" Motivation ရေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ .. "
ယေန႕ေခတ္ ဝန္ထမ္းေတြ ၊ မန္ေနဂ်ာေတြ ၊ သူေဌးေတြ ႏွင့္ အလြန္ ရင္းႏီွးၿပီးသား စကားလံုး တစ္ခုျဖစ္တဲ့ Motivation ဆိုတာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး တင္ျပခ်င္ပါတယ္။
Motivation ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ။ ဗမာလို
ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္လို႕ေ ခၚမွာေပါ့။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ဝန္ထမ္းေတြ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ရွိ
တာ ၊ တက္ႀကြတာ ၊ ဖ်တ္လတ္တာ ၊ ဒါကို ကြ်န္ေတာ္တို႕က Motivation ဆိုၿပီးေျပာၾကတယ္။ လူတိုင္းမွာ Motivation ရွိၾကပါတယ္ ဒါေပမယ့္ အၿမဲတမ္းေတာ့ ရွိမေနႏိုင္ဘူးေပါ့ ၊ လုပ္ငန္းခြင္ဆိုတာ အၿမဲတမ္း အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေနတဲ့ ေနရာမ်ိဳးမွ မဟုတ္တာ။
အခက္အခဲေတြရွိမယ္၊ ျပႆနာေတြ ရင္ဆိုင္ရမယ္ ၊ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာနဲ႕ ပတ္သက္တာျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ငန္းနဲ႕တိုက္ရိုက္ပတ္သက ္တာမ်ိဳးျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ဖိဆီးမူေတြရွိ
လာခဲ့တဲ့ အခါမွာ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ လံုးဝ ေပ်ာက္သြားတာမ်ိဳးေတြျဖစ္တတ ္ပါတယ္။ ဒီလို အခက္အခဲေတြ ကေန ရုန္းထြက္ႏိုင္ၿပီး Self Motivated မိမိကိုယ္ကုိယ္ ျပန္သံုးသပ္ႏိုင္တဲ့ လူေတြရွိသလို ဖိအားေတြ ၊ ျပႆနာ
ေတြ ၾကားထဲမွာ ရုန္းမထြက္ႏိုင္ဘဲ လုပ္ငန္းကိုပါ လာထိခိုက္မ်ိဳးေတြလည္းရွိတတ ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ လက္ေအာက္ က ဝန္ထမ္းေတြ ဒီလိုမျဖစ္ရေအာင္ ဘာလုပ္ေပးလို႕ရႏိုင္မလဲ။
ဒီလိုမ်ိဳးေတြ မျဖစ္ခ်င္ရင္ေတာ့ Motivation ႏွင့္
ပတ္သက္တဲ့ R သံုးလံုးကို က်င့္သံုးၾကည့္္ပါ။
ပထမတစ္ခုက Recognition လို႕ေခၚပါတယ္ ။ အသိအမွတ္ျပဳေပးပါ၊ လူတိုင္းဟာ အသိအမွတ္ျပဳတာကို ခံခ်င္ၾကပါတယ္၊ ကိုယ္ႀကိဳးစားထားတဲ့ အရာေတြ ၊အားထုတ္ထားတဲ့ ကိစၥေတြမွာ အသိအမွတ္ျပဳခ်ီးမြမ္း ေပးလိုက္ရင္ ေပ်ာ္တတ္ၾကတာ လူ႕သဘာဝပါ။
အသိအမွတ္ျပဳ ေပးျခင္းဟာ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ Motivation တက္လာဖို႕အတြက္ တကယ့္ကို အေရး ႀကီးပါတယ္။ အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ေနရာမွာလည္း ရံုးခန္းထဲမွာ ေခၚၿပီး သီးသန္႕ေျပာမယ့္အစား ဝန္ထမ္းေတြေရွ႕မွာ ဘယ္အလုပ္ကိုခိုင္းလိုက္တာ ေမာင္ဘယ္သူ မဘယ္သူကေတာ့ ငါေျပာတဲ့အတိုင္း လုပ္ႏိုင္တယ္ကြာ စသျဖင့္ ေျပာေပးျခင္းဟာ အဲ့ဒီ ဝန္ထမ္းရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ အလြန္အတိုင္းအဆ မရွိတဲ့ အား ေဆးတစ္ခြက္ ေသာက္လိုက္ရ သလိုပါပဲ။
ေနာက္ထပ္တစ္ခုကေတာ့ Reward လို႕ေခၚတဲ့ ဆုေပးျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ဟာ အၿမဲတမ္းပဲ အသိ
အမွတ္ျပဳ ေပးေနရံုနဲ႕မရပါဘူး ။ အသိအမွတ္ျပဳေပးသလိုပဲ အခါအားေလွ်ာ္စြာလည္း ဆုေပးတာ ဆုခ်တာမ်ိဳး
ေတြလည္း လုပ္ရမွာပါ။ မင္းတို႕ေတာ္တယ္ ႀကိဳးစားကြာ လို႕ေျပာေနတဲ့စကားဟာ အလုပ္ၿပီးေအာင္ ေျမွာက္ပင့္
ေျပာဆိုၿပီး ခိုင္းတယ္လို႕ဝန္ထမ္းေတြ အေနနဲ႕ မထင္ေအာင္ ဆုေပးျခင္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။
ဒါဆိုဘယ္လိုမ်ိဳးဆုေတြ ေပးမွာလဲ ။ ဆုေပးတဲ့ ေနရာမွာ ႏွစ္ပိုင္းရွိပါတယ္။ Tangible ႏွင့္ Intangible လို႔ဆိုရမွာေပါ့။ Tangible ဆုိတာကေတာ့ တကယ္ ထိေတြ႕ခံစားလို႕ရတဲ့ဆုကိုေျ ပာတာပါ။
(ဥပမာ ။ ။ Bonus ေပးတာမ်ိဳးျဖစ္ျဖစ္၊ ဖုန္းဝယ္ေပးတာျဖစ္ျဖစ္ ၊ ေဘာပင္ ၊ စာအုပ္ စတဲ့ ထိေတြ႕ကိုယ္တြယ္လို႕ရတဲ့ ဆုေတြကို
Tangible Reward လို႕ေခၚပါတယ္။ Intangible Reward ကေတာ့ Promotion ေပးဖို႕အတြက္လွ်ာထားေပး
ထားမ်ိဳး ၊ Section Head မွ ေန႔လယ္စာ ဖိတ္ေကြ်းတာမ်ိဳး ၊ လစာ အျပည့္နဲ႕ နားရက္ ၁ ပတ္ေပးတာမ်ိဳး စတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီဆု ႏွစ္မ်ိဳးကို ေပးေတာ့မယ္ဆိုရင္ မိမိရဲ႕ဝန္ထမ္းက ဘယ္လိုလူမိ်ဳးလဲဆို
တာ သိထားဖို႕ေတာ့လုိပါတယ္။ I phone 6 ဝယ္ကိုင္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားမွာ ရွိတဲ့ ဝန္ထမ္းကို Iphone 6 သြား
ဆုခ်တာမ်ိဳး မလုပ္သင့္ပါဘူး ။ သူဘာလုိခ်င္တာလဲ ၊ သူ႕အတြက္ဘာအသံုးတည့္မွာလဲ အဲ့ဒီအခ်က္ေတြကို
ထည့္စဥ္းစားဖို႕ေတာ့ လိုပါတယ္။ ဖုန္းဆုခ်လိုက္လို႕ ရတဲ့ခံစားမူဟာ ေပ်ာ္တဲ့ခံစားမူ Happy ပဲျဖစ္မွာပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ လုိအပ္တာ Motivation ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဆုခ်ခံလိုက္ရတဲ့ ဝန္ထမ္းဟာ စိတ္ဓါတ္တက္ၾကြသြားဖို႕
ေနာက္ထပ္ အလုပ္ေတြမွာ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ေတြ ပိုျဖစ္လာေအာင္ ဖန္တီးေပးဖို႕ပဲလိုတာပါ။ Sale Target ကို ၃ လဆက္တိုက္ ေက်ာ္ေအာင္ ေရာင္းႏိုင္တဲ့ ဝန္ထမ္း ဆိုပါစို႕။ သူ႕အတြက္ဆုခ်မယ္ ဆိုရင္ Motivation ျဖစ္သြား ေစေလာက္ေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ေပးမလဲ။
တကယ္လို႔မ်ား သူရဲ႕ Name Tag နံမည္ေအာက္မွာ
ၾကယ္သံုးပြင့္ တပ္ၿပီး အဲ့ဒီလမွာ ထုတ္ေပးလိုက္မယ္ဆိုရင္ေရာ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ဒီဝန္ထမ္းဟာ သံုးလဆက္
တိုက္ Sales Target ကို ေက်ာ္ေအာင္ ေရာင္းႏိုင္တယ္ ဆိုတာကို ကိုယ့္ဌာန အတြင္းမွာ ၊ အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း
မွာ တဖန္ သူ႕ရဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ ၾကားထဲမွာကို ဆုခ်ေပးလိုက္တဲ့သေဘာ။ Name Tag ေလးတစ္ခုကို
ဒီလိုလုပ္ေပးလိုက္ရတာ ဘာမွ အပန္းမႀကီးပါဘူး။ ကိုယ္ျပန္ရလိုက္တာကေတာ့ အဲ့ဒီ ဝန္ထမ္းရဲ႕ Motivation
အျပင္ အျခားအလားတူ ဝန္ထမ္းေတြမွာလဲ အခုလိုပဲ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ေတြေပၚလာႏိ ုင္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ေျပာ
ခ်င္တာက Tangible Reward ေတြကို ဥေပကၡာျပဳဖို႕ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ Reward ေပးတဲ့ေနရာမွာ
Employee ရဲ႕ Emotional Need ကိုထည့္သြင္း စဥ္းစားေစခ်င္တာကိုေျပာတာပါ ။
ေနာက္ဆံုးတစ္ခု Motivation အတြက္ အေရးႀကီးတာက Reinforcement ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ဝန္ထမ္း ကို Supporting လုပ္ေပးတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဝန္ထမ္းရဲ႕ Performance အေပၚမွာ ကိုယ္က လူႀကီးတစ္ေယာက္
အေနနဲ႕သမာသမတ္က်က် ႀကိဳက္တဲ့ အပိုင္း မႀကိဳက္တဲ့အပိုင္း ျပဳျပင္ဖို႕လိုအပ္တဲ့အရာေတြ ကို Guideline ေပး
ျခင္းမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ Process ေတြ အဆင့္ဆင့္ လုပ္ရတဲ့ လုပ္ငန္း ဆိုပါေတာ့ ၊ Process တစ္ခုၿပီးသြားတိုင္း ကိုယ့္လူေတြ ၊ ဝန္ထမ္းေတြကို ငါတို႕ဘယ္အဆင့္ထိ ေရာက္ေနၿပီဆိုတာမ်ိဳး ၊ ဘယ္အပိုင္းေတြမွာ ဘယ္သူလုပ္
တာေတာ့ ေကာင္းတယ္၊ ဘာ လိုအပ္ခ်က္ေတြေတာ့ရွိတယ္ စသျဖင့္ ျပန္ၿပီးေတာ့ Objective ကို ပံုေဖၚေပးတာ
မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
ဝန္ထမ္းေတြကို Motivation ရေနဖို႕အတြက္ ေခါင္းေဆာင္လုပ္တဲ့သူကလဲ အၿမဲတမ္း ပံပိုးေန
ဖို႕လိုပါတယ္၊ မိမိတို႕ သြားေနတဲ့ Objective ကို ဝန္ထမ္းေတြကို အၿမဲသိရွိေနေအာင္၊ ဝန္ထမ္း တစ္ဦးခ်င္းဆီရဲ႕
စိတ္ေနစိတ္ထား ၊ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆို အားလံုးကို လိုအပ္သလိုထိန္းေက်ာင္း တည့္မတ္ေပးျခင္းျဖင့္လည္း
ဝန္ထမ္းမ်ား၏ Motivation တတ္လာႏိုင္ပါတယ္။ လုပ္ငန္း ၊ အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာ Motivation ရဖို႕လုပ္ခ်င္ကိုင္
ခ်င္စိတ္ေတြ ရွိလာေစဖို႕အတြက္ R သံုးလံုးကို က်င့္သံုးၾကည့္ပါလို႕တိုက္တ ြန္း ခ်င္ပါတယ္
ခင္မင္စြာျဖင့္
MinYar Pyae
Ref : ဘုန္းခန္ ့
ယေန႕ေခတ္ ဝန္ထမ္းေတြ ၊ မန္ေနဂ်ာေတြ ၊ သူေဌးေတြ ႏွင့္ အလြန္ ရင္းႏီွးၿပီးသား စကားလံုး တစ္ခုျဖစ္တဲ့ Motivation ဆိုတာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး တင္ျပခ်င္ပါတယ္။
Motivation ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ။ ဗမာလို
ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္လို႕ေ
တာ ၊ တက္ႀကြတာ ၊ ဖ်တ္လတ္တာ ၊ ဒါကို ကြ်န္ေတာ္တို႕က Motivation ဆိုၿပီးေျပာၾကတယ္။ လူတိုင္းမွာ Motivation ရွိၾကပါတယ္ ဒါေပမယ့္ အၿမဲတမ္းေတာ့ ရွိမေနႏိုင္ဘူးေပါ့ ၊ လုပ္ငန္းခြင္ဆိုတာ အၿမဲတမ္း အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေနတဲ့ ေနရာမ်ိဳးမွ မဟုတ္တာ။
အခက္အခဲေတြရွိမယ္၊ ျပႆနာေတြ ရင္ဆိုင္ရမယ္ ၊ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာနဲ႕ ပတ္သက္တာျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ငန္းနဲ႕တိုက္ရိုက္ပတ္သက
လာခဲ့တဲ့ အခါမွာ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ လံုးဝ ေပ်ာက္သြားတာမ်ိဳးေတြျဖစ္တတ
ေတြ ၾကားထဲမွာ ရုန္းမထြက္ႏိုင္ဘဲ လုပ္ငန္းကိုပါ လာထိခိုက္မ်ိဳးေတြလည္းရွိတတ
ဒီလိုမ်ိဳးေတြ မျဖစ္ခ်င္ရင္ေတာ့ Motivation ႏွင့္
ပတ္သက္တဲ့ R သံုးလံုးကို က်င့္သံုးၾကည့္္ပါ။
ပထမတစ္ခုက Recognition လို႕ေခၚပါတယ္ ။ အသိအမွတ္ျပဳေပးပါ၊ လူတိုင္းဟာ အသိအမွတ္ျပဳတာကို ခံခ်င္ၾကပါတယ္၊ ကိုယ္ႀကိဳးစားထားတဲ့ အရာေတြ ၊အားထုတ္ထားတဲ့ ကိစၥေတြမွာ အသိအမွတ္ျပဳခ်ီးမြမ္း ေပးလိုက္ရင္ ေပ်ာ္တတ္ၾကတာ လူ႕သဘာဝပါ။
အသိအမွတ္ျပဳ ေပးျခင္းဟာ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ Motivation တက္လာဖို႕အတြက္ တကယ့္ကို အေရး ႀကီးပါတယ္။ အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ေနရာမွာလည္း ရံုးခန္းထဲမွာ ေခၚၿပီး သီးသန္႕ေျပာမယ့္အစား ဝန္ထမ္းေတြေရွ႕မွာ ဘယ္အလုပ္ကိုခိုင္းလိုက္တာ ေမာင္ဘယ္သူ မဘယ္သူကေတာ့ ငါေျပာတဲ့အတိုင္း လုပ္ႏိုင္တယ္ကြာ စသျဖင့္ ေျပာေပးျခင္းဟာ အဲ့ဒီ ဝန္ထမ္းရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ အလြန္အတိုင္းအဆ မရွိတဲ့ အား ေဆးတစ္ခြက္ ေသာက္လိုက္ရ သလိုပါပဲ။
ေနာက္ထပ္တစ္ခုကေတာ့ Reward လို႕ေခၚတဲ့ ဆုေပးျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ဟာ အၿမဲတမ္းပဲ အသိ
အမွတ္ျပဳ ေပးေနရံုနဲ႕မရပါဘူး ။ အသိအမွတ္ျပဳေပးသလိုပဲ အခါအားေလွ်ာ္စြာလည္း ဆုေပးတာ ဆုခ်တာမ်ိဳး
ေတြလည္း လုပ္ရမွာပါ။ မင္းတို႕ေတာ္တယ္ ႀကိဳးစားကြာ လို႕ေျပာေနတဲ့စကားဟာ အလုပ္ၿပီးေအာင္ ေျမွာက္ပင့္
ေျပာဆိုၿပီး ခိုင္းတယ္လို႕ဝန္ထမ္းေတြ အေနနဲ႕ မထင္ေအာင္ ဆုေပးျခင္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။
ဒါဆိုဘယ္လိုမ်ိဳးဆုေတြ ေပးမွာလဲ ။ ဆုေပးတဲ့ ေနရာမွာ ႏွစ္ပိုင္းရွိပါတယ္။ Tangible ႏွင့္ Intangible လို႔ဆိုရမွာေပါ့။ Tangible ဆုိတာကေတာ့ တကယ္ ထိေတြ႕ခံစားလို႕ရတဲ့ဆုကိုေျ
(ဥပမာ ။ ။ Bonus ေပးတာမ်ိဳးျဖစ္ျဖစ္၊ ဖုန္းဝယ္ေပးတာျဖစ္ျဖစ္ ၊ ေဘာပင္ ၊ စာအုပ္ စတဲ့ ထိေတြ႕ကိုယ္တြယ္လို႕ရတဲ့ ဆုေတြကို
Tangible Reward လို႕ေခၚပါတယ္။ Intangible Reward ကေတာ့ Promotion ေပးဖို႕အတြက္လွ်ာထားေပး
ထားမ်ိဳး ၊ Section Head မွ ေန႔လယ္စာ ဖိတ္ေကြ်းတာမ်ိဳး ၊ လစာ အျပည့္နဲ႕ နားရက္ ၁ ပတ္ေပးတာမ်ိဳး စတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီဆု ႏွစ္မ်ိဳးကို ေပးေတာ့မယ္ဆိုရင္ မိမိရဲ႕ဝန္ထမ္းက ဘယ္လိုလူမိ်ဳးလဲဆို
တာ သိထားဖို႕ေတာ့လုိပါတယ္။ I phone 6 ဝယ္ကိုင္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားမွာ ရွိတဲ့ ဝန္ထမ္းကို Iphone 6 သြား
ဆုခ်တာမ်ိဳး မလုပ္သင့္ပါဘူး ။ သူဘာလုိခ်င္တာလဲ ၊ သူ႕အတြက္ဘာအသံုးတည့္မွာလဲ အဲ့ဒီအခ်က္ေတြကို
ထည့္စဥ္းစားဖို႕ေတာ့ လိုပါတယ္။ ဖုန္းဆုခ်လိုက္လို႕ ရတဲ့ခံစားမူဟာ ေပ်ာ္တဲ့ခံစားမူ Happy ပဲျဖစ္မွာပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ လုိအပ္တာ Motivation ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဆုခ်ခံလိုက္ရတဲ့ ဝန္ထမ္းဟာ စိတ္ဓါတ္တက္ၾကြသြားဖို႕
ေနာက္ထပ္ အလုပ္ေတြမွာ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ေတြ ပိုျဖစ္လာေအာင္ ဖန္တီးေပးဖို႕ပဲလိုတာပါ။ Sale Target ကို ၃ လဆက္တိုက္ ေက်ာ္ေအာင္ ေရာင္းႏိုင္တဲ့ ဝန္ထမ္း ဆိုပါစို႕။ သူ႕အတြက္ဆုခ်မယ္ ဆိုရင္ Motivation ျဖစ္သြား ေစေလာက္ေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ေပးမလဲ။
တကယ္လို႔မ်ား သူရဲ႕ Name Tag နံမည္ေအာက္မွာ
ၾကယ္သံုးပြင့္ တပ္ၿပီး အဲ့ဒီလမွာ ထုတ္ေပးလိုက္မယ္ဆိုရင္ေရာ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ဒီဝန္ထမ္းဟာ သံုးလဆက္
တိုက္ Sales Target ကို ေက်ာ္ေအာင္ ေရာင္းႏိုင္တယ္ ဆိုတာကို ကိုယ့္ဌာန အတြင္းမွာ ၊ အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း
မွာ တဖန္ သူ႕ရဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ ၾကားထဲမွာကို ဆုခ်ေပးလိုက္တဲ့သေဘာ။ Name Tag ေလးတစ္ခုကို
ဒီလိုလုပ္ေပးလိုက္ရတာ ဘာမွ အပန္းမႀကီးပါဘူး။ ကိုယ္ျပန္ရလိုက္တာကေတာ့ အဲ့ဒီ ဝန္ထမ္းရဲ႕ Motivation
အျပင္ အျခားအလားတူ ဝန္ထမ္းေတြမွာလဲ အခုလိုပဲ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ေတြေပၚလာႏိ
ခ်င္တာက Tangible Reward ေတြကို ဥေပကၡာျပဳဖို႕ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ Reward ေပးတဲ့ေနရာမွာ
Employee ရဲ႕ Emotional Need ကိုထည့္သြင္း စဥ္းစားေစခ်င္တာကိုေျပာတာပါ
ေနာက္ဆံုးတစ္ခု Motivation အတြက္ အေရးႀကီးတာက Reinforcement ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ဝန္ထမ္း ကို Supporting လုပ္ေပးတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဝန္ထမ္းရဲ႕ Performance အေပၚမွာ ကိုယ္က လူႀကီးတစ္ေယာက္
အေနနဲ႕သမာသမတ္က်က် ႀကိဳက္တဲ့ အပိုင္း မႀကိဳက္တဲ့အပိုင္း ျပဳျပင္ဖို႕လိုအပ္တဲ့အရာေတြ
ျခင္းမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ Process ေတြ အဆင့္ဆင့္ လုပ္ရတဲ့ လုပ္ငန္း ဆိုပါေတာ့ ၊ Process တစ္ခုၿပီးသြားတိုင္း ကိုယ့္လူေတြ ၊ ဝန္ထမ္းေတြကို ငါတို႕ဘယ္အဆင့္ထိ ေရာက္ေနၿပီဆိုတာမ်ိဳး ၊ ဘယ္အပိုင္းေတြမွာ ဘယ္သူလုပ္
တာေတာ့ ေကာင္းတယ္၊ ဘာ လိုအပ္ခ်က္ေတြေတာ့ရွိတယ္ စသျဖင့္ ျပန္ၿပီးေတာ့ Objective ကို ပံုေဖၚေပးတာ
မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
ဝန္ထမ္းေတြကို Motivation ရေနဖို႕အတြက္ ေခါင္းေဆာင္လုပ္တဲ့သူကလဲ အၿမဲတမ္း ပံပိုးေန
ဖို႕လိုပါတယ္၊ မိမိတို႕ သြားေနတဲ့ Objective ကို ဝန္ထမ္းေတြကို အၿမဲသိရွိေနေအာင္၊ ဝန္ထမ္း တစ္ဦးခ်င္းဆီရဲ႕
စိတ္ေနစိတ္ထား ၊ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆို အားလံုးကို လိုအပ္သလိုထိန္းေက်ာင္း တည့္မတ္ေပးျခင္းျဖင့္လည္း
ဝန္ထမ္းမ်ား၏ Motivation တတ္လာႏိုင္ပါတယ္။ လုပ္ငန္း ၊ အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာ Motivation ရဖို႕လုပ္ခ်င္ကိုင္
ခ်င္စိတ္ေတြ ရွိလာေစဖို႕အတြက္ R သံုးလံုးကို က်င့္သံုးၾကည့္ပါလို႕တိုက္တ
ခင္မင္စြာျဖင့္
MinYar Pyae
Ref : ဘုန္းခန္ ့
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။