store ၊ e-Internet Shop၊ Web-shop ၊ Web-store ၊ Online Store၊ Online Storefront၊ Virtual Store စသျဖင့္လည္းေခၚၾကပါသည္။ မိုဘုိင္းေခတ္ျဖစ္လာ သည့္ေနာက္တြင္ Mobile Commerce (m-commerce) ဆိုၿပီး မိုဘိုင္းဖုန္းမ်ား ကိုအသံုးျပဳၿပီး Online Site မ်ားကို ဖုန္းအတြင္း Browser မ်ား၊ App မ်ားမွတစ္ ဆင့္ ၀ယ္ယူၾကျခင္းမ်ားလည္း ျဖစ္လာၾကပါသည္။

Online Shopping ဆိုတုိင္း e-commerce မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ e-commerce ဆိုပါက ေရာင္းခ်သူႏွင့္၀ယ္ယူသူၾကား ေစ်းႏႈန္းညိႇႏႈိင္းျခင္းမ်ား၊ Invoice ေပး ပို႔ျခင္း၊ Quotation ေတာင္း ဆိုျခင္း၊ Supplier မ်ားၾကား Compare လုပ္ျခင္း၊ အေၾကြးစနစ္ ျဖင့္ အရစ္က်ေပးေခ်ျခင္းမ်ား စသည့္ Commercial လုပ္ငန္းႀကီး မ်ားတြင္လုပ္ေဆာင္ေသာ အလုပ္အဆင့္ဆင့္မ်ားပါ၀င္သည္။ Online Shopping တြင္ေတာ့ ေရာင္းခ်လိုသည့္ပစၥည္းမ်ားကိုတင္ထားၿပီး ႀကိဳက္ႏွစ္ သက္ပါက၀ယ္ယူရန္သာျဖစ္သည္။ Online Shopping ဆုိသည္ကေတာ့ ျပင္ပ တြင္ရွိေနသည့္ေစ်း၀ယ္စင္တာမ်ား၊ လက္လီအေရာင္းဆိုင္မ်ားမွာေရာင္းခ်ေန သည့္ပစၥည္းမ်ားကို ေရာင္း၀ယ္သည့္လုပ္ငန္းစဥ္အတိုင္း ပံုစံတူျဖစ္ၿပီး အင္တာ နက္ အသံုးျပဳ၍လုပ္ေဆာင္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ ထိုသို႔စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားမွ စားသံုးသူမ်ားသို႔ေရာင္းခ်သည့္ Business to Consumer (B2C) လုပ္ငန္းမ်ား ကို လုပ္ေဆာင္ႏုိင္သလို၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအခ်င္းခ်င္း ၀ယ္ယူေရာင္းခ်ျခင္း မ်ားျပဳလုပ္ႏုိင္သည့္ Business to Business (B2B) ဟူ၍လည္း Online Shopping လုပ္ငန္းမ်ားက တည္ေထာင္ထားသည္မ်ား ရွိလာသည္။ အႀကီးဆံုး Online Retail လုပ္ငန္းမ်ားအေနျဖင့္ Alibaba ၊ Amazon ၊ eBay တို႔က နာမည္ႀကီးၿပီး ကမၻာ့အႀကီးဆံုးအြန္လုိင္း လက္လီဆုိင္မ်ားအေနျဖင့္ ရွိေနၾက သည္။

Online Shopping သမုိင္း
-----------------------------
၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္မ်ားတြင္ Michael Aldrich ဆုိသည့္ပုဂၢိဳလ္က စတင္တီထြင္ခဲ့ သည္ဟုေျပာႏုိင္ပါသည္။ ျပည္တြင္းအသံုးျပဳႏုိင္သည့္ တယ္လီဖုန္းလုိင္းမွ တစ္ ဆင့္ျပဳျပင္ထားသည့္ TV ႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာကိုခ်ိတ္ဆက္ၿပီး အခ်ိန္ႏွင့္တစ္ေျပးညီ လုပ္ေဆာင္ေပးႏုိင္သည့္ Real-time Transaction Computer System တစ္ခုကိုတည္ေဆာက္ခဲ့ပါသည္။ Videotext ဟုအမည္ေပးထားသည့္ အဆိုပါ Modified TV နည္းပညာမွာ Menu အသံုးျပဳထားသည့္ ႐ိုးရွင္းေသာ Human-computer Interface သည္ တယ္လီဖုန္းတီထြင္မႈ ေနာက္ပိုင္း ေနရာတိုင္း အလြယ္တကူအသံုးျပဳႏုိင္သည့္ စနစ္ျဖစ္လာၿပီး လူတုိင္းပူးေပါင္းပါ၀င္ႏုိင္သည့္ ၾကားခံ (Participative Medium) တစ္ခုျဖစ္လာပါသည္။ ဒီစနစ္ကတစ္ဆင့္ အပိတ္အေနျဖင့္ရွိေနသည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ Information System မ်ားသည္ အမ်ားျပည္သူကို ဖြင့္ေပးလုိက္သည့္စနစ္တစ္ခုျဖစ္လာပါသည္။ အဆိုပါစနစ္က Transaction Processing သက္သက္မဟုတ္ဘဲ Message မ်ား အျပန္အလွန္ပို႔ႏုိင္သည့္ e-messaging စနစ္ျဖစ္ၿပီး လိုအပ္သည့္အခ်က္ အလက္မ်ားသည္ ဆြဲထုတ္ရယူျခင္း (Retrieval) ႏွင့္ျဖန္႔ထုတ္ျခင္း (Dissemination) တုိ႔ကိုလည္း ျဖစ္ေစႏုိင္ပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ယင္းစနစ္ ကိုစနစ္တက်ျဖစ္ေစၿပီး e-business ဟု ေခၚတြင္ၾကပါသည္။ တိက်သည့္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္အရ အျပန္အလွန္ေျပာဆိုဆက္ဆံႏိုင္ၿပီး တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ပင္ တစ္ဦးတည္းအေနျဖင့္ လူအမ်ားသည္ ဆက္သြယ္သည့္စနစ္မ်ား ယခင္ အသံုးျပဳေနသည့္ Mass Communication ၊ Mass Media မ်ားႏွင့္သေဘာ သဘာ၀လံုး၀မတူဘဲ ပံုစံအသစ္အေနႏွင့္ထြက္ေပၚလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ ၂၅ ႏွစ္အၾကာတြင္ Social Media ဆိုၿပီး ပံုစံသစ္၊ သီအိုရီအသစ္ထြက္ေပၚ လာေစဖို႔အတြက္ အစပ်ဳိးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္၊ မတ္လအတြင္း Redifon Office Revolution ဆိုတာကို စတင္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါသည္။ ၎က စားသံုးသူမ်ား၊ သံုးစြဲသူမ်ား၊ ကိုယ္စား လွယ္ေအးဂ်င့္မ်ား၊ ပစၥည္းေရာင္းခ်ေထာက္ပံ့သူမ်ား၊ ၀န္ေဆာင္မႈကုမၸဏီမ်ား အားလံုးကို Corporate System မ်ားႏွင့္အြန္လုိင္းခ်ိတ္ဆက္ၿပီး စီးပြားေရး ဆုိင္ရာေငြေပးေခ်မႈမ်ား၊ အခ်က္အလက္အေပးအယူမ်ားကို အီလက္ထရြန္နစ္ နည္းပညာျဖင့္ အခ်ိန္ႏွင့္တစ္ေျပးညီလုပ္ေဆာင္ေပးႏုိင္ခဲ့သည္။ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္မ်ားအတြင္းတြင္ ၎ထုတ္လုပ္လုိက္သည့္ Videotext နည္းပညာကို Online Shopping စနစ္အသံုးျပဳသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ထုတ္လုပ္၊ ေရာင္း ခ်၊ တပ္ဆင္၊ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းျခင္းႏွင့္ ပံ့ပိုးျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ ပါသည္။ အဆိုပါ စနစ္မ်ားသည္ ယူေကကလုပ္ငန္းႀကီးမ်ားတြင္ တပ္ဆင္ခဲ့ၾက ၿပီး အင္တာနက္၊ World Wide Web ၊IBM PC ႏွင့္ Microsoft MS-DOS တို႔ ထက္ မ်ားစြာေခတ္ေရွ႕ေျပးထြက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ Tim Berners-Lee က World Wide Web Server ႏွင့္ Browser ကုိတီထြင္ခဲ့ၿပီး ၁၉၉၁ ခုႏွစ္တြင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းသံုးျဖစ္လာခဲ့သည္။ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ေနာက္တြင္ အဆိုပါနည္းပညာထပ္ဆင့္တိုးတက္ခဲ့ၿပီး Online Banking လုပ္ငန္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ဆက္လက္၍ Pizza Hut က အေစာဆံုး Online Pizza Shop ကိုလည္း ဖြင့္လွစ္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္အတြင္းတြင္ Amazon.com ႏွင့္ eBay တုိ႔ကလည္း ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ေပၚထြက္ခဲ့သလို Alibaba Site မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ Taobao ႏွင့္ Tamll တို႔ကလည္း ၂၀၀၃ ႏွင့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မ်ား တြင္ ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။

Online Shopping တုိးတက္မႈ
---------------------------------
အဆုိပါအခ်ိန္ကတည္းက တုိးတက္လာခဲ့သည့္ e-commerce ေရာင္းခ်မႈမ်ား သည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ အာရွပစိဖိတ္ေဒသ၌ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၃၃ ဘီလီ ယံအထိ႐ွိလာခဲ့သည္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ တစ္ကမၻာလံုး e-commerce အေရာင္း ပမာဏ၏ သံုးပံုတစ္ပံုအထိရွိလာမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။ စားသံုးသူမ်ား၏ ပညာေရးအဆင့္အတန္းျမင့္မားလာမႈႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္း၀င္ေငြတိုးတက္လာမႈမ်ား က အြန္လုိင္းမွတစ္ဆင့္ေစ်း ၀ယ္ယူရန္အတြက္ အားသာခ်က္မ်ားျဖစ္လာေစ သည္။ ယခင္ကကဲ့သို႔မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ၀ယ္ယူႏုိင္သည့္လမ္းေၾကာင္း (Channel) မ်ားတိုးတက္လာသလို ေငြေပးေခ်မႈနည္းလမ္းမ်ားကလည္း ပိုမို အဆင္ေျပလြယ္ကူမႈရွိလာသည္။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ေလ့လာခဲ့ သည့္ Equation Research စစ္တမ္းမ်ားအရ ခရစၥမတ္ကာလအတြင္း အြန္ လုိင္းမွေစ်း၀ယ္သူ ၁,၅၀၀ တြင္ ၈၇ ရာခိုင္ႏႈန္းက ၎င္းတို႔တက္ဘလက္မ်ားမွ တစ္ဆင့္ ေငြေပးေခ်မႈျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။

ေငြေပးေခ်မႈစနစ္မ်ား
---------------------
ေငြေပးေခ်မႈစနစ္မ်ားအေနျဖင့္ Credit Card အေၾကြး၀ယ္ကတ္ကို ႏိုင္ငံတကာ တြင္တြယ္က်ယ္စြာသံုးေနၾကသလို အြန္လုိင္းေငြေပးေခ်မႈမ်ားအတြက္လည္း PayPal ဟုေခၚသည့္စနစ္တစ္ခုကိုလည္း အဆင္ေျပေျပသံုးႏုိင္ၾကသည္။ အျခားေသာ ေငြေပးေခ်မႈနည္းလမ္းမ်ားစြာကိုလည္း ေအာက္ပါအတုိင္းေတြ႕ႏုိင္ ပါသည္။
- မိုဘုိင္းဖုန္း၊ ႀကိဳးဖုန္းမ်ားသို႔ ေငြေတာင္းခံလႊာေပးပို႔ျခင္း၊ ၎တို႔ Credit မ်ားမွ ေငြျဖတ္ေတာက္ျခင္း။
- ေရာက္ရွိေငြေခ် (Cash on Delivery)
- ခ်က္လက္မွတ္ျဖင့္ ေငြေခ်ျခင္း။
- ဘဏ္စာရင္းမွႏုတ္သြားသည့္ Direct Debit
- အခ်ဳိ႕ေသာ အီလက္ထရြန္နစ္ေငြေခ်စနစ္ (Ok Dollar ၊ 664, …)
- Gift Card
- စာတုိက္မွေငြေပးေခ်သည့္ Postal Money Order
- Wire Transfer ၊ TT
- Bitcoin ၊ သို႔မဟုတ္ ၎င္းကဲ့သို႔ အင္တာနက္ေပၚမွေငြ ေၾကးယူနစ္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိး

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြက္ဆိုလွ်င္ အထက္ပါေငြေပးေခ်မႈစနစ္ မ်ားအျပင္ ABC ၊ City Mart ကဲ့သို႔ေသာ Convenience Store မ်ားတြင္ လူကိုယ္တုိင္ေငြသြားေပးၿပီး အဆိုပါဆိုင္မ်ားမွတစ္ဆင့္ အြန္လိုင္းေရာင္းခ်သူထံသို႔ေငြလႊဲေပးသည့္စနစ္မ်ား ကိုလည္း အသံုးျပဳႏုိင္သည္။ အထက္ေဖာ္ျပပါစနစ္မ်ားသည္ႏုိင္ငံ၊ ေဒသ အလိုက္ကြဲျပားမႈမ်ားရွိသည္။ အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္မ်ားလည္း မတူညီၾက ပါ။ ျဖတ္ေတာက္သြားသည့္ ၀န္ေဆာင္ခေငြေၾကးမ်ားလည္းကြဲျပားပါသည္။

Delivery ပံုစံမ်ား
------------------
ထုိသို႔၀ယ္ယူၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ ပစၥည္းပို႔ရန္ျဖစ္လာသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၿမိဳ႕တြင္း တစ္ပိုင္တစ္ႏုိင္ Delivery လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူမ်ားေပါမ်ားလာသည္။ ပင္စင္စားအခ်ဳိ႕ပင္၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္လာသည္ကိုေတြ႕ရသည္။ တစ္ကမၻာလံုး Online Shopping လုပ္ငန္းမ်ား ၏ပစၥည္းမ်ားပို႔ၾကရာတြင္ သေဘၤာတင္ပို႔ျခင္း၊ ေလယာဥ္ျဖင့္တင္ပို႔ျခင္းမ်ားျဖင့္ အမ်ားစုေပးပို႔ၾကသည္။ Package အထုပ္ လုိက္ျဖင့္ ေပးပို႔မႈအတြက္ အမ်ားျပည္သူသံုး စာပို႔စနစ္ျဖင့္ေပးပို႔ျခင္း၊ FedEx ၊ UPS ၊DHL၊TNT တို႔ကဲ့သို႔ လက္လီ Courier ပစၥည္းပို႔ လုပ္ငန္းမ်ားလည္း ရွိၾက သည္။ ယခုေနာက္ပိုင္း Online Shopping ၊ e-commerce လုပ္ငန္းမ်ား တိုး တက္လာသည့္ေနာက္တြင္ ထုတ္လုပ္သူမ်ားက ၎တို႔ထုတ္လုပ္သည့္ ကုန္ ပစၥည္းမ်ားကို သံုးစြဲသူမ်ားထံသို႔ တုိက္႐ိုက္ေပးပို႔သည့္စနစ္ကို အသံုးျပဳလာၾက သည္။ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ လက္လီေရာင္းခ်သူမ်ား၏ဆိုင္မ်ား၊ လုပ္ငန္းမ်ားကို တစ္ဆင့္ခံမသံုးေတာ့ဘဲ အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္၊ ေနရာယူသက္သာေစရန္ တုိက္ ႐ိုက္ေပးပို႔ လုပ္ငန္းစနစ္မ်ားကိုက်င့္သံုးလာၾကသည္။ ေနာက္ထပ္နည္းလမ္း တစ္ခုအေနျဖင့္ In-store Pick-up စနစ္ရွိသည္။ ျပင္ပတြင္ ပံုမွန္အတုိင္းေရာင္း ခ်ေနေသာဆိုင္မ်ားတြင္ အြန္လုိင္းမွ၀ယ္ယူမႈအတြက္ (ေစ်းႏႈန္းပိုသက္သာသည္ မ်ားလည္းရွိသည္၊ အခ်ဳိ႕ေသာအြန္လုိင္း သီးသန္႔ေရာင္းခ်သည့္ပစၥည္းမ်ား ကိုသာ) သြားေရာက္ေတာင္းယူရသည့္စနစ္ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အေနအထား ႏွင့္ဆိုလွ်င္ အထက္ တြင္ေဖာ္ျပထားသည့္ Convenience Store မ်ားတြင္ ေငြေခ်သည့္စနစ္ကဲ့သို႔ပင္ In-store Pick-up မ်ားအတြက္ အဆိုပါ Convenience Store မ်ားကိုပင္ ၾကားခံအသံုးျပဳႏုိင္ၾကသည္။

အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္မ်ား
-----------------------------------
အားသာခ်က္မ်ားအေနျဖင့္ ၂၄ နာရီပတ္လံုး စိတ္ႀကိဳက္၀ယ္ယူႏိုင္သည့္အတြက္ အိမ္မွျဖစ္ေစ၊ ႐ံုးမွျဖစ္ေစအဆင္ေျပသည္။ အင္တာနက္ခ်ိတ္ဆက္မႈသာလိုအပ္ သည္။ ဆိုင္မ်ားသို႔သြားေရာက္ရသည့္ ခရီးသြားခ်ိန္၊ ခရီးသြားကုန္က်စရိတ္မ်ား အတြက္ကိုပါ သက္သာေစသည္။ ကားက်ပ္မႈျပႆနာမ်ားကိုလည္း ေရွာင္ရွားႏုိင္ သည္။ အားနည္းခ်က္တစ္ခုအေနျဖင့္ မွာယူလုိက္သည့္ပစၥည္းမ်ား မွားယြင္းမႈ၊ စိတ္တုိင္းမက်မႈမ်ားျဖစ္ေပၚပါက ျပန္ေပးရန္အတြက္အခက္အခဲတစ္ခု ရွိေနျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ျပန္ေပးျခင္းဆိုသည္မွာလည္း ပစၥည္းအစား ထိုးျပန္ေတာင္းျခင္းလား၊ ေငြျပန္ေတာင္းျခင္းလားေပၚမူတည္ၿပီး အခက္အခဲမ်ား ထပ္ေတြ႕ႏုိင္ေသးသည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ မိမိမွာယူလုိက္သည္က အေကာင္း၊ ဟိုကပို႔လုိက္သည္က အေဟာင္းဆိုသည္မ်ားကိုလည္းေတြ႕ႏုိင္သည္။ အခ်ဳိ႕ မိန္းကေလးမ်ား အြန္လုိင္းမွမွာယူသည့္အခါ ႏႈတ္ခမ္းနီကဲ့သို႔ အေရာင္ အသားေပးသည့္ထုတ္ကုန္မ်ားမွာယူရာတြင္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္သည့္ကင္မရာမ်ား၏ အရည္အေသြးေၾကာင့္ Color Code အတိအက်မထြက္သည့္အတြက္ ပစၥည္းေရာက္ရွိခ်ိန္ စိတ္တုိင္းမက်သည္မ်ားကိုပါ အခက္ အခဲတစ္ခုအေနျဖင့္ ေတြ႕ေနရသည္။ လက္ရွိတြင္ ႏုိင္ငံတြင္း၌ Credit Card ၊ Debit Card မ်ားျဖင့္ တုိက္႐ိုက္ေငြေခ်စနစ္မ်ား သိပ္မထြန္းကားေသးသည့္အတြက္ ၎တို႔ႏွင့္ပတ္ သက္သည့္ျပႆနာမ်ား မၾကားရေသးပါ။ ၎ျပင္ Phishing ဟုေခၚသည့္ လိမ္ လည္မႈမ်ားလည္း မႀကံဳရေသးပါ။ မ်ားမၾကာမီ ျဖစ္လာေျခမ်ားစြာရွိသည္။

ႏိုင္ငံတကာ Online Shopping မ်ားတြင္ေတာ့ မတူညီသည့္ ေငြေၾကးစနစ္မ်ား ၾကား ေငြေၾကးဖလွယ္ႏႈန္းထားမ်ား ႀကီးျမင့္မႈ၊ ၀န္ေဆာင္ချဖတ္ေတာက္ျခင္း မ်ားကို အၿမဲႀကံဳေတြ႕ေနရသည္။ အဆိုပါကုန္က်စရိတ္မ်ားကို မည္သည့္အခါမွ ထင္သာျမင္သာမေဖာ္ျပထားတတ္ပါ။ ၀ယ္ယူၿပီးမွ ေစ်းမ်ားေနသည့္အတြက္ စစ္ေဆးၾကည့္လုိက္သည့္အခါ အဆိုပါ Hidden Cost မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေန တတ္သည္။ ရန္ကုန္တြင္ေတာ့ Delivery အခကို အမ်ားအားျဖင့္ ၀ယ္ယူသူမွ ထပ္ေပါင္းေပးရသည့္အတြက္ ေထာင္ဂဏန္းသာသာ ၀ယ္ယူမႈအတြက္ Delivery ခက ပိုမ်ားေနေသာေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕လုပ္ငန္းမ်ား မတြင္ က်ယ္ျဖစ္ေနရ သည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ Online Shopping လုပ္ငန္းမ်ား၊ e-commerce ၊ e-business လုပ္ငန္းမ်ား မၾကာမီတြင္တိုးတက္လာမည္ ေသခ်ာေနေသာ ေၾကာင့္ Facebook Pageတြင္ေရာင္းခ်ေနသည့္ သာမန္ Online Shopping အဆင့္မွသည္ ၀က္ဘ္ဆိုက္မ်ားျဖင့္ စနစ္တက်ေရာင္းခ်သည့္ e-commerce စနစ္မ်ား ေပၚထြန္းလာရန္ လုိအပ္ေနၿပီျဖစ္သည္။

#MyanmarB2BManagementMagazine

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။