ထူးအိမ္သင္ ဂီတပြဲေတာ္ လြမ္းျခင္းအားျဖင္႔(၁၀)ႏွစ္တာ ပြဲကုိ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ ရွင္ေစာပုလမ္းရွိ MEP ခန္းမတြင္ ႀသဂုတ္(၂၃)ရက္ေန႔ ညပိုင္းက က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ႔သည္ (ဓာတ္ပံု – ေဂ်ပုိင္ / ဧရာ၀တီ)
စီစဥ္ကတည္းက ပြဲဆူခဲ့တဲ့ ထူးအိမ္သင္ ဂီတပြဲေတာ္ ကို မိုင္ေထာင္ခ်ီေနေပမယ့္ နည္းပညာစြမ္းတဲ့ ေခတ္ႀကီးမို႔ ဝမ္းသာအားရ ၾကည့္လိုက္ရပါ့ ခင္ဗ်ာ။ ထူးအိမ္သင္ နဲ႔ မိသားစု ကို ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္ ဒီပြဲ ကို ျဖစ္ေစခ်င္ခဲ့တယ္၊ ကက္ကက္လန္ ကန္႔ကြက္ခဲ့သူမ်ား စာရင္းမွာ က်ေနာ္ မပါခဲ့ပါ။ ပုဂၢလိက ခံစားမႈ အရေတာ့ ထူးအိမ္သင္္ ရယ္မွ မဟုတ္ ငယ္စဥ္က နားေထာင္ ႀကိဳက္ခဲ့သူ ဘယ္အဆိုေတာ္မ်ိဳး မဆိုရဲ႕ သီခ်င္းေတြကို စ နားေထာင္ဖူးတဲ့ ပံုစံသာ စြဲတယ္။ အဆိုေတာ္ တေယာက္တည္း၊ ကိုုယ္ပိုင္သီခ်င္း ဒီ တပုဒ္တည္း ကိုေတာင္ မွ ေနာက္ပိုင္း ျပန္ဆိုရင္ သိပ္ ဘဝင္မက်ခ်င္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဂီတ ပံုစံ အသစ္ လုပ္ သိသိသာသာ အားထုတ္ ထားတာမ်ိဳးဆိုရင္ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ႀကိဳဆိုတတ္ပါတယ္။
လူဆိုတာမ်ိဳး ကလည္း “The first CUT is the deepest — ရည္းစားဦး ေျမးဦး ရတဲ့ အထိ မေမ့ဘူး” ဆိုတဲ့ စိတ္အခံနဲ႔ခ်ည္းပါ။ သီခ်င္းမွာလည္း အလားတူပါပဲ။ မူရင္း ပထမ ဗားရွင္းခ်ည္းရယ္လို႔ မဆိုလိုပါ။ ကိုယ့္ေခတ္ ကိုယ္ စ နားေထာင္ဖူးၾကတာကိုပဲ နားစြဲၾကတာ မ်ားတယ္။ “ပေလးဘြိဳင္သန္းႏိုင္ ပေလးဘြိဳင္ သန္းႏိုင္ ရယ္လို႔ နာမည္ႀကီးလို႔ နားေထာင္ ၾကည့္တယ္၊ လက္စသတ္ ေတာ့ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ သီခ်င္းေတြ ျပန္ဆိုတဲ့ လူႀကီးပါ့လား” လို႔ ဆိုတဲ့ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ေခတ္ႀကီးသူမ်ားရဲ႕ အသံ ကို ကိုယ္တိုင္ ၾကားခဲ့ဖူးတယ္။ ဆိုခ်င္တာက လူဆိုတာ ကိုယ့္ေခတ္ နဲ႔ ကိုယ္ မူရင္း ဟုတ္ ဟုတ္၊ မဟုတ္ ဟုတ္ ျပန္ဆို ဆိုလည္း ေကာင္းရင္ အားေပး ႏွစ္သက္ စြဲလမ္း တတ္ၾကတာပါပဲ။
၉၀ ခုႏွစ္မ်ားကို ျဖတ္သန္း ခဲ့ရသူတေယာက္ အေနနဲ႔ ျပန္ဆို သီခ်င္းမ်ား စည္ပင္လွတဲ့ ေခတ္ႀကီး ကိုလည္း မ်က္ျမင္ေတြ႕ အသားက်ခဲ့တယ္။ “မသာတခု အရင္းျပဳလို႔” အျမင္ကတ္ ဆိုေလာက္ရေအာင္ အသိအမွတ္ျပဳထိုက္တဲ့ ဂီတသမား တဦး တေယာက္ ဆံုးမ်ား ဆံုးရင္ လြမ္းခ်င္းခ် ေဘာ္ခ်က္ၾကတဲ့ ေခတ္ႀကီးကိုလည္း ျဖတ္သန္းခဲ့ရတယ္။ မဆံုးခင္မွာကတည္းက “ႏွလံုးသားထဲက၊ ကလီစာထဲက..” အစရွိတဲ့ ျပန္ဆိုေတးစုေတြ ေရပန္းစားခဲ့တာလည္း ၾကံဳခဲ့ရတယ္။ စိတ္လည္း ကုန္ခဲ့ရတာေတြ ရွိတယ္။
ဒါေပမယ့္ တကယ္ အသိအမွတ္ ျပဳထိုက္တဲ့ ထူးျခား ျပန္ဆို ေတြကို ရင္ဘတ္ႀကီး နဲ႔ ခံစား သိနားလည္ ေက်းဇူးသိတတ္ခဲ့တယ္။ ဥပမာ ေတြ ခ် ျပ ရရင္ –
ကိုယ္ပိုင္ဖန္တီးမႈ အႏုပညာ အျပည့္ရွိသူ ခင္ဝမ္းႀကီး တေယာက္ သူမ်ား ေရး၊ သူမ်ားဆိုၿပီး သီခ်င္း အေဟာင္း အမ်ားစု ကို ယူ ျပန္ဆိုသြားတဲ့ “ပန္းခရမ္းျပာ (၁၉၈၆)” ဆိုရင္ ခင္ဝမ္းရဲ႕ အေကာင္းဆံုးမ်ားထဲက တေခြလို႔ ပရိသတ္မ်ား လက္ခံ ခဲ့ၾကသလို ဂီတ ဖန္တီး စီမံ တီးခတ္မႈ အရ မဇၥ်ိမလႈိင္း ရဲ႕ အေကာင္းဆံုး လက္ရာမ်ားထဲက တခုလို႔လည္း သတ္မွတ္ခဲ့ၾကတယ္။
“တခ်ိဳ႕ေတြ ေနႏိုင္လြန္းတယ္..” (ေနာက္ဆံုးအိပ္မက္၊ ကိုေနဝင္း + ကိုရဲလြင္) ဆိုၿပီး ခိုင္ထူး က နာနာၾကည္းၾကည္း ခပ္မာမာ ေအာ္တယ္၊ ခင္ဝမ္း က ေၾကေၾကကြဲကြဲ ေဆြးေဆြးျမည့္ျမည့္ ဆိုတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ပုဒ္စလံုး စြဲခဲ့တယ္။ ညအိပ္ရာဝင္ ဝတ္တက္ သီခ်င္းေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။
သဇင္ည (ကိုရဲလြင္) ကို ခင္ေမာင္တိုး၊ ခင္ဝမ္း အသံဝါ၊ အသံလြင္ ႀကီးေတြနဲ႔ ပံုစံတမ်ိဳးစီ ဆိုခဲ့ၾကတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္စလံုးကို ႀကိဳက္ခဲ့ၾကတယ္။ ေဆာင္းညမ်ားရဲ႕ အလြမ္းဘြဲ႕ ျဖစ္ခဲ့တယ္။
သဇင္ည ခင္ေမာင္တိုး (၁၉၈၀)၊ ခင္ဝမ္း (၁၉၈၆) (TWO Versions )
YouTube Music Video URL: http://youtu.be/b6Ro3wxfySI
“ေတးျမံဳငွက္ (ေမာင္သစ္မင္း + ကိုရဲလြင္)” ဟာ ခိုင္ထူး ရဲ႕ အမွတ္ သေကၤတ တခုပါ၊ ဒါေပမယ့္ ခင္ဝမ္း ဗားရွင္းလည္း အသစ္ ဟန္ တခု ေပး အႏုပညာ ရသ ေျမာက္ေတာ့ ႏွစ္သက္ခဲ့ၾကတယ္။
ေတးျမံဳငွက္ ခိုင္ထူး (၁၉၇၉)၊ ခင္ဝမ္း (၁၉၈၆) (Two VERSIONS)
YOUTUBE Music Video URL: http://youtu.be/KQAO-MOO9qc
YOUTUBE Music Video URL: http://youtu.be/KQAO-MOO9qc
ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ မင္းမင္းလတ္ႀကီး ဆံုးခါနီး ႏွစ္ပိုင္းမ်ားမွာ က်က်နန ဂုဏ္ျပဳ အမွတ္တရ လုပ္ “ေဆးဆိုးပန္းရိုက္မ်က္ႏွာမ်ား (၁၉၉၅)” ျပန္ဆို အေခြ ထုတ္ေတာ့ ၉၀ ေခတ္လူငယ္ ပရိသတ္ နဲ႔ ေရွး စတီရီယို ေခတ္ဦး ဘုရင္ မင္းမင္းလတ္ သီခ်င္းေတြကို မိတ္ဆက္ ေပးႏိုင္၊ သီခ်င္း အေဟာင္း၊ အေကာင္းေတြ ျပန္လည္ ရွင္သန္ေစခဲ့တယ္။ ဒီလိုပဲ ပေလးဘြိဳင္ႀကီးရဲ႕ ဂ်စ္ပစီမိုးတိမ္ (ဝင္းမင္းေထြး)၊ အဝါေရာင္လမ္းကေလး (သုခမိန္လိႈင္) အစရွိသလို အမ်ားအျပား အေကာင္းဆံုး ျပန္ဆို ႏိုင္ခဲ့တယ္။
အငဲလည္း အလားတူပဲ သန္းႏိုင္ရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း ကြင္းျပင္၊ ကုိယ္ေရးရာဇဝင္ (ေမာင္သစ္မင္း) သီခ်င္းေကာင္းေတြကို သူ႔ေခတ္ ပရိသတ္ နဲ႔ ဆန္းသစ္ မိတ္ဆက္ ေပးႏိုင္ခဲ့တယ္။
ဒီလို ကာလာတူ လိုင္းတူ ေတြ ထားလိုက္ပါဦး။
“ဆန္းသစ္မႈ လက္နက္မ်ား ကိုင္ေဆာင္ၿပီး..” ဆိုၿပီး ျမဴးၾကြတဲ့ အျပင္းစား ကိုယ္ပိုင္ ေရာ့ခ္သီခ်င္းေတြနဲ႔ ၉၀ ခုႏွစ္မ်ားရဲ႕ လူငယ္မ်ားၾကား ေရာက္လာခဲ့သူ မာရဇၨ ဆိုရင္ သူမ်ား သီခ်င္းျပန္ဆိုရာမွာလည္း စံထား ေလာက္သူပါ။ သူနဲ႔ ဂီတ ပံုစံ လံုးဝ ဥႆံု ကြဲ၊ လွ်ာ မတူ အာမတူ လႊမ္းမိုး၊ မင္းေအာင္၊ ခိုင္ထူး တို႔ ရဲ႕ နာမည္ႀကီး သီခ်င္းေတြကို သူ႔ပံုစံနဲ႔ သူ ျပန္ဆိုရင္း သီခ်င္းေတြကို ျပန္လည္ အသက္သြင္း ေခတ္လူငယ္မ်ားကို ေပးသိခဲ့သူပါ။
လႊမ္းမိုး မဆံုးခင္ သူ႔ သီခ်င္း တပုဒ္ကို ျပန္ဆိုဖို႔ မာရဇၨ က ခြင့္သြားေတာင္းေတာ့ လႊမ္းမိုး က “မင္း ဘယ္ ပံုစံ ဆိုမွာလဲ” ေမးတယ္ ဆိုတယ္၊ မာရဇၨ က သူဆိုမယ့္ ပံုစံကို ခ်က္ခ်င္း ေကာက္ ဂစ္တာ တီး ဆိုျပသတဲ့၊ လႊမ္းမိုး ကလည္း “ဟာ.. ဒီလိုမ်ိဳး ျပန္ဆိုတာဆိုရင္ ဆိုစမ္း၊ ခြင့္ျပဳတယ္” လို႔ ဆိုသတဲ့၊ ၾကည္ႏူးဖြယ္ ဖတ္ဖူးခဲ့ပါရဲ႕။
အခု ပြဲရဲ႕ ဂုဏ္ျပဳခံ ထူးအိမ္သင္ ကိုယ္တိုင္လည္း ဗမာ့ စတီရီယို ဂီတ ရဲ႕ ထိတ္ထိတ္ၾကဲ အဆိုေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ဂႏၱဝင္ သီခ်င္းေဟာင္းမ်ားကို ကိုယ္ပိုင္ဟန္ နဲ႔ ေျပာစမွတ္ျဖစ္ေအာင္ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ျပန္ဆိုတတ္သူ တေယာက္ပါ။ အမ်ားစု က အတြဲေခြ ေတြမွာ လူမႈေရး အရ အားနာလို႔ ဝင္ ဆိုျဖစ္ခဲ့တာ မွန္ေပမယ့္ လက္လြတ္စပယ္ ဘယ္ တပုဒ္ ကိုမွ မလုပ္ခဲ့ဘူး။ ျပန္ဆိုရင္ တကယ့္ကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ ငယ္ဘဝ စြဲလမ္းခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြကို သာ အေကာင္းဆံုး ေရြးခ်ယ္ ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ဆိုခဲ့တာခ်ည္းပါ။ အေမဘြဲ႕ သီခ်င္းေကာင္းမ်ားကိုဆို လားရိႈးသိန္းေအာင္ ရဲ႕ အေမတခု၊ သားတခု (ကိုသက္မွဴး) က အစ ေခတ္ၿပိဳင္ ထြက္ထားတဲ့ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္၊ ေဆာင္းဦးလိႈင္ေခတ္သီခ်င္း မ်ား အထိ ပါ အေကာင္းဆံုး ျပန္ဆိုခဲ့တယ္။ (အခု သူ႔သီခ်င္း ျပန္ဆိုၾကေတာ့ စာသားေတာင္ မမွန္တာ တခ်ိဳ႕ ေတြ႕ရတယ္။)
ရီတာစိုးဝင္း ရဲ႕ လွ်ိဳ႕ဝွက္္အခ်စ္ (ဝင္းမင္းေထြး)၊ ခ်ိဳျပံဳးရဲ႕ “ေႏြဦးကံ့ေကာ္ (ကိုေလးလြင္)” (ႏွစ္ႀကိမ္ေတာင္္ သီဆိုခဲ့) ၊ ပေလးဘြိဳင္ သိန္းတန္ + သန္းႏိုင္ တို႔ ရဲ႕ “ျဖည္းျဖည္းေလးနဲ႔ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေလး (ကိုေလးလြင္) (ထူးအိမ္သင္ ဆိုေတာ့ ဘုိဘို နဲ႔ တြဲ၊ ႏွစ္ေယာက္သား ဖ်ားေလာက္ေအာင္ ျပန္ဆိုသြား)”၊ ေဂ်ေမာင္ေမာင္ ရဲ႕ သတိရေနတဲ့သီခ်င္း (ေဂ်ေမာင္ေမာင္ + ဂ်ယ္ရီ SHELLS) (ႏွစ္ႀကိမ္ သီဆိုခဲ့)၊ ေအာင္ျမင္ ရဲ႕ နန္းမိုးခမ္း (ေစာဘြဲ႕မႉး) အစရွိတဲ့ ျပန္ဆိုသီခ်င္းေတြ အမ်ားႀကီး ေအာင္ျမင္ ေပါက္ေျမာက္ ပံုစံ တခုနဲ႔ လုပ္ခဲ့သူ တဦးပါပဲ။
နန္းမိုးခမ္း၊ ေအာင္ျမင္ (၁၉၇၈) ၊ ထူးအိမ္သင္ (၂၀၀၀ ဝန္းက်င္)
YOUTUBE Music VIDEO URL: http://youtu.be/7cVB5NdiBKE
YOUTUBE Music VIDEO URL: http://youtu.be/7cVB5NdiBKE
ေႏြဦးကံ့ေကာ္ ခ်ိဳျပံဳး (၁၉၈၂)၊ ထူးအိမ္သင္ (၂၀၀၃) (Two VERSIONS)
YouTube Music VIDEO URL: http://youtu.be/VzDPlBfxugY
YouTube Music VIDEO URL: http://youtu.be/VzDPlBfxugY
သတိရေနတဲ့သီခ်င္း ေဂ်ေမာင္ေမာင္ (၁၉၈၃)၊ ထူးအိမ္သင္ (၁၉၉၈) (Two VERSIONS)
YouTube Music VIDEO URL: http://youtu.be/3K4-oKlmiY4
YouTube Music VIDEO URL: http://youtu.be/3K4-oKlmiY4
ေခတ္ မတူ၊ လိုင္းကြဲ ေပမယ့္ ဂီတရသ အႏုပညာေျမာက္ေအာင္ တီထြင္ ဆန္းသစ္ ျပန္ဆိုခဲ့ၾကတဲ့ အထဲမွာ ေလးျဖဴ ရဲ႕ ဒုတိယ ေျမာက္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ အေခြ သားေကာင္ (၁၉၉၈) ကိုလည္း ထည့္ဆိုရပါမယ္။ ဗမာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ဂီတ မွာ အသိအမွတ္ျပဳထိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ား ရဲ႕ သီခ်င္းေကာင္းေတြကို ပံုစံ အသစ္နဲ႔ အေကာင္းဆံုး ျပန္ဆို ႏိုင္ခဲ့တယ္။ စိုင္းထီးဆိုင္ ေရး/ဆို အေတြးသက္သက္၊ ခင္ေမာင္တိုး ရဲ႕ စိမ္းရက္ေလျခင္း (ကိုေမာင္ေမာင္)၊ ဆလိုင္းသႊေအာင္ ရဲ႕ ဂီတၪၨလီ၊ မြန္းေအာင္ ရဲ႕ အခ်စ္၏လက္မ်ားျဖင့္ (ေမာင္သစ္မင္း)၊ ထူးအိမ္သင္ ရဲ႕ လြမ္းသူ႔အိပ္မက္ အစရွိတဲ့ သီခ်င္းမ်ားကို ကိုယ္ပိုင္ဟန္ အျပည့္နဲ႔ ျပန္လည္ သီဆို ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။
ဒီထဲက ဂီတၪၨလီ ကိုဆိုရင္ ဗမာ့ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ဂီတ မွာ မွတ္တိုင္ က်န္ေအာင္ မူရင္း ေရးသားသီဆိုခဲ့သူ ဆလိုင္းသႊေအာင္ ကိုယ္တိုင္ က “ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြ ျပန္လည္ ဂီတ ဖန္တီး စီစဥ္တာ သီခ်င္းနဲ႔ေတာင္ မတန္ပါဘူးဗ်ာ..” ဆိုၿပီး က်ေနာ့္ ကို ေျပာဖူးခဲ့တယ္။ ကိုသႊေအာင္ က စကားေျပာရင္ အျမဲတမ္း ႏွိမ့္ခ် ကိုယ့္ ဂုဏ္ကို မေဖာ္တတ္သူ ျဖစ္တာေၾကာင့္လည္း ပါ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေလးျဖဴ ရဲ႕ အဲ့ဒီ “သားေကာင္” အေခြ ဟာ ေလးျဖဴ သီဆိုမႈ၊ IC တီးခတ္မႈ၊ ဆလိုင္း ခင္ေမာင္သန္႔၊ ခ်စ္စမ္းေမာင္ တို႔ရဲ႕ ဂီတ စီစဥ္မႈ အသိအမွတ္ျပဳထိုက္တယ္ ဆိုတာကေတာ့ ျငင္းမရခဲ့ပါ။
ဂီတၪၨလီ ဆလိုင္း သႊေအာင္ (၁၉၇၉)၊ ဖိုးခ်ိဳ (၁၉၈၃)၊ ေလးျဖဴ (၁၉၉၈)
YouTube Music Video URL: http://youtu.be/wj2V2zdR3-Y
YouTube Music Video URL: http://youtu.be/wj2V2zdR3-Y
ကြယ္လြန္ခဲ့သူ ဂီတပညာရွင္မ်ားကို အမွတ္တရ ဂုဏ္ျပဳမႈ ဆိုရင္လည္း ၁၉၉၀ ခုႏွစ္မ်ား ရဲ႕ အလယ္ေႏွာင္းပိုင္းမွာ ေစာဘြဲ႕မွဴး ကို IC နဲ႔ သူ႔မိသားစု ရဲ႕ အမွတ္တရ ဂုဏ္ျပဳမႈ ေတးစုမ်ား က အသိအမွတ္ျပဳထိုက္တယ္၊ ေအာင္ျမင္မႈလည္း ရခဲ့တယ္။ ေစာဘြဲ႕မွဴး ဂီတသက္တမ္း တေလွ်ာက္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဖန္တီးခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေဟာင္း ေတြကို လူသစ္၊ ပုံစံ သစ္နဲ႔ လိုက္ဖက္ညီ ဆန္းသစ္ ခ်ီးမြမ္းဖြယ္ လုပ္ျပႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။
ထိပ္တန္း ဂီတသမား တဦး ျဖစ္တဲ့ ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း သီဆိုခဲ့တဲ့ ေစာဘြဲ႕မွဴး ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ “မွားတဲ့ဘက္မွာ” ကို IC နဲ႔ အဖြဲ႕ ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ ဂုဏ္ျပဳခဲ့တာ ဆိုရင္ ေလးစားဖြယ္ပါ။ ဗားရွင္း အကြဲ ေတြကို ယွဥ္ နားေထာင္ၾကည့္ပါ။ အားလံုး တမ်ိဳးစီ ခံစား ရသ ေျမာက္တာ ကို ေတြ႕ရပါမယ္။ အမွတ္တရ လုပ္ ဂုဏ္ျပဳတယ္ ဆိုရင္ အဲ့သလို အႏုပညာ ဂုဏ္ရည္ျပည့္မီေအာင္ လုပ္ရမယ္ဆိုတာ ဂီတသမား တိုင္းရဲ႕ က်င့္ဝတ္သီလတာဝန္ ပါ။
မွားတဲ့ဘက္မွာေနၾကည့္မယ္၊ ဂၽြန္သင္ဇမ္း (၁၉၈၀) ၊ မ်ိဳးေက်ာ့ၿမိဳင္ (၁၉၉၀ ခုႏွစ္မ်ား)
YouTube Music Video URL: http://youtu.be/DjU1cNKxig0
YouTube Music Video URL: http://youtu.be/DjU1cNKxig0
မွားတဲ့ဘက္မွာ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္၊ ထူးအိမ္သင္၊ ေလးျဖဴ၊ မာရဇၨ၊ ထြဏ္းထြဏ္း၊ အငဲ၊ ေမဆြိ၊ ေမခလာ၊ ေကာ္နီ၊ ပိုးဒါလီသိန္းတန္ MTV (၁၉၉၇)
YouTube Music Video URL: http://youtu.be/3HEeu2nI6kw
YouTube Music Video URL: http://youtu.be/3HEeu2nI6kw
အခု ဆိုခဲ့သမွ်က အေကာင္းတခ်ိဳ႕ကို ေကာက္ႏႈတ္ တင္ျပခဲ့တာပါ။ ဗမာ့ဂီတ ျပန္ဆိုယဥ္ေက်းမႈ နဲ႔ စင္တင္ပြဲေတြမွာေတာ့ အမ်ားစုက ဥပမာျပဳျပခဲ့တဲ့ ျပန္ဆို သီခ်င္းမ်ားလို မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။ ပစ္စလက္ခတ္ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ေတြ သာ ႀကီးစိုးေနတယ္။
အခု ထူးအိမ္သင္ပြဲ က အဆိုး ဥပမာ ျပစရာ တခု ဝမ္းနည္းဖြယ္ ျဖစ္သြားခဲ့ ပါတယ္။ ထူးအိမ္သင္လို အဆင့္တန္းရွိရွိ ဂုဏ္ျပဳ လြမ္းဆြတ္ရမယ့္ သူမ်ိဳးကို ဒီလို လုပ္ရက္ခဲ့ၾကတာဟာ ပို ေထာက္ျပစရာ ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ဒီကိစၥ က ဒီ ျဖစ္စဥ္ တခုတည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေတာ္ရိေလ်ာ္ရိ လုပ္ၾကတာက ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းႀကီး ကို ျဖစ္ေနပါၿပီ။
အခု ပြဲဟာလည္း အမွတ္တရ ပြဲမို႔ အႏုပညာရသ ေျမာက္ အထိ အမ်ားႀကီး မေမွ်ာ္လင့္ပါဘူး။ အမွားကင္းတဲ့ သာမန္ အဆင့္ပဲ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာပါ။ အခု ျဖစ္ပံုက က်ေနာ္ လံုးဝနားမေထာင္ ဖူး၊ မျမင္ဖူး၊ ရုပ္မေျပာနဲ႔ နာမည္ေတာင္ သိပ္ မက်က္မိတဲ့ ကေလး သာသာ အဆိုေတာ္ေလးကေတာင္ တခ်ိဳ႕ (၁၀) ႏွစ္ (၁၅) ႏွစ္ ဝါရင့္ ေနၾကၿပီျဖစ္တဲ့ အဆိုေတာ္မ်ားထက္ သာေအာင္ ဆိုသြားႏိုင္တာ ေတြ႕ရတယ္။ အဲ့ဒီ အဆိုေတာ္ငယ္ ဆိုရင္ ထူးအိမ္သင္ ဆံုးေတာ့ အလြန္ဆံုး ရွိလွ ေပါက္စ ေလးငါးေျခာက္ႏွစ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ႀကိဳးစားသြားတယ္။ ပြဲမစခင္က သူ႔နာမည္ ဦးတိုက္ လူအမ်ားက အျပစ္တင္ ေစာခဲ့ၾကတာ အားနာဖို႔ ေကာင္းလွတယ္။ “ပိုသာဆိုး” ေတြ ကို ေတြ႕လိုက္ရတာကိုး။
ဆုိခ်င္တာက ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ ေလ့က်င့္၊ သင့္ေတာ္တဲ့ သီခ်င္း နဲ႔ လူ ေသခ်ာ စီစစ္ ေရြး အခုထက္ ပို စနစ္တက် ျပင္ဆင္ရင္ ဒီပြဲ လုပ္ရက်ိဳး ပို နပ္မယ္ ဆိုတာကို ေထာက္ျပခ်င္တာပါ။ သီခ်င္း အဝင္ အထြက္၊ နရီ စည္းဝါး မွန္ မႈ က ေလ့က်င့္ ေပးလို႔ ရတယ္။ ဂီတဟာ ပါရမီ နဲ႔ အဓိက ဆိုင္တယ္ ဆိုတာ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္ အခု ဆိုၾကသူ အမ်ားစု မွာ မိသားစု ကလြဲလို႔ အားလံုးလိုလို ဂီတပရိုသမားမ်ား ျဖစ္ေတာ့ ဂီတပါရမီ ရွိၿပီးသားေတြပါ။ လံုေလာက္တဲ့ အခ်ိန္၊ ေလ့က်င့္မႈ ေပးရင္၊ သီခ်င္း လူ ေရြးရင္ စာသား က်န္၊ အဝင္ လြဲ၊ သီခ်င္း၊ လူ၊ ဆိုဟန္ တျခားစီ ျဖစ္ေန တာမ်ိဳးေတြေလာက္ အထိ ဆိုးရြားတဲ့ အမွားမ်ိဳးေတြ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
အဆိုးဆံုးက ထူးအိမ္သင္ ရဲ႕ ဂႏၱဝင္ မွတ္တိုင္ အမွတ္တံဆိပ္ သီခ်င္းေတြ ျဖစ္တဲ့ အေမ့အိမ္ နဲ႔ ရာဇဝင္မ်ားရဲ႕ သတို႔သမီး ကို အုပ္စုလိုက္ ေနာက္ဆံုးပိတ္ အိတ္နဲ႔လြဲ (အိတ္န႔ဲလြယ္ မဟုတ္ပါ) ဝိုင္း ဖ်က္ဆီး ပရိသတ္ ကို ညွဥ္းဆဲမႈပါ။
ပြဲ ကို အဓိက ပံ့ပိုး ကူညီသူ ထဲက တဦးျဖစ္သူ ေတးေရး ျမင့္မိုးေအာင္ ဧရာဝတီ အင္တာဗ်ဴး မွာ ဟိုတေလာက ေျဖသြားခဲ့တယ္။ “ေကာင္းမယ္လို႔ က်ေနာ္တုိ႔ ဘယ္လို ယူဆလို႔ရမလဲ၊ အမွတ္တရ ပြဲေလးမွာ အမွတ္တရ အေလ်ာက္ အားလံုးက လြမ္းဆြတ္ျခင္း၊ တမ္းတျခင္းေတြနဲ႔ လုပ္တဲ့ကိစၥကို နားလည္ေပးသင့္ တယ္” ဆိုခဲ့တယ္။
ဟုတ္ကဲ့။ က်ေနာ္ တေယာက္တည္း အေနနဲ႔ေတာ့ နားလည္ေပးပါတယ္၊ လက္ခံတယ္၊ ႀကိဳဆိုတယ္။ ထူးအိမ္သင္ မိသားစု နဲ႔ သီခ်င္းမ်ား ေရွရွည္ စည္ပင္ေရး အတြက္ ဆိုရင္ ေနာက္ႏွစ္ေတြလည္း (၂) ႏွစ္ျခား တခါ ျဖစ္ေစ ထပ္လုပ္ဖို႔ အၾကံဳ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုထက္ပို စနစ္က်တဲ့ ျပင္ဆင္မႈမ်ိဳး ေတာ့ လုပ္သင့္ပါတယ္။
ထူးအိမ္သင္ မူရင္း အသံနဲ႔ အရည္အေသြး ေကာင္းေကာင္း စီဒီခ်ပ္ေတြ ထုတ္တာမ်ိဳးလည္း ေနာင္မွာ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ဖိုးခ်ိဳတုန္းက အဲ့သလို လုပ္ခဲ့တယ္၊ သႊေအာင္ + ဂၽြန္သင္ဇမ္း တို႔ ရဲ႕ သီခ်င္းေဟာင္းေတြကို မူရင္း အတိုင္း စီစစ္ျပန္ထုတ္တာ ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ တန္ဖိုးသိပ္ ရွိတယ္။ ေနာင္ မိသားစု၊ အေပါင္းအသင္း နဲ႔ စီစဥ္သူမ်ား ထူးအိမ္သင္ အမွတ္တရ လုပ္ရင္ ဒါမ်ိဳး စိတ္ကူးေလးေတြ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေစခ်င္တယ္။ ပြဲစီစဥ္သူမ်ား အျပစ္ေျပာစရာ ပို ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ လက္မွတ္ေတြက ေမွာင္ခိုေတာင္ ျဖစ္ကုန္လို႔ ပြဲမွာလည္း ပါဝင္သူ၊ မိသားစုဝင္ ကိုယ္တိုင္ “ထူးအိမ္သင္ ပြဲ ဘယ္သူ လက္ထဲ ေရာက္” လို႔ လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာမွာ ထုတ္ေမးခဲ့တာမ်ိဳးေတာင္ ဖတ္ခဲ့ရတယ္။
အခု ပြဲက အမွတ္တရပြဲ၊ လြမ္းဆြတ္ပြဲ ဆိုတာ မွန္တယ္။ လာသူ ပရိသတ္ က လည္း စင္ေပၚက ပုဂၢိဳလ္မ်ား ကို ၾကည့္ခ်င္လို႔ထက္ ထူးအိမ္သင္ ကို ဂုဏ္ျပဳ သတိရလိုစိတ္ အဓိက နဲ႔ လာၾကတယ္ ဆိုတာလည္း ဟုတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဝင္ေၾကး အခေၾကးေငြ ယူၿပီး တင္ဆက္တဲ့ ပြဲမွာ ဆိုသူ တခ်ိဳ႕ ကီးေၾကာင္၊ ကီးလြဲ၊ အဝင္အထြက္ မမွန္၊ ေနာက္ဆံုး စာသားပါ က်န္၊ လြဲ ဆိုတာေတြကေတာ့ လြန္လြန္းတာေပါ့။
ထူးအိမ္သင္ရဲ႕ အႏုပညာ ကို ေစာ္ကား တာ၊ မေစာ္ကား တာေတြ အသာထားဦး၊ ပိုက္ဆံ အကုန္အက်ခံ၊ အခ်ိန္ ေပး လာၾကည့္သူ ပရိသတ္ ကိုေတာ့ (တင္ဆက္သူမ်ား မရည္ရြယ္သည့္တိုင္) ေက်းဇူးမသိတတ္သလို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ တခ်ိဳ႕ ထူးအိမ္သင္ အမာခံ ပရိသတ္မ်ား ဒီပြဲ အတြက္ သီးသန္႔ ႏိုင္ငံရပ္ျခား က ျပန္ခဲ့ၾကတယ္၊ နယ္ေတြကေန ရန္ကုန္ ဆင္းခဲ့ၾကရတယ္။ ကမၻာ အႏွံ႔ က ထူးအိမ္သင္ ေခတ္ ႀကီးခဲ့သူ ဂီတ ဝါသနာ ရွင္မ်ားလည္း အြန္လိုင္းကေန ေမွ်ာ္လင့္တႀကီး ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့ၾကတယ္။ အားလံုး က ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္ အားေပးခဲ့ၾကတယ္။ ျပန္ရလိုက္တာက “…. ….”။
“အမွား ပါရင္ ခႊင့္လႊတ္ေပးပါ” ဆိုတာ အေပ်ာ္တမ္းသမား စကားပါ။ ရပ္ကြက္ သီတင္းကၽြတ္ ပြဲ မွာပဲ အသံုးဝင္ပါတယ္။ လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္က ပရို အလုပ္၊ ၿပီးေတာ့ မွ ထူးအိမ္သင္ ကို “ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္ နားလည္ေပးပါ” ဆိုခ်င္လို႔လည္း မရပါ။
“လက္ခုပ္သံေလးနဲ႔ ႀကိဳဆိုေပးပါ” ဆိုၿပီး ပရိသတ္ ဆီက လက္ခုပ္သံကို သူဖုန္းစား လို အသံတစာစာ နဲ႔ ေတာင္းရမ္း ခ်ဴယူခ်င္ၾကတာကလည္း ေခတ္ရဲ႕ စင္ျမင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ႀကီး ကို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ပရိသတ္ ရဲ႕ အားေပး ခ်ီးေျမွာက္ မႈ ဆိုတာ ထိုက္တန္တဲ့ သူ အေနနဲ႔ အလိုအေလ်ာက္ ရရွိတာမ်ိဳးပါ။ ဒီပြဲမွာလည္း အေကာင္းဆံုး ႀကိဳးစား တင္ဆက္ သြားသူေတြကို ပရိသတ္ က အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။ IC အစီအစဥ္ ရုပ္သံမွာ မၾကည့္ရေတာ့ မဆိုသာပါ။
ၾကည့္ရသမွ်မွာ အထူးသျဖင့္ အေဖ၊ အေမ မ်ိဳးဆက္ေဟာင္းႀကီးမ်ားရဲ႕ ဂီတ အေမြကို ဆက္ခံႏိုင္သူ ကိုယ္ပိုင္ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း ရွိတဲ့ လူငယ္တခ်ိဳ႕ ကိုယ္ပိုင္ဟန္ နဲ႔ ႀကိဳးစား လုပ္ျပခဲ့တာကိုလည္း သတိထားမိတယ္။ ဆိုးသူ ေတြကို နာမည္ တပ္ မဆိုခ်င္လို႔ ေကာင္းသူ ေတြကိုလည္း နာမည္ မေဖာ္ျပေတာ့ပါ။ အသိအမွတ္ မျပဳခ်င္တာ မဟုတ္ပါ။ ပြဲကို ၾကည့္လိုက္ရသူ အားလံုး ဂီတ ဝါသနာ အနည္းအက်ဥ္း ဝါသနာ ပါရင္ကို ဘယ္သူ၊ ဘယ္ဝါ ဘယ္လို ဆိုတာ ခြဲျခား သိနားလည္မယ္ ဆိုတာ ယံုၾကည္ပါတယ္။
ထူးအိမ္သင္ နဲ႔ မိသားစု ကို ခ်စ္လို႔ ခင္လို အခု ပါဝင္ သီဆိုသူမ်ားအားလံုး ေမတၱာ နဲ႔ ေစတနာ သက္သက္ ဝင္ေရာက္ ကူညီၾကတယ္ ဆိုတာလည္း အျပည့္အဝ နားလည္ပါတယ္။ ေက်းဇူးလည္း တင္တယ္။ ေနာင္လည္း ထူးအိမ္သင္ ရဲ႕ က်န္ရစ္သူ မိသားစု ကို ဝိုင္းဝန္းေပးၾကပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္ ကူညီ လို႔ ဆိုၿပီး ေတာဆို၊ ေတာင္ဆို လုပ္ၾကတာကို မ်က္စိမွိတ္၊ ေရငံု ႏႈတ္ပိတ္ လက္ခံ ေပးစရာ အေၾကာင္း မရွိပါ ခင္ဗ်ာ။
ထူးအိမ္သင္ ကို ခ်စ္ခင္ ေလးစားလို႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေနာက္က ပံ့ပိုးၾကတဲ့ ေနာက္ခံ စင္တင္ ျပင္ဆင္သူေတြ၊ ဒီဇိုင္း ဆရာ ေတြ အစရွိတဲ့ ဝိုင္းဝန္းခဲ့ၾကသူမ်ား ရဲ႕ ေစတနာ နဲ႔ လုပ္အားကိုလည္း ပရိသတ္ တေယာက္ အေနနဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။
ဝိုင္းခဲ့ၾကသူ အားလံုးရဲ႕ အလုပ္ ေတြ၊ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ ေစတနာ ေတြ စုစည္း ရက်ိဳးနပ္ေအာင္ တကယ္ ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵ ေၾကာင့္ ဒီ စာေရး ျဖစ္ပါတယ္။ “မၿပီးခင္ ဗမာမျမင္ေစခ်င္နဲ႔” စကား ကို ႀကိဳျမင္လို႔ရယ္၊ “ပြဲဖ်က္တဲ့ မိုး” လည္း မျဖစ္ရေအာင္ရယ္ေၾကာင့္ ၿပီး မွ ပဲ တို႔ထိ ေရးလိုက္ပါတယ္။
ထူးအိမ္သင္ အခု ပြဲ အၿပီး မွာ ေရးျဖစ္တယ္ ဆိုေသာ္လည္း တကယ္ကေတာ့ သက္ရွိ ထင္ရွား / ကြယ္လြန္ ဂီတ သမားမ်ားရဲ႕ အမွတ္တရ ပြဲ ေတြ၊ ျပန္ဆို ေတးစု ေတြ၊ စင္တင္ပြဲ ေတြ အားလံုး ကို ႏိုင္ငံတကာ မွာလုိပဲ တကယ္ ထိုက္ထိုက္တန္တန္ အားထုတ္မႈ၊ ဂုဏ္ျပဳမႈ၊ ဂီတ စီမံ ဖန္တီး အသစ္ထြင္ ဆန္းသစ္မႈ ျဖစ္ေစခ်င္တာေၾကာင့္ ဂီတေလာက ေရးစီးေၾကာင္း ႀကီး တခုလံုးအတြက္ ေရးတဲ့ ပရိသတ္ တေယာက္ ရဲ႕ ဆႏၵ နဲ႔ အျမင္ ပါ။
ကိုေနဝင္း အသက္ (၆၀) ျပည့္ အမွတ္တရ ဂုဏ္ျပဳ စင္တင္ေတးဂီတပြဲ “လျပည့္ဝန္းသို႔တမ္းျခင္း (၂၀၁၁) ” တုန္းကလည္း ကိုေနဝင္း ပရိသတ္ေတြ အျပင္ ဂီတခ်စ္သူ ပရိသတ္ အမ်ား ပိုမိုေကာင္းမြန္ စနစ္တက် ေလ့က်င့္ ျပင္ဆင္မႈ ရွိတဲ့ တင္ဆက္ မႈမ်ိဳး၊ ေရြးခ်ယ္မႈမ်ိဳး ျဖစ္သင့္တယ္လို႔ ေယဘုယ် ယူဆခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါမ်ိဳး ျဖစ္စဥ္ေတြ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခု အတြင္း ဗမာျပည္မွာ ျဖစ္ခဲ့တာ အမ်ားႀကီးပါ။
အနိမ့္ဆံုး အဆင့္ သီခ်င္း နဲ႔ လူ ေရြးခ်ယ္ၾကတာမွာကို “ခ်မ္းေအးတာလည္း မသိေတာ့ပါဘဲ လမ္းေဘးမွာပဲ အလြမ္းေတးဆိုေနမယ္..” ဆိုၿပီး အမ်ိဳးသမီး အဆိုေတာ္ က စင္ေပၚတက္ ဟစ္ေတာ့ နားေထာင္ ရတဲ့ ပရိသတ္ ခမ်ာ ဖီလင္ ဟတ္ေကာ့ႀကီး ခံစားရသလိုမ်ိဳး မေတာ္မေလ်ာ္ ေတြက တင္းက်မ္း မို႔ အခုလို ဆိုေနရျခင္းပါ။
လူဆိုတာ သိမႈ၊ ခံစားမႈ ေရခ်ိန္အလိုက္ ကိုယ့္ အျမင္၊ သူ႔ အျမင္ ရွိၾကစျမဲပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီပြဲ အပါအဝင္ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ဗမာျပည္ ရဲ႕ ျပန္ဆို ဂီတေရစီးေၾကာင္း ကေတာ့ ေထာက္ျပခဲ့သလို အလြဲေတြ အျပည့္နဲ႔ ဆိုတာ က အခ်က္ ပါ၊ အျမင္ မဟုတ္ပါ။
ဒီ စာ ခ် ေရး ျဖစ္ေတာ့ တခ်ိဳ႕ တုံ႔ျပန္ၾကမွာကိုလည္း စိတ္ထဲ တြက္မိပါတယ္။ ခင္ဗ်ားက ဂီတ ဘယ္ေလာက္ ဖန္တီး တတ္လို႔လဲ ဆိုၿပီး လူမိုက္ စကားဆို စိန္ေခၚခံထိမွာကိုလည္း ျမင္ေယာင္မိပါရဲ႕။ ဂီတ နားလည္ တတ္ကၽြမ္းသူ ပညာရွင္ တေယာက္ အေနနဲ႔ မဟုတ္ဘဲ ဂီတ ကို ခံစား သူ ဝါသနာ ရွင္ တေယာက္ အေနနဲ႔ ဖြင့္အန္ခ်ျခင္းပါ။
ေခတ္ကိုက ဘိန္းဘုရင္၊ လူသတ္ေကာင္၊ ေမွာင္ခို သမား၊ ေအးဓားျပ သူခိုး အႀကီးစားမ်ား က ဥပေဒျပဳ လႊတ္ေတာ္ ဆိုတဲ့ ေနရာတက္ လူတြင္က်ယ္ လုပ္ခြင့္သာေနေတာ့ ဂီတေလာကႀကီး လည္း ငါးပြက္ရာ ငါးစာခ် ဂီတစီးပြားသမားမ်ားသာ တိုးပြားစည္ပင္ေနတာ မဆန္းဘူးဆိုတာလည္း နားလည္ပါတယ္။
“နည္းနည္းေလးေတာ့ လြဲေနမယ္၊ လြဲလြဲေလးပဲ ေကာင္းပါတယ္၊ စိတ္ေက်နပ္ရင္ ၿပီးတာပဲ၊ ေနတတ္ရင္ ေအးေဆးေလး” ဆိုၿပီးလည္း ႏွလံုးသြင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တေန႔စာ အလြဲမ်ား က တေခတ္ တခါ ပဲ ေကာင္းပါတယ္၊ တသက္စာ အလြဲမ်ား မျဖစ္ဖို႔ရာ အတြက္ေတာ့ ေထာက္ျပ စရာ ရွိတာ ေတြ အျပဳသေဘာ ေထာက္ျပ ရပါမယ္၊ ျပဳျပင္သင့္တာေတြကိုလည္း ျပဳျပင္ၾကပါ။
လြန္တာရွိ ဝႏၵာမိပါ၊ အမွားပါရင္ ခြင့္လႊတ္ပါ မဆိုပါ။ အက်ိဳး၊ အေၾကာင္း ျပန္လည္ ေဝဖန္ႏိုင္ေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ား။
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။