(စာေရးဆရာ၊ Freelance Journalist ၊ အယ္ဒီတာ ျငိမ္းေအးအိမ္ ထူးအိမ္သင္Fan Club @FB Group မွာ ေရးခဲ့တဲ့ ပိုစ့္တစ္ခုပါ။ သူ႕လို အားလံုးသေဘာထားႏိုင္ရင္ အားလံုး စိတ္ထဲမွာ အလိုမက်မႈ၊ မေက်နပ္မႈေတြ ေလ်ာ့ပါးေစမွာပါ။ ေသေသခ်ာခ်ာေလး ဖတ္ေပးၾကပါ။ ျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြ မတူညီတဲ့ ဂုဏ္သတိၱေတြကို အတင္း တန္းလိုက္မညွိၾကပါစို႕လား.. )
"ငွက္သိုု႕ လြမ္းျခင္း” ပြဲအတြက္ ေသြးမေအးခင္ တစ္ခုုေျပာခဲ့ခ်င္ပါတယ္။
၁။ ဆယ္စုုႏွစ္တစ္ခုုလုုံး ငွက္သီခ်င္းေတြကိုု ဘယ္သူ႕မွ ေပးမဆိုု၊ ဘာပြဲမွ မလုုပ္ပဲ ထိန္းသိမ္းေပးခဲ့တဲ့ ၊ အေမ အပါ၀င္ ငွက္မိသားစုုနဲ႕ ငွက္အႏုုပညာပစၥည္းေတြကိုု အေမြထိန္းေတြလိုု ထိန္းသိမ္းထားေပးခဲ့ၾကတဲ့ ကိုုျမင့္မိုုးတိုု႕ ကိုုေရႊတိုု႕ကိုု ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
၂။ အခုုပြဲလုုပ္တယ္၊ ၀င္ေငြကိုု လိုုတဲ့ေနရာလွဴမွာနဲ႕ မိသားစုုအတြက္ဆိုုလိုု႕လည္း ၀မ္းေျမာက္ေက်နပ္မိပါတယ္။ (ဒီေနရာမွာ ငွက္အေနနဲ႕ ““ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္သမီးအတြက္ လုုံေလာက္မွာပါ”” လိုု႕ ေျပာခဲ့ဖူးတဲ့ စကားတစ္ခြန္းကိုု ျပန္သတိရၾကဖိုု႕ လိုုပါတယ္။ ဆိုုရရင္ သူ႕အႏုုပညာပစၥည္းက ရတဲ့ အက်ဳိးအျမတ္ကိုု (လိုုအပ္ရင္) သူ႕သမီး ခံစားေစဖိုု႕ သူ႕စိတ္ရွိခဲ့တယ္ဆိုုတာပါ။ ဒီေတာ့ ပြဲတစ္ခုုလုုပ္ၿပီး ၀င္ေငြရွာတဲ့အေပၚ ငွက္သေဘာတူမွာပါ။ သူ လြန္ၿပီးတဲ့ ေနာက္ သူ႕သမီး သူ႕မိသားစုုတိုု႕ အဆင္ေျပေျပရွိၾကမယ္/ တယ္ဆိုုရင္ သူစိတ္လက္ခ်ခ်ျဖစ္ေနမွာလိုု ႕ ခံစားရပါတယ္)
၃။ ငွက္ပြဲ ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ စိတ္ေရာကိုုယ္ပါ ပါ၀င္ကူညီစီးေမ်ာေပးခဲ့တဲ့ အႏုုပညာရွင္အားလုုံးနဲ႕ ပတ္သက္သူအားလုုံးကိုု ေက်းဇူးစကားဆိုုခ်င္ပါတယ္။
၄။ ဒီပြဲမွာ ပါ၀င္ခဲ့သူအႏုုပညာရွင္ေတြထဲ က
တစ္ခ်ဳိ႕က အူလႈိက္သည္းလႈိက္ ျပင္ဆင္ခဲ့ပုုံရ/
အခ်ဳိ႕က ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ခါတိုုင္းပြဲေတြလိုု ကိုုယ့္အလွည့္က် ပုုံမွန္ဆိုုေနက်အတိုုင္းပဲ ကြာဆိုုၿပီး စင္ေပၚတက္ခဲ့ပုုံရ/
အခ်ဳိ႕က ဗားရွင္းေျပာင္းၿပီး ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုုယ္ ထူေထာင္ခ်င္ပုုံရ/
အခ်ဳိ႕က ပြဲနီးကာမွ ရင္းႏွီးမႈအရ (အခ်ဳိ႕က ေက်ာ္ၾကားမႈအရ) ဖိတ္ေခၚခံရၿပီး (ဘာမွ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ သိပ္မရဘဲ) စင္ေပၚတက္ခဲ့ပုုံရျဖစ္ခဲ့တယ ္လိုု႕ ယူဆပါတယ္။
သူတိုု႕အားလုုံးအေနနဲ႕ ( ငွက္ပရိတ္သတ္ဟာ ငွက္ရဲ႕ ျပင္းအားၾကီးလြန္းတဲ့ ေမွာ္အစြမ္းမွာ အစြန္းကုုန္နစ္ေနခဲ့တဲ့ အျဖစ္ေတြကိုု ေမ့ေလ်ာ့ေနပုုံရပါတယ္)။ ဒါ ကၽြန္ေတာ့္အထင္ပါ။ ဒီေတာ့ အစြမ္းၾကီးလြန္းတဲ့ ငွက္သီခ်င္းေတြအေပၚ အစြဲၾကီးလြန္းတဲ့ ပရိတ္သတ္ရင္ထဲ ေတာ္တန္ရုုံ အားထုုတ္မႈေတြဟာ တိုုးမေပါက္ေတာ့ပါဘူး။ အားလုုံးဟာ ဒီပြဲကိုု ပုုံမွန္ပြဲတစ္ခုုထက္ ပိုဂရုုစိုုက္နားေထာင္ၾကပါတ ယ္။ ကီးလြဲတာ ေၾကာင္တာ စာလုုံးေလးတစ္လုုံး မွားတာကအစ တန္းသိၾကပါတယ္။ အရင္ပြဲေတြနဲ႕ မတူတဲ့ တုုန္႕ျပန္မႈေတြကိုု ဒီပြဲမွာ ရွင္းရွင္း ျမင္ရပါတယ္။
တစ္ခ်ဳိ႕ေသာ ကိုုယ့္ဆရာေတြကလည္း နည္းနည္းေလးပဲလြဲေနတာမဟုုတ္ ပဲ ငွက္ရဲ႕ အသက္ျဖစ္တဲ့ “အေမ့အိမ္” လိုု “ရာဇ၀င္ထဲက သတိုု႕သမီး” လိုုေတြမွာ ဆိုုးဆိုုး၀ါး၀ါး ျဖစ္ကုုန္ၾကပါတယ္။ အဲသမွာ ေပါက္ကြဲကုုန္ၾကတာပါပဲ။
၅။ အဆဲအခံရဆုုံးက ဒီပြဲကိုု စီစဥ္သူေတြပါ။
ငွက္သီခ်င္းေတြ ပ်က္ကုုန္မွာစိုုးလိုု႕ အျပင္းအထန္က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာ င္ကန္႕ကြက္ေနတဲ့ၾကားက ဒီလိုုအလြဲေတြေတြ႕ရလိုု႕ ပိုုေျပာစရာျဖစ္လာတာပါ။
ကိုုျမင့္မိုုး အပါအ၀င္ ငွက္နဲ႕ အရင္းႏွီးခဲ့ဆုုံး လူေတြက ဒီပြဲကိုု စီစဥ္တာပါဆိုုတာ ပရိတ္သတ္ ေမ့ေလ်ာ့ေနသလား ေတြးမိပါတယ္။
စီစဥ္သူေတြလိုု႕ အမည္တပ္ထားသူေတြအေပၚ ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္မိတဲ့အခါ ဒီလိုုျမင္ပါတယ္။
(၁) ဒီပြဲေပၚမွာ သူတိုု႕အက်ဳိးစီးပြား လုုံး၀ မပါခဲ့ပါ။ ယူခဲ့ၾကမယ္လိုု႕ ကၽြန္ေတာ္မထင္ပါ။
(၂) ကၽြန္ေတာ္တိုု႕ ပရိတ္သတ္ေတြ ငွက္ကိုု ခ်စ္တယ္ဆိုုတာထက္မေလွ်ာ့တဲ့ / ပိုုသာ ပိုုမွာျဖစ္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းမ်ဳိးနဲ႕ သူတိုု႕အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ခဲ့ၾကတ ာ ေသခ်ာပါတယ္။
(၃) ငွက္ဂုုဏ္သိကၡာ က်ပါေစေတာ့ ဆိုုတဲ့ အေတြးမ်ဳိး ေယာင္မွားလိုု႕ေတာင္ သူတိုု႕မေတြးခဲ့ၾကမွာလည္း အေသခ်ာပါပဲ။
(၄) ဒီပြဲမွာ ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ အႏုုပညာရွင္ ရာႏႈန္းကိုုးဆယ္ေက်ာ္ဟာလည္း တစ္ျပည္လုုံးရဲ႕ အေက်ာ္ၾကားဆုုံး အေကာင္းဆုုံးဆိုုတဲ့ လူေတြျဖစ္မွာပါ၊ ဒီလူေတြ လုုပ္ႏုုိင္လိမ့္မယ္လိုု႕လည ္း စီစဥ္သူေတြ ယုုံယုုံရဲရဲ ျဖစ္ခဲ့ၾကလိမ့္မယ္လိုု႕ ထင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ပုုံအပ္ခဲ့ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္ဆုုံးသီခ်င္းႏွစ္ပုုဒ္ (အုုပ္စုုလိုုက္သီဆိုုတဲ့) အခါမွာ သူတိုု႕ဟာ ပြဲတက္လာတဲ့ ပရိတ္သတ္အားလုုံးနဲ႕ ဆိုုဖိုု႕ စဥ္းစားခဲ့ပုုံရပါတယ္(ကၽြန္ ေတာ့္အထင္ေျပာတာပါ)။ ဒါေပမယ့္ ထင္သလိုုမျဖစ္ပဲ လြဲေတာ့ ပရိတ္သတ္စိတ္ခံစားမႈက ဟက္တက္ကြဲေတာ့တာပါပဲ။
ဒီလိုုအျဖစ္ေတြေၾကာင့္ စီစဥ္သူေတြအေပၚ အျပစ္ပုုံခ်တာ မလုုပ္လိုုေတာ့ပါ။
၆။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ငွက္ကိုု အမွတ္တရျဖစ္ေစမယ့္ ပိုုသတိတရ ျဖစ္ေစမယ့္ ပိုုမိုု အေရာင္လင္းလက္ေတာက္ပေစမယ့္၊ တန္ဖိုုးထားေစမယ့္ ပြဲတစ္ခုုကိုု သူတိုု႕ စီစဥ္ၿပီးေျမာက္ေစခဲ့ပါၿပီ။
“ငွက္ဆိုုလား ဘာလား အဲဒီအဆိုုေတာ္ကိုု ေသရာကထလာၿပီး ဆိုုခိုုင္းပါလား၊ သူက ဘာမိုု႕လဲ” ဆိုုတဲ့ ဥမမယ္ စာမေျမာက္ ေနာက္ေပါက္ကေလးတစ္ခ်ဳိ႕ရဲ႕ ေငါ့ေတာ့ေတာ့ အသံေတြကိုုလည္း (ငွက္ဆိုုတာ ဘာလဲ ) လိုု႕ သိေစေလာက္ပါၿပီ။
၇။ သူေနထိုုင္ခဲ့တဲ့ လူ႕ေလာကၾကီးကိုု ဥာဏ္ပညာနဲ႕ ခ်စ္ျခင္းတရားျဖင့္ လင္းလက္သန္႕ရွင္းေစခ်င္တဲ့ ငွက္ကိုု ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္ သူဖန္တီးခဲ့တဲ့ မူရင္းအႏုုပညာေတြကိုု ခါတိုုင္းထက္ ပိုုမိုုတပ္မက္ခ်စ္ခင္စိတ္န ဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တိုု႕ တန္ဖိုုးထားသြားၾကဖိုု႕ပဲ လိုုေတာ့တယ္လိုု႕ ထင္ျမင္မိပါေၾကာင္းခင္ဗ်ား။
(ကိုငွက္ ေကာက္ေၾကာင္းပန္းခ်ီကို ကိုမ်ိဳးေဆြသန္း Timeline မွ ရယူပါတယ္)
"ငွက္သိုု႕ လြမ္းျခင္း” ပြဲအတြက္ ေသြးမေအးခင္ တစ္ခုုေျပာခဲ့ခ်င္ပါတယ္။
၁။ ဆယ္စုုႏွစ္တစ္ခုုလုုံး ငွက္သီခ်င္းေတြကိုု ဘယ္သူ႕မွ ေပးမဆိုု၊ ဘာပြဲမွ မလုုပ္ပဲ ထိန္းသိမ္းေပးခဲ့တဲ့ ၊ အေမ အပါ၀င္ ငွက္မိသားစုုနဲ႕ ငွက္အႏုုပညာပစၥည္းေတြကိုု အေမြထိန္းေတြလိုု ထိန္းသိမ္းထားေပးခဲ့ၾကတဲ့ ကိုုျမင့္မိုုးတိုု႕ ကိုုေရႊတိုု႕ကိုု ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
၂။ အခုုပြဲလုုပ္တယ္၊ ၀င္ေငြကိုု လိုုတဲ့ေနရာလွဴမွာနဲ႕ မိသားစုုအတြက္ဆိုုလိုု႕လည္း
၃။ ငွက္ပြဲ ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ စိတ္ေရာကိုုယ္ပါ ပါ၀င္ကူညီစီးေမ်ာေပးခဲ့တဲ့ အႏုုပညာရွင္အားလုုံးနဲ႕ ပတ္သက္သူအားလုုံးကိုု ေက်းဇူးစကားဆိုုခ်င္ပါတယ္။
၄။ ဒီပြဲမွာ ပါ၀င္ခဲ့သူအႏုုပညာရွင္ေတြထဲ
တစ္ခ်ဳိ႕က အူလႈိက္သည္းလႈိက္ ျပင္ဆင္ခဲ့ပုုံရ/
အခ်ဳိ႕က ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ခါတိုုင္းပြဲေတြလိုု ကိုုယ့္အလွည့္က် ပုုံမွန္ဆိုုေနက်အတိုုင္းပဲ
အခ်ဳိ႕က ဗားရွင္းေျပာင္းၿပီး ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုုယ္ ထူေထာင္ခ်င္ပုုံရ/
အခ်ဳိ႕က ပြဲနီးကာမွ ရင္းႏွီးမႈအရ (အခ်ဳိ႕က ေက်ာ္ၾကားမႈအရ) ဖိတ္ေခၚခံရၿပီး (ဘာမွ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ သိပ္မရဘဲ) စင္ေပၚတက္ခဲ့ပုုံရျဖစ္ခဲ့တယ
သူတိုု႕အားလုုံးအေနနဲ႕ ( ငွက္ပရိတ္သတ္ဟာ ငွက္ရဲ႕ ျပင္းအားၾကီးလြန္းတဲ့ ေမွာ္အစြမ္းမွာ အစြန္းကုုန္နစ္ေနခဲ့တဲ့ အျဖစ္ေတြကိုု ေမ့ေလ်ာ့ေနပုုံရပါတယ္)။ ဒါ ကၽြန္ေတာ့္အထင္ပါ။ ဒီေတာ့ အစြမ္းၾကီးလြန္းတဲ့ ငွက္သီခ်င္းေတြအေပၚ အစြဲၾကီးလြန္းတဲ့ ပရိတ္သတ္ရင္ထဲ ေတာ္တန္ရုုံ အားထုုတ္မႈေတြဟာ တိုုးမေပါက္ေတာ့ပါဘူး။ အားလုုံးဟာ ဒီပြဲကိုု ပုုံမွန္ပြဲတစ္ခုုထက္ ပိုဂရုုစိုုက္နားေထာင္ၾကပါတ
တစ္ခ်ဳိ႕ေသာ ကိုုယ့္ဆရာေတြကလည္း နည္းနည္းေလးပဲလြဲေနတာမဟုုတ္
၅။ အဆဲအခံရဆုုံးက ဒီပြဲကိုု စီစဥ္သူေတြပါ။
ငွက္သီခ်င္းေတြ ပ်က္ကုုန္မွာစိုုးလိုု႕ အျပင္းအထန္က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာ
ကိုုျမင့္မိုုး အပါအ၀င္ ငွက္နဲ႕ အရင္းႏွီးခဲ့ဆုုံး လူေတြက ဒီပြဲကိုု စီစဥ္တာပါဆိုုတာ ပရိတ္သတ္ ေမ့ေလ်ာ့ေနသလား ေတြးမိပါတယ္။
စီစဥ္သူေတြလိုု႕ အမည္တပ္ထားသူေတြအေပၚ ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္မိတဲ့အခါ ဒီလိုုျမင္ပါတယ္။
(၁) ဒီပြဲေပၚမွာ သူတိုု႕အက်ဳိးစီးပြား လုုံး၀ မပါခဲ့ပါ။ ယူခဲ့ၾကမယ္လိုု႕ ကၽြန္ေတာ္မထင္ပါ။
(၂) ကၽြန္ေတာ္တိုု႕ ပရိတ္သတ္ေတြ ငွက္ကိုု ခ်စ္တယ္ဆိုုတာထက္မေလွ်ာ့တဲ့
(၃) ငွက္ဂုုဏ္သိကၡာ က်ပါေစေတာ့ ဆိုုတဲ့ အေတြးမ်ဳိး ေယာင္မွားလိုု႕ေတာင္ သူတိုု႕မေတြးခဲ့ၾကမွာလည္း အေသခ်ာပါပဲ။
(၄) ဒီပြဲမွာ ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ အႏုုပညာရွင္ ရာႏႈန္းကိုုးဆယ္ေက်ာ္ဟာလည္း
ေနာက္ဆုုံးသီခ်င္းႏွစ္ပုုဒ္
ဒီလိုုအျဖစ္ေတြေၾကာင့္ စီစဥ္သူေတြအေပၚ အျပစ္ပုုံခ်တာ မလုုပ္လိုုေတာ့ပါ။
၆။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ငွက္ကိုု အမွတ္တရျဖစ္ေစမယ့္ ပိုုသတိတရ ျဖစ္ေစမယ့္ ပိုုမိုု အေရာင္လင္းလက္ေတာက္ပေစမယ့္၊
“ငွက္ဆိုုလား ဘာလား အဲဒီအဆိုုေတာ္ကိုု ေသရာကထလာၿပီး ဆိုုခိုုင္းပါလား၊ သူက ဘာမိုု႕လဲ” ဆိုုတဲ့ ဥမမယ္ စာမေျမာက္ ေနာက္ေပါက္ကေလးတစ္ခ်ဳိ႕ရဲ႕ ေငါ့ေတာ့ေတာ့ အသံေတြကိုုလည္း (ငွက္ဆိုုတာ ဘာလဲ ) လိုု႕ သိေစေလာက္ပါၿပီ။
၇။ သူေနထိုုင္ခဲ့တဲ့ လူ႕ေလာကၾကီးကိုု ဥာဏ္ပညာနဲ႕ ခ်စ္ျခင္းတရားျဖင့္ လင္းလက္သန္႕ရွင္းေစခ်င္တဲ့ ငွက္ကိုု ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္ သူဖန္တီးခဲ့တဲ့ မူရင္းအႏုုပညာေတြကိုု ခါတိုုင္းထက္ ပိုုမိုုတပ္မက္ခ်စ္ခင္စိတ္န
(ကိုငွက္ ေကာက္ေၾကာင္းပန္းခ်ီကို ကိုမ်ိဳးေဆြသန္း Timeline မွ ရယူပါတယ္)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။