Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Wednesday, April 24, 2013

ကၽြန္ေတာ္ျမင္တာေလးေတြ ေျပာၾကည့္ခ်င္ပါသည္

Aung Ko U
ယေန႔ ကမၻာႀကီးတြင္ အေရွ႕ ႏွင့္ အေနာက္၊ ေတာင္ ႏွင့္ ေျမာက္ ျဖစ္ျဖစ္သမွ် ကိစၥရပ္မ်ားသည္ အင္တာနက္ေက်းဇူးေၾကာင့္ အခ်ိန္မဆိုင္းသိခြင့္ ရရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ အင္တာနက္ေၾကာင့္ပင္ နန္းခင္ေဇယ်ာ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကလစ္ႏွိပ္ခြင့္ရခဲ့ၾကသည္၊ အေမစုအတြက္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြ စည္းစည္းလံုးလံုး အတူတကြ ကလစ္ အခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာ vote ခြင့္ရခဲ့ၾကသည္။ ျပည္တြင္းတြင္လည္း အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ လြတ္လပ္လာေသာ မီဒီယာ အခန္းက႑အရ အပတ္စဥ္ထုတ္ ဂ်ာနယ္မ်ား သာမက ယခုအခ်ိန္တြင္ ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာမ်ားပါ ေတြ႔ျမင္ေနၾကရၿပီ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူမ်ားကို မ်က္စိဖြင့္ေပးမည့္၊ ျပည္သူဖက္က ရပ္တည္သည့္ စတုတၳမ႑ိဳင္ မီဒီယာမ်ားရွိသလို မိမိလိုရာကို ဝါဒျဖန္႔ဖို႔ ရပ္တည္ေနၾကတဲ့ မီဒီယာ မ်ားလည္း ရွိေနပါသည္။ ေနရာတိုင္းတြင္ အေကာင္း ရွိသလို၊ အဆိုး မ်ားလည္း ရွိသည္မွာ သဘာဝ ပင္ျဖစ္ပါသည္။

အြန္လိုင္းေပၚတြင္သာမက၊ ပံုႏွိပ္မီဒီယာမ်ား တြင္ပါ လိုရာဘက္ကို ယိမ္းၿပီး ေရးၾကတဲ့ ယိမ္းစာေပ ေတြ၊ ၎ယိမ္းစာေပ ကို ေရးသားသူေတြ ေတြ႔ေနရပါသည္။ (“ယိမ္းစာေပ” သတင္းစာဆရာႀကီး လူထုစိန္ဝင္း စကားကို ယူသံုးထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။) သတင္းအေမွာင္ထဲမွာေနခဲ့ရတဲ့ ျပည္သူေတြ၊ ကမၻာႀကီးနဲ႔ အဆက္အသြယ္ ျဖတ္ခံထားခဲ့ရတဲ့ ျပည္သူေတြ သတင္းအလင္းေရာင္နီသန္းစျပဳေနတဲ့ ေခတ္ကိုေရာက္ခ်ိန္၊ ကမၻာႀကီးကို ဆက္သြယ္ခြင့္ရခ်ိန္မွာ အားႀကိဳးမာန္တက္ ထြက္သမွ် ဂ်ာနယ္ေတြ၊ သတင္းစာေတြ အကုန္ေလာက္နီးပါးကို ဖတ္ၾက၊ ေဆြးေႏြးၾက သိပ္ကို အားရဖို႔ေကာင္းပါတယ္၊ အြန္လိုင္းေပၚမွာလည္း သတင္းတစ္ပုဒ္ ရတာနဲ႔ အျပန္အလွန္ share လုပ္ၾက၊ မသိလိုက္မွာစိုးလို႔ tag လုပ္ၾကနဲ႔ တကယ္ကို အားရဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိဳ႕ေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ားတြင္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကို ႐ႈေထာင့္မ်ိဳးစံုက ေရးသားၾကရာတြင္ ဟိုဖက္ကလည္း မွန္သေယာင္ေယာင္၊ ဒီဖက္ကလည္း မွန္သေယာင္ေယာင္ ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။

အခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕ေသာ ကေလာင္ရွင္မ်ား၊ သတင္းဌာနမ်ားသည္ မင္းသားေခါင္းေဆာင္းကာ ျပည္သူ႔ၾကားကို ဝင္လာတတ္ၾကပါသည္။ တစ္ေကာင္ေကၽြး ႏွစ္ေကာင္စား အကြက္မ်ား ေရႊ႕လာၾကပါသည္။ ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္းကို ကိုင္စြဲသူသည္ နာမည္ႀကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ နာမည္မႀကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္ေရးသည့္စာကို ကိုယ္တိုင္ တာဝန္ယူ ရပါမည္။ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ကို သစၥာရွိရပါမည္၊ လွည့္စားျခင္းကင္းရပါမည္။စာေရးသူကိုယ္တိုင္ စာေရးေနသည္မွာ စာေရးျခင္းအတတ္ပညာကို တတ္ကၽြမ္းက်င္ လြန္းလို႔ ေရးေနျခင္းမဟုတ္ပါ၊ သို႔ရာတြင္စာေရးသူသည္ နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ မဟုတ္ေသာ္လည္း မိမိကေလာင္ကို တန္ဖိုးထားပါသည္၊ မိမိဦးတည္ခ်က္ကို ျပတ္သားေအာင္ ေရးပါသည္။ မိမိ သိသမွ်၊ တတ္ထားသမွ်၊ ခံစားမိသမွ် မွ်ေဝလိုတဲ့ ေစတနာ သက္သက္နဲ႔ ေရးေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ အခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕ ေနရာမ်ားတြင္ စာဖတ္ပရိတ္သတ္၊ ျပည္သူ ႀကိဳက္ေအာင္ေရး ျပၿပီ ပရိတ္သတ္ရေအာင္ လုပ္တတ္ၾကပါသည္၊ facebook မွာဆိုရင္ေတာ့ Like မ်ားမ်ားရေအာင္ လုပ္ၾကပါသည္၊ အခ်ိန္ကာလ ၾကာလသည္ႏွင့္ အမွ် ဇာတိက ျပလာပါသည္၊ လိုရာကို ဆြဲေရး ျပည္သူကို ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လာၾကပါသည္။

အြန္လိုင္းမီဒီယာ ဆိုသည္မွာ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ လိုသလိုေရး၊ ေရးခ်င္သလိုေရးႏိုင္သည့္ အခြင့္အေရးရွိသည့္အတြက္ အဆိုပါ ျဖစ္ရပ္မ်ား သည္ မဆန္းလွေသာ္လည္း၊ အခ်ိဳ႕ေသာ ပံုႏွိပ္မီဒီယာမ်ားတြင္လည္း ေတြ႔ေနရပါသည္။ ျပည္သူ႕အတြက္ အမွန္တကယ္ ရပ္တည္ေနေသာ မီဒီယာမ်ားက သတင္းစာ တစ္ေစာင္ထုတ္ဖို႔ ေငြအား၊ လူအား ႀကိဳးစားေနၾကခ်ိန္တြင္ မိမိလိုရာကို ဝါဒျဖန္႔လိုသူမ်ားက ျပည္သူအတြက္၊ ျပည္သူ႔အတြက္ ေကၽြးေၾကာ္ကာ ေငြထုတ္ကို ပိုက္ၿပီး မီဒီယာေလာက ကို ေျခခ်လာေနၾကပါသည္။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ထုတ္ေဝသည့္ ဂ်ာနယ္၊ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေရးခ်င္သလိုေရးၾကပါ၊ သို႔ေသာ္လည္း ျပည္သူ ယံုၾကည္မႈ ရေအာင္ အမ်ားတစ္ကာ မီဒီယာမ်ားတြင္ပါ မင္းသားေခါင္းေဆာင္းကာ ေရးတတ္ၾကပါသည္။ ဤေနရာတြင္ အလ်င္းသင့္လို႔ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္မ်ား၏ အယ္ဒီတာမ်ား အခန္းက႑ကို တင္ျပလိုပါသည္။ စာေရးသူ အလြန္ေလးစားေသာ သတင္းစာဆရာႀကီး လူထုစိန္ဝင္းက အယ္ဒီတာေကာင္း တစ္ေယာက္၏ အရည္အခ်င္းကို ေအာက္ပါအတိုင္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နားလည္လြယ္ေအာင္ ေျပာခဲ့ပါသည္။

(၁) အယ္ဒီတာဆိုတာ ဒီေန႔ ဘယ္ကိုသြားၿပီး ဘာသတင္းလိုက္ရမယ္လို႔ သတင္းေထာက္ကို မနက္တိုင္း လမ္းညႊန္ႏိုင္သူ ျဖစ္ရမယ္။
(၂) သတင္းေထာက္ေရးလာတဲ့ သတင္းကိုၾကည့္ၿပီး ထိုင္ရာမထ တယ္လီဖုန္းနဲ႔ လွမ္းေမးတဲ့သတင္းလား၊ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သြားၿပီး စံုစမ္းေထာက္လွမ္းလာတဲ့သတင္းလားဆိုတာ ခ်က္ခ်င္း သိရမယ္။ အေရးပါတဲ့သတင္းဆိုရင္ လူကိုယ္တိုင္သြားၿပီး ေမးျမန္းေရးသားဖို႔ သတင္းေထာက္ကို ေစခိုင္းႏိုင္ရမယ္။
(၃) သတင္းကို ေကာက္ကိုင္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ျခားသတင္းစာေတြမွာ ပါၿပီးသား သတင္း ဟုတ္၊ မဟုတ္ ခ်က္ခ်င္းသိရမယ္။ သူမ်ားသတင္းကူးခ်တာဆိုရင္ သတင္းေထာက္ကို သတိေပးရမယ္။ ကိုယ္တိုင္လိုက္တဲ့ သတင္းျဖစ္ရင္ သူမ်ားေရးတဲ့အထဲမွာ မပါတဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ထပ္လိုက္ၿပီး ပိုျပည့္စံုေအာင္ ေရးခိုင္းရမယ္။
(၄) သတင္းဓါတ္ပံုကို ျမင္တာနဲ႔ ဆင္႐ိုက္တဲ့ပံုလား၊ သတင္းဓါတ္ပံု အစစ္လားဆိုတာ ခြဲျခားႏိုင္ရမယ္။ ဆင္႐ိုက္တဲ့ပံုဟာ သတင္းဓါတ္ပံု မဟုတ္ဘူး။
(၅) သတင္းတစ္ပုဒ္၊ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို ၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ သတင္းေထာက္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေဆာင္းပါးရွင္က တံစိုးလက္ေဆာင္ ရယူၿပီးေရးတဲ့ ေၾကျငာသတင္း/ေဆာင္းပါး ဟုတ္၊ မဟုတ္ ခြဲျခား ႏိုင္ရမယ္။ ပယ္ရဲ ျဖဳတ္ရဲတဲ့ သတိၱရွိိရမယ္။
(၆) သတင္းေထာက္၊ ေဆာင္းပါးရွင္ ေရးတဲ့အထဲမွာ ပါလာတတ္တဲ့ အခ်က္အလက္မ်ား၊ အကိုးအကားမ်ား၊ ဘာသာျပန္မ်ား၊ အဂၤလိပ္စာလံုး အမွားမ်ားကို သိႏိုင္ ျမင္ႏိုင္သူ ျဖစ္ရမယ္။
(၇) အယ္ဒီတာေကာင္းဆိုတာ ကိုယ့္ကိုကုိယ္ မတည္ေဆာက္ရဘူး။ ကိုယ္ကုိင္တဲ့ စာေစာင္ကိုသာ ေကာင္းသထက္ေကာင္းေအာင္ တည္ေဆာက္ရမယ္။

ေဖာ္ျပပါ အခ်က္ (၇) ခ်က္အနက္မွ မီဒီယာမ်ားတြင္ စာဖတ္သူမျမင္ႏိုင္သည့္ နံပါတ္(၁)၊ (၂)၊ (၃)၊ (၄) ကိုမေျပာလိုပါ၊ စာဖတ္သူမ်ားျမင္ေတြ႔ရသည့္ နံပါတ္(၄)၊ (၅)၊ (၆)၊ (၇) တို႔ကို အနည္းငယ္ေျပာ လိုပါသည္။နံပါတ္(၄) အခ်က္ - သတင္းဓါတ္ပံုအမွားမ်ားကို ဂ်ာနယ္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားတြင္ ခဏခဏ ေတြ႕ရတတ္ပါသည္။ နံပါတ္(၅) အခ်က္ - ေၾကာ္ျငာသတင္း/ေဆာင္းပါးမ်ားကိုလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမၾကာခဏ ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ေၾကာ္ျငာသတင္း/ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေၾကာ္ျငာမွန္းသိသာေအာင္ ေဖာ္ျပသင့္ပါသည္ (ေဖာ္ျပသည့္ဂ်ာနယ္မ်ားလည္းရွိပါသည္) ။ နံပါတ္(၆) အခ်က္ျဖစ္သည့္ အကိုးအကား အလြဲမ်ား၊ အဂၤလိပ္စာလံုးေပါင္းအလြဲမ်ားကိုလည္း မၾကာမၾကာ ေတြ႔ရတတ္ပါသည္။ မွတ္မွတ္ရရ နာမည္ႀကီးဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္တြင္ စကၤာပူေရာက္ ျမန္မာလူငယ္တစ္ေယာက္ကို အင္တာဗ်ဴးထားသည့္ ေဆာင္းပါးတြင္ ၎လူငယ္၏ အေျဖတြင္တြင္ပါေသာ အဂၤလိပ္စာအုပ္ တစ္အုပ္ကို စာအုပ္အမည္ေရာ၊ ေရးသူအမည္ပါ လြဲမွားစြာေရးထားပါသည္။ အျခားအခ်က္အလက္မ်ားတြင္လည္း လြဲပါေသးသည္။ ထိုလူငယ္ကို အင္တာဗ်ဴးသူမွာ သတင္းေထာက္မဟုတ္ပါ၊ အယ္ဒီတာတစ္ဦးဟု ေဖာ္ျပပါရွိပါသည္။ အဂၤလိပ္စာလံုးေပါင္းအမွားမ်ားကိုလည္း ဂ်ာနယ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ေတြ႔ရပါသည္။ typing error ကို နားလည္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ စကားလံုးမ်ားသည္ typing error မဟုတ္ဘဲ သိသိသာသာ လြဲမွားေနသည္ကိုေတြ႔ရပါသည္။ အဂၤလိပ္စာလံုးေပါင္းကို အသာထားလို႔ ျမန္မာစာလံုး ေပါင္းသတ္ပံုကိုပင္ လြဲမွားစြာေရးေနၾကပါသည္။ စာေရးသူမ်ားသည္ ျမန္မာစာလံုးေပါင္း သတ္ပံုက်မ္း (အစိမ္းေရာင္) ႏွင့္ ခြဲထား(အျပာေရာင္) စာအုပ္ႏွစ္အုပ္ကို စာေရးစားပြဲတြင္ အၿမဲထား သင့္ပါသည္။ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္သာမက ႏိုင္ငံပိုင္ မီဒီယာမ်ားတြင္လည္း ထိုအလြဲမ်ားကို ေတြ႔ရတတ္ ပါသည္။ နံပါတ္(၇) အခ်က္ကိုလည္း အယ္ဒီတာမ်ား သတိထားသင့္ပါသည္။ မိမိ၏ image ထက္ မိမိတာဝန္ယူေသာ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၏ image ကို အေလးထားသင့္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္မူ အယ္ဒီတာက ကေလာင္အမည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းကာ မိမိေရးခ်င္သည္မ်ားကိုသာ ဦးစားေပး ေဖာ္ျပေနၾကပါသည္။ အထက္ပါ ကိစၥရပ္မ်ားကို ေရးျပေနျခင္းသည္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို မွ တိုက္ခိုက္လိုေသာ၊ ထိခိုက္နစ္နာေစလိုေသာ ဆႏၵျဖင့္ ေရးျခင္းမဟုတ္ပါ၊ စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူ တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ သတိျပဳသင့္သည္မ်ားကို ေစတနာျဖင့္ ေျပာျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္၊ ဆရာခ်စ္ႏိုင္(စိတ္ပညာ) ေျပာသလို ခ်စ္လို႔ေျပာတာမွတ္ပါ။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ လူတိုင္းသည္ မိမိယံုၾကည္ရာကို မိမိဦးတည္ခ်က္ျဖင့္ သြားေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ား အေနျဖင့္ တစ္ခါတစ္ရံ ႀကံဳေတြ႔ႏိုင္သည့္ စာေရးသူမ်ား၏ ေစတနာအမွားကို နားလည္ေပးႏိုင္သလို၊ လိုရာကိုယိမ္း ေရးၾကသည့္ ယိမ္းစာေပမ်ားကိုလည္း ကြဲကြဲျပားျပား ျမင္ႏိုင္ေအာင္ အသိပညာ ကိုယ္ခံစြမ္းအား ျမႇင့္ထားၾကရပါမည္။ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ကာလမသုတ္ တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည့္အတိုင္း စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ား၊ ျပည္သူမ်ားက မိမိအသိဉာဏ္၊ မိမိအေတြ႔အႀကံဳမ်ားျဖင့္ ေတြးဆ ခ်င့္ခ်ိန္ကာ လက္ခံၾကရပါမည္။ စာေရးသူ ယခုတင္ျပေနေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုပင္ စာဖတ္သူမ်ားအေနျဖင့္ လက္တမ္း မယံုဘဲ ေတြးဆ ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီးမွ မွန္ျခင္း/မွားျခင္းကို လက္ခံယူႏိုင္ၾကပါသည္။“သတင္းတစ္ပုဒ္၊ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ရာတြင္၊ စကားတစ္ခြန္း၊ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို ၾကားရခ်ိန္တြင္ စိတ္ခံစားမႈ (emotional feeling) ကို ဦးစားမေပးပဲ ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာကာ စဥ္စားခ်င့္ခ်ိန္ ေတြးဆၿပီးမွ အမွန္/ အမွားကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်သင့္ပါသည္။”

အခ်ဳပ္အားျဖင့္တင္ျပရပါလွ်င္ စာေရးသူ ကေလာင္ရွင္မ်ားအေနျဖင့္လည္း စာဖတ္ပရိတ္သတ္ကို သစၥာရွိရန္ အေရးႀကီးသလို၊ စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ားအေနျဖင့္လည္း မိမိ၏ အသိပညာကိုယ္ခံ စြမ္းအားျဖင့္ ေတြးဆ ခ်င့္ခ်ိန္ ႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း
ျမင္မိသည္မ်ားကို ေရးသားလိုက္ရပါသည္။

ေအာင္ကိုကို(အမ္း)

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။