၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လက အိႏိၵယႏိုင္ငံတြင္ ကြန္ပ်ဴတာ ဘြဲ႕လြန္ ဒီပလိုမာ သင္တန္းတစ္ခု တက္ေရာက္ရန္ ကြၽန္မ အေရြးခ်ယ္ ခံခဲ့ရသည္။ ကြၽန္မတက္ ေရာက္ရမည့္ ေက်ာင္းက ၂၄ နာရီ
စာသင္ေသာေက်ာင္း (24 hours Training School) ဟု ေၾကြးေၾကာ္ေနသည့္ ေက်ာင္းျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားကို ျပင္းထန္စြာ ေလ့က်င့္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပး သည့္ ေက်ာင္းတစ္ခု ျဖစ္သည္။
စာသင္ခ်ိန္ နံနက္ ၇ နာရီမွစ၍ ည ၁ဝ နာရီအထိ တက္ေရာက္ရသည္။ စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔မ်ားတြင္ လက္ေတြ႕စာေမးပြဲ Practical Lab Exam) မ်ား ေျဖဆိုရျခင္း၊ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ ေသြးျမႇင့္ တင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သင္တန္းမ်ား တက္ေရာက္ရျခင္း စသည္ျဖင့္ ေန႔စဥ္ အခ်ိန္ျပည့္ ေက်ာင္းတက္ၾကရသည္။
စာသင္ခ်ိန္ နံနက္ ၇ နာရီမွစ၍ ည ၁ဝ နာရီအထိ တက္ေရာက္ရသည္။ စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔မ်ားတြင္ လက္ေတြ႕စာေမးပြဲ Practical Lab Exam) မ်ား ေျဖဆိုရျခင္း၊ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ ေသြးျမႇင့္ တင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သင္တန္းမ်ား တက္ေရာက္ရျခင္း စသည္ျဖင့္ ေန႔စဥ္ အခ်ိန္ျပည့္ ေက်ာင္းတက္ၾကရသည္။
ကြၽန္မတို႔ သင္တန္းတြင္ IT အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႕ ရရွိၿပီးၾကေသာ သင္တန္းသား ၁၂ဝ တက္ေရာက္ ေနၾကသည္။ ေက်ာင္းသား ၁ဝဝ ခန္႔က ေယာက်္ားေလးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ အတန္းေဖာ္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျဖစ္ေသာ အိႏိၵယ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အဂၤလိပ္စာ စြမ္းရည္ ျမင့္မားၾကသည္။ ကြၽန္မသိရသေလာက္ သူတို႔ႏိုင္ငံကို အဂၤလိပ္ နယ္ခ်ဲ႕မ်ား အုပ္စိုးခဲ့သည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ယေန႔အထိ အိႏိၵယႏိုင္ငံ၏ ႐ံုးသံုး၊ ေက်ာင္းသံုး ဘာသာစကားသည္ အဂၤလိပ္စကား ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔ႏိုင္ငံရွိ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ မူလတန္းမွစ၍ တကၠသိုလ္ဘြဲ႕ ရခ်ိန္အထိ ေက်ာင္းတုိင္း၊ အတန္းတုိင္းမွာ အဂၤလိပ္လို ေျပာၾကသည္၊ စာဖတ္ၾကသည္၊ စာရွင္းၾကသည္၊ စာေမးပြဲ ေျဖၾကသည္။ အဆိုပါ စနစ္ေၾကာင့္ အိႏိၵယ ႏိုင္ငံသားမ်ားသည္ အဂၤလိပ္စာ စြမ္းရည္ ျမင့္ၾကသည္။ ကိုယ္ပိုင္ ေလ့လာသင္ယူမႈ Self Study ျမင့္မားၾကသည္။
ကြၽန္မတို႔ ေရာက္စတြင္ စာသင္ခ်ိန္ အလြန္မ်ားျခင္း၊ ဘာသာစကား မတူညီျခင္း၊ စာသင္ ၾကားခ်ိန္မ်ားတြင္ ပိုမို အာ႐ံုစိုက္ၿပီး နားေထာင္ ရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အလြန္ ပင္ပန္းၾကသည္။ ည ၁ဝ နာရီ သင္တန္းၿပီးလွ်င္ မိန္းကေလးမ်ားသည္ ကြန္ပ်ဴတာ ခန္းမ်ား၌ လက္ေတြ႕ သင္ခန္းစာမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ည ၁၂ နာရီအထိ ေနခြင့္ရွိသည္။ ေယာက်္ားေလး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ တစ္ညလံုး Lab ထဲတြင္ ေနထိုင္ခြင့္ရွိသည္။
ညအခ်ိန္ ကြၽန္မတို႔ အေဆာင္ျပန္လွ်င္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ Lab ထဲတြင္ သင္ခန္းစာ လုပ္ရင္း က်န္ေနခဲ့ၾကသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္ ၇ နာရီထိုး ကြၽန္မတို႔ ေက်ာင္းျပန္ တက္ခ်ိန္၌ အတန္းထဲတြင္ သူတို႔ေရာက္ႏွင့္ ေနၾကသည္။
ကြၽန္မတို႔ အတန္းသည္ သီေရတာ ပံုစံရွိၿပီး အသံစနစ္ တပ္ဆင္ထားမႈ ေကာင္းမြန္ျခင္း၊ Projector မ်ားျဖင့္ စာသင္ၾကားျခင္း တို႔ေၾကာင့္ သင္ၾကားေရးစနစ္ ေကာင္းမြန္ေသာ္လည္း ေနာက္တန္း စာသင္ခံုမ်ားတြင္ ေနရာရသူမ်ားသည္ ဆရာက White Board သံုးၿပီး စာေရးၿပီဆိုလွ်င္ ေသခ်ာ မျမင္ၾကရပါ။ ၇ နာရီ မထိုးမီ အတန္းထဲကို ေရာက္ႏွင့္ေအာင္ ကြၽန္မအၿမဲ ႀကိဳးစားၿပီး လာသည္။ သို႔ေပမဲ့ ကြၽန္မေရာက္ခ်ိန္တြင္ အတန္းက ေနရာ ျပည့္ေနသည္။ ေနာက္ဆံုးတန္းတြင္သာ အၿမဲေနရာ ရေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရွ႕နား ေနရာရေအာင္ ပိုၿပီးေစာေစာ ထလာေသာ္လည္း အိႏိၵယ ေက်ာင္းသားေတြ အၿမဲတမ္းေစာ ေရာက္ေနေလ့ ရွိသည္။
ေနာက္တစ္ခုမွာ စာသင္ၾကားေရး စနစ္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းတြင္ ေရွ႕တစ္ပတ္အတြင္း မည္သည့္ ဘာသာသင္မည္ ဆိုသည္ကို ႀကိဳတင္ေၾကညာသည္။ သင္ရမည့္ ဘာသာကို အိႏိၵယႏိုင္ငံ၏ နာမည္ေက်ာ္ ဆရာမ်ားက လာေရာက္သင္ၾကား ျပသသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ေနာက္တစ္ပတ္တြင္ သင္မည့္စာကို ႀကိဳတင္ ဖတ္ထားၾကရသည္။ ဆရာ စာသင္ခ်ိန္တြင္ မရွင္းသည့္ အပိုင္းကိုသာ ေဆြးေႏြးၾက သည့္အတြက္ စာသင္ခ်ိန္ သိပ္ျမန္သည္။ ေနာက္တစ္ပတ္ သင္မည့္ ဘာသာမ်ားကို ႀကိဳတင္ဖတ္မွ ျဖစ္မည္ဟု ကြၽန္မ သေဘာ ေပါက္လာသည့္အခါ ေက်ာင္း Library တြင္ တစ္ပတ္ ႀကိဳတင္ၿပီး ဖတ္ရမည့္ စာအုပ္မ်ား သြားရွာသည္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္မ စာအုပ္ငွားသည့္ အခ်ိန္တြင္ Library ၌ ဘာသာရပ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ စာအုပ္မ်ား မရွိေတာ့ေပ။ သူတို႔ ငွားၿပီး ဖတ္ေနၾကပါသည္။
ကြၽန္မဘယ္ေလာက္ ႀကိဳးစားႀကိဳးစား အိႏိၵယ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ႀကိဳးစား အားထုတ္မႈ ဝီရိယကို မမီခဲ့ပါ။ သူတို႔၏ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ၊ အပင္ပန္း ခံႏိုင္မႈကို အားက်မိသည္။ သူတို႔မွာ ဘယ္လို ရည္မွန္းခ်က္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြရွိလို႔ ဒီေလာက္ ႀကိဳးစားေနၾကတာလဲဟု သိခ်င္လာမိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အတန္းထဲ၌ အၿမဲ ပထမရေနေသာ ကြၽန္မသူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ကို ''နင္တို႔ သိပ္ႀကိဳးစားၾကတာပဲ။ ဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္ႀကိဳးစား ၾကတာလဲ''ဟု ေမးမိသည္။ ကြၽန္မေမးခြန္းကို သူက ႐ိုး႐ိုးေလးပဲ ျပန္ေျဖျပသည္။ ''ငါတို႔ အိမ္ေထာင္ျပဳရင္ ဇနီးေကာင္းေကာင္း လိုခ်င္ လို႔ ငါတို႔ႀကိဳးစားေနတာပါ''ဟု ျပန္ေျဖလိုက္လွ်င္ ကြၽန္မအရမ္း အံ့ၾသသြားရသည္။ ကြၽန္မ နားမလည္မွန္း သိသျဖင့္ ေဘးနားက အျခား သူငယ္ခ်င္းေတြပါ ဝိုင္းရယ္ ၾကသည္။ သူတို႔ရွင္းျပသျဖင့္ ကြၽန္မနားလည္ မိသည္မွာ အိႏိၵယ ႏိုင္ငံတြင္ အမ်ဳိး သမီးမ်ား အိမ္ေထာင္ျပဳလွ်င္ အမ်ဳိးသားကို တင္ေတာင္းၾကရသည္။ အမ်ဳိးသားမ်ားက ပညာတတ္၊ ရာထူးရွိသူဆိုလွ်င္ အမ်ဳိးသမီးက တင္ေတာင္းရသည့္ တန္ဖိုးျမင့္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေယာက်္ားေလးမ်ားသည္ ခ်မ္းသာေသာ အမ်ဳိးသမီးႏွင့္ အိမ္ေထာင္ ျပဳႏိုင္ရန္၊ ေကာင္းမြန္သည့္ အိမ္ေထာင္ဖက္ရရန္ ပညာတတ္ၿပီး အလုပ္အကိုင္ ေကာင္းေကာင္းရွိမွ ျဖစ္မည္ဟု ဆိုသည္။
သူတို႔ႀကိဳးစား အားထုတ္မႈသည္ သူတို႔ဘဝ အတြက္ျဖစ္သည္ဟု ဝန္ခံသည့္ အေျဖျဖစ္သည္။ ကြၽန္မအေတြး နယ္ခ်ဲ႕မိပါသည္။ ကြၽန္မႀကိဳးစား အားထုတ္ရေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ကြၽန္မအတြက္ တုိင္းျပည္ အရွက္မရေအာင္၊ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ရွိ လူငယ္ေတြကို Knowledge မွ်ေဝႏိုင္ေအာင္ စသျဖင့္ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ စဥ္းစားေနပါသည္။ သို႔ေသာ္ ႀကိဳးစား အားထုတ္မႈတြင္ သူတို႔ကို မမီႏိုင္ေပ။ သူတို႔ တစ္ကိုယ္ေကာင္းစိတ္ႏွင့္ ႀကိဳးစားမႈက အိႏိၵယ ႏိုင္ငံႀကီးကို တိုးတက္လာေအာင္ ဆြဲတင္ လိုက္ႏိုင္တာပါလား။ ကြၽန္မ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ထားၿပီး သူတို႔ေလာက္ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ မရွိပါလားဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အရမ္းရွက္မိသည္။
ကြၽန္မတို႔ မိဘဘိုးဘြားမ်ား ေျပာျပဖူးသည္။ သူတို႔ေခတ္က အိႏိၵယႏိုင္ငံ သားေတြ ျမန္မာျပည္မွာ လာေနၿပီး လန္ခ်ားဆြဲသည့္ လုပ္ငန္း၊ ျမန္မာမ်ား မလုပ္လိုေသာ ေအာက္ေျခသိမ္း လုပ္ငန္းမ်ားကို လာေရာက္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ယခုေခတ္တြင္ အိႏိၵယႏိုင္ငံ၏ သိပၸံပညာ တိုးတက္မႈမွာ ႏိုင္ငံႀကီးမ်ားႏွင့္ အၿပိဳင္ျဖစ္သည္။ အေရး အႀကီးဆံုး ေတြ႕ရွိခ်က္မွာ အိႏိၵယ ႏိုင္ငံသားမ်ားက ပညာရွင္မ်ား အျဖစ္ ႏိုင္ငံတကာမွာ ဝင့္ဝင့္ၾကြားၾကြား သြားလာေနၾကသည္။ ကြၽန္မတို႔ႏိုင္ငံ၏ လူငယ္တိုင္း ႏိုင္ငံျခားမွာ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ ၾကရမည္ဆိုလွ်င္ ဒီလိုဘဝမ်ဳိးႏွင့္သာ ဝင့္ဝင့္ၾ<ြကားၾ<ြကား အလုပ္လုပ္ေနတာ ျမင္ခ်င္ပါသည္။
အရင္ေခတ္က ႏိုင္ငံျခား တုိင္းျပည္မ်ားတြင္ သူတစ္ပါး အခုိင္းခံအျဖစ္ႏွင့္ အလုပ္လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ အိႏိၵယ ႏိုင္ငံသားမ်ားသည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ပညာရွင္မ်ားအျဖစ္ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ကမၻာပတ္ ေနၾကသည္ကို ကြၽန္မတို႔ ျမန္မာျပည္သား လူငယ္မ်ား သတိျပဳမိ ၾကေစခ်င္သျဖင့္ ဒီေဆာင္းပါးေလးကို ေရးသားမိပါသည္။ ကြၽန္မတို႔ ျမန္မာ လူငယ္မ်ားလည္း တုိင္းျပည္အတြက၊္ လူမ်ဳိးအတြက္၊ မိဘအတြက္ဟု ဆိုကာ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ရည္ရြယ္ခ်က္ မ်ား မစဥ္းစားၾက ေသးေသာ္လည္း သူတို႔လို ကိုယ့္တစ္ကိုယ္ ေကာင္းေလး အတြက္သာ အလုပ္လုပ္ၾကမည္၊ ႀကိဳးစားၾကမည္ ဆိုလွ်င္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ခ်င္း၏ စြမ္းရည္ ျမင့္မားလာၿပီး တုိင္းျပည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္ေရးအတြက္ တစ္တပ္တစ္အား ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။
မေရႊအိ(ပန္းေလာင္ေျမ)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။