"ထူးအိမ္သင္ ၁၀ ႏွစ္ျပည့္ပြဲေတာ္အား ျပန္လည္သံုးသပ္ျခင္း"
မဂၤလာပါ မိတ္ေဆြတို႔ ..
အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း ထူးအိမ္သင္ (၁၀) ႏွစ္ျပည့္ညဟာ အမာခံပရိသတ္ေတြကိုသာမက အဆိုေတာ္ေတြအားလံုးကိုပါ အႀကီးအက်ယ္ ဂယက္ေတြရိုက္ခဲ့တာ အားလံုးသိၿပီးျဖစ္ပါလိမ့္မယ ္။
တစ္ခ်ိဳ႕ကဆို ဒါဟာ လက္ရိွအဆိုေတာ္ေတြကို အဆိုပညာ စာေမးပြဲစစ္လိုက္တဲ့ညလို႔လဲ ေျပာေနၾကတယ္။
ေျပာမယ္ဆိုရင္လဲ ေျပာရေလာက္ေအာင္ အလြဲအမွားေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ အက်ည္းတန္ခဲ့တဲ့ အခိုက္အတန္႔ေတြအမ်ားႀကီးလဲ တစ္ကယ္ရိွခဲ့ပါတယ္။
ဒီပြဲကို IC နဲ႔ ကိုေလးျဖဴတို႔ရဲ့ Unbroadcast Opening Act ကလြဲၿပီး ကၽြန္ေတာ္အစအဆံုး Live ထိုင္ၾကည့္ခဲ့ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိတာေတြ အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ဟာ ရာႏႈန္းျပည့္ မွန္မမွန္ဆိုတာကေတာ့ ပြဲမွာ ကိုယ္တိုင္သီဆိုခဲ့သူေတြသာ အသိဆံုးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒါမ်ိဳးေတြ ေနာက္တစ္ခါ ႀကံဳလာခဲ့ရရင္ ဖန္တီးသူေတြဖက္ကလဲ ခုလို အမွားအယြင္းေတြမလုပ္မိေအာင္ ေဝဖန္ခံရတာေတြနည္းႏိုင္သမွ် နည္းေအာင္ ဆိုတဲ့ ေစတနာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာထားသမွ် အသိဥာဏ္နဲ႔ ဖက္လိုက္ျခင္းကင္းစြာ သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ပါတယ္။
(၁) ထူးအိမ္သင္၏ နာမေတာ္အရိွန္အဝါ ႏွင့္ ပရိသတ္အမုန္းကိုေၾကာက္႐ြံ႕ျ ခင္း (Overwhelmingness & Fear of Rejection)
ယေန႔ သက္ရိွရွင္သန္ေနတဲ့ ျမန္မာဂီတသမားအားလံုး ထူးအိမ္သင္ဆိုတဲ့ ပဂၢိဳလ္ကို စူးနစ္လိႈက္လွဲစြာ ေလးစားခ်စ္ခင္ခဲ့ၾကတဲ့သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ကမာၻမွာ အေနာက္တိုင္းေတးဂီတမ်ိဳးဆက္ အတြက္ Michael Jackson မေပၚခင္ Elvis Presley လို ဂီတရဲ့ မဟာဂရုႀကီးေတြ ေတြရိွခဲ့ေပမယ့္ ျမန္မာျပည္မွာကေတာ့ ထူးအိမ္သင္တစ္ေယာက္ထည္းသာရိ ွခဲ့တာပါ။
ပိုထူးျခားတာက ကိုငွက္ႀကီးဟာ အဆိုတင္မဟုတ္ဘဲ အေရး အတီး အေတြးအေခၚ ေလ့လာမႈ အသိပညာ အားလံုးမွာ သူမတူေအာင္ တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ မဟာပညာရွင္တစ္ေယာက္ဆိုတာ ဂီတ ေလာကတစ္ခုလံုး တူညီစြာနားလည္လက္ခံထားၾကပါတ ယ္။
ဒီေတာ့ သူလိုဆရာႀကီးရဲ့ သီခ်င္းေတြကို ျပန္ဆိုဖို႔ဆိုတာ အင္မတန္ႀကီးမားတဲ့ စိန္ေခၚမႈတစ္ရပ္ဆိုတဲ့ ဖိအားႀကီးက အဆိုေတာ္ေတြရဲ့ ရင္ထဲမွာ ပြဲမစခင္ကထည္းက ေျခာက္လွန္႔ေနခဲ့မွာပါဘဲ။
အထူးသျဖင့္ ကိုငွက္ႀကီးဟာ အႏုပညာနဲ႔ပါတ္သက္ရင္ မာန သစၥာ သီလ ပညာ ေတြတင္မက အႏုပညာအတၱ ပါ အင္မတန္ႀကီးမားတဲ့သူပါ။ ဒါ သူနဲ႔ အနီးစပ္ဆံုး ေပါင္းခဲ့ အတူေနထိုင္ခဲ့ဖူးသူေတြ အသိဆံုးပါ။
သူဟာ သူေရးခဲ့တဲ့စာသားေလးေတြ ဖန္တီးခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေလးေတြကို သူျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ Quality Standard ကို မမွီမွာစိုးရိမ္လို႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွေတာင္ ေပးမဆိုခ်င္ေတာ့တဲ့ထိ ပညာအတၱလဲႀကီးမားခဲ့တဲ့သူတစ္ ေယာက္ပါ။
သူသာ ဝမ္းေရးအတြက္ ပိုက္ဆံဆိုတာကို ေခါင္းထဲထည့္စရာမလိုခဲ့ဘူးဆ ိုရင္ သူ႔သီခ်င္းေတြအားလံုးကို ဘယ္ေတာ့မွ ေငြေၾကးနဲ႔ေရာင္းခ်ခဲ့မွာ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ သူကိုယ္တိုင္ ဝန္ခံခဲ့ဖူးပါတယ္။
သူနာမည္စႀကီးၿပီး ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ေလာက္မွာ မေဆြ (ေမဆြိ) ကို "ဂ်ပ္ဆင္ထိပ္ကလရိပ္ျပာ" ဆိုတဲ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတးစီးရီးတစ ္ေခြမွာ ေမာင္သစ္မင္း ၊ ေဇာ္မိုးေအာင္ ၊ ေမာင္ေဇာ္သစ္ တို႔နဲ႔အတူ သီခ်င္းအခ်ိဳ႕ ဝင္ေရးေပးခဲ့ဖူးပါတယ္။
အဲ့လိုဘဲ ကိုေအာင္ရင္ကို ထိပ္တန္းအဆိုေတာ္ျဖစ္သြားေစ ခဲ့တဲ့ "မင္းမရိွတဲ့ေနာက္" ဆိုတဲ့ ပြဲဦးထြက္ေခြမွာလဲ "မင္းမရိွတဲ့ေနာက္" "အခါလြန္တဲ့မိုး" အစရိွတဲ့ သီခ်င္းေတြေရးေပးခဲ့ဖူးပါတယ ္။
အဲ့လိုဘဲ သူ သိပ္ခ်စ္ခင္တဲ့သူေတြကို ေရးေပးခဲ့တဲ့ေတးေတြထဲက တစ္ခ်ိဳ႕ကို သူအရမ္းႀကိဳက္လြန္းလို႔ သူ႔ဖာသာျပန္ဆိုခ်င္တဲ့ အတၱကိုသြယ္ဝိုက္ညႊန္းဆိုၿပီ း "အတၱပံုေဆာင္ခဲမ်ား" ဆိုတဲ့ ေခြတစ္ေခြကိုဖန္တီးၿပီး ေတးတစ္ခ်ိဳ႕ကို ျပန္ဆိုျဖစ္ခဲ့သလို ..
သူ႔ဖာသာဆိုထားတဲ့ သူ႔သီခ်င္းေတြကိုေတာင္မွ သူမေအာင္ျမင္ခင္ နည္းပညာအားနည္းခ်က္ေတြေၾကာင ့္ စိတ္ႀကိဳက္ မဖန္တီးႏိုင္ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြကိုလဲ Version အသစ္ေတြ ျပန္တီးျပန္ဆိုၿပီး ျပန္ထုတ္ခဲ့ပါေသးတယ္။
ဂီတသမားတစ္ခ်ိဳ႕က ထူးအိမ္သင္ အေဟာင္းေတြနဲ႔ဘဲ လုပ္စားတယ္လို႔ ပ်က္ရယ္ျပဳခဲ့ၾကတာရိွေပမယ့္ ပုရိသတ္ဟာ သူ႔ရဲ့ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ အတၱကို အေခြတိုင္းမွာ ရာႏႈန္းျပည့္ ေထာက္ခံခဲ့ပါတယ္။
လိုရင္းေျပာရရင္ သိပ္ေတာ္လြန္းလို႔ သူဘာေတြလုပ္လုပ္ ပုရိသတ္က အရိုးစြဲေအာင္ ခ်စ္စိတ္နဲ႔ လက္ခံနားလည္မႈကို ပိုင္ဆိုင္ထားေသးတဲ့ထိ အင္မတန္ အရိွန္အဝါႀကီးလြန္းတဲ့ ထူးအိမ္သင္ရဲ့ သီခ်င္းေတြကို ျပန္ဆိုဖို႔ဆိုတာ အဆိုေတာ္တိုင္း ေတာ္ေတာ္ၿဖံဳၾကတဲ့ အလုပ္ပါ။
ဘယ္ေလာက္ေတာ္ေတာ္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း အေကာင္းေျပာခံရဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္သေလာက္ရိွမွန္း အေတြ႕အႀကံဳအရ အဆိုေတာ္တိုင္း ႀကိဳနားလည္ၿပီးသားပါ။
ဒီအခ်က္ဟာ အဆိုေတာ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဝါႏုစဥ္က Live Show ေတြမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ Stage Fright ေခၚ စင္/ပရိသတ္ ေၾကာက္တဲ့ စိတ္ကို ကိုယ္စီ ျပန္လည္ ႏိုးထေစခဲ့ပါတယ္။
ဒါမ်ိဳးဟာ ဆိုသက္ ဘယ္ေလာက္ရင့္ေနပါေစ ကိုယ္ျပန္ဆိုရမယ့္သီခ်င္းဟာ သိပ္အေရးႀကီးေနၿပီဆိုရင္ အေမရိကန္အဆိုေတာ္ေတြေတာင္မွ ျဖတ္သန္းေနရဆဲ ျပႆနာတစ္ခုပါ။
(၂) ႀကိဳတင္အရံႈးေပးထားမိျခင္းေ ေၾကာင့္ ယံုၾကည္မႈေပ်ာက္ကြယ္ေနျခင္း (Loss of Confidence due to {Pre} Under Expectation)
ဒီပြဲကို စလုပ္မယ္ အသံေတြထြက္ကထည္းက ထူးအိမ္သင္ အမာခံပရိသတ္ေတြက စကေလာ္တုတ္ေနတာေတြကို အမ်ားနည္းတူ FB Account + Internet Access ေတြရိွေနတဲ့ အဆိုေတာ္ေတြ မၾကားမျမင္ဘဲ မေနပါဘူး။
ဒီေတာ့ သူတို႔မွာ ပြဲျဖစ္ေအာင္ ဝိုင္းကူညီခ်င္စိတ္နဲ႔ လာသာဆိုရတာ အမ်ားစုက ငါတို႔ ဘယ္လို ေကာင္းေအာင္ ဆိုဆို ဆဲၾကမွာပါဘဲ ဆိုတဲ့ အငံု႔စိတ္က အျပင္းအထန္ ဖိစီးတာကို ႀကိဳခံေနရၾကတာပါ။
ဒါေၾကာင့္ သီဆိုသူ အမ်ားစုဟာ လြတ္လပ္ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ Performance ကို ျပည့္ဝစြာ ျပသႏိုင္စြမ္းမရိွေတာ့ဘဲနဲ႔ ဒီျပစ္ကြင္းထဲက ဘယ္လို ျမန္ျမန္ အသက္လြတ္ေအာင္ေျပးရပါ့မလဲ ဆိုတဲ့ ေၾကာက္စိတ္မ်ိဳးနဲ႔ ဆိုသြားၾကတဲ့ စိတ္အေနအထားေတြရိွေနၾကပါတယ္ ။
ဒီလို အႀကီးအက်ယ္ Nervous ျဖစ္လာတာဟာလဲ အမွားမ်ားစြာကို ျပဳမိေစတဲ့ အဓိက အခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္လာပါတယ္။
အဆိုေတာ္ အားလံုးနီးပါး ခုလို အေျခအေနေတြကို ျဖတ္သန္းရတဲ့ အခါမွာ အဓိက ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရိွတာ ႏွစ္မ်ိဳးကေတာ့ ..
(၁) Loss of Short Term Memory (ယာယီမွတ္ဥာဏ္ေပ်ာက္ဆံုးျခင ္း)
အဲ့ဒိအခါမွာ တစ္သက္လံုးက မွတ္မိေနတဲ့ စာသားေတြ အဝင္အထြက္ေတြကိုေတာင္ ေမ့ေလ်ာ့သြားတတ္ၾကပါတယ္။
(၂) Loss Of Synchronizability (ဆက္စပ္ၿငိွႏိႈင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းမဲ့သြား ျခင္း)
အေနာက္က တီးေနတဲ့ Tempo (စည္းခ်က္) ၊ Pitch (မူရင္းကီးအသံ) တို႔နဲ႔ စာသားကို ခ်ိတ္ဆက္မိေအာင္ မဆိုႏိုင္ေတာ့ဘဲ ကီးေတြလြဲ အေႏွးအျမန္ (နရီ) ေတြအကုန္ စလြဲကုန္ပါေတာ့တယ္။
ဒါဆို အဲ့ဒိညက ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အမွားတစ္ခ်ိဳ႕ကို နားလည္လက္ခံေပးႏိုင္ေလာက္ၿပ ီလို႔ ထင္ပါတယ္။
(၃) နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ ျပင္ဆင္ပံ့ပိုးမႈ ႏွင့္ အေတြ႕အႀကံဳ အားနည္းျခင္း (Lack of Preparation, Knowledge & Experience in Technicality)
ဒီေလာက္မ်ားျပားတဲ့ လူဦးေရ ကို Live Show လုပ္မယ္ဆိုရင္ Sound Engineer ေတြ အမ်ားႀကီးလိုအပ္သလို စက္ပစၥည္းေတြ အမ်ားႀကီး အတြက္ ျပင္ဆင္မႈေတြလိုပါတယ္။
(၁) Live Show လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ပါဝင္မယ့္ အဆိုေတာ္ေတြ အတီးသမားေတြ တိုင္းရဲ့ နားရြက္ အတြင္းပိုင္းေတြကို Molding နဲ႔ (ပံုစံခြက္) အရင္ယူရပါတယ္။
အဲ့ဒိ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ့ နားခြက္အတိအက်အတိုင္း High Powered Ear Phone ေလးေတြကို အရင္ထုတ္လုပ္ၿပီးမွ Rehearsal လုပ္တဲ့အခါမွာ Singer/Player တစ္ဦးခ်င္းဆီရဲ့ မတူညီတဲ့ အၾကား Level ေတြေပၚမူတည္ၿပီး Wireless Receivers ေတြနဲ႔ Main Mixer ေတြမွာ သူတို႔ တစ္ေယာက္ခ်င္းဆီအတြက္ အသံအတိုးအက်ယ္ကို ခ်ိန္ေပးရပါတယ္။
စင္ေပၚက လူေတြ ၾကားရတာ Perfect ျဖစ္မွ ပရိသတ္ေတြကိုလဲ Perfect တီးဆို ေပးႏိုင္မွာပါ။
ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒိလို လုပ္တာ ေဒၚလာ သိန္းဂဏန္းနဲ႔ ခ်ီၿပီးကုန္ႏိုင္ပါတယ္။
ခုပြဲမွာ ဒီေလာက္ထိေငြကုန္ မခံႏိုင္တာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ အဆိုေတာ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ Speaker အႀကီးႀကီးေတြက ထြက္ေနတဲ့ Watt အမ်ားႀကီးနဲ႔ နားမခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဆူညံေနတဲ့ အသံေတြၾကားမွာ သူတို႔ Vocal အသံကိုေရာ Harmony အသံေတြကိုေရာ Band ရဲ့ Instrument အသံေတြကိုေရာ လံုးေထြးေနၿပီး ေသခ်ာ မၾကားရေတာ့ သူတို႔ နဲ႔ Band တီးေနတဲ့ Key နဲ႔ ဆိုတဲ့ကီးေတြ တစ္လြဲဆီျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။
(၂) Rehearsal လုပ္တဲ့အခါမွာ Harmony နဲ႔ EQ + Volume Level Setting ေတြအားလံုးကို Data အေနနဲ႔ တစ္ခါထဲ Main Mixer Controll Board နဲ႔ Sync လုပ္ထားတဲ့ Computer ထဲမွာ Record လုပ္ထားရပါတယ္။
နားလည္လြယ္ေအာင္ေျပာရရင္ နီနီခင္ေဇာ္ နဲ႔ IC နဲ႔ ဆိုမယ့္ သီခ်င္းကို တိုက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ Sound Engineer က Track တိုင္းရဲ့ အတိုးအက်ယ္ကို လိုက္ထိန္းေနသမွ်ကို Computer က အကုန္ မွတ္ထားပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ Emperor နဲ႔ ကို ညီထြဋ္ တိုက္ေတာ့လဲ အဲ့လိုဘဲ မွတ္ထားပါတယ္
တစ္ကယ္လဲ ဆိုတဲ့ အခါက်ေတာ့ Computer က အဲ့ဒိ Setting ေတြ ကို သီခ်င္း File အမည္ေလး ႏွိပ္ေခၚလိုက္တာနဲ႔ Mixer ႀကီးတစ္ခုလံုးမွာ လက္မပါဘဲ ေျဖာက္ေျဖာက္ေျဖာက္ဆို စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္းေရႊ႕ေပးသ ြားေတာ့ အတီးအဆို Volume + EQ Level ၊ Effect အားလံုးက တိုက္ထားတဲ့ေန႔ကအတိုင္း Perfect ျဖစ္သြားပါတယ္။
ျမန္မာျပည္မွာ အဲ့လို Motorized Mixer စက္ေတြရိွပါတယ္ ဒါေပမယ့္ Recording လုပ္ဖို႔ဘဲ သံုးၾကၿပီး Live Show အတြက္ေတာ့ အခ်ိန္ကုန္လြန္းလို႔ မသံုးႏိုင္ၾကပါဘူး။ အခ်ိန္ကုန္ေတာ့ ပိုက္ဆံလဲကုန္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒိညကဘာလို႔ တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ေကာင္းေနတာလဲလို႔ ေမးစရာရိွမွာပါ။
ဒါကိုေတာ့ စိတ္ပညာကသာ အေျဖေပးႏိုင္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ တစ္လြဲ နားမလည္ပါနဲ႔လို႔ ႀကိဳေျပာခ်င္ပါတယ္။
ရည္းစားစကားေျပာတဲ့အခါကို သတိရၾကမွာပါ။
ခ်စ္စကားဆိုတဲ့ အခါ ပိုခ်စ္မိတဲ့သူ သို႔မဟုတ္ ပိုအေတြ႕အႀကံဳနည္းတဲ့သူက ပိုတုန္လႈပ္ေလ့ရိွၿပီး သိပ္မခ်စ္တဲ့သူ သို႔မဟုတ္ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားၿပီးသားသူက မတုန္မလႈပ္ ဖြင့္ေျပာႏိုင္ပါတယ္
အဲ့ဒါဟာ အခ်စ္ Love ၊ အေတြ႕အႀကံဳ Experience ၊ ယံုၾကည္မႈ Confidence ဆိုတာ ၃ ခု ေပါင္းထားတဲ့ ရလာဒ္အေျဖပါဘဲ။
ခ်မ္းခ်မ္းတို႔ နီနီခင္ေဇာ္တို႔ ေကာင္းေကာင္းတို႔ ဆိုတာ အသံေတြ ေကာင္းေနတာဟာ သူတို႔ရဲ့ အဆိုပညာတစ္ခုထဲမဟုတ္ဘဲ ယံုၾကည္မႈနဲ႔လဲ ဆိုင္သလို ကိုငွက္ ကို ဘယ္လာက္ သူတို႔ ခ်စ္ေၾကာက္ေလးစားသလဲ ဆိုတာေပၚမွာလဲ မူတည္ပါတယ္။
သူတို႔ ခ်စ္ေပမယ့္ ေၾကာက္ခ်င္မွေၾကာက္ပါလိမ့္မ ယ္။ ေနာက္ၿပီး အထူးသျဖင့္ ခ်မ္းခ်မ္းေရာ နီနီခင္ေဇာ္ေရာ ႏွစ္ေယာက္လံုးဟာ အဆိုပညာကို ပိုင္ႏိုင္မွန္း သူတို႔ဖာသာသိတဲ့ ယံုၾကည္မႈ အျပည့္ရိွပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး သူတို႔ ေခါင္းက ေအးေနတဲ့ အခါမွာ သူတို႔ ၾကားေနရတဲ့ တီးလံုးသံေတြ တိုးေန ေလ်ာ့ေနေပမယ့္ သူတို႔ ဆိုရမယ့္ Key ထဲမွာ မေခ်ာ္မတိမ္း ဆက္ထိန္းႏိုင္စြမ္းရိွၾကပါတ ယ္။
ဒါဟာလဲ ႀကီးတာ ငယ္တာ နဲ႔ မဆိုင္တဲ့ အဆိုပညာရဲ့ သင္ယူလို႔မရတဲ့ ေမြးရာပါ သမာၻ တစ္ခုပါဘဲ။
ဒီေတာ့ သူတို႔ ဘာမွ မပူပင္ေနဘဲ ရဲရဲရင့္ရင့္ ဆိုသြားတဲ့အခါ အားလံုး ေခ်ာေမြ႕ေနပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ G-Latt တို႔ လို ကိုငွက္ႀကီး နဲ႔ နီးနီးကပ္ကပ္ေနဖူးတဲ့သူေတြမ ွာ ကိုငွက္ကို တစ္ကယ္ခ်စ္လြန္း ေလးစားလြန္းတဲ့ သတိရလြန္းတဲ့စိတ္ေတြ အပါအဝင္ ဒီပြဲႀကီးမွာ မွားခဲ့ရင္ဆိုတဲ့ Pressure ေတြ ေပါင္းလိုက္တဲ့ အခါ သူတို႔ ပင္ကိုယ္ရိွၿပီးသား တစ္ကယ့္ Basic အေျခခံ အဆိုပညာေလးေတြကိုေတာင္ အထက္မွာ ရွင္းျပထားတဲ့ ပင္မအခ်က္ (၂) က ဖိအားေၾကာင့္ ေမ့သြားသလို Sound Engineering ရဲ့ ခ်ိဳ႕တဲ့မႈေတြေၾကာင့္ အသံေတြကိုပါ အျပည့္အစံုမၾကားရေတာ့တဲ့အခါ တစ္လြဲေတြ စလုပ္မိပါေတာ့တယ္။
G-Latt ကို ဥပမာ အေနနဲ႔ဘဲေျပာထားတာပါ သူတစ္ေယာက္ထဲ မဟုတ္ပါဘူး အဲ့လို ျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့ အကုန္လံုး တူတူပါဘဲ။
G-Latt ဟာ Vocal ကို Range အက်ယ္ႀကီး (ကီးအနိမ့္အျမင့္) ႏိုင္တဲ့သူပါ။ သူ ဒီသီခ်င္းေတြမ်ိဳးကို တေရးႏိုးေတာင္ ဆိုလို႔ရပါတယ္။
အဲ့လိုဘဲ လာဆိုတဲ့ အဆိုေတာ္အကုန္လံုးဟာလဲ ကိုငွက္သီခ်င္းေတြ အားလံုးကို သူ႔ထက္ မသာေတာင္ နားေထာင္လို႔ေကာင္းေအာင္ ဆိုႏိုင္တဲ့သူေတြခ်ည္းပါဘဲ။
ဘယ္သူကမွေတာ့ ေပါ့ေပါ့ဆဆ မထီမဲ့ျမင္ မလုပ္ခဲ့ပါဘူးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ သူတို႔ အားလံုးကိုယ္စား က်ိန္တြယ္ေျပာရဲပါတယ္။
ျပႆနာက ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့တဲ့ အခ်က္ သံုးခ်က္ ေၾကာင့္ အလြဲလြဲအေခ်ာ္ေခ်ာ္ ျဖစ္ကုန္ခဲ့ရတာပါ။
တစ္ခုေတာ့ ရိွတာေပါ့ေလ ဆိုခဲ့တဲ့ထဲမွာ ငါကေတာ့ ထူးအိမ္သင္ထက္ေတာင္ ေတာ္တဲ့ ဆရာႀကီးပါ ဆိုတဲ့ Attitude နဲ႔ ဆိုခဲ့တဲ့သူေတြလဲ ၃ ၄ ေယာက္ေလာက္ေတာ့ ပါပါတယ္။
ဘယ္သူေတြဆိုတာေတာ့ အားနာျခင္းအားျဖင့္ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ အားလံုးလဲ သိၾကပါတယ္။
အဲ့ဒိညက ကၽြန္ေတာ္ သွ်ီ ကို သူေနမေကာင္းဘူးဆိုတာ မသိဘဲ ဆိုေနတာကို အားမရလို႔ ထေရးမိပါေသးတယ္ သူသိခ်င္မွသိပါလိမ့္မယ္။
ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနတဲ့အ တြက္ ကၽြန္ေတာ္ မသိလို႔ ေျပာမိတာ သွ်ီ ကို ေတာင္းပန္ပါတယ္။
ကဲ သူငယ္ခ်င္းေတြအားလံုးလဲ အဆိုေတာ္ေတြကို နားလည္ေပးႏိုင္ေလာက္ၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္။
အားလံုးရဲ့ ေဒါသေတြကို ဂီတရဲ့ ေအးျမမႈနဲ႔ ၿငိမ္းသတ္ႏိုင္ပါေစ ...
ကိုငွက္ႀကီးလဲ ေကာင္းကင္ဘံုမွာ စိတ္ခ်မ္းသာစြာ ေတးသီက်ဴးႏိုင္ပါေစ ...
ျဖဴျဖဴလဲ ဂီတကို ဟန္ေဆာင္ျခင္းကင္းစြာ ဖန္တီးႏိုင္ပါေစ ...
သစၥာအားျဖင့္
မ်ိဳးခ်စ္ျမန္မာ
#Credit : Myo Chit Myanmar
မဂၤလာပါ မိတ္ေဆြတို႔ ..
အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း ထူးအိမ္သင္ (၁၀) ႏွစ္ျပည့္ညဟာ အမာခံပရိသတ္ေတြကိုသာမက အဆိုေတာ္ေတြအားလံုးကိုပါ အႀကီးအက်ယ္ ဂယက္ေတြရိုက္ခဲ့တာ အားလံုးသိၿပီးျဖစ္ပါလိမ့္မယ
တစ္ခ်ိဳ႕ကဆို ဒါဟာ လက္ရိွအဆိုေတာ္ေတြကို အဆိုပညာ စာေမးပြဲစစ္လိုက္တဲ့ညလို႔လဲ
ေျပာမယ္ဆိုရင္လဲ ေျပာရေလာက္ေအာင္ အလြဲအမွားေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ အက်ည္းတန္ခဲ့တဲ့ အခိုက္အတန္႔ေတြအမ်ားႀကီးလဲ တစ္ကယ္ရိွခဲ့ပါတယ္။
ဒီပြဲကို IC နဲ႔ ကိုေလးျဖဴတို႔ရဲ့ Unbroadcast Opening Act ကလြဲၿပီး ကၽြန္ေတာ္အစအဆံုး Live ထိုင္ၾကည့္ခဲ့ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိတာေတြ အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ဟာ ရာႏႈန္းျပည့္ မွန္မမွန္ဆိုတာကေတာ့ ပြဲမွာ ကိုယ္တိုင္သီဆိုခဲ့သူေတြသာ အသိဆံုးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒါမ်ိဳးေတြ ေနာက္တစ္ခါ ႀကံဳလာခဲ့ရရင္ ဖန္တီးသူေတြဖက္ကလဲ ခုလို အမွားအယြင္းေတြမလုပ္မိေအာင္
(၁) ထူးအိမ္သင္၏ နာမေတာ္အရိွန္အဝါ ႏွင့္ ပရိသတ္အမုန္းကိုေၾကာက္႐ြံ႕ျ
ယေန႔ သက္ရိွရွင္သန္ေနတဲ့ ျမန္မာဂီတသမားအားလံုး ထူးအိမ္သင္ဆိုတဲ့ ပဂၢိဳလ္ကို စူးနစ္လိႈက္လွဲစြာ ေလးစားခ်စ္ခင္ခဲ့ၾကတဲ့သူေတြ
ကမာၻမွာ အေနာက္တိုင္းေတးဂီတမ်ိဳးဆက္
ပိုထူးျခားတာက ကိုငွက္ႀကီးဟာ အဆိုတင္မဟုတ္ဘဲ အေရး အတီး အေတြးအေခၚ ေလ့လာမႈ အသိပညာ အားလံုးမွာ သူမတူေအာင္ တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ မဟာပညာရွင္တစ္ေယာက္ဆိုတာ ဂီတ ေလာကတစ္ခုလံုး တူညီစြာနားလည္လက္ခံထားၾကပါတ
ဒီေတာ့ သူလိုဆရာႀကီးရဲ့ သီခ်င္းေတြကို ျပန္ဆိုဖို႔ဆိုတာ အင္မတန္ႀကီးမားတဲ့ စိန္ေခၚမႈတစ္ရပ္ဆိုတဲ့ ဖိအားႀကီးက အဆိုေတာ္ေတြရဲ့ ရင္ထဲမွာ ပြဲမစခင္ကထည္းက ေျခာက္လွန္႔ေနခဲ့မွာပါဘဲ။
အထူးသျဖင့္ ကိုငွက္ႀကီးဟာ အႏုပညာနဲ႔ပါတ္သက္ရင္ မာန သစၥာ သီလ ပညာ ေတြတင္မက အႏုပညာအတၱ ပါ အင္မတန္ႀကီးမားတဲ့သူပါ။ ဒါ သူနဲ႔ အနီးစပ္ဆံုး ေပါင္းခဲ့ အတူေနထိုင္ခဲ့ဖူးသူေတြ အသိဆံုးပါ။
သူဟာ သူေရးခဲ့တဲ့စာသားေလးေတြ ဖန္တီးခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေလးေတြကို သူျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ Quality Standard ကို မမွီမွာစိုးရိမ္လို႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွေတာင္ ေပးမဆိုခ်င္ေတာ့တဲ့ထိ ပညာအတၱလဲႀကီးမားခဲ့တဲ့သူတစ္
သူသာ ဝမ္းေရးအတြက္ ပိုက္ဆံဆိုတာကို ေခါင္းထဲထည့္စရာမလိုခဲ့ဘူးဆ
သူနာမည္စႀကီးၿပီး ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ေလာက္မွာ မေဆြ (ေမဆြိ) ကို "ဂ်ပ္ဆင္ထိပ္ကလရိပ္ျပာ" ဆိုတဲ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတးစီးရီးတစ
အဲ့လိုဘဲ ကိုေအာင္ရင္ကို ထိပ္တန္းအဆိုေတာ္ျဖစ္သြားေစ
အဲ့လိုဘဲ သူ သိပ္ခ်စ္ခင္တဲ့သူေတြကို ေရးေပးခဲ့တဲ့ေတးေတြထဲက တစ္ခ်ိဳ႕ကို သူအရမ္းႀကိဳက္လြန္းလို႔ သူ႔ဖာသာျပန္ဆိုခ်င္တဲ့ အတၱကိုသြယ္ဝိုက္ညႊန္းဆိုၿပီ
သူ႔ဖာသာဆိုထားတဲ့ သူ႔သီခ်င္းေတြကိုေတာင္မွ သူမေအာင္ျမင္ခင္ နည္းပညာအားနည္းခ်က္ေတြေၾကာင
ဂီတသမားတစ္ခ်ိဳ႕က ထူးအိမ္သင္ အေဟာင္းေတြနဲ႔ဘဲ လုပ္စားတယ္လို႔ ပ်က္ရယ္ျပဳခဲ့ၾကတာရိွေပမယ့္
လိုရင္းေျပာရရင္ သိပ္ေတာ္လြန္းလို႔ သူဘာေတြလုပ္လုပ္ ပုရိသတ္က အရိုးစြဲေအာင္ ခ်စ္စိတ္နဲ႔ လက္ခံနားလည္မႈကို ပိုင္ဆိုင္ထားေသးတဲ့ထိ အင္မတန္ အရိွန္အဝါႀကီးလြန္းတဲ့ ထူးအိမ္သင္ရဲ့ သီခ်င္းေတြကို ျပန္ဆိုဖို႔ဆိုတာ အဆိုေတာ္တိုင္း ေတာ္ေတာ္ၿဖံဳၾကတဲ့ အလုပ္ပါ။
ဘယ္ေလာက္ေတာ္ေတာ္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း အေကာင္းေျပာခံရဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္သေလာက္ရိွမွန္း အေတြ႕အႀကံဳအရ အဆိုေတာ္တိုင္း ႀကိဳနားလည္ၿပီးသားပါ။
ဒီအခ်က္ဟာ အဆိုေတာ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဝါႏုစဥ္က Live Show ေတြမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ Stage Fright ေခၚ စင္/ပရိသတ္ ေၾကာက္တဲ့ စိတ္ကို ကိုယ္စီ ျပန္လည္ ႏိုးထေစခဲ့ပါတယ္။
ဒါမ်ိဳးဟာ ဆိုသက္ ဘယ္ေလာက္ရင့္ေနပါေစ ကိုယ္ျပန္ဆိုရမယ့္သီခ်င္းဟာ
(၂) ႀကိဳတင္အရံႈးေပးထားမိျခင္းေ
ဒီပြဲကို စလုပ္မယ္ အသံေတြထြက္ကထည္းက ထူးအိမ္သင္ အမာခံပရိသတ္ေတြက စကေလာ္တုတ္ေနတာေတြကို အမ်ားနည္းတူ FB Account + Internet Access ေတြရိွေနတဲ့ အဆိုေတာ္ေတြ မၾကားမျမင္ဘဲ မေနပါဘူး။
ဒီေတာ့ သူတို႔မွာ ပြဲျဖစ္ေအာင္ ဝိုင္းကူညီခ်င္စိတ္နဲ႔ လာသာဆိုရတာ အမ်ားစုက ငါတို႔ ဘယ္လို ေကာင္းေအာင္ ဆိုဆို ဆဲၾကမွာပါဘဲ ဆိုတဲ့ အငံု႔စိတ္က အျပင္းအထန္ ဖိစီးတာကို ႀကိဳခံေနရၾကတာပါ။
ဒါေၾကာင့္ သီဆိုသူ အမ်ားစုဟာ လြတ္လပ္ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ Performance ကို ျပည့္ဝစြာ ျပသႏိုင္စြမ္းမရိွေတာ့ဘဲနဲ႔
ဒီလို အႀကီးအက်ယ္ Nervous ျဖစ္လာတာဟာလဲ အမွားမ်ားစြာကို ျပဳမိေစတဲ့ အဓိက အခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္လာပါတယ္။
အဆိုေတာ္ အားလံုးနီးပါး ခုလို အေျခအေနေတြကို ျဖတ္သန္းရတဲ့ အခါမွာ အဓိက ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရိွတာ ႏွစ္မ်ိဳးကေတာ့ ..
(၁) Loss of Short Term Memory (ယာယီမွတ္ဥာဏ္ေပ်ာက္ဆံုးျခင
အဲ့ဒိအခါမွာ တစ္သက္လံုးက မွတ္မိေနတဲ့ စာသားေတြ အဝင္အထြက္ေတြကိုေတာင္ ေမ့ေလ်ာ့သြားတတ္ၾကပါတယ္။
(၂) Loss Of Synchronizability (ဆက္စပ္ၿငိွႏိႈင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းမဲ့သြား
အေနာက္က တီးေနတဲ့ Tempo (စည္းခ်က္) ၊ Pitch (မူရင္းကီးအသံ) တို႔နဲ႔ စာသားကို ခ်ိတ္ဆက္မိေအာင္ မဆိုႏိုင္ေတာ့ဘဲ ကီးေတြလြဲ အေႏွးအျမန္ (နရီ) ေတြအကုန္ စလြဲကုန္ပါေတာ့တယ္။
ဒါဆို အဲ့ဒိညက ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အမွားတစ္ခ်ိဳ႕ကို နားလည္လက္ခံေပးႏိုင္ေလာက္ၿပ
(၃) နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ ျပင္ဆင္ပံ့ပိုးမႈ ႏွင့္ အေတြ႕အႀကံဳ အားနည္းျခင္း (Lack of Preparation, Knowledge & Experience in Technicality)
ဒီေလာက္မ်ားျပားတဲ့ လူဦးေရ ကို Live Show လုပ္မယ္ဆိုရင္ Sound Engineer ေတြ အမ်ားႀကီးလိုအပ္သလို စက္ပစၥည္းေတြ အမ်ားႀကီး အတြက္ ျပင္ဆင္မႈေတြလိုပါတယ္။
(၁) Live Show လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ပါဝင္မယ့္ အဆိုေတာ္ေတြ အတီးသမားေတြ တိုင္းရဲ့ နားရြက္ အတြင္းပိုင္းေတြကို Molding နဲ႔ (ပံုစံခြက္) အရင္ယူရပါတယ္။
အဲ့ဒိ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ့ နားခြက္အတိအက်အတိုင္း High Powered Ear Phone ေလးေတြကို အရင္ထုတ္လုပ္ၿပီးမွ Rehearsal လုပ္တဲ့အခါမွာ Singer/Player တစ္ဦးခ်င္းဆီရဲ့ မတူညီတဲ့ အၾကား Level ေတြေပၚမူတည္ၿပီး Wireless Receivers ေတြနဲ႔ Main Mixer ေတြမွာ သူတို႔ တစ္ေယာက္ခ်င္းဆီအတြက္ အသံအတိုးအက်ယ္ကို ခ်ိန္ေပးရပါတယ္။
စင္ေပၚက လူေတြ ၾကားရတာ Perfect ျဖစ္မွ ပရိသတ္ေတြကိုလဲ Perfect တီးဆို ေပးႏိုင္မွာပါ။
ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒိလို လုပ္တာ ေဒၚလာ သိန္းဂဏန္းနဲ႔ ခ်ီၿပီးကုန္ႏိုင္ပါတယ္။
ခုပြဲမွာ ဒီေလာက္ထိေငြကုန္ မခံႏိုင္တာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ အဆိုေတာ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ Speaker အႀကီးႀကီးေတြက ထြက္ေနတဲ့ Watt အမ်ားႀကီးနဲ႔ နားမခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဆူညံေနတဲ့ အသံေတြၾကားမွာ သူတို႔ Vocal အသံကိုေရာ Harmony အသံေတြကိုေရာ Band ရဲ့ Instrument အသံေတြကိုေရာ လံုးေထြးေနၿပီး ေသခ်ာ မၾကားရေတာ့ သူတို႔ နဲ႔ Band တီးေနတဲ့ Key နဲ႔ ဆိုတဲ့ကီးေတြ တစ္လြဲဆီျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။
(၂) Rehearsal လုပ္တဲ့အခါမွာ Harmony နဲ႔ EQ + Volume Level Setting ေတြအားလံုးကို Data အေနနဲ႔ တစ္ခါထဲ Main Mixer Controll Board နဲ႔ Sync လုပ္ထားတဲ့ Computer ထဲမွာ Record လုပ္ထားရပါတယ္။
နားလည္လြယ္ေအာင္ေျပာရရင္ နီနီခင္ေဇာ္ နဲ႔ IC နဲ႔ ဆိုမယ့္ သီခ်င္းကို တိုက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ Sound Engineer က Track တိုင္းရဲ့ အတိုးအက်ယ္ကို လိုက္ထိန္းေနသမွ်ကို Computer က အကုန္ မွတ္ထားပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ Emperor နဲ႔ ကို ညီထြဋ္ တိုက္ေတာ့လဲ အဲ့လိုဘဲ မွတ္ထားပါတယ္
တစ္ကယ္လဲ ဆိုတဲ့ အခါက်ေတာ့ Computer က အဲ့ဒိ Setting ေတြ ကို သီခ်င္း File အမည္ေလး ႏွိပ္ေခၚလိုက္တာနဲ႔ Mixer ႀကီးတစ္ခုလံုးမွာ လက္မပါဘဲ ေျဖာက္ေျဖာက္ေျဖာက္ဆို စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္းေရႊ႕ေပးသ
ျမန္မာျပည္မွာ အဲ့လို Motorized Mixer စက္ေတြရိွပါတယ္ ဒါေပမယ့္ Recording လုပ္ဖို႔ဘဲ သံုးၾကၿပီး Live Show အတြက္ေတာ့ အခ်ိန္ကုန္လြန္းလို႔ မသံုးႏိုင္ၾကပါဘူး။ အခ်ိန္ကုန္ေတာ့ ပိုက္ဆံလဲကုန္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒိညကဘာလို႔ တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ေကာင္းေနတာလဲလို႔ ေမးစရာရိွမွာပါ။
ဒါကိုေတာ့ စိတ္ပညာကသာ အေျဖေပးႏိုင္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ တစ္လြဲ နားမလည္ပါနဲ႔လို႔ ႀကိဳေျပာခ်င္ပါတယ္။
ရည္းစားစကားေျပာတဲ့အခါကို သတိရၾကမွာပါ။
ခ်စ္စကားဆိုတဲ့ အခါ ပိုခ်စ္မိတဲ့သူ သို႔မဟုတ္ ပိုအေတြ႕အႀကံဳနည္းတဲ့သူက ပိုတုန္လႈပ္ေလ့ရိွၿပီး သိပ္မခ်စ္တဲ့သူ သို႔မဟုတ္ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားၿပီးသားသူက မတုန္မလႈပ္ ဖြင့္ေျပာႏိုင္ပါတယ္
အဲ့ဒါဟာ အခ်စ္ Love ၊ အေတြ႕အႀကံဳ Experience ၊ ယံုၾကည္မႈ Confidence ဆိုတာ ၃ ခု ေပါင္းထားတဲ့ ရလာဒ္အေျဖပါဘဲ။
ခ်မ္းခ်မ္းတို႔ နီနီခင္ေဇာ္တို႔ ေကာင္းေကာင္းတို႔ ဆိုတာ အသံေတြ ေကာင္းေနတာဟာ သူတို႔ရဲ့ အဆိုပညာတစ္ခုထဲမဟုတ္ဘဲ ယံုၾကည္မႈနဲ႔လဲ ဆိုင္သလို ကိုငွက္ ကို ဘယ္လာက္ သူတို႔ ခ်စ္ေၾကာက္ေလးစားသလဲ ဆိုတာေပၚမွာလဲ မူတည္ပါတယ္။
သူတို႔ ခ်စ္ေပမယ့္ ေၾကာက္ခ်င္မွေၾကာက္ပါလိမ့္မ
ေနာက္ၿပီး သူတို႔ ေခါင္းက ေအးေနတဲ့ အခါမွာ သူတို႔ ၾကားေနရတဲ့ တီးလံုးသံေတြ တိုးေန ေလ်ာ့ေနေပမယ့္ သူတို႔ ဆိုရမယ့္ Key ထဲမွာ မေခ်ာ္မတိမ္း ဆက္ထိန္းႏိုင္စြမ္းရိွၾကပါတ
ဒါဟာလဲ ႀကီးတာ ငယ္တာ နဲ႔ မဆိုင္တဲ့ အဆိုပညာရဲ့ သင္ယူလို႔မရတဲ့ ေမြးရာပါ သမာၻ တစ္ခုပါဘဲ။
ဒီေတာ့ သူတို႔ ဘာမွ မပူပင္ေနဘဲ ရဲရဲရင့္ရင့္ ဆိုသြားတဲ့အခါ အားလံုး ေခ်ာေမြ႕ေနပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ G-Latt တို႔ လို ကိုငွက္ႀကီး နဲ႔ နီးနီးကပ္ကပ္ေနဖူးတဲ့သူေတြမ
G-Latt ကို ဥပမာ အေနနဲ႔ဘဲေျပာထားတာပါ သူတစ္ေယာက္ထဲ မဟုတ္ပါဘူး အဲ့လို ျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့ အကုန္လံုး တူတူပါဘဲ။
G-Latt ဟာ Vocal ကို Range အက်ယ္ႀကီး (ကီးအနိမ့္အျမင့္) ႏိုင္တဲ့သူပါ။ သူ ဒီသီခ်င္းေတြမ်ိဳးကို တေရးႏိုးေတာင္ ဆိုလို႔ရပါတယ္။
အဲ့လိုဘဲ လာဆိုတဲ့ အဆိုေတာ္အကုန္လံုးဟာလဲ ကိုငွက္သီခ်င္းေတြ အားလံုးကို သူ႔ထက္ မသာေတာင္ နားေထာင္လို႔ေကာင္းေအာင္ ဆိုႏိုင္တဲ့သူေတြခ်ည္းပါဘဲ။
ဘယ္သူကမွေတာ့ ေပါ့ေပါ့ဆဆ မထီမဲ့ျမင္ မလုပ္ခဲ့ပါဘူးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ သူတို႔ အားလံုးကိုယ္စား က်ိန္တြယ္ေျပာရဲပါတယ္။
ျပႆနာက ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့တဲ့ အခ်က္ သံုးခ်က္ ေၾကာင့္ အလြဲလြဲအေခ်ာ္ေခ်ာ္ ျဖစ္ကုန္ခဲ့ရတာပါ။
တစ္ခုေတာ့ ရိွတာေပါ့ေလ ဆိုခဲ့တဲ့ထဲမွာ ငါကေတာ့ ထူးအိမ္သင္ထက္ေတာင္ ေတာ္တဲ့ ဆရာႀကီးပါ ဆိုတဲ့ Attitude နဲ႔ ဆိုခဲ့တဲ့သူေတြလဲ ၃ ၄ ေယာက္ေလာက္ေတာ့ ပါပါတယ္။
ဘယ္သူေတြဆိုတာေတာ့ အားနာျခင္းအားျဖင့္ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ အားလံုးလဲ သိၾကပါတယ္။
အဲ့ဒိညက ကၽြန္ေတာ္ သွ်ီ ကို သူေနမေကာင္းဘူးဆိုတာ မသိဘဲ ဆိုေနတာကို အားမရလို႔ ထေရးမိပါေသးတယ္ သူသိခ်င္မွသိပါလိမ့္မယ္။
ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနတဲ့အ
ကဲ သူငယ္ခ်င္းေတြအားလံုးလဲ အဆိုေတာ္ေတြကို နားလည္ေပးႏိုင္ေလာက္ၿပီလို႔
အားလံုးရဲ့ ေဒါသေတြကို ဂီတရဲ့ ေအးျမမႈနဲ႔ ၿငိမ္းသတ္ႏိုင္ပါေစ ...
ကိုငွက္ႀကီးလဲ ေကာင္းကင္ဘံုမွာ စိတ္ခ်မ္းသာစြာ ေတးသီက်ဴးႏိုင္ပါေစ ...
ျဖဴျဖဴလဲ ဂီတကို ဟန္ေဆာင္ျခင္းကင္းစြာ ဖန္တီးႏိုင္ပါေစ ...
သစၥာအားျဖင့္
မ်ိဳးခ်စ္ျမန္မာ
#Credit : Myo Chit Myanmar
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။