Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ BobbySoxer Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JMe&ေဂ်းမီ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း KKT&ေကေကတီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MaNaw&မေနာ Madi&မဒီ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NO&ႏိုး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SiThuLwin&စည္သူလြင္ SiYan&စီယံ SinPauk&ဆင္ေပါက္ SithuWin&စည္သူဝင္း Snare SoTay&ဆိုေတး SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SuNit&ဆူးနစ္ SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TuTu&တူးတူး TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaNa&ဝန WaiLa&ေဝလ WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး XGALZ Xbox Y-Zet YY&၀ိုင္၀ိုင္း YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YuZaNa&ယုဇန YummyRookie Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔ khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Tuesday, June 4, 2013

"ကၽြန္ေတာ္ ႏွင့္ အစြယ္" (မင္းလူ)

 

"ကၽြန္ေတာ္ ႏွင့္ အစြယ္" (မင္းလူ)
===================

ကၽြန္ေတာ္သည္ ပိုးေကာင္ မႊားေကာင္ကေလးမ်ားကို မုန္းတီးတတ္သူ မဟုတ္ပါ။ အေၾကာင္းမဲ့သက္သက္ သတ္ျဖတ္ခ်င္သူမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ပါ။ သူတို႔ အႏၱရာယ္ႏွင့္ ႀကံဳေနရလွ်င္ပင္ တတ္ႏိုင္သမွ် ကယ္တင္တတ္သူ ျဖစ္ပါသည္။ ငယ္စဥ္ကတည္းက လူႀကီးမိဘေတြ သင္ၾကားေပးထားေသာ အေလ့အထ ျဖစ္၏။ ေရစည္ထဲမွာ၊ အုတ္ေရကန္ထဲမွာ၊ ေရစီးေျမာင္းထဲမွာ ပိုးေကာင္ကေလးမ်ား က်ေနတာေတြ႕လွ်င္ ဆယ္ယူေပးတတ္သည္။ သူတိ...ု႔ ေရမြန္းေနသည္ ထင္လွ်င္ ေလႏွင့္ မႈတ္ေပးရသည္။


ငယ္ငယ္ကေတာ့ ဘာရယ္မဟုတ္။ ေလႏွင့္ မႈတ္ေပးလွ်င္ အသက္ျပန္ရွင္တတ္သည္ ဟူေသာ အသိကိုသာ မွတ္ထားမိ၏။ ေက်ာင္းမွာ သတၱေဗဒ သင္ရေတာ့မွ သေဘာကို နားလည္လာ၏။ ပိုးေကာင္ မႊားေကာင္ကေလးမ်ားသည္ လူႏွင့္ အခ်ိဳ႕သတၱဝါမ်ားကဲ့သို႔ အဆုတ္ႏွင့္ အသက္႐ႈျခင္း မဟုတ္။ သူတို႔မွာ အဆုတ္လည္း မရွိ။ သူတို႔၏ ကိုယ္ခႏၶာေပၚတြင္ ထေရးကီးယားေခၚ ေလႁပြန္ကေလးမ်ား ရွိ၏။ ထိုေလႁပြန္ကေလးမ်ားမွ တစ္ဆင့္ ကိုယ္တြင္းသို႔ ေလကို ဝင္ေရာက္ေစျခင္း ျဖစ္သည္။ လူတို႔ ႐ုတ္တရက္ ႏွလံုးခုန္ ရပ္သြားေသာအခါ ပါးစပ္ျခင္းေတ့ၿပီး ေလမႈတ္သြင္းျခင္းျဖင့္ အဆုတ္တြင္းသို႔ ေအာက္ဆီဂ်င္ ေရာက္ေစသည္။ ဒီသေဘာ အတိုင္းပင္။ ပိုးမႊားေကာင္ကေလးမ်ားကို ေရထဲမွ ဆယ္ၿပီး ေလျဖင့္ ခပ္ျပင္းျပင္း မႈတ္ေပးလိုက္လွ်င္ ေလႁပြန္ကေလးမ်ား ပြင့္၍ ကိုယ္တြင္းသို႔ ေအာင္ဆီဂ်င္ေရာက္ရွိၿပီး ျပန္လည္လႈပ္ရွား သက္ဝင္လာျခင္း ျဖစ္၏။ ဒီလိုနည္းႏွင့္ ပု႐ြက္ဆိတ္ကေလးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား၏ အသက္ကို ကယ္တင္ခဲ့ဖူးသည္။

* * * * *

ပု႐ြက္ဆိတ္တစ္ေကာင္ အိပ္ေပ်ာ္ေနသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခါမွ် မေတြ႕ဖူးေသးေခ်။ ဘယ္အခ်ိန္ ၾကည့္လိုက္ၾကည့္လိုက္ လႈပ္ရွားသြားလာေနသည္ကိုသာ ျမင္ရသည္။ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ပင္ ျဖစ္ေစ အပန္းေျဖ အနားယူေနသည့္ လကၡဏာ မေတြ႕ရ။ တစ္ေန႔ပတ္လံုး လႈပ္ရွားသြားလာေနတာ ေျခေထာက္ မေညာင္းၾကဘူးလား မသိ။

သူတို႔သည္ အအုပ္အသင္း ဖြဲ႕၍သာ အၿမဲေနသည္။ သြားလာလွ်င္လည္း ညီညီညာညာ စီတန္း၍ သြားသည္။ ထိုအတန္းထဲမွ ခြဲထြက္လာသူသည္ ဂိုဏ္းခြဲထြက္လာျခင္း မဟုတ္။ တစ္ေကာင္ေကာင္ႏွင့္ ရန္ျဖစ္လာျခင္း မဟုတ္။ ခ်စ္သူႏွင့္ စိတ္ေကာက္လာျခင္း မဟုတ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေလ့လာဖို႔ တာဝန္က်ေသာ ကင္းတပ္သားပင္တည္း။

ေရွ႕သို႔ ခ်ီတက္ေနေသာ ပု႐ြက္လမ္းေၾကာင္းကို ဆန္႔က်င္လ်က္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္သြားေနေသာ ပု႐ြက္ဆိတ္မ်ားကို ျမင္ဖူးသည္။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွ လာေနသူမ်ားႏွင့္ မၾကာခဏ ေခါင္းခ်င္း ေဝွ႔မိသည္။ ဤသည္မွာ မ်က္စိမႈန္ေသာေၾကာင့္ မျမင္မကန္းႏွင့္ ဝင္တိုက္မိျခင္း မဟုတ္။ ေရွ႕မွာ ေတြ႕ခဲ့ေသာ အေၾကာင္းျခင္းရာမ်ားကို ေခါင္းခ်င္းဆိုင္၍ သတင္းေပးသြားျခင္းသာ ျဖစ္၏။

ပု႐ြက္လမ္းေၾကာင္း အနီးတဝိုက္တြင္ ေရွ႕မွ ေနာက္သို႔၊ ေနာက္မွ ေရွ႕သို႔၊ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္သို႔ သြားခ်ည္လာလွည့္ ေခါက္တုံ႔ျပန္ေနၾကေသာ ကင္းတပ္သားမ်ား၊ ဆက္သားမ်ားကို ၾကည့္ရသည္မွာ ခရီးသြား လွည္းတန္းႀကီး၏ ေရွ႕ႏွင့္ ေနာက္ လွည့္ပတ္သြားလာေနၾကေသာ ျမင္းစီးသမားမ်ားႏွင့္ တူေလသည္။

ပု႐ြက္ဆိတ္တစ္ေကာင္သည္ တစ္ကိုယ္တည္း စြန္႔စြန္႔စားစား ထြက္လာ၏။ အစာကို ေတြ႕လွ်င္ တစ္ေကာင္တည္း က်ိတ္ၿပီးမစား။ သူ႕ အေဖာ္အေပါင္းမ်ား ရွိရာသို႔ ဆြဲယူသြားသည္။ တစ္ေကာင္တည္း မႏိုင္လွ်င္ အဖြဲ႕ကို ျပန္ေခၚၿပီး ဝိုင္းသယ္ၾကသည္။

ပု႐ြက္ဆိတ္တစ္ေကာင္သည္ သူ႕ကိုယ္ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ႀကီးမားေလးလံေသာ အရာမ်ားကို ဆြဲယူ သယ္မထားႏိုင္သည္။ သူတို႔ထက္ မတန္တဆ အင္အားႀကီးမားေသာ ရန္သူကို ညီၫြတ္စြာ ဝိုင္းဝန္း တိုက္ခိုက္တတ္သည္။ သူတို႔အစြယ္မွ ထြက္ေသာ အဆိပ္မ်ားသည္ ရန္သူ၏ ခႏၶာကိုယ္ႂကြက္သားမ်ားကို ျပင္းစြာ ထိခိုက္ေစသည္။ အေၾကာမ်ားကို ဆိုင္းသြားေစသည္။ သို႔ျဖင့္ ရန္သူသည္ မလႈပ္ရွားႏိုင္ေတာ့ဘဲ သူတို႕ ဆြဲေခၚရာသို႔ ပါသြားရေလ၏။

သူတို႔၏ စည္းလံုးညီၫြတ္မႈ၊ ဇြဲရွိမႈ၊ ဝီရိယရွိမႈ၊ သတၱိရွိမႈ တို႔ေၾကာင့္ ပု႐ြက္ဆိတ္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားမိသည္။

* * * * *

ပု႐ြက္ဆိတ္ေတြလို အုပ္စုမဖြဲ႕ဘဲ တစ္ေကာင္တည္း ေနတတ္တာက ပင့္ကူ။ သူတို႔သည္ အလြန္ ဇြဲရွိၿပီး စိတ္ရွည္တတ္ေသာ သတၱဝါမ်ား ျဖစ္၏။ ကိုယ္မွထြက္ေသာ အမွ်င္မ်ားျဖင့္ အိမ္ကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ေဆာက္သည္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔၏ ကြန္ယက္အတြင္း တိုးဝင္ၿငိတြယ္လာမည့္ ပိုးေကာင္မ်ားကို ဇြဲရွိရွိေစာင့္ၿပီး ဖမ္းယူစားေသာက္သည္။

အစပိုင္းတုန္းကေတာ့ အိမ္ခန္း၏ သပ္ရပ္သန္႔ရွင္းမႈကို အေႏွာင့္အယွက္ ျပဳၾကေသာေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း၊ လိပ္ျပာကေလးမ်ား၊ ပိုးေကာင္းမႊားေကာင္ေလးမ်ားကို ဖမ္းယူ စားေသာက္ေသာေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း ပင့္ကူအိမ္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ဖ်က္ဆီးပစ္ေလ့ ရွိသည္။ သို႔ရာတြင္ သူတို႔က အိမ္အဖ်က္ခံရၿပီး မၾကာခင္ အသစ္ထပ္ေဆာက္သည္။ ထပ္ဖ်က္လွ်င္ ထပ္ေဆာက္သည္။ အႀကိမ္ႀကိမ္ အဖ်က္ခံရလို႔ စိတ္ပ်က္ လက္ေလွ်ာ့သြားတာမ်ိဳး မရွိ။ သူ႕ဝတၱရားအတိုင္း အိမ္ကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ျပန္ေဆာက္သည္သာ ျဖစ္၏။ ပင့္ကူ၏ ဇြဲရွိမႈကို နမူနာယူၿပီး စစ္႐ံႈးေနရာမွ ႏိုင္ေအာင္ ျပန္တိုက္ခဲ့ေသာ ဘုရင္ႀကီးတစ္ပါးပင္ သမိုင္းမွာ ရွိခဲ့ဖူးသည္။

ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ပင့္ကူအိမ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ဖ်က္မပစ္ရက္ေတာ့။ ဖုန္အလိမ္းလိမ္းကပ္ၿပီး သူတို႔ စြန္႔ပစ္ထားခဲ့သည့္ အိမ္ေဟာင္းမ်ားကိုသာ ရွင္းလင္းရေလ့ရွိသည္။

ကၽြန္ေတာ့္ စာေရးစားပြဲေပၚရွိ မီးေခ်ာင္းနားမွာ ပင့္ကူအိမ္ သံုးေလးအိမ္ အၿမဲရွိသည္။ စာေရးရင္းက ဦးေႏွာက္ေညာင္းလာသည့္ အခါ သူတို႔ လႈပ္ရွားေနထိုင္ပံုကို ၾကည့္႐ႈေလ့လာရင္း အေညာင္းေျဖရသည္။

ပင့္ကူမ်ားသည္ သူတို႔ကြန္ယက္မွာ လာၿငိေသာ ပိုးေကာင္မ်ားကို စားေသာက္တတ္သလို ကိုယ္တိုင္ လွည့္လည္ရွာေဖြ ဖမ္းဆီးစားေသာက္ျခင္းမ်ိဳးလည္း ရွိသည္။ သူတို႔အိမ္ကို လာၿငိသည့္ ပိုးေကာင္မ်ားအနက္ အေကာင္ငယ္လွ်င္ ခ်က္ခ်င္း စားေသာက္ပစ္လိုက္သည္။ အေကာင္ႀကီးေနလွ်င္၊ ေတာင္ပံ တဖ်တ္ဖ်တ္႐ိုက္ၿပီး ႐ုန္းကန္ေနလွ်င္ သားေကာင္၏ ေဘးပတ္လည္မွ လွည့္ၿပီး ပင့္ကူမွ်င္မ်ားႏွင့္ အထပ္ထပ္ရစ္ပတ္ၿပီး ခ်ဳပ္ေႏွာင္သည္။ မလႈပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး ဆိုမွ ဦးေႏွာက္ကိုေဖာက္၍ သတ္ျဖတ္ စားေသာက္သည္။

ပင့္ကူဆိုလွ်င္ ဦးေႏွာက္ေဖာက္စားတတ္သည္ဟု အဆိုရွိသည္။ အမွန္က စားျခင္းမဟုတ္။ အရည္ကို စုပ္ယူျခင္း ျဖစ္၏။ ဦးေႏွာက္ကိုသာ မဟုတ္။ ကိုယ္တြင္းရွိ အရည္အားလံုးကို စုပ္ယူ ဝါးမ်ိဳပစ္ျခင္း ျဖစ္၏။ ဦးေႏွာက္ကို အဓိက ေဖာက္ရသည့္ အေၾကာင္းက အရသာအရွိဆံုးအပိုင္း ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ သားေကာင္ကို အျမန္ဆံုး ေသဆံုးေစရန္ ျဖစ္၏။

တခ်ိဳ႕ ပင့္ကူေတြကေတာ့ အိမ္ဖြဲ႕ၿပီး သားေကာင္ကို ေထာင္ဖမ္းေလ့မရွိ။ လွည့္လည္ရွာေဖြ စားေသာက္ေလ့ရွိသည္။ ထိုအထဲတြင္ ပင့္ကူ အေကာင္ႀကီး တစ္ေကာင္လည္း ပါသည္။ ကိုယ္ခႏၶာက လက္မ လက္သည္းခြံေလာက္ ရွိၿပီး ေျခေထာက္ေတြပါဆိုလွ်င္ က်ပ္ျပားဝိုင္းေလာက္ ရွိမည္။

သူ႕ကို စေတြ႕တာက အိပ္ခန္းတံခါးၾကားမွာ ျဖစ္၏။ တံခါးပိတ္မည္ျပဳစဥ္ ျမင္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ပင့္ကူ အေကာင္ႀကီးလွ်င္ အဆိပ္ရွိသည္။ ပင့္ကူရွပ္လွ်င္ အသားမ်ား ေယာင္ကိုင္းလာတတ္သည္ဟု သိထားသျဖင့္ သတ္ပစ္ဖို႔ စိတ္ကူးမိေသးသည္။ ၾကက္ေမႊး တံျမက္စည္းႏွင့္ ႐ြယ္ၿပီးမွ စိတ္ကူးတစ္မ်ိဳး ေျပာင္းသြားသည္။ စိုက္ပ်ိဳးေရးသမားမ်ားက ပင့္ကူကို မိတ္ေဆြပိုးအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကသည္။ ပင့္ကူက သီးႏွံဖ်က္ပိုးမ်ားကို စားေသာက္ပစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ သို႔ျဖင့္ သူ႕ကို မသတ္ျဖစ္ဘဲ ရွိခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္း သူ႕ကို ရံဖန္ရံခါ ေတြ႕ေတြ႕ေနရေလသည္။

သူသည္ တကယ္ပဲ မိတ္ေဆြပိုး ျဖစ္လာသည္။

ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ပိုးေကာင္မႊားေကာင္မ်ားကို မမုန္းတတ္ေသာ္လည္း မလြဲသာ မေရွာင္သာ မုန္းရမည့္ ပိုးေကာင္မ်ား ရွိေနသည္။ ငွက္ဖ်ား၊ ေသြးလြန္တုပ္ေကြးတို႔ကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ ျခင္မ်ား၊ ဝမ္းေရာဂါႏွင့္ အျခားေရာဂါပိုးမ်ား သယ္ေဆာင္တတ္ေသာ ယင္ေကာင္ႏွင့္ ပိုးဟပ္မ်ား၊ စာအုပ္မ်ားကို ကိုက္ျဖတ္စားေသာက္ ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ ျခမ်ားပင္ ျဖစ္၏။ ထိုအေကာင္မ်ားကို ဖမ္းယူ စားေသာက္ျခင္းျဖင့္ ပင့္ကူႀကီးက ကၽြန္ေတာ့ကို ကူညီသည္။

သူသည္ အစပိုင္းတုန္းက လူႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္ ေနေလ့မရွိ။ ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ၾကားမွာသာ ပုန္းလွ်ိဳးကြယ္လွ်ိဳး ေနတတ္သည္။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ သူ႔အတြက္ အႏၱရာယ္မရွိမွန္းသိၿပီး ခပ္ရဲရဲပင္ သြားလာလႈပ္ရွား ေနေတာ့သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ကၽြန္ေတာ္ စာေရးေနသည့္ အခ်ိန္မွာ သူက စားပြဲေရွ႕မွ နံရံမွာကပ္ၿပီး သားေကာင္ကို ေခ်ာင္းေနတတ္၏။ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး မ်က္မွန္းတန္းမိေနၾကသလိုပင္ ျဖစ္၏။

သူ သားေကာင္ဖမ္းပံုမွာ အလြန္ လ်င္ျမန္ပါးနပ္သည္။ ယင္ေကာင္တို႔လို အကင္းပါးေသာ အေကာင္ကိုပင္ မလြတ္တမ္း ဖမ္းႏိုင္သည္။ ယင္ေကာင္မ်ားသည္ သူတို႔ နားေနရာ အနီးတစ္ဝိုက္မွ လႈပ္ရွားမႈကေလး တစ္ခုေလာက္ ရွိသည္ႏွင့္ ခ်က္ခ်င္း ပ်ံေျပးတတ္သည္။ ပင့္ကူႀကီးက ယင္ေကာင္ကို ေခ်ာင္းလွ်င္ ေနာက္မွပတ္ၿပီး ေခ်ာင္းတတ္သည္။ သတိႀကီးစြာထား၍ တစ္ဆင့္ခ်င္း လွမ္းရင္း ခ်ဥ္းကပ္သည္။ သင့္ေတာ္ေသာ အကြာအေဝးေရာက္မွ လႊားခနဲ ခုန္အုပ္ၿပီး ဖမ္းယူသည္။ သူ႕ထံတြင္ ေျခေခ်ာင္းမ်ားထက္ အနည္းငယ္တိုေသာ လက္ဟု ေခၚႏိုင္သည့္ အစိတ္အပိုင္းႏွစ္ခု ရွိသည္။ ထိုလက္မ်ားျဖင့္ ယင္ေကာင္ကို မလြတ္တမ္း ဖမ္းခ်ဳပ္ထားၿပီး သတ္ျဖတ္ စားေသာက္တတ္သည္။ တစ္ခါတေလမွာ ယင္ေကာင္က စားပြဲစြန္းမွာ ရွိေနသည္။ သူက ေဘးဘက္မွ ပန္းၿပီး ပုန္းကြယ္လႈပ္ရွားသည္။ ထို႔ေနာက္ ယင္ေကာင္၏ ေရွ႕တည့္တည့္မွ ႐ုတ္တရက္ ဘြားခနဲ ေပၚလာသည္။ ယင္ေကာင္က လန္႔ၿပီး အပ်ံမွာ လမ္းေၾကာင္းကို ပိတ္၍ ခုန္ပ်ံ ဖမ္းယူတတ္သည္။ ဂိုးသမားတစ္ေယာက္ ေဘာလံုးကို ခုန္ဖမ္းလိုက္သလိုပင္ အလြန္ ၾကည့္လို႔ေကာင္းေလသည္။

ပိုးဟပ္တို႔လို အေကာင္ႀကီးမ်ိဳးက်ေတာ့ အနီးကပ္ဖမ္းျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ အျမင့္တစ္ေနရာမွ အေပၚစီးယူ၍ ေခ်ာင္းေျမာင္းတတ္သည္။ သူ႕ေအာက္တည့္တည့္ အေလာေတာ္ေလာက္ ေရာက္ၿပီဆိုလွ်င္ တစ္ဟုန္ထိုး ခုန္ခ်ၿပီး ကုပ္ေပၚခြစီး၍ ဦးေႏွာက္ကို အလ်င္အျမန္ ေဖာက္သတ္သည္။ ေတာပင့္ကူႀကီးမ်ား ေႁမြကိုသတ္လွ်င္ ဒီလိုနည္းမ်ိဳးကိုပဲ သံုးလိမ့္မည္ ထင္၏။

သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာၾကည့္သည္။ သူ၏ လႈပ္ရွားပံု၊ သြားလာပံုတို႔မွာ တင့္ကားတစ္စင္းႏွင့္ ေတာ္ေတာ္တူသည္။ တစ္စံုတစ္ခုကို သတိရမိ၏။

ဒုတိယကမာၻစစ္ အတြင္းက အာဖရိက သဲကႏာၱရ စစ္ေျမျပင္မွာ ဂ်ာမန္တို႔၏ စြမ္းရည္ထက္ျမက္ေသာ တင့္ကားတပ္ႀကီးရွိ၏။ ထိုတပ္ႀကီးကို ဦးစီးကြပ္ကဲသူမွာ နာမည္ေက်ာ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး႐ိုမဲလ္ ျဖစ္သည္။ တင့္ကားတစ္စင္းႏွင့္ တူေသာ ပင့္ကူႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္က ႐ိုမဲလ္ဟု အမည္ေပးထားသည္။

ပင့္ကူႀကီး႐ိုမဲလ္သည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ တစ္စစ ပို၍ ရင္းႏွီးလာသည္ဟု ထင္ရ၏။ သူ႕ကို အကိုင္မခံတတ္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္ စိတ္ခ်စြာ လႈပ္ရွားသြားလာေနတတ္ၿပီး တစ္ခါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ပုဆိုး ေအာက္ဘက္ အစြန္းနားမွာ ခိုကပ္ၿပီး သားေကာင္ေခ်ာင္းေနတာပင္ ႀကံဳဖူးသည္။

သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္သည့္ အခါမ်ိဳးေတာ့ ရွိသည္။ သူက လိပ္ျပာေလးတစ္ေကာင္ကို ဖမ္းဖို႔ ေခ်ာင္းေနတတ္ေသာ အခါမ်ိဳးမွာ ျဖစ္၏။

မီးခိုးေရာင္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ အထပ္သားနံရံမွာ နားေနေသာ လိပ္ျပာကေလးမွာ အဝါ၊ ခရမ္း၊ အနက္တို႔ ေရာယွက္ေနေသာ ေတာင္ပံကေလးႏွစ္ဖက္ကို ေထာင္၍ နားေနပံုမွာ အၿငိမ့္မင္းသမီးကေလး ယပ္ေတာင္က ကေနသလို အျပစ္ကင္းစြာ လွပေန၏။ သူကေလးကို ဖမ္းယူ ဝါးမ်ိဳစားေသာက္ဖို႔ ပင့္ကူႀကီး႐ိုမဲလ္က ေျခတစ္လွမ္းခ်င္း စနစ္တက် လွမ္းကာ တစ္ေ႐ြ႕ေ႐ြ႕ ခ်ဥ္းကပ္လာေနၿပီ။

ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ထဲမွာ ခ်ီတံုခ်တံု ျဖစ္ေနရ၏။ ဒီေလာက္လွပသည့္ လိပ္ျပာကေလးတစ္ေကာင္ကို မေသဆံုးေစခ်င္။ တစ္ဘက္က ၾကည့္ေတာ့လည္း ဒါ ပင့္ကူ၏ အခြင့္အေရး ျဖစ္၏။ ပိုးေကာင္မႊားေကာင္ကို ဖမ္းယူစားေသာက္ျခင္းသည္ ပင့္ကူတို႔၏ သဘာဝပင္ ျဖစ္၏။ သူ႕သဘာဝကို ပိတ္ပင္သင့္သလား။ သူစားမည့္ အစာကို ေႏွာင့္ယွက္သင့္သလား။

သူက ေျခတစ္လွမ္း တိုးလိုက္ျပန္သည္။ လိပ္ျပာကေလးက အေတာင္ပံ နည္းနည္း လႈပ္လိုက္ေသာအခါ သူ အသာၿငိမ္ေန၏။ ပ်ံေတာ့ေလကြာဟု စိတ္ထဲက ေျပာမိသည္။ လိပ္ျပာကေလးကေတာ့ သူ႕ဘက္ကိုပင္ နည္းနည္း တိုးလာသလိုလို။ ႐ိုမဲလ္သည္ ေျခေထာက္မ်ားကို မသိမသာေကြး၍ ကိုယ္ကို ၫႊတ္ခ်လိုက္ၿပီး ခုန္အုပ္ေတာ့မည့္ သေဘာ။

ဒီေကာင္ေလးကိုေတာ့ လႊတ္လိုက္ပါကြာဟု အေတြးထဲက ေရ႐ြတ္ရင္း လိပ္ျပာကေလးကို ေလႏွင့္ ခပ္ျပင္းျပင္း မႈတ္လိုက္သည္။ လိပ္ျပာကေလးသည္ ဖ်တ္ခနဲ ေတာင္ပံခတ္ၿပီး ပ်ံထြက္သြား၏။ ႐ိုမဲလ္သည္ မခ်င့္မရဲ ျဖစ္က်န္ခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေၾကာင့္ လြတ္သြားတာ သူရိပ္မိလား မသိ။ ေျခေထာက္မ်ားကို လႈပ္လႈပ္႐ြ႐ြ လုပ္ေနပံုမွာ မုန္႔လုခံရသျဖင့္ စိတ္ေကာက္ၿပီး ေျခေဆာင့္ေနေသာ ကေလးငယ္ႏွင့္ တူသည္ဟု ထင္မိ၏။

သူသည္ တကယ္ပဲ စိတ္ေကာက္သြားေလသလား မေျပာတတ္။ ထိုေန႔မွစ၍ သူ႕ကို မေတြ႕ရေတာ့ေခ်။

* * * * *

မဂၢဇင္းစာအုပ္ တစ္အုပ္ ရွာခ်င္ေသာေၾကာင့္ စာအုပ္ဗီ႐ိုႀကီးကို ဖြင့္လိုက္သည္။ စာအုပ္တစ္ထပ္ကို လွမ္းယူလိုက္စဥ္မွာပင္ “တစ္တစ္ တစ္တစ္” ဆိုေသာ အသံမ်ားကို သဲ့သဲ့ ၾကားလိုက္ရသည္။ စာအုပ္ေတြကို ျခကိုက္ေနေသာ အသံပါကလား။

ထူပူသြားၿပီး စာအုပ္ေတြ တစ္ထပ္ၿပီးတစ္ထပ္ ဆြဲထုတ္၍ ျခတက္သည့္ ေနရာကို ရွာသည္။ ဘယ္ေလာက္ထိ ပ်က္စီးသြားၿပီလဲဟု စိတ္တထင့္ထင့္ ျဖစ္ေနရသည္။ အေရးေပၚ ခြဲစိတ္ခံေနရသည့္ လူနာ၏ အေျခအေနကို ေစာင့္စားေနရသလို ခံစားရ၏။

စာအုပ္ေတြ တစ္ထပ္ၿပီး တစ္ထပ္ ဆြဲခ်သည္။ ေထာင့္ဆံုးတစ္ထပ္သာ က်န္ေတာ့သည္။ တစ္အုပ္ခ်င္း သတိထား၍ ထုတ္သည္။ ေနာက္ဆံုး ေလးငါးဆယ္အုပ္မွာ စေတြ႕သည္။ အေပၚပိုင္း စာအုပ္မ်ား၏ အေႏွာင့္မ်ားကို တက္ေနေသာ လမ္းေၾကာင္းကို ျမင္ရသည္။ ေအာက္ပိုင္းက စာအုပ္ေတြေတာ့ သြားၿပီဟု သိလိုက္၏။ စာအုပ္ေတြကို အထပ္လိုက္မၿပီး ေနရာေ႐ႊ႕သည္။ ဗီ႐ိုေအာက္ခင္းေပၚမွာ ျခေတြျခေတြ ေဖြးေဖြးလႈပ္ေနသည္။

စုေဆာင္းထားသည့္ အသိပညာေတြကိုမွ ဖ်က္ဆီးသည့္ အေကာင္ေတြ၊ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ ခြင့္မလႊတ္ထိုက္၊ သနား မၫွာတာထိုက္သည့္ သတၱဝါေတြ။

ျခင္ေဆးဘူးကို ေျပးယူသည္။ ျခင္ႏိုင္ေဆးရည္ႏွင့္ ေရနံဆီကို ေရာထည့္သည္။ အားမရေသးသျဖင့္ ကာေဘာ္လစ္ ဖီႏိုင္လ္ေဆးရည္ပါ ထည့္သည္။ ၿပီးေတာ့ တ႐ြ႐ြတက္ေနေသာ ျခမ်ားေပၚကို စိတ္ရွိလက္ရွိ ထိုးျဖန္းခ်လိုက္သည္။ ႐ႊဲ႐ႊဲနစ္ေနေအာင္ ျဖန္းၿပီးေနာက္ ပိုထိေရာက္ေအာင္ ဗီ႐ိုတံခါးကို ျပန္ပိတ္ထားလိုက္သည္။ ဒါမွ အေငြ႕ေတြပါ လံုၿပီး စိတ္ခ်ရမည္။

ဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္ၾကာမွ ဗီ႐ိုတံခါးကို ျပန္ဖြင့္ၾကည့္သည္။ အားရစရာ။ ျခေတြဆိုတာ အတံုးအ႐ံုး ေသေနၾကသည္။ ထိုမွ်မက....

ျခေတြၾကားထဲမွာ ပင့္ကူတစ္ေကာင္။ ကၽြန္ေတာ္၏ မိတ္ေဆြႀကီး ႐ိုမဲလ္ပင္ ျဖစ္၏။ သူ႕လက္ၾကားထဲမွာ ျခတစ္ေကာင္ကို ဖမ္းဆုပ္လ်က္။

သူ႕ကို လက္ဝါးေပၚတင္၍ ငယ္ငယ္ကလို ေလႏွင့္ ခပ္ျပင္းျပင္း မႈတ္ေပးသည္။ သူသည္ ေျခေထာက္မ်ား လႈပ္လာသည္။ ထပ္ၿပီး ေလႏွင့္ မႈတ္ေပးသည္။ အားယူ၍ ကုန္းထလိုက္သည္ဟု ထင္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေျခေထာက္မ်ား ဆတ္ခနဲ တစ္ခ်က္လႈပ္ၿပီး ၿငိမ္သြားသည္။ ႐ိုမဲလ္ကား ေသဆံုးသြားပါၿပီ။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ပလတ္စတစ္ဘူးေလး တစ္ခုထဲတြင္ သူ႕႐ုပ္ႂကြင္းကို ထည့္၍ အဖံုးလံုေအာင္ ပိတ္ၿပီး စာေရးစားပြဲ အံဆြဲထဲမွာ အမွတ္တရ ထည့္ထားလိုက္ေလသည္။


မင္းလူ
----------
သရဖူမဂၢဇင္း၊
ေအာက္တိုဘာ၊ ၁၉၉၄

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။