ေတးေရးညီညီစံ ခံစားေရးဖြဲ.သည္-----ဘဝမွာ ျဖဴ စင္လတ္ဆတ္စြာ ေတြးေခၚၿပီး အပူအပင္ အေၾကာင့္အၾက မဲ့စြာ ရွင္သန္ ေနထိုင္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္တခ်ိန္ ကေတာ့ လူတိုင္းမွာ ရွိခဲ့ဖူးၾက မွာပါ။ ႐ိုးသားႏုနယ္ျခင္းမ်ားနဲ႔ ပ်ိဳမ်စ္တဲ့ ငယ္စဥ္ဘဝေလး တခုဟာ ကာလ အတိုင္းအတာ တခု အထိသာ ရွိမွာ ျဖစ္ၿပီး တျဖည္းျဖည္း ေပ်ာက္ဆံုးေဝးကြာ သြားရစၿမဲပါ။ အဲဒီ အပိုင္းအျခားေလးကို ငယ္စဥ္က ဖမ္းယူ နားဆင္ခဲ့တဲ့ ေရဒီယိုေလးနဲ႔ ေရဒီယိုသီခ်င္းေလးေတြ အျဖစ္ တင္စားဖြဲ႔ဆိုၿပီး သီခ်င္းတပုဒ္ ေရးခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ ႏွစ္ေယာက္တြဲၿပီး ဖန္တီးေရးသားခဲ့တဲ့ (အသည္းကြဲေရဒီယို) အမည္ရ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္း ေလးပါပဲ။
က်ေနာ္ ငယ္စဥ္ ေက်ာင္းသားဘဝ သီခ်င္းနားေထာင္ တတ္စ အရြယ္မွာ စတင္ရင္းႏွီး ထိေတြ႔ ခြင့္ရၿပီး ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ ခဲ့ရတာကေတာ့ ေရဒီယိုက လာတဲ့ အဂၤလိပ္ သီခ်င္းေတြပါပဲ။ ကက္ဆက္ေတြ ေခတ္မစား ေသးခင္မွာ က်ေနာ့္ရဲ႕ ဂီတ တံခါးဟာ အိမ္က ေရဒီယိုပါပဲ။ Born to be wild, Yellow river, Seasons in the sun, Heart of gold အစရွိတဲ့ သီခ်င္းေတြအျပင္ Deep Purple ရဲ႕ Black magic woman, C.C.R ရဲ႕ Who’ll stop the rain, Beetles ရဲ႕ Hey Jude တို႔လို သီခ်င္းေတြကို ေရဒီယိုေလးဖြင့္ၿပီး အထပ္ထပ္ အခါအခါ ေစာင့္ေမွ်ာ္ နားဆင္ခဲ့ပါတယ္။ B.B.S လို႔ေခၚတဲ့ ျမန္မာ့အသံ အဂၤလိပ္ပိုင္း အစီအစဥ္က လႊင့္တဲ့ အဲဒီသီခ်င္း ေတြဟာ က်ေနာ့္ရဲ႕ ဂီတ နားမ်က္စိကို စတင္ဖြင့္ေပးခဲ့ တယ္လို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
နံနက္ပိုင္း ကိုးနာရီ မထိုးခင္လာတဲ့ အစီအစဥ္၊ ညပိုင္း ကိုးနာရီခြဲကေန ဆယ္နာရီ အထိ လာတဲ့ အစီအစဥ္ေတြ၊ ဆယ္နာရီ ေနာက္ပိုင္းလာတဲ့ Easy Listening အဆံုး စေနေန႔ ညေတြမွာ လာတတ္တဲ့ Local talents အစီအစဥ္ေတြ ပါမက်န္ လက္မ လြတ္တမ္း နားေထာင္တတ္ခဲ့ပါတယ္။
ကက္ဆက္ေတြက တဆင့္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားေတြ၊ ဗီဒီယိုေတြ အလြန္အမင္း ေခတ္စားလာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ေရဒီယိုရဲ႕ အခန္း က႑ေလးဟာ တျဖည္းျဖည္း ေမွးမွိန္လာခဲ့ရပါတယ္။ က်ေနာ္ ကိုယ္တိုင္လည္း ေရဒီယိုနဲ႔ ေဝးကြာသြားခဲ့ရ သလို ေရဒီယို သီခ်င္းေလးေတြနဲ႔လည္း အေနစိမ္းသြားခဲ့ရပါတယ္။ ေလာကထဲ ႐ုန္းကန္ လႈပ္ရွားရတဲ့ အခ်ိန္ ေရာက္လာေတာ့ ႐ိုးသားျဖဴစင္ လတ္ဆတ္လွတဲ့၊ ငယ္စဥ္က ဂီတ သင္ပုန္းႀကီးဖတ္စာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ခုနက ေရဒီယို သီခ်င္း ေလးေတြနဲ႔ ေရဒီယိုေလးကို ျပန္လည္တမ္းတ လြမ္းဆြတ္ အမွတ္ရမိရင္း (အသည္းကြဲ ေရဒီယို) သီခ်င္းေလး ျဖစ္တည္ဖို႔ အေတြးရခဲ့ပါတယ္။
သီခ်င္းေရး ျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္က ၁၉၉၂ ဝန္းက်င္ ကာလပါပဲ။ ေတာင္ႀကီးအိမ္က က်ေနာ့္ အခန္းေလးက သီးသီးသန္႔သန္႔ ရွိတာေၾကာင့္ ဂီတ ဝါသနာပါတဲ့ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္နဲ႔ အယ္ျဖဴ အၿမဲလာေလ့ ရွိပါတယ္။ အခန္းထဲမွာ စာဖတ္ရင္ ဖတ္၊ သီခ်င္း နားေထာင္ရင္ နားေထာင္၊ ဂစ္တာတီးရင္ တီးနဲ႔ေပါ့၊ ေဇာ္လတ္က စာလည္း အေတာ္ ဖတ္သူပါ။ က်ေနာ့္မွာ ရွိတဲ့ စာအုပ္ေတြ သူငွားဖတ္သလို သူ႔မွာရွိတဲ့ စာအုပ္ေကာင္း ေတြလည္း က်ေနာ့္ကို မွ်တတ္ပါတယ္။ သူယူလာေပးတဲ့ ဂ်ာမန္စာစုေတြ ဘာသာျပန္ထားတဲ့ ရွားပါးစာအုပ္ႀကီးကို က်ေနာ္ အခုထိ သတိရ ေနပါေသးတယ္။
ထူးဆန္းတာ တခုက ေဇာ္လတ္နဲ႔ အယ္ျဖဴတို႔ ႏွစ္ေယာက္က Music အမ်ိဳးအစားစံုကို စိတ္ဝင္တစား ရွိတာ ပါပဲ။ ေဇာ္လတ္က PoP သီခ်င္း ခ်ိဳခ်ိဳ ေလးေတြနဲ႔ Rock ဂီတကို ပိုအားသန္သလို အယ္ျဖဴက Blues နဲ႔ Country ႏႊယ္တဲ့ သီခ်င္း ပံုစံကို ပိုႀကိဳက္တတ္ပါတယ္ (အဲဒီတုန္းက Alternative ဂီတကို သူတို႔မေတြ႔ ေသးပါ)။ က်ေနာ္နဲ႔ ေဇာ္လတ္က “အသည္းကြဲေရဒီယို” မေရးခင္ ေရွ႕ပိုင္းမွာ POP သီခ်င္း ခ်ိဳခ်ိဳေလးေတြ ႏွစ္ပုဒ္ သံုးပုဒ္ေလာက္ အတူတြဲေရး ခဲ့ဖူးၾက ပါတယ္။
သူနဲ႔က်ေနာ္က သီခ်င္းတြဲေရးရတာ ေတာ္ေတာ္ အေပးအယူမွ်တယ္ လို႔ေျပာရမွာပါ။ က်ေနာ့္ စကားလံုး အေၾကာင္း အရာေတြ သံစဥ္နဲ႔ ေထာင့္ေနရင္ သူကိုယ္တိုင္ ေကာင္းႏိုးရာရာေလးေတြ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ဝင္ျဖည့္တတ္ သလို သူ႔သံစဥ္ ကို က်ေနာ့္စကားလံုး ထည့္လို႔ရေအာင္ နည္းနည္းျပင္ခ်င္ရင္လည္း ခ်က္ခ်င္း ျပင္ေပးတတ္သူပါ။
သီခ်င္းတြဲေရးရင္း အရွိန္ေကာင္းလာရင္ အိမ္ကို ထမင္းျပန္ မစားေတာ့လို႔ သူ႔မိခင္ႀကီး က်ေနာ့္အိမ္ အထိ တခါတေလ လိုက္ေခၚရပါတယ္။ ဂီတနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ထမင္းေမ့ ဟင္းေမ့ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ပါပဲ။
တေန႔ က်ေနာ့္ဆီ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ တက္ႂကြလန္းဆန္းစြာ ေရာက္လာပါတယ္။ “ကိုညီနဲ႔ က်ေနာ္ POP သီခ်င္းေတြပဲ တြဲေရးလာတာ ဒီတခါ Rock သီခ်င္းတပုဒ္ေလာက္ အမွတ္တရ ကိုင္ၾကရေအာင္၊ က်ေနာ္ ညက Melody တခု ရွာထားတယ္” ဆိုၿပီး ဂစ္တာနဲ႔ တီးျပပါတယ္။
က်ေနာ္ကလည္း ေစာေစာက တင္ျပခဲ့တဲ့ ေရဒီယိုနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေတြးေလးကို သူ႔ကို ေျပာျပၿပီး အဲဒီ အေၾကာင္း အရာေလး ေရးရင္ ေကာင္းမလားလို႔ တိုင္ပင္ေတာ့ သူက “ကိုညီ့ အိုင္ဒီယာမိုက္တယ္၊ ဆြဲမယ္” ဆိုၿပီး စတင္ ေရးဖြဲ႔ခဲ့ ၾကပါတယ္။
အသည္းကြဲေရဒီယို
V1 ဘဝႏုပ်ိဳစဥ္ အခ်ိန္ကာလမ်ား ကြင္းျပင္ က်ယ္ေတြ ငါဟာ ျဖတ္သန္းရင္းၾကားတယ္…ေရဒီယိ ု သီခ်င္းေလးတပုဒ္ကို ။
V2 အလင္းေရာင္ေတြကို ခ်ည္ေႏွာင္တဲ့ႀကိဳး ေကာင္းကင္ျပာဆီ ေတာင္ပံခတ္တုန္း ၾကားတယ္ ေရဒီယိုသီခ်င္းေလး တပုဒ္ကို ။
CHO: လမ္းေတြထက္ ပူေလာင္ၿမိဳက္ရင္း “အားအင္အတြက္ ဒီသီခ်င္းပဲ” ခုထိ အလြတ္ရေနေတာ့လည္း ရင္မွာ အသည္းကြဲ ေရဒီယိုသီခ်င္းေလး ရွိတယ္။
(ေရဒီယို … အသည္းကြဲ ေရဒီယို) ၃
V3 ေက်ာက္ေဆာင္ေတြလို ရင္ဆိုင္က်င့္သံုး “ကမ္းေျခေတြမွာ ေျခရာေကာက္တုန္း”ေပ်ာက္ကြယ္ ေရဒီယိုသီခ်င္းေလး တပုဒ္ရယ္။
V4 ပိုက္ကြန္ေတြမွာ ဒဏ္ရာသင့္အမုန္း ရပ္တည္ေနခ်ိန္ ယိုင္လာတဲ့အဆံုး … ေပ်ာက္ကြယ္ ေရဒီယိုသီခ်င္းေလး တပုဒ္ရယ္။
CHO: အဆိပ္ေတြနဲ႔ ကိုယ္မ်ိဳသိပ္ရင္း … မြန္းက်ပ္ေသာ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမ်ား … တပိုင္း တစေတာ့ သတိရခ်င္လည္း ျပန္လည္တူးဆြ ေရဒီယို သီခ်င္းေလး မရွိေတာ့ အသည္းကြဲ ေရဒီယို…တမ္းတမိ အသည္းကြဲေရဒီယို၊ ေျပးၾကည့္လိုက္ အသည္းကြဲေရဒီယိုေလး – မရွိ … မရွိေတာ့ဘူး။
သီခ်င္း Verse ပထမ အပိုဒ္နဲ႔ ဒုတိယ အပိုဒ္ တို႔မွာ ေရဒီယိုေလးနဲ႔ ေရဒီယို သီခ်င္းေလးေတြဟာ ဂီတနားမ်က္စိ အလင္းေရာင္ကို ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့လို႔ “အလင္းေရာင္ေတြကို ခ်ည္ေႏွာင္တဲ့ႀကိဳး” အျဖစ္ တင္စားဖြဲ႔ဆိုခဲ့ၿပီး လြတ္လပ္ ေပါ့ပါးမႈေတြနဲ႔ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ငယ္ဘဝေလးကို ကြင္းျပင္က်ယ္ေတြ၊ ေကာင္းကင္ျပာေတြ၊ ေတာင္ပံေတြနဲ႔ နိမိတ္ပံုဖြဲ႔ တင္စားခဲ့ပါတယ္။
CHO:1 မွေတာ့ ေလာကလမ္းေတြေပၚ ျဖတ္သန္းခ်ိန္ ပူပင္ေသာကေတြနဲ႔ စတင္ထိေတြ႔ခ်ိန္မွာ လည္း အလြတ္ရေနတဲ့ ေရဒီယို သီခ်င္းေလးကို ညည္းဆိုရင္း အားတင္း ျဖတ္သန္းခဲ့ရပံုကို ဖြဲ႔ဆို ထားပါတယ္။ Verse တတိယအပိုဒ္နဲ႔ စတုတၳ အပိုဒ္တို႔မွာ ေလာကထဲ အမွန္နဲ႔ အမွား၊ အေကာင္းနဲ႔ အဆိုး ရွာေဖြတဲ့အရြယ္ ေရာက္လာပံုကို “ကမ္းေျခေတြမွာ ေျခရာေကာက္တုန္း” လို႔ေရးဖြဲ႔ၿပီး စိန္ေခၚမႈေတြကို ႀကံ့ႀကံ့ခံ ေျဖရွင္းပံုကို “ေက်ာက္ေဆာင္ေတြလို ရင္ဆိုင္က်င့္သံုး” ဆိုၿပီး ေရးဖြဲ႔ထားပါတယ္။ မာယာမ်ားနဲ႔ ဖမ္းစားလွည့္ျဖားတတ္တဲ့ ေလာကႀကီးရဲ႕ ခါးသီးလွတဲ့ အခ်ိဳးအေကြ႔ အေတြ႔အႀကံဳကို “ပိုက္ကြန္ေတြမွာ ဒဏ္ရာသင့္ အမုန္း” ဆိုၿပီး ေရးဖြဲ႔ခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုး CHO:2 မွာေတာ့ အဆိပ္ေတြနဲ႔ တူတဲ့ ပ်က္စီးျခစား ေခတ္စနစ္ႀကီး ေအာက္မွာ မြန္းက်ပ္စြာ ရွင္သန္ ေနထိုင္ ရတဲ့ က်ေနာ္တို႔ ဘဝေတြဟာ အေရာင္အမ်ိဳးမ်ိဳး စြန္းေပခဲ့ရၿပီး ေရဒီယို သီခ်င္းေတြ နားေထာင္ခဲ့တဲ့ ငယ္စဥ္ ကာလလို ျဖဴစင္ လတ္ဆတ္ မႈမ်ိဳး မရွိေတာ့တဲ့ အေၾကာင္း၊ ျပန္လည္ သတိရ တမ္းတ ေအာက္ေမ့လို႔ တူးဆြ ရွာၾကည့္ ေပမယ့္လည္း ငယ္စဥ္ဘဝေလးဟာ ေရဒီယို သီခ်င္းေလး ေတြနဲ႔ အတူ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီ ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္လည္း လက္ရွိမွာ ေၾကကြဲဝမ္းနည္း အသည္းကြဲ ေနရတာ ႐ိုးသား ျဖဴစင္တဲ့ သီခ်င္းေလး ေတြကို ထုတ္လႊင့္ ခဲ့တဲ့ ေရဒီယိုေလးပဲ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေရးဖြဲ႔ထားပါတယ္။
Hard Rock ဂီတဆန္တဲ့ အသည္းကြဲေရဒီယို သီခ်င္းကို အဆိုေတာ္ႀကီး ကိုညီထြဋ္ (ေဇာ္ဝင္းထြဋ္) က သူ႔ရဲ႕ “ေနရာသစ္” ေတး Album ထဲမွာ ထည့္သြင္း သီဆိုခဲ့ပါတယ္။ သီခ်င္းေခြရဲ႕ ပထမဆံုး အဖြင့္သီခ်င္းျဖစ္ခဲ့ၿပီး အဆို သမၻာရင့္တဲ့ ကိုညီထြဋ္ရဲ႕ ပါးနပ္တဲ့ ဆိုဟန္ကိုလည္း ေတြ႔ရမွာပါ။ Emperor Band ရဲ႕ Arrangement ကလည္း သီခ်င္းရဲ႕ Composition ကို ပီျပင္ ႐ုပ္လံုးႂကြ ေစခဲ့ပါတယ္။ သီခ်င္းအစမွာ ေရဒီယိုသံေတြ ထည့္ထား တာက အစ ေရဒီယို.. ေရဒီယို ဆိုၿပီး ေအာ္သံမ်ိဳးေတြ သံုးထားတာ အဆံုး Band ရဲ႕ Idea ေကာင္းမြန္မႈကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ Emperor ကိုေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ရဲ႕ ထူးျခားလွပ ေသသပ္လွတဲ့ ဂစ္တာ Riff ေတြနဲ႔ Solo scale ေတြကို “အသည္းကြဲ ေရဒီယို” သီခ်င္းမွာ ေတြ႔ရမွာပါ။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အႏိုင္က်င့္ စိုးမိုးမႈေတြ ေအာက္မွာ မြန္းက်ပ္ပင္ပန္းမႈေတြနဲ႔ ႀကံဳလာတဲ့ အခါတိုင္း ငယ္စဥ္က နားေထာင္ခဲ့တဲ့ ေရဒီယိုသီခ်င္းေလးေတြကို ေရဒီယိုေလးနဲ႔ တခါေလာက္ က်ေနာ္ ျပန္နားေထာင္ခြင့္ ရခ်င္ပါ ေသးတယ္။ ။
က်ေနာ္ ငယ္စဥ္ ေက်ာင္းသားဘဝ သီခ်င္းနားေထာင္ တတ္စ အရြယ္မွာ စတင္ရင္းႏွီး ထိေတြ႔ ခြင့္ရၿပီး ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ ခဲ့ရတာကေတာ့ ေရဒီယိုက လာတဲ့ အဂၤလိပ္ သီခ်င္းေတြပါပဲ။ ကက္ဆက္ေတြ ေခတ္မစား ေသးခင္မွာ က်ေနာ့္ရဲ႕ ဂီတ တံခါးဟာ အိမ္က ေရဒီယိုပါပဲ။ Born to be wild, Yellow river, Seasons in the sun, Heart of gold အစရွိတဲ့ သီခ်င္းေတြအျပင္ Deep Purple ရဲ႕ Black magic woman, C.C.R ရဲ႕ Who’ll stop the rain, Beetles ရဲ႕ Hey Jude တို႔လို သီခ်င္းေတြကို ေရဒီယိုေလးဖြင့္ၿပီး အထပ္ထပ္ အခါအခါ ေစာင့္ေမွ်ာ္ နားဆင္ခဲ့ပါတယ္။ B.B.S လို႔ေခၚတဲ့ ျမန္မာ့အသံ အဂၤလိပ္ပိုင္း အစီအစဥ္က လႊင့္တဲ့ အဲဒီသီခ်င္း ေတြဟာ က်ေနာ့္ရဲ႕ ဂီတ နားမ်က္စိကို စတင္ဖြင့္ေပးခဲ့ တယ္လို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
နံနက္ပိုင္း ကိုးနာရီ မထိုးခင္လာတဲ့ အစီအစဥ္၊ ညပိုင္း ကိုးနာရီခြဲကေန ဆယ္နာရီ အထိ လာတဲ့ အစီအစဥ္ေတြ၊ ဆယ္နာရီ ေနာက္ပိုင္းလာတဲ့ Easy Listening အဆံုး စေနေန႔ ညေတြမွာ လာတတ္တဲ့ Local talents အစီအစဥ္ေတြ ပါမက်န္ လက္မ လြတ္တမ္း နားေထာင္တတ္ခဲ့ပါတယ္။
ကက္ဆက္ေတြက တဆင့္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားေတြ၊ ဗီဒီယိုေတြ အလြန္အမင္း ေခတ္စားလာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ေရဒီယိုရဲ႕ အခန္း က႑ေလးဟာ တျဖည္းျဖည္း ေမွးမွိန္လာခဲ့ရပါတယ္။ က်ေနာ္ ကိုယ္တိုင္လည္း ေရဒီယိုနဲ႔ ေဝးကြာသြားခဲ့ရ သလို ေရဒီယို သီခ်င္းေလးေတြနဲ႔လည္း အေနစိမ္းသြားခဲ့ရပါတယ္။ ေလာကထဲ ႐ုန္းကန္ လႈပ္ရွားရတဲ့ အခ်ိန္ ေရာက္လာေတာ့ ႐ိုးသားျဖဴစင္ လတ္ဆတ္လွတဲ့၊ ငယ္စဥ္က ဂီတ သင္ပုန္းႀကီးဖတ္စာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ခုနက ေရဒီယို သီခ်င္း ေလးေတြနဲ႔ ေရဒီယိုေလးကို ျပန္လည္တမ္းတ လြမ္းဆြတ္ အမွတ္ရမိရင္း (အသည္းကြဲ ေရဒီယို) သီခ်င္းေလး ျဖစ္တည္ဖို႔ အေတြးရခဲ့ပါတယ္။
သီခ်င္းေရး ျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္က ၁၉၉၂ ဝန္းက်င္ ကာလပါပဲ။ ေတာင္ႀကီးအိမ္က က်ေနာ့္ အခန္းေလးက သီးသီးသန္႔သန္႔ ရွိတာေၾကာင့္ ဂီတ ဝါသနာပါတဲ့ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္နဲ႔ အယ္ျဖဴ အၿမဲလာေလ့ ရွိပါတယ္။ အခန္းထဲမွာ စာဖတ္ရင္ ဖတ္၊ သီခ်င္း နားေထာင္ရင္ နားေထာင္၊ ဂစ္တာတီးရင္ တီးနဲ႔ေပါ့၊ ေဇာ္လတ္က စာလည္း အေတာ္ ဖတ္သူပါ။ က်ေနာ့္မွာ ရွိတဲ့ စာအုပ္ေတြ သူငွားဖတ္သလို သူ႔မွာရွိတဲ့ စာအုပ္ေကာင္း ေတြလည္း က်ေနာ့္ကို မွ်တတ္ပါတယ္။ သူယူလာေပးတဲ့ ဂ်ာမန္စာစုေတြ ဘာသာျပန္ထားတဲ့ ရွားပါးစာအုပ္ႀကီးကို က်ေနာ္ အခုထိ သတိရ ေနပါေသးတယ္။
ထူးဆန္းတာ တခုက ေဇာ္လတ္နဲ႔ အယ္ျဖဴတို႔ ႏွစ္ေယာက္က Music အမ်ိဳးအစားစံုကို စိတ္ဝင္တစား ရွိတာ ပါပဲ။ ေဇာ္လတ္က PoP သီခ်င္း ခ်ိဳခ်ိဳ ေလးေတြနဲ႔ Rock ဂီတကို ပိုအားသန္သလို အယ္ျဖဴက Blues နဲ႔ Country ႏႊယ္တဲ့ သီခ်င္း ပံုစံကို ပိုႀကိဳက္တတ္ပါတယ္ (အဲဒီတုန္းက Alternative ဂီတကို သူတို႔မေတြ႔ ေသးပါ)။ က်ေနာ္နဲ႔ ေဇာ္လတ္က “အသည္းကြဲေရဒီယို” မေရးခင္ ေရွ႕ပိုင္းမွာ POP သီခ်င္း ခ်ိဳခ်ိဳေလးေတြ ႏွစ္ပုဒ္ သံုးပုဒ္ေလာက္ အတူတြဲေရး ခဲ့ဖူးၾက ပါတယ္။
သူနဲ႔က်ေနာ္က သီခ်င္းတြဲေရးရတာ ေတာ္ေတာ္ အေပးအယူမွ်တယ္ လို႔ေျပာရမွာပါ။ က်ေနာ့္ စကားလံုး အေၾကာင္း အရာေတြ သံစဥ္နဲ႔ ေထာင့္ေနရင္ သူကိုယ္တိုင္ ေကာင္းႏိုးရာရာေလးေတြ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ဝင္ျဖည့္တတ္ သလို သူ႔သံစဥ္ ကို က်ေနာ့္စကားလံုး ထည့္လို႔ရေအာင္ နည္းနည္းျပင္ခ်င္ရင္လည္း ခ်က္ခ်င္း ျပင္ေပးတတ္သူပါ။
သီခ်င္းတြဲေရးရင္း အရွိန္ေကာင္းလာရင္ အိမ္ကို ထမင္းျပန္ မစားေတာ့လို႔ သူ႔မိခင္ႀကီး က်ေနာ့္အိမ္ အထိ တခါတေလ လိုက္ေခၚရပါတယ္။ ဂီတနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ထမင္းေမ့ ဟင္းေမ့ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ပါပဲ။
တေန႔ က်ေနာ့္ဆီ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ တက္ႂကြလန္းဆန္းစြာ ေရာက္လာပါတယ္။ “ကိုညီနဲ႔ က်ေနာ္ POP သီခ်င္းေတြပဲ တြဲေရးလာတာ ဒီတခါ Rock သီခ်င္းတပုဒ္ေလာက္ အမွတ္တရ ကိုင္ၾကရေအာင္၊ က်ေနာ္ ညက Melody တခု ရွာထားတယ္” ဆိုၿပီး ဂစ္တာနဲ႔ တီးျပပါတယ္။
က်ေနာ္ကလည္း ေစာေစာက တင္ျပခဲ့တဲ့ ေရဒီယိုနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေတြးေလးကို သူ႔ကို ေျပာျပၿပီး အဲဒီ အေၾကာင္း အရာေလး ေရးရင္ ေကာင္းမလားလို႔ တိုင္ပင္ေတာ့ သူက “ကိုညီ့ အိုင္ဒီယာမိုက္တယ္၊ ဆြဲမယ္” ဆိုၿပီး စတင္ ေရးဖြဲ႔ခဲ့ ၾကပါတယ္။
အသည္းကြဲေရဒီယို
V1 ဘဝႏုပ်ိဳစဥ္ အခ်ိန္ကာလမ်ား ကြင္းျပင္ က်ယ္ေတြ ငါဟာ ျဖတ္သန္းရင္းၾကားတယ္…ေရဒီယိ
V2 အလင္းေရာင္ေတြကို ခ်ည္ေႏွာင္တဲ့ႀကိဳး ေကာင္းကင္ျပာဆီ ေတာင္ပံခတ္တုန္း ၾကားတယ္ ေရဒီယိုသီခ်င္းေလး တပုဒ္ကို ။
CHO: လမ္းေတြထက္ ပူေလာင္ၿမိဳက္ရင္း “အားအင္အတြက္ ဒီသီခ်င္းပဲ” ခုထိ အလြတ္ရေနေတာ့လည္း ရင္မွာ အသည္းကြဲ ေရဒီယိုသီခ်င္းေလး ရွိတယ္။
(ေရဒီယို … အသည္းကြဲ ေရဒီယို) ၃
V3 ေက်ာက္ေဆာင္ေတြလို ရင္ဆိုင္က်င့္သံုး “ကမ္းေျခေတြမွာ ေျခရာေကာက္တုန္း”ေပ်ာက္ကြယ္
V4 ပိုက္ကြန္ေတြမွာ ဒဏ္ရာသင့္အမုန္း ရပ္တည္ေနခ်ိန္ ယိုင္လာတဲ့အဆံုး … ေပ်ာက္ကြယ္ ေရဒီယိုသီခ်င္းေလး တပုဒ္ရယ္။
CHO: အဆိပ္ေတြနဲ႔ ကိုယ္မ်ိဳသိပ္ရင္း … မြန္းက်ပ္ေသာ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမ်ား … တပိုင္း တစေတာ့ သတိရခ်င္လည္း ျပန္လည္တူးဆြ ေရဒီယို သီခ်င္းေလး မရွိေတာ့ အသည္းကြဲ ေရဒီယို…တမ္းတမိ အသည္းကြဲေရဒီယို၊ ေျပးၾကည့္လိုက္ အသည္းကြဲေရဒီယိုေလး – မရွိ … မရွိေတာ့ဘူး။
သီခ်င္း Verse ပထမ အပိုဒ္နဲ႔ ဒုတိယ အပိုဒ္ တို႔မွာ ေရဒီယိုေလးနဲ႔ ေရဒီယို သီခ်င္းေလးေတြဟာ ဂီတနားမ်က္စိ အလင္းေရာင္ကို ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့လို႔ “အလင္းေရာင္ေတြကို ခ်ည္ေႏွာင္တဲ့ႀကိဳး” အျဖစ္ တင္စားဖြဲ႔ဆိုခဲ့ၿပီး လြတ္လပ္ ေပါ့ပါးမႈေတြနဲ႔ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ငယ္ဘဝေလးကို ကြင္းျပင္က်ယ္ေတြ၊ ေကာင္းကင္ျပာေတြ၊ ေတာင္ပံေတြနဲ႔ နိမိတ္ပံုဖြဲ႔ တင္စားခဲ့ပါတယ္။
CHO:1 မွေတာ့ ေလာကလမ္းေတြေပၚ ျဖတ္သန္းခ်ိန္ ပူပင္ေသာကေတြနဲ႔ စတင္ထိေတြ႔ခ်ိန္မွာ လည္း အလြတ္ရေနတဲ့ ေရဒီယို သီခ်င္းေလးကို ညည္းဆိုရင္း အားတင္း ျဖတ္သန္းခဲ့ရပံုကို ဖြဲ႔ဆို ထားပါတယ္။ Verse တတိယအပိုဒ္နဲ႔ စတုတၳ အပိုဒ္တို႔မွာ ေလာကထဲ အမွန္နဲ႔ အမွား၊ အေကာင္းနဲ႔ အဆိုး ရွာေဖြတဲ့အရြယ္ ေရာက္လာပံုကို “ကမ္းေျခေတြမွာ ေျခရာေကာက္တုန္း” လို႔ေရးဖြဲ႔ၿပီး စိန္ေခၚမႈေတြကို ႀကံ့ႀကံ့ခံ ေျဖရွင္းပံုကို “ေက်ာက္ေဆာင္ေတြလို ရင္ဆိုင္က်င့္သံုး” ဆိုၿပီး ေရးဖြဲ႔ထားပါတယ္။ မာယာမ်ားနဲ႔ ဖမ္းစားလွည့္ျဖားတတ္တဲ့ ေလာကႀကီးရဲ႕ ခါးသီးလွတဲ့ အခ်ိဳးအေကြ႔ အေတြ႔အႀကံဳကို “ပိုက္ကြန္ေတြမွာ ဒဏ္ရာသင့္ အမုန္း” ဆိုၿပီး ေရးဖြဲ႔ခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုး CHO:2 မွာေတာ့ အဆိပ္ေတြနဲ႔ တူတဲ့ ပ်က္စီးျခစား ေခတ္စနစ္ႀကီး ေအာက္မွာ မြန္းက်ပ္စြာ ရွင္သန္ ေနထိုင္ ရတဲ့ က်ေနာ္တို႔ ဘဝေတြဟာ အေရာင္အမ်ိဳးမ်ိဳး စြန္းေပခဲ့ရၿပီး ေရဒီယို သီခ်င္းေတြ နားေထာင္ခဲ့တဲ့ ငယ္စဥ္ ကာလလို ျဖဴစင္ လတ္ဆတ္ မႈမ်ိဳး မရွိေတာ့တဲ့ အေၾကာင္း၊ ျပန္လည္ သတိရ တမ္းတ ေအာက္ေမ့လို႔ တူးဆြ ရွာၾကည့္ ေပမယ့္လည္း ငယ္စဥ္ဘဝေလးဟာ ေရဒီယို သီခ်င္းေလး ေတြနဲ႔ အတူ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီ ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္လည္း လက္ရွိမွာ ေၾကကြဲဝမ္းနည္း အသည္းကြဲ ေနရတာ ႐ိုးသား ျဖဴစင္တဲ့ သီခ်င္းေလး ေတြကို ထုတ္လႊင့္ ခဲ့တဲ့ ေရဒီယိုေလးပဲ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေရးဖြဲ႔ထားပါတယ္။
Hard Rock ဂီတဆန္တဲ့ အသည္းကြဲေရဒီယို သီခ်င္းကို အဆိုေတာ္ႀကီး ကိုညီထြဋ္ (ေဇာ္ဝင္းထြဋ္) က သူ႔ရဲ႕ “ေနရာသစ္” ေတး Album ထဲမွာ ထည့္သြင္း သီဆိုခဲ့ပါတယ္။ သီခ်င္းေခြရဲ႕ ပထမဆံုး အဖြင့္သီခ်င္းျဖစ္ခဲ့ၿပီး အဆို သမၻာရင့္တဲ့ ကိုညီထြဋ္ရဲ႕ ပါးနပ္တဲ့ ဆိုဟန္ကိုလည္း ေတြ႔ရမွာပါ။ Emperor Band ရဲ႕ Arrangement ကလည္း သီခ်င္းရဲ႕ Composition ကို ပီျပင္ ႐ုပ္လံုးႂကြ ေစခဲ့ပါတယ္။ သီခ်င္းအစမွာ ေရဒီယိုသံေတြ ထည့္ထား တာက အစ ေရဒီယို.. ေရဒီယို ဆိုၿပီး ေအာ္သံမ်ိဳးေတြ သံုးထားတာ အဆံုး Band ရဲ႕ Idea ေကာင္းမြန္မႈကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ Emperor ကိုေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ရဲ႕ ထူးျခားလွပ ေသသပ္လွတဲ့ ဂစ္တာ Riff ေတြနဲ႔ Solo scale ေတြကို “အသည္းကြဲ ေရဒီယို” သီခ်င္းမွာ ေတြ႔ရမွာပါ။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အႏိုင္က်င့္ စိုးမိုးမႈေတြ ေအာက္မွာ မြန္းက်ပ္ပင္ပန္းမႈေတြနဲ႔ ႀကံဳလာတဲ့ အခါတိုင္း ငယ္စဥ္က နားေထာင္ခဲ့တဲ့ ေရဒီယိုသီခ်င္းေလးေတြကို ေရဒီယိုေလးနဲ႔ တခါေလာက္ က်ေနာ္ ျပန္နားေထာင္ခြင့္ ရခ်င္ပါ ေသးတယ္။ ။
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။