“စံျပပုဂ္ၢိဳလ္”
Q. လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ ေလးစားစံျပဳတဲ့ပုဂ္ၢိဳလ္ အေရြးမမွားဖုိ႔အတြက္ ဘယ္လိုလုပ္သင့္ပါသလဲဆရာ။
A. လူငယ္ေတြမွာ အရြယ္နဲ႔အမွ် စံျပပုဂ္ၢိဳလ္ကေတာ့ ေျပာင္းေနမွာပဲ။ စံျပပုဂ္ၢိဳလ္က ပံုေသမရွိဘူး။ သူ႔အရြယ္နဲ႔သူ စံျပပုဂ္ၢိဳလ္ေတြ ရွိတတ္ၾကတယ္။ သူထားတဲ့ စံျပပုဂ္ၢိဳလ္က သူ႔ရဲ႕ပန္းတိုင္၊ သူ႔ရဲ႕ဘ၀ပဲ။ ဒီကေလးဟာ ဘယ္သူ႔ကိုအားက်သလဲ၊ စာသင္ခန္းထဲမွာ ဒီကေလးက ဘယ္သူနဲ႔ေပါင္း သလဲဆိုတာကိုၾကည့္ၿပီး ဒီကေလးရဲ႕ မနက္ျဖန္နဲ႔ အနာဂတ္ကို ေျပာလို႔ ရတယ္။
ရည္းစားထားေနတဲ့မိန္းကေလးနဲ႔ ေပါင္းတဲ့မိန္းကေလးဟာ မၾကာခင္ ရည္းစားထားမွာပဲ။ ေဆးလိပ္ေသာက္တဲ့သူနဲ႔ ေပါင္းတဲ့ ကေလးဟာလည္း မၾကာခင္ ေဆးလိပ္ေသာက္တတ္သြားမွာပဲ။A. လူငယ္ေတြမွာ အရြယ္နဲ႔အမွ် စံျပပုဂ္ၢိဳလ္ကေတာ့ ေျပာင္းေနမွာပဲ။ စံျပပုဂ္ၢိဳလ္က ပံုေသမရွိဘူး။ သူ႔အရြယ္နဲ႔သူ စံျပပုဂ္ၢိဳလ္ေတြ ရွိတတ္ၾကတယ္။ သူထားတဲ့ စံျပပုဂ္ၢိဳလ္က သူ႔ရဲ႕ပန္းတိုင္၊ သူ႔ရဲ႕ဘ၀ပဲ။ ဒီကေလးဟာ ဘယ္သူ႔ကိုအားက်သလဲ၊ စာသင္ခန္းထဲမွာ ဒီကေလးက ဘယ္သူနဲ႔ေပါင္း သလဲဆိုတာကိုၾကည့္ၿပီး ဒီကေလးရဲ႕ မနက္ျဖန္နဲ႔ အနာဂတ္ကို ေျပာလို႔ ရတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေက်ာင္းသင္႐ိုးေတြမွာ တကယ့္စံျပဳထိုက္တဲ့ ပုဂ္ၢိဳလ္ေတြ အေၾကာင္းကို ထည့္သင့္တယ္။ ဥပမာ မာသာထရီဇာ အေၾကာင္းကို ထည့္သင့္တယ္။ မာသာထရီဇာဆိုတာ အိႏ္ၵိယႏိုင္ငံသူ မဟုတ္ဘူး။ ယူဂိုဆလားဗီးယားႏိုင္ငံသူ။ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္။ ဒါေပမဲ့ အိႏ္ၵိယႏိုင္ငံမွာ လူေတြ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနတာကို သူ ကယ္တင္ခဲ့တယ္။ သူ႔အေၾကာင္း ကို မသင္သင့္ဘူးလား။ ဒီအေၾကာင္းေတြကို ကေလးေတြသိသြားရင္ တျခားဘာသာ၀င္ေတြကိုလည္း ေလးစားတတ္လာမယ္။ ဒီလိုပဲ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္အေၾကာင္း မသင္သင့္ဘူးလား။ သူဟာ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္၊ အထက္ျမန္မာျပည္ပညာေရးရဲ႕ဖခင္ႀကီး။ ဆရာႀကီးဦးေဖေမာင္တင္ အေၾကာင္းေရာ မသင္သင့္ဘူးလား။ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ျဖစ္ေသာ္လည္းပဲ ၀ိသုဒ္ၶိမဂ္ကို ဘာသာျပန္သြားတယ္။ ျမန္မာစာေပဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး အတြက္ ေခတ္ဆန္းစာေပရဲ႕တကယ့္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးပဲ။ ျမန္မာ
အမ်ဳိးသားေက်ာင္းအုပ္ႀကီးလည္း ျဖစ္တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဆိုတဲ့ ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာဖုိ႔၊ သခင္ႏု ဆိုတဲ့ ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာဖုိ႔က ဆရာႀကီးဦးေဖေမာင္တင္က အဓိကက်တယ္။ ဦးေဖေမာင္တင္ သာ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမျဖစ္ခဲ့ရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ ႏိုင္ငံေရးကို ဒီေလာက္ထိ လုပ္ခြင့္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ လြတ္လပ္ေရးရဖို႔လည္း ဒီေလာက္ထိ လုပ္ခြင့္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈသမိုင္းမွာ ဆရာတုိ႔က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္းပဲ ေျပာေနၾကတာ။ ဆရာႀကီးဦးေဖေမာင္တင္သာ မားမားမတ္မတ္မရပ္ခဲ့ရင္ ဒီေန႔ေခတ္ သမိုင္းႀကီး မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလို သူရဲေကာင္းေတြ ရဲ႕အေၾကာင္းကို ဆရာတို႔ ေက်ာင္းသံုးျပ႒ာန္းစာအုပ္ေတြထဲမွာ မသင္သင့္ဘူးလား။ ဒါမွသာလွ်င္ စစ္မွန္တဲ့၊ မိႈင္း မပါတဲ့ ပညာေရးျဖစ္မွာပါ။
အမ်ဳိးသားေက်ာင္းအုပ္ႀကီးလည္း ျဖစ္တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဆိုတဲ့ ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာဖုိ႔၊ သခင္ႏု ဆိုတဲ့ ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာဖုိ႔က ဆရာႀကီးဦးေဖေမာင္တင္က အဓိကက်တယ္။ ဦးေဖေမာင္တင္ သာ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမျဖစ္ခဲ့ရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ ႏိုင္ငံေရးကို ဒီေလာက္ထိ လုပ္ခြင့္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ လြတ္လပ္ေရးရဖို႔လည္း ဒီေလာက္ထိ လုပ္ခြင့္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈသမိုင္းမွာ ဆရာတုိ႔က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္းပဲ ေျပာေနၾကတာ။ ဆရာႀကီးဦးေဖေမာင္တင္သာ မားမားမတ္မတ္မရပ္ခဲ့ရင္ ဒီေန႔ေခတ္ သမိုင္းႀကီး မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလို သူရဲေကာင္းေတြ ရဲ႕အေၾကာင္းကို ဆရာတို႔ ေက်ာင္းသံုးျပ႒ာန္းစာအုပ္ေတြထဲမွာ မသင္သင့္ဘူးလား။ ဒါမွသာလွ်င္ စစ္မွန္တဲ့၊ မိႈင္း မပါတဲ့ ပညာေရးျဖစ္မွာပါ။
“ေျပာသမွ်ကို ေခါင္းညိတ္တတ္တဲ့သူက မိႈင္းမိေနတဲ့သူပဲ၊ ေခါင္းဆိုတာက ညိတ္ဖို႔ထားတာမဟုတ္ဘူး၊ စဥ္းစားဖို႔ထားတာ၊ ေတြးေခၚဖို႔ထားတာဆိုတဲ့ ဦးဘုန္း(ဓာတု)ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း”
Eternal Light Magazine
April 2014
“လူငယ္ႏွင့္ ၀ါဒမိႈင္း”
April 2014
“လူငယ္ႏွင့္ ၀ါဒမိႈင္း”
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။