Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Wednesday, July 9, 2014

မီဒီယာႏိုင္ငံေရး

မီဒီယာႏိုင္ငံေရး

ဇာဂနာ

ဒီေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ မီဒီယာဟာ ထိပ္တန္းေနရာကို ေရာက္လာသလို လက္ရိွ
အစိုးရရဲ႕ အေၾကာက္ဆံုး ေနရာကိုလည္း ေရာက္လာခဲ့ပါျပီ။ မီဒီယာသမားေတြ အေရးယူခံရတာကို ခတ္စိတ္စိတ္ ၾကားလာရသလို မီဒီယာေတြ က်င့္၀တ္
ခ်ိဳးေဖာက္တယ္ မခ်ိဳးေဖာက္ဖူးဆိုတဲ့ အသံေတြလည္း ၾကားလာရပါတယ္။
အဆိုးဆံုးကေတာ့ မီဒီယာေတြကို ျခိမ္းေခ်ာက္လာတာပါ။ ခုဆို သတင္းယူ
သလိုလိုနဲ႔ ေခၚယူစစ္ေဆး ေမးျမန္းေနတယ္ ဆိုတာလည္း ၾကားလာရျပန္ပါတယ္။

တစ္ဖက္မွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသမားလို႔ ေခၚဆိုရမယ့္ ဒီမိုကရက္တစ္ အင္အားစုေတြနဲ႔
မီဒီယာ အဆက္အစပ္ဟာ သိပ္ျပီး အားေကာင္းလာတာ မေတြ႔ရပါဖူး။ တိတိက်က်
ေၿပာရရင္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီေတြနဲ႔ အတိုက္အခံ နိုင္ငံေရးအုပ္စုေတြဟာ မီဒီယာကို
လက္ေတြ႔က်က် အသံုးျပဳတာ မေတြ႔ရပါဘူး။ လာျပီးေမးရင္ ေျဖတာေလာက္
နဲ႔ေတာ့ မီဒီယာနဲ႔ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းပါတယ္လို ့ မေျပာသင့္တာ အမွန္ပါပဲ။
ဒီေတာ့ မီဒီယာ ႏိုင္ငံေရး ဘယ္ေလာက္ အေရးပါတယ္ ဆိုတာေလး တင္ျပပါရေစ။

ႏိုင္ငံေရးပါလို႔ ဆိုကတည္းက လူထုပါလာပါျပီ။ ဒီေတာ့ ႏိုင္ငံေရး ပါတီေတြ
ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ဆိုတာ လူထုနဲ့ ဧကန္မုခ် ဆက္ဆံၾကရေတာ့မွာပါပဲ။
ဒီေတာ့ လူထုနဲ႔ ဘယ္လို ဆက္သြယ္ၾကမလဲ။ ႏိုင္ငံေရး အေတြးအေခၚေတြ၊ အယူအဆေတြ ေၾကညာခ်က္ေတြဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးသမားနဲ ့ ႏိုင္ငံေရး ပါတီေတြ
ကေနလာတယ္ ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ ျပည္သူေတြဆီကိုေတာ့ ေရဒီယို၊ တီဗီ၊
သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ အင္တာနက္တို ့ကေန တစ္ဆင့္ခံျပီး သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

လူထုဆက္ဆံေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သီအိုရီေတြကေတာ့ အမ်ားၾကီးပါပဲ။ ဒါေပမဲ့
ဒီသီအိုရိေတြ ဘယ္လို ေျပာင္းလဲတိုးတက္ လာခဲ့သလဲဆိုတာက ပိုျပီး အေရးၾကီး
ပါလိ္မ့္မယ္။ တကယ္ေတာ့ အေျခခံ အက်ဆံုး ႏိုင္ငံေရး အဖဲြ႔အစည္းဟာ အိမ္နဲ႔ေက်ာင္းပါပဲ။ ေက်ာင္းမွာ နားရည္၀လာတဲ့ ကေလးေတြ၊ အိမ္မွာ အၾကား
အျမင္မ်ားတဲ့ ကေလးေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးရဲ့ တန္ဆာပလာေလးေတြ ျဖစ္လာတာပါ။
ဒီကေနမွ သတင္းစာ ဖတ္တာ၊ ေနာက္ေတာ့ တီဗီၾကည့္တာ၊ ျပီးေတာ့ အင္တာနက္ သံုးတာေတြကေန တစ္ဆင့္ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ထိေတြ႔ နီးစပ္လာေတာ့တာပါပဲ။ ဒီေန႔ေခတ္ တကမၻာလံုးမွာ အင္တာနက္ အသံုးျပဳတဲ့ လူဦးေရဟာ သန္းေပါင္း ၂၄၀၀ေက်ာ္ ရိွေနပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ လူဦးေရတစ္သန္းနဲ႔ ေျခာက္သိန္းေက်ာ္ အင္တာနက္
ကို သံုးေနပါျပီ။ တိုတိုေျပာရရင္ မီဒီယာေတြရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈဟာ ေတာ္ေတာ္
က်ယ္ျပန္႔လာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူထုဆက္ဆံေရးကို ႏိုင္ငံေရးမွာ အေရးပါတဲ့
အႏုပညာ တစ္ရပ္အေနနဲ႔ လက္ခံဖို႔ပါပဲ။ လူထုဆက္ဆံေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့
အယူအဆေတြ အမ်ားအျပား ရိွပါတယ္။

အမ်ားစုသိမ္းပိုက္ျခင္းပံုစံ။

လူထုနဲ႔ ဆက္သြယ္ႏိုင္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေတြကို ဘယ္ႏိုင္ငံေရး ပါတီေတြက သိမ္းပိုက္
ထားႏိုင္သလဲ။ ေရဒီယိုကို၊ ရုပ္ျမင္သံၾကားကို၊ သတင္းစာကို ဂ်ာနယ္ကို ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာထိ သိမ္းပိုက္ထားႏိုင္သလဲ။ ႏိုင္ငံေရးအရ ၀ါဒျဖန္႔တာ၊ စည္းရံုးတာ၊
မဲဆြယ္တာ အားလံုးကို မီဒီယာကေန တစ္ဆင့္ပဲ လုပ္ရမွာပါ။ ကိုယ့္လက္ထဲမွာ
မီဒီယာကို ဘယ္လို သိမ္းပိုက္ထားႏိုင္သလဲဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ ့ စြမ္းရည္ပါပဲ။
ဒီေန႔ေခတ္လို အင္တာနက္ အသံုးမ်ားလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာေတြ
ေပၚမွာ ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ လႊမ္းမိုးထားႏိုင္တယ္ ဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ့ အင္အားပါပဲ။
ဆိုပါေတာ့။ ဒီေန႔ျမန္မာျပည္မွာ အမ်ားဆံုး သံုးေနတာက ေဖ့စ္ဘုတ္(ခ္)ပါ။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္
မွာ ကိုယ့္ကို ၾကိဳက္သူ၊ လက္ခံသူ ဘယ္ေလာက္ရိွသလဲ။ ကိုယ့္ေနာက္ကို
လိုက္ေနသူေတြ ဘယ္ေလာက္ရိွသလဲဆိုတာ သိဖို႔ လိုပါတယ္။ လက္ရိွျမန္မာျပည္
ရဲ႕ ေဖ့ဘြတ္(ခ္)ထဲမွာ လူအမ်ားဆံုး ၾကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ စာမ်က္ႏွာဟာ ႏိုင္ငံေရး
ေလာကရဲ႕ စာမ်က္ႏွာပါ။ ျပန္ၾကားေရး ဒုတိယ၀န္ၾကီး ဦးရဲထြတ္ရဲ႕ ေဖ့ဘြတ္ ပရိသတ္ဟာ ေလးေသားင္းခဲြေက်ာ္နဲ႔ စံခ်ိန္တင္ထားတာကို သတိျပဳသင့္ပါတယ္။

မိႈင္းတိုက္ျခင္းပံုစံ။

ဒီေန႔ တစ္ကမၻာလံုး ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္း ျဖစ္ေနၾကတာ ဘာေၾကာင့္လဲ။
မီဒီယာေတြ မိႈင္းတိုက္ေကာင္းလို႔ပါ။ ကမၻာ့အၾကီးဆံုး မီဒီယာ ကုမၸဏီၾကီး ေျခာက္ခု ပူးေပါင္းျပီးေတာ့ အေနာက္တိုင္းရဲ႕ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းဆိုတာကို ႏိုင္ငံအစံုကို တင္သြင္းပစ္လိုက္တာပါ။ အံ့အားသင့္ဖို႔ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေပါင္းစည္းလိုက္ၾကတဲ့ ကုမၸဏီေတြထဲမွာ ကေလးေတြကို အဓိက ဦးစားေပး မိႈင္းတိုက္လိုက္တဲ့ ကုမၸဏီ
ကေတာ့ ကာတြန္းရုပ္ရွင္မ်ားကို ထုတ္လုပ္ေနတဲ့ ဒစၥေန ကုမၸဏီၾကီးပါပဲ။ AOLလို
TIME Warnerလို ကုမၸဏီေတြ ပါလာတာ မဆန္းေပမဲ့ ဒစၥေန ကုမၸဏီ ပါလာတာ
ကေတာ့ ဘယ္ေလာက္ထိ ရည္မွန္းခ်က္ၾကီးတယ္ ဆိုတာ ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။
ေၿပာေနက် စကားတစ္ခြန္း ရိွပါတယ္။ ဆိုဗီယာက္ ျပည္ေထာင္စုၾကီးကို ျဖိဳခဲြ
သြားတာ တစ္ေယာက္ထဲပါ။ သူ႔နာမည္ကေတာ့ ဘြန္း၊ဂ်ိမ္း(စ္)ဘြန္း။
ဒီလိုမိႈင္းတိုက္တဲ့ ပံုစံကို ေသေသခ်ာခ်ာ စိစစ္ဖို ့ ဆန္ကာငါးခ်ပ္ ရိွပါတယ္။

၁။ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ေတြက ဒါကိုစီးပြားေရးလို ့သေဘာေပါက္လာဖို ့လိုပါတယ္။

၂။ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းရွင္ေတြ၊ စပြန္ဆာေပးတဲ့ ကုမၸဏီေတြကို ဒါဟာ အျမတ္တစ္ခုပဲလို႔ သေဘာ ေပါက္ေစတဲ့ ရွင္းလင္းျပမႈလိုတယ္။

၃။သတင္း အခ်က္အလက္ေတြ ဘယ္ကရလာခဲ့သလဲ။ အစိုးရဆီကလား။ စီးပြားေရး စီမံကိန္းေတြ ေရးဆဲြေပးေနတဲ့ ဥာဏ္ၾကီးရွင္ အဖဲြ႔ကလားဆိုတာ ေျပာျပႏိုင္ဖို႔
လိုပါတယ္။ (ဒါဟာ အေရးၾကီးပါတယ္။ ဒီေန႔အထိ ကမၻာေပၚက ဘယ္စီးပြားေရး
သမားမဆို အစိုးရနဲ႔ ပလဲနံပ သင့္ခ်င္ၾကတာခ်ည္းပါပဲ)

၄။မီဒီယာသမားေတြကို ျခိမ္းေခ်ာက္မႈ၊ အက်ပ္ကိုင္မႈ၊ ဖိအားေပးမႈ၊ အေရးယူမႈေတြ
မရိွဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။ ရိွတယ္ မရိွဖူးဆိုတာကိုလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ဆန္းစစ္ဖို ့
လိုပါတယ္။

၅။ေစ်းကြက္ စီးပြားေရးနဲ႔ လြတ္လပ္စြာ ယွဥ္ျပိဳင္ေရးတို႔ကို ဘယ္ေလာက္ထိ ထိခိုက္
ႏိုင္သလဲဆိုတာ ၾကည့္တတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။အထက္က ဆန္းစစ္ေလ့လာခ်က္ေတြကို ပညာရွင္ ႏိုအမ္ခြ်န္စကီးက ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တာပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဒီအခ်က္ ၅ခ်က္ဟာ
ၿပည္သူလူထုရဲ ့ဆံုးျဖတ္ႏိုင္စြမ္းကို အထင္ေသးရာ က်တယ္လို ့ ေ၀ဖန္ၾကပါတယ္။
ပညာတတ္ဦးစားေပးပံုစံ

သတင္းေထာက္ေတြ ဘယ္လိုပဲေရးေရး၊ ေဆာင္းပါးရွင္ေတြက ဘာေတြပဲ ေရးေရး၊ အယ္ဒီတာက ပံုႏိွပ္ခြင့္ျပဳမွ ရမွာပါ။ ဒါကိုၾကည့္ကတည္းက မီဒီယာေတြမွာ အေပၚ
ကေန အုပ္ခ်ဳပ္ထားတဲ့ အလႊာတစ္လႊာ ရိွေနတာ သိသာပါတယ္။ အဲဒီအလႊာကို
ပညာတတ္ေတြ ၾကီးစိုးတာမ်ားပါတယ္။ ေရဒီယိုနဲ႔ ရုပ္သံလႊင့္ လုပ္ငန္းေတြမွာလည္း ထုတ္လႊင့္ေရးမွဴးေတြဟာ ပညာရွင္ ပညာတတ္ေတြပါ။ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ မီဒီယာသမားေတြထဲမွာ လစာေကာင္းေကာင္း ရထားသူေတြဟာ ေနရာ
ေကာင္းေကာင္းလည္း ရထားၾကပါတယ္။ အဲဒီလူေတြ အားလံုးက အေရးပါတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို ကိုင္ထားၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ေပးႏိုင္သူ
ေတြကသာ မီဒီယာကို လႊမ္းမိုးထားတာ ထင္ရွားပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ျပည္သူ
အမ်ားစုရဲ့ အျမင္ကို မီဒီယာက တကယ္ ကိုယ္စား ျပဳမျပဳဆိုတာကို သံသယ
ရိွေနဆဲပါပဲ။

ေစ်းကြက္ဦးစားေပးပံုစံ။

မီဒီယာရဲ ့ ေစ်းကြက္ ဆိုတာက ျပည္သူပါပဲ။ ျပည္သူက အားမေပးရင္ ဘယ္မီဒီယာ
ကမွ ရပ္တည္လို ့ မရႏိုင္ပါဘူး။ ျပည္သူက ဘာလိုခ်င္သလဲဆိုတာကို ဘယ္မီဒီယာ
မဆို ဦးစားေပးေနရတာ သဘာ၀ပါပဲ။ဒီေတာ့ မီဒီယာနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ ဘယ္လို
ဆက္စပ္ေနသလဲ။ ဘယ္လိုခ်ိတ္ဆက္ထားၾကသလဲ။ နည္းနည္းေတာ့ ေလ့လာ
ႀကည့္ၾကရေအာင္ပါ။ ဒီမိုကရက္တစ္ အစိုးရတိုင္းမွာ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ ဆိုတာ
ရိွျပီးသားပါ။ မီဒီယာနဲ႔ အစိုးရ၊ မီဒီယာနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ဆက္စပ္မႈ အားေကာင္းလာေစမယ့္ နည္းလမ္းေလးခု ရိွပါတယ္။

၁။ျပည္သူေတြၾကားမွာ ေဆြးေႏြးပဲြေတြ မျပတ္လုပ္ေနရမယ္။ လူထုစည္းေ၀းပဲြေတြ
ကို မီဒီယာေပၚ တင္ေပးလိုက္တာပါပဲ။ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပဲြ၊ စကားရည္လုပဲြ၊ ပညာေပး ေဟာေျပာပဲြ ဆိုတာေတြ အျမဲမျပတ္ လုပ္ေပးေနရပါမယ္။ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြမွသာ လုပ္ႏိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ မူ၀ါဒဆိုင္ရာ ျငင္းခုန္တာ
ေဆြးေႏြးတာေတြကို မီဒီယာေပၚမွာ ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

၂။အာဏာ အလြဲသံုးစားမႈေတြကို အျမဲမျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ေနရမယ္။ မီဒီယာသမား
ဆိုတာ အမွီအခို ကင္းရမယ္။ ေလာင္းရိပ္ကေန လြတ္ရမယ္။ ဘယ္တိုင္းျပည္မွာ
မဆို ျခစားမႈ။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈေတြ ရိွေနတတ္ပါတယ္။ ဒါေတြကို မီဒီယာ
သမားေတြက ေဖာ္ထုတ္ေပးဖို႔ သိပ္အေရးပါပါတယ္။

၃။ႏိုင္ငံေရး လႊမ္းမိုးမႈနဲ႔ အာဏာခဲြေ၀မႈကို အျမဲေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာရမယ္။ သတင္းအသိုက္အအံု ဆိုတာ ေတာ္လွန္ေရး သံုးခါဆင္ႏႊဲျပီး တိုးတက္ ေျပာင္းလဲ
လာခဲ့ပါတယ္။ ပထမ ေတာ္လွန္ေရးအျပီးမွာ သတင္းစာေတြ ဂ်ာနယ္ေတြ ေပၚေပါက္လာ
ပါတယ္။ ဒုတိယ ေတာ္လွန္ေရးကေန တယ္လီဖုန္းေတြ၊ ရုပ္ျမင္သံၾကားေတြ ေပၚေပါက္
လာတာပါ။ တတိယ ေတာ္လွန္ေရး အျပီးမွာေတာ့ မိုဘိုင္းဖုန္းေတြ၊ အင္တာနက္ေတြ
ေပၚေပါက္လာေတာ့ပါတယ္။ ပထမ ေတာ္လွန္ေရးတုန္းကေတာ့ အစိုးရေပးခ်င္တဲ့ သတင္းေတြကိုပဲ ျပည္သူေတြ ရခဲ့ပါတယ္။ သတင္းေတြကို အစိုးရက ထိန္းခ်ဳပ္
ထားႏိုင္ပါတယ္။ ဒုတိယ ေတာ္လွန္ေရး အျပီးမွာေတာ့၊ သတင္းရရိွမႈမွာ
အစိုးရေရာ ျပည္သူပါ တန္းတူ ျဖစ္သြားပါျပီ။ အရပ္ဖက္ အဖဲြ႔ေတြ၊ ေဖ့(စ္)ဘြတ္(ခ္) စာမ်က္ႏွာေတြ၊ အင္တာနက္ သတင္းေတြ အျပင္ Citizen Journalists (CJ)ေခၚတဲ့ ရပ္ကြက္ထဲက သတင္းသမားေတြဆီက တစ္ဆင့္ ျပည္သူေတြ သတင္းရေနႏိုင္ပါျပီ။ တစ္ခါတေလ အစိုးရ မရေသးတဲ့ သတင္းေတြကိုေတာင္ ျပည္သူကအရင္
ရခဲ့တာမ်ိဳးေတြ ရိွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္င့ေရးမွာ ျပည္သူေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ပါ၀င္လာႏိုင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္တာ မီဒီယာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

၄။ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္း ေပၚေပါက္လာေအာင္ အေကာင္အထည္ ေပၚလာေအာင္ အျမဲတိုက္တြန္း ေနရမယ္။

နည္းပညာဟာ တစ္စထက္ တစ္စတုိးတက္လာတာကို ေတြ႔ေနၾကမွာပါ။ ေနရာတိုင္းမွာ
e ဆိုတဲ့ စာလံုးေလးကို လူတိုင္းေတြ႔ေနရမွာ မလဲြပါဘူး။ eဒီမိုကေရစီ၊ ဆိုင္ဘာ ဒီမိုကေရစီလို႔ေတာင္ ေခၚရေတာ့ မေလာက္ပါပဲ။ ဒီမွာတိုးတက္မႈ(၃)ခု
သြားေတြ႕ပါတယ္။

(၁)လူထုရဲ႕ အရြယ္အစားကို ေျပာင္းပစ္ႏိုင္တယ္။ ဆိုပါေတာ့။ လူေတြအမ်ားၾကီး
တစ္ေနရာထဲမွာ လာစုျပီး လူထုအစည္းအေ၀း လုပ္တာမ်ိဳးေတြ မလိုေတာ့ဘူး။
Online သံုးျပီး လူေတြထိုင္ရာကမထ၊ အိမ္ထဲက အိမ္ျပင္မထြက္ပဲ အစည္းအေ၀း တက္လို႔ရပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ အစည္းအေ၀းေတြကို တစ္ကမၻာလံုးအႏွံ ့ ဗီဒီယို ညီလာခံ လုပ္ေနၾကပါျပီ။

(၂)မတူညီတဲ့ အျမင္ေတြ၊ ေ၀ဖန္မႈေတြကို အျမန္ဆံုး ရႏိုင္ပါတယ္။ နမူနာဆိုပါေတာ့။ facebook ေပၚကို သတင္းတစ္ပုဒ္ တင္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ခ်က္ခ်င္း ေ၀ဖန္တာ
ေထာက္ခံတာေတြ တက္လာ ေတာ့တာပါပဲ။

(၃)ေရြးေကာက္ပဲြမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ လူထုဆႏၵ ခံယူပဲြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခလုပ္တစ္ခ်က္ ႏိွပ္ရံုနဲ႔
တင္ လူတိုင္း ပါ၀င္ခြင့္ ရေနႏိုင္ပါတယ္။ ဆိုပါေတာ့။ အလွမယ္ ေရြးပဲြေတြမွာ Likeတခ်က္ႏိွပ္ရုံနဲ႔ ျပည္သူေတြ ပါ၀င္ႏိုင္တာ သက္ေသပါပဲ။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ နန္းခင္ေဇယ်ာတို႔ ခင္၀င့္၀ါတို႔ တျခားအလွမယ္ေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့တာ မဟုတ္လား။ဒီလိုတိုးတက္မႈေတြ
ေတြ႔ရေပမယ့္ ဆုတ္ယုတ္မႈေတြလည္း ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။

(၁)လူထုဟာ စိတ္ပ်က္သြားတတ္ပါတယ္။ ၾသဇာရိွတဲ့ မီဒီယာေတြက လူထုကို
သူတို႔လိုသလို ပံုစံသြပ္သြင္းတဲ့ အခါမွာ လူထုဟာ အယံုအၾကည္မဲ့ သြားတတ္ပါတယ္။
တစ္ခ်ိဳ႕ မီဒီယာေတြကေတာ့ ျပည္သူက မႏွစ္မ်ိဳ႕တာေတြကို ေရွ႕တန္းတင္လြန္း
လို႔ ရြံျပီး လွည့္မၾကည့္ေတာ့တာမ်ိဳး ရိွတတ္ပါတယ္။

(၂)မီဒီယာေတြက ဇြတ္အတင္း ေနရာ ယူလြန္းလာတဲ့အခါ ျပသနာ တက္လာ
ပါတယ္။ မီဒီယာမွာ အင္အားရိွတယ္ဆိုျပီး ဗိုလ္က်တာမ်ိဳးေတြ ေတြ႔လာရတဲ့အခါ
လူထုက စိတ္ပ်က္တတ္ပါတယ္။

(၃)အစိုးရနဲ ့့မီဒီယာ သိပ္ပူးကပ္လြန္းရင္လည္း ျပည္သူက အယံုအၾကည္မဲ့
သြားတတ္ပါတယ္။

ဇာဂနာ
( Tomorrow သတင္းဂ်ာနယ္ပါ ေဆာင္းပါး )

kyaw swa myint

ေလးစားလ်က္
ကိုထြန္းေ၀
===========

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။